Шта Србија мисли о референдуму?

Председник Републике Српске Милорад Додик и премијер Србије Александар Вучић састаће се данас у Београду. Из кабинета премијера Србије и председника Српске саопштено је да ће састанак бити одржан у згради Владе Србије, са почетком у 11.30 часова.

Република Српска 17.07.2015 | 08:49
Шта Србија мисли о референдуму?

У светлу најновије одлуке Скупштине Републике Српске о расписивању референдума о Суду и Тужилаштву БиХ, београдски лист Данас интересовао се за став Србије о према поменутом референдуму.

Председник Србије Томислав Николић не може да се меша у унутрашњу политику друге државе, речено је Данасу у Председништву Србије.

То је био одговор на питање какав је став председника о одлуци посланика Републике Српске да буде расписан референдум о раду правосудних органа Босне и Херцеговине.

Извори Данаса на Андрићевом венцу, с друге стране, незванично кажу да председник лично не сматра паметним Додиков потез расписивања референдума.

Премијер Србије Александар Вучић, као ни потпредседници Владе, нису желели јавно да кажу свој став о одлуци Републике Српске.

Своје мишљење премијер ће најпре рећи председнику Републике Српске, а у премијеровом кабинету кажу да ће, осим разговора о референдуму, Вучић и Додик разговарати и о нападу у Сребреници и ситуацији у региону.

Како је речено Данасу у Председништву, иако није планирано, постоји могућност да Додик разговара и са Николићем.

Овим новим доласком Додика у Београд се наставља пракса учесталог консултовања и блиских односа државног врха Србије и Републике Српске, на коју, како је Данас већ писао, Запад не гледа благонаклоно, јер Додика види као политичара који је сметња томе да БиХ постане функционална држава.

Потпредседник СНС Игор Мировић за Данас наводи да Србија није тутор Додику, али да има жељу да активно учествује у испуњавању две своје обавезе према Дејтонском споразуму.

"То је очување стабилности у БиХ и региону, чему најозбиљније приступамо. Други задатак је чување права Срба у БиХ. Србија се подједнако бави и једном и другом обавезом. Консултација је било и раније и то није ништа спорно, с обзиром на улогу коју имамо у региону. А да ли се то неком допада или не допада, не знам", објашњава Мировић.

Он расписивање референдума види као аутономну одлуку Народне скупштине Српске која је израз воље већине у Српској у политичком смислу.

"Увек и у свему Србија ће стати уз свој народ и његово руководство које је легитимно изабрано", истиче Мировић.

Владимир Тодорић, интернационални секретар ДС, за Данас каже да политичари не треба више да свађају народе.

"Имамо паметнија посла него да се враћамо на међусобна застрашивања. Референдум јесте демократска тековина и нико не треба да буде против консултовања грађана, али интегритету БиХ нема алтернативе. Међутим, покушај насилне централизације, која је супротна Дејтонском споразуму, производи овакве нежељене реакције Бањалуке", наводи Тодорић.

Одлука Народне скупштине Републике Српске о расписивању референдума о раду правосудних органа БиХ, донета у среду увече, наишла је на критику представника страних мисија, дипломатских представништава, федералних политичких представника и аналитичара, који сматрају да је то насртај на суверенитет и интегритет државе.

Амбасада САД у Сарајеву је саопштила да је "алармирана правцем у којем планирани референдум води Републику Српску као ентитет, као и претњама које он представља за безбедност, стабилност и просперитет БиХ".

"Против смо референдума и било којих припрема за њега јер представљају кршење Дејтонског мировног споразума и јер се плашимо последица које ће имати за грађане у Републици Српској и у целој БиХ".

Како се наводи, ангажоване су релевантне секције Владе Америке да би се одлучило о примереној реакцији према онима који су одговорни за ову "политичку провокацију".

Став Амбасаде САД је да из овог референдума не може произаћи ништа добро, преноси данашњи Данас.

Коментари / 60

Оставите коментар
Name

Даре

17.07.2015 06:53

Па та идеја и потиче из Србије.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Никола

17.07.2015 07:07

Идеја заправо потиче од Алије Изетбеговића који је у Исламској декларацији записао да БиХ треба бити муслиманска земља,уређена по вјерским законима.Муслимани и даље не одустају од ових циљева Срби се томе противе ето то је суштина .

Name

Зе

17.07.2015 07:14

Све висе догадаја у кратком времену који су под јако сумњивим околностима. Питам се јел дува вјетар са истока или запада?

Name

дивља јабука

17.07.2015 10:12

За Зе, С обе стране.

Name

ре никола

17.07.2015 19:27

Е мој никола и ти си изгледа струцњак за алијину декларацију као и галијасевиц за тероризам. Разумијем ја тебе вазно је људима реци "истину" о томе.

Name

Тамо Далеко Бреее

17.07.2015 06:58

Шта власт у Србији мисли .... Власт у Србији не мисли , они само извршавају наредбе од господара са Запада . Иста прича је са Грчком ,Бугарском , Румунијом,Пољском и осталом боранијом ...

ОДГОВОРИТЕ
Name

гамби

17.07.2015 06:58

Миле це полако али сигурно увуци Србију у врло неугодну позициу Србија нема избора мора стати уз народ а Миле нема ста изгубити

ОДГОВОРИТЕ
Name

Саса

17.07.2015 06:59

Сад це њему Вуциц реци ја цу јавности реци против тебе али ти Миле само напред имас моју подрску

ОДГОВОРИТЕ
Name

референдум

17.07.2015 07:00

Референдум је легалан и легитиман. Не постоје правне могућности да се оспори.

ОДГОВОРИТЕ
Name

БиХ

17.07.2015 07:20

Референдум нити је легалан нити легитиман јер о питању Тужилаштва и Суда БиХ није надлежна Скупштина РС већ искључиво Парламент БиХ као институција која их је основала. Ако треба да се проведе референдум о овим институцијама онда тај референдум може да распише једино Парламент БиХ и то за цијелу територију БиХ. Додик је изгубио компас и увукао РС у један правни сукоб са међународном заједницом из кога ће да једини поражен изађе управо он.

Name

ух ух

17.07.2015 07:02

Каква ли је љута невоља па глава куце дан прије свадбе напуста куцу. Да је среце и да је све нормално Вуциц би њему сутра на ноге долазио. Ово некако лици на посљедњу епизоду Просјака и синова гдје Матан одлази у лудару не би ли избјегао затвор. Суње уватило га у гарази...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Серафим

17.07.2015 07:10

Ста це Србија да мисли кад је препуна босњака у Сандзаку, па сиптара на Косову, зато Вуциц води неку политику да стиса страсти, најављује се долазак муслимански екстремиста, ствар се закомпликовала муслимане поново хускају на србе, како год окренес неце дуго проци сто неце узети пуске у руке јер нема,посла, нема хране, нема пара идеална прилика да се узме пуска онда има све отимас од онога ко има.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Не

17.07.2015 07:16

Муслимани не хускају, вец медији.

Name

РЕ Серафим

17.07.2015 07:34

Дај мало доведи своју писменост у оквире српског правописа, немаој нас срамитити.

Name

Пеле

17.07.2015 07:12

Изгледа да политику у РС води Србија,јер Баја често виси код њих и консултује се са господином Вучићем.Има нешто што ми не знамо,а ради се о нашим главама.Знамо да свако има право на референдум,али се тема референдума мора усагласити на нивоу државе.Није добро.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Марко

17.07.2015 08:50

Сто се идеја о одрзавању референдума није усагласавала у бивсој Југославији на дрзавном нивоу? Тада вам то није било битно а сада би несто усагласавали. Сто се мене тице усагласавајте сада ста хоцете али са овима из Маоце.

Name

Самир

17.07.2015 07:13

Србија је гарант дејтонског споразума. Ако не спријеци Додика онда це то урадити американци. Тад Србија губи кредибилитет.

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ Самир

17.07.2015 07:24

Самире у мировном Даyтон-ском споразуму нидгје не пише да је неко неком "гарант", "Жирант" или нешто слично, него стоји само ријеч "потписници"

Name

ЗА САМИР

17.07.2015 09:56

БОШЊАЦИ СУ КАО МАЛА ДЈЕЦА.КВРЦАЈУ,КВРЦАЈУ А КАД ДОБИЈУ ОНДА ЗОВУ ВЕЛИКОГ БРАТА (ИЗ ИСКУСТВА ЗНАМ ЈОШ ДОК САМ КЛИНАЦ БИО).САМО МЕ ИНТЕРЕСУЈЕ ХОЋЕТЕ ЛИ ИКАД ОДРАСТИ.

Name

Зеро

17.07.2015 07:19

Срби сањају референдум , сто се мене тице бујрум. Ја одо у Луxембург.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ПЕНЗИОНЕР

17.07.2015 07:21

Кад ће следећи кредит или нека финанцијска транша, хоће ли бити пензије на време или ћемо бити гладни

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре референдум

17.07.2015 07:23

Казес легалан и легитиман, из твоје тацке гледиста мозда и јесте, али морас мало сире видјење имати. Ради се о суду и тузиластву, какве, такве, *ебене дрзаве БиХ. Та дрзава се састоји из два ентитета, и три констутивна народа. Како онда да само један ентитет и један народ мозе да одлуцује о дрзавним институцијама? Референдум на цитавој дрзави је легалан и легитиман!!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре ре

17.07.2015 07:40

Институције Суда и тужилаштва је наметнуо високи представник 2003 год. ПС БиХ је исте усвојила, међутим те институције никад нису ушле у Устав БиХ. Зашто!!! 12 година се упозорава на нетраспарентан однос овог Суда кад су у питању српски осуђеници, то је и потврдио Суд у Стразбуру, када је поништио све пресуде које су донесене ретроактивном примјеном закона. Република Српска има право да се изјасни на референдуму о овом питању. Да ли се то неком свиђало или не.

Name

ДА

17.07.2015 09:17

ДА НАС ОПЕТ ПРЕГЛАСАТЕ ЈЕСИ ПАМЕТАН СТВАРНО

Name

плави грујица

17.07.2015 09:19

Ко је питао Србе 91 или 92?

Name

ре Пеле

17.07.2015 07:31

Шта се може усагласити на државном нивоу!! 10 година се прича да рад Суда и тужилаштва није праведан, а коме се то прича. 2011.год. Кетрин Ештон је дошла у БЛ, вјеровано је да структурални дијалог може дати резултате и шта би од тога, ништа. Чињеница да тих институција нема у Уставу БиХ, чињеница је и то да су наметнути од стране високог представника 2003.год као и то да су закони прошли у ПС БиХ, да се за исте гласало те 2003 год, то нико не спори, али је спорно то што Суд и тужилаштво за ових 12 година није било праведно према српској страни, о чему говори и пример ретроактивне примјене закона али само за српске осуђенике, мишљење и пресуду о оваквом накарадном Суду и тужилаштву дао је Суд у Стразбуру, где су поништене све пресуде, Суда БиХ где су примјењивани ретроактивни закони.

ОДГОВОРИТЕ
Name

абц

17.07.2015 07:34

Кад процитам текст, јасно је да није проблем референдум вец Босњаци који су у неком лосем трипу да је јос 1756. па да су они неке газде а православни Срби градјани трецег реда са подоста обавеза и забрана а нула права. Цак ни за убиство и пљацку православног се не одговара пред кадијом (слуцај Ориц и јос 43 слуцаја одузета од тузиластва Српске и вец 7 година скупљају прасину по фиокама БиХ тузиластва)

ОДГОВОРИТЕ
Name

Освит

17.07.2015 07:36

Боље би било да су усагласавали откупну цијену псенице и питање зграде у пицином парку.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Реално

17.07.2015 08:24

Да, као и о томе што се распала Влада ФБиХ, што ће је данас блокирати пољопривредници.

Name

Србијо

17.07.2015 07:41

Маните се Босне и васих савјета,доста висе савјета из Турске Хрватске и Србије,имамо ми паметних људи на све стране Босанци окрените се вец једни другима,теско оном ко му други води Куцу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Свашта

17.07.2015 07:55

Јал људи свашта пишу и коментаришу... Па у дејтонском споразуму нигдје нема суда и тужилаштва БиХ а такође га нема ни у једном уставу у БиХ, нити РС нити ФБиХ нити БиХ, а такође нема ни других пола ствари. Са правне стране немају аргумената против тога па је зато толика фрка настала. Такође у Дејтону пише да су судови и тужилаштва у надлежности енетитета, а то некоме неодговара...

ОДГОВОРИТЕ
Name

ОХР

17.07.2015 08:48

Али има високи представник, највише дејтонско тијело, који има право да намеће своје одлуке.

Name

занима_ме

17.07.2015 08:55

Гдје си то процито зивота ти да и ја процитам или само понављас као папагај.

Name

за папке

17.07.2015 08:09

Кад хоцес да скренес пазњу са себе и своје странке ,са својих неуспјеха, лоповлука,нерада,незадовољног и осиромасеног народа,и јос много других вазних ствари за бољитак зивота обицног градјанина,ма лупис му РЕФЕРЕНДУМ,ко малом дијету кад плаце,дас лизало,и он заборави на све те проблеме и дизе ГУЗОЊЕ у висине,Тако док је папака бице и референдума.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Стрсљен

17.07.2015 08:13

Видели босњаци да у ХАГУ САМО ПО СРБИМА УДАРАЈУ ПА КО ВЕЛЕ АЈДЕ БА И МИ ИМАМО ПОДРСКУ АМЕРИКЕ И ЛОВУ ОД БРАЦЕ АРАПА!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ Стршљен

17.07.2015 08:30

Ни један Бошњак неће рећи "'ајде ба"

Name

РЕ Стршљен

17.07.2015 08:34

Па та "браћа" Арапи како их ти називаш, имају много уложеног капитала у Београду, па не знам коме су већа браћа Србима или???

Name

постено

17.07.2015 08:33

Ма ево га опет.Кад год Додику вруце одма лети Београду по савјет.Играју се као дјеца.Запад казе (Ма са којим будалама имамо посла) .

ОДГОВОРИТЕ
Name

недјо

17.07.2015 08:40

Босна и Херцеговина није држава, него је државна заједница ,састављена од два ентитета.Е сад сваком и оле нормалном човјеку је јасно да један од ентитета имају право на своје мишљење о било чему па и о суду тзв БиХ.Није овдје проблем неуставнос референдума него је проблем поготово муслиманске стране што знају да у Дејтонском споразуму нема нигдје суда Бих и сад се по свим релевантним уставним правима нигдје не може пронаћи да овај референдум(који се неће никад одржати, наравно)крши Дејтонски споразум.Е сад додик игра на ту карту да га не могу окривити за рушенеј Дејтона а ови муслимани Бакир и остали то знају па наравно кренули разни лобији са Америма и осталим пријатељима њиховим. На крају од овог свега неће бити ништа зато што ће неко јачи да поништи одлуку о расписивању референдума и наставићемо по старом.До неког новог референдума свако добро јадни народе

ОДГОВОРИТЕ
Name

референдум

17.07.2015 08:56

Ово је оцита немоц додикове власти са прицом о референдуму слила се пазња са економско социјално И политицки тајкунско криминалних афера. Био не био и какви год резултати били плате це каснит и остати упитне Као и пензије и редом инвестиција неце бити и то сто ради це да пропада и да се пљацка.А народ це да се дијели расправља и свада у тој атмосфери неце но примјетит како је сиромаснији и заосто док власт пљацка.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Зоран

17.07.2015 09:14

Само једно питање за све вас који сте против референдума. Дали це референдум бити легалан ако се Српска одлуци да је останак оваквог правосудја Бих добар.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ја

17.07.2015 10:02

Не!

Name

белај

17.07.2015 09:14

Ко овде коме командује док је народ на рубу егзистенције са обе стране Дрине.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Референдум

17.07.2015 09:15

....Ја зивим у ЦХ вец 28 Година, 3-4 Пут Годисње имамо такозвану Директну Демократију....ста знаци да Градјани Гласају/Одлуцују о многим питањима, додје као Референдум...Ста хоцу да казем, Градјани морају да се сто висе питају по многим стварима, да сами одлуце дали несто хоце или неце... Како се мени цини или како сам цуо ;-) да ја у БИХ / РС / ФД вец 25 Година ДЕМОКРАТИЈА?!? ....или не?? ....Градјани Села свога свога Града Свог Ентитета Кантона итд. Морају да имају право на свој Глас! Ако РС и њени градјани тај референдум хоце, мора и да се одрзи! није никаква претња никоме него воља народа да гласа о неком предлогу.... БИХ Србија и остале ЕX ЈУ дрзаве ако хоце да имају Хлеба сутра и пристојан зивот морају то да схвате! ...Ја лицно цу да гласам на том Референдуму. Поз

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЦХФ

17.07.2015 11:07

Швицарска је се договорила да кантони могу да спроводе шта они хоће. Ми у БиХ то нисмо за ентитете.

Name

Никола

17.07.2015 09:18

Договарају изручење Миле Радишича!!!?

ОДГОВОРИТЕ
Name

ИМА НЕКА ЈАВНА ВЕЗА

17.07.2015 09:25

СИДРО КОЈЕ ЛАЂУ ЧУВА ДА НЕ БУДЕ ПЛИЈЕН ТОНЕ СКУПА СА ТОМ ЛАЂОМ ЈЕР ЈЕ ОНО ДИО ЊЕ

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сваста

17.07.2015 09:39

Тацно се висе не зна ниста. Једни тврде да је референдум легалан, други га оспоравају, треци опет пријете ратом... Ј*ебе луд збуњеног.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Правда

17.07.2015 09:59

Ма преговарају како да још оспоре изручење Радишића.

ОДГОВОРИТЕ
Name

бум бум

17.07.2015 10:20

Питам се да ли је ико од КОМЕНТАТОРА ПРОЧИТАО ТЕКСТ ЗАКОНА О референдуму.Тамо лијепо пише да резултат референдума НИЈЕ ОБАВЕЗУЈУЋИ. ЗА СНСД - наравно.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мак

17.07.2015 10:20

ОХР је по међународном мировном Уговору врховни тумач Устава БиХ и ако они кажу да је суд и тужилаштво у складу са уставом, свако порицање представља антидејтонско дјеловање што за посљедицу може имати стављање изван закона Одлуке о референдуму и смјену одговорних. Дакле, Анеx 10 се не може нити смије игнорисати нити газити.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре Мак

17.07.2015 10:34

Како ОХР може нешто тумачити чега нема у Уставу, Високи представник је тумач Устава, у реду, нека изађе у јавност и нека прочита где то пише у Уставу, ако то пронађе, онда нека тумачи.

Name

дивља јабука

17.07.2015 10:42

Док год је ОХР присутан на такав начин у Босни и Херцеговини, Босна и Херцеговина је спрдња од државе, односно није самостална и независна држава него кора од банане бачена у контејнер за смеће који се зове Бивша Југославија.

Name

дивља јабука

17.07.2015 10:33

"Ре рефередндум", не слажем се с твојим мишљењем. На примјер, Југославија је раскомадана иако се нису сви питали истовремено него су дијелови отцјепљивани један за другим.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Рат на видику

17.07.2015 10:47

Овај народ је овца. Да је којим случајем СНС у Српској дошао на власт, сигурно би била стабилнија ситуација и водила би се политика која се спроводи у Србији. Хаџи Јован Митровић и Александар Вучић би водили синхронизовану политику и у Српској би се далеко боље живило. Није Вучић без разлога основао свој СНС у Српској, али телалук је ипак одлучио да се прода за врећу брашна и криминалцима поклони власт. Овако смо обрали бостан са овом садашњом власти.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Око соколово

17.07.2015 12:53

Ко ти је тај Хаџијован Митровић, неки нови потенцијални папак?

Name

баба

17.07.2015 12:00

Хоце Србија да намири стоје изгубила - КОСОВО, СУТРА ГУБИ Војводину и Сандзак, ста онда?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мисљење

17.07.2015 16:14

Има ли ико има "своје мисљење? Данас се "мисли" како ти се казе, инаце оде фотеља.

ОДГОВОРИТЕ
Name

1 500 000 -ти састанак Додика и Вуцица.

17.07.2015 16:52

Послије овог данасњег састанка привреда Србије и Републике Српске крецу крупним корацима.Од сутра народ зиви у благостању.Нитко не мора радити а добијат це плату.Свако новородјено дијете добија стан на Карибима и 1 000 000 Еура.Маните се висе састанака и млацења празне сламе.Него Вуцицу вјероватно има мјеста да посаљес Радисица са тим насим који не зна ни куд је посао ни гдје је досао.Задовољи мало народну дусу када нема ниста друго.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Никола

18.07.2015 17:00

Е мој Вуцицу, какав си ти политицар а дозволис да те обицна бараба, сеоски дјилкос вуце за нос?

ОДГОВОРИТЕ