Градоначелник Бањалуке врши притисак на судове?!

„Јавни интерес у нашим судовима у коначним персудама је ријеђу од бијелог носорога.“

Република Српска 11.09.2020 | 22:21
Градоначелник Бањалуке врши притисак на судове?!

Ово је недавно рекао градоначелник Бањалуке Игор Радојичић покушавајући да укаже колико Град Бањалука губи спорова на судовима због чега су штете по буџет огромне.

Ипак, адреса на коју се Радојичић обраћа у нади да ће нешто промјенити је погрешна. Јер, судови би требали да суде на основу чињеница и доказа, а не да пресуђују на једну страну само из разлога зато што је то јавни интерес. 

Уствари оваква изјава правог човјека Бањалуке би се могла подвести и као притисак и утицај на правосудне институције које би требале да буду независне.

Овакав начин комуникације је прокоментарисао и бањалучки адвокат Дарио Сандић који каже да је јавни интерес у одлукама градоначелника и градске управе подређен интересима појединаца из власти.

„Градоначелниче, зар у Вашем ријечнику постоји јавни интерес? Зар у Вашим радњама постоји интерес грађана, зар постоји икакав други интерес осим личног интереса и наредби сефа? Прозивате правосуђе, али не говорите да је јавни интерес и интерес грађана у одлукама градске управе и одлукама градоначелника у потпуности подређен финансијским интересима појединаца из власти“, навео је Сандић. 

Он подсјећа на многобројне одлуке које иду у прилог његовим тврдњама.

„Одлука о изградњи у Пицином парку, заустављању саобраћаја у току радног времена, изградњи без грађевинских дозвола, бетонирању центра града (познатије као Рупа), кружни токови, канализација у Врбас, уништавање зеленила, поклањање Топлане, злоупотребљавање Водовода и Електродистрибуције итд итд..." наводи Сандић и објашњава да оваквим изјавама Радоњичић покушава да утиче на правосуђе што је забрањено.

"То што ти и твоји сарадници крчмите државну имовину, па послије хоћете да суд исправља ваше грешке је проблем...али рјешив“, рекао је Сандић обраћајући се управо градоначелнику Бањалуке.

Зато, умјесто што Игор Радојичић тражи од судија да окрећу главу од права и пресуђују на основу јавног интереса, градоначелнику Бањалуке би било боље да се обрати својим колегама које су радећи годинама уназад против јавног интереса довели Град у безизлазну ситуацију у којој не постоји тај суд или судија који би могао да превагне у корист Бањалуке. 

Јер, све оно што су донедавно радили, а и сада раде неки, је било гажење јавног интереса зарад користи појединаца. 

А колико је то скупо коштало грађане Бањалуке и колико ће их тек коштати показују подаци из предмета који се тренутно воде пред судовима, а за које постоји веома мала или никаква шанса да Бањалука извуче нешто позитивно.

Тако се само редају пресуде, које су резултат планираног извлачења имовине и новца из градске касе, а зарад богаћења појединаца.

Град Бањалука у посљедње вријеме покушава да путем судских поступака надокнади штету коју су направили многи у градској управи који управо нису радили у јавном интересу, већ за себе и себи блиске. Ипак, сви ови покушају су већином унапријед осуђени на пропаст, јер они који су отимали од града зграде, земљиште, станове, пословне просторе... су то веома добро „уредили“ и у овом тренутку је скоро па немогуће нешто промјенити. 

Поред тога, над градом су се надвиле многобројне тужбе, за исплате штете, а које су такође резултат несавјесног рада и прије свега, унутарпартијских и пријатељских договора и намјештаљки.

“Из извјештаја Правобранилаштва Републике Српске, који се нашао на 41. сједници Скупштине града јасно се може видјети ко су људи са којима Бањалука води парнице око власништва над скупоцјеним земљиштем", казао је Александар Петковић, одборник СДС-а у Бањалуци, наводећи да је на том списку велики број тајкуна блиских СНСД-у.

Он је поставио питање зашто Радојичић, осим тужбе за наношење душевне боли против СДС и медија, није покренуо поступак  за наношење огромне материјалне штете грађанима Бањалуке против појединаца који су за то одговорни.

Он каже да је заједничко за све афере са земљиштем у граду то што су људи који отимају имовину од Бањалуке блиски СНСД-у .

Сигурно највећа пљачка, односно дјеловање појединаца из Градске управе супротно јавном интересу јесте случај „аутобуске станице“. 

Вишегодишњи правни спор између Града Бања Лука и бањалучке фирме "Аутопревоз" окончан је у фебруару ове године Одлуком Уставног суда БиХ о допустивости и меритуму у корист приватног предузећа односно усвајањем апелације "Аутопревоза" и фирме "БЕWО РЕАЛ ЕСТАТЕ" која се у овој апелацији појавила као коапелант. Тако је имовина вриједна неколико десетина марака дефинитивно прешла у руке приватног власника.  Овом одлуком Уставног суда БиХ остављена је на снази пресуда Окружног привредног суда у Бањалуци из августа 2017.године.

Бањалучки „Аутопревоз" је 1968. године купио земљиште од „Жељезница Југославије" за потребе изградње аутобуске станице, а 11 година касније град Бањалука са истим предузећем закључује споразум о замјени некретнина којим се „Аутопревозу" у насељу Лазарево даје земљиште за изградњу нове аутобуске станице, а заузврат граду припада спорно земљиште у центру.

Међутим, уговор између двије стране никада није заведен у земљишно-књижну евиденцију Основног суда у Бањалуци. „Аутопревоз" је касније приватизован, а у међувремену су из архива, под неразјашњеним околностима, нестали оригинали уговора.

 

А из Извјештаја Правобранилашва који је у посједу портала Бука види се и да је Град Бањалука у парничном спору са 843 субјекта, а да је вриједност тих спорова преко 60 милиона КМ.

Неки од највећих поступака су они пред окружним привредним судом, попут спора са фирмама „Гранд Траде“ и „Нискоградња“ Лакташи због спорног земљишта у Бањалуци.

Вриједност овог спора је преко 640.000 Кмзанимљив је и случај по тужби „медицинске електронике“ против града ради исплате скоро 3,3 милиона КМ.

Још један случај који је изазвао велико интересовање јавности, а који је је такође настао на основу разних сумњивих договора и уговора је тужба ФК „Џаја“ против Града Бањалука ради грађења на туђем земљишту, в.с. 437.360 КМ.

Ипак, један од највећих спорова насталих због мутних послова људи из градске управе са појединим тајкунима јесте случај земљишта бањалучке Пољопривредне школе. 

 

 

(БУКА)

Коментари / 36

Оставите коментар
Name

назалост

11.09.2020 20:35

Градонацелник је у праву судије и тузиоци доносе одлуке у корист оног ко висе плати и то је од 1995 правило тузиоци, судије и адвокати тргују одлукама и сада су најбогатији највеци криминал је релација тузиластво - судство-адвокати када се боре против градана и јавног интереса ту су најбруталнији. Али то нам и треба сами смо бирали. Само видите оног тегелтију из встс а лик је за лудацку косуљу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ја

12.09.2020 04:46

Потпуно у праву!!!! Ста има овај Сандиц прицати када су адвокати продузена рука корупције и криминала и када се зна да пресуде немају везе са струком него адвокати праве комбинације и они су посредници у куповини оресуда. Срам те било Сандицу, знас ти то и не прави се паметан.

Name

Ре

12.09.2020 05:40

Човјек ти све објаснио а Ти опет не разумијеш, некоме џаба и нацртати.

Name

СелманКРИМИ

12.09.2020 07:35

Криминал и корупција је на велика врата ушла у правосуђе доласком полуписменог али подобног (полу)правника Џерија С. у Министарство НЕправде РС а сада контролу држи и пљачку контролише из УСРС?

Name

Ре ја

12.09.2020 07:57

Заборавио си “ситницу”. Адвокати раде свој посао добро, а они који заступају Град и доносе одлуке у име градјана - очигледно лоше (за градјане).

Name

Директ

12.09.2020 11:52

Ако су адвокати такви какви су, под чијом онда контролом је правосуђе, као јавни орган који пресуђује? Ту уједно и лежи проблем. Све док политика управља правосуђем, бојим се (не бојим се, већ знам) да биће још оваквих, као и разних других одлука, које су штетне по институције, народ итд. Само реформа правосуђа, у којој ће судије бити имуне на политику и разне друге утицаје, може спријечити овакве ствари у будућности да се дешавају, па чак и ретроактивно (ако буде уведен закон, који ће и ретроактивно да дјелује тј. да исправља криве Дрине).

Name

БЛ

11.09.2020 20:53

Цијелу Господску улицу и бивсу дрзавну имовину СФРЈ су тако узели тајкуни...за ситне паре..и препродали итд..а све припада Граду.

ОДГОВОРИТЕ
Name

За бања луку

12.09.2020 05:35

За ситне девизе

Name

Министар

12.09.2020 06:03

Да мозда пословни простори у господској не припадају наследницима оних од кога су те просторе одузели комунисти? Политицари су свјесно приватизовали конфисковану имовину а реституцију цемо морати спровести кад тад. Тада це доци праве тузбе.

Name

Бедни

12.09.2020 06:45

Бедне ГРАЂАНЕ,дужнике за неки ситниш,кажњавају и принудно наплаћују одузимањем имовине,а награђујете криминалце. Усвоите закон о пореклу имовине! Те кобре најпре потаманити и вратити народни капитал. Прочешајте тај ЗВЕРИЊАК,ако смете.

Name

Ре БЛ

12.09.2020 06:53

А по којем то пропису Граду, тј.локалној заједници припада некадашња друштвена својина? Проблем је што Град хоће да се укњижи ин на оно сто припада Републици Српској, а и неким фирмама и појединцима.

Name

Ре Министар

12.09.2020 07:10

Кад би дошло до ресцитуције та имовина сигурно не би била враћена никоме ко данас живи у БЛ.Знају то они који о томе одлучују па зато то питање и не потежу...

Name

Савјетник

11.09.2020 21:58

Радојичићу би било паметније да објасни како је у свој кабинет, као савјетника за правне послове, запослио Николу Алексића, човјека који је одговоран за то што је Град Бања Лука изгубио предмет "Марија Варница". Ради се о земљишту Града Бања Лука вриједности 600.000 КМ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Б

11.09.2020 22:03

Па није бас за све крив Радојициц. То су спорови који предуго трају, а цовјек је ту тек 4 године...

ОДГОВОРИТЕ
Name

судија

11.09.2020 23:38

за све је крив цетири гид. ниста не ресава само седи

Name

А

12.09.2020 04:22

Избори су у питању. Треба овога што више оцрњети а ономе што више дићи реп. Нека Буке нека буче. Све ће ово народ позлатити (ЛЛ).

Name

Министар

12.09.2020 06:04

Криви су и Гаврановиц и Давидовиц али њих Радојици не смије ни да помене.

Name

Ја

12.09.2020 06:56

А шта ћемо за земљиштем и имовином које су уградили тајкуни који не припадају СНСД-у. Има и таквих случајева. Нису баш сви СНСД. Хоће ли и њих тужити нови градоначелник Драшко.

Name

Ре

12.09.2020 08:01

Али за већину је крива опција у којој је и сам. Није се оградио од њих а и не спомиње их. О томе да је био “главни законодавац” осам година да не спомињем.

Name

Директ

12.09.2020 12:02

Тачно, није за све крив Радојичић. Кривица је и на странци, која деценијама влада тим градом (СНСД), а што је дуже чак и од најдужег спора, тако да кривица за овај спор је, још боље, и на њему и на његовој странци.

Name

А

12.09.2020 04:16

Бука буче на градоначелника сад пред локалне изборе. Ма гдје сте досад били, што на вријеме нисте букали већ сад практично кад је све готово? Можда мислите да ће те на овај начин помоћи свом кандидату прцку Драшку. Тешко, тешко, ко другом јаму копа не одмиче се од ње.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре А

12.09.2020 07:36

Онда немој ти копати неком јаму , биће избори ,нормално.

Name

Директ

12.09.2020 12:11

О овоме се прича годинама. Буквално, још од самог настанка овог спора, само сада очигледно интензивније него иначе, да зна народ колико је способан или боље речено неспособан њихов садашњи градоначелник, који уз то претендује да поново буде градоначелник, те стога, народ заслужује да зна ко га води (и на овом примјеру очигледно у пропаст), а и уједно, ко не заслужује, да буде поново буде градоначелник Бања Луке.

Name

Правда

12.09.2020 05:13

И треба да врши притисак, у праву је

ОДГОВОРИТЕ
Name

За бања луку

12.09.2020 05:38

Да су људи у Градској управи паметни требају покренути тужбе против судија

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

12.09.2020 12:16

Који су, уз то, судије, које је поставила, та иста странка, која стоји иза још увијек актуелног градоначелника Бања Луке. :)))

Name

Сале

12.09.2020 06:41

Добро је и рекао. Судови су на страни крупнијег капитала.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

12.09.2020 08:05

Тачно. Само треба да каже именом и презименом ко су.

Name

Ре за Ре

12.09.2020 18:51

И како је ко дошао у правосуђе. Именом и презименом.

Name

Пера

12.09.2020 06:45

Тре а испитати КАКО СУ НЕ СТАЈАЛИ ПАПИРИ ИЗ КАТАСТРА, како су директори скола могли мијењати ЗЕМЉУ У ГРАДУ ЗА НЕКУ НЕГДЈЕ У НЕДОЂИЈИ!! Оцемоли СДС опет окривити?? МОЗДА ЈЕ СДС СТВАРНО КРИВ сто су људи из власти правили то сто су правили!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

12.09.2020 12:22

Погледај која странка је све ове године и деценије на власти у Бања Луци и биће ти јасно која странка је одговорна за такво стање.

Name

Радован

12.09.2020 07:07

Црногорац све лаже ко украде документацију кога су ухапсили докле је дошла истрага.Докле је дошла истрага о убиству Драгичевића.Сад ће изгубити спор око игара на срећу па ће градјани да плате.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Гоја

12.09.2020 07:18

Ко код да додје биће бољи од ових 100%.

ОДГОВОРИТЕ
Name

априон

12.09.2020 07:29

''струцњаци''са тркацих факултета не могу заступати на судовима

ОДГОВОРИТЕ
Name

Луле

12.09.2020 08:20

Четири године су дуге. Довољно да грудоначелник утврди у градским службама ко је водио реферате када су нестајали докоменти_ доказни материјал због којих се губе спорови. Он својим изјавама жели, да код неуких људи створи амбијент да се он бори за правду, али, ето он је немоћан. Оваквим поступцима аболира оф одговотрости, како себе, тако и своје претходнике, заједно са починиоцима. Мислим да опозиција и новинари- истражиоци довољно не експлоатишу ову материју. Од судова, тужилаштава, МУП_а и СИП_е у ово вријеме не можемо очекивати да, боло шта ураде.

Name

Ма немоојте

12.09.2020 07:40

Видим вецина би да судови суде у корист неког “јавног интереса” а не по закону у коме је тај јавни интерес вец садрзан. Градонацелник и сви ви који се залазете за “вас” јавни интерес мимо закона уствари се залазете за партијско судство. Има закон а не јавни интерес! Сто губите спорове и на висој инстанци ако је по закону тај вас интерес. А добрим дијелом је вец партијско. Куку нама с вама!

ОДГОВОРИТЕ