Велико НЕ турском везиру у Вишеграду

Поштовани грађани Вишеграда, данас на Видовдан, један од највећих српских празника, али и најтужнијих, када цијели српски народ оплакује косовске јунаке, начелник општине Младен Ђуревић и предсједник СНСД-а Перо Петровић откривају споменик турском везиру Мехмед- паши Соколовићу.

Република Српска 28.06.2017 | 09:35
Велико НЕ турском везиру у Вишеграду
Начелниче, обраћам Вам се испред ОО СДС Вишеград, и у своје лично име, и питам ко Вам је дао сагласност и по чијем налогу постављате споменик турском везиру Мехмед -паши Соколовићу у Вишеграду?

Да ли сте за тај чин тражили мишљење грађана Вишеграда, српске православне цркве, односно Скупштине општине Вишеград и да ли сте испоштовали поступак и процедуру коју налаже Закон о споменицима и спомен обиљежјима Републике Српске, јер то је најмање што сте могли учинити прије него сте сами одлучили да у Вишеграду поставите споменик турског везира османлијског царства, које је више од 400 година држало српски народ у ропству и вршило невиђено насиље и геноцид над цијелим српским народом, незапамћен у историји човјечанства.

Мало који народ на свијету би издржао стотине година ропства крволочног отоманско-исламског царства, али су Срби то издржали. Издржали су то захваљујући свом вишевјековном битисању на овим просторима, прије најезде Турака, својој традицији, култури и прије свега својој православној хришћанској вјери и цркви, која је чврсто стајала уз свој народ и надљудским напорима нас сачувала да не нестанемо као народ на овим просторима.

Овај период српске историје изњедрио је стотине знаних и незнаних српских јунака, који су својим јунаштвом и жртвом помјерали границе могућег и инспирисали народне приповједаче да кроз усмено предање сачувају и пренесу на потоња покољења и отму од заборава страдања и борбу српског народа за крст часни и слободу златну.

У та тешка времена, које је историја Срба прозвала тамним вилајетом српског народа, Срби су трпили страшан "зулуме" и најстрашније методе мучења, а један од најцрњих су били набијање живих људи на колац, затим "данак у крви", гдје су Турци отимали српску мушку дјецу и од њих правили најоданију и најкрволочнију војску отоманског царства - такозване јањичаре, које су потурчавали и одмалена одвојене од родитељске љубави и породице обучавали, као што су радили Спартанци са својим легионарима за елитне војнике отоманског царства, право прве брачне ноћи и многи други...

Мехмед - паша Соколовић одведен је као дјечак из села Соколовићи (мада о томе постоје опречна мишљења код историчара, неки тврде да је његова породица већ била примила ислам и да је добровољно отишао у турску), потурчен је и постао је један од најславнијих везира отоманске империје, који је вјерно служио три турска султана, а славу и вјерност је заслужио својим војничким походима против хришћана, гдје је био дошао чак до Беча и у неколико крваво угушених буна и устанака против султана.

Нарочито се истакао у бици код Темерина и Мохачкој бици. Похарао је и поробио и Београд, попалио све цркве, а на мјесту Велике београдске цркве саградио је велики турски сарај.

У највећем успону власти Мехмед – паше, у времену од 1571. до 1577. године, направљена је ћуприја на Дрини у Вишеграду, којој посебно мјесто у историји даје наш нобеловац Иво Андрић, који за свој роман „На Дрини ћуприја" добија и Нобелову награду. Сада је ћуприја на Дрини под посебном заштитом УНЕСЦО-а.

После ослобођења од Турака, ови простори су били под анексијом Аустроугарске монархије, затим је била Краљевина Југославија, па СФРЈ, па сада држава Босна и Херцеговина, односно конкретно Република Српска. На Дрини ћуприја представља монументални споменик живота једне епохе српског народа и непроцјењиви градитељски подухват тог времена.

И Аустроугарска је на нашим просторима иза себе оставила низ грађевина непроцјењиве архитектонске вриједности, који такође свједоче о култури тог времена. Питам вас, поштована господо, да ли то значи да требамо и цару Фрању Јосифу да дижемо споменике, због грађевина које су остале иза њихове окупације, или треба да осуђујемо млађаног Гаврила Принципа, који није био инспирисан грађевинским подухватима и љепотама грађевина Аустроугарске монархије, него је жртвовао свој живот за слободу Срба и осталих словенских народа на овим нашим просторима.

Питам вас, да ли сте ви од ослобођења ових простора до данас најпаметнија власт, која се једина сјетила да подигне споменик Мехмед – паши, кога ни његово српско поријекло не може ослободити историјске чињенице да је био и остао, до краја живота, један од најоданијих војсковођа и везира турског отоманског царства и који се у својим " вакфијама " о завјештању изјашњавао као Мехмед - паша Соколовић, син Џемалудин Синан бега Соколовића?

Да ли је, можда, у славној српској историји било много више историјских личности, које су заслужиле подизање споменика? Да ли сте, брзоплето донијевши једну овакву одлуку, прецијенили своје знање, памет и мудрост и потрцали да се "окитите" овим подухватом, а да притом нисте осјетили потребу да се око овог чина ипак консултујете, да не направите грешку, коју ће касније бити веома тешко исправити? Поред свега тога, овај споменик је незаконит и нелегалан, јер није испоштована законска процедура, предвиђена у Закону о споменицима и спомен обиљежјима РС.

Знам да вас ово писмо неће одвратити од ваше намјере, неће спријечити још један ваш покушај омаловажавања и понижавања српског народа и његове вјековне борбе за слободу на овим просторима, као што сте урадили и у свом мандату од 2008-2012, када сте дозволили својим коалиционим партнерима из СДА да, због очувања скупштинске већине, подигну споменик са оним срамним натписом "геноцид", због чега нам је касније требало двије године правне борбе да избришемо ту срамоту и љагу са српског народа из Вишеграда.

Откако сте дошли на власт - ви не питате никог ни за шта, већ одавно сте заборавили да вас је народ бирао и да ћете рачуне на крају полагати том истом народу.

ОО СДС Вишеград, предсједник Мирослав Којић

Коментари / 218

Оставите коментар
Name

Никола

28.06.2017 07:50

Ста зна црвена комунистицка секта ста је православље!? Они све сто раде,раде да обману народ ради својих лицних интереса!?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Генерал

28.06.2017 07:59

Какве то везе има са православљем. Вјера је била загарантована да сви практикују ста зеле. Цовјек је несто направио за зивота а оно сто је направио и дан данас се користи а ови данас који се куну у вјеру са свих страна само краду и ниста не остављају иза себе осим дугова за будуце генерације.

Name

либерал

28.06.2017 08:29

Да, вјероватно је он зидао а бабо му правио малтер. Глорификовање тиана и деспота овде има цак некакаву фолклорну димензију. Споменици се подизу у цаст великих дјела великих скупина људи. Ово подизање којекаквих спомен обиљезја свеколиким средњевјековним аристократама представља архаизам који треба забранити законом.

Name

Генерал

28.06.2017 09:59

@либерал Па добро ето покрени ти као либерал акцију да несто урадис. Порези тада су се плацали као и данас те се издвајало из суме која се сакупи. Пусти паметовање имас прилику за зивота да несто направис. Ја сам просли мјесец довео инвеститора кој це реновирати хотел и запослити око 30 људи. Да видим конкретно тебе ста цес ти да урадис!

Name

фронт

28.06.2017 11:04

Колико ли је куста наплатио споменик,тј колико се уградио!?!?!л

Name

Рее

28.06.2017 12:05

Остао је Куста добар, не треба бринути за њега. Зна тај себи.

Name

ре

28.06.2017 12:21

Ма био добар владар,Давао И градио За разлику од насих који су оптимали И униставали!!

Name

Стево Прњавор

28.06.2017 15:11

Господина Којица сам пратио на сједницама Скупштине, један од храбријих и медју најбољим политицарима на насим просторима. Свака Вам част на борби за српски народ. Вратицете Ви Висеграду достојанство.

Name

Душан, Нови Пазар

28.06.2017 15:32

хттпс://yоуту.бе/п4QеЗУ2ц0гМ БИЛАЛ МЕМИСЕВИЦ О МЕХМЕД ПАСИ! ДОБРО ЦУЈТЕ, ВИСЕГРАДЈАНИ, ПА ОПЕТ ГЛАСАЈТЕ ЗА КУСТИНЕ КЕРОВЕ!

Name

Борисав, Сарајево

28.06.2017 16:12

Да ли ви, Вишеграђани, уопште знате ко је Билал Мемишевић? Имате ли памети имало па дозволисте да вам град воде он и Емир?

Name

ма дај

28.06.2017 20:45

Па дје це га неце га мен у авлију.

Name

Милан

28.06.2017 21:07

Споменик треба подигнути страдалном српском народу, који је у најтежим мукама градио овај мост и дао за њега на хиљаде живота.

Name

Ре

28.06.2017 22:31

Требали су и Мурату подиц сто није брану пустио и уједно је спасио хиљаде зивота.

Name

Странац

29.06.2017 07:00

Поздрав за нацелника који је показо да није нацијолиста зна цовјек да постује добре људе јер и данас на овим просторима турци граде све и сваста

Name

Ре

29.06.2017 08:13

О којој ти црвеној секти прицас, не долази Патријарх мени на славу него Милораду Додику.

Name

Босњак

29.06.2017 08:55

Био је војник окупаторске војске = непријатељ Једино сто му могу признати су уцињена добра у име Ислама јер сам муслиман.

Name

Др

29.06.2017 14:02

Кад је рец о Мехмед Паси Соколовицу родзеном брату патријарха Макарија Соколовица треба знати следеце цињенице. Мехмед Паса Соколовиц је у времену владавине висе узадио за србе него ли многи у кога се данас срби куну. За његове владавине успостављена је Пецка Митрополија и многе друге које су били или пред гасењем или нису ни егузистирале да не набрајам, али Пецка наводим као цисти пример јер је никада ноико није могао успоставити. Уз несебицну помоц Пасе Соколовица то је успео његов брат патријарх Макарије Соколовиц негдје доласком на власт 1557 до1571. Надаље за владавине Мехмед Пасе Соколовица црква је функционсала и у осталим митрополијама. Морам напоменути да Турска освајања Босанског краљевства и конацног слома у Јајцу за оне кои незнају уствари највеци допринос томе имају срби кои су претварани у Јањицаре а потом и у Пасе. То укратко мада би било поуцно знати много висе и не само из једнога извора јер то су пристрасна записи.

Name

Подизати споменик Турцину

29.06.2017 15:34

Због само једног моста, "обновљене " Парријарсије, а занемарити сва зла која су задесила Србе у ретроградној Турској је идиотлук невидјени! Велицати Турску слугу, као сто то овдје раде коментатори је више него јадно. Сби би презивјели и без тог фамозног моста и Цркве која би ионако опстала. Није ми познато да су Грци и Румуни имали Патријаршију, а већи су православци од Срба. Тај објекат треба културно уклонити , уз претходну оцјену наших цијењених хисторицара који су увијек у поредјењу окупатора сатанизовали Аустрију у корист "БОЛЕСНИКА НА БОСФОРУ". (Турска у 19 стољећу).

Name

РЕ Др

29.06.2017 16:11

Какво глорификовање турског везира. Сад ће испасти још и да се борио на страни хришћана као Скендер бег. Оставите се таквих прича, посебно ви натурализовани србијанци који тобоже говорите екавски, а нисте савладали основна правила правописа. Умјесто кои пише се који.

Name

ре п.с.т

29.06.2017 16:31

Не лупетај. Имали су грци цркву и управо је он помогао да се потпуно не изгуби и не асимилира са грцима, подигао идентитет српског народа и цркве и извојевао самосталност Владала је пустос, расуло, губио се идентитет у том времену.

Name

Вихор

28.06.2017 07:50

Треба добро познавати историју ових простора, наравно и српску прошлост. Нису Турци сами дошли на Балкан и ове наше просторе, управо су их довеле српске велможе, да би им помогли у обрачунима, једних против других. Не би се тако дуго ни одржали, да им Срби нису били тако вјерне и добре слуге. Прочитајте о великим биткама Мађара, Аустријанаца и других европских народа против Турака, кључну превагу у корист Турака управо су давале српске велможе, који су се здушно борили против хришћана, а под барјаком са звјездом и полумјесецом. Према томе, ови што данас дижу споменик средњевјековном "окупатору", су потомци оних који су прије пар вијекова управо служили том окупатору....

ОДГОВОРИТЕ
Name

Немања И Немањићи

28.06.2017 08:14

Увалили Бошње Кустурицу-НЕМАЊУ и овај сада тражио за заслуге да му се предцима подигне Турбе(споменик) што је Додик и одобрио.Тако се деси кад се својатају личности других народа(Андриц,Селимовиц итд)и којекакви типови ранга Кустутица,Галијашевић,Лажански,Влајки,Ђакович и слични

Name

@Немања

28.06.2017 12:14

Господине, око 13 милиона Срба су муслимани дакле више него православаца, мало се распитајте боље. То је ваш проблем што сужавате Србе на православце. Има у Турској Бранковића, Вуковића и сл.. колико хоћете, нису они СТРАНЦИ него домаћини исто тако и Мехмед Паша Соколовић.

Name

Дилема

29.06.2017 13:33

Како ли це сад равногорци кад се построје у Висеграду? Хоце ли узет који селфие са Месом? :)

Name

Др ре Вихору

29.06.2017 14:50

Видим да познајес материју! То о цему ти писес јесте драгоцијеност. Пази ја сам у горњој реплици несто стуро рекао медзутим када бих уписао овдје на кои нацин је Турска освајала Балкан и да су уствари Срби ти кои су се борили под Турским бјраком нападајуци и освајајуци Босанско краљевство то никако небих исло на разумевање. Истина је медзутим таква да су Црква Богумилска масовно пресли на ислам управо због велике тортуре Турака (јањицара) док су Фрањевци потразили спас у споразуму потписивању документа кои се и данас налази у Фојници. Дакле они кои су постали ранији Турци као Мехмед Паса Соколовиц су уствари називали ове касније потурицама а да су и сами били потурице. Јасно је да су Срби довели Турке на балкан да би им помогли у рату једних против других велможа. Отуд и овај споменик Мехмед Паси Соколовицу родзеном брату патријарха Макарија Соколовица. Многе буне у Босни су дизали управо муслимани против Турског потурценог (пасиних) зулума један од најпознатих је Хусејн капетан Градасцевиц, браца Морици итд. Дакле права теза стои овако многи намјесници па све до паса су уствари били Срби кои су потурцени , а ( босњацка) Босанска црква и дио католицке , фрањевацке су прихватили ислам као вјеру а муслимане као националност и нису се изјасњавали никада као Турци по нцији као Срби кои су потурцени е ту настаје конфузија кад Срби упиру прстом на босњаке као потурице да би стварна цињеница била склонута. Медзутим то неби требало да се игнорисе из висе разлога прије свега околностима у коим су срби видјели спас са Турцима медзутим и каснијим десавањима јер су Срби били издјељени и са једне и са друге стране. Закљуцак! се мозе само оправдати споменик Соколовицу

Name

ре Вихор и Др

29.06.2017 15:39

Госпидо ви ср слузите неким цињеницама, али само половицно или боље реци докле ва.а одговара. Добрим дјелом се слажем јер сигурно је да је у игри престола свако склапао пактове и савезе са сваким. Вихоре и срби су тразили помоц од мађара да се супроставе турцима, ал су и мађари мудровали јер су одма ослабљене србе почели да нападају, те је било прелазења и на једну и на другу страну велможа. Исто тако ти цасни хрисцани пид Аустријом сј се понашали те су одбили помоћ, те помагали србима ослобађањем Београда и другдје, те опет склспали савез са турцима против срба, руса итд. Међутим овде се не слаземо око Хусеина К.Г који није крио српско порјекло, а ни титула се није код турака тек тако добијала. Зависно од времена и јацања почиње масовнији отпир и идеја о ослобадању од Турака у којој су једни били против, други за а ситна раја која је пресла у ислам највише је негирала своје пирјекло. Није ли сам Которманиц пресао у ислам и добио титулу паше и ако је дуго пружао отпор са Јованом Соколовицем.

Name

Ста реци

28.06.2017 07:53

Па ако то раде на данасњи дан и није у реду.мада и незнам бас циме га је и заслузио.и Павловиц је онда заслузио споменик у бијељини ако тако гледамо.најбоље да га дигне сам за зива себе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Симболика

28.06.2017 09:10

Баш мора на Видовдан?

Name

Гадгет РС

28.06.2017 14:59

Слободан Павловић је платио тај споменик. До прије неки дан је био на Слобомиру, па је одвежен у Вишеград.

Name

ре гадгет

28.06.2017 19:52

Вјероватно це српски добротвор наплацивати гледање Мехмед-пасе, уста му се истоварим.

Name

рациц

28.06.2017 08:11

Питање је само докле це ово све овако ? Трпили смо Турке толике вијекове, да ли смо на путу да и ову насу багру трпимо толико ? Назалост народ нас као да је у некој врсти хипнозе, сто их висе гази овај систем, ми га све висе подрзавамо. Тако бар показују сви претходни избори ? Засто је то тако једноставно не могу схватити. Да ли мозете ви ? Надам се да долази ново вријеме, вријеме у коме нас неце бити страх да будемо храбри.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Коо

28.06.2017 09:20

А тко смо то ми. Је ли то теби 500 година па се сјецас свега. Које глупости, једина истина о нама је да смо гладни и то зато сто нас НАСА мафија води. Ни Турака ни Аустроугара, само наси домаци издајници. Сад су Турци криви сто нам је лосе и сто немамо паметнијег посла од дизања споменика, било коме. Боље би било да су реновирали фасаду на скли за те паре или купили нови намјестај за дјаке.

Name

висеграђанин

28.06.2017 08:13

Сваки коментар је излишан, сам чин говори све, понижење свега што је српско, јавно позивамо све србе Вишеграда да изврше бојкот отварању споменика недоласком на отварање.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Небојша, Добој

28.06.2017 15:52

Ово би у Добоју само преноћило! Је ли могуће да у Вишеграду нема 100 чистокрвних Срба, да скинете ову љагу са града???

Name

ВЕТЕРАН

28.06.2017 17:32

АФЕРИМ,ВРАТИЛИ ГА НА МЈЕСТО ГДЈЕ ПРИПАДА..СВАКА ЦАСТ ЗА ДОДИКА И НЕМАЊУ...

Name

Какав бојкот?

28.06.2017 18:55

Срушите Тај срамни за Србе објекат. Да је ово у Федерацији борци би јавно пред камерама исти разбили у парампарцад. Код Срба мозе све и Турци бољи, а трче Нијемцима за крух! Паметни капирају.

Name

Милан

28.06.2017 19:50

Дајте људи, Висеградјани, дозовите се памети! Па да ли сте свјесни ста ово знаци?! Изадјите на протесте, нек носе тог балију у Андрицград!

Name

Не контам

28.06.2017 08:18

Да је било такво истребљење не би било ни цркве ни срба. Вјероватно сто је и допустио слободу вјере му и дизу споменик.

ОДГОВОРИТЕ
Name

мм

28.06.2017 08:30

Они нису ишли у школу И не знају историју !!

Name

Хмм

28.06.2017 09:33

Ви нисте ишли у школу зато и нисте упућени у дешавања у том периоду, па се ето чудите и питате, а ни једну историску чињеницу не знате.

Name

сконтацес, јос мало

28.06.2017 14:33

Па ти онда понеси тај усрани споменик куци, па клањај испред њега сваки дан. Није ти довољна цињеница да је тај набијао Србе на колац?!

Name

Црни Груја

28.06.2017 08:22

Још само фали да поред овог споменика подигну споменик и Емиру Кустурици. Обојица су радили против Срба и српског народа. Један у турско доба а овај данас.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Тихи

28.06.2017 15:53

Шта ће њему споменик, тај само паре граби! Још мало нек узимају од јадног народа, а онда сви на журку у затвор! Мафија!

Name

мм

28.06.2017 08:28

Које глупо саопштење и немају појма о историји ! Ако нисте змали родјени брат од стрица Мехмеда је био српски патријах ! Он је као везир дозволио обнову пећке патријаршије !!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре.

28.06.2017 08:49

Де нам мало појасни ту историју да не лупетамо дзаба.Хвала

Name

Историцар

28.06.2017 09:14

Е богами теби је слаба историја . Његова два брата су умрла у турској као муслимани а даљми родјак му је био Макарије кога је поставио да би лаксе владао Србима сто је и нормално. А колко му је у сјецању остало српство бајбоље говоре хиљаде набијених Срба на колац за вријеме његове владавине и стотине попаљених цркава. А да те подсјетим.отац му се звао по муслимански Дземалудин Синан бег Соколовиц да мозда и њега нису као дијете одвели у Турску

Name

Хм

28.06.2017 09:35

Немаш ти појма о историји, и начину страдања Срба у том преиоду, а о броју потурчених говори број вас који се изјашњавате ко Бошњаци данас.

Name

Херцеговина

28.06.2017 10:57

ТАЧНО !

Name

ре Хм

28.06.2017 11:06

Шта ти значи бити "потручен"? Колико ти у српском језику имаш"потурчених" ријечи? "потурчен" Хммм :)) Каже се у једној пјесми Сафета Исовића, парафразирам "када су их давит' стали Морићи су запјевали, Сарајево широко си, ој тврђаво мрачна ли си, султан царе, проклет ли си, кад ти сабља правду кроји, на зулуму царство стоји..." Срећа је што српски народ помало излази из тог вијековног гуслања, али ето има их још, ти си примјер, но то је твој проблем

Name

Мм, појма ти немаш

28.06.2017 15:57

Два његова рођена брата и брат од стрица су, такође, потурчени и двојица од те тројице су фин траг оставили у Османлијском царству - Дели Хусрев-паша и Лала Мустафа-паша, а и родитељи су отишли код њега у Једрене и примили ислам. Према томе, не лупетај.

Name

Фоца

28.06.2017 20:45

Не млати глупости, мм

Name

Хелена

28.06.2017 09:02

Срамота шта је Вишеград дочекао, шта је следеће споменик Сулејману Величанственом? Ово довољно показује какав је ментални склоп људи који нас воде.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ропе

28.06.2017 15:58

Следеци је Мусолини, мора Перо Петровиц и свог потомка истаци.

Name

Узас

28.06.2017 19:52

Каква вбрука за Висеград! Нацелник вам на ТВ-у ни у једном моменту не помену Видовдан као крсну славу Војске Републике Српске, погинуле српске јунаке... Кога сте то бирали, црни Висеградјани???

Name

Јој

28.06.2017 21:04

Јој ужаса заиста и ја се питам шта уради народ несретна му мајка. Да жалост буде већа још хипнотишу овај несрећни народ некаквом мантром о непознавању историје и обнови Пећке патријаршије, као да је обновио Карађорђе, а не Мехмед пашин рођак да би исти паша лакше владао несрећним пуком.

Name

Романија

28.06.2017 09:23

Срамота за српски народ, за РС. Без обзира у ком граду је ово је пљување по Србима. ВОЈСКА РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ

ОДГОВОРИТЕ
Name

Петар, Источно Сарајево

28.06.2017 15:59

Вишеград је давно пљунуо на све што је српско. Од ријечи "геноцид", преко Емира Кустурице, Билала Мемишевића, и сада ове двојице Младена и Пере. Дабогда изгорео до темеља, кад сте то допустили!

Name

Цуј овог

28.06.2017 18:58

Цуј то, знаци ако казес као суд, пљуно си на Рс. Са ливада и села никад сици нецете. Са ким вас упоредити ни сам не знам.

Name

Јоцо

28.06.2017 09:24

У Висеграду смо јос под османским царством.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Драгана

28.06.2017 09:25

Одлицни потези нове власти, фино погазисе све насе зртве. Срамота

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

29.06.2017 06:48

Мозда није ни све тацно како писе у српској историји. Инаце историје пису како коме одговара.

Name

Данило

28.06.2017 09:26

Имају ли образа бар мало?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Немају

29.06.2017 06:49

Код њих је образ дјон.

Name

Висеград

28.06.2017 09:27

Сто нас снадје данас на велики дан то нема нигдје. Умјесто да се слави цар Лазар, у Висеграду славе Мехмеда.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Митар

28.06.2017 16:02

Стидите се данас свих палих косовских јунака, цара Лазара, Милоша Обилића и осталих! Стидите се свих Вишеграђана који су живот дали у последњем рату! Сваки пут кад изговорите нешто српско, сјетите се да сте пљунули на све свето, због личних интереса и Емира Кустурице! А ваша покољења нек се стиде вас, дабогда вам неки Мехдем или Емир у фамилију ушли, да видите шта је Турчин!

Name

Додик & Цо.

28.06.2017 09:31

Ако су вец подигли споменик окупатору без било ције сагласности, нека се тако и потпису на њега. Да народ и генерације знају која банда је то урадила и у ције име. У име Срба и Висеградјана свакако није. Предлазем да на дпоменику писе да га подизе Додик & Цо.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Стево

28.06.2017 16:03

Ти нису питали ни становнике Вишеграда шта мисле, ни Борачку организацију, ни Српску православну цркву, никога.

Name

Нови 1

28.06.2017 21:00

Кнез Лазар , Србија није била Царство

Name

Има нас

30.06.2017 18:43

Подизу га Висеградјани. Али они паметни.

Name

Везировска

04.03.2018 02:40

Аллах се увалих ХАХАХ ..а ста се бојите Турака мати мила.Цудо како сте данас ту,како вас Турци нису истријебили и попалили или натакли на колац ил потурцили..ил несто 5..10 ХАХАХХА никад нико такво сто није потврдио осим у бајкама у ста ви радо вјерујете и налазите оправдања за масакре које свако мало организујете додусе узалуд,висе нас је па како год .Вазда били лицемјерни,уз лази се добро проводили..признао цак неки врли писац вас ..ал ви не цитате извињавам се

Name

мићко

28.06.2017 09:35

Јес, јес, Мехмед је палио живу дјецу на Бикавцу. Има на Wикипедији.

ОДГОВОРИТЕ
Name

не дипр

28.06.2017 14:35

Дај да ми подигнемо споменик Андрицу у Сарајеву. Па да видимо колико це стајати!

Name

Ре Мићко

30.06.2017 16:17

Није палио, али је набијао на колац.

Name

Маки

28.06.2017 09:36

Које будале донијесе овакву одлуку да поставе споменик турском везиру?!

ОДГОВОРИТЕ
Name

локални патриота

28.06.2017 14:37

Нова локална власт, предводјена нацелником Младеном Дјуревицем и предсједником ОО СНСД-а у Висеграду Пером Петровицем, а све по наредби предсједника СО Висеград Билала Мемисевица (њихов коалициони партнер из СДА) и Емира Кустурице!

Name

Маки

28.06.2017 16:03

Имате власт у пм. Није ни чудо што цијела Република Српска бруји о вама. Рушите то!

Name

Милос

28.06.2017 09:38

Хоце ли икада доци вријеме да ова нова власт несто пита градјане? Мозда поцнемо славити и Сулејмана.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Вера

28.06.2017 10:55

Шта фали?

Name

Ре Вера

28.06.2017 11:01

У Висеграду како су поцели неце фалити ниста.

Name

стоп потурицама

28.06.2017 14:38

Од сада обиљезавајте Бајрам умјесто Видовдана, изроди српски!

Name

Данко

28.06.2017 09:39

Ко је следећи на реду за споменик? Могао би Младен и Емиру поставити без да пита икога. Ионако овдје њих пар одлуцује о свему.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Николина

28.06.2017 09:41

Зар није могао споменик неком српском владару да се постави или се није хтјело? Мислим да је ово друго.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Тако је

28.06.2017 14:40

Нису хтјели! Зар поред Милоса, Лазара и осталих да се одаје цаст једном Мехмеду?! Висеградјани, ста то дозвољавате? Зар је могуце да цутите?

Name

Неко

28.06.2017 09:41

Довољно је реци БРУКА!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јована

28.06.2017 09:42

Понизи нас Младен. Могао би питати градјане ста мисле о овоме.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Младен

28.06.2017 22:59

Гласали сте гледајте.

Name

Новица

28.06.2017 09:47

Па ко це нормалан подрзати ово?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Жељко

28.06.2017 21:10

Гледате ли алтернативну, код њих су сви интервјуисани за споменик. Ја се просто питам шта је овом народу, да ли је нормалан. Дабогда им се поновило вријеме кад су екстремисти рушили споменике и палили српске заставе, а они немали гдје побјећи и немао им ко штитити гузице.

Name

Дарио

28.06.2017 09:49

У Висеграду од октобра народ нема право гласа, све му је забрањено и наметнуто па тако и ово. Среца па има јос неко у овом граду да отвори очи народу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бисер Дрине

28.06.2017 16:06

У Вишеграду они који имају м... да се јавно успротиве овим криминалцима бива макнут и жигосан истог момента! Е па неће моћи, Младене и Перо, све ћемо ми издржати, као што су и наши преци тог вашег Мехмеда. Па да видимо онда како ћете проћи улицом!

Name

Билеца

28.06.2017 09:53

Ови у Висеграду нису нормални ста раде. Ако је народ паметан зауставице их.

ОДГОВОРИТЕ
Name

јојо

28.06.2017 09:59

Највећем Бошњаку поставили споменик,браво православци

ОДГОВОРИТЕ
Name

Брука

28.06.2017 10:09

Дјуревицу, имамо ми Срби насе јунаке, подигни споменик неком од њих ако смијес од Емира и Билала

ОДГОВОРИТЕ
Name

СРБИН

28.06.2017 10:10

Конацно несто паметно да се деси. Вазније је српство од голог православља ( поготово оних који то цине из интереса), које свакако треба цувати и његовати. Ради се о Србину који је исламске ( превјерен) вјере али је за српство много уцинио ( Пецка патријарсија и сл.). Камо среце да нам је српство објединило све србе разних вјера (укљуцивси атеисте, суботаре и сл.) и да се нисмо међусобно убијали за интересе Ватикана.

ОДГОВОРИТЕ
Name

боле

28.06.2017 10:10

Нисам за споменик,ал логиком из коментара најбоље би било срушити ћуприју,Андрић град и све оно што је остало из доба окупатора разноразних...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Никола

28.06.2017 10:59

Једно је ста је остало као историја а друго је кад ви то данас подрзавате и правите нове греске! Цини ми се да подрску дају само они сто слијепо прате СНСС без обзира ста они раде!? Тацније на сцени су СНСД ботови!

Name

боле,ре никола

28.06.2017 13:02

Тако размишљајући,сарајевски Бошњаци уклонише стопе Гаврила Принципа са локације код Принциповог моста.Успут буди речено с којим ти правом неког називаш ботом а немаш појма о њему?Више је људи прешло том ћупријом но што ћеш ти срести у животу па је твојом логиком требало заобилазити око моста јер га је направио Турчин!!!!!

Name

Мила

28.06.2017 18:32

Мост је напревљен прије петстотина година за потребе отоманске империје и нека га, нико га не треба дирати. Али дизати споменик турском везиру је потпуно сулудо и неодбрањиво. Посебно због тога што Срби нису склони рушењу споменика као што су не тако давно Муратови екстремисти срушили споменик Иви Андрићу.

Name

Ре Боле

30.06.2017 16:22

Ми ништа не уништавамо, нас перманентно уништавају. Само будале могу подизати освајачу споменике, а србомрсци откривати на Видовдан.

Name

Сарајево

28.06.2017 10:12

Овај вас нацелник се бас спрда са вама.

ОДГОВОРИТЕ
Name

милан

28.06.2017 10:12

Браво за новог снсд- овог нацелника Висеграда Младена Дјуревица! Нека је он нама поставио пасу да нас подсјеца да смо и данас под сапом турцина и да ради све на стету Срба.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Војвода

28.06.2017 10:29

Сиром РС се Видовдан прославља на нацин како доликује овом празнику једино се у Висеграду слави неки Мехмед. Нацелнице обрукасте град и народ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

маја_са

28.06.2017 10:29

Мехмед паса није био турцин него србин кои је примио ислам , колоквијални назив за некога ко прми ислам је био "потурица ,турцин итд .. мехмед паса соколовиц је висе доброга уцинио за српски народ од свих кнезова и вемоза заједно .обновио је пецку патријарсију ,ава новац за градњу цркава и манастира ,градио мостове , хамаме и дзамије и ја сматрам да он треба имати свој споменик у висеграду ,а компарирти цара Лазара са Мехмедом је небулоза , прво нису зивјели у истом раздобљу , 2. цар лазар нема везе са Висеградом.цар Лазар има свој споменик и цркву Лазарицу. једино мислим да није било ок на Видовдан откривати споменик. а СПЦ не треба да се пита за овакве споменике јер они нису сакралне ,него историске вриједности . неце ваљда свестеник освестати Мехмед пасу .. ;))

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ана

28.06.2017 18:45

Потурица гори од Турчина. Колико је добра учинио српском народу најсликовитије је описао Андрић у роману На Дрини ћуприје због кога је Мурат са муслиманским екстремистима не тако давно срушио Ивин споменик у Вишеграду. Он је све ради за Отоманску империју, градио мостове за своје царство као и ми што данас градимо за наша покољења. Пећку патријаршију је обновио и поставио за патријарха свог вазалског рођака.

Name

Фоца

28.06.2017 20:50

Немас ти везе са зивотом.

Name

Ана

28.06.2017 22:01

Јок, ти Фочо фочанине имаш.

Name

ре: Ана

28.06.2017 22:59

Слазем се с тобом све, смо морас да узмес у обзир да је и сам Србија била вазална према османском царству,генерално мислим да је и Мехмед паса дио Српске историје и као таквог требамо га прихватити.

Name

ре Ана

29.06.2017 09:30

Велиш "у роману"

Name

Ана

29.06.2017 10:16

Ре није она била вазална држава, већ освојена држава и дио отоманске империје. Србија је мачем и у крви извојевала слободу и збацила ропске окове и само будалама може пасти на памет да дижу споменик свом поробљивачу. Према томе Мехмед паша је Велики везир и сераскер који је служио Отоманском царству и који се борио на страни турске империје против хришћана у цјелини. И да знате господине што пар малициозних и пар неупућених људи може да направи тешко ће хиљаду паметних да исправи.

Name

Ана

29.06.2017 10:18

Ре, а да се не ради можда о Андрићевој поезији.

Name

дуле

28.06.2017 10:34

Класицно исмијавање народа од стране нацелника.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Драгана

28.06.2017 23:05

Ма какво црно исмијавање, видите ли како је збуњен само понавља о некој симболици. Ништа он не зна осим извршавати Кустурицине налоге. Дјелује пијано. Кад се истријезни биће му касно. Народ га је већ почео пљувати, а ко зна шта га још чека.

Name

Следеци

28.06.2017 10:36

Пријаве за подизање споменика у Висеграду трају до даљњег. приоритет имају сви они који су нанијели стету српском народу. Билал и Емир тако наредили, а нацелник слуса.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ђикан

28.06.2017 10:43

Следеће године у Старом броду видим бисту Јуре Францетића...

Name

Марио

28.06.2017 10:37

Мене занима ко је дао дозволу за подизање споменика или се овдје све ради на своју руку?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Србенда

28.06.2017 10:54

Данас це тај споменик лицно открити Велики баја Додик ито онај Додик који друге оптузује да шурују и издају српске интересе. Ово на Видовдан није случајно Велики турски везир и на Видовдан то је тотално помрачење и понижење свих српких јунака и витезова и свих српских бораца погинулих за српство и слободу, јер он је без обзира на поријекло био и остао велики турски везир који је слузио султана вјерно ко пас до задњег тренутка свог зивота и није се како га неки желе приказати покајао и малтене вратио у српство него и он и цијела му фамилија примили ислам и вјерно слузили њему. Ако је то за споменике теско нама, а сто је градио мостове градио је за добробит свога царства јер се оно тад ту простирало . Срби у памет се не пљујте сами на себе.

Name

РС

28.06.2017 10:38

Залосно!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Добој

28.06.2017 10:45

Цитајуци све ово,могу само поцети да залим народ који зиви у Висеграду ста му се ради.Па османлије су јос и биле добре ста раде ови црвени.

ОДГОВОРИТЕ
Name

На Видовдан ?

28.06.2017 11:00

На Видовдан постављају споменик Главном војсководји османског царства!!! Сваста срамоте! Има ли ико у том Висеграду нормалан да то спреци?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Здравко

28.06.2017 21:18

А ко ће кад и општинска и републичка власт у садејству са Кустурицом откривају споменик.

Name

Докрим

28.06.2017 11:08

Препоручујем свима, који мисле као господа из вишеградског СДС-а, да прочитају на wикипедији биографију од Патријарха српског Макарија л и Мехмед-паше Соколовића, гдје пише да су њих двојица заслушни за обнављање Српске патријаршије 1557. године.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Данак у крви

28.06.2017 22:04

Сви прави Срби мисле као господа из СДС-а само СНСД-ови и Емир-агини ботови не мисле. ОНи су се давно продали.

Name

Јовица

28.06.2017 11:15

На дан сјецања на косовску погибију они откривају споменик Мехмеду који је Србе набијао на колце. Сваста у бозијој басти!

ОДГОВОРИТЕ
Name

везировка

04.03.2018 02:43

Јовицице не цитас довољно..потруди се мало висе други пут

Name

Бајо Пивљанин

28.06.2017 11:21

Људи моји данас у Вишеграду Кустурица,Додик и Ђуревић подижу споменик Мехмед-паши,а да се својим јунацима из претходног рата нисмо још на прави начин одужили и на прави начин још нисмо обиљежили ни сва наша стратиште.Синоћ отварају вишеградска стазу са "Кад ја пођох на Бентбашу",просто да се човјек запита је ли Вишеград у Републици Српској,а народ ћути,ћути и ћути.Па докле више мој народе!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Зона

28.06.2017 21:19

Какав народ такви и народни представници. Ово је давно заједно са Кустурицом гвозденом метлом требало истјерати.

Name

Видовдан

28.06.2017 11:29

Видовдан, празник посвецен Светом великомуценику кнезу Лазару и свим српским муценицима који су погинули у Боју на Косову 1389. г... Власт на целу са снсдовим представницима у Висеграду умјесто да ода помен страдалим Србима они постављају споменик Мехмеду великом турском везиру и војсководји који је слузио три турска султана!?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Неће моћи

29.06.2017 08:22

Није Турски већ Босански Везир, немој тако.. xД

Name

ста реци

28.06.2017 11:30

Брука и срамота

ОДГОВОРИТЕ
Name

Роки

28.06.2017 11:32

Највеце српске несреце су се десавале бас на данасњи дан. Понека будала злоупотријеби данасњи датум, али није он крив, јос веце су га овластиле.

ОДГОВОРИТЕ
Name

поп

28.06.2017 11:40

Исти дјаво мехмед паса или додик код мехмеда је био пирез 10% и није имао хеликоптер.паса био муслиман а додик је католик

ОДГОВОРИТЕ
Name

Лија

28.06.2017 11:43

У све вјерујем али само да прилог није написао Мирослав Којић. Њему се ништа не може вјеровати. Гдје је син запослен Мирославе ??????????

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

28.06.2017 12:00

Прилог или саопстење? Науци разлику па коментариси.

Name

рере

28.06.2017 12:48

Дали је прилог или саопштење није ни бито, колико је битно гдје је син запослен???????

Name

Мирослав Којић лично

28.06.2017 14:09

тако ви радите госн Лијо скривено лоповски и лажно. за разлику од Вас ја се никад не кријем и немам разлога него све сто мислим то вам јавно и казем. ја сам написао овај текст као предсједник ООСДС висеград и ставио га на увид свим градјанима РС да казу ста мисле јер одговорно тврдим да је ново највећа срамота српског народа , да се поставља споменик турском освајачу и војсковођи који је био један од највећих војсковођа османског царства које је извршило највећи геноцид над српским народом тог времена. Све сто мислим ја сам јавно и рекао а за све сто би рекао о нама и Мехмед паши требало би ми много висе него сто овај портал дозвољава, али за писмене и српске патриоте и ово је сасвим довољно . а госн Лијо кад сте вец други пут запели за мог сина да Вас информисем , хвала богу ја имам не једног него два сина и оба студирају и добро су хвала богу , да Вас информишем да се пуно не сикирате око тога. када моји синови заврше ако бог да и кад почну радити јавићу Вам и то , обећавам Вам а до тад не сикирајте се и драго ми је да читате можда нешто и научите ко зна.

Name

Потписујем

28.06.2017 15:48

Господина Којица Мирослава лицно познајем и могу да потврдим да је један од храбријих и одвазнијих људи који се бори против овога тиранског резима.Велико среце има и није полтрон и улизица као сто је данас тренд и кљуц успјеха.Само напријед Мирославе и не посустај, не клони духом ради нас који имамо бар трацак наде да це се несто промјенити.

Name

Лијо Мехмедова

28.06.2017 16:11

Колико си плаћена за ово пљување? Па бар буди фаца па јавно се потпиши именом и презименом! Него, какву ову бруку и фијаско преноси РТРС? Хахахха, послије концерта још један фијаско и то на Додиковој телевизији! Још мало ширите ислам и биће па, па.

Name

Марко

28.06.2017 18:57

А шта фали Мирославу Којићу, лажива лијо. Он је једини глас разума у овом сумраку Вишеграда. Којићев син не ради нигдје јадо јадна, није он син Жељке Цвијановић, нити је ужи члан породица ваших одборника па да гаа запослите. А осим тога Којићев брат је погинуо у последњем отаџбинском рату и носилац је Тепићеве медаље, па што се нико не сјети да њему дигне споменик. Којић једини исправља грешке СНСД-ове власти од брисања ријечи геноцид на споменику бошњачким жртвама и овог сада споменика до указивања на пљачку и корупцију од стране Емира Кустурице. Камо среће да имамо још Којића не би сад неки полуписмени носиоци власти дигли цијелу српску јавност на ноге.

Name

ре Марко

29.06.2017 11:11

Нисам адвокат али је јасно да сте напали коментатора Лију без разлога. На постављено питање гдје је син запослен ви сте тему раширили до величине једног романа. У чему је проблем ако лија сумња у истинитост навода у саопштењу. Гдје је та демократија и култура дијалога. Ево лично знам да један од синова студира веома дуго и да није запослен иако му је отац функционер у СДС-у, зачудо. Не запошљавају само ови лопови из СНСД-а, то за новац и гласове чине сви којима то политичка снага и позиција дозвољава. Добро је познато, да су у МИП-у БиХ, кад су Срби у питању, већином запослени симпатизери и чланови ПДП-а, још из времена Иванића. И на крају, желим да искажем посебно поштовање и захвалност борцима ВРС и МУП-а РС, који су своје животе дали да би се ми, јадна нам мајка, у миру и слободи свађали.

Name

Марко

29.06.2017 18:12

То је Ваше мишљење да сам напао Лију без разлога. Реците ми бар један разлог зашто не треба вјеровати Којићу у саопштењу. Његове су тврдње утемељене у историјским чињеницама. И шта је ту спорно? А што истина неке боли, мене није брига. Није ни ваша куилтура дијалога на завидном нивоу кад потежете као и Лија Којићевог члана породице. А поштовање и захвалност палим борцима ВРС И МУП-РС се не исказује само декларативно већ не чињењем лоших дјела и сврставањем на страну оних који их чине.

Name

Кустина резија

28.06.2017 11:55

Доци це вам Куста главе. Смисљено ради корак по корак. Отворите оци ви у Висеграду, прогледајте вец једном и видите његове намјере које вам он сам и говори, али их ви не цујете. Он је давно најавио да це поставити споменик Мехмед паси Соколовицу, да це направити османски дио у Андрц граду, караван сарај... Цак је давно изјавио да це он сам урадити висе него цијела исламска заједница. Дозовите се памети!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Викторија

28.06.2017 19:45

Ма овај народ у Вишеграду је потпуно анестезиран. Плашим се да је послије овог посљедњег рата дошло до тоталне дегенерације народаи да ће требати 50 година да се обнови српска биолошка супстанца. Ви сте потпуно у праву и све стоји, али нема ко да прихвати. Ово више није сумрак Вишеграда, ово је тотално помрачење.

Name

Милица Кусмук

29.06.2017 12:18

Свака ти цаст Марко. Говорис и мислис ко и ја.

Name

везирка

04.03.2018 02:47

Српска биолоска супстанца ХАХАХАХХАХАХАХАХАХ мајко мила да вас пријавим за ендемицне врсте мозда..ааааааа људи вазда мрзе оно сто је боље од њих самих..осјецам се поцасцено хвала молим ХАХАХАХ да не бих дизали споменике неким цетницима сто су због бајки клали народ..да да фантазирате као и обицно..хисторија вам нигдје није оставила трага..ама бас нигдје.Да и за то имате оправдање..цијели свијет је против тако знацајних срба хахахаахх па нико никад нигдје није записао то васе фантазирање УМИРЕМ ОД СМИЈЕХА

Name

Марија

28.06.2017 12:17

Доци це нама главе власт у Висеграду, ти народе цути ако си луд. Заборављамо насе зртве, тјерају вас да се клањате дзелатима, па то нема ни у једној опстини.

ОДГОВОРИТЕ
Name

везирка

04.03.2018 02:51

Клањацете ви јос дуго..опаметите се и цините свиетлију хисторију имате времена да се опоравите..то сто је паса Соклоловиц урадио хисторија потврдила..и ви се користите тиме.А то сто ви небулозиратре и цитате бајке ..уце вас у колијевци томе(назалос) то је вас проблем..такозвана васа хисторија никад нико нигдје није написао..верификовао нити оприцао осим вас самин..мало ми то невјеродостојно ха? ил је ко и обицно цитав свијет против тако знацајних за свијет срба хахахахха злогласници сте..ста вам моземо и крволоци вијековима..е то је хиторија потврдила

Name

Ја увијек против Којица

28.06.2017 13:34

Ма овај Којиц је тески безвезер.Цијело вријеме се борио и против Андриц града.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

28.06.2017 13:47

Мислите бори се против криминала у Висеграду који се десава пред насим оцима?

Name

Србин, Зворник

28.06.2017 14:27

Сто то тако? Није ваљда вец прпа ухватила?! Видис, ја нисам из Висеграда, али то је, уз Горана Лонцаревица, једини вас представник за ког сам цуо. Једини он је имао храбрости да јавно прозове Емира Кустурицу, да прица о криминалу и лоповлуку око Андрицграда. Због тога му скидам капу! И драго ми је сто је преузео странку. Само напријед, брацо Срби, отјерајте те потурице и Кустурицу из Висеграда!

Name

Само храбро против банде

28.06.2017 14:28

И треба да помињете и сањате господина Којица! Тај само мозе стати у крај овој секти и свим малверзацијама!

Name

Мокра Гора

28.06.2017 14:58

У праву сте, једини цовјек који је јавно говорио о криминалу у Андрицграду и рекао истину о Емиру Кустурици. Ми из Мокре Горе знамо ко је Емир и ста је нама урадио, сада то исто ради у Висеграду јер има подрску власти. Његов лоповлук једино господин Којиц мозе зауставити! Свако постовање за њега.

Name

Фоца

28.06.2017 20:53

Ти ниси ни за себе, везе немас ни о цему, мис.

Name

Драгутин

28.06.2017 14:01

Слава свим Косовским јунацима који су дали своје животе у борби против Турског освајача и поробљивача...Слава цару лазару,Милошу Обилићу и Влатку Вуковићу из БиХ-е правом заштитнику Срба и Српског народа на Балкану... Ови данас новокомпоновани Бошњаци који се позивају да су наследници старе краљевине Босне,шта би данас рекли њихови преци Срби из Босне на челу са Влатком Вуковићем и краљем Твртком који су послали у борбу против турског окупатора цео одред из БиХ у помоћ својој браћи Србима на Косову пољу.Данашњи Бошњаци који за себе кажу да су потомци старих Бошњана и који су примли окупаторску Турску веру ислам,против које се борио својевремено Влатко Вуковић и Милош Обилић,да ли би ти данашњи бошњаци послали одред бошњака као помоћ Србима на Косову као што је то урадио краљ Твртко 1389-те на кога се они данас позивају и чије симболе сада носе???Али зато бошњаци сада шаљу своју војску у Афганистан као помоћ американцима,времена се мењају и људи постају нељуди издају своје претке и обичаје зарад мало западног и окупаторског МЕДА... Шта би данас рекли на све то краљ Твртко и Влатко Вуковић да могу да виде:како њихови потомци тзв.Бошњаци који су променили своју православну веру и ратују против своје браће Срба,народу којем су и они доскоро припадали,тј.док их није поробила Турска исто важи и за БиХ хрвате некад Србе,а данас католике који себе воле да називају хрватима???Шта би на све то рекли преци бошњака и хрвата,велики је то грех да те преци куну и проклињу због ИЗДАЈЕ своје браће???Бошњаци и хрвати у БиХ одајте почаст својима из БИХ који су погинули у Косовској бици 1389-те.Не стидите се својих предака покажите да сте их бар мало ДОСТОЈНИ?!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

драго драгутине...

28.06.2017 21:08

...попије ли се лоза уз апаурин? успори мало жив био!

Name

Миле

28.06.2017 14:06

Слусам сад бесједу Милорада Додика на Сокоцу, елем казе он на Сокоцу да се зртве рата не смију заборавити, а сада це у Висеграду открити Мехмеда. Који апсурд. Него Миле пусти ти борце и зртве рата хајде ти код Емира брата. Ми борци се ионако стидимо тебе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

молим одговор

28.06.2017 14:30

Хоце ли ми неко ко је упуцен објаснити да ли је то само медијска патка или нацелник Висеграда и предсједник СНСД-а нису цистокрвни Срби?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

28.06.2017 14:54

Нису.

Name

?

28.06.2017 15:30

Па онда није ни цудо ста вам раде у Висеграду. Брука и срамота ко вам град води, два муслимана и та двојица ста год да су.

Name

Одговор

29.06.2017 12:21

Нису. Они су кинези

Name

Брод

28.06.2017 14:32

Посто нисам из Висеграда, а цитам ове коментаре да ли ми мозе неко реци да ли се данас Видовдан прославио у Висеграду као слава ВРС или се прослава свела на откривање овог споменика? Уколико је ово друго нека се срами сваки Србин који ово подрзава.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Догодине

29.06.2017 12:22

Догодине славимо годисњицу откривања споменика насем паси!!

Name

Неле

28.06.2017 14:36

Ови у Висеграду оскрнависе Видовдан.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Момир

28.06.2017 15:08

Да није било Мехмед Паше неби се ни знало за Вишеград, браво за начелника Младена и за Пера Петровића, то су људске величине.

Name

Ре Момир

28.06.2017 15:35

Мислис на Ђуревица и Петровића играцке у рукама Билала и Емира?

Name

Одговор Момиру

28.06.2017 15:36

Из тих твојих лајавих уста мора да проговара неко послусно псето Емира Кустурице! Ти си радостан сто је Мехмед набијао Србе на колац па ти је тако град познат??? Ако је тако, одмах на лијецење! Потурице су горе од Турцина, добро реце Његос!

Name

Данило

28.06.2017 19:09

Ало Момире, Вишеград је славом овјенчао наш нобеловац Иво Андрић дјелом На дрини ћуприја. У њему је најсликовитије описана судмина Срба у турској империји. Према томе доље сви ви који подржавате чин дизања споменика са полуписменим двојцем и малициозним Кустурицом.

Name

Борац

28.06.2017 15:17

Ђуревицу, не брукај нас висе тако ти Бога. Не смиј нам се у лице и не пљуј насе зртве.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Од мене

29.06.2017 12:24

Хвала Радоје на савјету

Name

Нина

28.06.2017 16:45

Још само да Кустурица поред Мехмед-паше постави сам себи споменик па да се можемо похвалити како су муслимани више урадили за нас србе до нас самих.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мимар неимар

28.06.2017 16:49

Мехмед паша, алиас Мићо Соколовић, три цара је служио, наслужио девет кула блага, и умјесто да га сиротињи подијели, попије у вину, баци у Дрину, или пак склони потомству у некакве штекове (како се то сад ради), он сагради на Дрини ћуприју. А ови сад не служе царевима, већ народу, како то сами веле, и награбише блага, обогатише се служећи том народу, а народ осиромаши и офукари, какав парадокс. Ето...

ОДГОВОРИТЕ
Name

РАЈВОСА

28.06.2017 17:38

ТО КУСТА ЦАРЕ..САД СИ СЕ БАР МАЛО ОПРАО ОД САРАЈЛИЈА.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Срби треба са изумру!

28.06.2017 17:38

Дизати спомен овом лику. Издајици! "Нарочито се истакао у бици код Темерина и Мохачкој бици. Похарао је и поробио и Београд, попалио све цркве, а на мјесту Велике београдске цркве саградио је велики турски сарај." То вам је ПРАВИ СРБИН! А ла данашњи патриоти.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Срушите ту креатуру.

28.06.2017 17:42

Српски хисторичари немају појма. Обмањују јавност.

ОДГОВОРИТЕ
Name

бака

28.06.2017 19:53

Сто то урадисе,дабгда им отпале руке до лактова.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ВИТЕЗ КОЈА

28.06.2017 20:01

ДОФАТИЛА СЕ БУДАЛА МИКРОФОНА И КАМЕРЕ ПА МЛАТИ КО К.... ПО САМАРУ. А КОЈА ПОДВРИСКУЈЕ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Здравко

28.06.2017 21:30

О чему ти јадо јадни није те срамота данашњег празника, Великомученика Лазара и свих српских мученика, подгузна муво Емира Везира. А нешто ми и на њега личиш, само он зна тако вулгарно да се изражава кад је бијесан.

Name

гтадир

28.06.2017 20:17

Генерал браво за коментар.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Козак

28.06.2017 21:33

Није он никакав генерал, он је сераскер. Пошто сте ви СНСД-ови ботови добри историчари и најпаметнији валда знате ко су сераскери.

Name

ХМ

28.06.2017 22:09

Није он генерал. већ сераскер.

Name

модрицанин

28.06.2017 20:30

Није ово се ово слуцајно бас данас десило.Хроницна беспарица у будзету,тајанствени летови преседниковог аероплана,продаја станова у Београду по ко зна који пут И ко зна ста јос.Требало је одвуци пазњу на националне теме са лоповлука.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Даца

28.06.2017 21:04

Ја људи срамоте али невидјене а овај сто се потписа са генерал вјеровстно алијин нека ниста висе не ради и ко му је иста и тразио он довео некога моздавовце у тор и у то сумњам.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Царлито

28.06.2017 21:32

Све на страну, ал куд бас на Видовдан да Паши откривају споменик! Срамота.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ахаха

28.06.2017 21:48

Колико морона овде, бого мој. Тачно се види профил просјечног сељобера који је упућен у све и о томе, умјесто поред сеоске продавнице, распреда за компјутерском тастатуром. Интернет је огроман напредак за човјечанство али има једну велику ману: отворио је могућност да свака будала искаже свој цијењени став а чија вриједност не сеже даље од пишљива боба.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мајор

28.06.2017 21:50

Висеградјани,срам вас било,стидите се.Да Вам Емир у срцу града поставља споменик,крвнику,турском злотвору. Зар вас није срам ваших синова,браће,очева,дједова,прадједова. Срам вас било висеградски Срби,како својој дјеци можете у очи погледати. На костима и земљи,натопљеној српском крви,турцин Емир поставља споменик другом турском злотвору. Фуј шта сте дозволили,има ли у том Вишеграду и један човјек

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ко зна

28.06.2017 23:21

Има људи брате, има, али су мањина. Ови што спадају у већину или су поткупљени, или недовољно образовани да би схватили сву тежину овог чина, или их је Кустурица просто хипнотисао. Можда има људи који се плаше, који су уцјењени ко зна. Замислите једног неуког човјека кад види да споменик откривају предсједник Републике, славни режисер, чувени пјесник и чувени бизнисмен. Коме ће више вјеровати њима или обичним грађанима који их покушавају разувјерити у супротно. Све у свему има одавно нешто труло у држави Данској.

Name

цупс

28.06.2017 22:46

Незнам засто би био проблем као историјско обиљезје за тај дио БиХ итд. Ми не моземо сакривати историју. Добро би било да то некоме од становника тог краја донесе неку корист ? Мозда развоју туризма ?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Васке

29.06.2017 10:31

Донијеће Емиру и никоме више. Срби су обишли Андрић Град, сад треба привући Бошњаке. Вишеград од овог чина има само бруку и ништа више. Споменик није историјско обиљежје већ обиљежје тренутка који је иницирао Емир Кустурица, а двојица политичких натуршчика га је подигла.

Name

кошево

29.06.2017 03:12

Факат ништа не контам. миле луд ко* мујо (церић)

ОДГОВОРИТЕ
Name

Докле овако

29.06.2017 06:06

Кад се удруже Миле Додик, Емир Кустурица, Перо Симић и "добротвор" Слободан Павловић додијемо споменик турском паши у Вишеграду. Наравно и Предсједника Републике Српске АМЕРИЧКОЈ ЦРНОЈ ЛИСТИ и опљачкану, ојађену и посрамљену Републику Српску у крви наших синова створеној. Као Србин стидим се због ових протува.

Name

гоја

29.06.2017 10:13

Е, мој Никола он ти је бас сачувао цркву и темеље правосавља, помогао да српски народ презиви. Узми мало историје, срамота је тако лупати. Овај Којиц само показује своју непросвеценост. Ко је Макарије Соколовиц, Никола?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Неоросвјецен

29.06.2017 10:54

Ако је Којиц непросвјецен ста је онда проф. Јевтиц будала или ста по Вама који не видите даље од носа. Пислусај професорову изјави па се ти мало просвјетли јер ти то вас треба

Name

РЕ ГОјА

29.06.2017 11:08

А Ви сте као нешто просвећени. Маните се те мантре о Макарију и обнови Пећке патријаршије, као да православље и хришћанство нису постојали прије доласка Турака на Балкан. Испаде да су јањичари утемиљивачи Српске православне цркве. Па ко потурчи цијелу Византију, сву Албанију, дио Грка и словенских народа. Ко мачем дође скоро до Беча. Није ли тај врсни обновитељ православља палио и жарио хришћанским земљама, попалио Београд, све цркве у Београду срушио и дизао Сараје. Јесте он поставио патријарха, али зашто? Да би лакше владао неуким српским пуком. Он је био Велики везир ( данашњи први министар) и уједно сераскер ( везир-војсковођа), извршна и војна власт тадашње турке империје. И на крају ко паметњаковићу изврши незапамћен геноцид над Јерменима у двадесетом вијеку. Носите га брате себи у двориште (авлију) кад сте тако просвећени.

Name

ре

29.06.2017 11:17

Ако неко од ове несретне деце буде кад цитао историју, цитаце и намбулозе проустаски орјентисаних историцара, цитаце и Срдана Цветковица и мноство глупости у ком су владајуци резими исправљали прослост ради тога да овладају будућношћу. Није ли дао Макарију новац за обнову патријарсије Пећке, давао је и дневнице за мост, био поносит на србе, Косово, Милоса,... И да не дангубимо, додацу да су и ти Аустроугари дали висе него Којицеви идоли који су пусосили горе од освајаца, као и ови на власти.

Name

гоја

29.06.2017 11:27

Господине то није мантра. Треба да сагледате време у коме се налазио. То са Београдским црквама је нетацно. Само њему се може захвалити сто Беч, а и даље ислам није отишао. Нисте довољно цитали о њему. Говорио је да се оно сто је у човеку мислеци на крв и порекло не могу измјенити.

Name

xx

29.06.2017 11:33

Онда морас отписати целу Србију. Ваљда ти је познато да српска коњица исла на Константинопољ у склопу турске војске. Оствио је мост и завет. ,,У цутању је сигурност" Оде глава, гајтан се веже уколико се покуша отворено крсити султанова воља.

Name

Ре

29.06.2017 12:01

А да ли је дао новац за обнову патријаршије. На основу чега то тврдите, који су то писани извори и чији, гдје је то записано да је био поносан, а не поносит на Србе, Косово и Милоша. Па кад су Вам Аустроугари оставили више ви онда дижите споменик и Фердинанду и Поћореку и Хитлеру и Павелићу и тако редом да не набрајам. А вас очигледно боли Којић јер вас критикује и омета вашу квази интелигенцију. Показали сте сво своје знање у овој окупираној земљи. Паметном је доста.

Name

РЕ Гоја

29.06.2017 12:16

Немам ја шта сагледавати вријеме. То је вријеме кад је српски народ био под Турцима. Он је био турска извршна власт. Дајте молим Вас какве заслуге дајете Мехмед паши за Беч, кад је историјска чињеница да су Пољаци притекли Хабзбурговцима у помоћ па су у овој бици побједу однијеле пољско-аустријске и њемачке снаге под краљем Пољске Јаном ИИИ Собјеским против турске војске под командом Великог везира Кара Мустафа паше. Ислам није даље отишао зато што је за противнике имао велике католичке земље. Мали је ово простор да се све то исприча и напише, али све у свему њему Срби и хришћани уопште никако не треба да дижу споменик.

Name

гоја

29.06.2017 13:02

Српски народ је био разбијен и за то је потребно сагледавање чињеница. Ста је могао, него градити основу обнове. Све је било порушено. Одвели га као дете..итд. Што се тиче Беца мени је тај савез познат у одбрани од турака, ал он је водио војску која је њему повјерена, оно што би сваки турцин желео. Требали бисте знати мисљење Пољског владара из тог времена и оно што је рекао када је убијен Соколовиц. То смо ми, то је све наса историја. Хрвати су били вековима под Аустругарима па не јауцу као ми. А, овај сто казе да би требло по логици дици споменик наведеним говори само о својој логици. Доста за данас, Зиви били!

Name

Ре гоја

30.06.2017 10:42

Не би смо ни ми јаукали да наше такозване патриоте са новокомпонованим православцима не направише ово ругло од споменика.

Name

бања лука

29.06.2017 11:11

Ајд све и некако (ако занемаримо да је Соколовиц Србин и да је неимар моста) али да било ко трази одобрење СПЦ за постављање споменика?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Бања Лука

29.06.2017 12:19

Нико није консултовао ни СПЦ , нити академску заједницу, нити обични народ. Сами одрезали.

Name

бања лука

29.06.2017 13:55

Ма све разумијем али ста СПЦ има давати сагласност за било ста у секуларној дрзави? Невезано само за конкретан слуцај...

Name

Ре бања лука

30.06.2017 16:40

И не треба тражити сагласност, али је потребно чути мишљење и цркве и академије наука и провести ширу расправу да се чује и мишљење народа. Уосталом најбитније је мишљење народа. Колико могу да видим мали број се слаже са овим чином.

Name

Дамир

29.06.2017 11:53

Е моји људи око цега се ви расправљате: Косовска битка, на Дрини цуприја, поријекло средњевјековног владара/окупатора/ослободиоца... Моја маленкост, босанска букветина, је привилегован власниством фирме која се бави свемирском индустријом на сјеверу европе (структурални дијелови за сателите и ракете) и ове године одмарам у Калифорнији. Знате ли које је моје мисљење о кипу МП Соколовица: лијепо урадјено умјетницко дјело. Нити се Срби имају ста љутити нити Босњаци радовати - МП Соколовиц неце ни запосљавати, ни дјеци књиге куповати, а да не прицамо о томе да це било кога од задригнутих националиста послати на одмор, па макар у Неум. Никако ми није јасно засто се народи у БиХ стално препиру око историје - људи моји, било па просло, гледајте напријед. Позз

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ Дамире

29.06.2017 12:35

Зато што нам мало, мало гуликоже овога народа убаце коску. Коме је требало да у турбулентним временима диже споменик Мехмед паши и завађа народ. Па познатом харачлији Емиру Кустурици. Он је иницијатор српско-српских раскола,а сад ће бити и српско-бошњачких. У свему томе он одлично профитира. Воза се бијесним аутима, хеликоптером, још увијек троши буџетске паре Републике Српске. Сви који другачије мисле нега га узму и воде са собом и дају му бар мало онога што му је српски народ дао.

Name

гоја

29.06.2017 12:50

Ма, уреду је твоја Дамире, а среца ти је да си остао горе. Радио у слицној производној области коју користе савремене технологије. И ја ово сматрам дангубљењем. Поред језика које познајем, тог струцног дијела нема мјеста за нас овде него гледам где. Мора човек некада одговорити овим букванима сто седе на столицама и испрвљају цисту логику

Name

Марко

29.06.2017 16:59

Опет Ви гоја вријеђате интелигенцију овога народа и називате нас букванима. Нисмо ми сви режисери, а ни политичари натуршчици да дижемо споменике својим освајачима.

Name

милос

29.06.2017 12:31

Питајте ову европску унију дје је била 1389 ! Све су то фукаре ниста се није промијенило

ОДГОВОРИТЕ
Name

Преседан

29.06.2017 13:14

Нису требали постављати споменик службенику окупатора, ма ко то био и ма одакле и из којег народа водио поријекло. Он је служио окупатору, и то је чињеница.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Несвјесно или .....

29.06.2017 17:49

Споменици се подизу заслузним особама на одредјеном простору. Ово испада да је турски везир и Турска власт висе урадила за народ Висеграда од данасње власти и тренутног прецедника. Само се питам је ли то Немања успркосио свом јарану из Лактаса! Да ли је ово разлаз измедју умјетника и мецене?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дражен Милосављевић

29.06.2017 18:37

Овај споменик ће увијек подсјећати на прави карактер Срба - народ без образа, људи без става.

ОДГОВОРИТЕ
Name

логика

30.06.2017 04:41

Један ''окупатор''за неколико дана или месеци мозе истребити народ ако му је то циљ ...па нек се неко пита ста су све могли Турци да су хтели за 500г ..велики је то период..треба мало ставити прст на чело и размислити СВОЈОМ ГЛАВОМ

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре логика

30.06.2017 10:58

Мало ли су нас истријебили. Пола истријебили, пола потурчили, пола протјерали. Срби су се селили чак до Русије. Читајте Црњанског. Бјежећи од турског зулума напуштали смо најљепше и најпитомије крајеве и сабијали се у планинске врлети гдје је живот био далеко тежи. Читајте Његоша. Да не причам каква су српске велможе и деспоти трпили понижења и ради спасења српског народа турским султанима у хареме поклањали своје сестре и кћери. Шта мислите какви би сад изгледали српски простори да нису били под Турци. И увијек кад било ко каже да су нам били доброчинитељи нека се сјети не тако давне 1915 када су извршили нечувен геноцид над хришћанским Јерменима. За пола године убијено близу милион Јермена.

Name

Драган

30.06.2017 05:00

Мени је прва асоцијација на Турску и Турке ,КОЛАЦ !!! Толико о томе .... Требали смо дици споменик Аустријанцима који су висе урадили за цца 40 год, него турци за 400.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јy

30.06.2017 12:32

Народе упале се, видите да су у судским проблемима па идемо Мехмед ПАСИ СОКОЛОВИЦУ у тајности подигнути споменик нека се баве историјом, а нас пусте на миру и још ако би било будала да скинаве и руше њима процес застарева.Нека стоји споменик а они нека праве нове коње за јахање.Како се биолошки смењују генерацијиски људи тако и сва здања.Не дозволите људи нереде.

Name

Тачно Драгане!

30.06.2017 15:29

Још да додам: Како то да комунистичка власт не изради овај Тзв. споменик овом турском слуги?!!!! Сто то остаде на српској власти? Како то да се АНУРС не изјашњава?!!!? Гдје су нам академици???

Name

Ре Драгане

30.06.2017 16:51

Један академик је откривао споменик срам га било, а остали ћуте. Да га види Његош би се преврнуо у гробу. Хвала проф.др Мирољибу Јефтићу. А ми ћемо се "Академиче" ћерати још све док не сперемо љагу коју нам нанијесте љета господњег 2017 године.

Name

Ре Јy

01.07.2017 15:48

Ма који нереди, које скрнављење, треба само народ да види шта ради СНСД у Вишеграду. Глуме неке националисте и нападају Савез за промјене да су Бакировци и српски издајници, а они на локалу у коалицији са Бошњаком Билалом Мемишевићем и да се не сруши скупштинска већина дижу овај споменик подилазећи му. Е они су лажови и преваранти да им нема равних.