Дошло вријеме да неки људи иду мало у хладовину

- Кад је неко превише на сунцу удари га сунчаница па изгуби разум, с времена на вријеме треба га у хладовину, да мало дође себи. Да види шта је живот, да не мисли увијек да је Бог. Мислим да је сад зрело да неки људи иду мало у хладовину - закључио је Иванић.

Република Српска 16.02.2022 | 09:11
Дошло вријеме да неки људи иду мало у хладовину

Бивши шлан Предсједништва БиХ Младен Иванић (ПДП) каже да је био противник потеза које је повлачио Милорад Додик, јер је мишљења да су погрешни.

"Он је сад, након свега што се догађало, имао пред собом два чиста рјешења - да каже идем до краја, баш ме брига и за санкције и за све или да потпуно одустане. Он је направио нешто између што је, по мени, најгоре. Вратио се у институције, а није добио ништа, а наставио је са потезима формирања ВСТС-а, тако да је, с једне стране, изгубио у Републици Српској јер се показује да није имао храбрости зато што се вратио, а ништа није добио, а са друге стране је странцима као рекао да ће се вратити, али је наставио са потезима тако да ни њих није добио", навео је Иванић у интервјуу Мрежи.

Мислим да се одлучио, каже Иванич, вратити у институције, али не бих рекао да је одустао од идеје око враћања надлежности и да ту иде помало."

Сматра да иза релативно тврде реторике ПИЦ-а стоји велики дијапазон могућности које му стоје на располагању.

"Мислим да није реално очекивати неку употребу бонских овласти. Мислим да високи представник тешко да ће добити подршку у самом ПИЦ-у, а поготово још од Русије за тако нешто, тако да ће се то вјероватно свести све скупа на реакције појединачних институција, појединачних земаља. Не видим неку велику могућност, барем у овом тренутку, неког снажног, јасног, одлучног корака који ће се догађати."

Када је ријеч о санкцијама каже да је вјероватно да ће их бити још.

"Ја сам против тога да се санкције уводе Републици Српској. Мислим да Додик није свјестан да због његових потеза санкције могу бити изречене и Републици Српској. Он заиста вјерује да је он једини Богом дани који чува Републику Српску, он у то вјерује. Политичари који су предуго на власти умисле да су посебно важни, да након њих долази катастрофа", навео је Иванић.

Наглашава да је противник увођења санкција, посебно Републици Српској зато што је добар дио Републике Српске против онога што Додик ради.

"Зашто те људе кажњавати кад ионако имају став који није у складу са Додиком. Мислим да би то било јако погрешно и да би таква врста приступа могла помоћи Додику да поново добије још и већу подршку јер ће људи тада из ината, из љутње да се окрену њему, не из увјерења."

Иванић истиче да је опозиција на питању враћању надлежности да је то авантура и да су против.

 "То што је опозиција овдје урадила, ја такав неки потез од опозиције у Сарајеву нисам ни видио. Ми стојимо на становишту, и то и даље мислимо, да је Инцкова одлука била погрешна, да није нормално да у једној земљи један човјек доноси законе и против тога смо. Али смо били врло јасно против авантуризма у који је Додик ушао са причом о враћању надлежности. Јасно смо рекли да у томе нећемо да учествујемо и мислим да је та дистанца коју смо показали више него јасна."

На питање зашто Додику треба ВСТВ РС-а каже: "Видјели сте, док год је био његов човјек на челу ВСТС-а да ту нико није правио проблем. Дакле евидентно је да је он док год је назови, или је барем дјеловало, имао контролу над ВСТС-ом, никоме то није сметало, поготово не њему. Очито је да кад је изгубио контролу над тим и кад више није он тај који управља, да је онда само лијепо уклопио ту причу да жели да контролише правосуђе и да у том контексту под фирмом очувања националног интереса, враћања надлежности уствари прави ВСТС који би био у његовој функцији".

Иванић је мишљења да је то вјероватно питање и страха од отварања тема које су базиране на реалности, а реалност је више него јасна - да је у току и пандемије и прије тога било толико афера које су врло проблематичне, врло сумњиве и које траже своје одговоре и које те тешке одговоре морају добити кад тад.

"И очито да у том страху онда се иде на то да добије ВСТС који он може контролисати и не би ли на тај начин могао држати под контролом и потенцијалне афере, потенцијалне случајеве за које сам увјерен да их има и да ће их бити чим иоле се створе политички услови да се уђе у истински обрачун са корупцијом. Мислим да је то главна ствар, ово је само лијепо упаковано у причу о тобожњој одбрани националних интереса", навео је Иванић.

Говорећи о кризи у БиХ, Иванић каже да је за ову краткорочну Додик најодговорнији, али дугорочно да је подједнака одговорност свих њих.

"Нико ту нема истинску жељу да постигне договор. Свако покушава своје ратне циљеве да реафирмише и да их оствари сада на један другачији начин. Једни би хтјели БиХ без ентитета, други би хтјели независну Републику Српску, трећи вјероватно трећи ентитет. Људи, ако то имате као стварну жељу, а не као стварну жељу прихватање договора који је једини могућ, по мом дубоком увјерењу БиХ нема алтернативу у овоме што тренутно има јер је немогуће постићи другачији договор, немогуће је да тај договор буде истински прихваћен", каже Иванић.

Ово смо, каже, барем научили да живимо 30 година.

"Док год не будете имали политичаре који то истински прихватају БиХ ће бити нестабилна. И ту је подједнака одговорност на свим странама. Без лидера спремних да кажу можда бих и ја волио да буде независна РС, али моје је увјерење да то није реално и да се треба прихватити оваква БиХ какву имамо. Не може нико овдје да побиједи јер онај ко вјерује да ће он побиједити, друга страна је губитник. Губитник никад неће прихватити да буде губитник. Ови који мисле да РС може да буде самостална морају схватити да то неће прихватити Бошњаци. Али једнако тако Бошњаци морају разумјети да грађани РС никад неће прихватити уништавање, укидање, дерогирање РС", навео је Иванић за Мрежу ФТВ.

Мишљења је да својим потезима Додик штети доминантно Републици Српској, а тиме индиректно и Србима као народу.

"Овдје је корупција промовисана као нормална ствар. Овдје је злоупотреба јавних ресурса промовисана као нормална ствар. То је болест, то разара биће сваке нормалне заједнице па тако и међу Србима. Ја мислим да његови потези, оно што је сломио нормалне вриједности на којима би свако друштво требало бити базирано, да је то највећи злочин против властитог народа", казао је Иванић, означивши да је ту Додикова негативна улога огромна.

"Та врста ријечника који је уведен у политички живот, та врста пљувања, та таблоидизација свега живог је уствари најнегативнија ствар која ће остати иза Додика и за које ће година и година требати да се те ствари промијене."

Наглашава да опозиција у Републици Српској има огромне шансе.

"Само што треба урадити јесте да јасно пошаље поруку - биће другачије кад ми дођемо. Неће бити исто. Неће бити сјаши Курта да узјаше Мурта. Неће бити корупције, моћи ће се направити бољи живот. Мислим да ће ово бити крај једне ере која је трајала, за мој укус ионако предуго. Таман да су политичари који управљају идеални, не требате им дати власт више од 8, 12 година максимално. Изгубе се. Кад је неко превише на сунцу удари га сунчаница па изгуби разум, с времена на вријеме треба га у хладовину, да мало дође себи. Да види шта је живот, да не мисли увијек да је Бог. Мислим да је сад зрело да неки људи иду мало у хладовину", закључио је Иванић.

(БН)

Коментари / 19

Оставите коментар
Name

Јаффа

16.02.2022 09:01

Закон о поријеклу имовине да се спроведе за СВЕ! Иначе је све само представа.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ду

16.02.2022 09:07

Зар треба лудјака трезвеним анализирати, или је он луд или народ

ОДГОВОРИТЕ
Name

Зизи

16.02.2022 09:09

Иваницу то ти из лицног искуства.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Татар

16.02.2022 09:11

Ста у хладовину.Да узива у покраденом.Па људи хоце ли се ико дрзнути да ухапси осуди и конфискује покрадено.То судство и тузилзство је вец одавно у дебелој ладовини

ОДГОВОРИТЕ
Name

Xxxx

16.02.2022 09:22

“Браво”Иваницу мислиш сто си ти пао с коња на магарца да и други морају! Жалосно је сто сте ви сви на политичкој сцени(бар у РС-ој ) у пет дека наравно и други етнонационалисти у комплетној држави БиХ су на “сличном трагу”на жалост то су чињенице.Без катарзе и признања геноцида и злоцина од свих уцесника у ратним сукобима92-95 НЕМА НА ЖАЛОСТ ФУНДАМЕНТА НЕЗАВИСНОЈ СУВЕРЕНОЈ ДРЖАВИ БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ!! Сама констатација” и ми би жељели независну РС “ и нисмо за санкције кривима је скоро па мање од пет грама! На наредним изборима крајне је вријеме да грађани дају предност животу над етнонационализмом, осталима по заслузи неком “политичку маргину” неком затвор.Немамо шта изгубити вриједи покушати !

ОДГОВОРИТЕ
Name

????

16.02.2022 10:59

Иванису треба имати храбрости па издрзати и странце и опозицију дасте били уз њега могли би добити оно сто трази али ви немате петљу дасе одупрете странцима по вам додик крив

Name

Посматрач

16.02.2022 09:26

Само у затворску хладовину и додиг и комплет Влада са свим посланицима скупштинске већине.Доказа о њиховом криминалу има довољно да до краја живота буду у хладовини.Како би њега Иванић у пензију и наравно да не одговара за пљачку

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

16.02.2022 18:12

Како је лијепо мастати и надати се правди !

Name

Дарко

16.02.2022 09:27

Слажем се... Ако је неко у политици преко 30 година, крајње је време да мало охлади

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЗНАЊЕ

16.02.2022 09:27

Ово је најбоља јавна изјава дата у посљедњих неколико година на простору Републике Српске од стране политичара и научника. То могу само људи кој су интелигентни, образовани , од науке и искусни, поштени непохлепни и некорунпирани политичари. Све што је Младен рекао показао је на своме примјеру. Као савјетодавном ауторитету предлажем му да и неким људима људима из опозиције који су велики број година при власти савјетује да се не кандидују на овим изборима. Опозиција да би сигурно добила избора, поред Јелене Тривић мора имати и другог кандидата који је припада млађој генерацији.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Приједорцанин М.

16.02.2022 10:21

Знање у потпуности се слазем са твојом изјавом...

Name

Перица

16.02.2022 09:35

Онда треба Додик и њихова дуго у неки подрум без прозора. Шта се поквари у 20 година само може се поправи у 20 година. Или више.по.потребе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

сократ

16.02.2022 09:38

Господин Иванић!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Домаци странац

16.02.2022 09:55

Излазо из хладовине, из фрозидера.

Name

Платон

16.02.2022 10:56

Води господина кући

Name

Биса

16.02.2022 10:49

Г Ивqниц је у праву.Али мозда Запад и удовољи Додику да застити сам себе па му дупусти да врати надлезност ..Додик је и даље њихов играц.Као и Зиворад .

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сагитариус

16.02.2022 11:01

Госн.Иванић је апсолутно у праву, комплетна владајућа гарнитура СНД-а мора под хитно у дебелу хладовину, а након избора сви колективно у ћорку!! то ће бити најбољи наћин да се врате у реалност у којој већ дуги низ година нису присутни!

ОДГОВОРИТЕ
Name

ок

16.02.2022 11:24

Ви политицари ка де доцепате власт немислите уопсте да сте људска бице .Бар се тако понасате

ОДГОВОРИТЕ
Name

Xxy

17.02.2022 02:41

Слажем се, већини вас је вријеме да идете у хладовину. Вријеме је да младима дате шансу.

ОДГОВОРИТЕ