Додик прихватио два од три Бакирова захтјева

Мада то неће јавно признати, у врху СДА прилично су задовољни усвојеним Законом о Дану Републике Српске у Народној скупштини Републике Српске.

Босна и Херцеговина 29.10.2016 | 18:01
Додик прихватио два од три Бакирова захтјева
Сматра се да је закон компромисно рјешење којим се предсједник Српске Милорад Додик покушава "извући" испод притиска међународне заједнице и правосудних институција БиХ због спроведеног референдума о Дану Републике Српске, упркос изричитој забрани Уставног суда БиХ.

У СДА се сматра да је Додиков режим испунио двије од три суштинске примједбе из апалеције коју је 2013. године Уставном суду БиХ упутио бошњачки члан Предсједништва БиХ Бакир Изетбеговић.

Позитивним се сматра то што је Дан Републике Српске из статуса обавезног празника сведен на "факултативни и необавезни", попут на примјер Српске нове године, и што Бошњаци могу тог дана радити као и било ког другог радног дана.

У СДА се такође позитивним оцјењује чињеница што се Законом о Дану Републике Српске 9. јануар експлицитно означава као секуларни празник, без крсне славе која је до сада била саставни дио празновања.

Негативним се сматра то што је задржан за Бошњаке спорни 9. јануар.

Новим Законом о Дану републике Српске, де фацто су уважене двије од три суштинске Изетбеговићеве примједбе и у СДА процјењују да ће у другом кораку, у скорије вријеме, режим Републике Српске прихватити и трећу примједбу чиме би Дан Српске престао бити стални извор подјела и напетости међу три уставно равноправна, конститутивна народа у Републици Српској.

СБ

Коментари / 66

Оставите коментар
Name

перо

29.10.2016 16:07

Ако изгласате још један мандат човјеку који нас преставља у босни херцеговини срби ће скоро бити национална мањина ко иу сарајеву нит ће ићи у цркву ни дзамију

ОДГОВОРИТЕ
Name

Те

29.10.2016 19:12

А ко вас то представља у бих? Бакир?

Name

лазар

29.10.2016 16:15

да се укине бајрам у републици српској јер вредја србе од исил терориста босњака

ОДГОВОРИТЕ
Name

Цццц

29.10.2016 17:25

Која је твоја само логика...логика трогодисњака

Name

Васо

29.10.2016 19:42

А они да укину Божић?Јел би то волио паметњаковићу?Еј памети лијепо благо.

Name

Васо (Муте)

29.10.2016 23:07

Слободно нек' укину Божић у педерацији...тамо ионако нема срба...

Name

мф

29.10.2016 16:35

Додик је издајник Српског народа као и Бакир Срамота и брука Додика

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мм

29.10.2016 16:36

Да би остао на власти Додик би и оца продао а не Србе

ОДГОВОРИТЕ
Name

илиц љубица

30.10.2016 14:21

Сто оцаг? Отац мозе бити свако! а мајка је једина! и тацка јер Додик је брука за срски народ.....

Name

тихи поглед

29.10.2016 16:37

Ниста од наведеног СДА не прихвата нити це икада прихватити. У Исламској деклерацији писе следеце; "Нема мира ни коегзистенције измедју исламске вјере и неисламске организација и институција"

ОДГОВОРИТЕ
Name

Карадоз

29.10.2016 17:00

Не копирај цитате из Wикипедие процитај сам

Name

ре Карадоз

29.10.2016 17:21

Није wикипедија, него процитано из књиге гдје измедју осталиг писе и ово; "Исламска деклерација је разрадјена опста фундаменталистицка визија коју је Алија Изетбеговиц обрадио у књизи 'Ислам измедју истока и запада' а следбеници А. Изетбеговица послије судског процеса хтјели су се одузити исламском идеологу и муценику па су олипијском објекту у Сарајеву 1984 године дали назив "ЗеТра" која је скраценица од "Зелена Трансверзала" линија повезивања исламског свијета до Европе.

Name

ре тији п

29.10.2016 19:18

није ни теби ла(х)ко

Name

"Погледу", смараш!

29.10.2016 19:29

Прво прочитај ту "Исламску декларацију", па онда паметуј. Мани се туђих превода, прочитај је сам, ако уопште знаш читати. Додијали сте и богу и народу са том "декларацијом" и вањским непријатељима из Тузланског хотела, стоко лоповска, неписмена!

Name

Ре тихи поглед

29.10.2016 20:24

Ајде не будали. Какве везе има та декларација са СДА. Прочитај на изборним списковима, на последњим изборима колико има српских имена на листама СДА. Наравно да није масовна појава, али се нађу и српска имена

Name

Гандалф

29.10.2016 20:31

ре ре Карадзоз: Е сигурно су 1984. године, још увијек усред комунизна/социјализма били јаки Млади муслимани и сљедбеници па су успјели дати има Зетра по тзв. Зеленој трансверзали :Д ЗеТра је изведеница од имена Зеница и Травник од којих су у то доба изградње "отета" одређена средства ту изградњу и ето као да их утјеше, дају објекту име ЗеТра. Ето колико ти је јак и поуздан извор :Д

Name

тихи поглед

29.10.2016 22:15

Постована господо, ја сам процитао "Исламску деклерацију" за разлику од вас. Немате никакве аргументе за ово сто сам навео у свом кометару, све је истина. То сто неко име залута на листи СДА, то сто су Зеница и Травник несто правили, то је прица, за испирање мозгова.

Name

Ре тихи поглед

30.10.2016 11:44

Није довољно нешто прочитати, треба имати и "капацитет", па прочитано разумити. Да је на тим списковима више Срба него остали, теби (и теби сличнима) би опет изговор био, то је маска због јавности, јер сте "ограничени", као кружница

Name

ЏИГИ

29.10.2016 16:44

ТО МИЛЕ ЦАРЕ, КАО НИШТА НЕДАШ И ЈУНАЧИШ СЕ А ОВАМО ДАШ И ВИШЕ, МА ОВИ СРБИ У САРАЈЕВУ СУ ИЗДАЈНИЦИ А ТИ СИ СРБЕНДА

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре дзики

30.10.2016 17:33

БОГ ЈЕ КАД ТВОЈИ ОСВОЈЕ 41ОПСТИНУ ЈАВИ СЕ СРБИНЕ

Name

Крсти се Крстивоје

29.10.2016 16:45

Јасно је као дан да пропадамо полако али сигурно са Додиком само ми није јасно како му нико не мозе стати у крај? Опозиција је пасивна и без идеје,врте празне прице ниста конкректно сто се показало на изборима а онда сконтам да градови гдје су на власти такодје су суоцени са лоповијом непотизмом и малверзацијама све иста багра и исто раде.Дијагноза је да нам нема помоци а умријети нецемо.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Истина!

29.10.2016 18:11

Засто опозиција не обеца социјална давања свим незапосленим на буроу рада да могу платити комуналије и основне намјернице и добит це гласаце који не излазе на изборе,а не да им обецавају асвалтирање улица и неке небулозе!!!!

Name

Цицана

29.10.2016 17:01

Молим да се укине цитање молитва преко разгласа са дзамија. Ја као православац нецу да будем присиљен да слусам несто сто нема никакве везе самном!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре цицана

29.10.2016 17:18

у чему је твој проблем? Ко је крив што су ти мозак испрали нетачним информацијама?

Name

Коко

29.10.2016 17:20

Како нема везе? Па то је позив на молитву, упуцен и теби, а ти немој да идес јер си православац (мозда само декларативно)

Name

Саса

29.10.2016 17:27

У праву си, уставни суд треба забранити то арлаукање из дзамија.

Name

ВЕТЕРАН

29.10.2016 17:50

САСА вриједјес не само Муслимане ,него и нас Србе,ста би било да нема звона ..распирујес мрзњу,попи несто...

Name

мирза

29.10.2016 18:04

ех,а када би бар на један дан укинули све религије о чему би балканци полемисали...надам се да би ваш живот био посвећен одгоју дијеце,образовању и једноставно благословеном животу...

Name

За сасу и цицану

29.10.2016 20:19

Ви нисте ни п од православца и не срамотите нас, доста више глупости вас шовиниста

Name

Ре цицана

29.10.2016 20:30

Хахахаа казе лик цитање молитве. То је сине инаце Езан, позив на молитву. Ти се немој одазивати то је твоја ствар, никоме од нас не смета звоно са цркве, сустина је иста.

Name

ре цицана

29.10.2016 20:48

Стосе мене тице мозес се скинути и гола и ходати мени не смета

Name

ре цицко

29.10.2016 22:12

То сто носис српско име не знааци да си православац јер православац и ти сте ко небо и земља разлика. Мало процитај основна нацела вјере. Није вјера бозиц васкрс и свињетина... муцни мало мозгом ако га и имас...

Name

Поп

30.10.2016 08:22

А зашто тог позива на молитву у џамију нема у Њемачкој, Француској, Шведској... и тамо живе милиони муслимана, па ипак нема арлаукања. Како неко може поредити звук звона са завијањем(прегласним), на језику који не разумију ни они које позива!?

Name

За поп

30.10.2016 20:28

Оцигледно да никад ниси био у тим земљама а мозда ниси био ни у Београду ,неразумијем нити ја ста знаци звоњава са цркви а ни на памет ми није пало да то мрзим или недај бозе да забрањујем.

Name

Поп

31.10.2016 07:51

Двадест пет година сам живио у Београду, никада нисам чуо "езан" са Бајракли-џамије. Додуше нисам становао на Дорћолу нити у близини Господар Јевремове, али сам често био у том дијелу града. Прије три године сам био у Стокхолму 28 дана, хотел у коме сам становао био је удаљен од џамије(потпумо је другачија од овдашњих) триста метара, ни једанпут нисам чуо "езан", само сам петком примјећивао повећан број људи тамније пути и "покривених" жена у том дијелу града. Ишли су на молитву.

Name

АЦО В.

29.10.2016 17:17

Додик јесте разбојник,али и опозиција је подрзала предметни закон.

ОДГОВОРИТЕ
Name

цупс

29.10.2016 20:05

Подрзала га је у оквиру предизборне кампање.

Name

Милица

30.10.2016 09:02

Ако ради у услузним дјелатностим ( мед.сестра,конобар,полицајац,возац аутобуса исл) мора да ради 3 октобра ако га западне.Ако ради у фабрици ,бироу,продавници,3 не мора да ради.Поздрав из Њемацке!

Name

Гријех

31.10.2016 07:23

Та подрска опозиције и јесте највеци њен гријех. Референдум је требала подрзати само условно: да се он одрзи послије локалних избора. Овако: моје мисљење о њима и додику се мало разликује: не народно.

Name

Гастарбеитер

29.10.2016 18:10

Битно је то да це се 9 јануар славити као дан републике и празноваце га дрзавне установе а приватне фирме ни не празнују нити постују празнике. Ево ја у Њемацкој већ висе од двадесет година радим 3 октобра који је дан њиховог уједињења па ником ништа.

ОДГОВОРИТЕ
Name

истина

29.10.2016 19:42

Е мој гастррбајтеру моја будало па сто нам би ако није обавезан и ако је републицки празник смијесно само се манипулисе са народом и вољом народа.

Name

за гастарбеитер:

29.10.2016 21:07

Ево богами ја вец 20 год. не радим 3.Октобра у Њемацкој. Једино ако радис у јавном сектору и (мозда)добровољно се јављас. Знаци рекао си неистину.

Name

ре Гастарбеитет

29.10.2016 21:08

Мора да радис код Југовица,ја сам 25 година у Њемацкој и никад нисам радио за 3 Октобар.Нијемци постују своје дрзавне празнике.

Name

гастарбеитер не говори истину

30.10.2016 06:55

3.10. је дрзавни празник и нерадни дан. Нико не ради осим мозда оних који илегално у каквим шупама раде. Казне су ригорозне и иду до потпуног затварања фирми. Крсне славе и слични празници, и црквена иконографија на зидовима јавних институција нису у складу с временом. Коме се слави, нека слави али нека никоме не намеће оно против чега би се и сам побунио да се њему од било кога намеће.

Name

свабо

30.10.2016 07:08

Ма овај горе ради на црно:)

Name

Абц

29.10.2016 20:48

Десет пута сам прочитао усвојени текст Закона и нигдје не пише да је факултативног карактера. Можете ли нам само реци гдје то пише? И још нешто, како би се ми осјећали да Бошњаци славе 1. март или неки други празник уз нпр. ритуално клање курбана или масовно клањање у џамијама. Слава се може одвојено славити у организацији СПЦ.То нам нико не брани и тако ће сигурно и бити. Ништа Бакир није добио, само је изгубио.

ОДГОВОРИТЕ
Name

цука

30.10.2016 08:15

Миле игра како му баке свира.

Name

НН

30.10.2016 08:17

Тако је ми и даље славимо дан насе "РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ", а ви Босњаци нисте ни досад славили и неморате ни одсад. Зивела РС.

Name

Гастарбеитер

30.10.2016 09:31

За све ове дзабаљебаросе сто ме овдје оспоравају да казем да не радим на срецу код Југовића него у фирми која запосљава преко 130 000 радника и само су у једном у праву није обавезно празнике радит али се раде скоро сви цак и Бозиц и преко50% људи дођје да ради. Циљ овога коментара је да ми схватимо сустину овог новог закона избацено је да влада прославља славу упоредо са празником ,славе су приватна ствар и славе се код куће и преносе са кољена на кољено сто су многи ткз. Срби који паметују на овом порталу напустили. Ми морамо да схватимо да смо ми РС једна европска држава вјера треба да се постује али мора да се одвоји од државе.

Name

ре.

31.10.2016 13:32

Гастарбеитер ако хоћеш да будеш у праву,онда ентитет РС немој називати дрзавом а поготово не европском јер је Европа и свијет јасно рекли,РС је ентитет у БиХ и .

Name

Кики

29.10.2016 23:39

Тек кад се уједине Миле и Бакир,два највеца ума у БиХ, онда цемо изаци из кризе. Они имају перспективу за народе које представљају.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дајте Висе Објавите Текстове

30.10.2016 03:23

ПРЕДЛАЗЕМ ДА РТВБН ОБЈАВИ КОМПЛЕТАН ТЕСКТ ОДЛУКЕ УСТАВНОГ СУДА И ЗАКОНА О ПРАЗНИЦИМА, ПА ДА СТРУЦЊАЦИ ВИДЕ ТАЦНО СТА ЈЕ ОД ТЕ УДЛУКЕ УСТАВНОГ СУДА ЗАКО ПРИХВАТИО, А СТА НЕ. ОВАКО, СВАКО ТО ТУМАЦИ КАКО ЊЕМУ ОДГОВАРА, А ОБИЦАН СВИЈЕТ НЕ ЗНА КОМЕ ДА ВЈЕРУЈЕ. ЦИЊЕНИЦА ЈЕ ДА НЕКО НЕСТО КРИЈЕ И ЛАЗЕ, АЛИ СЕ НЕ ЗНА КО. Уствари, сваки политицар лазе свој народ, а ми им вјерујемо (ја не) ко да су из иконе сисли. НЕ ЗНА СЕ КО ЈЕ ГОР, ПОЛИТИЦАРИ ИЛИ НАРОД.

ОДГОВОРИТЕ
Name

сдп

30.10.2016 05:43

Овдје је поаражен само Савез за промјене и СПЦ

ОДГОВОРИТЕ
Name

киза

30.10.2016 06:27

Пристаце он врло брзо и на треци захтев. Бакир и Баја два брата родјена

ОДГОВОРИТЕ
Name

мситер xxx

30.10.2016 06:30

Ма какви празници и јади,Ко јос то слави..Накарадно састављена Дејтоном Босна мора се откацици ентитета и све це биит у реду,Све док рс има сансу она це да оспорава све зиво не би ли се одцјепила,Не треба то ни под разно дозволити ,Није то Додиково масло вец САНУ и Београда,

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мислим-ман

30.10.2016 07:45

Ја сам босњак у иностранству 100 пута сам овдје нагласио. Да разјасним кратко све што се тиче негативних и циничних тврдњи које читам на свакој вијести. Знаци: Мене лично и моју ужу и ширу породицу никад није нити ће икада представљати Алија, Бакир или неки други Изетбеговиц, и ја, као и море људи које познајем сматрамо да Бакир, као и Додик раде исте ствари, праве разлике међу људима и увеличавају их ради свог интереса. То раде у име религије и народности, а нити они нити њихови заклети сљедбеници немају везе са религијом. Нити вјерују нити се моле, нити им вјера дозвољава 50% ствари које чине за своје мандате. Зато, не осјећам, и упорно ме нервира тврдња да мене неко представља. Нити сам члан, нити гласам, нити читам програм неке партије... Онда када се појави партија прогреса која има шансе да освоји макар 20% гласова у било којој општини у земљи, онда ћу за ту странку погинути ако треба. До тада сматрам 99% ових странака као кокошаре обичне.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бјанка

30.10.2016 14:19

Браво за коментар. Исто,потпуно исто мислим само са ове "друге стране",,,,од које ми је мука...јер све лаз-узасна лаз и замлацивање народа...

Name

Ре бјанка.

01.11.2016 06:47

Небо се слозио да је то замлацивање народа. Народа је замлацен вец сам од себе И то они горе виде и искорисцавају. Они народа гурају ријеци у уста оно сто народ зели цути. И ту је поента њиховог опстанка на врху . Они су јако мудри.

Name

Патриот

30.10.2016 08:55

Сви државни празници су у целом свету секуларни празници и немају никакве везе са религијским празницима. То су дани када се слави државност неке државе и какве то везе има са славом, која је типично религијска тј. црквена институција? То би исто било као када би неко уместо да слави само рођендан придодао том слављу и дан венчања иако они немају ништа заједничко. Ниједна јавна институција, ниједна партија или било која организација у једној вишеконфесионалној држави нема право да свима намеће верске празнике једне конфесије, па која год она да јесте. То се може догађати у тоталитаризму али не и у демократији. Шта мене нпр. брига шта слави неки мој политичар, или власник фирме у којој радим, то је његова приватна ствар, а шта ћу ја и како да славим то је моја ствар. Ја сам му нпр. "продао" своје време јер радим код њега за плату али му нисам продао ни своја осећања ни своје веровање, и он нема право да ме на нешто присиљава ако ја то не желим. Зато се верске ствари морају избацити из политике и из предузећа...

ОДГОВОРИТЕ
Name

нено

30.10.2016 23:43

Ти појма немас..ста мене брига за ово ,...ста мене брига за оно....па зар не видис да се 24,25(Бозиц) и 26,,,,као и нова година (први) 1и други 2 слави у цијелој европи, америци, канади, латино земљама, итд...то су цисти религијски празници...ко пита арапе,ортодоксе,јехове,будисте јевреје,,хоце ли да славе или не ...немају избора....уводе се специјални редови возње за аутобуски ,изељезницки саобрацај те две седмице и много тога..то се слави као дрзавни празник исто као и велики петак и васкрс..јадо јадни...ти не морас да обиљезавас али си принудјен да радис,не радис,или радис по измјењеном распореду рада;;;;;ок

Name

дзоо

31.10.2016 05:16

патриото у праву си само ми то немоземо да сватимо а ови дивљаци користе градане за пљацкање

Name

Моја рец

30.10.2016 12:15

Само овај народ никако да свати да га максимално искористава ова власт И да они само гледају своје интересе И да јос узму за себе И своје најблизе нека их јос народе на власти да И унуцад запосле у електропренос И дрзавне институције. Обицни народ це гладовати И нестајати полако (сто умирати,сто напустати земљу) па за пар година им неце имати ко изаци на изборе

ОДГОВОРИТЕ
Name

цука

30.10.2016 13:26

Миле воли диско,а баке коло сумадиско.

Name

СРК ВРС

31.10.2016 07:44

Фамилија контролише и Бакира и Додика , то су њихови агенти од утицаја, један је теза , дрруги антитеза, заједно чине синтезу... Синтеза је превођење ресурса ове земље у руке Фамилије, пљачкање народа под плаштом демократије, неолибералног концепта економске политике , ова земља је наркоман, овисник о кредитима ММФа, Свјетске Банке, преко којих нас Фамилија доводи у дужничко ропство... Ништа није боље ни окружење, Црна Гора и Србија, јес да оне немају Бакира и Милорада, али имају Велике Вође, на које свако мало неко жели атентат да изврши, наравно да су Ђукановић и Вучић такође агенти од утицаја , који раде за Фамилију...

ОДГОВОРИТЕ
Name

п

31.10.2016 10:13

Додик-ем издајник, ем кримос, ем остарио....још који мјесец и у апс!

ОДГОВОРИТЕ
Name

цука

31.10.2016 22:24

Е мој нн ти нејмас појма о зивоту.какве ти спомињес славе.како цес славити кад миле покраде све.