Факултет тражи удаљавање професора из наставе због варања

Факултет политичких наука Универзитета у Бањалуци издао је саопштење у којем се наводи да научни радови префесора Радмиле Чокорило и Љубомира Зубера представљају очигледне плагијате с великим удјелом директно преписаног текста - без позивања на изворе или њиховог навођења у литератури.

Република Српска 06.06.2017 | 11:51
Факултет тражи удаљавање професора из наставе због варања
Факултет политичких наука Универзитета у Бањој Луци саопштио је да је на сједници Наставно-научног вијећа одржаној, 17.05.2017. године, формирао комисију за провјеру основаности оптужби за плагијате одређених научних радова др Радмиле Чокорило и др Љубомира Зубера.

Комисија је имала шест чланова, универзитетских наставника у различитим научним звањима, који су  извршили анализу оспорених радова упоредивши их са изворним текстовима.

"У извјештају достављеном Наставно-научном вијећу Факултета, комисија је једногласно установили да су раније наведене оптужбе основане и да оспорени научни радови др Радмиле Чокорило и др Љубомира Зубера представљају очигледне плагијате с великим удјелом директно преписаног текста - без позивања на изворе или њиховог навођења у литератури", каже се у саопштењу.

 Даље се наводи да је Наставно-научно вијеће Факултета политичких наука, на сједници одржаној 05.06.2017. године, једногласно је усвојило наведени извјештај Комисије, те га упутило Сенату Универзитета у Бањој Луци на даље одлучивање, уз захтјев да Сенат у најкраћем року удаљи наведене професоре из наставе у текућој академској години.

"Овим путем желимо да упознамо јавност да је ово први случај у историји Универзитета у Бањој Луци да је на институционалном нивоу утврђено да су научни радови професора ангажованих на овом Универзитету - плагијати. Ова чињеница треба да буде опомена читавој академској заједници да је прошло вријеме у којем су несавјесни појединци могли да без икакве одговорности објављују квази научне радове те на основу тога стичу академска звања и остварују друге бенефиције; тиме је не само нарушен квалитет наставе већ је доведен у питање кредибилитет високошколских установа", наводи се у саопштењу Факултета политичких наука у Бања Луци.

Надамо се, стоји у саопштењу, да ће овај примјер послужити и другим факултетима да се суоче са сличним проблемима у својим срединама и да ће цијелом Универзитету помоћи да унаприједи методе борбе против оваквих појава.

"Једино законит и квалитетан рад, високи професионални стандарди, чврста морална начела и транспарентност у провођењу свих процедура, могу бити гаранти развоја квалитетног високог образовања у Републици Српској", поручују са Факултета политичких наука у Бања Луци.

Наглашавају да својим примјером шаљу поруку другима високошколским институцијама како се треба одговорно односити према неетичким и незаконитим поступцима појединаца у властитим редовима, а са циљем јачања кредибилитета и одговорности студентима али и јавности у цјелини.

"Надамо се да подршка Сената Универзитета у Бањој Луци овој нашој борби неће изостати те да ће Сенат препознати важност суочавања са незаконитим радњама у нашим редовима и адекватно казнити починиоце", каже се у саопштењу.

Факултет политичких наука такође осуђује покушаје манипулације средствима јавног информисања од стране појединаца који без аргумената или чистим лажима желе да искриве слику цијелог овог случаја и да по сваку цијену умање одговорност наведених професора за плагијаторство.

"Још једном истичемо да је Факултет политичких наука као високошколска институција озбиљно и одговорно приступио овом проблему свјестан бројних неугодности које из њега могу произаћи али и одлучан да почне искорјењивање једне лоше навике која пријети да дискредитује труд поштених и вриједних научних радника. Сматрамо да медији могу много допринијети нашим напорима тако што ће професионално, тј. објективно и истинито извјештавати о овом случају", закључује се у саопштењу Факултета политичких наука у Бања Луци.

(БН)
 

Коментари / 101

Оставите коментар
Name

Миленко

06.06.2017 09:54

Ради се о двоструким арсинима. Ако се некоме цланци објављени у зутој стампи могу признати као науцни радови за избор у звање професора, засто се не бу могло признати и преписивање?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Знам шта циљаш

06.06.2017 11:23

Слажем се , па "Славују" Ћеранићу се признало и вријеме када је као шпијун Удбе дјеловао прије рата , против својих тобоже "пријатеља"

Name

Сукоб

06.06.2017 13:16

Ово је политицки сукоб цланова СНСДа. А Врањес као главни "даса" зели да их се отараси.

Name

ре Миленко

06.06.2017 16:31

По теби,ако неко несто ради лосе,то аутоматски знаци да и ти мозес исто лосе радити.Гдје ти је морал ако га уопсте имас?Какав вам је морал да су вас и африцке дрзаве престигле по питању права и демократије.Цијели зивот вам се своди на лоповлук.Кад вам се указе прилика за крадју,аутоматски се губи та "ДОБРОТА"о којој стално говорите како је Срби,Босњаци и Хрвати посједују,сто пракса демантује,јер да је тако имали би бољу дрзаву,бољу власт и бољи статус у свијету.

Name

Универзитетска професорица

06.06.2017 18:53

Зденки Гојковиц, кадру СП-а, да би навукли довољан број бодова за избор у звање професора, а у недостатку науцних радова, комисија је бодовала поврсна предавања о оцувању здравља. Да, добро сте процитали. Дотицна је та предавања дрзала сиром села Републике Српске, углавном цлановима СП-а. Инаце, магистрирала је тек након успостављања блиских политицких веза (са скоро 50 година), а након тога експресно и докторирала. Остаје упитно ко је стварни аутор радова, нароцито уколико обратимо пазњу на културу изразавања и језицку компетентност ове "господје" која казе "пресједник", "преставник", "аВтомобил" итд.

Name

лоша

08.06.2017 06:17

Што ће уопште тај факултет у БЛ,прије рата се то студирало у БГ.ко то данас студира,само просјечни и лоши ђаци.

Name

Синнy Боy

06.06.2017 10:00

Једина грешка коју су њих двоје направили је та да нису навели изворе одакле су преписали текстове. За разлику од њих други су прецизно навели извор плагирања.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ннн

06.06.2017 11:36

Ако наведес извор одакле си преузео дио текста или цијели текст онда ниси направио плагијат него си исправно користио литературу.

Name

Професор

06.06.2017 15:07

Ре Ннн Кад користиш изворе сазнања не наводећи аутора у фус нотама то онда ови квази стручњаци називају "Истраживачки рад"! Шалу крају, то је класични плагијат. Немаш ти појма мој црвени боту!

Name

Цопy пасте

06.06.2017 16:09

Код њих су све цитати. Да су их као такве означавали не би било ни реченице њиховог текста.

Name

ПЛАГИЈАТОР

06.06.2017 18:29

Синнy Боy , не знас ни ста је плагијат а имас некакве закљуцке ... види се да имас много сколе ...

Name

знам-не нагадјам

06.06.2017 19:44

Тврдим да је ово најобицнија подвала Александра Врањеса.Љубомир Зубер није био климоглавац и мислио је својом главом.Тај Врањес је понављао разред у средњој сколи. Треба процитати Зуберово писмо.

Name

Веснина сестра

12.06.2017 08:34

Колико сте површни и ограничени, па то је невјероватно! Зубер се пријави на конкурс, све чини да се ували на ФПН, а кад чује да се формира комисија која ће провјерити пријаву о његовим и Чокорилиним плагијатима, пријети професорима и тек кад види да му нема помоћи. пише отворено писмо и пљује по факултету. И ви му вјерујете?

Name

борацВСС

06.06.2017 10:00

Ех колико је плагијатора звања у овој насој напаценој земљи, поцев од министара, професора и асистената на факултетима па до директора скола. И да након таквог стања оцекујемо напредак? Мој народе у великом си јаду.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Много смрди

06.06.2017 11:56

Септицка је пуна до врха.

Name

"Доктор"

06.06.2017 10:01

Фуј багро.......

ОДГОВОРИТЕ
Name

Триво

06.06.2017 10:02

Залосно...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Студент

06.06.2017 10:08

У Републици Српској више нема ни Н од науке. Цопy/Пасте. Ресавска школа. Преписивање... Универзитет је уништио још кахектични Станко Станић. Политичари се залажу као за друштво знања, а ректор Матаруга нам под шатором са председником Додиком... Измишљени новоформирани Факултет безбедности са доцентом Ћеранићем као деканом и са само четири наставника отвара се у марту месецу... Опевани Шкрбић декан медицинског факултета... И тако даље... О приватним да ли треба речи трошитј

ОДГОВОРИТЕ
Name

Проф. др Радомир Нешковић

06.06.2017 10:19

1. Евентуалне плагијате треба да утврди Комисија из уже научне области медији и комуникације и да буде независна од наређења Злокапе и Акександра Врањеша. 2.Саопштење је штуро,јер не знамо ко су чланови Комисије, који су радови анализирани и из којих других радова су преписани. 3.Универзитет треба формирати нову независну Комисију која ће све наводе са ФПН провјерити, јер зашто би се на ријеч вјеровало ставу Комисије са ФПН. 4. По мом иксуству Комисија на ФПН ће написати онако како јој кажу Кецмановић, Злокапа и Александар Врањеш. 5.Позивање медија да објерктивно извјештавају о овоме случају у преводу значи прихватити здраво за готово све што Комисија ФПН напише. 6. Зашто ФПН не почне да отклања и друге слабости и противзаконите радње на које је указао Љубомир Зубер у отвореном писму декану.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Коментариши ћирилицом професоре

06.06.2017 11:26

Пиши коментаре ћирилицом професоре. Није ни чудо да имамо оволико купљених диплома разних факултета, магистерија и доктората, кад пишемо латиницом. Немамо ми као народ изгледа карактер, навикли смо да будемо слуге. Испада да се стидимо што имамо своје писмо, поготово да га се стиде професори факултета, страшно. Позрав Никола Лазаревић-зелени

Name

бања лука

06.06.2017 11:47

Сто се ти одрицес латинице као једног од два српска писма?

Name

Неско Радомировиц

06.06.2017 11:48

Стварно не знам засто се јавља професор Несковиц са конкурентног приватног Факултета за политицке науке Независног универзитета и цувене висе сколе Примус из Градиске, гдје заједно са Зубером врсите "високо-образовање" и себе називате професором.. Зар ви да некоме дрзите лекције? Ви сте цовјек који је био универзални свједок тузиластва у Хагу против свих српских официра укљуцујуци и предсједника Карадзица! Срамота!

Name

ре бања лука

06.06.2017 12:15

Не одричем се ја латинице, напротив. Ипак, у Српској је службени језик ћирилица, бар би то професори требали поштовати, у осталом као и сви радници јавних установа Српске, а не би шкодило ни коментатори, зар не? Поздрав

Name

ре ,, Никола Лазаревиц -зелени"

06.06.2017 12:37

Боже сацувај Никола овај народ од таквих учењака и патриота. И ћирилица и латиница су једнако српска писма, ал су се нашли идиоти који су ћирилицу стандардизовали, а латиницу препустили другима и од тада је висе немамо као подршку у софтверу, него се морамо служити БиХ латиницом или ХР латиницом и ако се српска латинцица разликује од Гајице тј. после хрватске латинице. Будимо још конкретнији оба та писма су редукована писма и зашто називатиннешто лично својим у коме је 90% туђег? Којим писмом је писао св. Сава? Постојали смо и пре Немањица и прихватања православљ и цему толика укоценост и ограниценост.

Name

Ре Неско

06.06.2017 12:41

Треба устати кад се спомене име Радомира Несковица. Прави професор, погледај му књиге. О његовим заслугама у рату је на сав глас говорио и Кардзиц, а о остали којо су стварали РС. Срам те било за клевете које износис о цовјеку!

Name

Хм

06.06.2017 12:47

Ста це му цирилица, то архаицно, дакле превазидјено писмо које је скрпио Вук Карадзиц, користе само људи који неце да прихвате да постоји боље односно једноставније писмо а то је тзв латиница.

Name

Проф Несковиц

06.06.2017 12:50

Проф Несковиц је једна од зртава друзине ФПНа Кецмановица, Врањеса и осталих који су факултет претворили у приватно легло партијских послусника. Проф Несковиц је најбољи струцњак за по систем Рса и БиХ.

Name

ре Бања лука

06.06.2017 13:18

Никакав ја нисам учењак из ове области. Ја сам само нормалан Србин који је запамтио вријеме прије рата, вријеме када су мало по мало од већинског-равноправног писма у бившој Југославији, свели ћирилицу на писмо које није користило ни 5% људи у БиХ. Хрватској, ни више од 10-15% становника Србије. Ипак, ја Вма нисам адреса за научну расправу о писму. Ја сам само увијек искрен Србин, конкретан и коректан, сви који ме знају ће то потврдити. Мене ако хоћете да нешто питате, а да мислим да се можда разумијем, онда је то свакако право и изградња правног система у Српској,онда привреда због вишедецениских резултата мог рада, наравно ту је неизоставно мој ентузијазам,односно моја љубав- здрава животна средина, спорт и култура. Ту бих Вам по мом мишљењу могао такође дати веома коректне и паметне одговоре. Као родитељ могу вам одговарати на питања о породици и дјеци. Ако сте јуноша, могу Вас шта научити о дамама, али као прави џентлмен, о њима никад јавно не бих причао, а ружно о њима, ни тајно. Да ли Вам је и после овог искреног одговора потребна она реченица о патриотима и учењацима? Поздрав Никола Лазаревић

Name

бања лука

06.06.2017 10:30

Како су признали Цераницу оно његово баљезгање? Не браним ове јер појма немам о цему се ради само ми је занимљиво...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Рада

06.06.2017 10:41

У сенату их чекају људи са сличним досијеом. Довољно је рећи да Р.С има око 200 науцних часописа. Колико ово озбиљно звучи, толико су и навефени докторати валидни. Ова реценица да је просло то време да се увазавају плагијати није ништа друго до она ,, ко је јамијо, јамијо је". Бране угледни академици свој углед.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дон Кихот

06.06.2017 10:47

треба преиспитати све , а има их много који доносе радове који пишу други за њих,...много је оних који са науком немају везе, а о професорским знањима и етиком само по партијској линији...као и Млатаруга,министар који само што се не укаки док прича, и многи други који дјецу немогу научити ништа јер немају сем партијске подобности ништа више.....Ревизија свега!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Комедија

06.06.2017 10:48

Ко је оно декан, да није др Цераниц коме су новинске цланке признали као науцне радове.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Доста

06.06.2017 10:53

Алексаандар Врањеш је једва завршио гимназију, пао прву годину. Завршио приватни новоосновани Комуниколошки факултет, а онда уз помоћ Кецмановића негдје магистрирао и докторирао у Србији. Шта рећи о нашем кадру. Чак је и савјеник прецједнику.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

06.06.2017 12:43

Сви Додикови савјетници, осим проф. Кецмановица су тешки олош.

Name

ФПН

06.06.2017 13:03

А проф. Кецмановић као нека поштењачина и фин... Јефтино се продао криминалцима!

Name

Странацки факултет

06.06.2017 13:19

Све је то једна те иста друзина само сто се сада Кецмановиц повукао али и даље вреба из сијенке, а Врањес је избио на цело друзине.

Name

Коwалски

06.06.2017 10:58

ФПН Бањалука није компетентан да оцјењује и процјењује радове објављене од стране других институција!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

СТД

07.06.2017 06:09

Већу глупост не прочитах!

Name

Оса

06.06.2017 11:02

РС је постала долина лопова,криминалаца итд.Свако краде и вара у свом домену.Јад и цемер смо у сваком смислу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Гордо посртање

06.06.2017 11:04

Плаћамо цијену транге франге науци и квази научним знањума. Медијски простор је препун 'стручњака' са разних комуникологија, БЛЦ-ова и осталих брже-боље факултета. ФПН није изузетак. Од ситне провинцијске дописнице из Билеће и приученог спикера до доктора наука. Како то гордо звучи. Докторка Рада Чокорило би и до академика догурала да јој није укинито радно мјесто њеном тадашњем покровитељу. Не само радо мјесто него је укинуто и цијело министарство. Чик погодите које!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Крметњак пропада

06.06.2017 11:04

Одлицне вијести..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Вујо Вукмирац и плагијати

06.06.2017 11:12

На Економском факултету у Бањалуци сви докторати за које је ментор емиритус Вујо Вукмирица (84) су плагијати.

ОДГОВОРИТЕ
Name

УПУЋЕНИ

06.06.2017 11:15

Жалосно је што се баш све код нас мора гледати кроз призму политике а тако лако заборавимо да је управо "професорица" Чокорило створена под окриљем и искључиво уз подршку СНСД-а. Ма дајте молим вас, радио водитељица из Билеће упамћена по одјавамама емисија "орило-горило, са вама је била Радмила Чокорило" да дође до звања ванредног професора...све је добила преко странке - мјесто у управном одбору РТРС-а, на силу магистратура и докторат и жена ничим изазвана постаде професор...господин Зубер је мало поткованији и више оштећен у овој причи и помало ми се чини као извјесна колатерална штета јер се стицајем околности нашао "у пакету" са тако очигледним медиокритетом и аналфабетом као што је Радмила Чокорило. Могла се провлачити неко вријеме, док није свима догорило. А ви само наставите препуцавања по политичкој основи. Здравере.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дно дна

06.06.2017 11:18

Народе пресаберите се. Зар не видите одакле долазе сва зла овога свијета: од времена кад је узјахао бакиначки Баја. Прије тога нити је било приватних факултета (његови играчи су их први основали:Калинић, Радмановић, Новаковић, Мирјанић, Јовичић...и многи други од Требиња до Новог града) нити је било оволико непотребних државних факултета, нити је било оволиког фабриковања 'стручњака'. Дакле, свему је покровитељ онај дилбер лијепог вокабулара што псује мртву мајку директору једног српског медија... Зато, пресаберите се народе, отворите четворе очи и схватите да је суочавање с том истином и протјеривањем Баје са трона следеће године - створен простор за враћање достојнств напаћеном народу. Ово са плагирањем квазинаучних радова је само једна манифестација угњетавачке и ненародне власти која властити народ држи под јармом пуних 15 година.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Не цекати него дјеловати

06.06.2017 12:50

Треба га скинути одмах. Сваки дан је драгоцјен. Опозиција која то треба да поведе, нула је бодова.

Name

горан

08.06.2017 12:24

Зар мислите да ће опозиција укинути приватно школство,запослили су приватних диплома по општинама гдје владају хиљаде.

Name

Ниста нисцим

06.06.2017 11:34

Јаки факултета бизе сацувај нигдје нису признати сем у Б Луци.

ОДГОВОРИТЕ
Name

какав црни ФПН

07.06.2017 07:28

Мој комшија је купио диплому на ФПН у Бањој Луци. Толико о њиховом пошењу.

Name

всс

06.06.2017 11:38

Потребно је хитно преиспитивање свих диплома у РС, а посебно оних прибављених након 1990-те године, с нагласком на тзв друствене науке.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Потпуно се слажем

06.06.2017 12:48

Много је у Републици Српској лажних диплома(неприсуствовање испиту уопште) са једне, или незаслужених, кроз поклањање оцјена са друге стране. Ту су и дипломе из Србије, нарочито са разних приватних, а понегдје и са државних факултета у Војводини. Јавна је тајна да је после рата МАГИСТЕРИЈ у НС пет хиљада евра, докторат десет хиљада евра. Живот дајем да ни један човјек из Републике Српске који је магистрирао и докторирао на приватним факултетима нема његовом звању, адекватно знање, неки нажалост и на државном. Кад све сабереш,због криминала у образовном систему Српске после рата, гарантујем да нам је запослено у јавном сектору најмање 1/3 радника са лажним-купљеним, или по вези поклоњеним дипломама. ЗЕЛЕНИ се залажу за преиспитивање досадашњег рад-тиме и извјесно укидање 90% приватних факултета у Српској. Пошто није могуће то урадити декретом, кад дођемо на власт извршићемо провјеру диплома кроз знање њихових свршених студената (зна се којих), те кад констатујемо да појединци не знају ни називе испита, а да не говорим о чему се ту ради, таквим факултетима ћемо одузети лиценцу, а њихове власнике и професоре код којих су ти (викенд студенти) полагали процесуирати и трајно уклонити из образовног система Републике Српске. ТО ЈЕ НАЈМАЊЕ ШТО КАО ЧОВЈЕК КОЈИ ДРЖИ РИЈЕЧ МОГУ УЧИНИТИ ЗА ДЕСЕТИНЕ ХИЉАДА ПОШТЕНЕ ДЈЕЦЕ КОЈА СУ СТУДИРАЛА ДРЖАВНЕ ФАКУЛТЕТЕ И КОЈА БЕЗ ВЕЛИКОГ ТРУДА ДА БИ ДОШЛИ ДО ЗНАЊА НИСУ МОГЛА ПОЛОЖИТИ НИ НАЈЈЕДНОСТАВНИЈИ ИСПИТ НА БИЛО КОМ СМЈЕРУ. Мислим, чуј мислим, знам да је доста СВОГ СРАЊА У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ. Треба овом народу сасути све у лице, па нека одлучи хоће ли и даље живјети у овој агонији због лопова и политичких курви, или ће пресјећи једном и кренути у прву праву послератну обнову, све са развојем стратешких грана привреде које ће се ослањати на стварно знање које ће проимјењивати кадрови које смо за те гране привреде. Поздрав Никола Лазаревић

Name

Младјо

08.06.2017 05:44

Хајде не будалите, ја сам завршио приватни факултет и не бих се мијењао за 90% оних који су завршили државни. Студирао сам и на једном државном и видио колико је јада и чемера на истим, почевши од студентских служби па до полуписмено-корумпираних професора. Ти кад се родиш будала ил нечовјек, не помаже теби ни 100 факултета.

Name

ре млађо

08.06.2017 12:28

Да си био способан завршит државни не би ни уписивао приватни..

Name

Ре:За Нешка Радомировића

06.06.2017 12:18

Одавно нисам чуо прецизнију квалификацију за овог Рдомира Нешковића. Не бих га звао професором јер га више памтим као бившег СДС-овца који је због Плавшићке окренуо леђа својој матичној стрнци и у Хагу свједочио знамо и како да би своју гуз.цу амнестирао. А онд је једно вријеме био и директор српске рдио тв. Па ви сад видите ко је тај 'аналитичар' професор или пта већ не. А са приватних факултет згрће лову и фабрикзје 'стручњаке' и незналице

ОДГОВОРИТЕ
Name

ФПН послусницки факултет

06.06.2017 12:53

ФПН у Бањалуци је одвајкада био под партијском патроназом СНСДа, с тим сто је Врањес сада преузео оормило над тим бродом који тоне. Злокапа је марионетски декан, а Кецмановиц наравно јос увијек стоји иза своје странацке друзине. Тако да је овај слуцај само тренирање строгоце. Коријени проблема ФПНа су далеко дубљи и лезе у странацком диктату и кретању линијом мањег отпора.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Цеца

06.06.2017 12:58

Ја сам ЗА да се и Чокорилова и Зубер уклоне из наставе али под једним условом, а то је да се изврши контрола свих доктората, и свих научних радова како редовним тако и вандредним професорима на ФПНу, почевши прво од декана...нека он служи као примјер. Врло добро знамо сви како су појединци који предају на ФПНу у БЛ своје мастере и докторате одрадили на ФПНу у Београду.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Студент

06.06.2017 13:31

Ма кад је странка главна на факултету, плахијати су само нуспроизвод

Name

Пројерено

06.06.2017 13:01

Милораду Додику, проф. Ненад Кецмановић пише докторат!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бањалука

06.06.2017 13:42

А Кецмановиц је спремио насљедника , а то је Врањес, Додиков савјетник. Толико о независности образовних институција.

Name

Фпн бл

06.06.2017 13:14

ФПН је легло полтрона СНСДа на целу са Врањесом, Кецмановицем и Злокапом који су прузили.пипке као хоботница и не онемогуцавају било какву промјену

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јана

06.06.2017 15:55

Па са тог факултета политицари себи бирају углавном потпаролке које користе и за неке друге радње типа приватна друзења

Name

Да се вратимо на тему

06.06.2017 13:27

Овде опет странцарење.. Сустина је да су плагијатори дрзали наставу студентима, а ово сто прицате како је лосе стање на ФПН-у је посљедица управо тога. Не залим Зубера ни Цокорило ни секунде, Несковиц је цовек који зарадјује огромне паре вец деценијама, па му је лако с дистанце критиковати. Овде је једино вазно да је неко поцео да врси ревизију, а да се мене пита ја бих поцео од АНУРС-а. Тамо сједе људи који су све ово закували..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Коwалски

06.06.2017 15:38

Ко је то доказао? Откад је ННВ компетентно да се бави овом проблематиком, зар не постоји етички комитет?

Name

Наука

06.06.2017 13:31

Код нас је ректор Матаруга који је докторирао на црном бору. Неке науке упште немају ширине да би неко био доктор.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Логика

06.06.2017 15:03

Какве везе има што је дотични докторирао на црном бору. Ја сам докторирао на Јели па ме нико не прозива.

Name

Студент

06.06.2017 16:13

Аман, кад је ректор био са шумарског факултета?????

Name

френд

06.06.2017 13:51

Имате ликове који пишу радове за паре и производе магистре и докторе артиметичком и геометријском прогресијом...како у природним тако и у друштвеним наукама....легло свих тих нечасних и неетичких радњи и дјела је Академија у коју су се згурали "лешеви " који само гледају како наплатити који РАД И КОГ ДА ЗЕЗНУ погледајте само састав те институције и њих и сената ...академика који су дно дна....треба све растјерати!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Инсајдер

06.06.2017 13:51

КАДА САЗНАТЕ КО ТРЕБА ДА ЗАУЗМЕ КАТЕДРУ КОЈУ ВОДИ ЦОКОРИЛО И ЦИЈИ ЈЕ ТАЈ НЕКО ДРУГ РИЈЕСИЦЕТЕ СВЕ ЕНИГМЕ. ЕХ ДА ЈЕ СРЕЦЕ ДА ЈЕ СУ ОВО ДВОЈЕ И ЊИХОВИ ПЛАГИЈАТИ ЈЕДИНИ ПРОБЛЕМ УНИВЕРЗИТЕТА МИ БИ БИЛИ СВАЈЦАРСКА.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бетовен

06.06.2017 14:16

Ста је са докторатом и магистеријем Зељка Ковацевица. Он само јос није доктор медицинских наука.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Оља

06.06.2017 15:34

Ха,Цокорило професор.Бозе сацувај.Па ови из Билеце знају ко је она. Уз помоћ политике је досла до то др,знањем сигурно није.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ТОДОР

06.06.2017 19:19

ИСТО КАО И ЗДЕНКА ГОЈКОВИЦ. НИКАКВО ЗНАЊЕ, ОСТВАРИЛА СВЕ ПРЕКО ПОЛИТИЦКИХ ВЕЗА, ДА НЕ КАЗЕМ ПРЕКО ЦЕГА... КАКАВ ЈЕ ТО ДР НАУКА ЦИЈЕ СЕ ИЗЛАГАЊЕ У НСРС СВОДИ НА ПУКО ЦИТАЊЕ СА ПАПИРА, УЗ КОНСТАНТНО ЗМИРКАЊЕ ОЦИМА И ОБЛИЗИВАЊЕ УСАНА, СТО ТАКОДЈЕ ОДАЈЕ ОГРОМНУ НЕСИГУРНОСТ.

Name

ЈА

06.06.2017 15:44

Иде ово својим током, све до дна. УНИБЛ је, већ годинама, постао приватна прћија СНСД-а и њених партијаша (доктора-професора). Па да се подсјетимо када је проф. Краварушић уморен ради шугаве шестице од стране елитних партијских професора на челу са Шпирићем. Џаба им и факултети и наука. Још мало па ће се између себе изјести и лаку ноћ Српска!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мика Бабиц

07.06.2017 21:57

Такође и ДНС-а.

Name

Какав факултет

06.06.2017 18:31

Какав црни факултет политицких наука.То мозе бити факултет да на њему предају Најдан Пасиц.Па Јован Дордјевиц.Ова таласка је смијесна.Потоп је то.Мој Милораде.

ОДГОВОРИТЕ
Name

???

06.06.2017 21:03

Није ми јасно ста је плагијат код Зубера? Подудара се дефиниција која је мање-висе иста у свим удзбеницима? Ово је толико оцигледно дјело иза ког стоји Врањес, уз послусног Злокапу који наредјења прима од Кецмановица... Зубер и Цокорило су криви зато сто нису послусни.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Волвер

06.06.2017 21:10

Поменути професори су криви само зато сто нису послусници у слузби врањеша и кецмановића...осим тога, зграда фпн у бл је препуњена врањесовим теткама, стринама и сл. Медији би требали тиме да се баве..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Цеца

07.06.2017 05:14

Да ли се ико пита гдје ради супруга од Александра Врањеша

Name

хахха

07.06.2017 08:37

код нас на факсу , а ту је и мама! јадно.

Name

БЛ

06.06.2017 21:24

Врх дрзава, бјезите дјецо одавде, спасите се бар ви сами кад вас одрасли упропаставају вец годинама. Бјезите и не окреците се никад.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Будуцност за БЛ

07.06.2017 12:50

У праву си, бас тако. Тамо је ни нада да це бити боље висе не постоји.

Name

Камењарка

06.06.2017 21:37

Далеко од тога да Зубер има неке квалитете угурао се на факултет на Пале, па у Бањалуку , а и до савјета РТРС је добацио, али вјерујте , он је златан каква је Камењарка из Мириловица ! Па та мисли да је уватила Бога та м*да ! Довукла се из Мириловица у Билецу , па догурала до Бањалуке , ко ти је ко она, и то на факултет , цус брате ! И директор БХРТ је мислила постати, него је из Сарајева зацерасе цим је присмрдила. Али ето , бијесна вука за кратка вијека , обило јој се о главу ! Нек подвије реп па пртља у Мириловице одакле је и досла !

ОДГОВОРИТЕ
Name

ПхД

07.06.2017 06:12

О цему прицате? У директном сам контакту са многима, назалост. Бас тако, назалост! 1. професор на Медицинском факултету који не говори енглески (језик модерне науке). 2. професор који не зна ста је "Студија пресјека". 3. професор који студентима доноси цланке из Блица од дејству антиоксиданата. 4. професор који је имао на студију просјецну оцјену 8.0 5. ..... Заиста назалост.

ОДГОВОРИТЕ
Name

доста

07.06.2017 07:02

Прво Врањеса провјерити ;) цовјек фино легално направио приватно - породицни факултет :) тата мама зена пунца пунац тетка тетак оцигледно јака породица. Овим факултетом хитно треба да се баве надлезне институције.

ОДГОВОРИТЕ
Name

БОБА

07.06.2017 10:28

ПРИЈЕ РАТА НИЈЕ БИО НИКО И НИШТА А САДА ПРОФЕСОР НА ФАКУЛТЕТУ ЊЕМУ ПАРЕ ДЈЕЦА НИШТА НЕ ЗНАЈУ КО СВЕ ПРЕДАЈЕ ОД ОБИЧНИХ ЗАНАТЛИЈА ДОБИЈЕ ДИПЛОМУ КУПИ ГЛАСОВЕ ОВИ ГА ПОСТАВЕ ЗА ДИРЕКТОРА ТО СУ УЦЈЕНЕ ГОРЕ ОД ЗЕЛЕНАШТВА САМО ШТО ЈЕ ОВАЈ МИРАН А ЗЕЛЕНАША МОГУ УБИТИ И ТАКО СЕ ПОСТАЈЕ МОЋАН НИКО ИМ НИШТА НЕ МОЖЕ СТАВИТЕ НА ПАПИР ШТА СУ ТИ ЉУДИ РАДИЛИ ПРИЈЕ РАТА ТО ЈЕ ЛАКО ВИ ТО ДОБРО ЗНАТЕ КО СУ ТИ МЕНИ СУ СМИЈЕШНИ А ОНИ НЕ МАЈУ НИ СТИДА НИ ЉУДСТВА БИТНА ЈЕ ЛОВА А ШТО СИ ГЛУП КО ТЕ ПИТА МОЋ КУПУЈЕ СВЕ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Будуцност

07.06.2017 11:55

Мајко моја, ста се тамо ради! Узас. Управо цитам ову вијест И разговарам са особом која је докторирала у земљи у којој зивим И радила постдокторске студије на једном престизном америцком факултету И , наравно, објављивала своје науцне радове у еминентним науцним цасописима. На моје питање како би реаговао да мора сарадивати са тим ткз. " докторима наука" одговорио је да би их вјероватно прво исмијавао а затим "подавио"јер не би могао прихватити њихово понасање И глупост. Ради се о младој особи. Еј, моја омладино гдје сте ви? Засто , на сав тај јад, цутите ви који својим трудом И уцењем долазите до својих диплома? Изгледа да је тамо све изгубило свој смисао. Туга.

ОДГОВОРИТЕ
Name

електроенергетика

07.06.2017 15:30

Имао сам прилике да упознам и сарадјујем са неким младјим особама који су звање стекли у Америци - не разликују се несто посебно од ових насих. Заједницко и једнима и другима је да носом парају небо, а знање и примјена стеценог знања у пракси је на веома оскудном нивоу.

Name

Будуцност за електро_ енергетика

08.06.2017 02:32

Много гријесис И ниси у праву.Видиис, особа о којој сам говорила у свом коментару је цијењени струцмјак из своје области сто потврдује његово знање које је итекако добро плацено (око 250 000 долара годисње) а зна се да те на западу нико не плаца за дзабе. Овде се трази знање И струцност а да би се досло до тога мора се улозити много труда И времена И одрицања. У сваком слуцају , смијесно И бесмислено би било уопсте упоредиватиДОКТОРЕ НАУКА са тим јадницима који "докторирају" за пар мјесеци. И морам ти реци , да на западу докторантима се прузају сви услови ( лабораторије, истразивацки центри, опрема ) да би се усаврсили , а код нас, назалост, нико И не помисља да тако несто обезбиједи за ону пметну дјецу која зеле да науце И због тога се све заврсава на теоретском знању. И једна сугестија, поцни И заврси докторске студије И ти, мозда би ти помогло да да схватис да ти млади људи не " парају носом небо' него су сигурни у себе И своје знање И свјесни кроз ста су просли , колико непроспаваних ноци И колико су јутара доцекали у тим лабораторијама И истразивацким центрима да би досли до дипломе доктора наука.

Name

електроенергетика

08.06.2017 19:45

Ја сам то заврсио онда када је ријетко ко заврсавао.

Name

тончи

07.06.2017 12:59

Колико је законски максимум да неко буде у звању асистента или вишег асистента? и како је могуће да неко запосли и супругу(која је била просјечан студент) и њену мајку на фаx, по ком основу?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Хомо сапиенс

07.06.2017 15:19

По основу политицке подобности, кроз непотизам и коруптивне радње. То је опстеприхвацени образац зивљења на овим просторима. Мој Тонци, некада сам дрзао инструкције током основног студија неким студентима да добију сестицу, данас су они професори на факултету, цак је један догурао до декана. Извини, повраца ми се ...

Name

АФЕРА

08.06.2017 06:44

КАКО ЈЕ СУПРУГА ЗАВРСИЛА ТАЈ ИСТИ ФАX ;) А ТЕК МАМИТА КАД ЈЕ СТИГЛА ЦЦЦЦЦЦЦЦЦ САД ИХ СВЕ ТРОЈЕ ТРЕБА ОТПУСТИТИ. КОЈИ СУ СТYДИРАЛИ СА ВРАЊЕСОМ ЗНАЈУ КО ЈЕ, СТА ЈЕ И КАКАВ ЈЕ УЦЕНИК БИО........ А ТОЛИКО ПРАВИХ СТУДЕНАТА Е ТУГО НАСА!

Name

Студент Ф.Ф. Пале

07.06.2017 13:02

Ја не знам ци је сукоб али једно знам да нас Зубер није за цетри године предавања науцио ниста.

ОДГОВОРИТЕ
Name

стојко

07.06.2017 13:09

Провјерити и остале, Вуковић је умислио да је Платон...мозак свих мозгова

ОДГОВОРИТЕ
Name

Киско

07.06.2017 21:09

лаква је тек биједа на медицинском факултету ти би се свасра насло проф. хотиц лазаревиц проф рајковаца итд итд

Name

Др Данка Ускоковиц

07.06.2017 21:54

Квази колега, "др" Љубомир зубер је титулу добио захваљујући проф.др Радославу Грујићу који сада спема комисију која има та задатак да "опере " прљав вес. Гле чуда, Радослав Раша Грујић, на сједници Сената УИС-а сам формира комисију која треба да реши проблем и гле чуда у комисију ставља Николу Поплашена.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јанковиц

08.06.2017 04:45

Колико је овде злонамерних неистина изрецено. Прво Зубера је на ФПН довела властита супруга која је као сеф одељења новинарства удомила властитог супруга, али и родјену сестру, истина као цистацицу. Муз Љубомир јој на то није остао дузан, па је своју супругу Весну довео на Пале где је он сеф одељења новинарства. Науцне радове супрузници пису заједно за потребе обе катедре, с тим сто је Весна вратила девојацко презиме, да заједницки радови не би били Зубер & Зубер. Да су и Веснини радови такодје сумњиви мозе да посведоци новинарка Марија Р. која је Весну пријавила за плагијат просле године, а због манипулација на конкурсу за асистента, када је Весна покусала своју коауторку да прогура на катедру којом сефује. Тада је мануфактура Зубер & Зубер искористила један студентски дипломски рад да представе као своје властито дело, а ту су уједно дописали као коауторку и ту потенцијалну асистенткињу. На крају све је заврсило у Тузиластву РС јер је Весна за ту услугу наводно узела 25.000 КМ. Сто би нас народ рекао - од зла оца и јос горе мајке.. Тако да це избацивањем са ФПНа ових стетоцина прво профитирати високо образовање РС, а затим и будуци студенти.

ОДГОВОРИТЕ
Name

станко

08.06.2017 07:09

Да би се скинула љага са ФПН-а али и људи који тамо раде, предлажем да се изврши провјера свим професорима, осим "старе гарде" која је докторирала прије рата. А ове нове увлакаче обавезно претрести

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бјежи болан..

08.06.2017 10:05

Каква љага..??!! Нема ту никакве љаге. То је пракса свуда, на свим факултетима. То је са једне стране 'сналажење', а са друге стране завист. Завидни завиде сналажљивима. Тако је то овдје у овој жабокречини од парадржаве што је зову и квалификују као прћију, бабовину, ћаћевину.

Name

Милос

08.06.2017 11:53

Колико је Зубер оставио људи без посла, све се враца.

ОДГОВОРИТЕ
Name

оп

11.06.2017 17:44

Управо. Зубер је обицни сплеткарос.

Name

ББ

08.06.2017 16:17

Читао сам докторат Радмиле Чокорило. Шта рећи? Испод сваког просјека, ниво средње школе. Мене би било стид да напишем тако нешто за семинарски рад. Какав је допринос дала науци својим докторатом? Једно велико ништа.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Академац

09.06.2017 08:48

Зато у Босни "све цвјета". Какви професори, такви испит, такви студенти, па онда струцњаци, такав посао, таква привреда.. Форма без садрзаја. Врзино Коло.

ОДГОВОРИТЕ