Легализација објеката почела у Бањалуци

Град Бањалука почео је са пријемом захтјева за легализацију објеката на подручју града, и то у просторијама Мјесне заједнице Росуље, односно у Парку Младен Стојановић. Процедура је поједностављена и потребна су свега два папира, доказ о години када је објекат саграђен те посједовни лист који доказује да сте власник земљишта на коме је објекат. Грађани кажу да коначно могу да одахну.

Република Српска 05.09.2022 | 14:02
Легализација објеката почела у Бањалуци

"Ја сам легализовала 2006. године, имам помоћну зграду, неће да вас чују, ишла сам стотину пута, и једноставно то је затајило. Ово сада је стварно супер.“, рекла је Борка Рајин из бањалучког насеља Паприковац.

Градоначелник Бањалуке Драшко Станивуковић каже да је ово најодговорнија национална политика, коју град и Република Српска могу да спроведу да легализација буде потпуно бесплатна.

"У име оних људи који су се борили за Републику Српску. У име оних људи који су се борили за Републику Српску. У име оних који знају шта значи имати кров над главом и имати то све на папиру. Е за то значи ова бесплатна легализација по најједноставнијој процедури потпуно бесплатно овдје у Парку Младен Стојановић. Ова иницијатива ће важити за све градове, и Челинац и Котор Варош и Мркоњић и Градишка, Приједор , јер се мијења Закон који ће то омогућити", казао је Станивуковић.

Он је рекао да је град покренуо бесплатну легализацију и за све наше објекте, за све наше цркве, које су рушене, али и грађене.

"Да не би било као у Црној Гори, да неко тамо додје и каже црква није српска. Зато је град омогућио бесплатно легализацију свих наших цркава и њихових објеката“, поручио је градоначелник Бањалуке. 

Током овог мјесеца Народна скупштина РС донијеће измјене Закона о легализацији, који предвиђа да се сви објекти саграђени до краја 2013. године сматрају легалним. Град Бањалука је почетком августа предао Парламенту Српске иницијативу за измјену Закона о легализацији како би легализација била потпуно бесплатна и једноставна.

(БН)

Коментари / 29

Оставите коментар
Name

Србо

05.09.2022 12:14

Значи проћиће и тајкуни као уз народ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Борац

05.09.2022 14:58

Браво Драско! Само дери ове лопове.

Name

Јаффа

05.09.2022 16:16

Исплати се радити на црно изгледа...

Name

Мајдан

05.09.2022 12:22

Чуј бесплатно,то је казна за легалисте и оне који поштују закон.Чист популизам и стимулисање анархије.

ОДГОВОРИТЕ
Name

киза

05.09.2022 12:26

И шта сада. Сви који су бесправно градили неће ништа уплатити у буџет (да не говоримо да је то и кривично дело) а они који су све радили по закону, трт Милојка. Нека само напред па ће бити још више бесправне градње. Уместо да их казните ви их награђујете. Искрено немам ништа против легализације али ако им већ дајете прилику за то нека кошта барем 50% више од оне цифре коју су платили људи који су радили све по закону. Ово је једна чисто популистичка одлука и на нивоу РС-а и на нивоу Града Бања Лука, која ће се на крају обити о главу, наравно обичном грађанину јер недостаје новац у буџету. А сада једно питање. Зашто грађанима који су све радили по закону, ако сте већ донели такве одлуке, не вратите новац који су платили за комплетан поступак издавања грађевинске дозволе. Очекујем гомилу негативних коментара, али то је тако.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ноле

05.09.2022 12:52

Нема негативних коментара,зато сто си у праву.Знаци,они који су градили легално немају никакве привилегије у односу ба ове који нису градили легално.Па моји,отац и мајка,су направили куцу,све таксе уплатили,добили све папире,црно на бијело,без икаквих малверзација,и сад они испадосе будале,а ови сто ау бесправно градили,они бивају наградјени.Па то само овдје има и нигдје висе.Фуј...

Name

Крле

05.09.2022 17:42

Потпуно се слазем са тобом. Ево ја се на пример питам ко це сада тим градјанима гарантовати да су њихови објекти,израдјени без било каквог пројекта или накнадног прегледа, сигурни и безбједни у слуцају земљотрес на пример. Ви кад некоме као дрзавни или орган локалне самоуправе дате употребну дозволу сматра се да је тај објекат сигуран и безбједан. Е сад ако се деси несто лосе ко це ту преузети одговорност. Наравно да неце нико. И засто после овога људи који су градили у складу са законом не би тузили дрзаву јер их дискриминисе оваквим измјенама закона.

Name

Право

05.09.2022 20:15

Апсолутно се слазем са васим коментарима на сцени је систематска дискриминација и власници легално саградјених објеката имају право, поред утврдјења дискриминације, користеци као компаратора примјер легализације нелегалног објекта,тразити и врацање уплацених износа то је и логицно и правицно.За овакве захтјеве нема преклузије тако да смисљено одредјена 2013г. нема знацаја.

Name

Че Гевара

06.09.2022 12:55

Потпуно сте у праву.Драшкова легализација води у правну несигурност и анархију.Правно свијесни грађани поштујући државу одвајали од редовног живота да би платили дозволе и легализовали а показало се да су сад правно кажњени и намагарчени што представља највећи ударац на свијест храђана који су платили легализацију.Е тако се држава не гради него разграђује.Требају сви грађани који су платили дозволе скупити и направити удружење и тражити поврат средстава.А позивање Драшка на категорије од социјалних до избјеглуца је продавање магле.Ево и ја сам избјеглица па сам дигао кредит да би платио дозволу што могу и документовати.Значи његова " доброта" је увод у свијест народа да не треба ништа плаћати држави јер је тако најисплатније.У ствари треба провјерити има ли и његов отац плаћену легализацију.И на крају срам и стид било институција који дозволе легализацију бесплатно на штету свих људи који су грцали и скупљали паре да плате.Поздрав свима!!!!

Name

Хм

05.09.2022 12:29

Тако ради, а не испират мозаг стариијма ...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Здравко

05.09.2022 13:52

У праву сте делимично. Слажем се да треба платити. Ти који си платили имали су. Ја избјеглица сам направио кућу тешком муком 2000 год. и није било говора да платим градјевинску. Платио сам је 2012. год. када сам имао новац, а да сам чекао да скупим новац и за градјевинску био би то вријеме подстанар. Сад имам помоћни објекат без дозволе и немам пара да га легализује. Сва срећа па ћу то урадити сада.

Name

Бањалучанин

05.09.2022 13:10

Како може почети бесплатна легализација кад ни закон није донесен? Ово је врхунац популизма пред изборе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мили

05.09.2022 13:21

У праву сте, становали смо приватно и поцели правити куцу, 2009 . год..Морали смо дици кредит и то добар да би уплатили све да добијемо градевинску дозволу , посто је инспекција стално обилазила. Много пара смо дали за те папире,

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

05.09.2022 20:34

Е сад се сјети ко је тада био на власти и узео те паре и немој гласати за њих...

Name

Сина

05.09.2022 13:36

Станивуковицу, а ста је с нама који смо уредно платили? Хоцес ли И нама изаци у сусрет и вратити новац?

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

05.09.2022 20:35

Ви који сте уредно платили сјетите се ко вам је узео те паре па поново гласајте за њих...

Name

Бањалучанин

05.09.2022 21:51

Ахахах па ти исти на које алудираш да су узели паре, сад доносе закон о легализацији! Размишљте ли ви икад прије него што напишете нешто?

Name

Горан

05.09.2022 13:51

Па вратите паре онима који су легализовали у складу са законом када већ награђујете оне који су градили мимо закона

ОДГОВОРИТЕ
Name

Коста

05.09.2022 13:52

Драско,свака цаст за све сто си до сада урадио. Све то има јос вецу вриједност јер си имао велике опструкције скупстинске вецине коју предводи СНСД ,цупо и остали непријатељи Бањалуке. Када цес ријесити отету земљу од нас сељака,насу прадједовину.Она је предата Граду Бањалуцк....Неби ваљало да ми сељаци ово вазно питање рјесавамо на свој нацин.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Вук

05.09.2022 13:58

Увијек боље проду они који заобилазе законе. Настао је хаос у простору и трајне стете. Ово све мора пропасти

ОДГОВОРИТЕ
Name

ББ

05.09.2022 14:24

А ја дао велике паре.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Драгослав

05.09.2022 15:42

Лијепо, сад вратите мојих 20.000. Ко не плати њему се опрашта, ко плати ко га шиша. Па се питате што људи иду у Њемачку, зато што се тамо ником не опрашта, правила су иста за све.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Е

05.09.2022 17:07

Сад сви знамо да су ови што су радили по закону тотално будале а ови испадоше паметни. Додуше код нас је све тако поштен увијек најебе. Него какав је омјер поштених и нелегализованих да видимо је ли нам Драле добио или изгубио с овим манипулацијама.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мили

05.09.2022 18:08

Тако је Драгославе, и ја сам платио 16 000 км.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дуле

06.09.2022 06:26

Требало је изаци у сусрет овим људима,али у смислу да се смањи сума коју треба платити.Рецимо преполовити износ,или несто тако.Али потпуно их ослободити плацање ицега је економски незрело.Имас сада пара у будзету због инфлације,а ако се криза распламса видјецес..Оно сто оптузујете Додика да расипа паре,ово је исто расипање пара.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Поштено?

06.09.2022 07:32

Рушење о свом трошку и казна. Каква легализација? О чему причате? И шта је то било 2014 да прије може без дозволе а послије не?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Поштено?

06.09.2022 07:35

Оће бит каква легализација марихуане?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Поштено?

06.09.2022 09:54

Ако већ легализујете, онда легализујте. Да идемо градити. Не треба дозвола, само удри. Свима исто. Па ће сви имати кућу, неко и више њих. А обрадива земља нам свакако ни не треба ускоро неће имати ко да ради. Само изнајмљивати кад додје дијаспора.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Игор

06.09.2022 11:16

Рече папак који има лавове испред куће која је највећи кич у ширем завичају.

ОДГОВОРИТЕ