RAK kaznio RTRS, ATV i TV HAYAT

Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) izrekla je Radio-televiziji Republike Srpske (RTRS) jedinstvenu novčanu kaznu u iznosu od 29. 000 KM radi utvrđenog kršenja Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija.

Republika Srpska 17.07.2017 | 16:33
RAK kaznio RTRS, ATV i TV HAYAT
RAK je po službenoj dužnosti izvršio monitoring centralnih informativnih emisija RTRS-a: "Dnevnik 2", "Pečat", "Aspekt" i "Aktuelno" emitovanih u periodu od 15.10.2016. do 31.12.2016., te nakon izvršene analize, utvrdila kršenje člana 5. Stav (2), (3), (6) i (7) Pravičnost i nepristrasnost Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija.

Kako stoji u objašnjenju odluke, utvđreno je da od 78 analiziranih izdanja "Dnevnika" počinje sa informacijom fokusiranom na mišljenje ili aktivnosti Milorada Dodika ili prenošenjem njegove izjave u bilo kojem svojstvu - predsjednik RS ili predsjednika SNSD-a, te prenošenjem mišljenja SNSD-a u vlasti RS bez ikakvog kritičkog osvrta.

"Utvrđeno je da je RTRS kroz informativni program kontinuirano tendenciozno promovisao interese jednog političkog subjekta, kroz selektivan pristup izvještavanju, konstantno tretiranje favoriziranih pojedinaca ili subjekata u pozitivnom kontekstu, što je uzrokovalo da kroz niz emitovanja programskih sadržaja prevlada jedno mišljenje ili stanovište kada se radi o svim političkim, privrednim ili drugim temama od javnog interesa", stoji u objašnjenju.

Takođe, navodi se kako RTRS koristi termin "takozvani" kada izvještava o Savezu za promjene čime se minimizira koalicija opozicionog bloka stranaka i time utiče na sud javnosti.

Pored toga, dana 13.12.2016. godine, RAK je primio prigovor Srpske demokratske stranke (SDS) na informativne emisije RTRS-a, "Dnevnik 2", koji se odnosio na pristrasno izvještavanje i iznošenje neistinitih informacija protiv čelnika SDS-a i Saveza za promjene.

Inicirana prigovorom Instituta za mjeriteljstvo BiH u vezi sa trajanjem televizijskog oglašavanja, RAK je po službenoj dužnosti izvršila analizu programa Alternativne televizije d.o.o. Banjaluka – Alternativna televizija za period od 06.03 do 11.04. 2017., te Hayat društva za proizvodnju i emitovanje televizijskog programa d.o.o. – TV HAYAT za period od 09.03-11.04 2017, te utvrdila višestruka prekoračenja dozvoljenog limita u trajanju oglašavanja, koje za komercijalne stanice iznosi najviše 12 minuta po satu.

Radi kršenja člana 9. stav (1) Trajanje televizijskog oglašavanja i teletrgovine Kodeksa o komercijalnim komunikacijama, Alternativnoj televiziji izrečena je novčana kazna u iznosu od 14.000 KM, a TV Hayat izrečena je novčana kazna u iznosu od 8.000 KM.

Izvor: Klix.ba

Komentari / 23

Ostavite komentar
Name

Davor

17.07.2017 16:46

Ma nije moguce oni su objektivni...

ODGOVORITE
Name

re Davor

20.07.2017 14:00

Objektivnost dobro veće druže predsjedniče, ali dok ovakve stoke kao ovaj "perica" može im se a narod kao ovce plaća taksu

Name

Davor

17.07.2017 16:46

Ma nije moguce oni su objektivni...

ODGOVORITE
Name

Perica

17.07.2017 20:05

Ko je ono direktor RAK a????!!

Name

Gej=okej

17.07.2017 16:47

Šteta... Koliko je samo jagnjećih plećki (s' kostima) mogla Dušmanka Majkić progutati u Makarskoj za tih 29.000 maraka... velika šteta... Još samo da napomenem one SRBovske SRBove što "štrajkuju" za gajbu pive i one majmune iz Bijeljine što traže da im se penzije izjednače sa penzijama u Federaciji, odnosno povećaju za 100%, ovih 29.000 maraka upravo vi plačate! Nepismeni, krezubi mekinjaši! U ljubinju nemaju vatrogasnih naprtnjača za gašenje požara koje koštaji cijelih 180 maraka komad!!!!!!!!

ODGOVORITE
Name

Sa

17.07.2017 16:53

Napokon. Hajde sada uvedite reda i kaznavajte tv stanice. To vam je bio posao i prije. Jos samo da se pocnu kaznavati portali zbog komentara

ODGOVORITE
Name

E

17.07.2017 17:48

Puna podrška za kažnjavanja svih medija i pojedinaca za kodeks ponašanja.A šta bi sve bilo da ste analizirsli RTRS za period 2017.Kada ste se već oglasili šta je sa kriminalom MTE:l

Name

re Sa

17.07.2017 18:24

Klix bi bankrotirao da počnu kažnjavati za komentare, oni namjerno puštaju da ljudi sipaju otrov u komentarima jer im donosi veću zaradu.

Name

sa

17.07.2017 18:57

Samo klix da puknu 20 hiljadarki i rijesen problem. TAKO JEDBOSTAVNO, a ucinkovito.

Name

такса

17.07.2017 17:32

Што казнити РТРС, и да то на крају пада на плећа оних који су принуђени да плаћају харач-таксу на тв коју не желе да гледају? Нека казну плате они који су директно криви за преступ.

ODGOVORITE
Name

Ne gledam RTRS

17.07.2017 17:37

I takodje utvrditi zasto RTRS samostalno naplacuje usluge od 7.50km mjesecno dok sve ostale tv stanice podpadaju pod zajednicku kablovsku naplatu od 20.00km,dok o gledanosti iste necemo komentarisati upravo zbog objektivnisti i promocije onih koji stoje iza njih!

ODGOVORITE
Name

mostar

17.07.2017 19:18

Rtv-taksu je donijela ova vlast i zakonska je obaveza a ne harac a rtrs nije nas natjeralada je placamo vec VLAST drugar

Name

acogz

20.07.2017 08:24

Taksa od 7,50 KM se plaća po odluci u zajedničkim organima u Sarajevu (a ne po odluci organa vlasti u entitetima, kako se želi prikazati). Trećina tog novca ide za BHRT, trećina za FTV, a trećina za RTRS. Dakle, vlast koju čine SDA i SDS, ne žele da promijene tu odluku. Bez obzira na to ko je donio takvu odlku, oni imaju većinu (bar tako kažu!) da mogu donositi odluke u zajedničkim organima, pa neka ukinu "harač"...

Name

bravo za rak

17.07.2017 17:46

Srediti ce to njihov predsjednik Dodik. Tako da RTRS ne treba da brine. A kazna je mala to je za njih sića. To su lopovi i nepismeni koji su preko veze tate i kupljene diplome upali u RTRS pa nije čudo šta se dešava i kako izvještava narod. Propali smo sa ovakvim sve to treba tjerati motkom.

ODGOVORITE
Name

kum

17.07.2017 18:29

Sve je to tako i ako ne jos gore.

Name

Perica

17.07.2017 20:04

A ko je ono

Name

Crtani Film

17.07.2017 18:00

Naj zalosnije je sto niko ne konta da ce i ta kazna biti placena nasim parama.

ODGOVORITE
Name

bloger

17.07.2017 18:30

Al su ih kaznili, te kazne ce opet platini nasim parama!

ODGOVORITE
Name

Boban

17.07.2017 19:20

Поменути "јавни сервис" РС неће да дозволи ТВ К3 Прњавор да дигитално емитује иако су добили дозволу од РАК-a.Наводно траже да РТРС плус добије дозволу за земаљско емитовање.

ODGOVORITE
Name

a

17.07.2017 19:38

E sigurno da lopovima iz Rtrs ovaj iznos nije ništa jer ga oni neće ni platiti!

ODGOVORITE
Name

RAK

17.07.2017 19:50

Pa onda u Srbiji ne bi trebala da radi nijedna medijska kuća, jer svaka informativna emisija počinje riječima :"Premijer Vučić je rekao..." ili "Predsednik Vučić se susreo sa... ". Ne branim nikoga, ali svaki režim "drži" većinu medija u šaci.

ODGOVORITE
Name

Trebinhac

17.07.2017 22:45

Pa jeli mogućo.A ja im vjerovao.A jeli mogućo da lažu da je Dodik najpametniji na svijetu.

ODGOVORITE
Name

Saša košarkaš

18.07.2017 00:34

To nije laž istina je.