Legalizacija objekata počela u Banjaluci

Grad Banjaluka počeo je sa prijemom zahtjeva za legalizaciju objekata na području grada, i to u prostorijama Mjesne zajednice Rosulje, odnosno u Parku Mladen Stojanović. Procedura je pojednostavljena i potrebna su svega dva papira, dokaz o godini kada je objekat sagrađen te posjedovni list koji dokazuje da ste vlasnik zemljišta na kome je objekat. Građani kažu da konačno mogu da odahnu.

Republika Srpska 05.09.2022 | 14:02
Legalizacija objekata počela u Banjaluci

"Ja sam legalizovala 2006. godine, imam pomoćnu zgradu, neće da vas čuju, išla sam stotinu puta, i jednostavno to je zatajilo. Ovo sada je stvarno super.“, rekla je Borka Rajin iz banjalučkog naselja Paprikovac.

Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković kaže da je ovo najodgovornija nacionalna politika, koju grad i Republika Srpska mogu da sprovedu da legalizacija bude potpuno besplatna.

"U ime onih ljudi koji su se borili za Republiku Srpsku. U ime onih ljudi koji su se borili za Republiku Srpsku. U ime onih koji znaju šta znači imati krov nad glavom i imati to sve na papiru. E za to znači ova besplatna legalizacija po najjednostavnijoj proceduri potpuno besplatno ovdje u Parku Mladen Stojanović. Ova inicijativa će važiti za sve gradove, i Čelinac i Kotor Varoš i Mrkonjić i Gradiška, Prijedor , jer se mijenja Zakon koji će to omogućiti", kazao je Stanivuković.

On je rekao da je grad pokrenuo besplatnu legalizaciju i za sve naše objekte, za sve naše crkve, koje su rušene, ali i građene.

"Da ne bi bilo kao u Crnoj Gori, da neko tamo dodje i kaže crkva nije srpska. Zato je grad omogućio besplatno legalizaciju svih naših crkava i njihovih objekata“, poručio je gradonačelnik Banjaluke. 

Tokom ovog mjeseca Narodna skupština RS donijeće izmjene Zakona o legalizaciji, koji predviđa da se svi objekti sagrađeni do kraja 2013. godine smatraju legalnim. Grad Banjaluka je početkom avgusta predao Parlamentu Srpske inicijativu za izmjenu Zakona o legalizaciji kako bi legalizacija bila potpuno besplatna i jednostavna.

(BN)

Komentari / 29

Ostavite komentar
Name

Србо

05.09.2022 12:14

Значи проћиће и тајкуни као уз народ.

ODGOVORITE
Name

Borac

05.09.2022 14:58

Bravo Drasko! Samo deri ove lopove.

Name

Jaffa

05.09.2022 16:16

Isplati se raditi na crno izgleda...

Name

Majdan

05.09.2022 12:22

Čuj besplatno,to je kazna za legaliste i one koji poštuju zakon.Čist populizam i stimulisanje anarhije.

ODGOVORITE
Name

kiza

05.09.2022 12:26

I šta sada. Svi koji su bespravno gradili neće ništa uplatiti u budžet (da ne govorimo da je to i krivično delo) a oni koji su sve radili po zakonu, trt Milojka. Neka samo napred pa će biti još više bespravne gradnje. Umesto da ih kaznite vi ih nagrađujete. Iskreno nemam ništa protiv legalizacije ali ako im već dajete priliku za to neka košta barem 50% više od one cifre koju su platili ljudi koji su radili sve po zakonu. Ovo je jedna čisto populistička odluka i na nivou RS-a i na nivou Grada Banja Luka, koja će se na kraju obiti o glavu, naravno običnom građaninu jer nedostaje novac u budžetu. A sada jedno pitanje. Zašto građanima koji su sve radili po zakonu, ako ste već doneli takve odluke, ne vratite novac koji su platili za kompletan postupak izdavanja građevinske dozvole. Očekujem gomilu negativnih komentara, ali to je tako.

ODGOVORITE
Name

Nole

05.09.2022 12:52

Nema negativnih komentara,zato sto si u pravu.Znaci,oni koji su gradili legalno nemaju nikakve privilegije u odnosu ba ove koji nisu gradili legalno.Pa moji,otac i majka,su napravili kucu,sve takse uplatili,dobili sve papire,crno na bijelo,bez ikakvih malverzacija,i sad oni ispadose budale,a ovi sto au bespravno gradili,oni bivaju nagradjeni.Pa to samo ovdje ima i nigdje vise.Fuj...

Name

Krle

05.09.2022 17:42

Potpuno se slazem sa tobom. Evo ja se na primer pitam ko ce sada tim gradjanima garantovati da su njihovi objekti,izradjeni bez bilo kakvog projekta ili naknadnog pregleda, sigurni i bezbjedni u slucaju zemljotres na primer. Vi kad nekome kao drzavni ili organ lokalne samouprave date upotrebnu dozvolu smatra se da je taj objekat siguran i bezbjedan. E sad ako se desi nesto lose ko ce tu preuzeti odgovornost. Naravno da nece niko. I zasto posle ovoga ljudi koji su gradili u skladu sa zakonom ne bi tuzili drzavu jer ih diskriminise ovakvim izmjenama zakona.

Name

Pravo

05.09.2022 20:15

Apsolutno se slazem sa vasim komentarima na sceni je sistematska diskriminacija i vlasnici legalno sagradjenih objekata imaju pravo, pored utvrdjenja diskriminacije, koristeci kao komparatora primjer legalizacije nelegalnog objekta,traziti i vracanje uplacenih iznosa to je i logicno i pravicno.Za ovakve zahtjeve nema prekluzije tako da smisljeno odredjena 2013g. nema znacaja.

Name

Če Gevara

06.09.2022 12:55

Potpuno ste u pravu.Draškova legalizacija vodi u pravnu nesigurnost i anarhiju.Pravno svijesni građani poštujući državu odvajali od redovnog života da bi platili dozvole i legalizovali a pokazalo se da su sad pravno kažnjeni i namagarčeni što predstavlja najveći udarac na svijest hrađana koji su platili legalizaciju.E tako se država ne gradi nego razgrađuje.Trebaju svi građani koji su platili dozvole skupiti i napraviti udruženje i tražiti povrat sredstava.A pozivanje Draška na kategorije od socijalnih do izbjegluca je prodavanje magle.Evo i ja sam izbjeglica pa sam digao kredit da bi platio dozvolu što mogu i dokumentovati.Znači njegova " dobrota" je uvod u svijest naroda da ne treba ništa plaćati državi jer je tako najisplatnije.U stvari treba provjeriti ima li i njegov otac plaćenu legalizaciju.I na kraju sram i stid bilo institucija koji dozvole legalizaciju besplatno na štetu svih ljudi koji su grcali i skupljali pare da plate.Pozdrav svima!!!!

Name

Hm

05.09.2022 12:29

Tako radi, a ne ispirat mozag stariijma ...

ODGOVORITE
Name

Zdravko

05.09.2022 13:52

U pravu ste delimično. Slažem se da treba platiti. Ti koji si platili imali su. Ja izbjeglica sam napravio kuću teškom mukom 2000 god. i nije bilo govora da platim gradjevinsku. Platio sam je 2012. god. kada sam imao novac, a da sam čekao da skupim novac i za gradjevinsku bio bi to vrijeme podstanar. Sad imam pomoćni objekat bez dozvole i nemam para da ga legalizuje. Sva sreća pa ću to uraditi sada.

Name

Бањалучанин

05.09.2022 13:10

Како може почети бесплатна легализација кад ни закон није донесен? Ово је врхунац популизма пред изборе.

ODGOVORITE
Name

Mili

05.09.2022 13:21

U pravu ste, stanovali smo privatno i poceli praviti kucu, 2009 . god..Morali smo dici kredit i to dobar da bi uplatili sve da dobijemo gradevinsku dozvolu , posto je inspekcija stalno obilazila. Mnogo para smo dali za te papire,

ODGOVORITE
Name

re

05.09.2022 20:34

E sad se sjeti ko je tada bio na vlasti i uzeo te pare i nemoj glasati za njih...

Name

Sina

05.09.2022 13:36

Stanivukovicu, a sta je s nama koji smo uredno platili? Hoces li I nama izaci u susret i vratiti novac?

ODGOVORITE
Name

re

05.09.2022 20:35

Vi koji ste uredno platili sjetite se ko vam je uzeo te pare pa ponovo glasajte za njih...

Name

Бањалучанин

05.09.2022 21:51

Ахахах па ти исти на које алудираш да су узели паре, сад доносе закон о легализацији! Размишљте ли ви икад прије него што напишете нешто?

Name

Goran

05.09.2022 13:51

Pa vratite pare onima koji su legalizovali u skladu sa zakonom kada već nagrađujete one koji su gradili mimo zakona

ODGOVORITE
Name

Kosta

05.09.2022 13:52

Drasko,svaka cast za sve sto si do sada uradio. Sve to ima jos vecu vrijednost jer si imao velike opstrukcije skupstinske vecine koju predvodi SNSD ,cupo i ostali neprijatelji Banjaluke. Kada ces rijesiti otetu zemlju od nas seljaka,nasu pradjedovinu.Ona je predata Gradu Banjaluck....Nebi valjalo da mi seljaci ovo vazno pitanje rjesavamo na svoj nacin.

ODGOVORITE
Name

Vuk

05.09.2022 13:58

Uvijek bolje produ oni koji zaobilaze zakone. Nastao je haos u prostoru i trajne stete. Ovo sve mora propasti

ODGOVORITE
Name

BB

05.09.2022 14:24

A ja dao velike pare.

ODGOVORITE
Name

Dragoslav

05.09.2022 15:42

Lijepo, sad vratite mojih 20.000. Ko ne plati njemu se oprašta, ko plati ko ga šiša. Pa se pitate što ljudi idu u Njemačku, zato što se tamo nikom ne oprašta, pravila su ista za sve.

ODGOVORITE
Name

Е

05.09.2022 17:07

Сад сви знамо да су ови што су радили по закону тотално будале а ови испадоше паметни. Додуше код нас је све тако поштен увијек најебе. Него какав је омјер поштених и нелегализованих да видимо је ли нам Драле добио или изгубио с овим манипулацијама.

ODGOVORITE
Name

Mili

05.09.2022 18:08

Tako je Dragoslave, i ja sam platio 16 000 km.

ODGOVORITE
Name

Dule

06.09.2022 06:26

Trebalo je izaci u susret ovim ljudima,ali u smislu da se smanji suma koju treba platiti.Recimo prepoloviti iznos,ili nesto tako.Ali potpuno ih osloboditi placanje icega je ekonomski nezrelo.Imas sada para u budzetu zbog inflacije,a ako se kriza rasplamsa vidjeces..Ono sto optuzujete Dodika da rasipa pare,ovo je isto rasipanje para.

ODGOVORITE
Name

Pošteno?

06.09.2022 07:32

Rušenje o svom trošku i kazna. Kakva legalizacija? O čemu pričate? I šta je to bilo 2014 da prije može bez dozvole a poslije ne?

ODGOVORITE
Name

Pošteno?

06.09.2022 07:35

Oće bit kakva legalizacija marihuane?

ODGOVORITE
Name

Pošteno?

06.09.2022 09:54

Ako već legalizujete, onda legalizujte. Da idemo graditi. Ne treba dozvola, samo udri. Svima isto. Pa će svi imati kuću, neko i više njih. A obradiva zemlja nam svakako ni ne treba uskoro neće imati ko da radi. Samo iznajmljivati kad dodje dijaspora.

ODGOVORITE
Name

Igor

06.09.2022 11:16

Reče papak koji ima lavove ispred kuće koja je najveći kič u širem zavičaju.

ODGOVORITE