Скупштина Црне Горе одобрила истополне бракове

Скупштина Црне Горе изгласала је закон о истополним браковима. За овај акт била су 42 посланика, а пет је било против, преноси РТЦГ.

Регион 01.07.2020 | 19:01
Скупштина Црне Горе одобрила истополне бракове

Приједлог тог закона био је у скупштинској процедури прошле године, али није добио потребну већину приликом гласања на сједници парламента 31. јула.

Приједлогом закона истополним паровима у Црној Гори омогућено је да уживају иста права као хетеросексуални парови, само без могућности усвајања дјеце.

Посебно је нормирано издржавање између партнера, старатељство, а детаљно су регулисани имовински односи партнера.

Партнери имају право на међусобно насљеђивање, а регулисан је и порески статус партнера.

Партнери су у погледу права и обавеза, у систему здравственог осигурања и заштите, изједначени са правима свих других осигураника, као у погледу права из социјалне и дјечје заштите.

Усвојен је и Предлог закона о допунама Закона о заштити становништва од заразних болести.

(Б92) 

Коментари / 39

Оставите коментар
Name

ДМ

01.07.2020 17:13

Висок им наталитет па да га мало смање.Дубока дрзава катастрофа.

ОДГОВОРИТЕ
Name

РАДЈАЊЕ

01.07.2020 18:50

Наталитет нема везе са постојањем истополног брака или не. Ако говоримо о нама Србима (а и Црногорце сматрам), нас наталитет вец одавно опада, поцевси од 90тих у Србији. Тада није било нилаквих права за гејеве нити их је било у јавности. Наталитет (број родјених) опада управо због тога сто просјецно зена радја мање од двоје дјеце. Неопходно је просјецно троје да би популација расла. Ако гејеви и лезбејке према неким процјенама цине 5% популације њихов утицај на наталитет у том смислу је занемарив. Ако би остали радјали просјецно по 3 дјеце имали бисмо стални раст насег становниства. Али други људи не радјају вец 20 или 30 година толико дјеце. Засто је то тако? То је јако дугацак одговор, али нема везе са истополним паровима

Name

РАДЈАЊЕ

01.07.2020 20:18

Наталитет нема везе са постојањем истополног брака или не. Ако говоримо о нама Србима (а и Црногорце сматрам), нас наталитет вец одавно опада, поцевси од 90тих у Србији. Тада није било нилаквих права за гејеве нити их је било у јавности. Наталитет (број родјених) опада управо због тога сто просјецно зена радја мање од двоје дјеце. Неопходно је просјецно троје да би популација расла. Ако гејеви и лезбејке према неким процјенама цине 5% популације њихов утицај на наталитет у том смислу је занемарив. Ако би остали радјали просјецно по 3 дјеце имали бисмо стални раст насег становниства. Али други људи не радјају вец 20 или 30 година толико дјеце. Засто је то тако? То је јако дугацак одговор, али нема везе са истополним паровима.

Name

Свацега помало

01.07.2020 21:06

Па када многи нормални бракови виде ово развратно болесно лудило,инаце суноврат друства по свим параметеима, добро је да имају и једно.

Name

ре свацега помало

01.07.2020 23:43

Прво не знам засто би требало да нецији љубав називас болесним лудилом. Могу разумјети да не осјецас то и да не схавтас, али није у реду вриједјати било коју групу.Времена се мијењају, наука се развија, друство усваја неке нове стандарде. Данас знамо сигурно много висе него прије 10 или 100 година. Нпр. у средњем вијеку се сматрало да се вецина болести лијеци стављањем пијавица да пију крв. Касније се одустало од тога. Ту је и фамозни примјер људи који су писали лијевом руком, сматрали су се болесни. Тукли су их и у сколи и код куце ако би употребљавали лијеву руку за писање. Данас знамо да је то до мозга и да није болест. И друство и права су се развијали у њему.Прије 70година вецина зена су носиле мараму.Оне које нису сматране су курвама и биле су осудјиване од стране друствене средине.Прије 100,150 година дјеца су искорисцавана за рад у фабрикама, радници су радили по 14 или 15 сати. И у једном тренутку протестима су остварена радницка права и забрањен рад и израбљивање дијеце. Дакле, времном људи и друство постају свјесни потребе да се унаприједе права неке групе или цијелог друства. Друго,српски суноврат у наталитету највецим дијелом је посљедица комунизма, који је раселио сељаке и стрпао их у велике коснице-комунистицке блокове, мале станове. Са тако малим станом људи не зеле да имају висе од једно или двоје дјеце. Затим филмови и серије типа Зикине династије који промовису једно дијете и потребу лагодног зивота. Промовисање конформизма данас и зеља људи да буду материјално богати, уз истовремени недостатак новца довели су до тога да вецина има 1 или 2 дјеце. А то је пут у нестанак. И са ових 5% ЛГБТ или без њих, потпуно је свеједно.Ако 95% становниства се одлуци на испод двоје дјеце то је пад наталитета.

Name

Свацега помало

02.07.2020 07:34

Љубави најмање. Персонификација ти је"нидје везе",али јасно је да и то спада у НЕГАТИВНО кроз ста је просао људски род, но једно је сигурно друство је просло и своју фазу"развоја"нормалног, сада сигурним кораком срља у своју другу крајност која не носи ниста добро,него софистицирано зло за људски род, а то ми сада на тенане појасњавати на поруку је јако теско....

Name

О персонификацији

02.07.2020 10:29

Претпоставицу да мислис на примјере/ поредјења која сам горе споменуо. Једну групу сам споменуо са намјером да ти указем да наса схватања о томе ста јесте, а ста није болест и ста је ненормално се временом мијењају. висе знамо о неком феномену данас него прије 50 година. Како висе сазнајемо о феномену, тако га и поцињемо другације посматрати и третирати (нпр. писањем лијевом руком орво ненормално па данас нормално). Другу групу примјера сам навео да указем на то да су се људска права кроз историју мијењала допуњавала и сирила (нпр. рад 12огодисње дјеце у фабрикама по 10 сати прије 100 година и данасња забрана рада дјеци). Некад је уводјење нових права било на основу спознаје власти, а некад притиском и врсењем промоције тих права кроз протесте, као сто је то био слуцај са правима зена. Не бих се слозио да је било када на овом свијету било неко нормално или нормалније вријеме. По мени најгори период у историји људског друства је био 2. свјетски рат, кад је над мојим народом (српским), али и другима изврсен геноцид и када су људи убијани на најмонструозније нацине. Један од мрацнијих тренутака свијета је и период кад су бијели људи у Америци дрзали црне људе као робове, а истовремено је такво несто врсено и у отоманском царству над хрисцанима (па и Србима). Колонијална освајања у Африци су тек посебна прица. До 60их власти неких западних земаља су одрзавале излозбе црнацке дјеце у кавезима, сјекли су обе руке или носове црнцима или црнкињама. Далеко је данас од доброг, али каква је прослост, ово је јос и задовољавајуце.

Name

ПРИЈЕДОРЧАНИН

02.07.2020 11:16

Оца им очињег, како су могли да гласају за тако нешто.

Name

Ста це бити у Србији

01.07.2020 17:18

Мене висе занима ста це бити у Србији. Наиме сви знамо да је предсјеница владе Србије у истополној заједници са другом зенском особом и цак имају дијете јер је Брнабицкина партнерка родила муско дијете уз помоц сперме наводно анонимнг донатора. Бас ме занима дали це предјеница владе Србије у току свог манадата 'програти' одлуку да се у Народној скупстини Србије легализују истополне заједнице/бракови и како це српска православна црква [СПЦ] гледати на то

ОДГОВОРИТЕ
Name

Скептик

01.07.2020 17:24

Ови из опозиције тврде да њена партнерка никада није била трудна...

Name

Ре

01.07.2020 18:22

Ко је мама ко тата...

Name

Ререре

02.07.2020 13:26

Ха,заломи лијевим и десним крилом да им дођемо иза леђа. Па да виде шта је јунаштво, а богами и чојство.....

Name

Нема мама ни тата

02.07.2020 16:13

Има: родитељ 1 и родитељ 2

Name

БРАВО, ПОДРСКА

01.07.2020 17:20

Конацно да цујем једну лијепу, позитивну и паметну ствар из те Црне Горе. Као сто су престали или иду у правцу да престану дискриминсати ЛГБТ популацију, надам се да це у наредном периоду престати и да дискриминису црногорске Србе. Волио бих да се у том процесу давања права дискриминисаној ЛГБТ популацији сјете и да прузе права обесправљеном српском народу и СПЦ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Андриц

01.07.2020 20:24

Каква је то лијепа вијест,болеснику један.То је поремецај у глави за сваког нормалног цовјека.Дабогда ти у куци била та популација,ако вец и није.За пар година кад озаконе инцест,и то це ти бити нормално.Ретарду један...

Name

ре Андриц

01.07.2020 20:49

Ти си овде први да све коментарисес цијели дан, експерт си за све и сваста, од политике, преко економије до епидемиологије а ево сада си догурао и до психијатра и психолога. А фактицки си тараба. НИКО НЕ БИРА да ли це бити геј/лезбејка. Једноставно на то дјелују генетски фактори, одредјене околности током развитка фетуса и неки елементи из одгоја током најранијега дјетињства. Јос увијек тај феномен није у потпуности проуцен.Цовјек ту нема могуцност да казе бицу то или то. Такав будес и то ти је сто ти је.Оно сто су науцници утврдили је да није болест, вец стање. Као сто су особе које пису лијевом руком (којих је око10%, дакле мањина) сматране дуго времена болеснима па су цак и тјеране и малтретиране да пису десном руком. Данас се од тога одустало, јер се увидјело да то није болест. Љубав ка истом полу исто тако није болест. Исто тако нема лијека за ту како ти казес болест, као сто нема лијека за оне који пису лијевом руком. Ста је твој приједлог, логори муцења или несто друго? Неки су у прослости тако прогонили,убијали и затварали људе и групе, који су по некој особини били другацији. Има један термин за ту појаву, размисли који је то. Засто се бавис тудјим зивотом, ко је од њих тебе угрозио, да ли ти је неко од њих забранио да будес то сто јеси, да ли ти је запалио куцу, опљацкао те да ли те присиљава да будес несто сто ниси или ти њих присиљавас да буду несто сто нису?Како је његова/ њена сексуалност твој проблем и твоја ствар? Не бих волио да ми неко у фамилији буде ЛГБТ управо због таквих као сто си ти, али ако буде наравно да цу да те особе прихватим и подрзим. А ти настави да зивис у својој мрзњи и класификуј ста је болест а ста није, експерте.

Name

ре Андриц

01.07.2020 21:21

Ти си овде први да све коментарисес цијели дан, експерт си за све и сваста, од политике, преко економије до епидемиологије а ево сада си догурао и до психијатра и психолога. А фактицки си тараба. НИКО НЕ БИРА да ли це бити геј/лезбејка. Једноставно на то дјелују генетски фактори, одредјене околности током развитка фетуса и неки елементи из одгоја током најранијега дјетињства. Јос увијек тај феномен није у потпуности проуцен.Цовјек ту нема могуцност да казе бицу то или то. Такав будес и то ти је сто ти је.Оно сто су науцници утврдили је да није болест, вец стање. Као сто су особе које пису лијевом руком (којих је око10%, дакле мањина) сматране дуго времена болеснима па су цак и тјеране и малтретиране да пису десном руком. Данас се од тога одустало, јер се увидјело да то није болест. Љубав ка истом полу исто тако није болест. Исто тако нема лијека за ту како ти казес болест, као сто нема лијека за оне који пису лијевом руком. Ста је твој приједлог, логори муцења или несто друго? Неки су у прослости тако прогонили,убијали и затварали људе и групе, који су по некој особини били другацији. Има један термин за ту појаву, размисли који је то. Засто се бавис тудјим зивотом, ко је од њих тебе угрозио, да ли ти је неко од њих забранио да будес то сто јеси, да ли ти је запалио куцу, опљацкао те да ли те присиљава да будес несто сто ниси или ти њих присиљавас да буду несто сто нису?Како је његова/ њена сексуалност твој проблем и твоја ствар? Не бих волио да ми неко у фамилији буде ЛГБТ управо због таквих као сто си ти, али ако буде наравно да цу да те особе прихватим и подрзим. А ти настави да зивис у својој мрзњи и класификуј ста је болест а ста није, експерте.

Name

Ре браво подршка

01.07.2020 22:51

Шта рећи , а не заплакати на твој коментар .Боже сачувај !!!

Name

Андриц

01.07.2020 23:06

За ре андриц:само ти сефе подрзавај,слободно,бујрум.Подрзи и да ти се дијете дрогира,па бозе мој, и на то утице околина,како ти казес.Слободно,децки да носе миндјусе,дрогирају се,буду педери,итд...цуре се сисају на кеца,прицају ко највеце клосарке,јер морају бити ин,то је све по теби ок.Е па видис,по мени није.Ја сам патријархално васпитан,знало се ко ста ради.А због таквих које ти оправдавас и подрзавас,зато нам и јесте овако како је,дјеца су по цијели дан на телефону,са 12 год поцну пусити оне наргиле,у основној сколи вец имају прве сексуалне односе,у средњој схвате да воле исти пол.И само ми реци одакле је све то досло,сигурно није са запада,јел да???Па за пар година це дозволити инцест,и то це ти бити ок.Па побогу,то це мозда бити избор твог дјетета,ти цес га наравно подрзати.Само напријед сефе.То је по теби све ок.И нека је,ти си ти,ја сам ја,не дај бозе да нас неко замијени.И на крају јос несто.Посто казес да ниси геј,ајте ти и супруга сутра за руку и сетајте,и зовните све који су у браку да сетају сутра главном улицом,нек вас се скупи 100.000 на паради,јел мозе?Па кад могу они,моземо и ми,зар не...

Name

Децко

02.07.2020 04:45

Одлицно си "поклопио" Андрица!

Name

ре 2 Андриц 1

02.07.2020 09:38

Рекао сам одредјени елементи из одгоја током најранијег дјетињства, нисам рекао околина. А и када бих рекао околина не бих мислио на то да дијете несто види од некога па зели да постане такво или се бави тиме. Вец мислим на однос малог дијета са кљуцним муским и зенским фигурама у његовом зивоту( обицно су то родитељи, али мозе бити и неко други).Да ли су присутни или одсутни, да ли су вербално агресивни, физицки или психицки, да ли су превисе близу дијетета. Плус генетски фактор. Ово генетски бих посебно нагласио. Ово сто ти спомињес, миндјисе дрогирање врло мало или ни мллало има везе са овом мојом прицом. То је угледање на друге људе или опонасање нецијег примјера. За миндјусе не бих ниста рекао, да неко то критикује то данас је стварно смјесно. Дрогирање је несто сто на свим нивоима стети цовјеку. Онемогуцава га да нормално функционисе, да уци, да студира или ради посао. Нарусена је и његова могуцност комуникације са околином. Одумире мозак, у једном тренутку од прекомјернохлг дрогирања цовјек мозе да умре.Троскови лијецења представљају велики терет како за његову породицу тако и за друство у цјелини. Цовјек који се дрогира није у стању да обавља било коју свакодневну активност, мозда у поцетку али након висе година, не. ЛГБТ особа је потпуно функционална и интелектуално и социјално и физицки. Мозе да дозиви зивотни вијек као свака друга особа, мозе да заради себи плату, неце некога напасти као сто наркоман мозе напасти. Знаци функционисе као дио система и не напада нити нарусава тјелесни или психицки интегритет других особа. И узгред понасање те особе је у великој мјери одредјено генетиком и биологијом(уз јос оне горе наведене факторе), док код наркомана биологија тек касније игра неку улогу

Name

ре 2 Андриц 3.дио

02.07.2020 09:40

Ста знаци патријархално васпитање? То сто ти данас сматрас патријархално за твоје баке и дједове не би било патријархално. Некада је патријархално знацило да је мускарац глава куце он ради и доноси новац а зена цуци за споретом и гледа га покорно као Бога. Цути и несупротставља се њему. и то се промјенило данас, па ни појам патријархално висе није исти. Кад је ријец о паради, то је протест. Брендирани протест за права каквих јос имас, као сто је првомајски протест за права радника или негдје има и 8.омартовски за права зена. И на овим протестима постоји званицно име протеста, као и званицне заставе које се носе. Геј парада се одрзава прије свега због не постојања права те популације да се јавно загрли, пољуби, дрзи за руку, због диксриманације на послу, малтретирања у сколи...У Сирији је забрањено да се момак и дјевојка уопсте додирују у јавности и дрзе за руку, због серијата. у Саудијској Арабији је забрањено јавно да се (цак!) муз и зена љубе или показују романтицна осјецања. У тим земљама су угрозена права и хетеросексуалних, обицних људи (мускараца који воле зене и зена које воле мускарце). Ту би имало смисла направити хетеросексуалну параду и скупити људе који воле супротни пол да тразе слободу да на јавном мјесту кускарац загрли своју дјевојку. Код нас је то потпуно дозвољено и са стране закона и од стране друства. Али немам ниста против да се скупи 100 000 људи и да сета ако вец неко хоце. Инцест је једна другација прица, посматрана и од стране психологије и психијатрије. Треба узети у обзир да у инцесту један број тих односа мајка син нпр. је резултат тога сто је одрасла особа (мајка) свјесно манипулисала и врсила насиље у току дјетињства са неодраслом особом ( дијететом) како би се оно у каснијим годинама понасало на инцестни нацин.

Name

Црногорци

01.07.2020 17:21

Старе педерцине

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре црногорац

01.07.2020 17:23

:) :) :)

Name

Ре

01.07.2020 18:24

Твоја поштапалица је оца очинског...преиспитај себе прво.

Name

Ре

01.07.2020 18:55

Изгледа да јесу. Брука и срамота. Сотоне на власти.

Name

Децко

01.07.2020 17:22

То је то, мислим да је то оно сто су и тразили, нисам за усвајање дјеце -све остало мозе! Нека направе дијете са зеном ако га зеле!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дјетици

01.07.2020 17:22

Оца им оцињег

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

01.07.2020 18:26

Застава са седам боја вијори код тебе...браво! Смогао си снагу и храброст да изађеш на свјетлост дана....

Name

Милош

01.07.2020 18:14

Прц Милојко

ОДГОВОРИТЕ
Name

Па могу да

01.07.2020 21:11

Усвајају сто год ко зели, једно је јасно, тацети се мозе на безброј нацина али зна се ко мозе родити. Највеци проблем у свом томе слуцају, сто се мозе развити трговина,разне злоупотребе и то на залост БЕБАМА.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Љубав, не секс

01.07.2020 23:43

Реци ми несто, да ли се твој однос са твојом дјевојком или зеном своди само на туцање? Је ли то љубав за тебе, туцање, секс? Засто мислис да се овде говори о сексу? Ја вјерујем, али нецу да прицам у твоје име да и ти своју дјевојку или зену волис и имас потребу да је загрлис, да је пољубис, да се заједно зезате, прицате, подрзавате једно друго, да се дрзите за руку, сједите у парку загрљени, гледате филм заједно и све остало. То је љубав. Вецина те зеље има према особама супротног пола. Мањи број те зељс осјеца и зели да их задовољи са особом истог пола. То није прица о сексу, вец о љубави. Секс је у браку споредна ствар, не знам да је неко у брак усао само због секса. Осим ако цура неоцекивано затрудни :Д

Name

Е цуј

02.07.2020 07:45

Зар таква љубав није никада постојала прије, зар се није звала другарство, пријатељство....?! Овим осмисљеним осаврwмењавањем друства се зели перфидно легализовати много ста....

Name

ре Е цуј

02.07.2020 08:38

Не, није пријатељство. Не знам да људи редовно и свакодневно љубе свог друга у уста. Постоје и пријатељства измедју мускарца и зена, не своди се ни однос мускарца и зене само на везу. Поред тога, и геј људи имају другове и пријатеље који су истог пола као и они, а немају према њима привлацност те врсте. Знаци постоји и код геј људи потреба за друзењем најбољим пријатељем и кумом. Али поред те потребе ту је и она љубавно романтицна потреба, која није усмјерена ка супротном полу вец истом. И нико од њих није крив због тога. И нико од њих те не присиљава да спавас са њима или будес са њима у вези.Не знам ста се покусава кроз то легализовати, имам висе претпоставки ста си мислио, али би најбоље било да ти то написес да не нагадјам.

Name

ре Е цуј

02.07.2020 09:41

Не, није пријатељство. Не знам да људи редовно и свакодневно љубе свог друга у уста. Постоје и пријатељства измедју мускарца и зена, не своди се ни однос мускарца и зене само на везу. Поред тога, и геј људи имају другове и пријатеље који су истог пола као и они, а немају према њима привлацност те врсте. Знаци постоји и код геј људи потреба за друзењем најбољим пријатељем и кумом. Али поред те потребе ту је и она љубавно романтицна потреба, која није усмјерена ка супротном полу вец истом. И нико од њих није крив због тога. И нико од њих те не присиљава да спавас са њима или будес са њима у вези.Не знам ста се покусава кроз то легализовати, имам висе претпоставки ста си мислио, али би најбоље било да ти то написес да не нагадјам

Name

Зоx

02.07.2020 07:25

Сад је Црња Гора.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Тако треба

02.07.2020 08:53

Браво Црна Горо ако не мозес се туци са неким предај се,у овом слуцају не мозес се борити против сатаниста који воде свијет зато им се придрузи.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сатанисти

02.07.2020 19:24

Ај јос реци и да су сатанисти измислили кондом па да коментар буде у фуллу.

Name

Ззззззз

02.07.2020 08:59

Нису Црногорци педери они су педерцине.

ОДГОВОРИТЕ