Skupština Crne Gore odobrila istopolne brakove

Skupština Crne Gore izglasala je zakon o istopolnim brakovima. Za ovaj akt bila su 42 poslanika, a pet je bilo protiv, prenosi RTCG.

Region 01.07.2020 | 19:01
Skupština Crne Gore odobrila istopolne brakove

Prijedlog tog zakona bio je u skupštinskoj proceduri prošle godine, ali nije dobio potrebnu većinu prilikom glasanja na sjednici parlamenta 31. jula.

Prijedlogom zakona istopolnim parovima u Crnoj Gori omogućeno je da uživaju ista prava kao heteroseksualni parovi, samo bez mogućnosti usvajanja djece.

Posebno je normirano izdržavanje između partnera, starateljstvo, a detaljno su regulisani imovinski odnosi partnera.

Partneri imaju pravo na međusobno nasljeđivanje, a regulisan je i poreski status partnera.

Partneri su u pogledu prava i obaveza, u sistemu zdravstvenog osiguranja i zaštite, izjednačeni sa pravima svih drugih osiguranika, kao u pogledu prava iz socijalne i dječje zaštite.

Usvojen je i Predlog zakona o dopunama Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.

(B92) 

Komentari / 39

Ostavite komentar
Name

DM

01.07.2020 17:13

Visok im natalitet pa da ga malo smanje.Duboka drzava katastrofa.

ODGOVORITE
Name

RADJANJE

01.07.2020 18:50

Natalitet nema veze sa postojanjem istopolnog braka ili ne. Ako govorimo o nama Srbima (a i Crnogorce smatram), nas natalitet vec odavno opada, pocevsi od 90tih u Srbiji. Tada nije bilo nilakvih prava za gejeve niti ih je bilo u javnosti. Natalitet (broj rodjenih) opada upravo zbog toga sto prosjecno zena radja manje od dvoje djece. Neophodno je prosjecno troje da bi populacija rasla. Ako gejevi i lezbejke prema nekim procjenama cine 5% populacije njihov uticaj na natalitet u tom smislu je zanemariv. Ako bi ostali radjali prosjecno po 3 djece imali bismo stalni rast naseg stanovnistva. Ali drugi ljudi ne radjaju vec 20 ili 30 godina toliko djece. Zasto je to tako? To je jako dugacak odgovor, ali nema veze sa istopolnim parovima

Name

RADJANJE

01.07.2020 20:18

Natalitet nema veze sa postojanjem istopolnog braka ili ne. Ako govorimo o nama Srbima (a i Crnogorce smatram), nas natalitet vec odavno opada, pocevsi od 90tih u Srbiji. Tada nije bilo nilakvih prava za gejeve niti ih je bilo u javnosti. Natalitet (broj rodjenih) opada upravo zbog toga sto prosjecno zena radja manje od dvoje djece. Neophodno je prosjecno troje da bi populacija rasla. Ako gejevi i lezbejke prema nekim procjenama cine 5% populacije njihov uticaj na natalitet u tom smislu je zanemariv. Ako bi ostali radjali prosjecno po 3 djece imali bismo stalni rast naseg stanovnistva. Ali drugi ljudi ne radjaju vec 20 ili 30 godina toliko djece. Zasto je to tako? To je jako dugacak odgovor, ali nema veze sa istopolnim parovima.

Name

Svacega pomalo

01.07.2020 21:06

Pa kada mnogi normalni brakovi vide ovo razvratno bolesno ludilo,inace sunovrat drustva po svim parameteima, dobro je da imaju i jedno.

Name

re svacega pomalo

01.07.2020 23:43

Prvo ne znam zasto bi trebalo da neciji ljubav nazivas bolesnim ludilom. Mogu razumjeti da ne osjecas to i da ne shavtas, ali nije u redu vrijedjati bilo koju grupu.Vremena se mijenjaju, nauka se razvija, drustvo usvaja neke nove standarde. Danas znamo sigurno mnogo vise nego prije 10 ili 100 godina. Npr. u srednjem vijeku se smatralo da se vecina bolesti lijeci stavljanjem pijavica da piju krv. Kasnije se odustalo od toga. Tu je i famozni primjer ljudi koji su pisali lijevom rukom, smatrali su se bolesni. Tukli su ih i u skoli i kod kuce ako bi upotrebljavali lijevu ruku za pisanje. Danas znamo da je to do mozga i da nije bolest. I drustvo i prava su se razvijali u njemu.Prije 70godina vecina zena su nosile maramu.One koje nisu smatrane su kurvama i bile su osudjivane od strane drustvene sredine.Prije 100,150 godina djeca su iskoriscavana za rad u fabrikama, radnici su radili po 14 ili 15 sati. I u jednom trenutku protestima su ostvarena radnicka prava i zabranjen rad i izrabljivanje dijece. Dakle, vremnom ljudi i drustvo postaju svjesni potrebe da se unaprijede prava neke grupe ili cijelog drustva. Drugo,srpski sunovrat u natalitetu najvecim dijelom je posljedica komunizma, koji je raselio seljake i strpao ih u velike kosnice-komunisticke blokove, male stanove. Sa tako malim stanom ljudi ne zele da imaju vise od jedno ili dvoje djece. Zatim filmovi i serije tipa Zikine dinastije koji promovisu jedno dijete i potrebu lagodnog zivota. Promovisanje konformizma danas i zelja ljudi da budu materijalno bogati, uz istovremeni nedostatak novca doveli su do toga da vecina ima 1 ili 2 djece. A to je put u nestanak. I sa ovih 5% LGBT ili bez njih, potpuno je svejedno.Ako 95% stanovnistva se odluci na ispod dvoje djece to je pad nataliteta.

Name

Svacega pomalo

02.07.2020 07:34

Ljubavi najmanje. Personifikacija ti je"nidje veze",ali jasno je da i to spada u NEGATIVNO kroz sta je prosao ljudski rod, no jedno je sigurno drustvo je proslo i svoju fazu"razvoja"normalnog, sada sigurnim korakom srlja u svoju drugu krajnost koja ne nosi nista dobro,nego sofisticirano zlo za ljudski rod, a to mi sada na tenane pojasnjavati na poruku je jako tesko....

Name

O personifikaciji

02.07.2020 10:29

Pretpostavicu da mislis na primjere/ poredjenja koja sam gore spomenuo. Jednu grupu sam spomenuo sa namjerom da ti ukazem da nasa shvatanja o tome sta jeste, a sta nije bolest i sta je nenormalno se vremenom mijenjaju. vise znamo o nekom fenomenu danas nego prije 50 godina. Kako vise saznajemo o fenomenu, tako ga i pocinjemo drugacije posmatrati i tretirati (npr. pisanjem lijevom rukom orvo nenormalno pa danas normalno). Drugu grupu primjera sam naveo da ukazem na to da su se ljudska prava kroz istoriju mijenjala dopunjavala i sirila (npr. rad 12ogodisnje djece u fabrikama po 10 sati prije 100 godina i danasnja zabrana rada djeci). Nekad je uvodjenje novih prava bilo na osnovu spoznaje vlasti, a nekad pritiskom i vrsenjem promocije tih prava kroz proteste, kao sto je to bio slucaj sa pravima zena. Ne bih se slozio da je bilo kada na ovom svijetu bilo neko normalno ili normalnije vrijeme. Po meni najgori period u istoriji ljudskog drustva je bio 2. svjetski rat, kad je nad mojim narodom (srpskim), ali i drugima izvrsen genocid i kada su ljudi ubijani na najmonstruoznije nacine. Jedan od mracnijih trenutaka svijeta je i period kad su bijeli ljudi u Americi drzali crne ljude kao robove, a istovremeno je takvo nesto vrseno i u otomanskom carstvu nad hriscanima (pa i Srbima). Kolonijalna osvajanja u Africi su tek posebna prica. Do 60ih vlasti nekih zapadnih zemalja su odrzavale izlozbe crnacke djece u kavezima, sjekli su obe ruke ili nosove crncima ili crnkinjama. Daleko je danas od dobrog, ali kakva je proslost, ovo je jos i zadovoljavajuce.

Name

PRIJEDORČANIN

02.07.2020 11:16

Oca im očinjeg, kako su mogli da glasaju za tako nešto.

Name

Sta ce biti u Srbiji

01.07.2020 17:18

Mene vise zanima sta ce biti u Srbiji. Naime svi znamo da je predsjenica vlade Srbije u istopolnoj zajednici sa drugom zenskom osobom i cak imaju dijete jer je Brnabickina partnerka rodila musko dijete uz pomoc sperme navodno anonimng donatora. Bas me zanima dali ce predjenica vlade Srbije u toku svog manadata 'prograti' odluku da se u Narodnoj skupstini Srbije legalizuju istopolne zajednice/brakovi i kako ce srpska pravoslavna crkva [SPC] gledati na to

ODGOVORITE
Name

Skeptik

01.07.2020 17:24

Ovi iz opozicije tvrde da njena partnerka nikada nije bila trudna...

Name

Re

01.07.2020 18:22

Ko je mama ko tata...

Name

Rerere

02.07.2020 13:26

Ha,zalomi lijevim i desnim krilom da im dođemo iza leđa. Pa da vide šta je junaštvo, a bogami i čojstvo.....

Name

Nema mama ni tata

02.07.2020 16:13

Ima: roditelj 1 i roditelj 2

Name

BRAVO, PODRSKA

01.07.2020 17:20

Konacno da cujem jednu lijepu, pozitivnu i pametnu stvar iz te Crne Gore. Kao sto su prestali ili idu u pravcu da prestanu diskriminsati LGBT populaciju, nadam se da ce u narednom periodu prestati i da diskriminisu crnogorske Srbe. Volio bih da se u tom procesu davanja prava diskriminisanoj LGBT populaciji sjete i da pruze prava obespravljenom srpskom narodu i SPC.

ODGOVORITE
Name

Andric

01.07.2020 20:24

Kakva je to lijepa vijest,bolesniku jedan.To je poremecaj u glavi za svakog normalnog covjeka.Dabogda ti u kuci bila ta populacija,ako vec i nije.Za par godina kad ozakone incest,i to ce ti biti normalno.Retardu jedan...

Name

re Andric

01.07.2020 20:49

Ti si ovde prvi da sve komentarises cijeli dan, ekspert si za sve i svasta, od politike, preko ekonomije do epidemiologije a evo sada si dogurao i do psihijatra i psihologa. A fakticki si taraba. NIKO NE BIRA da li ce biti gej/lezbejka. Jednostavno na to djeluju genetski faktori, odredjene okolnosti tokom razvitka fetusa i neki elementi iz odgoja tokom najranijega djetinjstva. Jos uvijek taj fenomen nije u potpunosti proucen.Covjek tu nema mogucnost da kaze bicu to ili to. Takav budes i to ti je sto ti je.Ono sto su naucnici utvrdili je da nije bolest, vec stanje. Kao sto su osobe koje pisu lijevom rukom (kojih je oko10%, dakle manjina) smatrane dugo vremena bolesnima pa su cak i tjerane i maltretirane da pisu desnom rukom. Danas se od toga odustalo, jer se uvidjelo da to nije bolest. Ljubav ka istom polu isto tako nije bolest. Isto tako nema lijeka za tu kako ti kazes bolest, kao sto nema lijeka za one koji pisu lijevom rukom. Sta je tvoj prijedlog, logori mucenja ili nesto drugo? Neki su u proslosti tako progonili,ubijali i zatvarali ljude i grupe, koji su po nekoj osobini bili drugaciji. Ima jedan termin za tu pojavu, razmisli koji je to. Zasto se bavis tudjim zivotom, ko je od njih tebe ugrozio, da li ti je neko od njih zabranio da budes to sto jesi, da li ti je zapalio kucu, opljackao te da li te prisiljava da budes nesto sto nisi ili ti njih prisiljavas da budu nesto sto nisu?Kako je njegova/ njena seksualnost tvoj problem i tvoja stvar? Ne bih volio da mi neko u familiji bude LGBT upravo zbog takvih kao sto si ti, ali ako bude naravno da cu da te osobe prihvatim i podrzim. A ti nastavi da zivis u svojoj mrznji i klasifikuj sta je bolest a sta nije, eksperte.

Name

re Andric

01.07.2020 21:21

Ti si ovde prvi da sve komentarises cijeli dan, ekspert si za sve i svasta, od politike, preko ekonomije do epidemiologije a evo sada si dogurao i do psihijatra i psihologa. A fakticki si taraba. NIKO NE BIRA da li ce biti gej/lezbejka. Jednostavno na to djeluju genetski faktori, odredjene okolnosti tokom razvitka fetusa i neki elementi iz odgoja tokom najranijega djetinjstva. Jos uvijek taj fenomen nije u potpunosti proucen.Covjek tu nema mogucnost da kaze bicu to ili to. Takav budes i to ti je sto ti je.Ono sto su naucnici utvrdili je da nije bolest, vec stanje. Kao sto su osobe koje pisu lijevom rukom (kojih je oko10%, dakle manjina) smatrane dugo vremena bolesnima pa su cak i tjerane i maltretirane da pisu desnom rukom. Danas se od toga odustalo, jer se uvidjelo da to nije bolest. Ljubav ka istom polu isto tako nije bolest. Isto tako nema lijeka za tu kako ti kazes bolest, kao sto nema lijeka za one koji pisu lijevom rukom. Sta je tvoj prijedlog, logori mucenja ili nesto drugo? Neki su u proslosti tako progonili,ubijali i zatvarali ljude i grupe, koji su po nekoj osobini bili drugaciji. Ima jedan termin za tu pojavu, razmisli koji je to. Zasto se bavis tudjim zivotom, ko je od njih tebe ugrozio, da li ti je neko od njih zabranio da budes to sto jesi, da li ti je zapalio kucu, opljackao te da li te prisiljava da budes nesto sto nisi ili ti njih prisiljavas da budu nesto sto nisu?Kako je njegova/ njena seksualnost tvoj problem i tvoja stvar? Ne bih volio da mi neko u familiji bude LGBT upravo zbog takvih kao sto si ti, ali ako bude naravno da cu da te osobe prihvatim i podrzim. A ti nastavi da zivis u svojoj mrznji i klasifikuj sta je bolest a sta nije, eksperte.

Name

Re bravo podrška

01.07.2020 22:51

Šta reći , a ne zaplakati na tvoj komentar .Bože sačuvaj !!!

Name

Andric

01.07.2020 23:06

Za re andric:samo ti sefe podrzavaj,slobodno,bujrum.Podrzi i da ti se dijete drogira,pa boze moj, i na to utice okolina,kako ti kazes.Slobodno,decki da nose mindjuse,drogiraju se,budu pederi,itd...cure se sisaju na keca,pricaju ko najvece klosarke,jer moraju biti in,to je sve po tebi ok.E pa vidis,po meni nije.Ja sam patrijarhalno vaspitan,znalo se ko sta radi.A zbog takvih koje ti opravdavas i podrzavas,zato nam i jeste ovako kako je,djeca su po cijeli dan na telefonu,sa 12 god pocnu pusiti one nargile,u osnovnoj skoli vec imaju prve seksualne odnose,u srednjoj shvate da vole isti pol.I samo mi reci odakle je sve to doslo,sigurno nije sa zapada,jel da???Pa za par godina ce dozvoliti incest,i to ce ti biti ok.Pa pobogu,to ce mozda biti izbor tvog djeteta,ti ces ga naravno podrzati.Samo naprijed sefe.To je po tebi sve ok.I neka je,ti si ti,ja sam ja,ne daj boze da nas neko zamijeni.I na kraju jos nesto.Posto kazes da nisi gej,ajte ti i supruga sutra za ruku i setajte,i zovnite sve koji su u braku da setaju sutra glavnom ulicom,nek vas se skupi 100.000 na paradi,jel moze?Pa kad mogu oni,mozemo i mi,zar ne...

Name

Decko

02.07.2020 04:45

Odlicno si "poklopio" Andrica!

Name

re 2 Andric 1

02.07.2020 09:38

Rekao sam odredjeni elementi iz odgoja tokom najranijeg djetinjstva, nisam rekao okolina. A i kada bih rekao okolina ne bih mislio na to da dijete nesto vidi od nekoga pa zeli da postane takvo ili se bavi time. Vec mislim na odnos malog dijeta sa kljucnim muskim i zenskim figurama u njegovom zivotu( obicno su to roditelji, ali moze biti i neko drugi).Da li su prisutni ili odsutni, da li su verbalno agresivni, fizicki ili psihicki, da li su previse blizu dijeteta. Plus genetski faktor. Ovo genetski bih posebno naglasio. Ovo sto ti spominjes, mindjise drogiranje vrlo malo ili ni mllalo ima veze sa ovom mojom pricom. To je ugledanje na druge ljude ili oponasanje necijeg primjera. Za mindjuse ne bih nista rekao, da neko to kritikuje to danas je stvarno smjesno. Drogiranje je nesto sto na svim nivoima steti covjeku. Onemogucava ga da normalno funkcionise, da uci, da studira ili radi posao. Narusena je i njegova mogucnost komunikacije sa okolinom. Odumire mozak, u jednom trenutku od prekomjernohlg drogiranja covjek moze da umre.Troskovi lijecenja predstavljaju veliki teret kako za njegovu porodicu tako i za drustvo u cjelini. Covjek koji se drogira nije u stanju da obavlja bilo koju svakodnevnu aktivnost, mozda u pocetku ali nakon vise godina, ne. LGBT osoba je potpuno funkcionalna i intelektualno i socijalno i fizicki. Moze da dozivi zivotni vijek kao svaka druga osoba, moze da zaradi sebi platu, nece nekoga napasti kao sto narkoman moze napasti. Znaci funkcionise kao dio sistema i ne napada niti narusava tjelesni ili psihicki integritet drugih osoba. I uzgred ponasanje te osobe je u velikoj mjeri odredjeno genetikom i biologijom(uz jos one gore navedene faktore), dok kod narkomana biologija tek kasnije igra neku ulogu

Name

re 2 Andric 3.dio

02.07.2020 09:40

Sta znaci patrijarhalno vaspitanje? To sto ti danas smatras patrijarhalno za tvoje bake i djedove ne bi bilo patrijarhalno. Nekada je patrijarhalno znacilo da je muskarac glava kuce on radi i donosi novac a zena cuci za sporetom i gleda ga pokorno kao Boga. Cuti i nesuprotstavlja se njemu. i to se promjenilo danas, pa ni pojam patrijarhalno vise nije isti. Kad je rijec o paradi, to je protest. Brendirani protest za prava kakvih jos imas, kao sto je prvomajski protest za prava radnika ili negdje ima i 8.omartovski za prava zena. I na ovim protestima postoji zvanicno ime protesta, kao i zvanicne zastave koje se nose. Gej parada se odrzava prije svega zbog ne postojanja prava te populacije da se javno zagrli, poljubi, drzi za ruku, zbog diksrimanacije na poslu, maltretiranja u skoli...U Siriji je zabranjeno da se momak i djevojka uopste dodiruju u javnosti i drze za ruku, zbog serijata. u Saudijskoj Arabiji je zabranjeno javno da se (cak!) muz i zena ljube ili pokazuju romanticna osjecanja. U tim zemljama su ugrozena prava i heteroseksualnih, obicnih ljudi (muskaraca koji vole zene i zena koje vole muskarce). Tu bi imalo smisla napraviti heteroseksualnu paradu i skupiti ljude koji vole suprotni pol da traze slobodu da na javnom mjestu kuskarac zagrli svoju djevojku. Kod nas je to potpuno dozvoljeno i sa strane zakona i od strane drustva. Ali nemam nista protiv da se skupi 100 000 ljudi i da seta ako vec neko hoce. Incest je jedna drugacija prica, posmatrana i od strane psihologije i psihijatrije. Treba uzeti u obzir da u incestu jedan broj tih odnosa majka sin npr. je rezultat toga sto je odrasla osoba (majka) svjesno manipulisala i vrsila nasilje u toku djetinjstva sa neodraslom osobom ( dijetetom) kako bi se ono u kasnijim godinama ponasalo na incestni nacin.

Name

Crnogorci

01.07.2020 17:21

Stare pedercine

ODGOVORITE
Name

Re crnogorac

01.07.2020 17:23

:) :) :)

Name

Re

01.07.2020 18:24

Tvoja poštapalica je oca očinskog...preispitaj sebe prvo.

Name

Re

01.07.2020 18:55

Izgleda da jesu. Bruka i sramota. Sotone na vlasti.

Name

Decko

01.07.2020 17:22

To je to, mislim da je to ono sto su i trazili, nisam za usvajanje djece -sve ostalo moze! Neka naprave dijete sa zenom ako ga zele!

ODGOVORITE
Name

Djetici

01.07.2020 17:22

Oca im ocinjeg

ODGOVORITE
Name

Re

01.07.2020 18:26

Zastava sa sedam boja vijori kod tebe...bravo! Smogao si snagu i hrabrost da izađeš na svjetlost dana....

Name

Miloš

01.07.2020 18:14

Prc Milojko

ODGOVORITE
Name

Pa mogu da

01.07.2020 21:11

Usvajaju sto god ko zeli, jedno je jasno, taceti se moze na bezbroj nacina ali zna se ko moze roditi. Najveci problem u svom tome slucaju, sto se moze razviti trgovina,razne zloupotrebe i to na zalost BEBAMA.

ODGOVORITE
Name

Ljubav, ne seks

01.07.2020 23:43

Reci mi nesto, da li se tvoj odnos sa tvojom djevojkom ili zenom svodi samo na tucanje? Je li to ljubav za tebe, tucanje, seks? Zasto mislis da se ovde govori o seksu? Ja vjerujem, ali necu da pricam u tvoje ime da i ti svoju djevojku ili zenu volis i imas potrebu da je zagrlis, da je poljubis, da se zajedno zezate, pricate, podrzavate jedno drugo, da se drzite za ruku, sjedite u parku zagrljeni, gledate film zajedno i sve ostalo. To je ljubav. Vecina te zelje ima prema osobama suprotnog pola. Manji broj te zeljs osjeca i zeli da ih zadovolji sa osobom istog pola. To nije prica o seksu, vec o ljubavi. Seks je u braku sporedna stvar, ne znam da je neko u brak usao samo zbog seksa. Osim ako cura neocekivano zatrudni :D

Name

E cuj

02.07.2020 07:45

Zar takva ljubav nije nikada postojala prije, zar se nije zvala drugarstvo, prijateljstvo....?! Ovim osmisljenim osavrwmenjavanjem drustva se zeli perfidno legalizovati mnogo sta....

Name

re E cuj

02.07.2020 08:38

Ne, nije prijateljstvo. Ne znam da ljudi redovno i svakodnevno ljube svog druga u usta. Postoje i prijateljstva izmedju muskarca i zena, ne svodi se ni odnos muskarca i zene samo na vezu. Pored toga, i gej ljudi imaju drugove i prijatelje koji su istog pola kao i oni, a nemaju prema njima privlacnost te vrste. Znaci postoji i kod gej ljudi potreba za druzenjem najboljim prijateljem i kumom. Ali pored te potrebe tu je i ona ljubavno romanticna potreba, koja nije usmjerena ka suprotnom polu vec istom. I niko od njih nije kriv zbog toga. I niko od njih te ne prisiljava da spavas sa njima ili budes sa njima u vezi.Ne znam sta se pokusava kroz to legalizovati, imam vise pretpostavki sta si mislio, ali bi najbolje bilo da ti to napises da ne nagadjam.

Name

re E cuj

02.07.2020 09:41

Ne, nije prijateljstvo. Ne znam da ljudi redovno i svakodnevno ljube svog druga u usta. Postoje i prijateljstva izmedju muskarca i zena, ne svodi se ni odnos muskarca i zene samo na vezu. Pored toga, i gej ljudi imaju drugove i prijatelje koji su istog pola kao i oni, a nemaju prema njima privlacnost te vrste. Znaci postoji i kod gej ljudi potreba za druzenjem najboljim prijateljem i kumom. Ali pored te potrebe tu je i ona ljubavno romanticna potreba, koja nije usmjerena ka suprotnom polu vec istom. I niko od njih nije kriv zbog toga. I niko od njih te ne prisiljava da spavas sa njima ili budes sa njima u vezi.Ne znam sta se pokusava kroz to legalizovati, imam vise pretpostavki sta si mislio, ali bi najbolje bilo da ti to napises da ne nagadjam

Name

Zox

02.07.2020 07:25

Sad je Crnja Gora.

ODGOVORITE
Name

Tako treba

02.07.2020 08:53

Bravo Crna Goro ako ne mozes se tuci sa nekim predaj se,u ovom slucaju ne mozes se boriti protiv satanista koji vode svijet zato im se pridruzi.

ODGOVORITE
Name

Satanisti

02.07.2020 19:24

Aj jos reci i da su satanisti izmislili kondom pa da komentar bude u fullu.

Name

Zzzzzzz

02.07.2020 08:59

Nisu Crnogorci pederi oni su pedercine.

ODGOVORITE