Колико зарађују љекари у Српској, а колико у ФБиХ?

• Медицински радници у Републици Српској и након најављеног повећања имат ће мање плате од колега у Федерацији БиХ.

• Предсједник Струковног синдиката доктора медицине Републике Српске истиче да су плате доктора специјалиста знатно ниже него у Федерацији.

• Најављено линеарно повећање плата од 250 марака не важи када су радници на одмору, сматра Мишић.

• У Федерацији БиХ плате љекара опште праксе се крећу од 2.100 до 3.080 марака.

• У Србији, након посљедњег повећања, плате љекара опште праксе износе до 141.427 динара (око 2.354 марке).

Медицински радници у Републици Српској и након најављеног повећања имаће много мање плате од колега у Федерацији БиХ.

Босна и Херцеговина 23.02.2026 | 15:20
Колико зарађују љекари у Српској, а колико у ФБиХ?

Подсјетимо, да је најављено повећање плата медицинарима у Републици Српској износу од пет одсто, као и линеарно у износу од 250 КМ.

Предсједник Струковног синдиката доктора медицине Републике Српске Јовица Мишић у изјави за ЦАПИТАЛ каже да је тренутно плата доктора специјалисте са минималним коефицијентом 2.400 КМ.

„Код средњег коефицијента плата износи 2.550 марака, а код највишег 2.700 КМ мада то ријетко ко има. У то су укључени и топли оброк и регрес. Сви остали имају додатак на плату за топли оброк и регрес, али ми немамо. Кључни аргумент је да вам плата није исте висине када сте на одмору и када радите, што није по закону“, казао је Мишић за ЦАПИТАЛ.

Рекао је да је битно да се нагласи и разлика у накнадама за дежурства у секундарним и терцијарним установама, болницама и клиничким центрима.

„Дежурство радним данима се плаћа нешто мање од 140 марака, док викендом накнаде расту на 200 КМ. Само десет километара од Добоја, у Тешњу, дежурство је радним даном 300 КМ а викендом 500 КМ“, нагласио је Мишић.

Линеарно повећање није повећање него додатак на рад

Мишић је појаснио и значење линеарног повећања плата у износу од 250 марака.

„То значи да доктор или здравствени радник који је на одмору, боловању или су празници нема то повећање. Оно важи само за дане када је на дужности. То је додатак. Доктор има 33 дана годишњег одмора, што значи да се та плата увећана за 250 марака не исплаћује цијеле године него десет и по мјесеци. Нажалост, колеге то прихватају, а о томе се нису ни распитали. Ја то нећу да прихватим“, одлучан је Мишић.

Додао је да, ако узмете слободан дан, процентуално вам се одузима од тог додатка, те још једном упозорио да то није повећање плате него додатак на рад.

„Тражимо ми повећање плате, али да се узме у обзир и дежурство и приправност и све остало. Не овако, ево вам 250 марака линеарно, а кад одете на годишњи, то нећете добити“, нагласио је Мишић.

С друге стране ситуација у Федерацији БиХ је много другачија, те се плате љекара опште праксе, према ријечима предсједнице Савеза струковних синдиката доктора медицине и стоматологије ФБиХ Марине Берберовић, крећу од 2.100 КМ до 3.080 марака.

Ријеч је, како каже, о основним платама без додатака, односно без дежурстава, година стажа и осталог.

„Што се тиче специјалиста плате се крећу од 2.500 КМ до 3.700 марака“, истакла је Берберовић, те додала да су плате медицинара тренутно најниже у Западно-Херцеговачкој жупанији и Кантону 10.

Наводи да се плате медицинских сестара, односно плате за средњу стручну спрему крећу од 1.100 КМ до 1.600 марака.

Предсједник Синдиката доктора медицине и стоматологије Кантона Сарајево Изет Хочко за ЦАПИТАЛ каже да плате љекара специјалиста у овом кантону сада износе 3.650 марака, без додатака.

„Посљедњим повећањем плате медицинским радницима су повећане за десет одсто. На неки начин јесмо задовољни, али с обзиром на кретање цијена и стандард мораћемо то кориговати опет јер то  што добијамо овог тренутка није довољно за нормалан живот“, нагласио је Хочко.

Додао је да плате медицинских сестара у Кантону Сарајево, гдје су, када је ФБиХ у питању, тренутно и највеће плате медицинара, износе око 1.700 марака.

Какво је стање у Србији?

Према писању медија у Србији, након посљедњег повећања плата које се десило 1. јануара, плата љекара опште праксе износи до 141.427 динара (2.354 марке), специјалисте до 177.114 динара мјесечно (око 2.948 марака), док је плата медицинских сестара од 1. јануара око 95.576 динара (око 1.591 КМ).

(Цапитал) Фото: Илустрација/АП

Коментари / 65

Оставите коментар
Name

Доктор

23.02.2026 15:34

Плата спезијализанта у БН је 2.500

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

23.02.2026 18:12

Ауууу,већа је моја пензија.

Name

Аха

23.02.2026 18:25

Јест у пањовима, поздрав од бивсег колеге који је побјегао послије субспецијализације из Дзајицевиг циркуса у Њемацку нису плазе мој Др ако уопсте јеси толике мање тзв. Докторе мање због тога и будалетине Дајица сам и побјегао.

Name

Борац

23.02.2026 19:10

Заиста,срамота да полицајац има вецу плату од доктора. Мада вецина медицинара подрзава црвену секту и иду на њихове скупове.

Name

Добојка

23.02.2026 19:32

За неке назови љекаре превисе је и 500КМ... нпр.у Добоју Марку Адзићу, Срђану Гостићу, Наташи, Милијани и има их јос доста треба одузети и плату и лиценцу, а оним цеститим људима и љекарима дати 5000КМ, плус дезурства и др.давања.

Name

ре

24.02.2026 17:47

Све те паразитске плате које нису зарађене на тржишту су незарађшене и за њихсе подиже стотина милијарди сваки месец за све буџетаре. Требало би им плате преполовити свима.

Name

ДИРЕКОР

23.02.2026 15:37

Болница у Бијељини има 6 помоћника, плата 4.500 КМ, кћерка директора спезијализант плата 2.600КМ, Специјалисти од 3.200 до 4.000 раде до 12 -13 х, а онда приватно на црно, први директор?!

ОДГОВОРИТЕ
Name

К... директор

23.02.2026 18:26

Ал цовјек лазеееее

Name

БЛ

23.02.2026 15:51

Невјероватно и срамота према докторима,да нормални пензионер у ЕУ има већу пензију него специјалисти у РС или у Србији.

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ БЛ

23.02.2026 20:30

Де мало одвади... Колки су трошкови живота тог нормалног пензионера у ЕУ? Осим тога није све у парама, само да је ове лопуже похапсити и одузети им, лакше би се подносило што се нема пуно, јер реално има се сада за (скроман) пристојан живот!

Name

Ре

23.02.2026 23:28

Исти трошкови као и у БиХ чак су неке ствари и јефтиније али живот је у ЕУ баш средјен и организован.Брачни пар пензионера +- 3 000 € пензије али стварно и то 14 x годишње и стварно се живи добро.

Name

Доктор

23.02.2026 15:52

Ово се без штрајка не може ријешити.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сви одосе

24.02.2026 07:30

Само страјк , оде нам сав средњи медицински кадар. Катастрофа какво је стање , једна сестра ради на 20 -30 пацијената и ниста . Па отице и ти техницари.

Name

Па

23.02.2026 15:58

Федерација пљацка Српску.

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ

23.02.2026 20:31

КАКО БОГАТИ? Ајд објасни? Ахахахахаха

Name

Ви

23.02.2026 16:03

Само несто упоредјујете

ОДГОВОРИТЕ
Name

Славко

23.02.2026 16:05

Нова влада це повећати плате! Биће веће него у Федерацији. Молиће доктори да раде код нас!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Аска

23.02.2026 22:28

Рече Славко вирећи из дупета главног Нарко Баје Дудука.. мрш псето

Name

Неко

23.02.2026 16:11

Најгоре што већина њих ''зарађује'' на 10 мјеста... У државним установама су само на броју обавезно су активни у политици, активни у неколико управних, надзорних и којекаквих одбора... и једино СТВАРНО активни у некој (или неколико) приватној клиници гдје узимају астрономске цифре.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Нико

23.02.2026 18:16

Добро а ста цемо када сви доктори и сестре напусте дрзавне болнице, сви???? И онда плацај по 1000 КМ мјерење притиска па раде дзаба уцеб15 година увјек су доктори били нело и несто у дрзави лијецили спасавали а сад су с мањим платама од полиције , ако неко рад поред свог посла свака му цаст ти НИКО да иста радис а не два посла неби имао времена јести г....

Name

РЕ Неко

23.02.2026 20:32

Таквих нема ни 5%... Следећих 60% ради колко им се да, али не тезгаре, а имаш 30% на чијим се леђима носи цијели систем, заједно са можда 30% сестара које стварно раде (читај црнче)!

Name

Ко вас ј

23.02.2026 16:17

Сто нисте сви отсли у Њемацку ста це нам доктори нека нас врацаре лијеце

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Неко

23.02.2026 18:11

Многи и нису.

Name

Ре

23.02.2026 18:13

Па ви и имате болницу свете врачеве🤣

Name

Питање за синдикат

23.02.2026 16:29

Питање за синдикат ста је са радницима у просвети?Топли оброк регрес?Плата обицних радника 1100 км мислите ли да је ово довољно за зивот?Засто нас раздвајате?Прескацете нас треци пут са повецањем плате па ста смо ми робови?Ми немамо као наставници слободно радно време на распусту него радимо сваки дан имамо само свој одмор?Засто немамо ни регрес ни топли оброк???Засто не повецате цјену рада и за ције интересе радите за раднике или за дрзаву?Засто се у просвети не исплацује радницима услови рада а на листама сте ставили да се треба платити?Јесте ли обисли котловнице скола да видите какви су услови рада и коме се треба залити да стварно висе неко додје и погледа у каквим се условима ради ко у руднику?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Богосав

23.02.2026 16:29

Било би то фер само да они немају и рад у приватним клиникама, па их онда нема у државним. Све сливају у приватне послове, па им рад болницама дође нешто као маркетинг.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мудослав

23.02.2026 18:16

Па ради и ти ко ти брани љенцино

Name

РЕ Богосав

23.02.2026 20:34

Па крваво сте се борили да скинете зли комунизам и доведете бајни западни капитализам, шта вам сад не ваља?!

Name

др.мисицу

23.02.2026 16:31

зарадјују довољно и пековисе,знате ви боље од мене како.

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ

23.02.2026 20:34

Таквих је 5-10%, велика већина ипак ради свој посао, а једна трећина поштењачина стварно црнчи за стварно ту плату...

Name

Важно је

23.02.2026 16:38

Да Бурло и 113% кажу да је РС бољи у економски јачи Ентитет. Са стање у РС је криво мрско Сарајево. Деценијама Бурло и његов СНСД-е народу РС испирају мозак.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Хаха

23.02.2026 16:38

ОК, ово је оно што знамо, а какво је стање код нас а какво код њих оно испод руке. Хаха, шалим се, ово је држава без "мита и корупције"

ОДГОВОРИТЕ
Name

Деспот

23.02.2026 16:56

У Федерацији за 31 годину није изграђена ни једна нова болница из темеља. У Мостару и Сарајеву су само отварали дијелове који су били при крају градње прије рата, осим онкологије и педијатрије у Мостару али ради се о мањим објектима. Школовање и нарочито специјализације плаћају порезни обвезници у Српској па би био ред да бар 6 година одраде у болницама у Српској.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Гоги

23.02.2026 18:08

Мењај таблете

Name

Ре

23.02.2026 18:16

Не лажи,у Сарајеву су отворене 2 најсавременије болнице у Европи,информиши се.

Name

ре Деспот

23.02.2026 19:08

Појма ти немаш, прва ствар, сви веци градови су у Федерацији, болнице главне су тамо биле , у Сарајевски УКЦС је уложено стотине милиона еура , просирене клинике, УКЦС има запослени колико све здравствене установе у РС заједно, друга ствар, стандард је 100 пута бољи и веци , то се види по свему , у РС је све у Б.луци , остали градови полако умиру а вецина је умрла , масовно доктори иду у Федерацију, у Сарајеву су прошле године отворене двије приватне мега болнице АСА и МЕДИЦАНА, и једна и друга су два од УКЦ Б.лука, те двије болнице су усисале скоро све медицинаре из Источног Сарајева, а у Источном Сарајеву се немају људи гдје ни лијечити ни ти има ко да лијеци, немас ти појма вјеруј ми

Name

РЕ Гоги

23.02.2026 20:35

Шта је погрешно рекао?

Name

СНСД у души

23.02.2026 17:00

Нај смо јачи!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Нина

23.02.2026 17:09

Има и других струка у овој републици. Ваљда и они од нецега треба да зиве, а не само медицински радници

ОДГОВОРИТЕ
Name

Томо

23.02.2026 18:23

Нина дусо а мозе ли пекар Тривиц давтенлијеци ? Не он мозе дабти дадне плату 800 КМ и да крепас од сепсе кад се посјецес набрдаву и нехигијенску опрему унпекари.

Name

Цццццц

23.02.2026 18:39

Слажем се има јос професија....Ста је са фармацеутима и фармацеутским техницарима,за колико новца они раде...само се расправља о докторима..

Name

РЕ Нина

23.02.2026 20:37

Ма да, правићемо се да је наставни смјер четворогодишњи ту негдје по тежини са 6 година медицине, гдје је просјечна књига ко телефонски именик, па онда стажирање, па 4-6 година специјализације (још пар књига ко телефонски именик), и наравно одговорност буквално за људске животе! Најбоље би било да љекар има плату ко тета у вртићу, онда би ви СНСДови гласачи били сретни!

Name

Неко

23.02.2026 17:37

Колика им је год плата много им је, нису зарадили ни марке.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мирослав С,

23.02.2026 17:55

Сераниц је намерно унистио здравство.

Name

Ре неко

23.02.2026 17:58

Нека тебе полиција леци.

Name

@ Неко

23.02.2026 17:58

Не прди Бурлин боте11

Name

РЕ Неко

23.02.2026 20:37

Ти иди онда врачарама да те лијече, нико ти не брани искрено

Name

Гордана

23.02.2026 17:46

"НЕКО" срам да те буде.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

23.02.2026 19:05

А што, у праву је

Name

Ма немој

23.02.2026 17:54

А цувари у бакинцима јесу зарадили е јес паметан одакле ти извири?

ОДГОВОРИТЕ
Name

ал

23.02.2026 18:05

је то поредјење...само да несто завадите,сплеткарите...ето од цега ви правите гледаност...ви сте зло сто смо допустили у бијељини...да сте објективни уреду вец ви само муслиманске објаве дајете и овер несрецнике у опозицији пљуваце представљате...среца има други гласила па кад упореде вас и друге види се колико сте смеце бн

ОДГОВОРИТЕ
Name

ДЕ

23.02.2026 18:05

Додјите у Деутсцхланд и поцетник љекар опсте праксе 7000€брутто.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сима

13.03.2026 08:18

Бруто, одбиј порезе и почетник кма 2100 евра. До краја специјализације има 5 хиљада. За 10 година радног стажа има 12 хиљада. За 20 година радног стажа има 17 хиљада. И онда умре и све те паре остадоше некоме.

Name

Неко ко пита

23.02.2026 18:18

Није ми јасно о каквом топлом оброку и регресу се стално расправља ,понеси себи у торбицу и једи а они стално има нема топли оброк нема висе Yуге па да се угадја .

ОДГОВОРИТЕ
Name

За торбицу и сендвиц

23.02.2026 18:47

То вас науцуо вас странацки сеф да понесес торбицу и сендвиц и да ти вире пертле из д..пта зато смо и овде гдје смо управо због таквих подгузних муха...

Name

Ја

23.02.2026 18:28

Медицинари сада кмее, кмее, кмее.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Слобода

23.02.2026 18:51

Поведимо дијалог са пацијентима. Колико пацијената би кренуло у протест заједно са медицинским радницима. Квалитет рада треба да буде мјера за плату

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мр РАДЕНКО ЛАКЕТИЋ

23.02.2026 18:58

Ја бих замолио љекаре и медицинско особље да буду стрпљиви. Наша заједничка срећа је што је пристао да дође на чело Владе РС др Саво Минић. Ја вам ово савјетујем из личног искуства, јер сам др Минићу док је био министар био помоћник за шумарсто. Захваљујући њему и мени, али искрено прије свега њему, ми смо успјели опоравити ЈПШ Шуме РС и њиховим радницима знатно повећати плате, тако да дипломирани инжењер шумарства скоро да је по висини плате стигао полицајца позорника. Зато савјетујем докторе медицине за мало стрпљења, јер све што обећа интелектуална громада од човјека др Саво Минић, он то и испуни.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Г....

23.02.2026 18:58

Прво као Словенци забранити двојну праксу, а потом причати о платама. Одредити основне плате, затим дежурства се плаћају као ноћни рад или рад на дане државних празника са припадајућим увећањем, а не као измишљена категорија "дежурство". Ту има низ прикривених примања која крију као змија ноге.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Овако

23.02.2026 20:13

Срам нека буде и синдикат високог образовања. Доцент (доктор наука) има плату као и полицајац око 2600КМ. Срамота! Најбољи на факултету, 4 године, па мастер 1-2 године, па докторат 4-5 година (многи у иностранству на престижним универзитетима па де вратили назад у Српску), и сад имамо плату полицајца курсаџије?! У реду, не кажем да не треба плата полицајца да буде колика је сад, али онда не може доктор наука да има испод 3500 КМ! Срамота!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

23.02.2026 23:27

Има ли неко да ради посао који воли или је свима битан само износ примања?Доктор наука треба да буде сретан сто има И посао посебно ако је заврсио несто сто није дефицитарно и где само "станца" кадар за Биро. Трзисте рада је сурово и да су доктори наука препустени њему не би имали посао. Овако образовање код нас одавно је постало само себи сврха, где се измисљају нови факултети, програми како би се ухљебили мамини И татиних синови. Доктор наука, али којих наука? Није исто бити доктор медецинских наука или ти историје, географије, разних језика...Први спасава знањем зивот и потребнији је него доктор англосаксонске књизевности који це цитирати и анализирати рад Секспира од пре неколико векова.

Name

Ре

23.02.2026 23:43

Теби плата 3500км, а дипломираним студентима Биро рада. Вратили сте се у Српску јер на западу нисте имали никакав пролаз за неко боље радно место. Запад постаје пренатрпан разним докторатима који немају никакву сврху на трзисту рада и слузе само за дизање ега онога кога је стекао. Ста си докторирао? Да ли си ухљеб или твој рад мозе да ти и у приватном сектору омогуци пристојан зивот без дрзавних јасли? У тим одговорима крије се да ли је оправдан твој захтев за таквом платом. Уколико си доктор друствених наука буди сретан да уопсте имас посао.

Name

Овако

24.02.2026 17:25

Видим да не разликујете шта је доктор медицине, а шта доктор наука. А радо коментаришете. Вратили смо се јер смо тако хтјели, и на томе треба да нам захвалите. Школовали смо се на престижним факултететима, о трошку других држава, па се вратили у Српску. Ако су нас развијене земље радо примиле и плаћале, ваљда је онда јасно да је ријеч о квалитетним људима. Причам о докторима математике, докторима информатике, докторима економских наука, итд. Тај кадар што ми произведемо на факултету од свршених средњошколаца вјерујте да не чека на посао, и примања су им већа него нама, њиховим професорима. Зар може то тако? Слажем се да не треба да буде доктору српског језика плата висока као нама. То сте у праву!

Name

Ре

25.02.2026 18:30

Ви не разликујете доктора медецинских наука знаци некога ко мозе на факултету предавати и обицног доктора који мозе радити И без доктората, као сто су доктори опсте праксе И доктори из разлицитих области специјализације.

Name

Ма није ми јасно

24.02.2026 16:34

па ако може тај паметни из синдиката да каже у ШТА РАЧУНАШ ОНО ШТО ВАМ ИНКАСИРАЈУ ДИРЕКТНО У ЈАААКО ДУБОК ЏЕП. ЈАВНА ЈЕ ТАЈНА ДY ЈЕ СВАКИ ГРАЂАНИН ИЛИ РОД ИЛИ ШКОЛСКИ ДРУГ ИЛИ КОМШИЈА ИЛИ РАДНИ КОЛЕГА НЕКЕ ВАШЕ ЖРТВЕ ИЛИТИ КАКО ИХ ВИ ЗОВЕТЕ ПАЦИЈЕНТИМА. МИ СМО ЛИКОВИ ИЗ БАСНЕ А НЕ БАЈКЕ. НЕМОЈ, НЕМОЈ, НЕМОЈ НИ СЛУЧАЈНО ДА ИЗЈАВИШ ДА ТОГА НЕМА. ЗНАЈУ СЕ И ТАРИФЕ ИЛИ БАР ПРИБЛИЖАН ИЗНОД. ПРИЈЕ ДЕСЕТАК ГОДИНА МАМЛАЗ КОЈИ СЕБЕ ЗОВЕ ДОКТОРОМ ИЗ ПФРИЈЕДОРА ЈЕ ИЗЈАВИО ДА БЕЗ 12000 МАРАКА НЕЋЕ НИ ДY УСТАНЕ ИЗ КРЕВЕТА УЈУТРО ШТО БИ БИЛО ДОБРО ЈЕР БИ БИЛО МАЊЕ ШТЕТЕ ПО ЉУДЕ А ДРУГИ ЈЕ ИЗЈАВИО ДY СА ПАЦИЈЕНТИМА НЕ ТРЕБА РАЗГОВАРАТИ О ЊИХОВОЈ БОЛЕСТИ. ВАЉДА НИЈЕ ЧУО ЗА ВЕТЕРИНУ И ЈОШ РАЗГОВАРА ЛИ ОН СА КОЛЕГАМА О СВОЈОЈ ДИЈАГНОЗИ.

ОДГОВОРИТЕ