Dodik prihvatio dva od tri Bakirova zahtjeva

Mada to neće javno priznati, u vrhu SDA prilično su zadovoljni usvojenim Zakonom o Danu Republike Srpske u Narodnoj skupštini Republike Srpske.

Bosna i Hercegovina 29.10.2016 | 18:01
Dodik prihvatio dva od tri Bakirova zahtjeva
Smatra se da je zakon kompromisno rješenje kojim se predsjednik Srpske Milorad Dodik pokušava "izvući" ispod pritiska međunarodne zajednice i pravosudnih institucija BiH zbog sprovedenog referenduma o Danu Republike Srpske, uprkos izričitoj zabrani Ustavnog suda BiH.

U SDA se smatra da je Dodikov režim ispunio dvije od tri suštinske primjedbe iz apalecije koju je 2013. godine Ustavnom sudu BiH uputio bošnjački član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović.

Pozitivnim se smatra to što je Dan Republike Srpske iz statusa obaveznog praznika sveden na "fakultativni i neobavezni", poput na primjer Srpske nove godine, i što Bošnjaci mogu tog dana raditi kao i bilo kog drugog radnog dana.

U SDA se takođe pozitivnim ocjenjuje činjenica što se Zakonom o Danu Republike Srpske 9. januar eksplicitno označava kao sekularni praznik, bez krsne slave koja je do sada bila sastavni dio praznovanja.

Negativnim se smatra to što je zadržan za Bošnjake sporni 9. januar.

Novim Zakonom o Danu republike Srpske, de facto su uvažene dvije od tri suštinske Izetbegovićeve primjedbe i u SDA procjenjuju da će u drugom koraku, u skorije vrijeme, režim Republike Srpske prihvatiti i treću primjedbu čime bi Dan Srpske prestao biti stalni izvor podjela i napetosti među tri ustavno ravnopravna, konstitutivna naroda u Republici Srpskoj.

SB

Komentari / 66

Ostavite komentar
Name

pero

29.10.2016 16:07

Ako izglasate još jedan mandat čovjeku koji nas prestavlja u bosni hercegovini srbi će skoro biti nacionalna manjina ko iu sarajevu nit će ići u crkvu ni dzamiju

ODGOVORITE
Name

Te

29.10.2016 19:12

A ko vas to predstavlja u bih? Bakir?

Name

lazar

29.10.2016 16:15

da se ukine bajram u republici srpskoj jer vredja srbe od isil terorista bosnjaka

ODGOVORITE
Name

Cccc

29.10.2016 17:25

Koja je tvoja samo logika...logika trogodisnjaka

Name

Vaso

29.10.2016 19:42

A oni da ukinu Božić?Jel bi to volio pametnjakoviću?Ej pameti lijepo blago.

Name

Vaso (Mute)

29.10.2016 23:07

Slobodno nek' ukinu Božić u pederaciji...tamo ionako nema srba...

Name

mf

29.10.2016 16:35

Dodik je izdajnik Srpskog naroda kao i Bakir Sramota i bruka Dodika

ODGOVORITE
Name

Mm

29.10.2016 16:36

Da bi ostao na vlasti Dodik bi i oca prodao a ne Srbe

ODGOVORITE
Name

ilic ljubica

30.10.2016 14:21

Sto ocag? Otac moze biti svako! a majka je jedina! i tacka jer Dodik je bruka za srski narod.....

Name

tihi pogled

29.10.2016 16:37

Nista od navedenog SDA ne prihvata niti ce ikada prihvatiti. U Islamskoj dekleraciji pise sledece; "Nema mira ni koegzistencije izmedju islamske vjere i neislamske organizacija i institucija"

ODGOVORITE
Name

Karadoz

29.10.2016 17:00

Ne kopiraj citate iz Wikipedie procitaj sam

Name

re Karadoz

29.10.2016 17:21

Nije wikipedija, nego procitano iz knjige gdje izmedju ostalig pise i ovo; "Islamska dekleracija je razradjena opsta fundamentalisticka vizija koju je Alija Izetbegovic obradio u knjizi 'Islam izmedju istoka i zapada' a sledbenici A. Izetbegovica poslije sudskog procesa htjeli su se oduziti islamskom ideologu i muceniku pa su olipijskom objektu u Sarajevu 1984 godine dali naziv "ZeTra" koja je skracenica od "Zelena Transverzala" linija povezivanja islamskog svijeta do Evrope.

Name

re tiji p

29.10.2016 19:18

nije ni tebi la(h)ko

Name

"Pogledu", smaraš!

29.10.2016 19:29

Prvo pročitaj tu "Islamsku deklaraciju", pa onda pametuj. Mani se tuđih prevoda, pročitaj je sam, ako uopšte znaš čitati. Dodijali ste i bogu i narodu sa tom "deklaracijom" i vanjskim neprijateljima iz Tuzlanskog hotela, stoko lopovska, nepismena!

Name

Re tihi pogled

29.10.2016 20:24

Ajde ne budali. Kakve veze ima ta deklaracija sa SDA. Pročitaj na izbornim spiskovima, na poslednjim izborima koliko ima srpskih imena na listama SDA. Naravno da nije masovna pojava, ali se nađu i srpska imena

Name

Gandalf

29.10.2016 20:31

re re Karadzoz: E sigurno su 1984. godine, još uvijek usred komunizna/socijalizma bili jaki Mladi muslimani i sljedbenici pa su uspjeli dati ima Zetra po tzv. Zelenoj transverzali :D ZeTra je izvedenica od imena Zenica i Travnik od kojih su u to doba izgradnje "oteta" određena sredstva tu izgradnju i eto kao da ih utješe, daju objektu ime ZeTra. Eto koliko ti je jak i pouzdan izvor :D

Name

tihi pogled

29.10.2016 22:15

Postovana gospodo, ja sam procitao "Islamsku dekleraciju" za razliku od vas. Nemate nikakve argumente za ovo sto sam naveo u svom kometaru, sve je istina. To sto neko ime zaluta na listi SDA, to sto su Zenica i Travnik nesto pravili, to je prica, za ispiranje mozgova.

Name

Re tihi pogled

30.10.2016 11:44

Nije dovoljno nešto pročitati, treba imati i "kapacitet", pa pročitano razumiti. Da je na tim spiskovima više Srba nego ostali, tebi (i tebi sličnima) bi opet izgovor bio, to je maska zbog javnosti, jer ste "ograničeni", kao kružnica

Name

DŽIGI

29.10.2016 16:44

TO MILE CARE, KAO NIŠTA NEDAŠ I JUNAČIŠ SE A OVAMO DAŠ I VIŠE, MA OVI SRBI U SARAJEVU SU IZDAJNICI A TI SI SRBENDA

ODGOVORITE
Name

re dziki

30.10.2016 17:33

BOG JE KAD TVOJI OSVOJE 41OPSTINU JAVI SE SRBINE

Name

Krsti se Krstivoje

29.10.2016 16:45

Jasno je kao dan da propadamo polako ali sigurno sa Dodikom samo mi nije jasno kako mu niko ne moze stati u kraj? Opozicija je pasivna i bez ideje,vrte prazne price nista konkrektno sto se pokazalo na izborima a onda skontam da gradovi gdje su na vlasti takodje su suoceni sa lopovijom nepotizmom i malverzacijama sve ista bagra i isto rade.Dijagnoza je da nam nema pomoci a umrijeti necemo.

ODGOVORITE
Name

Istina!

29.10.2016 18:11

Zasto opozicija ne obeca socijalna davanja svim nezaposlenim na burou rada da mogu platiti komunalije i osnovne namjernice i dobit ce glasace koji ne izlaze na izbore,a ne da im obecavaju asvaltiranje ulica i neke nebuloze!!!!

Name

Cicana

29.10.2016 17:01

Molim da se ukine citanje molitva preko razglasa sa dzamija. Ja kao pravoslavac necu da budem prisiljen da slusam nesto sto nema nikakve veze samnom!!

ODGOVORITE
Name

re cicana

29.10.2016 17:18

u čemu je tvoj problem? Ko je kriv što su ti mozak isprali netačnim informacijama?

Name

Koko

29.10.2016 17:20

Kako nema veze? Pa to je poziv na molitvu, upucen i tebi, a ti nemoj da ides jer si pravoslavac (mozda samo deklarativno)

Name

Sasa

29.10.2016 17:27

U pravu si, ustavni sud treba zabraniti to arlaukanje iz dzamija.

Name

VETERAN

29.10.2016 17:50

SASA vrijedjes ne samo Muslimane ,nego i nas Srbe,sta bi bilo da nema zvona ..raspirujes mrznju,popi nesto...

Name

mirza

29.10.2016 18:04

eh,a kada bi bar na jedan dan ukinuli sve religije o čemu bi balkanci polemisali...nadam se da bi vaš život bio posvećen odgoju dijece,obrazovanju i jednostavno blagoslovenom životu...

Name

Za sasu i cicanu

29.10.2016 20:19

Vi niste ni p od pravoslavca i ne sramotite nas, dosta više gluposti vas šovinista

Name

Re cicana

29.10.2016 20:30

Hahahaa kaze lik citanje molitve. To je sine inace Ezan, poziv na molitvu. Ti se nemoj odazivati to je tvoja stvar, nikome od nas ne smeta zvono sa crkve, sustina je ista.

Name

re cicana

29.10.2016 20:48

Stose mene tice mozes se skinuti i gola i hodati meni ne smeta

Name

re cicko

29.10.2016 22:12

To sto nosis srpsko ime ne znaaci da si pravoslavac jer pravoslavac i ti ste ko nebo i zemlja razlika. Malo procitaj osnovna nacela vjere. Nije vjera bozic vaskrs i svinjetina... mucni malo mozgom ako ga i imas...

Name

Pop

30.10.2016 08:22

A zašto tog poziva na molitvu u džamiju nema u Njemačkoj, Francuskoj, Švedskoj... i tamo žive milioni muslimana, pa ipak nema arlaukanja. Kako neko može porediti zvuk zvona sa zavijanjem(preglasnim), na jeziku koji ne razumiju ni oni koje poziva!?

Name

Za pop

30.10.2016 20:28

Ocigledno da nikad nisi bio u tim zemljama a mozda nisi bio ni u Beogradu ,nerazumijem niti ja sta znaci zvonjava sa crkvi a ni na pamet mi nije palo da to mrzim ili nedaj boze da zabranjujem.

Name

Pop

31.10.2016 07:51

Dvadest pet godina sam živio u Beogradu, nikada nisam čuo "ezan" sa Bajrakli-džamije. Doduše nisam stanovao na Dorćolu niti u blizini Gospodar Jevremove, ali sam često bio u tom dijelu grada. Prije tri godine sam bio u Stokholmu 28 dana, hotel u kome sam stanovao bio je udaljen od džamije(potpumo je drugačija od ovdašnjih) trista metara, ni jedanput nisam čuo "ezan", samo sam petkom primjećivao povećan broj ljudi tamnije puti i "pokrivenih" žena u tom dijelu grada. Išli su na molitvu.

Name

ACO V.

29.10.2016 17:17

Dodik jeste razbojnik,ali i opozicija je podrzala predmetni zakon.

ODGOVORITE
Name

cups

29.10.2016 20:05

Podrzala ga je u okviru predizborne kampanje.

Name

Milica

30.10.2016 09:02

Ako radi u usluznim djelatnostim ( med.sestra,konobar,policajac,vozac autobusa isl) mora da radi 3 oktobra ako ga zapadne.Ako radi u fabrici ,birou,prodavnici,3 ne mora da radi.Pozdrav iz Njemacke!

Name

Grijeh

31.10.2016 07:23

Ta podrska opozicije i jeste najveci njen grijeh. Referendum je trebala podrzati samo uslovno: da se on odrzi poslije lokalnih izbora. Ovako: moje misljenje o njima i dodiku se malo razlikuje: ne narodno.

Name

Gastarbeiter

29.10.2016 18:10

Bitno je to da ce se 9 januar slaviti kao dan republike i praznovace ga drzavne ustanove a privatne firme ni ne praznuju niti postuju praznike. Evo ja u Njemackoj već vise od dvadeset godina radim 3 oktobra koji je dan njihovog ujedinjenja pa nikom ništa.

ODGOVORITE
Name

istina

29.10.2016 19:42

E moj gastrrbajteru moja budalo pa sto nam bi ako nije obavezan i ako je republicki praznik smijesno samo se manipulise sa narodom i voljom naroda.

Name

za gastarbeiter:

29.10.2016 21:07

Evo bogami ja vec 20 god. ne radim 3.Oktobra u Njemackoj. Jedino ako radis u javnom sektoru i (mozda)dobrovoljno se javljas. Znaci rekao si neistinu.

Name

re Gastarbeitet

29.10.2016 21:08

Mora da radis kod Jugovica,ja sam 25 godina u Njemackoj i nikad nisam radio za 3 Oktobar.Nijemci postuju svoje drzavne praznike.

Name

gastarbeiter ne govori istinu

30.10.2016 06:55

3.10. je drzavni praznik i neradni dan. Niko ne radi osim mozda onih koji ilegalno u kakvim šupama rade. Kazne su rigorozne i idu do potpunog zatvaranja firmi. Krsne slave i slični praznici, i crkvena ikonografija na zidovima javnih institucija nisu u skladu s vremenom. Kome se slavi, neka slavi ali neka nikome ne nameće ono protiv čega bi se i sam pobunio da se njemu od bilo koga nameće.

Name

svabo

30.10.2016 07:08

Ma ovaj gore radi na crno:)

Name

Abc

29.10.2016 20:48

Deset puta sam pročitao usvojeni tekst Zakona i nigdje ne piše da je fakultativnog karaktera. Možete li nam samo reci gdje to piše? I još nešto, kako bi se mi osjećali da Bošnjaci slave 1. mart ili neki drugi praznik uz npr. ritualno klanje kurbana ili masovno klanjanje u džamijama. Slava se može odvojeno slaviti u organizaciji SPC.To nam niko ne brani i tako će sigurno i biti. Ništa Bakir nije dobio, samo je izgubio.

ODGOVORITE
Name

cuka

30.10.2016 08:15

Mile igra kako mu bake svira.

Name

NN

30.10.2016 08:17

Tako je mi i dalje slavimo dan nase "REPUBLIKE SRPSKE", a vi Bosnjaci niste ni dosad slavili i nemorate ni odsad. Zivela RS.

Name

Gastarbeiter

30.10.2016 09:31

Za sve ove dzabaljebarose sto me ovdje osporavaju da kazem da ne radim na srecu kod Jugovića nego u firmi koja zaposljava preko 130 000 radnika i samo su u jednom u pravu nije obavezno praznike radit ali se rade skoro svi cak i Bozic i preko50% ljudi dođje da radi. Cilj ovoga komentara je da mi shvatimo sustinu ovog novog zakona izbaceno je da vlada proslavlja slavu uporedo sa praznikom ,slave su privatna stvar i slave se kod kuće i prenose sa koljena na koljeno sto su mnogi tkz. Srbi koji pametuju na ovom portalu napustili. Mi moramo da shvatimo da smo mi RS jedna evropska država vjera treba da se postuje ali mora da se odvoji od države.

Name

re.

31.10.2016 13:32

Gastarbeiter ako hoćeš da budeš u pravu,onda entitet RS nemoj nazivati drzavom a pogotovo ne evropskom jer je Evropa i svijet jasno rekli,RS je entitet u BiH i .

Name

Kiki

29.10.2016 23:39

Tek kad se ujedine Mile i Bakir,dva najveca uma u BiH, onda cemo izaci iz krize. Oni imaju perspektivu za narode koje predstavljaju.

ODGOVORITE
Name

Dajte Vise Objavite Tekstove

30.10.2016 03:23

PREDLAZEM DA RTVBN OBJAVI KOMPLETAN TESKT ODLUKE USTAVNOG SUDA I ZAKONA O PRAZNICIMA, PA DA STRUCNJACI VIDE TACNO STA JE OD TE UDLUKE USTAVNOG SUDA ZAKO PRIHVATIO, A STA NE. OVAKO, SVAKO TO TUMACI KAKO NJEMU ODGOVARA, A OBICAN SVIJET NE ZNA KOME DA VJERUJE. CINJENICA JE DA NEKO NESTO KRIJE I LAZE, ALI SE NE ZNA KO. Ustvari, svaki politicar laze svoj narod, a mi im vjerujemo (ja ne) ko da su iz ikone sisli. NE ZNA SE KO JE GOR, POLITICARI ILI NAROD.

ODGOVORITE
Name

sdp

30.10.2016 05:43

Ovdje je poaražen samo Savez za promjene i SPC

ODGOVORITE
Name

kiza

30.10.2016 06:27

Pristace on vrlo brzo i na treci zahtev. Bakir i Baja dva brata rodjena

ODGOVORITE
Name

msiter xxx

30.10.2016 06:30

Ma kakvi praznici i jadi,Ko jos to slavi..Nakaradno sastavljena Dejtonom Bosna mora se otkacici entiteta i sve ce biit u redu,Sve dok rs ima sansu ona ce da osporava sve zivo ne bi li se odcjepila,Ne treba to ni pod razno dozvoliti ,Nije to Dodikovo maslo vec SANU i Beograda,

ODGOVORITE
Name

Mislim-man

30.10.2016 07:45

Ja sam bosnjak u inostranstvu 100 puta sam ovdje naglasio. Da razjasnim kratko sve što se tiče negativnih i ciničnih tvrdnji koje čitam na svakoj vijesti. Znaci: Mene lično i moju užu i širu porodicu nikad nije niti će ikada predstavljati Alija, Bakir ili neki drugi Izetbegovic, i ja, kao i more ljudi koje poznajem smatramo da Bakir, kao i Dodik rade iste stvari, prave razlike među ljudima i uveličavaju ih radi svog interesa. To rade u ime religije i narodnosti, a niti oni niti njihovi zakleti sljedbenici nemaju veze sa religijom. Niti vjeruju niti se mole, niti im vjera dozvoljava 50% stvari koje čine za svoje mandate. Zato, ne osjećam, i uporno me nervira tvrdnja da mene neko predstavlja. Niti sam član, niti glasam, niti čitam program neke partije... Onda kada se pojavi partija progresa koja ima šanse da osvoji makar 20% glasova u bilo kojoj opštini u zemlji, onda ću za tu stranku poginuti ako treba. Do tada smatram 99% ovih stranaka kao kokošare obične.

ODGOVORITE
Name

Bjanka

30.10.2016 14:19

Bravo za komentar. Isto,potpuno isto mislim samo sa ove "druge strane",,,,od koje mi je muka...jer sve laz-uzasna laz i zamlacivanje naroda...

Name

Re bjanka.

01.11.2016 06:47

Nebo se slozio da je to zamlacivanje naroda. Naroda je zamlacen vec sam od sebe I to oni gore vide i iskoriscavaju. Oni naroda guraju rijeci u usta ono sto narod zeli cuti. I tu je poenta njihovog opstanka na vrhu . Oni su jako mudri.

Name

Патриот

30.10.2016 08:55

Сви државни празници су у целом свету секуларни празници и немају никакве везе са религијским празницима. То су дани када се слави државност неке државе и какве то везе има са славом, која је типично религијска тј. црквена институција? То би исто било као када би неко уместо да слави само рођендан придодао том слављу и дан венчања иако они немају ништа заједничко. Ниједна јавна институција, ниједна партија или било која организација у једној вишеконфесионалној држави нема право да свима намеће верске празнике једне конфесије, па која год она да јесте. То се може догађати у тоталитаризму али не и у демократији. Шта мене нпр. брига шта слави неки мој политичар, или власник фирме у којој радим, то је његова приватна ствар, а шта ћу ја и како да славим то је моја ствар. Ја сам му нпр. "продао" своје време јер радим код њега за плату али му нисам продао ни своја осећања ни своје веровање, и он нема право да ме на нешто присиљава ако ја то не желим. Зато се верске ствари морају избацити из политике и из предузећа...

ODGOVORITE
Name

neno

30.10.2016 23:43

Ti pojma nemas..sta mene briga za ovo ,...sta mene briga za ono....pa zar ne vidis da se 24,25(Bozic) i 26,,,,kao i nova godina (prvi) 1i drugi 2 slavi u cijeloj evropi, americi, kanadi, latino zemljama, itd...to su cisti religijski praznici...ko pita arape,ortodokse,jehove,budiste jevreje,,hoce li da slave ili ne ...nemaju izbora....uvode se specijalni redovi voznje za autobuski ,izeljeznicki saobracaj te dve sedmice i mnogo toga..to se slavi kao drzavni praznik isto kao i veliki petak i vaskrs..jado jadni...ti ne moras da obiljezavas ali si prinudjen da radis,ne radis,ili radis po izmjenjenom rasporedu rada;;;;;ok

Name

dzoo

31.10.2016 05:16

patrioto u pravu si samo mi to nemozemo da svatimo a ovi divljaci koriste gradane za pljackanje

Name

Moja rec

30.10.2016 12:15

Samo ovaj narod nikako da svati da ga maksimalno iskoristava ova vlast I da oni samo gledaju svoje interese I da jos uzmu za sebe I svoje najblize neka ih jos narode na vlasti da I unucad zaposle u elektroprenos I drzavne institucije. Obicni narod ce gladovati I nestajati polako (sto umirati,sto napustati zemlju) pa za par godina im nece imati ko izaci na izbore

ODGOVORITE
Name

cuka

30.10.2016 13:26

Mile voli disko,a bake kolo sumadisko.

Name

СРК ВРС

31.10.2016 07:44

Фамилија контролише и Бакира и Додика , то су њихови агенти од утицаја, један је теза , дрруги антитеза, заједно чине синтезу... Синтеза је превођење ресурса ове земље у руке Фамилије, пљачкање народа под плаштом демократије, неолибералног концепта економске политике , ова земља је наркоман, овисник о кредитима ММФа, Свјетске Банке, преко којих нас Фамилија доводи у дужничко ропство... Ништа није боље ни окружење, Црна Гора и Србија, јес да оне немају Бакира и Милорада, али имају Велике Вође, на које свако мало неко жели атентат да изврши, наравно да су Ђукановић и Вучић такође агенти од утицаја , који раде за Фамилију...

ODGOVORITE
Name

p

31.10.2016 10:13

Dodik-em izdajnik, em krimos, em ostario....još koji mjesec i u aps!

ODGOVORITE
Name

cuka

31.10.2016 22:24

E moj nn ti nejmas pojma o zivotu.kakve ti spominjes slave.kako ces slaviti kad mile pokrade sve.