Борци затражили измјене Закона

Бивши борци Војске Републике Српске поново су пред Парламентом Српске изразили незадовољство. Захтијевају хитну измјену Закона о правима борачких категорија.

Република Српска 05.03.2019 | 12:25
Борци затражили измјене Закона
Све борачке категорије 24 године исчекују правично рјешење нагомиланих проблема, што је резултат небриге и бахате политике, поручили су окупљени борци. Сматрају да су игнорисани.

''Пуна су им уста хваљењам, од предсједнице, предсједника Владе и Скупштине. Они кажу и на Дану Републике да су борци заслужни за стварање државе. Нормално да смо заслужни, ми смо стварали а не њихови борци профитери и дезертери који сада уживају, а борци не могу ни живјети'', изјавио је борац Војске Републике Српске, Неђо Кевац.

Уколико се њихови захтјеви не испуне, борци пријете и протестима. За сада ће борачка питања покушати да ријеше кроз законске приједлоге народног посланика Љубише Крунића.

''Ја ћу се потрудити да на наредној трећој редовоној сједници Скупштине дјелујем амандмански или да ја као народни посланих заједно са својим саборцима радимо на доношењу новог Закона о правима бораца, ратних војних инвалида и породица погинулих бораца. Нашој власти у Српској борци су постали баласт, нажалост'', рекао је посланик Партије демократског прогреса у Парламенту Српске, Љубиша Крунић.

Окидач за окупљање бораца била је изјава предсједника Владе Српске, да нема додатног новца у буџету за борце. Додатно их је наљутило и сазнање да их нема у програму рада Народне скупштине у 2019. години.

Мјесечни борачки додатак износи 70 марака, док је годишњи око 150, у зависности од категорије. За борце се тренутно издваја 70 милиона марака годишње из буџета Српске.

РТВ БН

Коментари / 54

Оставите коментар
Name

Комицари

05.03.2019 11:48

Ви сте одавно циркус,од стране власти, сто од стране самих себе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

05.03.2019 11:56

Слажем се. Срамота је шта су борци ВРС себи дозволили за рад пар ухљеба.

Name

ПА

05.03.2019 13:46

Једино два кримикналца Дуско Вукотиц и Зељко Милинковиц знају засто су били припадници ВРС. Сви остали су дзаба ратовали.

Name

Војник

05.03.2019 17:24

Бас је пуно борац изасло нема ста као да играју сах а не протествују. Изадјите масовно као у Федерацији па це вас озбиљно сватити. Немојте се бламирати

Name

Деба

05.03.2019 17:39

Ви се увијек сјетите својих права кад се близи исплата годисњег борацког додатка

Name

Миле Додик

06.03.2019 10:52

Ето ме са гајбом пиве,..па цемо све договорити..

Name

С 9

05.03.2019 11:50

Протестује у Сарајеву испред зграде Предсједниства. Ту вам је Велики водја Велики србин! Њега се све пита. И ви га подрзајте 14 година заједно са васим предсједником Савцицем, а прије њега Цургузом. Сада сте се насли да трази те кобојаги права!? Е моји патеници просо воз!

ОДГОВОРИТЕ
Name

па да

05.03.2019 12:13

Као прво сте требали дати свој допринос у изградњи правне дрзаве, васи саборви су дали зивоте, па онда тразити своја права. Ви сте показали своје право лице, свој карактер када је у питању Давор Драгицевиц. Немам ниста додати, осим нисте ни заслузили боље.

Name

Па не

05.03.2019 13:14

Није мјесто да се спомиње Давор Драгићевић. Колико је младих људи, а и старијих погинуло у рату и ко је за њих тражио правду. Они који су остали живи немају посла нити било каквих примања, док њихови саборци југо официри примају пензије из Србије, а доста њих плате и друга примања на нивоу БиХ и Републике Српске, а за вријеме рата су на рачун погинулих бораца међусобно дијелили чинове и одликовања.

Name

па да

05.03.2019 14:09

Нико није стао уз саборца Давора, а син му јw погинуо у миру, гдје и од кога?! И не само Давид! Правда је изостала. Ста онда реци за ратно стање. И по томе питању се требало врсити притисак на изабрану власт, имају утицај на правосудни сиатем који су створили, који им одговара, а највисе када је криминал у питању,а не да манипулису нама по потреби.

Name

па да

05.03.2019 14:19

За вријеме рата су дијелили цинове и сада дијеле, одликују и славе!? Коме дијеле, ко су ти сто су заслузили, ко слави, ста слави!? Када је борацка озбиљно стала иза дјецw и породица погинулих сабораца!?Свако се појединацно брине за себе, нема солидарности, нема капацитите у вама ни за саборце, зато све и пропада на корист само појединаца. То није паметно.

Name

ре

05.03.2019 14:52

Нека ми Бог опрости али несто не вјерујем ни у њихову борбу ни засто су се борили кад им ведри и облаци онај који је дебело зарадио на њима продавајуци им цигаре а сад се куну у њега јер им и козу це продати као сто им је продао и цаст

Name

дусанцули

05.03.2019 12:06

Па гдје је мучени Вукотић, Србска част и остале патриЈоте да позову на "свесрпско јединство". Кад год је требало опструисати било какву иницијативу од стране правих бораца улијетао је поменути борачки бизнис клуб и тврдио пазар кокетирајући с Владом.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Миленко

05.03.2019 13:07

А Савчић?

Name

дусанцули

05.03.2019 13:21

Имам респект према том човјеку због тога којом је јединицом командовао а пред којом сви требају стајати мирно али сам га испустио у овом коментару иако је заслужио критике због повладјивања овим лоповима.

Name

дусанцули

05.03.2019 13:49

Тачније, респект према једини којом је командовао.

Name

правда

05.03.2019 12:48

даје правде као сто није виби имали све као стоје тито дао својим борцима а вама це све узети и доце време кадацете сви викати да нисте били борци јер боље пројдосе они којису продавали ронхил цигаре или били у иностранству садасу они на полозајима и они кроје капу онима стосу стварали републику србску

ОДГОВОРИТЕ
Name

тртмрт

05.03.2019 13:01

језиво..спрдња..знаци писљивих стотињак КМ на год. нивоу.зивот вриједи знаци 10 марака мјесецно=> 0,30 КМ/дан. а ви сте " направили" РС. они који се куну у њу, не дају вам лову. морате се сами изборири. каква Скупстина...демонстрације... Боље да сте се борили у ХВ или ХВО, сад би имали и лови и станове на мору..опростите на овој иронији...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Гога

05.03.2019 13:16

Какви су ово специјалци,гдје су ови ратовали мајко мила,па само их погледајте на ста они лице.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Арена

05.03.2019 14:04

Ови људи које ти исмијавас су се борили да ти данас слободно зивис.

Name

ре Гога

05.03.2019 15:14

Ацо Прелић је био и заробљен. И у затвору у Травнику је тешко повријеђен.

Name

Јово

06.03.2019 18:54

Да а гдје сте ви били прије двадесет пет година да их видите онда а не сад

Name

муки

05.03.2019 13:27

ста реци коју поругу послати коме саљем поруку оним сто гледају а не виде оним сто слусају а не цују најбоље рекао онај цица

ОДГОВОРИТЕ
Name

Требињац

05.03.2019 14:02

И бивси посланик прелетко пологос устао на скупстини након три године рада у скупстини и реце несто о борцима посто му је то као мало било познато и имао ста да казе о томе али усуткасе га дадисе му саку новца и он висе не проговори ако сам слагао реци цy му у брк кад.га сретнем а срецемо се.цесце по граду

Name

Xxx

05.03.2019 13:35

Прије 25 година били су у најљепсим годинама И младости 5година по рововима није мало па сад изгледају И јадно И болесно без икакве могуцности И да се лијеце са овим срамним примањима

ОДГОВОРИТЕ
Name

Том Талицни

05.03.2019 13:43

Рат заврсио ДАВНО ...а БОРАЦА СВЕ ВИСЕ.Након 24 године од рата статус борца се добија уз овјеррна 2 свједока.И ко је зато одговоран .Број се не смањује цак се и повецава..

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре Талични

05.03.2019 15:49

Слажем се да пуно има лажњака,али то се лако ријеши,регистар на увид јавности,а да се број бораца повећава ниси у праву ,провери,смањен је нажалост,најбољи одлазе увјек први,зато молим све оне који нису из ове приче да не лупају глупости

Name

Том Талицни

05.03.2019 16:34

Није тацно да се смањује....79ооо бораца прима годисњи борацки...81ооо бораца прома мјесецни..24ооо погинулих..С тим да борацки годисњи прима 1..и 2 категорија..а мјесецно од прве до пете.Са овим подацима је 185ооо корисника али има бораца 6 и 7 категорије а њих је 45ооо .Све укупно је 185ооо+ 45000=23оооо.Толико је бло категорисаних бораца и толико је и сад.Господине ре .не смањује се

Name

В

05.03.2019 18:25

Свидјају ми се много ове категорије бораца они кои су рат изнијели на ледјима неки од њих су лакси РВИ а неки цак нису ни рањени та категорија не добија ниста а ставили сте у борце прве категорије људе које је полиција ухапсила посто су бјезали од рата и неки од њих су рањени одма по доласку на линију и они су РВИ и борци прве категорије и наравно много је оних сто нису били ни дан на ратисту и примају доста добре инвалиднине а рањени су на неки нацин куци сами себе или их је неко ранио слуцајно у овом слуцају треба ревизија свих бораца да доказу гдје су ратовали колико и у којој јединиц !!!

Name

Зоки

05.03.2019 13:48

Борци!?? Који борци?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Миле

05.03.2019 13:54

Давно сте се продали за врећу брашна. Дезертери вас извргли руглу још давно. Гласајте и даље за исте оне који ће вас товарити на камионе кад им затребате. Онако, патриотски, уз флашу јефтине ракије. Били сте некад сложна маса која је давно требала узети власт у своје руке. Сад кући, женама кукајте.

ОДГОВОРИТЕ
Name

куку нама са нама

05.03.2019 14:22

Какви црни борци..ми смо били тек наорузана избезумљена руља која није знала куд це јер није на вријеме побјегла а то била прилика Јадовану да прави ову Додиковину

ОДГОВОРИТЕ
Name

Душан Зорић Бос Петровац

05.03.2019 15:11

Борци у Српској немају шта да траже док Српском ведри и облачи неборац и познати шверцер "РОНХИЛА"

ОДГОВОРИТЕ
Name

борац

05.03.2019 15:20

Сви смо ми обицни никоговици злоупотреба ријеци борац сака мафијаса нас је растјерала ниста ми изборити немоземо на насу велику залост.Борац сам прве категорије али сам се те титуле давно одрекао.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Борачки Стаж

05.03.2019 15:30

Уплатите нам борачки стаж

ОДГОВОРИТЕ
Name

007

05.03.2019 15:36

Прво и основно,треба тражити регистар бораца.Овај број бораца је превелик и за бившу YУ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

А

05.03.2019 15:38

Какви црни борци, ово је шака јада која тражи за себе неке личне интересе. Они ти се за мене а и друге сикирају к'о за лањски снијег.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Соколац

05.03.2019 15:40

Борци са Сокоца предлажу да борац прве категорије кад напуни 40 година стажа без обзира на године старости има право да иде у пензију

ОДГОВОРИТЕ
Name

Славиша

05.03.2019 16:40

Није лоша идеја, али ипак тешко да ће бити остварена. Вјерујем да би борцима приликом пензионисања много помогло да им се године проведене у рату признају у стаж пензионог осигурања.Власт им је дала тзв. дупли ратни стаж од које борци немају никакве користи јер не улази у основицу пензионог осигурања.

Name

ре Соколац

05.03.2019 17:35

Добра је то идеја само гдје наћи паре, једино да Баја почне штампати неке бонове, ваучере и сл. Пошто борци сматрају да су изборили некакву државу нека и Додигове ваучере сматрају за паре, и ријешен проблем

Name

Ре

05.03.2019 18:18

Соколац,узми Закон о ПИО, па то право има свако био борац или не. У пензију идеш са 65 год. и минимално 15 год.стажа или ако имаш 40 год.стажа /радног/ без обзира на године старости. Поздрав. Славиша, ратни стаж или стађ осигурања у двоструком трајању се признаје, али је проблем што за њега није уплаћен ПИО допринос и он не доприноси већој пензији, него ј још и умањује.

Name

И Категорија

05.03.2019 15:42

Ја сам бира И категорије, и тврдим да нам овако и треба. Подели смо се у стотину организација и пустили да нам будале владају у коло воде у борацким организацијама. Сами смо томе криви за ради неких ситних интереса, појединацних. Вукотицу смо требали пред канцеларије и истјерати багру вани, а не пустити да организује којекакве организације и удрузења, да представља борце _ фукаре који су са њим. Да имамо јаку борацку организацију у овој дрзави би се све питало нас а не којекаквих квази бораца. Ниста се не би могло урадити да се нас не пита. Овако прст на уста и не млатите. Додје пред Скупстину 10 људи који се ради свог интереса сами организују. Гдје су позиви испред борацке, а не Ацо Прелиц и такви као он, да сами тразе себи интерес. Зна се стс су и како они радили у борацкој. Не треба нам ниста дати, кад нисмо организовани.

ОДГОВОРИТЕ
Name

црвени хоризонти

05.03.2019 16:37

Ти подржаваш ову власт и од њих изабрано борачко руководство? Ацо Прелић је РВИ.

Name

посавски гониц

05.03.2019 17:00

да сви борци прве и друге категорије имају дозивотно овјерене здравственр књизице.барем то им мозе Додик дати.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дезерт Ер

05.03.2019 17:03

То це гајба вруце пиве све да ријеси.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Последњи кинески цар

05.03.2019 18:14

Касно је исувише за промјене, дебело смо закаснили, преспавали смо двадесетак година. Воз је прошао одавно. Једини "борци" ВРС који су остварили "своја права" су Борислав Бојић, Саво Цвјетиновић, Пантелија Ћургуз и Миломир Савчић. Наравно, то у све људи који су били или јесу предсједници БОРС-а. Борци Федерације покушавају протестима и притисцима промјенити стање, али ми се чини да су и они закаснили. Међутим, барем нешто покушавају, протествују. Ми ни то не чинимо. Ми смо задовољни са стањем. Ми смо као и РС "стабилни". А сваки дан нас је све више са "канцером", сваки дан "умиремо" без борачког додатка и без живота достојног човјека, сваки дан се питамо како даље, како живјети?! Али зато сваке изборе користимо да стање остане исто, не желимо промјене, већ гласамо за "наше џелате". И шта онда хоћемо који ку*ац?! Коме се жалимо?

ОДГОВОРИТЕ
Name

дејанпд

06.03.2019 22:30

Засто прескоци првог медју једнакима Миленка Ђаковица, градоначелника Приједора? Који је јос 2000. када, уосталом и Лукач, за будуће заслуге, добио трособан стан од Владе премијера Додика, због чега су му и судили, наравно у пакету са јос неколико станова за људе, који це касније то заслузити и одрзати га све ове године...

Name

Директ

05.03.2019 18:33

И наравно, власт це, по ко зна који пут, игнорисати борце, на нацин да повеца додатак за 2-3 одсто, додијели по који орден и "купи" неког од бораца, како би избјегла ријесење 99 одсто проблема са којима се сусрецу борци, од којих, највеци је мали додатак. Осим тога, сама цињеница да неки примају 70 КМ мјесецно, а има и бораца који мањи додатак имају, говори да мора доци до повецања, и то не симболицног, вец знацајног!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Милан

05.03.2019 18:38

Гласали сте???

ОДГОВОРИТЕ
Name

Борац кажњен

05.03.2019 19:27

Ратни стаж није уплаћен,и одмах је мања пензија,ко је прва и друга категорија је кажњен одласком у пензију,а неда Пио да се човјек ако хоче одрекне дуплог стажа,а дезертери зато више година могу да раде јер немају ратни стаж!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

06.03.2019 04:00

ПИО ти не може забранити да не користиш "ратни стаж", неко те је слагао у пословници ПИО. Узми Закон о ПИО и прочитај. Ти одлучујеш хоћеш ли га користити или не. Добро провјери.

Name

Ратко

06.03.2019 08:07

Упамтите једном када се спомене име Миломира Савцица треба да се устане и поклони,могу то да казем зато сто сам лицно био његов војник а то могу да потврде сви припадници пука којим је командовао,зато српски изроди који га пљујете и говорите против њега мозете само да цркнете од муке и мрзње .

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ РАТКО

07.03.2019 04:23

Реце Ратко и оде да скува кафу Савцицу.

Name

Борац кажњен за Ре

06.03.2019 08:52

чл.39 закона Пио дуплог ратног стажа се није могуће одрећи,узми Ти па прочитај Закон о Пио РС!

ОДГОВОРИТЕ