Došlo vrijeme da neki ljudi idu malo u hladovinu

- Kad je neko previše na suncu udari ga sunčanica pa izgubi razum, s vremena na vrijeme treba ga u hladovinu, da malo dođe sebi. Da vidi šta je život, da ne misli uvijek da je Bog. Mislim da je sad zrelo da neki ljudi idu malo u hladovinu - zaključio je Ivanić.

Republika Srpska 16.02.2022 | 09:11
Došlo vrijeme da neki ljudi idu malo u hladovinu

Bivši šlan Predsjedništva BiH Mladen Ivanić (PDP) kaže da je bio protivnik poteza koje je povlačio Milorad Dodik, jer je mišljenja da su pogrešni.

"On je sad, nakon svega što se događalo, imao pred sobom dva čista rješenja - da kaže idem do kraja, baš me briga i za sankcije i za sve ili da potpuno odustane. On je napravio nešto između što je, po meni, najgore. Vratio se u institucije, a nije dobio ništa, a nastavio je sa potezima formiranja VSTS-a, tako da je, s jedne strane, izgubio u Republici Srpskoj jer se pokazuje da nije imao hrabrosti zato što se vratio, a ništa nije dobio, a sa druge strane je strancima kao rekao da će se vratiti, ali je nastavio sa potezima tako da ni njih nije dobio", naveo je Ivanić u intervjuu Mreži.

Mislim da se odlučio, kaže Ivanič, vratiti u institucije, ali ne bih rekao da je odustao od ideje oko vraćanja nadležnosti i da tu ide pomalo."

Smatra da iza relativno tvrde retorike PIC-a stoji veliki dijapazon mogućnosti koje mu stoje na raspolaganju.

"Mislim da nije realno očekivati neku upotrebu bonskih ovlasti. Mislim da visoki predstavnik teško da će dobiti podršku u samom PIC-u, a pogotovo još od Rusije za tako nešto, tako da će se to vjerovatno svesti sve skupa na reakcije pojedinačnih institucija, pojedinačnih zemalja. Ne vidim neku veliku mogućnost, barem u ovom trenutku, nekog snažnog, jasnog, odlučnog koraka koji će se događati."

Kada je riječ o sankcijama kaže da je vjerovatno da će ih biti još.

"Ja sam protiv toga da se sankcije uvode Republici Srpskoj. Mislim da Dodik nije svjestan da zbog njegovih poteza sankcije mogu biti izrečene i Republici Srpskoj. On zaista vjeruje da je on jedini Bogom dani koji čuva Republiku Srpsku, on u to vjeruje. Političari koji su predugo na vlasti umisle da su posebno važni, da nakon njih dolazi katastrofa", naveo je Ivanić.

Naglašava da je protivnik uvođenja sankcija, posebno Republici Srpskoj zato što je dobar dio Republike Srpske protiv onoga što Dodik radi.

"Zašto te ljude kažnjavati kad ionako imaju stav koji nije u skladu sa Dodikom. Mislim da bi to bilo jako pogrešno i da bi takva vrsta pristupa mogla pomoći Dodiku da ponovo dobije još i veću podršku jer će ljudi tada iz inata, iz ljutnje da se okrenu njemu, ne iz uvjerenja."

Ivanić ističe da je opozicija na pitanju vraćanju nadležnosti da je to avantura i da su protiv.

 "To što je opozicija ovdje uradila, ja takav neki potez od opozicije u Sarajevu nisam ni vidio. Mi stojimo na stanovištu, i to i dalje mislimo, da je Inckova odluka bila pogrešna, da nije normalno da u jednoj zemlji jedan čovjek donosi zakone i protiv toga smo. Ali smo bili vrlo jasno protiv avanturizma u koji je Dodik ušao sa pričom o vraćanju nadležnosti. Jasno smo rekli da u tome nećemo da učestvujemo i mislim da je ta distanca koju smo pokazali više nego jasna."

Na pitanje zašto Dodiku treba VSTV RS-a kaže: "Vidjeli ste, dok god je bio njegov čovjek na čelu VSTS-a da tu niko nije pravio problem. Dakle evidentno je da je on dok god je nazovi, ili je barem djelovalo, imao kontrolu nad VSTS-om, nikome to nije smetalo, pogotovo ne njemu. Očito je da kad je izgubio kontrolu nad tim i kad više nije on taj koji upravlja, da je onda samo lijepo uklopio tu priču da želi da kontroliše pravosuđe i da u tom kontekstu pod firmom očuvanja nacionalnog interesa, vraćanja nadležnosti ustvari pravi VSTS koji bi bio u njegovoj funkciji".

Ivanić je mišljenja da je to vjerovatno pitanje i straha od otvaranja tema koje su bazirane na realnosti, a realnost je više nego jasna - da je u toku i pandemije i prije toga bilo toliko afera koje su vrlo problematične, vrlo sumnjive i koje traže svoje odgovore i koje te teške odgovore moraju dobiti kad tad.

"I očito da u tom strahu onda se ide na to da dobije VSTS koji on može kontrolisati i ne bi li na taj način mogao držati pod kontrolom i potencijalne afere, potencijalne slučajeve za koje sam uvjeren da ih ima i da će ih biti čim iole se stvore politički uslovi da se uđe u istinski obračun sa korupcijom. Mislim da je to glavna stvar, ovo je samo lijepo upakovano u priču o tobožnjoj odbrani nacionalnih interesa", naveo je Ivanić.

Govoreći o krizi u BiH, Ivanić kaže da je za ovu kratkoročnu Dodik najodgovorniji, ali dugoročno da je podjednaka odgovornost svih njih.

"Niko tu nema istinsku želju da postigne dogovor. Svako pokušava svoje ratne ciljeve da reafirmiše i da ih ostvari sada na jedan drugačiji način. Jedni bi htjeli BiH bez entiteta, drugi bi htjeli nezavisnu Republiku Srpsku, treći vjerovatno treći entitet. Ljudi, ako to imate kao stvarnu želju, a ne kao stvarnu želju prihvatanje dogovora koji je jedini moguć, po mom dubokom uvjerenju BiH nema alternativu u ovome što trenutno ima jer je nemoguće postići drugačiji dogovor, nemoguće je da taj dogovor bude istinski prihvaćen", kaže Ivanić.

Ovo smo, kaže, barem naučili da živimo 30 godina.

"Dok god ne budete imali političare koji to istinski prihvataju BiH će biti nestabilna. I tu je podjednaka odgovornost na svim stranama. Bez lidera spremnih da kažu možda bih i ja volio da bude nezavisna RS, ali moje je uvjerenje da to nije realno i da se treba prihvatiti ovakva BiH kakvu imamo. Ne može niko ovdje da pobijedi jer onaj ko vjeruje da će on pobijediti, druga strana je gubitnik. Gubitnik nikad neće prihvatiti da bude gubitnik. Ovi koji misle da RS može da bude samostalna moraju shvatiti da to neće prihvatiti Bošnjaci. Ali jednako tako Bošnjaci moraju razumjeti da građani RS nikad neće prihvatiti uništavanje, ukidanje, derogiranje RS", naveo je Ivanić za Mrežu FTV.

Mišljenja je da svojim potezima Dodik šteti dominantno Republici Srpskoj, a time indirektno i Srbima kao narodu.

"Ovdje je korupcija promovisana kao normalna stvar. Ovdje je zloupotreba javnih resursa promovisana kao normalna stvar. To je bolest, to razara biće svake normalne zajednice pa tako i među Srbima. Ja mislim da njegovi potezi, ono što je slomio normalne vrijednosti na kojima bi svako društvo trebalo biti bazirano, da je to najveći zločin protiv vlastitog naroda", kazao je Ivanić, označivši da je tu Dodikova negativna uloga ogromna.

"Ta vrsta riječnika koji je uveden u politički život, ta vrsta pljuvanja, ta tabloidizacija svega živog je ustvari najnegativnija stvar koja će ostati iza Dodika i za koje će godina i godina trebati da se te stvari promijene."

Naglašava da opozicija u Republici Srpskoj ima ogromne šanse.

"Samo što treba uraditi jeste da jasno pošalje poruku - biće drugačije kad mi dođemo. Neće biti isto. Neće biti sjaši Kurta da uzjaše Murta. Neće biti korupcije, moći će se napraviti bolji život. Mislim da će ovo biti kraj jedne ere koja je trajala, za moj ukus ionako predugo. Taman da su političari koji upravljaju idealni, ne trebate im dati vlast više od 8, 12 godina maksimalno. Izgube se. Kad je neko previše na suncu udari ga sunčanica pa izgubi razum, s vremena na vrijeme treba ga u hladovinu, da malo dođe sebi. Da vidi šta je život, da ne misli uvijek da je Bog. Mislim da je sad zrelo da neki ljudi idu malo u hladovinu", zaključio je Ivanić.

(BN)

Komentari / 19

Ostavite komentar
Name

Jaffa

16.02.2022 09:01

Zakon o porijeklu imovine da se sprovede za SVE! Inače je sve samo predstava.

ODGOVORITE
Name

Du

16.02.2022 09:07

Zar treba ludjaka trezvenim analizirati, ili je on lud ili narod

ODGOVORITE
Name

Zizi

16.02.2022 09:09

Ivanicu to ti iz licnog iskustva.

ODGOVORITE
Name

Tatar

16.02.2022 09:11

Sta u hladovinu.Da uziva u pokradenom.Pa ljudi hoce li se iko drznuti da uhapsi osudi i konfiskuje pokradeno.To sudstvo i tuzilzstvo je vec odavno u debeloj ladovini

ODGOVORITE
Name

Xxxx

16.02.2022 09:22

“Bravo”Ivanicu misliš sto si ti pao s konja na magarca da i drugi moraju! Žalosno je sto ste vi svi na političkoj sceni(bar u RS-oj ) u pet deka naravno i drugi etnonacionalisti u kompletnoj državi BiH su na “sličnom tragu”na žalost to su činjenice.Bez katarze i priznanja genocida i zlocina od svih ucesnika u ratnim sukobima92-95 NEMA NA ŽALOST FUNDAMENTA NEZAVISNOJ SUVERENOJ DRŽAVI BOSNI I HERCEGOVINI!! Sama konstatacija” i mi bi željeli nezavisnu RS “ i nismo za sankcije krivima je skoro pa manje od pet grama! Na narednim izborima krajne je vrijeme da građani daju prednost životu nad etnonacionalizmom, ostalima po zasluzi nekom “političku marginu” nekom zatvor.Nemamo šta izgubiti vrijedi pokušati !

ODGOVORITE
Name

????

16.02.2022 10:59

Ivanisu treba imati hrabrosti pa izdrzati i strance i opoziciju daste bili uz njega mogli bi dobiti ono sto trazi ali vi nemate petlju dase oduprete strancima po vam dodik kriv

Name

Posmatrač

16.02.2022 09:26

Samo u zatvorsku hladovinu i dodig i komplet Vlada sa svim poslanicima skupštinske većine.Dokaza o njihovom kriminalu ima dovoljno da do kraja života budu u hladovini.Kako bi njega Ivanić u penziju i naravno da ne odgovara za pljačku

ODGOVORITE
Name

Re

16.02.2022 18:12

Kako je lijepo mastati i nadati se pravdi !

Name

Darko

16.02.2022 09:27

Slažem se... Ako je neko u politici preko 30 godina, krajnje je vreme da malo ohladi

ODGOVORITE
Name

ZNANJE

16.02.2022 09:27

Ovo je najbolja javna izjava data u posljednjih nekoliko godina na prostoru Republike Srpske od strane političara i naučnika. To mogu samo ljudi koj su inteligentni, obrazovani , od nauke i iskusni, pošteni nepohlepni i nekorunpirani političari. Sve što je Mladen rekao pokazao je na svome primjeru. Kao savjetodavnom autoritetu predlažem mu da i nekim ljudima ljudima iz opozicije koji su veliki broj godina pri vlasti savjetuje da se ne kandiduju na ovim izborima. Opozicija da bi sigurno dobila izbora, pored Jelene Trivić mora imati i drugog kandidata koji je pripada mlađoj generaciji.

ODGOVORITE
Name

Prijedorcanin M.

16.02.2022 10:21

Znanje u potpunosti se slazem sa tvojom izjavom...

Name

Perica

16.02.2022 09:35

Onda treba Dodik i njihova dugo u neki podrum bez prozora. Šta se pokvari u 20 godina samo može se popravi u 20 godina. Ili više.po.potrebe.

ODGOVORITE
Name

sokrat

16.02.2022 09:38

Gospodin Ivanić!

ODGOVORITE
Name

Domaci stranac

16.02.2022 09:55

Izlazo iz hladovine, iz frozidera.

Name

Platon

16.02.2022 10:56

Vodi gospodina kući

Name

Bisa

16.02.2022 10:49

G Ivqnic je u pravu.Ali mozda Zapad i udovolji Dodiku da zastiti sam sebe pa mu dupusti da vrati nadleznost ..Dodik je i dalje njihov igrac.Kao i Zivorad .

ODGOVORITE
Name

Sagitarius

16.02.2022 11:01

Gosn.Ivanić je apsolutno u pravu, kompletna vladajuća garnitura SND-a mora pod hitno u debelu hladovinu, a nakon izbora svi kolektivno u ćorku!! to će biti najbolji naćin da se vrate u realnost u kojoj već dugi niz godina nisu prisutni!

ODGOVORITE
Name

ok

16.02.2022 11:24

Vi politicari ka de docepate vlast nemislite uopste da ste ljudska bice .Bar se tako ponasate

ODGOVORITE
Name

Xxy

17.02.2022 02:41

Slažem se, većini vas je vrijeme da idete u hladovinu. Vrijeme je da mladima date šansu.

ODGOVORITE