Dodik ne zna šta je rat, jer ga je proveo u BGD

"Milorad Dodik ne zna šta je rat, jer ga je proveo u Beogradu, a Bakir Izetbegović želi neku osvetu. To nije dobro i nikom normalnom ne odgovara. I zato mi je potpuno jasno zašto je državni vrh Srbije poručio da referendum ne bi trebalo da se održi", kaže za "Nedeljnik" nekadašnji predsednik Republike Srpske, a danas jedan od lidera opozicije i kandidat za gradonačelnika Banjaluke.

Republika Srpska 29.09.2016 | 22:49
Dodik ne zna šta je rat, jer ga je proveo u BGD
"Svi zajedno smo podržali referendum, ali datum referenduma nije bio po volji opozicije. Smatrali smo da je potrebno iscrpiti sva pravna sredstva, a pribeći referendumu kao poslednjem koraku upravo znajući da to vodi u konfrontaciju kojoj sada ne možemo predvideti posledice", kaže za "Nedeljnik" bivši predsednik Republike Srpske Dragan Čavić nakon referenduma o Danu Republike, a uoči važnih lokalnih izbora koji za vikend očekuju Srpsku.

"Referendum je održan uz privremenu meru Ustavnog suda koji ga je zabranio i to nas dovodi u prilično komplikovanu situaciju. Jer Ustavni sud je po Aneksu 4 Dejtonskog ustava iznenađujuće precizno definisan statusno i proceduralno, iz čega je jasno da bi nepoštovanje odluke bilo kršenje jednog fragmenta Dejtonskog ugovora, a svako krnjenje Dejtona ide na štetu Republike Srpske", kaže Čavić.

Da li to znači da Srpska ruši Dejton ili Ustavni sud?

"Ustavni sud nije imao osnova da odlučuje o Danu Republike, jer je zakon o praznicima isključivo u nadležnosti Republike Srpske. Ustavni sud je izveo političko-pravnu egzibiciju ocenom da je Dan Republike neustavan, adresiranjem na odredbe po kojima su svi ljudi jednaki i s te strane je versko obeležavanje Dana Republike neprihvatljivo, osim što u Zakonu u praznicima 9. januar ni na koji način nije definisan kao verski praznik. Ustavni sud je ušao u polje opasnosti rekonstruisanja dejtonskog ustrojstva više nego što su to radili visoki predstavnici".

Zašto se toliko govori o ratu u poslednje vreme?

"Verujem da će prestati ratno huškanje koje apsolutno nikome ne ide u prilog. Niko ko je prošao rat i zna šta je rat ne može da priziva tako nešto. Najveći generatori huškanja su Dodik i Izetbegović i njihovi sateliti koji iznose bombastične izjave koje plaše ljude. To mogu samo oni koji ne znaju šta je rat ili koji žele osvetu. Dodik ne zna šta je rat, jer ga je proveo u Beogradu, a Izetbegović želi neku osvetu. To nije dobro i nikome normalnom ne odgovara. I zato mi je potpuno jasno zašto je državni vrh Srbije poručio da referendum ne bi trebalo da se održi, jer oni verovatno imaju širu sliku i jasna im je štetnost te konfrontacije".


Izvor: Nedeljnik/Beograd

Komentari / 69

Ostavite komentar
Name

Mosad

29.09.2016 12:08

Pa to mu je i Halilovic rekao!

ODGOVORITE
Name

cava

29.09.2016 13:08

Neznam šta je Dodik radio !!! Ali da je ovaj čavić šta vsljao bio bi predsjednik još !! Ali nema on obraza mlati ko .... po samaru

Name

Ti

29.09.2016 12:10

Ti samo cuti. Isti si kao Dodik. Nije Izetbegovic organizirao referendum. Ako je tako sta ti kazes sto se niste borili pravno a ne protiv zakonito sa Izetbegovicem. Ovako ispada da je Izetbegovic jaci i pametniji politicar od cjele NSRS. Nazalost al tako je.

ODGOVORITE
Name

meni

29.09.2016 14:21

Se čini da ih je bakir nadmudrio sve,sve nekako lale mile,pokazao im crvenu krpu a oni ko bikovi navalili da ruše i rasturaju,sad će ih bakir kao matador jednog po jednog elegantno da izboca,ole

Name

Сарајевско-Романијски Корпус ВРС

29.09.2016 17:03

Не , није! Али Додик, ни Чавић нису ни једном рекли да ће напасти ФБиХ, због неке политичке одлуке која није Србима по вољи... Док то Бакир стално ради, мени то одговара, само ми више потврђује бесмисао неког заједништва ... Своју немоћ и фрустрације лијечи на пребројавању пушака и исцртавању мапа, неко вас упорно лаже, када вам каже да ће Срби само пострадати у случају неког рата, биће нажалост мртвих на свим странама, према томе питајте Бакир-агу хоће ли стати пред вас и рећи замном браћо, за Додика и Чавића сам сигуран да неће...

Name

CtrlDel

29.09.2016 12:12

Rusenje Ustavnog suda jeste rusenje Daytona,.... Sto se tice rata Dodik nije stigao biti i ratnik i kriminalac...

ODGOVORITE
Name

Radovan

29.09.2016 12:15

Kako sada Dragane, Mile proveo rat u Beogradu,a ministar Mektic, juce mase papirima i kaze da je bio Alijin srbin, i rat proveo praveci Federaciju BiH. Mogu samo reci da sam citav period rata do dejtonskog sporazuma proveo direktno u Sarajevu,i od 1992 barikada,i podjele grada Mile, iz Laktasa koga ne branin,naprotiv, do zavrsetka rata,tj.kraja 1995 g. nikada nije bio u Federalnom Sarajevu.

ODGOVORITE
Name

sasars

29.09.2016 12:23

Provesti čitav rat na frontu a danas voljeti dodika ili moraš biti dobar komad panjine ili imaš neke koristi od SNSD-a. Šta je u tvom slučaju?

Name

Re sasars

29.09.2016 12:42

Kakve veze ima rat sa politickim uvjerenjem svakog od nas? Miješaš žabe i babe

Name

BANJA LUKA

29.09.2016 12:47

TEBI BI SE ON JAVIO

Name

Re

29.09.2016 12:55

Barikada da da.. ti onda znas pravu istinu.. i ko je poceo i ko je gdje bio.

Name

sasars

29.09.2016 15:40

Pa gdje ti je logika čovječe? Cijeniš li onda sebe i 4 godine provedene u rovu ako si ih uopšte proveo? Da ti politički idol bude dezerter i ratni profiter? Ti fronta nisi očima vidio

Name

Re sasars

29.09.2016 21:09

Idol politički mi ne treba niti ga imam. Ako se nekom dopada Dodikovo viđenje stvari neka ga podržava. Tebi se očigledno ne dopada ali zato nemaš pravo druge optuživati. O rovovima sigurno neću pisati po portalima i pusti ljude da ispoljavaju svoja mišljenja. Vidjećeš i ti svoje idole za par godina.

Name

Istina

29.09.2016 12:18

A neka konacno neko kaze kako je Aneksom 4 jasno definisan Ustavni sud i sta znaci krsenje njegovih odluka, da baja ne laze vise narod. Cak je i njegov snsd potpis stavio.

ODGOVORITE
Name

U PRAVU STE ALI

29.09.2016 12:53

DA ISTINA JE. ALI NIJE ANEKS 4 REKAO DA ĆE TO BITI SDA SUD.I NIJE REKAO DA TREBA DA VRIJEĐA JEDAN NAROD. PA TO VALJDA NIJE REKAO ANEKS 4.

Name

DNO DNA !!!

29.09.2016 12:18

RTRS JE U TELETEKSTU OBJAVILA: Svi članovi Glavnog odbora i članovi Predsjedništva SNSD-a, smi sebe PRIJAVLJUJU TUŽILAŠTVU, da su, kao SAUČESNICI krivi za organizaciju REFERENDUMA!!?? To je DNO-DNA !!! Gore je nego u Sjevernoj Koreji. Jadan narod, ko ga vodi. Ovim su pokazali da su ŠAKA JADA, te da BESPOGOVORNO rade ono što im VELIKI BAJA naredi. Da sam jedan od njih, stidio bih se izaći u grad!!!

ODGOVORITE
Name

Re

29.09.2016 12:38

Samo ljudi sa karakterom i obrazom bi se stidjeli.

Name

Banja Luka on Line

29.09.2016 12:52

Da je obraza i karaktera u opoziciji i oni bi tako uradili,na kraju krajeva oni su i podržali Referendum i svojim glasom u Skupštini dali mu podpuni legitimitet.

Name

baka

29.09.2016 12:24

Casni covjece,samo naprijed,molimo se Bogu za tebe.U nedelju slavimo.

ODGOVORITE
Name

Kaže

29.09.2016 12:27

"....osim što u Zakonu u praznicima 9. januar ni na koji način nije definisan kao verski praznik." Ja mislim Čaviću da istinu ne zboriš,idem naći taj zakon

ODGOVORITE
Name

Banja Luka on Line

29.09.2016 12:54

9.Januar jeste državni dakle sekularni praznik,niti jedan vjerski praznik u Srpskoj nije državni pa ni Pravoslavni Božić niti Vaskrs.

Name

nikola

29.09.2016 13:19

Cavic govori istinu u zakonu nigdje, nepise da je 9 januar krsna slava RS.Ustavni sud nije sporijo tacku zakona vec praksu ,dozivljaj.Jer na nekom plakatu, pozivnici ili novinarskim vijestima pise da je tad Krsna slava Republike srpske.Nonsens je da sud sudi obicajima,to se samo moze regulisati politickim dogovorima.

Name

misa

29.09.2016 17:49

U pravu si Leko.

Name

MONCA

29.09.2016 12:28

IZGLEDA DA TRCIMO POSLJEDNJU ETAPU REPUBLIKE SRPSKE U BIH,NA OVAJ ILI ONAJ NACIN.UBRZO POSLIJE IZBORA STVARI CE BITI KRISTALNO JASNE. HOCE LI BITI REAKCIJE ZA OVU VLAST OD INO FAKTORA BICE POZNATO POSLIJE IZBORA.NADAMO SE SAMO DA OVAJ NAROD NECE PONOVO DA ISPASTA .TO JE ONO KRUCIJALNO U SVEMU OVOME.

ODGOVORITE
Name

Bosanac

29.09.2016 13:11

Dovodite popove i nek vam krste sve i kazete da bas neko ne voli moras postovat drugog da bi bijo postovan i tako RS ovi svi moraju otici l opozicija i ovi stari da dodu komplet novi ljudi bez prljave istorije pa da zivimo ko ljudi jedni pored drugi ako nemoze zajedno a ja kako vidim ima vise mijesani brakova sad nego prije rata

Name

re bosranac

29.09.2016 13:39

Znamo da ti je tesko da shvatis, ali ima onih koji ne zele da prodaju vjeru za veceru - eventualno kilogram svinjske masti!

Name

Leko

29.09.2016 17:06

Prepucavate se oko kriminalaca,oko vjere oko nacije oko bezveznog referenduma;RS ima uplatu indirektnih poreza manju od sarajevskog kantona,kada se kod nas otvori par kilometara autoputa RTRS prica damima o tome,neki dan otvori se tunel oko 2 kilometra karaula nitko o tome neprica,nasi penxioneri imaju skoro duplo manje penzije od federalnih,sve nase firme registrovane u federaciji,ZA OVAKVE STVARI TREBA RASPISATI REFERENDUM,kada postanemo ekonomski mrtvi sto smo vrlo blizu nista nam geni,vjera,9.januar nece znaciti.

Name

goran koji 'analizira' kao amater

29.09.2016 12:42

Cavic je i prije referenduma vrlo dobro znao da je po clanu 4 Ustavni sud dio BH ' sistema', ali prije referenduma iz cisto politckih razloga nije ni pisnuo o tome

ODGOVORITE
Name

baka

29.09.2016 12:45

Nasa Republika Srpska je nasa majka.Kad je razaraju kao da razaraju utrobu nase majke.Cuvajmo i spasimo nasu majku

ODGOVORITE
Name

citanje

29.09.2016 14:33

Drago, uvijek je lijepo prvo pročitati, pa shvatati pa komentarisati... Ustavni sud JESTE dio izvornog Dejtona! To je ono sto sam napisao i to je ono sto pise u IZVORNOM dokumentu

Name

Citanje

29.09.2016 12:45

Za sve one koji slušaju kako ustavni sud nije dio izvornog Dejtonskog sporazum, evo link pa lijepo pročitajte na stranici 42. http://ndcsarajevo.org/Dokumenti/Dejtonski-mirovni-sporazum.pdf

ODGOVORITE
Name

drago

29.09.2016 13:44

Taco je da Ustavni sud nije dio IZVORNOG dejtona ali je isto tako tacno da je postao dio tako sto je sasvim legalno i po propisanoj proceduri usvojen od skupstine BH a ne nametnut od visokog predstavnika

Name

re drago

29.09.2016 14:37

Jesi ga to ti pisao pa znas sta je IZVORI, ili DUH ili SLOVO Dejtona. Samo se nesto kao izmislja i tumaci na svoj nacin. Postoji li ikada ijedna zamjerka samom sebi u politici koju vodi Dodik, evo vec 15-ta godina? Uvijek je Dodik u pravu, nikada neko drugi. A dug raste li raste... U cemu je onda kvaka Drago?

Name

sve se vidi na licu

29.09.2016 12:58

Smiren,stabilan,nepokolebljiv,ubjedljiv,odlucan,naprosto mu lice sija,a protua (protivkandidat)kao isprana tanka vrecica.

ODGOVORITE
Name

Pravda

29.09.2016 13:27

Mili rat odgovara ili haos totalni....U protivnom ode Mile u zatvor...Svjestan je on toga...

ODGOVORITE
Name

A,

29.09.2016 13:36

SKRBICI, BOGDANICI I DR. (DR.-DRUGI)??????

Name

Khal Drogo

29.09.2016 13:55

Дигла се велика халабука око референдума која је прерасла у хистерију. И то у бошњачком делу фед.БиХ. Но овде је важно Српска и институције Српске овим актима не подривају ни ДМС, ни Устав БиХ, ни Уставни суд. Ако је неко починио деликт, сходно ћл.239 Казненог закона БиХ, ту ће тужилашзво и суд ту дати епилог (иако ће извесно бити политички монтирана пресуда), но то није рушење Дејтона, Дејтон руше они који су злоупотребили инстутуције БиХ. Одлуку о референдуму је донела НС Српске, највише законодавно тело у западној српској држави, референдум су подржале све политичке опције. Овде се не слажем са Чавићем да је није био добар моменат за референдум. Наиме по Казненом закону БиХ чл.239. предвиђене су казне за лица и институције које не спооведу, ометају или онемогуће одлуке Уставног суда БиХ, Суда БиХ и Дома за људска права, и ту заиста на удару могу бити они који нису спровели неразумну одлуку УС БиХ о Дану Републике (за коју и Чавић каже да се суд тиме није требао бавити, и у праву је), но не и они који су организовали референдум јер о овој теми није спроведена у Уставном суду ни јавна расправа а камоли донесена одлука. Лично не верујем да ће овим референдумом неко политички профитирати, но запјенили су ови у фед.Сарајеву (неважно) и неки из америчке администрације (итекако важно), тако да ће на некоме топуз употребити, неко ће надрљати. Но добро, предевераће се и то, а 9.јануар ће у Српској остати Дан Републике.

ODGOVORITE
Name

Leko

29.09.2016 16:57

Zapadna srpska drzava e j.... ti geografiju i uciteljicu koja je orjentisala.

Name

Rastko

29.09.2016 14:24

Vitol pametniji si kad su ti usta zatvorena.

ODGOVORITE
Name

Mirotvorac

29.09.2016 14:30

Čavić govori istinu o Dodiku i ratnohuškaškoj retorici koja može skupo da nas košta. S obzirom da Dodik i Izetbegović ne prestaju da uvlače narod u belaj mislim da bi opozicioni lideri - Bosić, Borenović i Čavić, kao realni političari i oskreni ljudi, trebalo da budu mnogo oštriji i konkretniji u osudi ponašanja lidera SNSD-a i SDA. Bilo bi veoma pametno da sačine i predlože donošenje posebnog zakona prema kojem bi se ratnohuškaši i oni koji šire međunacionalnu mržnju strogo kažnjavali.

ODGOVORITE
Name

brzi

29.09.2016 15:04

Ljudi jel ovo neka nova faca,izgleda mi nesto poznat.

Name

Nicifor

29.09.2016 14:47

Nece Bakir nikakvu osvetu a ni oni koji ga guraju ispred sebe.Dobro,usput nebi im smetalo.Ono sta oni hoce je da uspostave odnose izmedu Srba i Bosnjaka kakvi su bili npr. prije 200 godina izmedu nas.Ili prevedeno,kakvi su bili za turskog vakta.Koliko je Cava proveo vremena na politickoj sceni,a ne zna osnovne stvari.Takvi su i ostali nasi politicari

ODGOVORITE
Name

Borac

29.09.2016 14:50

E nek ti znas sta je rat. Gdje si ga ti proveo? Znamo se Dragane malo vise i malo duze.

ODGOVORITE
Name

Miri

29.09.2016 15:43

Ima ih jos koji Dragana poznaju samo nerazumijem sta hoces da kazes da mozda nije bio van RS

Name

Re borac

29.09.2016 16:21

Proveo ga je medjede u korpusnoj policiji 1 K.korpusa..A gdje ga je Baja Ronhil proveo???

Name

U MAGACINU

29.09.2016 16:29

TAMO JE BILA BITKA

Name

re reborac

30.09.2016 06:43

Tata ti je medjed kretencino glupa.

Name

kiza

29.09.2016 14:52

Mili i Bakiru i Covicu odgovara rat kako bi sacuvali bogatstvo koje su stekli onako kako su ga stekli. U suprotnom odose u zatvor. A samo jedno pitanje GDE NAM JE VLADIKA GRIGIRIJE

ODGOVORITE
Name

Серж

30.09.2016 09:03

Па Његово Преосвештенство Владика Захумско-приморски г. Григорије није среброљубац он само воли да лијепо и удобно живи и ужива а као вансеријски лицемјер народу продаје маглу по високој цијени.

Name

posmatrač

30.09.2016 12:00

Mislite na vladiku pardon biskupa grigorija?

Name

antiratnik

29.09.2016 15:42

istina je Covicu to:Dodik je proveo rat u Beogradu a Bakir u trezoru Alijinu,zato bi oni uvukli narod u rat sto ga nisu okusili i nezaju sta je to.Misle da su narodi budale zaje.alisu se.

ODGOVORITE
Name

miki

29.09.2016 16:41

Bolje je i ne biti u ratu,nego biti i priznati genocid.Vagaj..

ODGOVORITE
Name

memorija

29.09.2016 20:49

Mislis ono 1997. godine?

Name

Серж

30.09.2016 08:56

Наговорио те је бјелосвјетски смутљивац и лажов који се зове Педи Ешдаун или Волганг Петрич да признаш геноцид над муслиманима у Сребреници. Као економиста ниси лош.

Name

Re: Banja Luka on Line

29.09.2016 18:02

Vidi se da je za tebe Veliki Baja-VELIKI KIM DŽONG UN!!! Ali na sreću, ovo ipak, nije SJEVERNA KOREJA !!!

ODGOVORITE
Name

Psiho-Analitčar

29.09.2016 18:13

Koga je to briga više...koji je način da se bolesni umovi,autokrate i šizofrenici sklone...jer kad pogledate lica onih koji ih podržavaju, kao da su drogirani, kao da trun svoje pameti nemaju...vjerovatni uzrok je brzo napredovanjebez obrazovanja i naglo i brzo stjecanje diploma...jer gdje pametan zašuti , budale progovore......

ODGOVORITE
Name

Kusturica

30.09.2016 04:50

Kad je sinu dao 3000000 KM neka njega vodi u jebeni rat mene nece za lazni patriotizam.......za njihove vile i milione

ODGOVORITE
Name

MILOS

30.09.2016 06:56

AJMO SVI U SAR,DA BRANIMO MILIONE.MILOVE

ODGOVORITE
Name

Сарајевско-Романијски Корпус ВРС

30.09.2016 07:57

Ти си пао са крушке. Додика тај суд терети за организовање референдума, за милионе нико га неће процесуирати, врана варани, очи не вади. Тако да ће овај прогон бе и ха правосуђа бити на политичкој основи.

Name

kosta

30.09.2016 08:32

A ti Čaviću si se metiljao u pozadini korpusne policije.Da nisi možda osvajao Bijelo Brdo i Kostreš.

Name

Сарајевско-Романијски Корпус ВРС

30.09.2016 09:51

Не , нисам Чавић а нисам ни Додик, Богу хвала... Нисам имао штелу да будем пратилац пук.Стојановића... као деветнаестогодишњаку када се требало јуришати на Кулу Златиште, неки као ти "херој" , ми је увалио своју ап м70 аб1, резервни капетан пи чину, преминуо је па му нећу име да помињем , јер је било наређење сви са аутоматским пушкама у прве редове...

Name

dj

30.09.2016 17:37

baja brani da rs,, A gdje ga je slavio 94-te

Name

dilfa

30.09.2016 18:53

STO VI U BOSNU vOLI TE DA RATUJETE PROVO GRADITE ODAK RUSITE A ZA KOGA

Name

Pazi sada

30.09.2016 12:08

Izgleda da stvarno čava pobjednik biće kada ovi iz BL filijale nedeljnika daju ovakav tekst tri dana pred izbore Čuo jesam od sigurnih ljudi da isti radeti kampanju za SNSD samo firma druga pa moraju imati podatke kakva je stvarna situacija

ODGOVORITE
Name

Nedeljnik Republike Srpske

30.09.2016 12:39

Sjajan komentar. I meni se cini da je para nestalo kod crvenih pa se prebacuju na vrijeme.

Name

ispod Coske

30.09.2016 13:07

Cava mirno spavaj pobjedjujes Crnogorca,jer je ovog puta na tvojoj strani necu reci ovog puta ko.Sva stimanja i kupovina ne moze naduvat toliko glasova koliko ces ti vise imati.Mirno spavaj nano sve je zakljucano...

Name

Mirko

30.09.2016 16:35

Nazalost, od toga nema nista. Volio bih da nisam u pravu.

Name

baka

30.09.2016 18:34

Mirkane,stalno sviras a nikako da povuces vodu.

Name

baka

30.09.2016 18:38

Skljocate bagro kao lisice na mjeses,od Cavicevog lica sija se ekran,a pogledajte onih utvara,sve se na licima vidi.Velika podrska Cavicu.

ODGOVORITE