Ево како ће изгледати настава од септембра

Министарство просвјете и културе сачинило је допис „Епидемиолошка ситуација: Почетак школске године – питања и план мјера” у којем су наведени приједлози како би могла да изгледа настава од септембра. Предложена су три модела и упућена су школама на разматрање.

Република Српска 19.07.2020 | 21:10
Ево како ће изгледати настава од септембра

Први предложени модел подразумијева редовну наставу и нормалан ток извођења. То би значило да је епидемиолошка ситуација под контролом и да је број заражених смањен.

Ученици би ишли редовно на наставу поштујући мјере међу којима су: дезинфекција руку и обуће, термалне камере, сензори, мјерење температуре код куће и дојава путем мобилних телефона или неки други облик провјере физичког стања ђака, посебан распоред уласка у школу, дезинфекција након смјене или часа, прилагођен распоред сједења, ђаци не мијењају кабинете осим у случајевима када је то неопходно, препорука да се храна и пиће не дијели, личне ствари које дјеца носе у школу свести на минимум и да наставници најаве које књиге, радне свеске и свеске ће бити потребне.

Други модел подразумијева извођење наставе сваког дана, али ће разред бити подијељен, часови ће трајати пола сата и сваки дан ће бити четири часа.

Часове ће прво слушати једна половина разреда, а одмах затим и друга половина. Мана овог приступа је недовољан број часова и то што би наставници два пута предавали исто градиво истом разреду. Осим овог, постоје приједлози да се разреди смјењују по данима па би тако сваки дан у седмици био резервисан за различите разреде, као и приједлог да се разреди смјењују по седмицама па би тако ученици једне седмице ишли на наставу, а друге би радили од куће.

Трећи модел је предвиђен за случај да епидемиолошка ситуација измакне контроли и подразумијева наставу на даљину, али би она била организована из школских учионица одакле би наставници спроводили наставу преко интернета уколико то техничке могућности дозвољавају.

(ИнфоБН)

Коментари / 69

Оставите коментар
Name

ре

19.07.2020 19:23

благо дјеци,хоће се описменити

ОДГОВОРИТЕ
Name

Батар Мехмед

19.07.2020 20:31

Ја сам за треци модел. И ја сам тако некад давно исао у сколу. Само сто није било интернета вец сам гледао и уцио преко ТВа. Опстанак највисе. После сам тако и факултет заврсио. Нисам исао на предавања него све сам са ТВа науцио. Волио сам гледати струцне емисије, дневник и тако то. Брзо сам и дипломиро. Јер све има на ТВу па не морас онолике књиге цитати као сто цитају ови сто морају ици на прави факултет гдје имају стално та предавања. Зивели!

Name

Ре

19.07.2020 20:31

Моје це богами бити много писменије и мање исфрустрирано ако буде поново тв скола. Наставници никада нису биле неке људске велицине, а поготову у овом времену. А социјализацију сам му вец обезбиједила радјањем браце.

Name

Ре реално

20.07.2020 04:26

Реално, таква је ситуација у цијелом свијету,па и код нас. Дјеца су највеће благо и дјецу треба заштитити максимално. Једини и најбољи је начин учење на даљину,док ова пошаст не продје. О вирусу Цовид-19 се јако мало зна, а тек о мутацијама које су неминовне као нус појава на јесен, још кад свему томе додате вирус грипа. Приједлог је да дјеца остану код куће, да сачувају своје баке,деке и своје најближе.Школа ће бити и времена за учење, здравље на првом мјесту.

Name

Влад Тепеш

20.07.2020 04:54

Описменили смо се ми па ево шта смо дочекали.

Name

Тарик

06.08.2020 02:00

Ја сам за други модел некако је то најбоље

Name

Пиy344

19.07.2020 19:24

Нема од тога ништа већ све наставите као што је било до краја ове школске године.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

19.07.2020 20:02

И да дјеци тестове раде друге особе хахаха

Name

Qфр

19.07.2020 20:13

Изгледа је циљ да се дјеца остану неписмена, као и вецина садасњих функционера, који су покуповали факултетске дипломе, а нису постено заврсили ни оановну сколу. Ста друго да оцекујемо од несколованих функционера?

Name

с којим телефонима

19.07.2020 19:38

Ако буде трећи модел, подијелите мобилне телефоне наставницима у којима це бити инсталиране платформе за рад, да телефони буду са меморијом, а некима дајте и лаптопе. Нек се мтел мало више ангажује, а не да ми трошимо своје цластите апарате. Хвала!

ОДГОВОРИТЕ
Name

...

19.07.2020 19:38

нема ту С од сколе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мм

19.07.2020 19:48

Бозе помози,да се ово са проклетим вирусом заврси Све це пропасти:сколе ,факултети,привреда,ама цијели свијет.

Name

Ахахаха

20.07.2020 06:34

Исто је и родитељима, није само теско наставницима, сви ми користимо своју технологију...

Name

МЕНАГЕР

19.07.2020 19:48

Увјек исте форе Али добитна комбинација се не мјења Тако и треба када је народ неписмен и не размисља својом главом Постављене три опције од којих прва одмах отпада јер нема логике а на друге двије це се залити и уцитељи и родитељи Тако да остаје она цетврта која је била на поцетку пандемине а коју су критиковали сви Е сада се излази у сусрет и уцитељима и родитељима и иде се са цетвртом опцијом (а у ствари то је била прва и једина опција) И тако онда као сви задовољни

ОДГОВОРИТЕ
Name

Хм

19.07.2020 20:09

Бас тако,једино могу наставити како је и заврсена сколска година!

Name

Роб

19.07.2020 19:50

Укинути буџетским корисницима плату и све ће се вратити у нормалу

ОДГОВОРИТЕ
Name

Андриц

19.07.2020 20:05

Браво,паметан коментар.Само им укини плату као и реалном сектору и видјецес како висе нема короне...

Name

Узас

19.07.2020 19:57

Ста терорисете дјецу која су имуна на васу пландемију криминалци у спрези са сзо????

ОДГОВОРИТЕ
Name

Принцип

19.07.2020 23:39

Ма ти си идиот!

Name

Ре

20.07.2020 04:22

Из ког си ти племена

Name

Ре Узас

20.07.2020 04:23

Заборавио си написати да је ово Додик све измислио ????

Name

Милос

20.07.2020 05:42

Претпостављам да немас ни кучета ни мачета и да живиш са мамом и татом?

Name

Јана

19.07.2020 20:02

Тешко да ће изводити е настава из учионица. Прво технички школе нису опремљене, родитељи немају обавезу да и ају интернет у кући. Има породица којима је то луксуз. Немају деца адекватне апарате. Нека министарство покрије трошкове родитељима, деци обезбеди апарате на којима ће моћи квалитетно да прате наставу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сладја

21.07.2020 10:50

затита права дјетета_на_квалитетно_образовање

Name

Драшко

19.07.2020 20:28

Каква министарка такви и приједлози. Нема ниста од наставе у септембру. Дјеца треба да уце онлине два мјесеца и онда да у групама иду на провјере знања. Па опет два мјесеца и опет провјере - крај И полугодиста. Друго полугодисте иста прица. Наредне сколске године це бити лијекови и вакцина.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сара

20.07.2020 07:35

Супер идеја-ја ћу лекције да 'испредајем', родитељи са дјецом нека то науче и увјежбају и нека мени додју само да их оцјеним.

Name

Ена

20.07.2020 23:20

Само и искљуциво први модел. Неке опстине су забиљезиле 1 или два слуцаја заразе. Засто би та дјеца испастала због градова и опстина које је трбало херметицки затворити.

Name

.......

02.08.2020 22:58

Нема смисла муцимооо се као нико (уценик сам) уцимо по 3,4 сата не нико не зели онлине наставу??

Name

Није битно

10.08.2020 23:09

......., и ја сам уценик, али овако је боље. :)

Name

Ахахаха

19.07.2020 21:03

Ма како да не, сада се опет навалите родитељима на ледја са сколом, доста је јадном родитељу муке па треба да буде и уцитељ. Јос смо дузни посједовати тв , компјутер и телефон савремен, уз то да плацамо ртрс таксу и интернет. Па пустите нас да зивимо висе!!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сладја

21.07.2020 10:50

хттпс://www.петиције.онлине/сигнатурес.пхп?туннус=затита_права_дјетета_на_квалитетно_образовање&паге_нумбер=7&нум_роwс=10

Name

Фелицитy

21.07.2020 13:41

Тако јее

Name

?

02.08.2020 22:54

Ја се слазем И уценик сам теско је јако И родитељима И нама било ако ја будем похадјала јос И наредни разред онлине па ми смо готови уцимо по 3,4 сата па то нема смисла а имацемо огромне рупе у знању сто це јако утицати на даље време у зивоту!

Name

За бања луку

19.07.2020 21:08

Бит це веци број стсрлета и плаy статион клинаца

ОДГОВОРИТЕ
Name

ПРЦ

19.07.2020 21:18

Научити основне операције, историја такође основно, нема потребе учити неке ствари које никад у животу нису потребне, једино ако хоћемо да има више корисника буџета из министарства просвете па нека клепају са безпотребним информацијама и дјецу и родитеље.Таленте у страну и усавршавање, остали само основно, кога брига колико Индија има становника и ко је ходао земљом пре 4512година.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Оп оп

20.07.2020 03:03

Ста је разлог томе свему? Засто то људи раде? Није ми јасно. Медији су седамдесет посто мање пумпали ову глупост прије 3 мјесеца. Сад висе нема ниста сем ,,короне" и то константно. Знаци висе нема других вијести. Само је то???

ОДГОВОРИТЕ
Name

Заборавна

20.07.2020 14:29

Тако је,градиво је преопширни.

Name

борац

20.07.2020 03:37

сесторо у разреду и јос и подијелити у двије групе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

мислим

20.07.2020 03:38

Ускро це бити изједнацен број дјака и наставника.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Професор

20.07.2020 04:55

Да, да сколе су проблем. Ту је највеци извор заразе. Кафане, ресторани, кладионице, теретане па цак и вртици могу нормално да раде, ту се неце нико заразити али сколе никако. То је легло свих проблема.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сладја

21.07.2020 10:50

хттпс://www.петиције.онлине/сигнатурес.пхп?туннус=затита_права_дјетета_на_квалитетно_образовање&паге_нумбер=7&нум_роwс=10

Name

?

02.08.2020 23:01

Бас тако сколе не могу да раде а кафане могу а на онлине настави се уцИ по 3,4 сата на врат на нос

Name

Ахаб

20.07.2020 07:12

Трећи модел је најгори јер то од најлошијих ђака ствара врлодобре и одличне, наставу морају организовати у учионицама.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Анонимно

20.07.2020 10:57

Поштовани! Моје мишљење је да се од септембра уведе овај други модел што сте навели...Јер свако дијете нема могућности за онлине наставу тј.наставу на даљину...Аа како већ знамо епидемиолошка ситуација се у РС ии широм свијета све више и више погоршава-знате и сами...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бања Лука

20.07.2020 11:08

Само јос да набаве сапун и убрусе у сколама, јер јос не знам да је неко некад видио исте у сколском wц-у.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Деки

20.07.2020 12:46

Док је корона сколе требају бити затворене.Здравље је на првом месту па свеостало

ОДГОВОРИТЕ
Name

Брко

31.07.2020 14:00

Тако је! Нека раде кафићи, кладионице, базени, купалишта. . . . ту дјеце нема уопште!

Name

Родитељ...

20.07.2020 14:49

Ово није уреду дјеца су опет под ризиком осим у случају наставе преко тв.. Или онлајн наставе..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Родитељ бл

20.07.2020 19:50

Други модел, само још прилагодити начин предавања , захтеве и оцјењивање, додати елементе креативности и истраживања у седмици у којој не иду на предавања а уче код куће.

ОДГОВОРИТЕ
Name

.......

02.08.2020 23:03

Тако је или први или други

Name

Дејана

20.07.2020 21:55

Дали це деца дрзати социјалну дистанцу без играња и гледања у лопту са тузном погледом? А ста це на пример мој син сто спада у ризицну крупу и за којега стрепим вец 11 година да иде у масу као да здравље није БИТНО? Ја на његово здравље нецу бацати коцкицу. Па знате ста 99' године током бомбардовања се није исло у сколу 3 месеца па нам ниста нефали!

ОДГОВОРИТЕ
Name

?

02.08.2020 23:04

Па ни сада се није исло 3 мјесеца

Name

Ариана

21.07.2020 13:35

Ја сам за тај други модел. На онлајн настави дјеци родитељи, браћа, сестре... раде тестове. Боље је да се иде у школу, настава на даљину и није баш нешто.....

ОДГОВОРИТЕ
Name

.......

02.08.2020 23:05

Тако јеее

Name

Фелицитy

21.07.2020 13:38

Да, сада су школе проблем. Кафићи, дискотеке.... то може да ради а школе су затворене. Настава на даљину очигледно не представља право знање ученика. Ђацима родитељи раде тестове. Зар нам то треба. А и већина и не прати наставу него само види шта им је за задаћу и то је то. Још и задаћу препише. Боље је да се иде у школу, само треба поштовати правила, мјере заштите...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Драгана Спремо

21.07.2020 15:55

Ја сам за трећи због сигурности дјеце али и да влада омогући родитељима са више школараца у породици опрему за лакше учење.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Брко

31.07.2020 14:01

Па да. Али у томе и јест проблем. Родитељи мисле да они морају дјеци да раде задаће - зато се и буне против тога. :)

Name

Лили

22.07.2020 02:00

Треца опција најбољааа. Ако техницки буде изводљиво. Хеее који сте ви лопови засто неби била изводљива. Јели лаксе једној уцитељици, наставнику, проф, из уционице предавати свима него да дјеца иду јер теско да могу да се укроте и доведу у ред са оваквим нацином сколовања

ОДГОВОРИТЕ
Name

Владо

23.07.2020 14:25

Боље је да дјеца уце онлајн него да иду у сколу због ове ситуације ова прва опција је циста глупост за дјецу

ОДГОВОРИТЕ
Name

.......

02.08.2020 23:08

Па бар увазити други предлог него треци уценик сам И не зелим да похадјам наредни разед онлине поготово зато сто зивим у малој опстини! !!!!!

Name

Амбар Смитх

26.07.2020 13:53

Ја сам за другу методу.Дјеца свакако треба да иду у школу и да се поштују мјере заштите.На онлајн настави дјеци родитељи и родбина раде тестове.Треба се ићи у школу....

ОДГОВОРИТЕ
Name

.......

02.08.2020 23:09

Тако је боље је 5 дана ици у сколу а 5 радити кОд куце него само онлине

Name

Брко

31.07.2020 14:04

Живо ме занима откуд свима идеја да наставници ЖЕЛЕ онлајн наставу. Просвјетни сам радник и било ми је за 50% теже све стићи (и ново градиво и вјежба и провјере) онлајн. (Не преко ТВ.)

ОДГОВОРИТЕ
Name

.......

02.08.2020 23:15

Никако 3 предлог уценик сам И не зелим да наредни разед блејим у компјутер И вид губим ради онлине наставе јакоо је било теско И нама а И радитељима И како да будемо писмени имамо да преписемоо по 7,8 страница свеске па јос И тона задаце па то никако само други предлог а с обзиром да зивим у малој опстини мозе И предлог 1!

ОДГОВОРИТЕ
Name

АЛ

05.08.2020 04:33

Прва опција је у неку руку и прихватљива , друге 2 су тотално безвезе. Цак и ако постоји тај наводни вирус има их вјероватно је 6 пута мање заразених него сто казу. Да се има висе времена и висе заинтересираности доста би се боље дијете могло исколовати код куце него у сколама,созбиром да је и без вируса ниво сколовања низак, сад це бити јос низи.

ОДГОВОРИТЕ
Name

мато ловрак

08.08.2020 09:19

добар дан и ја цу да оставим неко своје субјективно мислејње...Мислим да се неби требали изигравати са овом ситуацијом и да би уценици требали остати код куце поред рацунара и мобитела и пратити наставау тако би било лаксе и наставницима и уценицима,јер ова ситуација није ни мали за игру.........толико од мене лијеп поздрав и све најбоље

ОДГОВОРИТЕ
Name

Просвјетна дјелатница

09.08.2020 18:15

Предлазем особи Ре да своју дјецу исписе из сколе и сама их подуцава,посто сматра да наставници нису неке велицине.Тако це наставници имати висе времена да се посвете дјеци и родитељима који постују њихов рад

ОДГОВОРИТЕ
Name

Фддд

14.08.2020 11:50

Мени је најбоље да дјеца иду у сколу сваки дан

ОДГОВОРИТЕ
Name

ХУСЕИН

24.08.2020 09:52

Ја сам за трећи модел јер пуно је боље ради вируса Цовид-19

ОДГОВОРИТЕ