Добила отказ јер није хтјела да говори српски

Београдска штампа пише да је Николина Пишек одбијала да прилагоди говор српском!

Србија 23.11.2016 | 22:50
Добила отказ јер није хтјела да говори српски
Водитељка Николина Пишек не ради више на Првој телевизији, а "Информер" преноси да је проблем настао око њеног говора, односно чињенице да није хтјела да говори српски.

"Стално су је исправљали и враћали, није хтјела да чита ни најаве онако како су написане, већ је форсирала хрватски језик," наводи тај лист изјаву извора са Прве.

На тој телевизији кажу да су се споразумно растали са лијепом водитељком, и да су било које исправке биле "уобичајене за професију".

"Држимо до стандарда телевизије, и враћамо и исправљамо све водитеље. Исправке сугерисане Николини су у складу са уобичајеним стандардима којих се придржава сваки професионални водитељ," речено је на тој телевизији.

Пишекова је, с друге стране, рекла да је сама отишла.

"Ја сам водила много компликованије емисије, и 'Ексклузив' је формат који сам 'прерасла'. То је одлична форма за некога ко тек почиње, за новинаре који се обучавају," рекла је она.

(Мондо.рс)

Коментари / 82

Оставите коментар
Name

Пасха

23.11.2016 10:48

Дискриминација,она има право да говори како хоце а не како јој се намеце од послодавца,гдје је та демократија

ОДГОВОРИТЕ
Name

Блацкаддер

23.11.2016 10:55

Ајде у Њемачку, запосли се као водитељ па им то објасни кад ти кажу да мораш говорити њемачки.

Name

ФЦУК ЕУ

23.11.2016 10:57

Добила је посао код приватника, а не на ХРТ-у! Она нема права, вец ради за ста јој је плацено! А демократија, нека иде у ЛГБТ ЕУ и нека трази "права". Тацка!

Name

Ти паса

23.11.2016 11:05

Ипак си ти гола будала

Name

ре пасха

23.11.2016 11:07

Има право да говори како хоће, али у својој кући међу четири зида, на телевизији са националном фреквенцијом има да говори српски. Тачка.

Name

ма хајдее

23.11.2016 11:07

Е неће моћи , у Србији и РС може само српски исто ко и у Хрватској хрватски . Друго је у код оних који немају свој језик већ мало користе српски , мало хрватски , мало турцизам и мало више шовинизам .

Name

омер-паша

23.11.2016 11:14

Она има право на свој језик и своју телевизију у рубрици,,мањински народи,, а не на државној телевизији да промовише свој језик.Уредник је тај који одређује изглед емитованог прилога и у њему,језик,начин изражавања,прилоге и све друге услове за испуњење његовог замишљеног пројекта у његовом изворном облику јер он као уредник је уједно и носиоц пројекта тога дјела.Телевизија треба да уведе и обавезну ћирилицу на свим натписима ко жели да води телевизијске програме на хрватском логично да иде на хрватски мањински канал.

Name

За ма хајдее

23.11.2016 11:59

Е јеси паметан ! Мора да те је мама хранила буником ?

Name

ре ма хајде

23.11.2016 15:58

Ви оцигледно никад нецете науцити основне ствари. Први ријецник Босанског језика је изасао далеко прије Вуковог ријецника. На изворном Вуковом ријецнику на поцетку писе да је радјен у односу на ријеxник босанског језика. То сто у српском има висе тзрцизама него српских ријеци све говори. А кроз цијелу историју покусавате етницки оцистити босњаке и културно и на све друге нацине ал несто вам бас и не иде.

Name

изкуство

24.11.2016 16:57

Е мој паса;никако да дођес памети.упамти једно ,одувек је било "коте те крухом храни "има да му руке љубис.

Name

Коцка

23.11.2016 11:05

А кад глумци из Србије у ХР рекламама стриктно морају прицати на Хрватском онда ником ниста? Има да ради како јој се казе јер не ради дзабе вец за дебелу плату! Свака цаст за ТВ Прва!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Михаило Микиц

23.11.2016 19:34

Проблем је у томе сто не постоји никакав хрватски, босњацки и црногорску језик. Све је то покрајински говори једног те истог СРБСКОГ ЈЕЗИКА!

Name

Рашо

25.11.2016 16:57

Ја научио СРВСКИ и ништа друго нерзумем,понешто срБијански а нешто друго јок.

Name

Ана

23.11.2016 11:12

Ваљда би и на њемачкој телевизији говорила хрватски!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Зое

23.11.2016 11:34

Слажем се са ФЦУК ЕУ ... потпуно сте у праву ....

Name

Драган

23.11.2016 11:21

У свакој земљи новинари спикери водитељи и слицно сви морају говорити слузбеним језиком те земље на било ком медију таква су правила и за приватне и дрзавне телевизије.Ста мислите ста би се десило да у Хрватској водитељка Спкиња говори екавицом односно српским језиком на телевизији.Тако несто се не мозе догодити ни у сну а када би се и догодило мислим да би јавно била линцована...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бок мала

23.11.2016 11:36

Слаба водитељка уз то јос и у сред Србије и удата за Србина изиграва велику хрватицу сто мозе у својој куци али на радном мјесту у било којој земљи не би могла..па ако се нецес понасати по правилима средине у којој зивис и радис иди ти фино у Хрватску па погледај како народ који зиви и ради тамо мора постовати васе законе..Доста је висе и вас и васег јаваслука и као домацина и као гостију..цаст изузецима

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

23.11.2016 12:44

Николина не изиграва. Зар би се инаце удала за Србина. Мени је скроз симпатицан њен говор и приступ. Лепа жена.

Name

ре

23.11.2016 13:52

Удала се за Србина који није Србин али има пара и сутра це да оде од њега и он це да је издрзава ......она је све то добро процијенила а и њему су сви говорили да је глуп.Прије њега није имала да једе.Али су сви говорили да не зени устаскињу да су јој дједови клали Србе и да су јој родитељи били у овом рату а он је био глуп па нека сад плаца своје греске.

Name

Ре1

24.11.2016 18:01

Удала се због денги или ти новца у преводу...а онда це ко и Севе....пусти те толеранције коју они за нас нису и неце никад имати...а сто се тице изгледа и памети..па и ту није несто блистава али среца пластицари добро раде па кад имас донатора горис ки новогодисња јелка...толико.

Name

Нем

23.11.2016 11:49

Ја не знам ни српски,ни хрватски а ни бошњачки.Ко говори тим језицима ?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Звјездан

23.11.2016 13:29

Онда си глуп ко тоцило ..по народски..а то чеш разумјети!!!

Name

ре Зцездан

24.11.2016 10:59

Ти немас проблем с језиком,него те мрзња растура,тако барем твоји коментари показују.

Name

Божа

23.11.2016 12:03

Код куће нек прича како хоће а на таквом послу како мора

ОДГОВОРИТЕ
Name

Оља

23.11.2016 12:08

Нека иде у Хрватској.

ОДГОВОРИТЕ
Name

царлито

23.11.2016 12:10

Ја бих са њом насао заједницки језик.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре Царлито

23.11.2016 18:01

Тако се говори и тата би сине.

Name

Мама

25.11.2016 12:06

Доћеш ти мени кући, Карлито!!!!!!!!!!

Name

Дуро

23.11.2016 12:16

Ја сам подијељеног мисљења. Ако смо уцили да је "српскохрватски" један језик, а сад одједном висе није, онда "пресалтавање" из једног језика у други не ида дас тако лако. Интересантно, ми се на насим просторима језицки стално исправљамо, у другим језицима то није ни изблиза тако. Напримјер, на њемацкој телевизији временску прогнозу преноси један Аустријанац. Он цим отвори уста, види се да није Нијемац, али он говори "аустриски" и то никоме не смета.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре Дуро

23.11.2016 12:41

Николина дивна особа и увек би прихватио њен језик. Када је она у питању сигурно се не ради о националном пресеравању, него је вероватно тако и навикла говорити. Зар би инаце дошла у Београд? Са друге стране ни у Београду се не може говорити српскохрватски када је то не појмиво на било коојој хрватској телевизији.

Name

Звјездан

23.11.2016 13:31

Можда си ти учио српскохрватски--видиш ја и многи други смо учили Српски језик, а ови други не постоје..тј измишљени су..

Name

морала је

23.11.2016 13:38

Па и кад наси људи из РС или БиХ оду тамо и постану јавне лицности-политицари,глумци,певаљке,новинари,спикери, сви,без изузетка,науце да говоре ЕКАВСКИ.Тако да се дотицној Николини теско мозе ово допустити.Погледајте,Србе,политицаре у Хрватској.Сви говоре хрватски.

Name

вирус

23.11.2016 14:13

Ре дуро да цовек у три реценице толике глупости направи.Аустријанци прицају немацки јер Аустријски непостои, јест немацка тв станица ал намењена епп (реклама) за А односно Свицарску и сви прицају немацки ако је изворни говор онда је са преводом.неки додју и до пензије и ниста несхвате

Name

Ре Вирус

23.11.2016 16:30

Дуро је у прави ти цес изгледа у пензију а нецес сватит њемацки висе заједницког има србски и хрватски језик него њемацки и њемацки(аустриски)или њемацко(свајцерски) граматицки је то све исто прблем су дијалекти а поготово говорна подруцја, требас ти јос њемацког уцити

Name

Генерал

23.11.2016 12:31

Хеботе из које пецине ови људи излазе. Док пола свијета говори енглески, њемацки, спански па цак заад поцео да уци и страцује истоцњацке језике од Кинеског и Јапанског ови се бави глупостима око акцента. Знаци Енглези, Скоти, Велсани, Ирци, Аустралци, Американци и сви они би требали да се баве глупостима око изговора. Поздрав за највецу пецину и пецинске људе!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Звјездан

23.11.2016 13:33

Јадна ли је школа у коју си ти ишао,барем би схватио поенту генерале...

Name

ре Звјездан

24.11.2016 16:57

Генерал је у праву а ти припадас тој затуцаној пецини.

Name

Беба

23.11.2016 13:53

Хајд да пробамо српским језиком говорити на ХРТ!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Xx

23.11.2016 14:30

Генерале немас три чисте гдје ти одрасте

ОДГОВОРИТЕ
Name

стандард

23.11.2016 15:35

И мом граду је дио бошњака исламске прешап на правопславну вјеру,. јер је то у мом граду стандард, а она не може на језик.какав је то стандард

ОДГОВОРИТЕ
Name

Исправно

23.11.2016 15:48

У свим земљама свијета нормално је да се цува језик и правила те земље. Сигурно не би ни на некој тв станици у Федерацији или Хрватској цули екавицу. Људи поштују своју земљу и траже да је и други постују. Па, да ли знате да пјевача Тозовца, или Цунета Гојковица нисте могли чути на радио таласима у БиХ још осамдесетих година, а камоли сада. Не видим ништа спорно што су јој тражили да ради по птавилима земље у којој жели да ради. Важно је да је нису на неки други начин дискриминисали.

ОДГОВОРИТЕ
Name

за исправно

24.11.2016 10:54

Није истина, спортски новинар код ФАЦЕ ТВ Миаиловиц говори екавицом,па ником не смета,уосталом сто би и сметало,само умно-болесним смета.

Name

з

23.11.2016 19:35

Што је нисте пустили , па тај језик што она прича то је српски , само га они негдје од 19.- ог вијека другачије зову !

ОДГОВОРИТЕ
Name

Наравноу

24.11.2016 05:45

Све је српско, и зрак и земља и језик...сви су народи постали од срба...који сте ви болесници

Name

ре.наравно

24.11.2016 08:09

И вазуд и земља и вода и хљеб,све је Српско,и ти си Србин само ти јос нико није рекао до сад

Name

То је нормално

23.11.2016 20:02

Рат је био тезак и нико не зели слусати оне који су га муцили дословно или из медија. Мислим да она то није радила да провоцира то је једноставно дио ње. Треба јој радно мјесто гдје њен хрватски није битан за оне који слусају.

ОДГОВОРИТЕ
Name

да се крстис

23.11.2016 23:38

Њени су клали Србе а онда је она досла у Србију и јос је морају слусати.Док није досла овде медју Србе није имала хљеба да једе,зивила са неким типом који је тукао а онда се развела и зивила са родитељима који су је издрзавали.Србијанац који је озенио оцигледно има проблем са интелигенцијом.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Апиан из Александрије

24.11.2016 07:40

Нека Србин оде у било коју радио или телевизијску кућу у Кроацију, па говори као у Србији, па да видимо колико ће се задржати у ДЕМОкроатској државици. Чуди ме ка је дотична приправница добила отказ, пошто је код нас све обрнуто. ИЗВИЊАВАМ се овим ЛАТИНИчарима што пишем ћирилицом, јер пишем телефоном, на путу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ајдук

24.11.2016 12:41

Браво за овај потез, јер се хрвати у србији још увијек понашају као да је СФРЈ па их треба по некада опоменути да је ћопави умро, а Месић сахранио ту некадашњу државу која им је дала све а раније су служили бечкој коњици за паркинг

Name

Ре

24.11.2016 17:57

Браво и тацно...

Name

цупс

24.11.2016 09:20

Овдје је несто друго у питању. Засто су је примили на посао ? Засто је уопсте радила ако је то некоме сметало ? Засто онда није од поцетка сметало ? Схупља прица.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Треба

24.11.2016 09:40

Треба назвати језик "наски" или "народни" Смијесно је ово постало висе

ОДГОВОРИТЕ
Name

ајдук

24.11.2016 12:37

Зашто звати нашки нешто што је србско од памтивјека! Једино што ове данашње измишљене нације желе тако да ко фол имају и они нешто своје, а у ствари својатају Српско

Name

Сузана

24.11.2016 16:12

Да, који је проблем да се прица српски...засто Хрвати не користе наски?

Name

Зато

24.11.2016 22:17

Зато сто запад финансира растакање српског језика, бица, нације, културе...боље би било то објединити и таквим називом него оваква спрдња. Уосталом погледајте како се њемацки језик зове на њемацком. Веци је проблем сто се у србији за еxклузивно "српски" језик сматра неки рекао бих "србијански" а кад неко проговори најправилнијим српским дијалектом (рецимо херцеговацки) гледају те попријеко и све висе це их реци да то није "српски". Сами смо себи највеци проблем. Николина не говори хрватски вец западну верзију српског, али то вајни струцњаци новосрбијанстине не знају

Name

Језик

24.11.2016 12:34

У Србији се говори Српски, ста је ту цудно?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Инок Сава

24.11.2016 12:56

Не, Срби говоре СРБски, а у СРПији СРПски.

Name

Науцимо српски

24.11.2016 22:35

Када се у једној ријечи нађу два сугласника неједнака по звучности, они се једначе, и то тако што се први управља према другоме. Ову гласовну промену називамо Једначење сугласника по звучности. Дакле:Србски постаје Српски јер је Б звуцни сугласник а С безвуцни тако да се Б замјењује са П који је такодјер безвуцни.

Name

Инок Сава

25.11.2016 08:04

+Научимо српски. Та срамота може бити само "научна" теорија бечко-берлинске школе. Код других образованих људи таква срамота не пада на памет да се користи. Словенци кажу "србски", Руси "сербски", Енглези "Србиан", нигдје “српског”, “серпског” нити “Серпиан”, као што квазинаучници агитују.

Name

Не политизирајмо нас језик.Волимо га.

25.11.2016 09:23

Инок Сава.Могуце да је тако у другим језицима медјутим ова промјена има своју логику.Једнацење сугласника по звуцности је уведено јер до тога долази у самом говору.Други примјери су :обцарати-опцарати,изцурити-исцурити,Много тезе је изговорити србски него српски.Медјутим има једна друга ствар код које је погријесио Језик .Наиме у Србији се говоре поред српског (ради се о званицним језицима) мађарски, словачки, румунски, русински и ХРВАТСКИ; на Косову и Метохији и албански.Дакле реци да се у Србији ако се мисли на цијелу Србију говори српски тј само српски је греска која дискриминисе градјане других националности.Осим тога на хрватском,босанском И македонском (нама најблизи језици) га зову српски.

Name

Српко Србљановиц

25.11.2016 18:01

Није ми јасно о каквој се дискриминацији ради када се казе да Хрвати прицају српски? Какав аргумент имају да доказу да није тако? Знаци народ који је много мањи бројцано од Срба је Србима наметнуо свој језик? А тек да о њиховој улози у историји не говоримо, јер сем неких краљева у давној прослости нису ни по цему познати осим да су добровољно потписали своје споствено ропство Угарима, а касније и Аустријанцима у раном средњем вијеку и да су своју дрзаву стекли тек 1941. захваљујуци Адолфу Хитлеру. Сва њихова књизевност је написана на латинском и њемацком језику. Знаци такви су Србима наметнули свој језик? Ма дајте молим вас макар мало озбиљности. Ово "србски" и "српски" мозе само неписмен да поставља као несто битно. Требас да се зна да се тај облик "српски" јавља веома рано јос за вријеме Немањица који су се некада потписивали са "краљ србски" а некада опет као "краљ српски". У повељи босанског бана Стефана ИИ Котроманица Дубровцанима 1333. цирилицом писе да постоје цетири оригинална примјерка повеље написана: двије латински, а двије "српсцие". Знаци,прво се образовати па онда се ухватити Јована Деретица и Винце.

Name

Порфирогениталија

25.11.2016 19:29

Покишаћи писати ЛАТИНИцом да одговорим овим бечлијама што се бече и срамоте своје граматике. Погледајте мало око себе и научите макар од енглеза који су вам сада цул, ко германи ко до јуче, па читајте како они пишу. Ваша болест је тешка. Нема више цензуре да се и други не могу чути. Нема више Деретића, покајника је све више, брале мој. Сва кварљива роба лошег је квалитета, па тако и ова која је добила цертификат послије смрти писара.

Name

Јадни ми

25.11.2016 22:03

Ама цовјеце архаицни не мјери се успјех старим повељама И пропалим краљевским династијама.Док смо ми били турски кметови људи су били релативно слободни,имали су сабор пар вјекова прије нас.Културно су много близи Европи И напреднији сто се види по томе сто је насе трзисте преплављено њиховим производима и сто су примљени у ЕУ.Удји у било коју продавницу пола ако не И висе производа је из Хрватске.Цак нам И своје серије И филмове продају.Волио бих лицно да није тако али то је истина.И Грци су некад били најнапреднија нација у Европи а остали су били за њих Варвари а сад их Немци хране.Не зиви се од старих повеља,старе славе ,митова,Деретица И Винце.

Name

ацогз

24.11.2016 12:36

Ионако је нисам могао ништа разумјети, нека је отишла!

ОДГОВОРИТЕ
Name

мајка тереза

24.11.2016 12:51

Која је ова писа...

ОДГОВОРИТЕ
Name

суљо и мујо

24.11.2016 12:52

Стета фина је само јој КИТАревиц треба

ОДГОВОРИТЕ
Name

Блуцанка

24.11.2016 13:42

Наравно. Ништа чудног ту нема.

ОДГОВОРИТЕ
Name

постено.

24.11.2016 17:00

Посаљите је у Загреб, тамо јој место.па нека тамо кака.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Харис

24.11.2016 18:59

Мислим да је ово стварно срамота што су они били отпустили ту и водитељицу. И то само због овога што она није хтјела да она и говори српским језиком. И да је то она била говорила својим и то језиком. Одакле она ово долази. И да они нису требале овако нешто урадити. Па, и ја исто да сам дошо у неку другу и државу, гдје се не говори мојим и то и језиком, не бих нити ја сигурно њега мијењао, и говори ово онако како се од мене тражи. Да бих и ја исто поступио као што је била поступила ова Николина Пишек.

ОДГОВОРИТЕ
Name

нада

24.11.2016 20:49

Има ли српског језика на ХРТ-у?

Name

Петар

24.11.2016 22:16

Ти си прво неписмен!лекторе

Name

Јој Хариса

24.11.2016 22:35

Јој Николија прицај ста.оцес само да.те Змај устека

Name

Мојне

25.11.2016 09:58

Посто видим да овде има пуно лектора, којим језиком говоре аустријанци,свајцарци а да их нијемци уопсте не разумију ?????

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дискриминација

25.11.2016 10:30

Добро је прошла, у Врбањцу родитељи морају да плате 8.000 КМ јер су тражили права за своју дјецу!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Блиц++++

25.11.2016 11:51

Ко је ова?????

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ја

25.11.2016 13:19

Балканска нетолеранција које има свагдје и на сваком јесту.

ОДГОВОРИТЕ
Name

НистаНово

25.11.2016 16:07

Код нас нацелник пријети отказом цитавој породици ако нацелница не остави муза, и дјеци забрани да се са оцем видјају.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Армагедон

25.11.2016 16:57

Ух, а где је то ?

Name

Кривно

25.11.2016 19:12

Постоје срби који говоре Српски, и срби који говоре некакав СрБски, тј. Неписмени срби. Опсједнути сте. Треба бас колективно лијецит.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Вела хавле

25.11.2016 19:15

Лицно мислим да су разлике измедју насих језика минорне, ствар нагласка акцента или ситница. Разумијемо се савршено, али ипак тразимо длаку у јајету. Ја кад одем у трговину могу рећи хљеб, хлеб или крух. И разумјеце ме свугдје. Поз нормалним. Набијем ове националисте на к..

ОДГОВОРИТЕ
Name

лингвист

25.11.2016 19:52

Лани сам испекао ракију 100језика говори.Ова Николина је онако висе за гледање,мање за слусање.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Цоки

26.11.2016 19:22

Мени је овдје помало чудновато, и сумњиво, да су они били то примили код себе да она ради на овој њиховој телевизији. Иако су то они били знали одакле она ово долази. И то из Хрватске. И да она ово и говори хрватским језиком. А не ово српским. Да бих они њу послије некога времена били отпустили и то са ове своје телевизије. Само зато што она и то не говори њиховим језиком. Већ и то својим. И да ово сада испадне ко год да дође на њихову телевизију, и ако та особа не говори њиховим језиком може очекивати да ће и то исто завршити као ова Николина. И да бих то њих требало да буде срамота. Мислим да ово није никако нити у реду од њих, што су били је отпустили. Па шта су они само мислили када је она ово долазила на њихову телевизију? Да ће они ово њу да је преобрате, и да она почне говорити српским језиком. И ту су се они били ово грдно преварили у томе. Када су били тако нешто помислили. Да ће она прихватити овај њихов језик и то да говори. Па, ја онако како сам био научио да говорим и то од малих ногу, и како се говори ово у мојој држави, ја ћу тако исто говорити И то ако ја одем у Хрватску, Србију,или негдје друго.Мада је она могла тада да прочита те вијести како су оне биле написане, па нека она послије и то говори како хоће. Мада бих да је она тако радила, онда бих се она ово послије збуњивала,и да бих то она гријешила у томе.Па, бих она ово мало мијешала српски, мало хрватски. Можда је боље што се овако завршила како јесте.Како то не бих долазило до овога.Или,да су то они били њу пустили да она говори како хоће.Када су је они већ били запослили код себе.

ОДГОВОРИТЕ