Овако Србе шиканира хрватска полиција

Све је било као почетком деведесетих. Путници су у страху говорили „ово је рат”, каже Десанка Живановић из Београда, коју је усред ноћи хрватска полиција избацила из аутобуса на граници само зато што је Српкиња.

Регион 26.09.2015 | 22:52

Док је са још дванаест путника, у мрклом мраку, стајала на граничном прелазу, каже да се по први пут у животу осетила као да „није човек” и то све зато што је из Србије.

Као да нисам једнако људско биће јер сам из Србије. Не могу да схватим такво понашање према било коме - каже она.

Десанка је у среду увече кренула аутобусом из Београда у Карловац, међутим на граничном прелазу Бајаково пролаз је њој и осталим Србима у аутобусу био забрањен.

- Били смо у аутобусу са хрватским таблицама и без икаквих проблема смо прешли нашу границу у Батровцима. Када смо дошли на хрватску границу Бајаково, возач нам је рекао да сви извадимо документа и дођемо на шалтер. Гранична полицајка је разговарала телефоном, а ми смо чекали у реду. Пар минута касније спустила је слушалицу и рекла нам да се вратимо у аутобус и назад на територију Србије. Рекла је да је од тог момента на снагу ступила мера хрватске владе да нико са српским документима не може да пређе границу - прича она узнемирено.

Аутобус са свега двадесет путника у пола ноћи окренуо се назад и путнике вратио на српску границу. Ту су сви путници са српским документима морали да изађу напоље.

- Нас 12 је изашло напоље. У аутобусу је остало још свега осам путника... Они су пут наставили даље без проблема - каже Десанка. Било их је страх, каже, и од ситуације и мрака.

- Старији путници су се преплашили. Говорили су да поново почиње рат... И изгледало је као да је тако - каже она тихо.

Како каже, имали су срећу да је возач аутобуса био љубазан, па је за њих одмах организовао други превоз који их је вратио у Београд.

Док су чекали, путници из Србије гледали су како хрватска гранична полиција назад враћа све Србе, па чак и децу.

- Вратили су назад аутобус пун деце који је кренуо на екскурзију у Италију. Деца су била тужна и звала су своје родитеље да их обавесте. Видела сам и да су из аутобуса из Бањалуке, који је такође ишао на екскурзију, избацили само водича пута јер је имао српска документа - прича Десанка.

Разочарано и љутито додаје:

- Како је могуће да у 21. веку поново доживљавамо да нисмо једнаки са другим људима. Таква врста зловоље Хрватске је страшна. Не знам како то да назовем... нехумано је - каже она.

Помогли возачи камиона

Несрећним путницима које је хрватска гранична полиција током дана избацивала из аутобуса са страним регистарским ознакама, и то само зато што имају српске пасоше, први у помоћ притрчали су возачи камиона.

- Двојицу Београђана су у четвртак истерали из аутобуса са страним таблицама на путу за Словенију и Италију. Остали су буквално са пртљагом у царинској међузони и ја сам их одвезао до Сремске Митровице где их је прихватила даље наша полиција - објашњава Милан Петрић, један у низу камионџија који су од недеље у поноћ заглављени на граничном прелазу Батровци.

Петрић истиче да буквално преко хрватске границе “не може да прође ништа што је српско”. М.Т.

Извор: Блиц

Коментари / 18

Оставите коментар

анте

26.09.2015 06:37

Прије 2 године сам и горе дозивио јосу ме и тукли

Неђо.26.Септембар 2015

26.09.2015 07:04

Жао мије госпође што је тако доживела шиканирање од стране Хрвата. Од њих не можеш ништа паметно очекивати, видите какву Владу имају, г. Милановић нема никакве културе, јер такву културу и васпитање је стекао од родитеља, јер какви родитељи таква и деца. Треба да га је срамота. Како их није срамота да држе избеглице на православном гробју. Они би избеглице радије послали у Јасеновац, јер је за њих то нормално. Позивам све добре, Србе да бојкотују све Хрваске производе, све њихове трговине да заобилазе. Сваке године сам ишао на одмор на М. Лошињ, радије ћу од сада ићи у Бугарску, пошто живим у Словенији 38 г. Размишљам да када пођем у родну Србију да идем преко Мађарске као некад. Нека им се,Фрањо Туђман вози њиховим ауто-путевима, г Вучић је добро поступао у овом конфликту, да је држављане са Хрваским пасошима пустио у Србију. Сада је свет видео каква је Хрваска култура. Бојкотујте хрваске производе и њихове трговине,јер ништа није бољи,Милановић од његовог тате,Туђмана.Леп пздрав, Р Српској и Србији.Ми смо неуништљиви!!!!!!!!!!!

тетак мата

27.09.2015 17:42

Само бојкотујте одмах ће код нас бит све јефтиније

МАЊИНА

26.09.2015 07:21

МИЛАНОВИЦ КАЗЕ ДА ЋЕ БЛОКИРАТИ УЛАЗАК СРБИЈЕ У ЕУ. ОДЛИЧНО. ПРЕДТСВАНИЦИ СРБА У БИХ ТРТЕБАЈУ САМО ОБЈАВИТИ РЕЗУЛТАТЕ ПОПИСА У БИХ ПО КОЈИМА ХРВАРТИ ЈЕСУ НАЦИОНАЛНА МАЊИНА У БИХ ЈЕР ИХ ИМА МАЊЕ ОД 12 ОДСТО.

никола

27.09.2015 07:46

Како их прогласити мањином када је наш велики водја као брат са Човицем?

могу без њих

26.09.2015 07:46

Што се мене тиче, од 1990 године нисам ушао на територију коју контролише НДХ. Нити ћу ући у било коју зону коју они контролишу. Кад идем за Србију, идем преко Брчког, Бијељине и Кузмина или на Павловића мост. Нисам ратни злочинац али им не бих ушао у ту њихову "лијепу" нема тих пара. Не идем тамо гдје нисам добро дошао.

Ре

26.09.2015 08:02

Е онда немаш бас пуно негде да путујеш. Нажалост.

ре за ре

26.09.2015 08:39

Како то мислиш нажалост, наш је исток и у том правцу треба да се крећемо и духовно и физички. А АКО СИ МУСЛИМАН НИ ТЕБИ НЕ БИ ПРЕПОРУЧИО ПУТ НА ЗАПАД.

Мики

26.09.2015 08:14

Људи се понасају одговорно за разлику од других.

сноуден

26.09.2015 08:26

Мислим да би се европска унија која заговара људско достојанство и слободе кретања озбиљно требала позабавит понасањем Хрватске као цланице ЕУ.Прво забрањујују цирилицно писмо једног констутивног народа сто је супротно и уставу Хрватске и свим конвенцијама о људским правима сада избацују градјане из аутобуса само зато сто су Срби. То је страсно и недопустиво јер Хрватском влада острасцена националистицка еуфорија сто није добро за регион и сузивот помирење. Све ово упуцује на националну дискриминацију Хрватске дрзаве према српском православном народу.

Мики

26.09.2015 09:54

Сто се тице писма слазем се са тобом само си једно погресно написао. Срби нису конститутиван народ у Хрватској него су национална мањина.

око

26.09.2015 13:19

Били су конститутивни , док их Хрвати нису стјерали на 3 посто , а онда прогласили мањином ... то су биле пусте жеље и у Босни , или што и данас "гурају" , као фол , " Босанац православне вјероисповијести " и томе слично.. Али ни у ком случају Србин . Не иде то баш лако са људима, који вијековима знају ко су !

сварог

26.09.2015 09:18

У јулу 1996 , путовала сам из Њемачке за Мостар . Мене су , буквално , прије аустријске границе , избацили , у поноћ на кишу , која је лила као из кабла . Аутобус је био Тоуринг - ов , пасош је био БиХ , са уредном визом , али ја сам била Српкиња , што ми се видјело одлично по имену , а по презимену још боље , тако да није било забуне . Објашњавала сам ја , доказивала да ми је са документима све у реду , возачи су били неумољиви .И сви путници су знали да сам у праву , ћутали су к'о заливени , сем једне младе дјевојке , која ме је сједећи , погнуте главе тихо упитала : " Па , нећеш , ваљда изаћи ? " " Па нећу се ваљда , тући с њима , сад' " , рекла сам и изашла . А , да нисам , шта би све могло да ми се деси , остатком пута ? Елем , онда сам ушла у неки тузлански аутобус , а на граници са Словенијом , су сви чекали пола сата , да се провјери само мој пасош , на хрватској су свима вратили пасош сем мени , провјеравајући га сат времена . Није до Срба , " грешка " је у главама и срцима хибрида !

xy

26.09.2015 11:50

УСТАШЕ ТО ТАКО РАДЕ. ЕВРОПСКА УНИЈА ТРЕБА ДА СЕ СТИДИ КОГА СУ УЗЕЛИ ПОД СВОЈЕ ОКРИЉЕ. МИ СМО ЗА ЊИХ СВЕ ЗАЈЕДНО ИЗМИСЛИЛИ ЦИВИЛИЗАЦИЈУ. ОНИ СУ ГЕНЕТСКИ ЗАТРОВАНИ УСТАШЛУКОМ. У ЊИМА КЉУЧА МРЖЊА И ЗАТО СУ МНОГО НЕСРЕЋНА НАЦИЈА. МРЖЊА НИКОМЕ НЕ ДОНОСИ ДОБРО ПА НИ ЊИМА. ОНИ СУ БОЛЕСНИ И ПОМОЋИ ИМ НЕМА.

26.09.2015 12:22

Хрвати су најхрабрији народ на свету не зато што се ничега не боје, него зато што се ничега не стиде

26.09.2015 12:43

Хрвати мрзе Србе од малих ногу.

26.09.2015 21:58

Србија ће економски ојачати, имат ће углед у свету, Срби ће се ујединити

05.10.2015 02:49

Како се на (ново)хрватском казе примирје? - ПАЛИ !