Ovako Srbe šikanira hrvatska policija

Sve je bilo kao početkom devedesetih. Putnici su u strahu govorili „ovo je rat”, kaže Desanka Živanović iz Beograda, koju je usred noći hrvatska policija izbacila iz autobusa na granici samo zato što je Srpkinja.

Region 26.09.2015 | 22:52

Dok je sa još dvanaest putnika, u mrklom mraku, stajala na graničnom prelazu, kaže da se po prvi put u životu osetila kao da „nije čovek” i to sve zato što je iz Srbije.

Kao da nisam jednako ljudsko biće jer sam iz Srbije. Ne mogu da shvatim takvo ponašanje prema bilo kome - kaže ona.

Desanka je u sredu uveče krenula autobusom iz Beograda u Karlovac, međutim na graničnom prelazu Bajakovo prolaz je njoj i ostalim Srbima u autobusu bio zabranjen.

- Bili smo u autobusu sa hrvatskim tablicama i bez ikakvih problema smo prešli našu granicu u Batrovcima. Kada smo došli na hrvatsku granicu Bajakovo, vozač nam je rekao da svi izvadimo dokumenta i dođemo na šalter. Granična policajka je razgovarala telefonom, a mi smo čekali u redu. Par minuta kasnije spustila je slušalicu i rekla nam da se vratimo u autobus i nazad na teritoriju Srbije. Rekla je da je od tog momenta na snagu stupila mera hrvatske vlade da niko sa srpskim dokumentima ne može da pređe granicu - priča ona uznemireno.

Autobus sa svega dvadeset putnika u pola noći okrenuo se nazad i putnike vratio na srpsku granicu. Tu su svi putnici sa srpskim dokumentima morali da izađu napolje.

- Nas 12 je izašlo napolje. U autobusu je ostalo još svega osam putnika... Oni su put nastavili dalje bez problema - kaže Desanka. Bilo ih je strah, kaže, i od situacije i mraka.

- Stariji putnici su se preplašili. Govorili su da ponovo počinje rat... I izgledalo je kao da je tako - kaže ona tiho.

Kako kaže, imali su sreću da je vozač autobusa bio ljubazan, pa je za njih odmah organizovao drugi prevoz koji ih je vratio u Beograd.

Dok su čekali, putnici iz Srbije gledali su kako hrvatska granična policija nazad vraća sve Srbe, pa čak i decu.

- Vratili su nazad autobus pun dece koji je krenuo na ekskurziju u Italiju. Deca su bila tužna i zvala su svoje roditelje da ih obaveste. Videla sam i da su iz autobusa iz Banjaluke, koji je takođe išao na ekskurziju, izbacili samo vodiča puta jer je imao srpska dokumenta - priča Desanka.

Razočarano i ljutito dodaje:

- Kako je moguće da u 21. veku ponovo doživljavamo da nismo jednaki sa drugim ljudima. Takva vrsta zlovolje Hrvatske je strašna. Ne znam kako to da nazovem... nehumano je - kaže ona.

Pomogli vozači kamiona

Nesrećnim putnicima koje je hrvatska granična policija tokom dana izbacivala iz autobusa sa stranim registarskim oznakama, i to samo zato što imaju srpske pasoše, prvi u pomoć pritrčali su vozači kamiona.

- Dvojicu Beograđana su u četvrtak isterali iz autobusa sa stranim tablicama na putu za Sloveniju i Italiju. Ostali su bukvalno sa prtljagom u carinskoj međuzoni i ja sam ih odvezao do Sremske Mitrovice gde ih je prihvatila dalje naša policija - objašnjava Milan Petrić, jedan u nizu kamiondžija koji su od nedelje u ponoć zaglavljeni na graničnom prelazu Batrovci.

Petrić ističe da bukvalno preko hrvatske granice “ne može da prođe ništa što je srpsko”. M.T.

Izvor: Blic

Komentari / 18

Ostavite komentar

ante

26.09.2015 06:37

Prije 2 godine sam i gore dozivio josu me i tukli

Neđo.26.Septembar 2015

26.09.2015 07:04

Žao mije gospođe što je tako doživela šikaniranje od strane Hrvata. Od njih ne možeš ništa pametno očekivati, vidite kakvu Vladu imaju, g. Milanović nema nikakve kulture, jer takvu kulturu i vaspitanje je stekao od roditelja, jer kakvi roditelji takva i deca. Treba da ga je sramota. Kako ih nije sramota da drže izbeglice na pravoslavnom grobju. Oni bi izbeglice radije poslali u Jasenovac, jer je za njih to normalno. Pozivam sve dobre, Srbe da bojkotuju sve Hrvaske proizvode, sve njihove trgovine da zaobilaze. Svake godine sam išao na odmor na M. Lošinj, radije ću od sada ići u Bugarsku, pošto živim u Sloveniji 38 g. Razmišljam da kada pođem u rodnu Srbiju da idem preko Mađarske kao nekad. Neka im se,Franjo Tuđman vozi njihovim auto-putevima, g Vučić je dobro postupao u ovom konfliktu, da je državljane sa Hrvaskim pasošima pustio u Srbiju. Sada je svet video kakva je Hrvaska kultura. Bojkotujte hrvaske proizvode i njihove trgovine,jer ništa nije bolji,Milanović od njegovog tate,Tuđmana.Lep pzdrav, R Srpskoj i Srbiji.Mi smo neuništljivi!!!!!!!!!!!

tetak mata

27.09.2015 17:42

Samo bojkotujte odmah će kod nas bit sve jeftinije

MANJINA

26.09.2015 07:21

MILANOVIC KAZE DA ĆE BLOKIRATI ULAZAK SRBIJE U EU. ODLIČNO. PREDTSVANICI SRBA U BIH TRTEBAJU SAMO OBJAVITI REZULTATE POPISA U BIH PO KOJIMA HRVARTI JESU NACIONALNA MANJINA U BIH JER IH IMA MANJE OD 12 ODSTO.

nikola

27.09.2015 07:46

Kako ih proglasiti manjinom kada je naš veliki vodja kao brat sa Čovicem?

mogu bez njih

26.09.2015 07:46

Što se mene tiče, od 1990 godine nisam ušao na teritoriju koju kontroliše NDH. Niti ću ući u bilo koju zonu koju oni kontrolišu. Kad idem za Srbiju, idem preko Brčkog, Bijeljine i Kuzmina ili na Pavlovića most. Nisam ratni zločinac ali im ne bih ušao u tu njihovu "lijepu" nema tih para. Ne idem tamo gdje nisam dobro došao.

Re

26.09.2015 08:02

E onda nemaš bas puno negde da putuješ. Nažalost.

re za re

26.09.2015 08:39

Kako to misliš nažalost, naš je istok i u tom pravcu treba da se krećemo i duhovno i fizički. A AKO SI MUSLIMAN NI TEBI NE BI PREPORUČIO PUT NA ZAPAD.

Miki

26.09.2015 08:14

Ljudi se ponasaju odgovorno za razliku od drugih.

snouden

26.09.2015 08:26

Mislim da bi se evropska unija koja zagovara ljudsko dostojanstvo i slobode kretanja ozbiljno trebala pozabavit ponasanjem Hrvatske kao clanice EU.Prvo zabranjujuju cirilicno pismo jednog konstutivnog naroda sto je suprotno i ustavu Hrvatske i svim konvencijama o ljudskim pravima sada izbacuju gradjane iz autobusa samo zato sto su Srbi. To je strasno i nedopustivo jer Hrvatskom vlada ostrascena nacionalisticka euforija sto nije dobro za region i suzivot pomirenje. Sve ovo upucuje na nacionalnu diskriminaciju Hrvatske drzave prema srpskom pravoslavnom narodu.

Miki

26.09.2015 09:54

Sto se tice pisma slazem se sa tobom samo si jedno pogresno napisao. Srbi nisu konstitutivan narod u Hrvatskoj nego su nacionalna manjina.

oko

26.09.2015 13:19

Bili su konstitutivni , dok ih Hrvati nisu stjerali na 3 posto , a onda proglasili manjinom ... to su bile puste želje i u Bosni , ili što i danas "guraju" , kao fol , " Bosanac pravoslavne vjeroispovijesti " i tome slično.. Ali ni u kom slučaju Srbin . Ne ide to baš lako sa ljudima, koji vijekovima znaju ko su !

svarog

26.09.2015 09:18

U julu 1996 , putovala sam iz Njemačke za Mostar . Mene su , bukvalno , prije austrijske granice , izbacili , u ponoć na kišu , koja je lila kao iz kabla . Autobus je bio Touring - ov , pasoš je bio BiH , sa urednom vizom , ali ja sam bila Srpkinja , što mi se vidjelo odlično po imenu , a po prezimenu još bolje , tako da nije bilo zabune . Objašnjavala sam ja , dokazivala da mi je sa dokumentima sve u redu , vozači su bili neumoljivi .I svi putnici su znali da sam u pravu , ćutali su k'o zaliveni , sem jedne mlade djevojke , koja me je sjedeći , pognute glave tiho upitala : " Pa , nećeš , valjda izaći ? " " Pa neću se valjda , tući s njima , sad' " , rekla sam i izašla . A , da nisam , šta bi sve moglo da mi se desi , ostatkom puta ? Elem , onda sam ušla u neki tuzlanski autobus , a na granici sa Slovenijom , su svi čekali pola sata , da se provjeri samo moj pasoš , na hrvatskoj su svima vratili pasoš sem meni , provjeravajući ga sat vremena . Nije do Srba , " greška " je u glavama i srcima hibrida !

xy

26.09.2015 11:50

USTAŠE TO TAKO RADE. EVROPSKA UNIJA TREBA DA SE STIDI KOGA SU UZELI POD SVOJE OKRILJE. MI SMO ZA NJIH SVE ZAJEDNO IZMISLILI CIVILIZACIJU. ONI SU GENETSKI ZATROVANI USTAŠLUKOM. U NJIMA KLJUČA MRŽNJA I ZATO SU MNOGO NESREĆNA NACIJA. MRŽNJA NIKOME NE DONOSI DOBRO PA NI NJIMA. ONI SU BOLESNI I POMOĆI IM NEMA.

26.09.2015 12:22

Hrvati su najhrabriji narod na svetu ne zato što se ničega ne boje, nego zato što se ničega ne stide

26.09.2015 12:43

Hrvati mrze Srbe od malih nogu.

26.09.2015 21:58

Srbija će ekonomski ojačati, imat će ugled u svetu, Srbi će se ujediniti

05.10.2015 02:49

Kako se na (novo)hrvatskom kaze primirje? - PALI !