Fakultet traži udaljavanje profesora iz nastave zbog varanja

Fakultet političkih nauka Univerziteta u Banjaluci izdao je saopštenje u kojem se navodi da naučni radovi prefesora Radmile Čokorilo i Ljubomira Zubera predstavljaju očigledne plagijate s velikim udjelom direktno prepisanog teksta - bez pozivanja na izvore ili njihovog navođenja u literaturi.

Republika Srpska 06.06.2017 | 11:51
Fakultet traži udaljavanje profesora iz nastave zbog varanja
Fakultet političkih nauka Univerziteta u Banjoj Luci saopštio je da je na sjednici Nastavno-naučnog vijeća održanoj, 17.05.2017. godine, formirao komisiju za provjeru osnovanosti optužbi za plagijate određenih naučnih radova dr Radmile Čokorilo i dr Ljubomira Zubera.

Komisija je imala šest članova, univerzitetskih nastavnika u različitim naučnim zvanjima, koji su  izvršili analizu osporenih radova uporedivši ih sa izvornim tekstovima.

"U izvještaju dostavljenom Nastavno-naučnom vijeću Fakulteta, komisija je jednoglasno ustanovili da su ranije navedene optužbe osnovane i da osporeni naučni radovi dr Radmile Čokorilo i dr Ljubomira Zubera predstavljaju očigledne plagijate s velikim udjelom direktno prepisanog teksta - bez pozivanja na izvore ili njihovog navođenja u literaturi", kaže se u saopštenju.

 Dalje se navodi da je Nastavno-naučno vijeće Fakulteta političkih nauka, na sjednici održanoj 05.06.2017. godine, jednoglasno je usvojilo navedeni izvještaj Komisije, te ga uputilo Senatu Univerziteta u Banjoj Luci na dalje odlučivanje, uz zahtjev da Senat u najkraćem roku udalji navedene profesore iz nastave u tekućoj akademskoj godini.

"Ovim putem želimo da upoznamo javnost da je ovo prvi slučaj u istoriji Univerziteta u Banjoj Luci da je na institucionalnom nivou utvrđeno da su naučni radovi profesora angažovanih na ovom Univerzitetu - plagijati. Ova činjenica treba da bude opomena čitavoj akademskoj zajednici da je prošlo vrijeme u kojem su nesavjesni pojedinci mogli da bez ikakve odgovornosti objavljuju kvazi naučne radove te na osnovu toga stiču akademska zvanja i ostvaruju druge beneficije; time je ne samo narušen kvalitet nastave već je doveden u pitanje kredibilitet visokoškolskih ustanova", navodi se u saopštenju Fakulteta političkih nauka u Banja Luci.

Nadamo se, stoji u saopštenju, da će ovaj primjer poslužiti i drugim fakultetima da se suoče sa sličnim problemima u svojim sredinama i da će cijelom Univerzitetu pomoći da unaprijedi metode borbe protiv ovakvih pojava.

"Jedino zakonit i kvalitetan rad, visoki profesionalni standardi, čvrsta moralna načela i transparentnost u provođenju svih procedura, mogu biti garanti razvoja kvalitetnog visokog obrazovanja u Republici Srpskoj", poručuju sa Fakulteta političkih nauka u Banja Luci.

Naglašavaju da svojim primjerom šalju poruku drugima visokoškolskim institucijama kako se treba odgovorno odnositi prema neetičkim i nezakonitim postupcima pojedinaca u vlastitim redovima, a sa ciljem jačanja kredibiliteta i odgovornosti studentima ali i javnosti u cjelini.

"Nadamo se da podrška Senata Univerziteta u Banjoj Luci ovoj našoj borbi neće izostati te da će Senat prepoznati važnost suočavanja sa nezakonitim radnjama u našim redovima i adekvatno kazniti počinioce", kaže se u saopštenju.

Fakultet političkih nauka takođe osuđuje pokušaje manipulacije sredstvima javnog informisanja od strane pojedinaca koji bez argumenata ili čistim lažima žele da iskrive sliku cijelog ovog slučaja i da po svaku cijenu umanje odgovornost navedenih profesora za plagijatorstvo.

"Još jednom ističemo da je Fakultet političkih nauka kao visokoškolska institucija ozbiljno i odgovorno pristupio ovom problemu svjestan brojnih neugodnosti koje iz njega mogu proizaći ali i odlučan da počne iskorjenjivanje jedne loše navike koja prijeti da diskredituje trud poštenih i vrijednih naučnih radnika. Smatramo da mediji mogu mnogo doprinijeti našim naporima tako što će profesionalno, tj. objektivno i istinito izvještavati o ovom slučaju", zaključuje se u saopštenju Fakulteta političkih nauka u Banja Luci.

(BN)
 

Komentari / 101

Ostavite komentar
Name

Milenko

06.06.2017 09:54

Radi se o dvostrukim arsinima. Ako se nekome clanci objavljeni u zutoj stampi mogu priznati kao naucni radovi za izbor u zvanje profesora, zasto se ne bu moglo priznati i prepisivanje?

ODGOVORITE
Name

Znam šta ciljaš

06.06.2017 11:23

Slažem se , pa "Slavuju" Ćeraniću se priznalo i vrijeme kada je kao špijun Udbe djelovao prije rata , protiv svojih tobože "prijatelja"

Name

Sukob

06.06.2017 13:16

Ovo je politicki sukob clanova SNSDa. A Vranjes kao glavni "dasa" zeli da ih se otarasi.

Name

re Milenko

06.06.2017 16:31

Po tebi,ako neko nesto radi lose,to automatski znaci da i ti mozes isto lose raditi.Gdje ti je moral ako ga uopste imas?Kakav vam je moral da su vas i africke drzave prestigle po pitanju prava i demokratije.Cijeli zivot vam se svodi na lopovluk.Kad vam se ukaze prilika za kradju,automatski se gubi ta "DOBROTA"o kojoj stalno govorite kako je Srbi,Bosnjaci i Hrvati posjeduju,sto praksa demantuje,jer da je tako imali bi bolju drzavu,bolju vlast i bolji status u svijetu.

Name

Univerzitetska profesorica

06.06.2017 18:53

Zdenki Gojkovic, kadru SP-a, da bi navukli dovoljan broj bodova za izbor u zvanje profesora, a u nedostatku naucnih radova, komisija je bodovala povrsna predavanja o ocuvanju zdravlja. Da, dobro ste procitali. Doticna je ta predavanja drzala sirom sela Republike Srpske, uglavnom clanovima SP-a. Inace, magistrirala je tek nakon uspostavljanja bliskih politickih veza (sa skoro 50 godina), a nakon toga ekspresno i doktorirala. Ostaje upitno ko je stvarni autor radova, narocito ukoliko obratimo paznju na kulturu izrazavanja i jezicku kompetentnost ove "gospodje" koja kaze "presjednik", "prestavnik", "aVtomobil" itd.

Name

loša

08.06.2017 06:17

Što će uopšte taj fakultet u BL,prije rata se to studiralo u BG.ko to danas studira,samo prosječni i loši đaci.

Name

Sinny Boy

06.06.2017 10:00

Jedina greška koju su njih dvoje napravili je ta da nisu naveli izvore odakle su prepisali tekstove. Za razliku od njih drugi su precizno naveli izvor plagiranja.

ODGOVORITE
Name

Nnn

06.06.2017 11:36

Ako navedes izvor odakle si preuzeo dio teksta ili cijeli tekst onda nisi napravio plagijat nego si ispravno koristio literaturu.

Name

Profesor

06.06.2017 15:07

Re Nnn Kad koristiš izvore saznanja ne navodeći autora u fus notama to onda ovi kvazi stručnjaci nazivaju "Istraživački rad"! Šalu kraju, to je klasični plagijat. Nemaš ti pojma moj crveni botu!

Name

Copy paste

06.06.2017 16:09

Kod njih su sve citati. Da su ih kao takve označavali ne bi bilo ni rečenice njihovog teksta.

Name

PLAGIJATOR

06.06.2017 18:29

Sinny Boy , ne znas ni sta je plagijat a imas nekakve zakljucke ... vidi se da imas mnogo skole ...

Name

znam-ne nagadjam

06.06.2017 19:44

Tvrdim da je ovo najobicnija podvala Aleksandra Vranjesa.Ljubomir Zuber nije bio klimoglavac i mislio je svojom glavom.Taj Vranjes je ponavljao razred u srednjoj skoli. Treba procitati Zuberovo pismo.

Name

Vesnina sestra

12.06.2017 08:34

Koliko ste površni i ograničeni, pa to je nevjerovatno! Zuber se prijavi na konkurs, sve čini da se uvali na FPN, a kad čuje da se formira komisija koja će provjeriti prijavu o njegovim i Čokorilinim plagijatima, prijeti profesorima i tek kad vidi da mu nema pomoći. piše otvoreno pismo i pljuje po fakultetu. I vi mu vjerujete?

Name

boracVSS

06.06.2017 10:00

Eh koliko je plagijatora zvanja u ovoj nasoj napacenoj zemlji, pocev od ministara, profesora i asistenata na fakultetima pa do direktora skola. I da nakon takvog stanja ocekujemo napredak? Moj narode u velikom si jadu.

ODGOVORITE
Name

Mnogo smrdi

06.06.2017 11:56

Septicka je puna do vrha.

Name

"Doktor"

06.06.2017 10:01

Fuj bagro.......

ODGOVORITE
Name

Trivo

06.06.2017 10:02

Zalosno...

ODGOVORITE
Name

Student

06.06.2017 10:08

U Republici Srpskoj više nema ni N od nauke. Copy/Paste. Resavska škola. Prepisivanje... Univerzitet je uništio još kahektični Stanko Stanić. Političari se zalažu kao za društvo znanja, a rektor Mataruga nam pod šatorom sa predsednikom Dodikom... Izmišljeni novoformirani Fakultet bezbednosti sa docentom Ćeranićem kao dekanom i sa samo četiri nastavnika otvara se u martu mesecu... Opevani Škrbić dekan medicinskog fakulteta... I tako dalje... O privatnim da li treba reči trošitj

ODGOVORITE
Name

Prof. dr Radomir Nešković

06.06.2017 10:19

1. Eventualne plagijate treba da utvrdi Komisija iz uže naučne oblasti mediji i komunikacije i da bude nezavisna od naređenja Zlokape i Akeksandra Vranješa. 2.Saopštenje je šturo,jer ne znamo ko su članovi Komisije, koji su radovi analizirani i iz kojih drugih radova su prepisani. 3.Univerzitet treba formirati novu nezavisnu Komisiju koja će sve navode sa FPN provjeriti, jer zašto bi se na riječ vjerovalo stavu Komisije sa FPN. 4. Po mom iksustvu Komisija na FPN će napisati onako kako joj kažu Kecmanović, Zlokapa i Aleksandar Vranješ. 5.Pozivanje medija da objerktivno izvještavaju o ovome slučaju u prevodu znači prihvatiti zdravo za gotovo sve što Komisija FPN napiše. 6. Zašto FPN ne počne da otklanja i druge slabosti i protivzakonite radnje na koje je ukazao Ljubomir Zuber u otvorenom pismu dekanu.

ODGOVORITE
Name

Коментариши ћирилицом професоре

06.06.2017 11:26

Пиши коментаре ћирилицом професоре. Није ни чудо да имамо оволико купљених диплома разних факултета, магистерија и доктората, кад пишемо латиницом. Немамо ми као народ изгледа карактер, навикли смо да будемо слуге. Испада да се стидимо што имамо своје писмо, поготово да га се стиде професори факултета, страшно. Позрав Никола Лазаревић-зелени

Name

banja luka

06.06.2017 11:47

Sto se ti odrices latinice kao jednog od dva srpska pisma?

Name

Nesko Radomirovic

06.06.2017 11:48

Stvarno ne znam zasto se javlja profesor Neskovic sa konkurentnog privatnog Fakulteta za politicke nauke Nezavisnog univerziteta i cuvene vise skole Primus iz Gradiske, gdje zajedno sa Zuberom vrsite "visoko-obrazovanje" i sebe nazivate profesorom.. Zar vi da nekome drzite lekcije? Vi ste covjek koji je bio univerzalni svjedok tuzilastva u Hagu protiv svih srpskih oficira ukljucujuci i predsjednika Karadzica! Sramota!

Name

ре бања лука

06.06.2017 12:15

Не одричем се ја латинице, напротив. Ипак, у Српској је службени језик ћирилица, бар би то професори требали поштовати, у осталом као и сви радници јавних установа Српске, а не би шкодило ни коментатори, зар не? Поздрав

Name

re ,, Nikola Lazarevic -zeleni"

06.06.2017 12:37

Bože sacuvaj Nikola ovaj narod od takvih učenjaka i patriota. I ćirilica i latinica su jednako srpska pisma, al su se našli idioti koji su ćirilicu standardizovali, a latinicu prepustili drugima i od tada je vise nemamo kao podršku u softveru, nego se moramo služiti BiH latinicom ili HR latinicom i ako se srpska latincica razlikuje od Gajice tj. posle hrvatske latinice. Budimo još konkretniji oba ta pisma su redukovana pisma i zašto nazivatinnešto lično svojim u kome je 90% tuđeg? Kojim pismom je pisao sv. Sava? Postojali smo i pre Nemanjica i prihvatanja pravoslavlj i cemu tolika ukocenost i ogranicenost.

Name

Re Nesko

06.06.2017 12:41

Treba ustati kad se spomene ime Radomira Neskovica. Pravi profesor, pogledaj mu knjige. O njegovim zaslugama u ratu je na sav glas govorio i Kardzic, a o ostali kojo su stvarali RS. Sram te bilo za klevete koje iznosis o covjeku!

Name

Hm

06.06.2017 12:47

Sta ce mu cirilica, to arhaicno, dakle prevazidjeno pismo koje je skrpio Vuk Karadzic, koriste samo ljudi koji nece da prihvate da postoji bolje odnosno jednostavnije pismo a to je tzv latinica.

Name

Prof Neskovic

06.06.2017 12:50

Prof Neskovic je jedna od zrtava druzine FPNa Kecmanovica, Vranjesa i ostalih koji su fakultet pretvorili u privatno leglo partijskih poslusnika. Prof Neskovic je najbolji strucnjak za po sistem Rsa i BiH.

Name

ре Бања лука

06.06.2017 13:18

Никакав ја нисам учењак из ове области. Ја сам само нормалан Србин који је запамтио вријеме прије рата, вријеме када су мало по мало од већинског-равноправног писма у бившој Југославији, свели ћирилицу на писмо које није користило ни 5% људи у БиХ. Хрватској, ни више од 10-15% становника Србије. Ипак, ја Вма нисам адреса за научну расправу о писму. Ја сам само увијек искрен Србин, конкретан и коректан, сви који ме знају ће то потврдити. Мене ако хоћете да нешто питате, а да мислим да се можда разумијем, онда је то свакако право и изградња правног система у Српској,онда привреда због вишедецениских резултата мог рада, наравно ту је неизоставно мој ентузијазам,односно моја љубав- здрава животна средина, спорт и култура. Ту бих Вам по мом мишљењу могао такође дати веома коректне и паметне одговоре. Као родитељ могу вам одговарати на питања о породици и дјеци. Ако сте јуноша, могу Вас шта научити о дамама, али као прави џентлмен, о њима никад јавно не бих причао, а ружно о њима, ни тајно. Да ли Вам је и после овог искреног одговора потребна она реченица о патриотима и учењацима? Поздрав Никола Лазаревић

Name

banja luka

06.06.2017 10:30

Kako su priznali Ceranicu ono njegovo baljezganje? Ne branim ove jer pojma nemam o cemu se radi samo mi je zanimljivo...

ODGOVORITE
Name

Rada

06.06.2017 10:41

U senatu ih čekaju ljudi sa sličnim dosijeom. Dovoljno je reći da R.S ima oko 200 naucnih časopisa. Koliko ovo ozbiljno zvuči, toliko su i navefeni doktorati validni. Ova recenica da je proslo to vreme da se uvazavaju plagijati nije ništa drugo do ona ,, ko je jamijo, jamijo je". Brane ugledni akademici svoj ugled.

ODGOVORITE
Name

Don Kihot

06.06.2017 10:47

treba preispitati sve , a ima ih mnogo koji donose radove koji pišu drugi za njih,...mnogo je onih koji sa naukom nemaju veze, a o profesorskim znanjima i etikom samo po partijskoj liniji...kao i Mlataruga,ministar koji samo što se ne ukaki dok priča, i mnogi drugi koji djecu nemogu naučiti ništa jer nemaju sem partijske podobnosti ništa više.....Revizija svega!

ODGOVORITE
Name

Komedija

06.06.2017 10:48

Ko je ono dekan, da nije dr Ceranic kome su novinske clanke priznali kao naucne radove.

ODGOVORITE
Name

Dosta

06.06.2017 10:53

Aleksaandar Vranješ je jedva završio gimnaziju, pao prvu godinu. Završio privatni novoosnovani Komunikološki fakultet, a onda uz pomoć Kecmanovića negdje magistrirao i doktorirao u Srbiji. Šta reći o našem kadru. Čak je i savjenik precjedniku.

ODGOVORITE
Name

Re

06.06.2017 12:43

Svi Dodikovi savjetnici, osim prof. Kecmanovica su teški ološ.

Name

FPN

06.06.2017 13:03

A prof. Kecmanović kao neka poštenjačina i fin... Jeftino se prodao kriminalcima!

Name

Stranacki fakultet

06.06.2017 13:19

Sve je to jedna te ista druzina samo sto se sada Kecmanovic povukao ali i dalje vreba iz sijenke, a Vranjes je izbio na celo druzine.

Name

Kowalski

06.06.2017 10:58

ФПН Бањалука није компетентан да оцјењује и процјењује радове објављене од стране других институција!!!

ODGOVORITE
Name

STD

07.06.2017 06:09

Veću glupost ne pročitah!

Name

Osa

06.06.2017 11:02

RS je postala dolina lopova,kriminalaca itd.Svako krade i vara u svom domenu.Jad i cemer smo u svakom smislu.

ODGOVORITE
Name

Gordo posrtanje

06.06.2017 11:04

Plaćamo cijenu trange frange nauci i kvazi naučnim znanjuma. Medijski prostor je prepun 'stručnjaka' sa raznih komunikologija, BLC-ova i ostalih brže-bolje fakulteta. FPN nije izuzetak. Od sitne provincijske dopisnice iz Bileće i priučenog spikera do doktora nauka. Kako to gordo zvuči. Doktorka Rada Čokorilo bi i do akademika dogurala da joj nije ukinito radno mjesto njenom tadašnjem pokrovitelju. Ne samo rado mjesto nego je ukinuto i cijelo ministarstvo. Čik pogodite koje!

ODGOVORITE
Name

Krmetnjak propada

06.06.2017 11:04

Odlicne vijesti..

ODGOVORITE
Name

Vujo Vukmirac i plagijati

06.06.2017 11:12

Na Ekonomskom fakultetu u Banjaluci svi doktorati za koje je mentor emiritus Vujo Vukmirica (84) su plagijati.

ODGOVORITE
Name

UPUĆENI

06.06.2017 11:15

Žalosno je što se baš sve kod nas mora gledati kroz prizmu politike a tako lako zaboravimo da je upravo "profesorica" Čokorilo stvorena pod okriljem i isključivo uz podršku SNSD-a. Ma dajte molim vas, radio voditeljica iz Bileće upamćena po odjavamama emisija "orilo-gorilo, sa vama je bila Radmila Čokorilo" da dođe do zvanja vanrednog profesora...sve je dobila preko stranke - mjesto u upravnom odboru RTRS-a, na silu magistratura i doktorat i žena ničim izazvana postade profesor...gospodin Zuber je malo potkovaniji i više oštećen u ovoj priči i pomalo mi se čini kao izvjesna kolateralna šteta jer se sticajem okolnosti našao "u paketu" sa tako očiglednim mediokritetom i analfabetom kao što je Radmila Čokorilo. Mogla se provlačiti neko vrijeme, dok nije svima dogorilo. A vi samo nastavite prepucavanja po političkoj osnovi. Zdravere.

ODGOVORITE
Name

Дно дна

06.06.2017 11:18

Народе пресаберите се. Зар не видите одакле долазе сва зла овога свијета: од времена кад је узјахао бакиначки Баја. Прије тога нити је било приватних факултета (његови играчи су их први основали:Калинић, Радмановић, Новаковић, Мирјанић, Јовичић...и многи други од Требиња до Новог града) нити је било оволико непотребних државних факултета, нити је било оволиког фабриковања 'стручњака'. Дакле, свему је покровитељ онај дилбер лијепог вокабулара што псује мртву мајку директору једног српског медија... Зато, пресаберите се народе, отворите четворе очи и схватите да је суочавање с том истином и протјеривањем Баје са трона следеће године - створен простор за враћање достојнств напаћеном народу. Ово са плагирањем квазинаучних радова је само једна манифестација угњетавачке и ненародне власти која властити народ држи под јармом пуних 15 година.

ODGOVORITE
Name

Ne cekati nego djelovati

06.06.2017 12:50

Treba ga skinuti odmah. Svaki dan je dragocjen. Opozicija koja to treba da povede, nula je bodova.

Name

goran

08.06.2017 12:24

Zar mislite da će opozicija ukinuti privatno školstvo,zaposlili su privatnih diploma po opštinama gdje vladaju hiljade.

Name

Nista niscim

06.06.2017 11:34

Jaki fakulteta bize sacuvaj nigdje nisu priznati sem u B Luci.

ODGOVORITE
Name

kakav crni FPN

07.06.2017 07:28

Moj komšija je kupio diplomu na FPN u Banjoj Luci. Toliko o njihovom pošenju.

Name

vss

06.06.2017 11:38

Potrebno je hitno preispitivanje svih diploma u RS, a posebno onih pribavljenih nakon 1990-te godine, s naglaskom na tzv drustvene nauke.

ODGOVORITE
Name

Потпуно се слажем

06.06.2017 12:48

Много је у Републици Српској лажних диплома(неприсуствовање испиту уопште) са једне, или незаслужених, кроз поклањање оцјена са друге стране. Ту су и дипломе из Србије, нарочито са разних приватних, а понегдје и са државних факултета у Војводини. Јавна је тајна да је после рата МАГИСТЕРИЈ у НС пет хиљада евра, докторат десет хиљада евра. Живот дајем да ни један човјек из Републике Српске који је магистрирао и докторирао на приватним факултетима нема његовом звању, адекватно знање, неки нажалост и на државном. Кад све сабереш,због криминала у образовном систему Српске после рата, гарантујем да нам је запослено у јавном сектору најмање 1/3 радника са лажним-купљеним, или по вези поклоњеним дипломама. ЗЕЛЕНИ се залажу за преиспитивање досадашњег рад-тиме и извјесно укидање 90% приватних факултета у Српској. Пошто није могуће то урадити декретом, кад дођемо на власт извршићемо провјеру диплома кроз знање њихових свршених студената (зна се којих), те кад констатујемо да појединци не знају ни називе испита, а да не говорим о чему се ту ради, таквим факултетима ћемо одузети лиценцу, а њихове власнике и професоре код којих су ти (викенд студенти) полагали процесуирати и трајно уклонити из образовног система Републике Српске. ТО ЈЕ НАЈМАЊЕ ШТО КАО ЧОВЈЕК КОЈИ ДРЖИ РИЈЕЧ МОГУ УЧИНИТИ ЗА ДЕСЕТИНЕ ХИЉАДА ПОШТЕНЕ ДЈЕЦЕ КОЈА СУ СТУДИРАЛА ДРЖАВНЕ ФАКУЛТЕТЕ И КОЈА БЕЗ ВЕЛИКОГ ТРУДА ДА БИ ДОШЛИ ДО ЗНАЊА НИСУ МОГЛА ПОЛОЖИТИ НИ НАЈЈЕДНОСТАВНИЈИ ИСПИТ НА БИЛО КОМ СМЈЕРУ. Мислим, чуј мислим, знам да је доста СВОГ СРАЊА У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ. Треба овом народу сасути све у лице, па нека одлучи хоће ли и даље живјети у овој агонији због лопова и политичких курви, или ће пресјећи једном и кренути у прву праву послератну обнову, све са развојем стратешких грана привреде које ће се ослањати на стварно знање које ће проимјењивати кадрови које смо за те гране привреде. Поздрав Никола Лазаревић

Name

Mladjo

08.06.2017 05:44

Hajde ne budalite, ja sam završio privatni fakultet i ne bih se mijenjao za 90% onih koji su završili državni. Studirao sam i na jednom državnom i vidio koliko je jada i čemera na istim, počevši od studentskih službi pa do polupismeno-korumpiranih profesora. Ti kad se rodiš budala il nečovjek, ne pomaže tebi ni 100 fakulteta.

Name

re mlađo

08.06.2017 12:28

Da si bio sposoban završit državni ne bi ni upisivao privatni..

Name

Re:За Нешка Радомировића

06.06.2017 12:18

Одавно нисам чуо прецизнију квалификацију за овог Рдомира Нешковића. Не бих га звао професором јер га више памтим као бившег СДС-овца који је због Плавшићке окренуо леђа својој матичној стрнци и у Хагу свједочио знамо и како да би своју гуз.цу амнестирао. А онд је једно вријеме био и директор српске рдио тв. Па ви сад видите ко је тај 'аналитичар' професор или пта већ не. А са приватних факултет згрће лову и фабрикзје 'стручњаке' и незналице

ODGOVORITE
Name

FPN poslusnicki fakultet

06.06.2017 12:53

FPN u Banjaluci je odvajkada bio pod partijskom patronazom SNSDa, s tim sto je Vranjes sada preuzeo oormilo nad tim brodom koji tone. Zlokapa je marionetski dekan, a Kecmanovic naravno jos uvijek stoji iza svoje stranacke druzine. Tako da je ovaj slucaj samo treniranje strogoce. Korijeni problema FPNa su daleko dublji i leze u stranackom diktatu i kretanju linijom manjeg otpora.

ODGOVORITE
Name

Ceca

06.06.2017 12:58

Ja sam ZA da se i Čokorilova i Zuber uklone iz nastave ali pod jednim uslovom, a to je da se izvrši kontrola svih doktorata, i svih naučnih radova kako redovnim tako i vandrednim profesorima na FPNu, počevši prvo od dekana...neka on služi kao primjer. Vrlo dobro znamo svi kako su pojedinci koji predaju na FPNu u BL svoje mastere i doktorate odradili na FPNu u Beogradu.

ODGOVORITE
Name

Student

06.06.2017 13:31

Ma kad je stranka glavna na fakultetu, plahijati su samo nusproizvod

Name

Projereno

06.06.2017 13:01

Miloradu Dodiku, prof. Nenad Kecmanović piše doktorat!!!

ODGOVORITE
Name

Banjaluka

06.06.2017 13:42

A Kecmanovic je spremio nasljednika , a to je Vranjes, Dodikov savjetnik. Toliko o nezavisnosti obrazovnih institucija.

Name

Fpn bl

06.06.2017 13:14

FPN je leglo poltrona SNSDa na celu sa Vranjesom, Kecmanovicem i Zlokapom koji su pruzili.pipke kao hobotnica i ne onemogucavaju bilo kakvu promjenu

ODGOVORITE
Name

Jana

06.06.2017 15:55

Pa sa tog fakulteta politicari sebi biraju uglavnom potparolke koje koriste i za neke druge radnje tipa privatna druzenja

Name

Da se vratimo na temu

06.06.2017 13:27

Ovde opet strancarenje.. Sustina je da su plagijatori drzali nastavu studentima, a ovo sto pricate kako je lose stanje na FPN-u je posljedica upravo toga. Ne zalim Zubera ni Cokorilo ni sekunde, Neskovic je covek koji zaradjuje ogromne pare vec decenijama, pa mu je lako s distance kritikovati. Ovde je jedino vazno da je neko poceo da vrsi reviziju, a da se mene pita ja bih poceo od ANURS-a. Tamo sjede ljudi koji su sve ovo zakuvali..

ODGOVORITE
Name

Kowalski

06.06.2017 15:38

Ко је то доказао? Откад је ННВ компетентно да се бави овом проблематиком, зар не постоји етички комитет?

Name

Nauka

06.06.2017 13:31

Kod nas je rektor Mataruga koji je doktorirao na crnom boru. Neke nauke upšte nemaju širine da bi neko bio doktor.

ODGOVORITE
Name

Logika

06.06.2017 15:03

Kakve veze ima što je dotični doktorirao na crnom boru. Ja sam doktorirao na Jeli pa me niko ne proziva.

Name

Student

06.06.2017 16:13

Aman, kad je rektor bio sa šumarskog fakulteta?????

Name

frend

06.06.2017 13:51

Imate likove koji pišu radove za pare i proizvode magistre i doktore artimetičkom i geometrijskom progresijom...kako u prirodnim tako i u društvenim naukama....leglo svih tih nečasnih i neetičkih radnji i djela je Akademija u koju su se zgurali "leševi " koji samo gledaju kako naplatiti koji RAD I KOG DA ZEZNU pogledajte samo sastav te institucije i njih i senata ...akademika koji su dno dna....treba sve rastjerati!

ODGOVORITE
Name

Insajder

06.06.2017 13:51

KADA SAZNATE KO TREBA DA ZAUZME KATEDRU KOJU VODI COKORILO I CIJI JE TAJ NEKO DRUG RIJESICETE SVE ENIGME. EH DA JE SRECE DA JE SU OVO DVOJE I NJIHOVI PLAGIJATI JEDINI PROBLEM UNIVERZITETA MI BI BILI SVAJCARSKA.

ODGOVORITE
Name

Betoven

06.06.2017 14:16

Sta je sa doktoratom i magisterijem Zeljka Kovacevica. On samo jos nije doktor medicinskih nauka.

ODGOVORITE
Name

Olja

06.06.2017 15:34

Ha,Cokorilo profesor.Boze sacuvaj.Pa ovi iz Bilece znaju ko je ona. Uz pomoć politike je dosla do to dr,znanjem sigurno nije.

ODGOVORITE
Name

TODOR

06.06.2017 19:19

ISTO KAO I ZDENKA GOJKOVIC. NIKAKVO ZNANJE, OSTVARILA SVE PREKO POLITICKIH VEZA, DA NE KAZEM PREKO CEGA... KAKAV JE TO DR NAUKA CIJE SE IZLAGANJE U NSRS SVODI NA PUKO CITANJE SA PAPIRA, UZ KONSTANTNO ZMIRKANJE OCIMA I OBLIZIVANJE USANA, STO TAKODJE ODAJE OGROMNU NESIGURNOST.

Name

JA

06.06.2017 15:44

Ide ovo svojim tokom, sve do dna. UNIBL je, već godinama, postao privatna prćija SNSD-a i njenih partijaša (doktora-profesora). Pa da se podsjetimo kada je prof. Kravarušić umoren radi šugave šestice od strane elitnih partijskih profesora na čelu sa Špirićem. Džaba im i fakulteti i nauka. Još malo pa će se između sebe izjesti i laku noć Srpska!

ODGOVORITE
Name

Mika Babic

07.06.2017 21:57

Takođe i DNS-a.

Name

Kakav fakultet

06.06.2017 18:31

Kakav crni fakultet politickih nauka.To moze biti fakultet da na njemu predaju Najdan Pasic.Pa Jovan Dordjevic.Ova talaska je smijesna.Potop je to.Moj Milorade.

ODGOVORITE
Name

???

06.06.2017 21:03

Nije mi jasno sta je plagijat kod Zubera? Podudara se definicija koja je manje-vise ista u svim udzbenicima? Ovo je toliko ocigledno djelo iza kog stoji Vranjes, uz poslusnog Zlokapu koji naredjenja prima od Kecmanovica... Zuber i Cokorilo su krivi zato sto nisu poslusni.

ODGOVORITE
Name

Volver

06.06.2017 21:10

Pomenuti profesori su krivi samo zato sto nisu poslusnici u sluzbi vranješa i kecmanovića...osim toga, zgrada fpn u bl je prepunjena vranjesovim tetkama, strinama i sl. Mediji bi trebali time da se bave..

ODGOVORITE
Name

Ceca

07.06.2017 05:14

Da li se iko pita gdje radi supruga od Aleksandra Vranješa

Name

hahha

07.06.2017 08:37

kod nas na faksu , a tu je i mama! jadno.

Name

BL

06.06.2017 21:24

Vrh drzava, bjezite djeco odavde, spasite se bar vi sami kad vas odrasli upropastavaju vec godinama. Bjezite i ne okrecite se nikad.

ODGOVORITE
Name

Buducnost za BL

07.06.2017 12:50

U pravu si, bas tako. Tamo je ni nada da ce biti bolje vise ne postoji.

Name

Kamenjarka

06.06.2017 21:37

Daleko od toga da Zuber ima neke kvalitete ugurao se na fakultet na Pale, pa u Banjaluku , a i do savjeta RTRS je dobacio, ali vjerujte , on je zlatan kakva je Kamenjarka iz Mirilovica ! Pa ta misli da je uvatila Boga ta m*da ! Dovukla se iz Mirilovica u Bilecu , pa dogurala do Banjaluke , ko ti je ko ona, i to na fakultet , cus brate ! I direktor BHRT je mislila postati, nego je iz Sarajeva zacerase cim je prismrdila. Ali eto , bijesna vuka za kratka vijeka , obilo joj se o glavu ! Nek podvije rep pa prtlja u Mirilovice odakle je i dosla !

ODGOVORITE
Name

PhD

07.06.2017 06:12

O cemu pricate? U direktnom sam kontaktu sa mnogima, nazalost. Bas tako, nazalost! 1. profesor na Medicinskom fakultetu koji ne govori engleski (jezik moderne nauke). 2. profesor koji ne zna sta je "Studija presjeka". 3. profesor koji studentima donosi clanke iz Blica od dejstvu antioksidanata. 4. profesor koji je imao na studiju prosjecnu ocjenu 8.0 5. ..... Zaista nazalost.

ODGOVORITE
Name

dosta

07.06.2017 07:02

Prvo Vranjesa provjeriti ;) covjek fino legalno napravio privatno - porodicni fakultet :) tata mama zena punca punac tetka tetak ocigledno jaka porodica. Ovim fakultetom hitno treba da se bave nadlezne institucije.

ODGOVORITE
Name

BOBA

07.06.2017 10:28

PRIJE RATA NIJE BIO NIKO I NIŠTA A SADA PROFESOR NA FAKULTETU NJEMU PARE DJECA NIŠTA NE ZNAJU KO SVE PREDAJE OD OBIČNIH ZANATLIJA DOBIJE DIPLOMU KUPI GLASOVE OVI GA POSTAVE ZA DIREKTORA TO SU UCJENE GORE OD ZELENAŠTVA SAMO ŠTO JE OVAJ MIRAN A ZELENAŠA MOGU UBITI I TAKO SE POSTAJE MOĆAN NIKO IM NIŠTA NE MOŽE STAVITE NA PAPIR ŠTA SU TI LJUDI RADILI PRIJE RATA TO JE LAKO VI TO DOBRO ZNATE KO SU TI MENI SU SMIJEŠNI A ONI NE MAJU NI STIDA NI LJUDSTVA BITNA JE LOVA A ŠTO SI GLUP KO TE PITA MOĆ KUPUJE SVE.

ODGOVORITE
Name

Buducnost

07.06.2017 11:55

Majko moja, sta se tamo radi! Uzas. Upravo citam ovu vijest I razgovaram sa osobom koja je doktorirala u zemlji u kojoj zivim I radila postdoktorske studije na jednom prestiznom americkom fakultetu I , naravno, objavljivala svoje naucne radove u eminentnim naucnim casopisima. Na moje pitanje kako bi reagovao da mora saradivati sa tim tkz. " doktorima nauka" odgovorio je da bi ih vjerovatno prvo ismijavao a zatim "podavio"jer ne bi mogao prihvatiti njihovo ponasanje I glupost. Radi se o mladoj osobi. Ej, moja omladino gdje ste vi? Zasto , na sav taj jad, cutite vi koji svojim trudom I ucenjem dolazite do svojih diploma? Izgleda da je tamo sve izgubilo svoj smisao. Tuga.

ODGOVORITE
Name

elektroenergetika

07.06.2017 15:30

Imao sam prilike da upoznam i saradjujem sa nekim mladjim osobama koji su zvanje stekli u Americi - ne razlikuju se nesto posebno od ovih nasih. Zajednicko i jednima i drugima je da nosom paraju nebo, a znanje i primjena stecenog znanja u praksi je na veoma oskudnom nivou.

Name

Buducnost za elektro_ energetika

08.06.2017 02:32

Mnogo grijesis I nisi u pravu.Vidiis, osoba o kojoj sam govorila u svom komentaru je cijenjeni strucmjak iz svoje oblasti sto potvrduje njegovo znanje koje je itekako dobro placeno (oko 250 000 dolara godisnje) a zna se da te na zapadu niko ne placa za dzabe. Ovde se trazi znanje I strucnost a da bi se doslo do toga mora se uloziti mnogo truda I vremena I odricanja. U svakom slucaju , smijesno I besmisleno bi bilo uopste uporedivatiDOKTORE NAUKA sa tim jadnicima koji "doktoriraju" za par mjeseci. I moram ti reci , da na zapadu doktorantima se pruzaju svi uslovi ( laboratorije, istrazivacki centri, oprema ) da bi se usavrsili , a kod nas, nazalost, niko I ne pomislja da tako nesto obezbijedi za onu pmetnu djecu koja zele da nauce I zbog toga se sve zavrsava na teoretskom znanju. I jedna sugestija, pocni I zavrsi doktorske studije I ti, mozda bi ti pomoglo da da shvatis da ti mladi ljudi ne " paraju nosom nebo' nego su sigurni u sebe I svoje znanje I svjesni kroz sta su prosli , koliko neprospavanih noci I koliko su jutara docekali u tim laboratorijama I istrazivackim centrima da bi dosli do diplome doktora nauka.

Name

elektroenergetika

08.06.2017 19:45

Ja sam to zavrsio onda kada je rijetko ko zavrsavao.

Name

tonči

07.06.2017 12:59

Koliko je zakonski maksimum da neko bude u zvanju asistenta ili višeg asistenta? i kako je moguće da neko zaposli i suprugu(koja je bila prosječan student) i njenu majku na fax, po kom osnovu?

ODGOVORITE
Name

Homo sapiens

07.06.2017 15:19

Po osnovu politicke podobnosti, kroz nepotizam i koruptivne radnje. To je opsteprihvaceni obrazac zivljenja na ovim prostorima. Moj Tonci, nekada sam drzao instrukcije tokom osnovnog studija nekim studentima da dobiju sesticu, danas su oni profesori na fakultetu, cak je jedan dogurao do dekana. Izvini, povraca mi se ...

Name

AFERA

08.06.2017 06:44

KAKO JE SUPRUGA ZAVRSILA TAJ ISTI FAX ;) A TEK MAMITA KAD JE STIGLA CCCCCCCCC SAD IH SVE TROJE TREBA OTPUSTITI. KOJI SU STYDIRALI SA VRANJESOM ZNAJU KO JE, STA JE I KAKAV JE UCENIK BIO........ A TOLIKO PRAVIH STUDENATA E TUGO NASA!

Name

Student F.F. Pale

07.06.2017 13:02

Ja ne znam ci je sukob ali jedno znam da nas Zuber nije za cetri godine predavanja naucio nista.

ODGOVORITE
Name

stojko

07.06.2017 13:09

Provjeriti i ostale, Vuković je umislio da je Platon...mozak svih mozgova

ODGOVORITE
Name

Kisko

07.06.2017 21:09

lakva je tek bijeda na medicinskom fakultetu ti bi se svasra naslo prof. hotic lazarevic prof rajkovaca itd itd

Name

Dr Danka Uskokovic

07.06.2017 21:54

Kvazi kolega, "dr" Ljubomir zuber je titulu dobio zahvaljujući prof.dr Radoslavu Grujiću koji sada spema komisiju koja ima ta zadatak da "opere " prljav ves. Gle čuda, Radoslav Raša Grujić, na sjednici Senata UIS-a sam formira komisiju koja treba da reši problem i gle čuda u komisiju stavlja Nikolu Poplašena.

ODGOVORITE
Name

Jankovic

08.06.2017 04:45

Koliko je ovde zlonamernih neistina izreceno. Prvo Zubera je na FPN dovela vlastita supruga koja je kao sef odeljenja novinarstva udomila vlastitog supruga, ali i rodjenu sestru, istina kao cistacicu. Muz Ljubomir joj na to nije ostao duzan, pa je svoju suprugu Vesnu doveo na Pale gde je on sef odeljenja novinarstva. Naucne radove supruznici pisu zajedno za potrebe obe katedre, s tim sto je Vesna vratila devojacko prezime, da zajednicki radovi ne bi bili Zuber & Zuber. Da su i Vesnini radovi takodje sumnjivi moze da posvedoci novinarka Marija R. koja je Vesnu prijavila za plagijat prosle godine, a zbog manipulacija na konkursu za asistenta, kada je Vesna pokusala svoju koautorku da progura na katedru kojom sefuje. Tada je manufaktura Zuber & Zuber iskoristila jedan studentski diplomski rad da predstave kao svoje vlastito delo, a tu su ujedno dopisali kao koautorku i tu potencijalnu asistentkinju. Na kraju sve je zavrsilo u Tuzilastvu RS jer je Vesna za tu uslugu navodno uzela 25.000 KM. Sto bi nas narod rekao - od zla oca i jos gore majke.. Tako da ce izbacivanjem sa FPNa ovih stetocina prvo profitirati visoko obrazovanje RS, a zatim i buduci studenti.

ODGOVORITE
Name

stanko

08.06.2017 07:09

Da bi se skinula ljaga sa FPN-a ali i ljudi koji tamo rade, predlažem da se izvrši provjera svim profesorima, osim "stare garde" koja je doktorirala prije rata. A ove nove uvlakače obavezno pretresti

ODGOVORITE
Name

Bježi bolan..

08.06.2017 10:05

Kakva ljaga..??!! Nema tu nikakve ljage. To je praksa svuda, na svim fakultetima. To je sa jedne strane 'snalaženje', a sa druge strane zavist. Zavidni zavide snalažljivima. Tako je to ovdje u ovoj žabokrečini od paradržave što je zovu i kvalifikuju kao prćiju, babovinu, ćaćevinu.

Name

Milos

08.06.2017 11:53

Koliko je Zuber ostavio ljudi bez posla, sve se vraca.

ODGOVORITE
Name

op

11.06.2017 17:44

Upravo. Zuber je obicni spletkaros.

Name

BB

08.06.2017 16:17

Čitao sam doktorat Radmile Čokorilo. Šta reći? Ispod svakog prosjeka, nivo srednje škole. Mene bi bilo stid da napišem tako nešto za seminarski rad. Kakav je doprinos dala nauci svojim doktoratom? Jedno veliko ništa.

ODGOVORITE
Name

Akademac

09.06.2017 08:48

Zato u Bosni "sve cvjeta". Kakvi profesori, takvi ispit, takvi studenti, pa onda strucnjaci, takav posao, takva privreda.. Forma bez sadrzaja. Vrzino Kolo.

ODGOVORITE