Додик не зна шта је рат, јер га је провео у БГД

"Милорад Додик не зна шта је рат, јер га је провео у Београду, а Бакир Изетбеговић жели неку освету. То није добро и ником нормалном не одговара. И зато ми је потпуно јасно зашто је државни врх Србије поручио да референдум не би требало да се одржи", каже за "Недељник" некадашњи председник Републике Српске, а данас један од лидера опозиције и кандидат за градоначелника Бањалуке.

Република Српска 29.09.2016 | 22:49
Додик не зна шта је рат, јер га је провео у БГД
"Сви заједно смо подржали референдум, али датум референдума није био по вољи опозиције. Сматрали смо да је потребно исцрпити сва правна средства, а прибећи референдуму као последњем кораку управо знајући да то води у конфронтацију којој сада не можемо предвидети последице", каже за "Недељник" бивши председник Републике Српске Драган Чавић након референдума о Дану Републике, а уочи важних локалних избора који за викенд очекују Српску.

"Референдум је одржан уз привремену меру Уставног суда који га је забранио и то нас доводи у прилично компликовану ситуацију. Јер Уставни суд је по Анексу 4 Дејтонског устава изненађујуће прецизно дефинисан статусно и процедурално, из чега је јасно да би непоштовање одлуке било кршење једног фрагмента Дејтонског уговора, а свако крњење Дејтона иде на штету Републике Српске", каже Чавић.

Да ли то значи да Српска руши Дејтон или Уставни суд?

"Уставни суд није имао основа да одлучује о Дану Републике, јер је закон о празницима искључиво у надлежности Републике Српске. Уставни суд је извео политичко-правну егзибицију оценом да је Дан Републике неуставан, адресирањем на одредбе по којима су сви људи једнаки и с те стране је верско обележавање Дана Републике неприхватљиво, осим што у Закону у празницима 9. јануар ни на који начин није дефинисан као верски празник. Уставни суд је ушао у поље опасности реконструисања дејтонског устројства више него што су то радили високи представници".

Зашто се толико говори о рату у последње време?

"Верујем да ће престати ратно хушкање које апсолутно никоме не иде у прилог. Нико ко је прошао рат и зна шта је рат не може да призива тако нешто. Највећи генератори хушкања су Додик и Изетбеговић и њихови сателити који износе бомбастичне изјаве које плаше људе. То могу само они који не знају шта је рат или који желе освету. Додик не зна шта је рат, јер га је провео у Београду, а Изетбеговић жели неку освету. То није добро и никоме нормалном не одговара. И зато ми је потпуно јасно зашто је државни врх Србије поручио да референдум не би требало да се одржи, јер они вероватно имају ширу слику и јасна им је штетност те конфронтације".


Извор: Недељник/Београд

Коментари / 69

Оставите коментар
Name

Мосад

29.09.2016 12:08

Па то му је и Халиловиц рекао!

ОДГОВОРИТЕ
Name

цава

29.09.2016 13:08

Незнам шта је Додик радио !!! Али да је овај чавић шта всљао био би предсједник још !! Али нема он образа млати ко .... по самару

Name

Ти

29.09.2016 12:10

Ти само цути. Исти си као Додик. Није Изетбеговиц организирао референдум. Ако је тако ста ти казес сто се нисте борили правно а не против законито са Изетбеговицем. Овако испада да је Изетбеговиц јаци и паметнији политицар од цјеле НСРС. Назалост ал тако је.

ОДГОВОРИТЕ
Name

мени

29.09.2016 14:21

Се чини да их је бакир надмудрио све,све некако лале миле,показао им црвену крпу а они ко бикови навалили да руше и растурају,сад ће их бакир као матадор једног по једног елегантно да избоца,оле

Name

Сарајевско-Романијски Корпус ВРС

29.09.2016 17:03

Не , није! Али Додик, ни Чавић нису ни једном рекли да ће напасти ФБиХ, због неке политичке одлуке која није Србима по вољи... Док то Бакир стално ради, мени то одговара, само ми више потврђује бесмисао неког заједништва ... Своју немоћ и фрустрације лијечи на пребројавању пушака и исцртавању мапа, неко вас упорно лаже, када вам каже да ће Срби само пострадати у случају неког рата, биће нажалост мртвих на свим странама, према томе питајте Бакир-агу хоће ли стати пред вас и рећи замном браћо, за Додика и Чавића сам сигуран да неће...

Name

ЦтрлДел

29.09.2016 12:12

Русење Уставног суда јесте русење Даyтона,.... Сто се тице рата Додик није стигао бити и ратник и криминалац...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Радован

29.09.2016 12:15

Како сада Драгане, Миле провео рат у Београду,а министар Мектиц, јуце масе папирима и казе да је био Алијин србин, и рат провео правеци Федерацију БиХ. Могу само реци да сам цитав период рата до дејтонског споразума провео директно у Сарајеву,и од 1992 барикада,и подјеле града Миле, из Лактаса кога не бранин,напротив, до заврсетка рата,тј.краја 1995 г. никада није био у Федералном Сарајеву.

ОДГОВОРИТЕ
Name

сасарс

29.09.2016 12:23

Провести читав рат на фронту а данас вољети додика или мораш бити добар комад пањине или имаш неке користи од СНСД-а. Шта је у твом случају?

Name

Ре сасарс

29.09.2016 12:42

Какве везе има рат са политицким увјерењем сваког од нас? Мијешаш жабе и бабе

Name

БАЊА ЛУКА

29.09.2016 12:47

ТЕБИ БИ СЕ ОН ЈАВИО

Name

Ре

29.09.2016 12:55

Барикада да да.. ти онда знас праву истину.. и ко је поцео и ко је гдје био.

Name

сасарс

29.09.2016 15:40

Па гдје ти је логика човјече? Цијениш ли онда себе и 4 године проведене у рову ако си их уопште провео? Да ти политички идол буде дезертер и ратни профитер? Ти фронта ниси очима видио

Name

Ре сасарс

29.09.2016 21:09

Идол политички ми не треба нити га имам. Ако се неком допада Додиково виђење ствари нека га подржава. Теби се очигледно не допада али зато немаш право друге оптуживати. О рововима сигурно нећу писати по порталима и пусти људе да испољавају своја мишљења. Видјећеш и ти своје идоле за пар година.

Name

Истина

29.09.2016 12:18

А нека конацно неко казе како је Анексом 4 јасно дефинисан Уставни суд и ста знаци крсење његових одлука, да баја не лазе висе народ. Цак је и његов снсд потпис ставио.

ОДГОВОРИТЕ
Name

У ПРАВУ СТЕ АЛИ

29.09.2016 12:53

ДА ИСТИНА ЈЕ. АЛИ НИЈЕ АНЕКС 4 РЕКАО ДА ЋЕ ТО БИТИ СДА СУД.И НИЈЕ РЕКАО ДА ТРЕБА ДА ВРИЈЕЂА ЈЕДАН НАРОД. ПА ТО ВАЉДА НИЈЕ РЕКАО АНЕКС 4.

Name

ДНО ДНА !!!

29.09.2016 12:18

РТРС ЈЕ У ТЕЛЕТЕКСТУ ОБЈАВИЛА: Сви чланови Главног одбора и чланови Предсједништва СНСД-а, сми себе ПРИЈАВЉУЈУ ТУЖИЛАШТВУ, да су, као САУЧЕСНИЦИ криви за организацију РЕФЕРЕНДУМА!!?? То је ДНО-ДНА !!! Горе је него у Сјеверној Кореји. Јадан народ, ко га води. Овим су показали да су ШАКА ЈАДА, те да БЕСПОГОВОРНО раде оно што им ВЕЛИКИ БАЈА нареди. Да сам један од њих, стидио бих се изаћи у град!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

29.09.2016 12:38

Само људи са карактером и образом би се стидјели.

Name

Бања Лука он Лине

29.09.2016 12:52

Да је образа и карактера у опозицији и они би тако урадили,на крају крајева они су и подржали Референдум и својим гласом у Скупштини дали му подпуни легитимитет.

Name

бака

29.09.2016 12:24

Цасни цовјеце,само напријед,молимо се Богу за тебе.У недељу славимо.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Каже

29.09.2016 12:27

"....осим што у Закону у празницима 9. јануар ни на који начин није дефинисан као верски празник." Ја мислим Чавићу да истину не збориш,идем наћи тај закон

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бања Лука он Лине

29.09.2016 12:54

9.Јануар јесте државни дакле секуларни празник,нити један вјерски празник у Српској није државни па ни Православни Божић нити Васкрс.

Name

никола

29.09.2016 13:19

Цавиц говори истину у закону нигдје, неписе да је 9 јануар крсна слава РС.Уставни суд није споријо тацку закона вец праксу ,дозивљај.Јер на неком плакату, позивници или новинарским вијестима писе да је тад Крсна слава Републике српске.Нонсенс је да суд суди обицајима,то се само мозе регулисати политицким договорима.

Name

миса

29.09.2016 17:49

У праву си Леко.

Name

МОНЦА

29.09.2016 12:28

ИЗГЛЕДА ДА ТРЦИМО ПОСЉЕДЊУ ЕТАПУ РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ У БИХ,НА ОВАЈ ИЛИ ОНАЈ НАЦИН.УБРЗО ПОСЛИЈЕ ИЗБОРА СТВАРИ ЦЕ БИТИ КРИСТАЛНО ЈАСНЕ. ХОЦЕ ЛИ БИТИ РЕАКЦИЈЕ ЗА ОВУ ВЛАСТ ОД ИНО ФАКТОРА БИЦЕ ПОЗНАТО ПОСЛИЈЕ ИЗБОРА.НАДАМО СЕ САМО ДА ОВАЈ НАРОД НЕЦЕ ПОНОВО ДА ИСПАСТА .ТО ЈЕ ОНО КРУЦИЈАЛНО У СВЕМУ ОВОМЕ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Босанац

29.09.2016 13:11

Доводите попове и нек вам крсте све и казете да бас неко не воли морас постоват другог да би бијо постован и тако РС ови сви морају отици л опозиција и ови стари да доду комплет нови људи без прљаве историје па да зивимо ко људи једни поред други ако немозе заједно а ја како видим има висе мијесани бракова сад него прије рата

Name

ре босранац

29.09.2016 13:39

Знамо да ти је теско да схватис, али има оних који не зеле да продају вјеру за вецеру - евентуално килограм свињске масти!

Name

Леко

29.09.2016 17:06

Препуцавате се око криминалаца,око вјере око нације око безвезног референдума;РС има уплату индиректних пореза мању од сарајевског кантона,када се код нас отвори пар километара аутопута РТРС прица дамима о томе,неки дан отвори се тунел око 2 километра караула нитко о томе неприца,наси пенxионери имају скоро дупло мање пензије од федералних,све насе фирме регистроване у федерацији,ЗА ОВАКВЕ СТВАРИ ТРЕБА РАСПИСАТИ РЕФЕРЕНДУМ,када постанемо економски мртви сто смо врло близу ниста нам гени,вјера,9.јануар неце знацити.

Name

горан који 'анализира' као аматер

29.09.2016 12:42

Цавиц је и прије референдума врло добро знао да је по цлану 4 Уставни суд дио БХ ' система', али прије референдума из цисто политцких разлога није ни писнуо о томе

ОДГОВОРИТЕ
Name

бака

29.09.2016 12:45

Наса Република Српска је наса мајка.Кад је разарају као да разарају утробу насе мајке.Цувајмо и спасимо насу мајку

ОДГОВОРИТЕ
Name

цитање

29.09.2016 14:33

Драго, увијек је лијепо прво прочитати, па схватати па коментарисати... Уставни суд ЈЕСТЕ дио изворног Дејтона! То је оно сто сам написао и то је оно сто писе у ИЗВОРНОМ документу

Name

Цитање

29.09.2016 12:45

За све оне који слушају како уставни суд није дио изворног Дејтонског споразум, ево линк па лијепо прочитајте на страници 42. хттп://ндцсарајево.орг/Документи/Дејтонски-мировни-споразум.пдф

ОДГОВОРИТЕ
Name

драго

29.09.2016 13:44

Тацо је да Уставни суд није дио ИЗВОРНОГ дејтона али је исто тако тацно да је постао дио тако сто је сасвим легално и по прописаној процедури усвојен од скупстине БХ а не наметнут од високог представника

Name

ре драго

29.09.2016 14:37

Јеси га то ти писао па знас ста је ИЗВОРИ, или ДУХ или СЛОВО Дејтона. Само се несто као измисља и тумаци на свој нацин. Постоји ли икада иједна замјерка самом себи у политици коју води Додик, ево вец 15-та година? Увијек је Додик у праву, никада неко други. А дуг расте ли расте... У цему је онда квака Драго?

Name

све се види на лицу

29.09.2016 12:58

Смирен,стабилан,непоколебљив,убједљив,одлуцан,напросто му лице сија,а протуа (противкандидат)као испрана танка врецица.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Правда

29.09.2016 13:27

Мили рат одговара или хаос тотални....У противном оде Миле у затвор...Свјестан је он тога...

ОДГОВОРИТЕ
Name

А,

29.09.2016 13:36

СКРБИЦИ, БОГДАНИЦИ И ДР. (ДР.-ДРУГИ)??????

Name

Кхал Дрого

29.09.2016 13:55

Дигла се велика халабука око референдума која је прерасла у хистерију. И то у бошњачком делу фед.БиХ. Но овде је важно Српска и институције Српске овим актима не подривају ни ДМС, ни Устав БиХ, ни Уставни суд. Ако је неко починио деликт, сходно ћл.239 Казненог закона БиХ, ту ће тужилашзво и суд ту дати епилог (иако ће извесно бити политички монтирана пресуда), но то није рушење Дејтона, Дејтон руше они који су злоупотребили инстутуције БиХ. Одлуку о референдуму је донела НС Српске, највише законодавно тело у западној српској држави, референдум су подржале све политичке опције. Овде се не слажем са Чавићем да је није био добар моменат за референдум. Наиме по Казненом закону БиХ чл.239. предвиђене су казне за лица и институције које не спооведу, ометају или онемогуће одлуке Уставног суда БиХ, Суда БиХ и Дома за људска права, и ту заиста на удару могу бити они који нису спровели неразумну одлуку УС БиХ о Дану Републике (за коју и Чавић каже да се суд тиме није требао бавити, и у праву је), но не и они који су организовали референдум јер о овој теми није спроведена у Уставном суду ни јавна расправа а камоли донесена одлука. Лично не верујем да ће овим референдумом неко политички профитирати, но запјенили су ови у фед.Сарајеву (неважно) и неки из америчке администрације (итекако важно), тако да ће на некоме топуз употребити, неко ће надрљати. Но добро, предевераће се и то, а 9.јануар ће у Српској остати Дан Републике.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Леко

29.09.2016 16:57

Западна српска дрзава е ј.... ти географију и уцитељицу која је орјентисала.

Name

Растко

29.09.2016 14:24

Витол паметнији си кад су ти уста затворена.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Миротворац

29.09.2016 14:30

Чавић говори истину о Додику и ратнохушкашкој реторици која може скупо да нас кошта. С обзиром да Додик и Изетбеговић не престају да увлаче народ у белај мислим да би опозициони лидери - Босић, Бореновић и Чавић, као реални политичари и оскрени људи, требало да буду много оштрији и конкретнији у осуди понашања лидера СНСД-а и СДА. Било би веома паметно да сачине и предложе доношење посебног закона према којем би се ратнохушкаши и они који шире међунационалну мржњу строго кажњавали.

ОДГОВОРИТЕ
Name

брзи

29.09.2016 15:04

Људи јел ово нека нова фаца,изгледа ми несто познат.

Name

Ницифор

29.09.2016 14:47

Неце Бакир никакву освету а ни они који га гурају испред себе.Добро,успут неби им сметало.Оно ста они хоце је да успоставе односе измеду Срба и Босњака какви су били нпр. прије 200 година измеду нас.Или преведено,какви су били за турског вакта.Колико је Цава провео времена на политицкој сцени,а не зна основне ствари.Такви су и остали наси политицари

ОДГОВОРИТЕ
Name

Борац

29.09.2016 14:50

Е нек ти знас ста је рат. Гдје си га ти провео? Знамо се Драгане мало висе и мало дузе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мири

29.09.2016 15:43

Има их јос који Драгана познају само неразумијем ста хоцес да казес да мозда није био ван РС

Name

Ре борац

29.09.2016 16:21

Провео га је медједе у корпусној полицији 1 К.корпуса..А гдје га је Баја Ронхил провео???

Name

У МАГАЦИНУ

29.09.2016 16:29

ТАМО ЈЕ БИЛА БИТКА

Name

ре реборац

30.09.2016 06:43

Тата ти је медјед кретенцино глупа.

Name

киза

29.09.2016 14:52

Мили и Бакиру и Цовицу одговара рат како би сацували богатство које су стекли онако како су га стекли. У супротном одосе у затвор. А само једно питање ГДЕ НАМ ЈЕ ВЛАДИКА ГРИГИРИЈЕ

ОДГОВОРИТЕ
Name

Серж

30.09.2016 09:03

Па Његово Преосвештенство Владика Захумско-приморски г. Григорије није среброљубац он само воли да лијепо и удобно живи и ужива а као вансеријски лицемјер народу продаје маглу по високој цијени.

Name

посматрач

30.09.2016 12:00

Мислите на владику пардон бискупа григорија?

Name

антиратник

29.09.2016 15:42

истина је Цовицу то:Додик је провео рат у Београду а Бакир у трезору Алијину,зато би они увукли народ у рат сто га нису окусили и незају ста је то.Мисле да су народи будале заје.алису се.

ОДГОВОРИТЕ
Name

мики

29.09.2016 16:41

Боље је и не бити у рату,него бити и признати геноцид.Вагај..

ОДГОВОРИТЕ
Name

меморија

29.09.2016 20:49

Мислис оно 1997. године?

Name

Серж

30.09.2016 08:56

Наговорио те је бјелосвјетски смутљивац и лажов који се зове Педи Ешдаун или Волганг Петрич да признаш геноцид над муслиманима у Сребреници. Као економиста ниси лош.

Name

Ре: Бања Лука он Лине

29.09.2016 18:02

Види се да је за тебе Велики Баја-ВЕЛИКИ КИМ ЏОНГ УН!!! Али на срећу, ово ипак, није СЈЕВЕРНА КОРЕЈА !!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Психо-Аналитчар

29.09.2016 18:13

Кога је то брига више...који је начин да се болесни умови,аутократе и шизофреници склоне...јер кад погледате лица оних који их подржавају, као да су дрогирани, као да трун своје памети немају...вјероватни узрок је брзо напредовањебез образовања и нагло и брзо стјецање диплома...јер гдје паметан зашути , будале проговоре......

ОДГОВОРИТЕ
Name

Кустурица

30.09.2016 04:50

Кад је сину дао 3000000 КМ нека њега води у јебени рат мене неце за лазни патриотизам.......за њихове виле и милионе

ОДГОВОРИТЕ
Name

МИЛОС

30.09.2016 06:56

АЈМО СВИ У САР,ДА БРАНИМО МИЛИОНЕ.МИЛОВЕ

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сарајевско-Романијски Корпус ВРС

30.09.2016 07:57

Ти си пао са крушке. Додика тај суд терети за организовање референдума, за милионе нико га неће процесуирати, врана варани, очи не вади. Тако да ће овај прогон бе и ха правосуђа бити на политичкој основи.

Name

коста

30.09.2016 08:32

А ти Чавићу си се метиљао у позадини корпусне полиције.Да ниси можда освајао Бијело Брдо и Костреш.

Name

Сарајевско-Романијски Корпус ВРС

30.09.2016 09:51

Не , нисам Чавић а нисам ни Додик, Богу хвала... Нисам имао штелу да будем пратилац пук.Стојановића... као деветнаестогодишњаку када се требало јуришати на Кулу Златиште, неки као ти "херој" , ми је увалио своју ап м70 аб1, резервни капетан пи чину, преминуо је па му нећу име да помињем , јер је било наређење сви са аутоматским пушкама у прве редове...

Name

дј

30.09.2016 17:37

баја брани да рс,, А гдје га је славио 94-те

Name

дилфа

30.09.2016 18:53

СТО ВИ У БОСНУ вОЛИ ТЕ ДА РАТУЈЕТЕ ПРОВО ГРАДИТЕ ОДАК РУСИТЕ А ЗА КОГА

Name

Пази сада

30.09.2016 12:08

Изгледа да стварно чава побједник биће када ови из БЛ филијале недељника дају овакав текст три дана пред изборе Чуо јесам од сигурних људи да исти радети кампању за СНСД само фирма друга па морају имати податке каква је стварна ситуација

ОДГОВОРИТЕ
Name

Недељник Републике Српске

30.09.2016 12:39

Сјајан коментар. И мени се цини да је пара нестало код црвених па се пребацују на вријеме.

Name

испод Цоске

30.09.2016 13:07

Цава мирно спавај побједјујес Црногорца,јер је овог пута на твојој страни нецу реци овог пута ко.Сва стимања и куповина не мозе надуват толико гласова колико цес ти висе имати.Мирно спавај нано све је закљуцано...

Name

Мирко

30.09.2016 16:35

Назалост, од тога нема ниста. Волио бих да нисам у праву.

Name

бака

30.09.2016 18:34

Миркане,стално свирас а никако да повуцес воду.

Name

бака

30.09.2016 18:38

Скљоцате багро као лисице на мјесес,од Цавицевог лица сија се екран,а погледајте оних утвара,све се на лицима види.Велика подрска Цавицу.

ОДГОВОРИТЕ