Народ одлази из Херцеговине

Уколико власт Републике Српске не почне улагати више новца у источни дио Српске, посебно у Херцеговину, за 15-ак година остаћемо без Берковића, Рудог и још неких мањих градова, из којих становници бјеже главом без обзира. Овако стање у источном дијелу Српске описују поједини народни посланици из Херцеговине, тврдећи да ће тај дио РС доживјети демографску катаклизму, уколико се не почне улагати више новца у развој.

Република Српска 02.02.2019 | 20:32
Народ одлази из Херцеговине
Остарјела путна инфраструктура, недостатак капиталних инвестиција и неподстицање развоја индустрије, само су неке од примједби које се често могу чути током жустрих расправа у парламенту Српске.

Највише замјерки долази из опозиционих партија ПДП и СДС, које тврде да исток Српске обилује природним богатствима, али да њени становници немају много користи од тога.

С друге стране, у владајућој коалицији не признају ове критике, наводећи да су инвестиције једнако заступљене на цијелом простору РС.

– Колико се улаже у овај дио РС довољно говори податак да данас у општинама Требиње, Љубиње, Билеће, Гацко, Берковићи, Невесиње, Чајниче, Рудо, Вишеград, Калиновик, Источни Мостар и Ново Горажде, по посљедњем попису становништва из 2013. године не живи више од 120.000 становника. То је директна посљедица чињенице да се не улаже у овај дио РС – тврди посланик ПДП у НСРС Љубиша Крунић, који долази из Требиња.

Извлачење новца

Према његовим ријечима, из Херцеговине се константно извлачи новац, који се потом улаже у западни дио Српске.

Крунић истиче да се у источном дијелу РС производи 74,4 одсто од укупне производње електричне енергије, а овај дио Српске се може похвалити и са рудним богатствима, као и обрадивим пољопривредним површинама.

– Готово сва рудна богатства су у источном дијелу РС, док је код шумских богатстава однос 50:50. Што се тиче пољопривредних површина, опет је источни дио у огромној предности, ако узмете у обзир Семберију, Подриње, Попово поље и још нека мања поља. На овом подручју има око 80 одсто квалитетног земљишта, односно ораница прве класе – каже Крунић.

Узимајући у обзир наведено, како истиче Крунић, видљиво је да је исток Српске развијен и богат, али се то не види по улагањима у његов развој.

Крунић истиче да од Љубиња до Вишеграда имају ХЕ Требиње и Вишеград, те ТЕ Гацко, и да би само од ова три ресурса грађани на истоку РС требали да живе најбоље не само у РС, већ скоро и у Европи.



Путна инфраструктура

Овај народни посланик замјерку има и на улагања у путну инфраструктуру, тврдећи да су се некадашњи асфалтни путеви у источној Херцеговини готово претворили у макадамске путеве.

– Трудницама које морају због неких захвата да иду у Мостар путним правцем Требиње – Љубиње – Столац – Мостар, препоручује се да не иду тим правцем јер су путеви лоши – тврди Крунић, који каже да се већ 12 година обећава како ће се у источној Херцеговини обавити реконструкција путева, али да се то не дешава.

Крунић истиче да је умјесто тога до сада урађено два до три километра цесте на дионици од Требиња до Љубиња, која је иначе дуга 60 километара.

– На путу Љубиње – Столац укупна ширина коловозне траке је од четири до пет метара, а законом је прописано да мора бити минимум шест метара. Буквално се ништа не улаже и сви потенцијални инвеститори који желе да дођу у Херцеговину када виде путеве одмах одустану – каже Крунић.



“На репу догађаја”

Додаје да је источна Херцеговина на “репу свих догађаја”, те да заслужује далеко бољи третман, статус и бригу.

Ако се настави овако, тврди Крунић, у наредних 15 година остаћемо без градова попут Љубиња с обзиром на то да је 80 одсто становништва тог града посљедња генерација која ту живи. 

– Остаћемо без Калиновика, Берковића, Рудог, Мостара и Новог Горажда. То је демографска катаклизма. Ако се не поведе рачуна о источном дијелу Херцеговине, она ће нестати – тврди Крунић.

Исто мишљење често се може чути и од посланика СДС у НСРС Небојше Вукановића, који је у више наврата на сједницама парламента РС  упозорио да се исток Српске систематски запоставља. Он истиче да капиталних инвестиција нема, док је мрежа путева у очајном стању.

– Само се граде аутопутеви у западном дијелу РС. Влада је до сада у то уложила више милијарди евра и планира да уложи још толико. С друге стране, у источном дијелу РС не постоји ни пристојна дионица магистралног пута. Десетак година се прича о пројекту “Горњи хоризонти”, а још нису ништа урадили. Тек сада узимају кредит и говоре да ће за пет година завршити – тврди Вукановић.



Министри

Он истиче да се овакве ствари дешавају јер у Влади РС не сједи ниједан министар из Херцеговине, који би лобирао да се одређени дио средстава усмјерава у тај дио Српске.

Посланик СНСД у НСРС Илија Таминџија сматра да су овакве оцјене његових скупштинских колега потпуно неутемељене, те да служе у дневнополитичке сврхе. Он тврди да у посљедњих пар година Херцеговина има најбољу подршку Владе РС, те да су успјели да ријеше и неке историјске пројекте, као што је превој Чемерно, који није ријешила ни бивша Југославија.

– Ту је пројекат “Горњи хоризонти”. Потом ХЕ “Дабар”, која је највећа не само на простору БиХ, него у региону, и једини објекат толике инсталације у региону који је у изградњи. Хидроелектране на Требишњици уложиле су десет милиона КМ на наводњавање обрадивих површина у Херцеговини. Такође, хидроелектране су у протекле двије године улагале у водоводе, а у наредне двије године ће уложити милионе марака у општине Невесиње, Билеће и Требиње – каже Таминџија.

Додаје да је у плану и рехабилитација путног правца Столац – Љубиње – Требиње, а радиће се и велика обилазница око града Требиња.

– Прича да паре одлазе из Херцеговине једноставно није тачна, јер се стално улаже. Присутан је велики број пројеката, можда више него игдје у региону, а не само у РС – категоричан је Таминџија.

Вишковић: Гради се и исток и запад РС

Премијер РС Радован Вишковић казао је недавно да Влада РС води рачуна о равномјерном развоју сваког мјеста, те да нису тачне критике како је Херцеговина запостављена.

Он је истакао да има много посла на истоку и западу Српске и да ће се направити приоритети на основу којих ће се реализовати пројекти. Вишковић је рекао да је Влада РС упутила допис Влади Црне Горе у којем се тражи контакт тачка у Шћепан Пољу, како би се могао градити пут Фоча – Шћепан Поље.

– Имамо обезбијеђена средства, али не можемо кренути у реализацију овог пројекта све док од Црне Горе не добијемо контакт тачку за изградњу моста у Шћепан Пољу и граничног прелаза – истакао је Вишковић.

Он је рекао да ће ових дана бити расписан тендер за изградњу ХЕ “Бук Бијела” на ријеци Дрини. Премијер је рекао да постоји много добрих километара магистралних путева кроз Херцеговину, истичући да је једина критична тачка коју ће рјешавати у наредном периоду Брод на Дрини – Тјентиште.

(Српскаинфо)

Коментари / 104

Оставите коментар
Name

САНДОР

02.02.2019 19:37

А МИ О НАТО НЕ НАТО ДА РС ЦЕ НЕСТАТИ АКО ДОДЗЕ НАТО НЕЦЕ НАРОД ОДЛАЗИ ОГЊИСТА НАМ СЕ ГАСЕ А МИ СРБУЈЕМО

ОДГОВОРИТЕ
Name

попис 2013

02.02.2019 22:02

Од пописа до данас је наступио егзодус, који је све веци. Тих 120 000 становника 2013, сада је испод 100 000, и то великом апсолутном вецином старци. На залост за истоцни дио је касно, нема ту помоци. Једноставно је касно, и треба бити свјестан тога. Оно мало младих, и људи средње доби гледа само како да побјегне из те области.

Name

еом

02.02.2019 22:35

Сад кукају, исти они који су прије пар мјесеци масовно гласали за ову власт, невјероватно. Гласали сте, то сте изабрали, боље и не заслузујете.

Name

ре

03.02.2019 06:37

А шта ако не доЏе? Хоче ли онда и твоја Федерација нестати?

Name

Требава

03.02.2019 10:24

Народ, главом без обзира, бјежи од овог безнађа из цијеле РС, па и БиХ.Пред изборе Жељка Цвијановић изјави како је у Модричу, Влада РС, уложила 70 милиона КМ!? Наравно да је у питању бајка за неуки народ. Нова Влада РС,влада континуитета како воле да кажу,недавно направи нову категоризацију развијености општина у РС. У тој категоризацији признаше реалност и Модрича из категорије развијених општина, паде у категорију средње развијених општина. Треба ли напомињати да је у Модричи СНСД на власти у континуитету од 2004. године до данас и да је за то вријеме начелник општине, у континуитету, исти човјек!

Name

Ре еом

03.02.2019 11:26

Па за кога брате гласати, па пола овог смеца из опозиције је пресло у власт. Цавиц и екипа, па ста да смо њих изабрали.... ми смо изгубљен слуцај, канцер малигни...

Name

гиле

03.02.2019 16:48

Ал од Требиња до Љубиња нигдје чоека,сва села празна а и питам се како су од камена могли и раније живјети.

Name

нино

04.02.2019 14:45

Па шта ако се граде ауто путеви у западном дијелу РС,колико треба једном човјеку из Требиња да преко Градишке дође до Беча?Па неће РС градити ауто пут од Добоја до Мостара већ Федерација.

Name

да

02.02.2019 19:39

Да је народ нас паметан па све продати арапима, па нека се они населе, свеједно це нас бурле раселити...макар продати њима па правац запад...за ста изгину народ...ццц...

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЗА ТАМИ

02.02.2019 21:01

ДА ,ДЕЗЕРТЕР. КАЗЕ НЕКИ ДАН НА СЈЕДНИЦИ СКУПСТИНЕ; ,,КО КАЗЕ ДА СЕ НЕ УЛАЗЕ У ХЕРЦЕГОВИНУ, ПА ЗА ОВАЈ ПЕРИОД ЦЕ ИМЕ ДОДИК БИТИ УПИСАНО ЗЛАТНИМ СЛОВИМА У ХЕРЦЕГОВИНИ,,. НЕ МОГУ ДА ВЈЕРУЈЕМ УСИМА И ОЦИМА. ЈЕЛ МОГУЦЕ ДА ТАЈ ЦОВЈЕК ТОЛИКО МОЗЕ ЛАГАТ. ЈЕЛИ ГА СРАМОТА И СВОЈИХ ПРИСТАЛИЦА, ПА ГЛЕДАЈУ И СЛУСАЈУ КАКО ЦОВЈЕК ЛАЗЕ. А ОНО СТО ЈЕ УЛОЗЕНО У ХЕРЦЕГОВИНУ ТО ЈЕ УЛОЗИО ДРАСКОВИЦ КОЈЕГ ОН И ЛУКА РЕКЕТИРАЈУ И КОЈИ ЈЕ ИЗЈАВИО СВЕ НАЈГОРЕ О ЊИМА И РЕКАО ДА НЕЦЕ ВИСЕ УЛАГАТ У ХЕРЦЕГОВИНУ.

Name

Најпаметније

02.02.2019 21:42

Идиот це да казе, као да смо сви ми без оцију и мозга. Ми цемо наци праве инвеститоре а не мафијаске криминалце. На крају доста нам је засад и ове сто имамо.Нама мозе бити да пристојно зивимо. Свако нека цисти своје двористе од криминалаца.

Name

ре.да

02.02.2019 22:10

Не брини, доци це Арапи. И ја их цекам да им продам имање у истоцном дијелу, отисао сам на запад прије пет година, и не врацам се висе у ту Додикову пропаст. Само да ми је продати да заврсим са тим заувијек.

Name

Егоисти

02.02.2019 22:23

Ја могу само реци, сектаска стратегија, дјавољско разарање херцеговине и других неце висе проци.

Name

Република Папака

03.02.2019 07:27

Па ваљда је природни центар за Берковице Мостар а не БЛ. Е глупи нсроде

Name

Срле

03.02.2019 07:40

Па неце ни арапи сваста да купе. А народ се исељава из много вецих и развијенијих мјеста као сто су Бања Лука, Сарајево па цак и Загреб. За 10-15 година и најразвијенија мјеста у бих це преполовити број становника а неразвијена це проци јос горе.

Name

истина

03.02.2019 12:45

То је управо сто сви тразе, прво воду и воду..... све уз воду.....

Name

Тами

02.02.2019 19:40

Таминдзија је устаса то сви у Невесињу казу. Изрод и несој.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ГРАЂАНИН БИЛЕЋЕ

02.02.2019 20:54

ИСТО ТАКО СЕ ДОКАЗАЛО ДА СУ БРАЋА ВУКОВИЋ УПРОПАСТИЛА БИЛЕЋУ И ДАН ДАНАС СЕ БОГАТЕ ИЗ БУДЗЕТА ОПШТИНЕ БИЛЕЋА!!СВИ СУ ОНИ ИСТИ ЛОПОВИ И ЊИМА СЕ МОРА СТАТИ У КРАЈ!!!

Name

ре.Тами

02.02.2019 22:12

Зар и он, па докле висе. Ста се то са нама десава, УЗП устасе нас воде масовно. Ми смо осуђени на нестанак.

Name

Та

02.02.2019 19:43

Многи нису свјесни ШТА се са НАРОДОМ дешава НАРОД се престао надати и борит НАРОД се евакуисе у европу постало несигурно ја немам финацијски проблема сад би се спаковао и у Њемацку то могу зауставља ме СИН овдје јел имамо фирмицу радимо добро а не види дијета као ја да смо сви не застицени немамо полицију која це заститит свакога то знам поуздано стите у мом граду само два цовјека тако је у цјелој земљи стите неколико људи обицни људи нису заштићени ко је свјестан спашава ДЈЕЦУ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Познавалац прилика

02.02.2019 19:52

Ма то се осјети и у Бања Луци. Ако овај режим не оде остаћемо без становника и то ускоро.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јаффа

02.02.2019 21:32

До скора БЛ, сад ЕУ...потешко јесте, али да извучем клинце из рупе!

Name

ре

02.02.2019 22:14

Нецемо НАТО, бјезимо под НАТО на запад,...сизофренија

Name

Ре ре

03.02.2019 09:55

Тачно, шизофренија система. И у свему томе гледати да заштитиш породицу, а да не будеш лопов као “елита”.

Name

@ре

03.02.2019 12:58

тачно, није то само шизофренија то је парадокс српске политике

Name

Саломон

02.02.2019 19:53

Мозда сам ја наилазио на погресне, али сваки Херцеговац којег сам упознао је био муфљуз и преварант...тако да овај биолошко миграциони процес у Херцеговини представља позитивну вијест.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ханиште

02.02.2019 21:01

Сретао си погрешне људе и у БЛ имаш масу таквих.

Name

А КО СИ ТИ ?

02.02.2019 21:02

Природно је да човјек упознаје људе по својој мјери и вриједности. Струка се упозна на семинарима, савјетовалиштима, криминалци у сарадњи, лопови у затворима. Не постоји неко подручје да је дало више знаменитих људи, факултетски образованих (док се школа није почела куповати) од Херцеговине. Само тако генерализовати може љуцка несој, фукара и никоговина.

Name

истина

02.02.2019 22:04

Ми смо вас хранили и поред васег Лијевца поља,а ни кикуруз од вас нисмо добили. Нама нw треба ни васw Лијwвца поље, има воца и поврца на све стране, ако имамо од цега купити. Доста отимања из уста насе дијеце.

Name

ре

02.02.2019 22:19

Сретао "погресне" људе,...хммм, превисе погресних на малом простору,...зато и јесмо пропали и нестајемо убрзано.

Name

ре Ако си ти

03.02.2019 09:19

Свака ти је на мјесту, Херцеговина је дала највисе образованих људи до рата у бивсој Југи, изузетно моцни људи постали, и босњаци и срби, а кад су све то постали заборавили су одакле су, ниста нису уцинили за родну груду. Ево у Сарајеву херцеговацки муслимани све функције дрзе , све директори, професори, доктори, академици, умјетници и ста све нису, за Херцоговину нису ниста уцинили, осим сто су толико везани да се невјетоватно пазе и једни друге гурају. Исто је код срба потпуно. Хајте интелектуаци из Невесиња, Гацка, Љубиња, Билеце , Стоца итд.мало активирајте, имате знање , моц, новац, вратите несто мајци својој. Лако је по Сарајеву сједити на катедрама и зивити у луксузу, мало се краја свог сјетите да буде боље свима у овој земљи.

Name

XXXX

03.02.2019 09:21

У Београду херцеговаца има колико јапанаца у Токиу, засто финансијски не помазете херцеговину? Сви политицари у Србији и на позицијама су поријеклом из Хервеговине. Брука

Name

РЕ

03.02.2019 09:50

Има финих људи у Херцеговини.Само сто ја примјецујем,одоздо не долазе добри политицари.Неки дан гледам на ТВ како Цубриловиц у Требињу поставља на цело своје странке оног Слободана Сарабу.То је тески политицки дилетант.Најтези могуци.А СДС је имала три цисте да га посаље у Сарајево.Послије је био у странкама НДП и ПДП.На крају у Цубрином Демосу.Слаб је политицар и онај Вуцуревиц,из ПДП.Само мозе добро да галами.В.Говедарица је слаб политицар,али јесте добар цовјек,ако то ста мозе да знаци.Н.Вукановиц је лос политицар.Само вице лопови.Не могу да га слусам.Посао је и он да хода са овим из ПзД тако да је показао ста зна.Сви политицари који се кваце за ПзД показују гдје су и ста су.Вук Драсковиц је слаб политицар.Велики политицки петљанац.Итд..

Name

РЕ ,РЕ А. КО СИ ТИ,

03.02.2019 12:04

Вашем коментару се нема шта додати ни одузети. Једино се може анализирати, зашто успјешни херцеговци не помажу Херцеговину? Родбину сигурно помажу. Сарадња са локалним властима је немогућа, све се своди на страначку припадност. Успјешни млади су непожељни. Овај простор је дао 10000,младих образованих, од 1995 који се нису вратили послије школовања. Немају жеље ни времена да се баве страначким активностима. Идеја има. Један млади стручњак је направио пројекат тунела испод превоја Гребак. Да је понудио новац Илија и Лука би га подржали. Донио је новац Драшковић, како је прошао! Од толиког броја паметних невесињаца и требињаца наше судбине кроје Илија и Лука, у Билећи браћа Вуковић и Миљан, у Гацку Вукота и Срђан...

Name

хм

03.02.2019 12:08

Управо те сто ти наброја су ти који вам највисе сметају да пљацкате и даље, али има их јос и јос.... сваки херцрговац вам исто мисли, па цак и они сто вам дису у крагну. Нека их нека и они це вам сасути у фацу.....

Name

ре ко си ти

03.02.2019 16:52

Херцеговци су били масовни на факултетима као и Црногорци ал се никад из БГ нису вратили,Гламочки синдром у БЛ.

Name

Еxит

02.02.2019 20:01

Упутили допис Влади Црне Горе.Господина у школу очит примјер самоуклог политичара који сваку годину напредује.Црна Гора је друга држава ,тако да сва писма и питања кореспондирају преко МВП БиХ.Црногорци видјели и бацили у корпу за отпатке.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

02.02.2019 22:19

хахах, циркусанти неуки..

Name

сдс

02.02.2019 20:02

Херцеговци и истоцни дио РС највише подрзава овај резим сто нисте мјењали на изборима ову власт нећете као сви су исти ми ћемо опет за нашег вожда Додика гласат додик ће вас увести у НАТО не сикирајте се.

ОДГОВОРИТЕ
Name

демограф

02.02.2019 20:02

У овим опћинама има око 60 000 становника и свако дан одлазе, нико их не заустави, режиму то одговара, смањује се на бироу, а девизе капљу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Будала као и ти

02.02.2019 21:13

Пустахија.

Name

херцеговац

03.02.2019 08:40

Слажем се 60 до 70 000. Од избора до избора 50 до 100 км сви срећни и задовољни. Нисмо боље ни заслужили. Лош смо ми народ бит ће још лошија ситуација. Научили на владавину групе људи, подаништво, послушност и сиромаштво.

Name

Семберац

02.02.2019 20:05

Копни и Семберија по селима.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

02.02.2019 20:36

и Лијевче поље, и Жупа, и Србац, остаће само ови Српчани што су у талу са бајом, народе, већ је касно, пошто ови и незнају нити их интересује рјешавање народног опстанка и бољитка, само их интересује лични интерес и тачка.

Name

Зока калис

02.02.2019 20:19

Ако је кал други назив за блато,онда онај ко је калиновику дао име није губио вријеме.ту,прије свега не мислим на блато на путевима по калиновику,него на оно"блато" људско,и на оно сто се десава у тој вароси.једноставно рецено,све је у блату,привреда,сколство,култура,инфраструктура,ни једна установа не функционисе,електродистрибуција неради ниста,поста катастрофа,дом здравља без доктора,скола и без дјака и без професора,итд,могао бих набрајати до сјутра.али оно сто је најгоре,и нацелница милева и њен замјеник деба су у великом блату,али имовинском,куца,станова,пословних простора,кладионица,фарма,хотела са базенима,викендица на мору,ма незнам цега немају,а највисе пара,КО БЛАТА.само дај бозе да у њему и остану са свом својом бројном фамилијом,у КАЛ(иновику)

ОДГОВОРИТЕ
Name

Федералац

02.02.2019 20:30

И ви хоцете да се отцијепите?

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ ФЕДЕРАЛАЦ

02.02.2019 22:06

Њих је бог казнио.....

Name

ре

02.02.2019 22:24

Тај резерват поклапа унитарна Босна, тамо це бити велика ловиста,..јелени, срндаци, вепрови,...

Name

хм

03.02.2019 12:43

Има он своје богатсво, само треба домацинси однос. Има да златном касиком једемо.

Name

Пут Столац-Љубиње-Требиње

02.02.2019 20:38

Пут Столац-Љубиње, па даље према Требињу је пут високог ризика. Изузетно је фреквентан. Саобрацајне незгоде су свакодневница, посебно на превоју Зегуља. На залост ,многе од саобрацајки заврсе са смртним исходом уцесника у саобрацају. Колико је овај проблем потребно хитно рјесавати знају посланици позиције и опозиције. На залост, позиција цути, а опозиција прица и ако се ниста не пита.На реконструкцију овога пута се не рацуна у догледно вријеме. Због безбједности људи пут треба затворити. Он не задовољава стандарде локалног, пољског пута, а квалификован је као магистрални. Овдје је одговорност и на људима који врсе класификацију путева. Пут је пустен 1974 године. Сирок је био 5 метара, сада нема сирину обадвије траке висе од 4,5 метара.По тридесет сантиметара са обадвије стране пута је поткопала и однијела вода. Рупе су посебна прица. Ономе ко не зиви у Љубињу, овај пут вјероватно није приоритет.Кандидован је у припритете насе локалне заједнице много пута до сада, али на залост ниста. Када се заврсе сви аутопутеви, овај пут нам неце требати. Младост је напустила Љубиње. Ми старији цемо се помињати као посљедња генерација љубињаца.

ОДГОВОРИТЕ
Name

идоли

02.02.2019 22:29

Ако не уђемо у НАТО нецес бити задња генерација, а ако недај бозе УЂЕМО, задња си онда сигурно, и Љубиње це изумријети. Зато се сви морамо борити против НАТО-а.

Name

ГРАЂАНИН БИЛЕЋЕ

02.02.2019 20:52

КАСНО ЈЕ ВИШЕ МИЛЕ НАРОД ТИ ОВАМО НЕ ВЈЕРУЈЕ ЈЕР СВЕ ШТО СИ ОБЕЋАО СИ СЛАГАО ИСТО КАО И ОНА ВУЧИЋЕВА ПРЕМИЈЕРКА СТАЛНО СПОМИЊЕ ВОДОВОД НА БАЉКЕ А ОД ВОДОВОДА НИШТА!!МИЉАН СПОМИЊЕ ДА ЋЕМО ИМАТИ НАЈЉЕПШЕ УЛИЦЕ У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ КАДА СЕ ЗАВРШИ АСФАЛТИРАЊЕ КОЈЕ ЈОШ НИЈЕ НИ ПОЧЕЛО НИТИ ЋЕ ПОЧЕТИ!!САДА ЈЕ ЈОШ ПОСКУПИЛА ВОДА НА 1,20 КМ А ПОСКУПИЛА И СТРУЈА!!БРУКА И СРАМОТА!! ПОЗИВАМ ГРАЂАНЕ БИЛЕЋЕ КОЈИ ХОЋЕ БОЉИ ЖИВОТ И БОЉУ БИЛЕЋУ ДА СЕ ОКУПИМО ИСПРЕД ОПШТИНЕ ДА ИЗРАЗИМО НЕЗАДОВОЉСТВО!! МИЉАНЕ ЛОПОВЕ ОДЛАЗИ БИЛЕЋА ПРОПАДА ТИ СЕ БОГАТИШ!!!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Билецанка

04.02.2019 16:47

1. Баљци немају валидан пројекат за изградњу водовода. 2. Улице су раскопане јер неки усрани требињац није направио геолоско истразивање. 3. Вуковици владају у име лицних интереса градјана. Запосли му 1. цлана и имају глас целе породице. 4. Нацелник посебна прица - бротско уже вриједно 4 милијона марака у 2018. 5.Опозиција у Билеци гледа ста да ућри. 6. Омладина бјези и не враца се! 7. ОПСТИНСКА КАСА НЕМА ДЈАВОЉИ ДИНАР ПОПИЛИ ЈЕ ТАЈКУНИ И КОЦКАРИ У ОКРЕТАЉКИ!!!!!

Name

Невесиње

02.02.2019 20:52

Док је црвена секта на власти нема нам спаса. А овај Таминџија дезертер коме он има шта да прича то је један обичан кокошар са Бежића.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Шојиц

02.02.2019 21:32

Е несретниче, па ви сте гласали за тог човјека. Кад је кампања преједате се под његовим предизборним саторима, а послије избора гладни и зедни тумарате по тој селендри. С обзиром на ментални склоп просјецног Невесињца имате пуно бољу власт него сто заслужујете.

Name

ре

02.02.2019 22:30

хахаха, браво Сојицу, бас тако. Гласали а сад кукају.

Name

Младен

05.02.2019 07:25

Није у питању ови или они, све је то исто, како не схватас, само лицни интерес...док не буде одговорности не мозе напријед.

Name

Канада Мајка

02.02.2019 20:59

Наравно. Свако ко има грам мозда бези из тог брлога. Канада Мајка :) Срби би требали да се населе у Канади. Има места да се оснује нова, Српска дрзава у северној Америци....

ОДГОВОРИТЕ
Name

хахах

02.02.2019 21:59

Насмија ме, ето све једва чекају да дају у С. Америци нову српску државу. Буди сретан што си тамо. Ради, живи и не причај глупости

Name

Ре

03.02.2019 08:14

Јест, дозволице вам Канадјани РС на тлу Канаде. Дреам он, родјаце...

Name

Робин Худ

02.02.2019 21:31

И још закон о социјалним становима и све готово....зашто да ико остаје на селу,кад нема перспективе, социјалним станом ријеши смјештај и готово...немора се мучити.....ко још мисли на село ....урбанизирано село,село повезано,село уредно и подржавано од државе...у ком је милина и јефтиније живјети и радити.....о тој причи нико не мисли озбиљно..... Без обзира на нетактичност и брзоплети реакције Вукановића ...човјек је у праву и треба га саслушати.!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

03.02.2019 08:04

Нема села нема здраве разума. Село је срце сваког града И сваке напредне дрзаве . Сви су се скотрљали у град па кукају.

Name

па да

03.02.2019 19:17

То је проблем, са села се скотрљали у град, а из града се скотрљали у село. Не зна се ста је горе, пропада и град а и село.

Name

синип

02.02.2019 21:33

Народ отишао из Славоније а да неће из Херцеговине...

ОДГОВОРИТЕ
Name

цаст

02.02.2019 21:59

Херцеговце треба припојити Хрватима јер њихов дозивотни председник додик само Хрвате подрзава Херцеговци кад су нашли спас у дидику и цовићу не требају дасе осјећају да живе у РС треба их протјерати у западну херцеговину

Name

ре

02.02.2019 22:33

Из равне и плодне, богате Славоније, која има сву ифраструктуру,,...нема спаса уа истоцни дио, то це остати пустос убрзо.

Name

Ре

03.02.2019 08:15

Мозда да се ипак РС отцијепи? Мислим да це им то донијети невидјено благостање и напредак...

Name

ре

03.02.2019 09:54

У Босни је највеци одлив из Брцког.А из планинских неприступацних села и није толики одлив.Парадокс !

Name

реалан и обичан грађанин

02.02.2019 22:08

Без становника остају и Хрватска и чак и Словенија које тешко можемо скоро достићи не знам каквим реформама. Ајмо мало реалности без страначког пилићарења. Исељавању иде на руку што су балканске државице неуређене али бр1 је што богати сада желе радну снагу и само зато су отворили границе, без либерализације граница не би било одлазака као што их није било ни прије 15 година. Наравно треба се борити за боље али без великих геополитичких промјена пуно очекујете.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Е

03.02.2019 10:37

Мој пријатељу ти си залутао овдје.

Name

ре

03.02.2019 13:36

Не мозе се уопсте поредити пропала Хрватска из које је бијег масован,...са успјесном и богатом Словенијом,...

Name

реалан и обичан грађанин

03.02.2019 18:56

@ре Ниси уопште упућен у словеначке прилике. Наравно да је у поређењу са нама озбиљна разлика али Словенци такође одлазе. Вањски дуг је огроман а ти ако мислиш да се за све то неће платити цијена, много си наиван. Њемачка и остали богати ће уништити мале народе ако се геополитички ништа не промијени.

Name

давно отисао

02.02.2019 22:24

Фала богу па незивим у том јаду и бједи.Бље је зивјет годину као цовјек него 10 као фукара.На западу радис и зивис о свог рада и мозес купит све сто позелис.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

03.02.2019 13:38

Издајнице отисао си под НАТО пакт. Врацај се ако си србин да се боримо против уласка у НАТО и да ратујемо ако треба са Америком,..видис да нас је остало мало, помози.

Name

Ледер Нек

02.02.2019 22:54

Ја зивим у невесињу тацније село 5 км од невесиња пут је оцајан има висе рупа и закрпа неко игдје у рс да буде иронија веца у насем се селу налази асвалтна база од невесиње путева крпе рупе тек кад се висе немозе проци од њих страсно сваке зиме буде по 10 сабрацајки ради рупа кога брига

ОДГОВОРИТЕ
Name

А

03.02.2019 04:24

Зашто нико од ових посланика не спомену Фочу, гдје се она налази у свему томе? По вама као да је и нема. Срећа па на самом крају, Бог му дао, премијер све лијепо објасни: ето нама још једне Бук бјеле, пута за Ш. Поље, заборавих шта но још?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Цињенице

03.02.2019 12:36

Ево споменут цу. Само пуком срецом мозес стици зив до Сцwпан поља, до Таре и рафтинга туристицке десфинације.Да казем аве је као и пфије 30 година, није, зато ато је све оронуло, пропало за то вријеме а ниста напредовало.Јесине промјене су становниство. Вецином босњацко замјениле избјwглице из урбане средине, тако је и у Рогатици и у Рудом, никада ниста направљено,у Висеграду бар Андриц град у приватном власниству. Палw су билw Са опстина,вецином српско. Логицно је да се таква структура становниства неце ту задрзати под таквим условима зивота, занемарени од власти....ницим нису везани за то подруцје, ни има ста да их везе.... мјестана је мало...

Name

борац

03.02.2019 06:22

Исејавање а градице се НАТО базе

ОДГОВОРИТЕ
Name

Истина

03.02.2019 06:25

За вријеме владавине СДС-а у Невесињу су затворене или порушене сљедеће фабрике и предузећа: Прерада дрвета, Фабрика, Фабрика Чарапа, Фабрика трикотаже, Фабрика стезних глава, СОКО, Грађевинско предузеће, Планинско добро, Земљорадничка задруга и Металомонтажа. Ова нова СНСД-ова власт затвори нову фабрику Свислајон, а на буџету општине има три пута више службеника већ када је Невесиње имало 15.000 становника, а данас их нема ни 7.000.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Нострадамус

03.02.2019 07:27

Сто се тице путне структуре на Западу Српске тацно је да се улазе у путеве али се 50% од тог улагања покраде тако да ми имамо нове асфалте који брзо прелази у макадаме.Према томе ако ви у Херцеговини имате старе путеве који вец прелазе у макадам ми вам завидимо.Како је нама кад не смијес ниста реци јер имамо нов асфалт који изгледа ко макадам.Сто се тице исељавања колико се народ исељава из како казете развијеног дијела види се на границном прелазу Градиска.

ОДГОВОРИТЕ
Name

@Роки

03.02.2019 07:59

Само о парама улагању .. , главно нико не спомиње ,поверење грађана у институције. У Србији кажу враћа се поверење грађана да се исплати започињати неки бизнис , а у нас већином се паре истопе и пропадаш 100% . Сви покушаји траје 2-6 мјесеци а рјетки прославе годину дана живота бизниса. И влада само вјерује у " убирање" пореза. Као да су нешто постијали, чуј "убирање". И још убиру како коме,ух катастрофа.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Правна дрзава

03.02.2019 12:53

Свw ти је ту и повјерење у институције, бас све. Опста пљацка и безакоње, заробљене институције од мафије на власти.

Name

Ста цекате

03.02.2019 08:29

Пушке ископати па навалите поново на Сарајево. Тамо је лова. Арапи доносе милионе који вам требају. Ништа од Додикови шупље приче. Он само властите џепове пуни. Али овај пута реуните уједињени са западним Мостаром И војводим Цовицем. . Сад имате боље шансе да освојите Српско Сарајево.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сањин

04.02.2019 14:55

Оохохо, браво цовјеце, дрито у главу! Супер сарказам и суста истина! мекињаси и биједа пљацкаска, тако су их и 1992. надигли са прицом да све сто опљацкају по Сарајеву моци це задрзати за себе, да це моци убијати, палити и да неце никад одговарати за то, ево видимо их данас Пале, Соколац, Мокро и остале прип.з.ине гдје су и ста су, биједа били нерадницка пљацкаска, биједа су опет, и материјално и у дуси!

Name

Е

03.02.2019 09:34

Сад сте нашли да кукате кад је све отишло што је ваљало. Коме сад да нешта правимо кад сутра ту неће бити никога? Херцеговина се вјековима исељавала али је увјек било херцеговаца. Изгледа сад вам је стварно крај

ОДГОВОРИТЕ
Name

Адис

03.02.2019 09:35

Омладина незели финанцирати превелику администрацију.умјесто дасе улазу новци у нову технологију дасе отварају радна мјеста наси политицари улазу у србовање пренапухану администрацију

ОДГОВОРИТЕ
Name

рибар

03.02.2019 11:01

Да, то су чињенице о истоку, али једнако као ова власт, СДС и ПДП немају право причати о истоку Српске. Само да наведем како је поред Бијељине и Добоја исток Српске преко двије деценије давао овим партијама подршку. У том периоду опљачкано је пар милијарди марака струје, пар милијарди марака шуме, пар милијарди у другим државним предузећима, уништена скоро сва привреда. Ево примјер. Пале је прије рата имало преко четири хиљаде производних радних мјеста, имало је развијену дрвну индустрију, чувени Фамос -Коран, за ове услове гиганта са 2.200 радника и много чега другог. Данас нема ни 500 производних радних мјеста, претежно код шумокрадица. За сво то вријеме СДС је био власт у Палама и граду Српском Сарајеву, већином и у осталим општинама на истоку. Што то СДС и ПДП не ријешише кад су били власт, што не подигоше народ на протесте против владе кад су били локална власт и видјели шта се ради? Значи, чињеница је да у се за ПРИРОДНЕ РЕСУРСЕ и владавину права на истоку искрено борили само ЗЕЛЕНИ СРПСКЕ од оснивања, односно, од 2010 године. Сав посао локалних моћника и њихових политичких слуга из СДС и ПДП је био да ЗЕЛЕНИ не прођу у скупштину, наравно разлог је био што би се покренула прича УЗП(удружени злочиначки подухват) над природним ресурсима. Можете ви господо из ПДП и СДС сад причати, у осталом као и партије из власти. Чињеница је да су већина ваших спонзора шумокрадице и остале крадице, тако да добијате и губите изборе, не на ИДЕЈИ, ПРОГРАМУ и ОБРАЗУ, него те изборе добијате, или губите само ако немате довољан капацитет за уцјену радника у државној служби, или довољно новца да купите гласове од опљачканог народа, тачка. П.С Молим портал да објави коментар јер стојим иза сваке ријечи. Поздрав Никола Лазаревић пред. Зелених Српске

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

03.02.2019 13:20

Ово је једина држава на свијету гдје су "зелени" националисти.

Name

искрено

03.02.2019 14:06

То нема везе са локалном власти, то је надлезност владе РС.Опстине и регије су немоцне ма ко био у власти из позиције или опозиције, то је сада јасно свима нама.Све је централизовано а кримимална мафија хара

Name

МИЛАН

03.02.2019 11:06

Не зна цовек коме да верује,или овом господину,Председнику Владе или својим оцима!Вероватно за ово дуго време, близина председника његове странке, је утицала на мутацију г-дина Висковица да цовек постаје слепац или слепи Премијер Ентитета РС!Изузимајуци тунел Чемерно, нема ни једног дела у овој регији пута за који се мозе реци да је РС направила у задњих 23 године.Пардон,јесте пресвуцен дио пута од Плане до Берковица пре 10 год.и крпљацина рупа на осталим путевима.Магистрални пут Гацко-Требиње је завррсен 72 год.и део пуа Моско -Требиње после њега.То је један од најбољих путева,где до сада,и после 45 год.није било скоро никаквих улагања.Тако се то некада радило.Магистрални путеви Требиње-Љубиње,катастрофа!Магистрални пут Гацко-Невесиње-граница са опстином Мостар катастрофа....За разлику од ове путне инфраструкруре,треба само направити излет у сусједну Црну Гору,и погледати ста су они направили у последњих десетак година!Све је урађено по европским стандардина на путевима регионалног и магистралног карактера...ово је код нас,гледајуци путну инфраструктуру,равно катастрофи,ругло 21 стољеца!!!Где су посланици из И. Херцеговине да демантују Премијера да није тако као сто он прица о путевима у Истоцној Херцеговини?Нека нам је са срецом у РС!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Ре Ре

03.02.2019 12:05

ДА РЕЗИМИРАМО.пропаст је оцигледна за вецину народа.Нама протјераним и избјеглим најбоље одговара да продамо у Федерацији своја имања Арапима или неком ко их заступа.Најреалнији су у плацању.Упалимо свјеце прецима и да идемо на западЗаувек.Да спасимо потомке.ДОДИК И СЛИЦНИ СУ ОБЕЗБЕДИЛИ СЕБЕ И СВОЈУ ДЈЕЦУ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

А

03.02.2019 13:20

Разлог због кога се људи исељавају из многих мјеста у Херцеговини (а и свуда) је недостатак радних мјеста,затим лоши услови, мале плате у односу на иностранство, одлазак на факултет и сл. Ако би се само мало потрудили они који би то требали и могли, могли би бар отворити неки факултет који би прво запослио неколико људи,затим уписао неколико студената, а тиме бар дијелом смањио исељавање. Нема много инвеститора који би сигурно могли наћи добре услове и у овим општинама које се полако гасе. Зашто не би отворили неку фабрику за прераду воћа и правили сокове, џемове и слично.

ОДГОВОРИТЕ
Name

младе бабе

03.02.2019 16:34

Све сте ви фино набројали шта је узрок наше пропасти. А главног кривца нисте, а то је народ. Како то да неки тамо политицар са сумњивом дипломом ведри и облаци, како то да интелектуалци иду за њим ко слијепци? Зато што ти није видло очима књиге, ни Домановића, ни Дучића.У Херцеговини су најгори они и омладина. Омладина се пење по стубовима да качи заставе и плакате. А омладина, поготово образована, треба да је носилац прогреса и промјена и да никад не пада ни под чији утицај. То су бабе. Прогресивнији су код нас сељаци и пензионери од омладине и интелектуалаца.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ФКС

03.02.2019 17:10

По попису из 2013.године у тим опстинама није ни било 120000 становника, Висеград преко10000, Рудо преко 8000, Калиновик преко 2000 и додај истоцну Херцеговину максимално 75000, те Ново Горазде. Знаци максимално 100000 становника. Одбиј фиктивне који су пописани и одбиј негативан природни прирастај у свакој од ових опстина, ста остане??

ОДГОВОРИТЕ
Name

хм

03.02.2019 19:20

Манипулисес

Name

Ре хм

05.02.2019 21:06

Не манипулисем, види резултате пописа пал сабери, 95000 максимално, одбиј задњих 5 и по година бијеле куге и исељавања. Нема ту висе ни 90000.

Name

Судија

03.02.2019 23:42

Давно сам ја овдје писао, да цемо ми у миру остати без РС. Рудоња је све унистио, предузеца, јавне институције, сколе, обдабиста, путеве, а сто је најгоре унисти нам народ и дјецу која се немају гдје запослити. Куку нама са нама, па гори нам је Додик вец иједан други непријатељ. Нико нам не би ово урадио, ни Алијина војска не би да је могла протјерала оволико Срба, као сто је Рудоња и секта протјерали на Запад. Нецемо у НАТО, а сву нам дјецу сектаси протјерасе у земље НАТО-а. Кога ми лаземо нецемо у НАТО и кога Рудоња лазе, па он воли сто нас је мање у РС-у. Теско нама са нама, кога нам неодговорни гласаци поново изабрасе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

04.02.2019 10:39

Исти тај народ кога залис, гласа за истог тог рудоњу, клице му и подрску даје,....Нецемо НАТО, а бјезимо на запад под НАТО,...да није смијесно било би залосно..

Name

Песимиста са разлогом

04.02.2019 10:46

Убили наду. Сваку наду. Нико се овдје више добру не нада. Завладала биједа и безнађе. Материјална оскудица и духовна биједа. Стигли нас Дисови стихови од прије 100 љета. Само 'нек' је преоба', то је крајњи домет 'интелектуалног промишљања' овог осиромашеног, опљачканог, крезубог и извараног народа.

Name

ЧОБАН ,БАШ МЕ БРИГА

04.02.2019 16:28

Купујем солидно имање на селу са сталама и помоцним објектима са струјом и водом у сваком граду херцеговине,мозе Цемерно,Рудо,Невесиње,Билеца ил замјена за два трособна стана у БЛ,са пос,простором

ОДГОВОРИТЕ
Name

ХЕРЦЕГОВЦИ

05.02.2019 10:14

ОДЛАЗИТ ЋЕ ЈОШ ВИШЕ ЈЕР ОВА ПРОКЛЕТА ЦРВЕНА ВЛАСТ НЕ ВОДИ БРИГУ О СВОЈИМ ГРАЂАНИМА САМО О СВОЈИМ ЛИЧНИМ ИНТЕРЕСИМА.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Никифоровић

05.02.2019 11:12

Идемо сви у Европу,Њемачка,Аустрија су наша будућност,,рај на земљи.Нека политичари сад враћају кредите.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Љиља из Калиновика

05.02.2019 12:34

Ста реци за Калиновик.Теска ситуација.Најбоље би било све ово раселити у друге крајеве.Спасити јос неколицину становника.Само не у и Сарајево.Кад водим ко је све доле-глава боли.Овдје нема зивота ни за старце,а да не говорим о омладини.Милева изиграва добротвора,а полако само цека кад це клизнути.Код Дебе вец су окренути према Рогоју.Криминал брате.Народ биједан и цемеран.Вазда једни те исти одборници.Вецина их је по 3 мандата.Да ти казем има ту људи који су слифовани,али до изразаја од тих дјубради немогу изаци на видјело.Ма ста реци нема се ста нормално реци.Једина правда јеНиција до зоре!

ОДГОВОРИТЕ
Name

рациц

05.02.2019 15:38

Пазимо коме вјерујемо. хттп://бигпортал.ба/2019/02/03/ствара-ли-се-нова-хазарија-у-украјини/

ОДГОВОРИТЕ