Šta Srbija misli o referendumu?

Predsednik Republike Srpske Milorad Dodik i premijer Srbije Aleksandar Vučić sastaće se danas u Beogradu. Iz kabineta premijera Srbije i predsednika Srpske saopšteno je da će sastanak biti održan u zgradi Vlade Srbije, sa početkom u 11.30 časova.

Republika Srpska 17.07.2015 | 08:49
Šta Srbija misli o referendumu?

U svetlu najnovije odluke Skupštine Republike Srpske o raspisivanju referenduma o Sudu i Tužilaštvu BiH, beogradski list Danas interesovao se za stav Srbije o prema pomenutom referendumu.

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić ne može da se meša u unutrašnju politiku druge države, rečeno je Danasu u Predsedništvu Srbije.

To je bio odgovor na pitanje kakav je stav predsednika o odluci poslanika Republike Srpske da bude raspisan referendum o radu pravosudnih organa Bosne i Hercegovine.

Izvori Danasa na Andrićevom vencu, s druge strane, nezvanično kažu da predsednik lično ne smatra pametnim Dodikov potez raspisivanja referenduma.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić, kao ni potpredsednici Vlade, nisu želeli javno da kažu svoj stav o odluci Republike Srpske.

Svoje mišljenje premijer će najpre reći predsedniku Republike Srpske, a u premijerovom kabinetu kažu da će, osim razgovora o referendumu, Vučić i Dodik razgovarati i o napadu u Srebrenici i situaciji u regionu.

Kako je rečeno Danasu u Predsedništvu, iako nije planirano, postoji mogućnost da Dodik razgovara i sa Nikolićem.

Ovim novim dolaskom Dodika u Beograd se nastavlja praksa učestalog konsultovanja i bliskih odnosa državnog vrha Srbije i Republike Srpske, na koju, kako je Danas već pisao, Zapad ne gleda blagonaklono, jer Dodika vidi kao političara koji je smetnja tome da BiH postane funkcionalna država.

Potpredsednik SNS Igor Mirović za Danas navodi da Srbija nije tutor Dodiku, ali da ima želju da aktivno učestvuje u ispunjavanju dve svoje obaveze prema Dejtonskom sporazumu.

"To je očuvanje stabilnosti u BiH i regionu, čemu najozbiljnije pristupamo. Drugi zadatak je čuvanje prava Srba u BiH. Srbija se podjednako bavi i jednom i drugom obavezom. Konsultacija je bilo i ranije i to nije ništa sporno, s obzirom na ulogu koju imamo u regionu. A da li se to nekom dopada ili ne dopada, ne znam", objašnjava Mirović.

On raspisivanje referenduma vidi kao autonomnu odluku Narodne skupštine Srpske koja je izraz volje većine u Srpskoj u političkom smislu.

"Uvek i u svemu Srbija će stati uz svoj narod i njegovo rukovodstvo koje je legitimno izabrano", ističe Mirović.

Vladimir Todorić, internacionalni sekretar DS, za Danas kaže da političari ne treba više da svađaju narode.

"Imamo pametnija posla nego da se vraćamo na međusobna zastrašivanja. Referendum jeste demokratska tekovina i niko ne treba da bude protiv konsultovanja građana, ali integritetu BiH nema alternative. Međutim, pokušaj nasilne centralizacije, koja je suprotna Dejtonskom sporazumu, proizvodi ovakve neželjene reakcije Banjaluke", navodi Todorić.

Odluka Narodne skupštine Republike Srpske o raspisivanju referenduma o radu pravosudnih organa BiH, doneta u sredu uveče, naišla je na kritiku predstavnika stranih misija, diplomatskih predstavništava, federalnih političkih predstavnika i analitičara, koji smatraju da je to nasrtaj na suverenitet i integritet države.

Ambasada SAD u Sarajevu je saopštila da je "alarmirana pravcem u kojem planirani referendum vodi Republiku Srpsku kao entitet, kao i pretnjama koje on predstavlja za bezbednost, stabilnost i prosperitet BiH".

"Protiv smo referenduma i bilo kojih priprema za njega jer predstavljaju kršenje Dejtonskog mirovnog sporazuma i jer se plašimo posledica koje će imati za građane u Republici Srpskoj i u celoj BiH".

Kako se navodi, angažovane su relevantne sekcije Vlade Amerike da bi se odlučilo o primerenoj reakciji prema onima koji su odgovorni za ovu "političku provokaciju".

Stav Ambasade SAD je da iz ovog referenduma ne može proizaći ništa dobro, prenosi današnji Danas.

Komentari / 60

Ostavite komentar
Name

Dare

17.07.2015 06:53

Pa ta ideja i potiče iz Srbije.

ODGOVORITE
Name

Nikola

17.07.2015 07:07

Ideja zapravo potiče od Alije Izetbegovića koji je u Islamskoj deklaraciji zapisao da BiH treba biti muslimanska zemlja,uređena po vjerskim zakonima.Muslimani i dalje ne odustaju od ovih ciljeva Srbi se tome protive eto to je suština .

Name

Ze

17.07.2015 07:14

Sve vise dogadaja u kratkom vremenu koji su pod jako sumnjivim okolnostima. Pitam se jel duva vjetar sa istoka ili zapada?

Name

divlja jabuka

17.07.2015 10:12

Za Ze, S obe strane.

Name

re nikola

17.07.2015 19:27

E moj nikola i ti si izgleda strucnjak za alijinu deklaraciju kao i galijasevic za terorizam. Razumijem ja tebe vazno je ljudima reci "istinu" o tome.

Name

Tamo Daleko Breee

17.07.2015 06:58

Šta vlast u Srbiji misli .... Власт у Србији не мисли , они само извршавају наредбе од господара са Запада . Иста прича је са Грчком ,Бугарском , Румунијом,Пољском и осталом боранијом ...

ODGOVORITE
Name

gambi

17.07.2015 06:58

Mile ce polako ali sigurno uvuci Srbiju u vrlo neugodnu poziciu Srbija nema izbora mora stati uz narod a Mile nema sta izgubiti

ODGOVORITE
Name

Sasa

17.07.2015 06:59

Sad ce njemu Vucic reci ja cu javnosti reci protiv tebe ali ti Mile samo napred imas moju podrsku

ODGOVORITE
Name

referendum

17.07.2015 07:00

Referendum je legalan i legitiman. Ne postoje pravne mogućnosti da se ospori.

ODGOVORITE
Name

BiH

17.07.2015 07:20

Referendum niti je legalan niti legitiman jer o pitanju Tužilaštva i Suda BiH nije nadležna Skupština RS već isključivo Parlament BiH kao institucija koja ih je osnovala. Ako treba da se provede referendum o ovim institucijama onda taj referendum može da raspiše jedino Parlament BiH i to za cijelu teritoriju BiH. Dodik je izgubio kompas i uvukao RS u jedan pravni sukob sa međunarodnom zajednicom iz koga će da jedini poražen izađe upravo on.

Name

uh uh

17.07.2015 07:02

Kakva li je ljuta nevolja pa glava kuce dan prije svadbe napusta kucu. Da je srece i da je sve normalno Vucic bi njemu sutra na noge dolazio. Ovo nekako lici na posljednju epizodu Prosjaka i sinova gdje Matan odlazi u ludaru ne bi li izbjegao zatvor. Sunje uvatilo ga u garazi...

ODGOVORITE
Name

Serafim

17.07.2015 07:10

Sta ce Srbija da misli kad je prepuna bosnjaka u Sandzaku, pa siptara na Kosovu, zato Vucic vodi neku politiku da stisa strasti, najavljuje se dolazak muslimanski ekstremista, stvar se zakomplikovala muslimane ponovo huskaju na srbe, kako god okrenes nece dugo proci sto nece uzeti puske u ruke jer nema,posla, nema hrane, nema para idealna prilika da se uzme puska onda ima sve otimas od onoga ko ima.

ODGOVORITE
Name

Ne

17.07.2015 07:16

Muslimani ne huskaju, vec mediji.

Name

RE Serafim

17.07.2015 07:34

Daj malo dovedi svoju pismenost u okvire srpskog pravopisa, nemaoj nas sramititi.

Name

Pele

17.07.2015 07:12

Izgleda da politiku u RS vodi Srbija,jer Baja često visi kod njih i konsultuje se sa gospodinom Vučićem.Ima nešto što mi ne znamo,a radi se o našim glavama.Znamo da svako ima pravo na referendum,ali se tema referenduma mora usaglasiti na nivou države.Nije dobro.

ODGOVORITE
Name

Marko

17.07.2015 08:50

Sto se ideja o odrzavanju referenduma nije usaglasavala u bivsoj Jugoslaviji na drzavnom nivou? Tada vam to nije bilo bitno a sada bi nesto usaglasavali. Sto se mene tice usaglasavajte sada sta hocete ali sa ovima iz Maoce.

Name

Samir

17.07.2015 07:13

Srbija je garant dejtonskog sporazuma. Ako ne sprijeci Dodika onda ce to uraditi amerikanci. Tad Srbija gubi kredibilitet.

ODGOVORITE
Name

RE Samir

17.07.2015 07:24

Samire u mirovnom Dayton-skom sporazumu nidgje ne piše da je neko nekom "garant", "Žirant" ili nešto slično, nego stoji samo riječ "potpisnici"

Name

ZA SAMIR

17.07.2015 09:56

BOŠNJACI SU KAO MALA DJECA.KVRCAJU,KVRCAJU A KAD DOBIJU ONDA ZOVU VELIKOG BRATA (IZ ISKUSTVA ZNAM JOŠ DOK SAM KLINAC BIO).SAMO ME INTERESUJE HOĆETE LI IKAD ODRASTI.

Name

Zero

17.07.2015 07:19

Srbi sanjaju referendum , sto se mene tice bujrum. Ja odo u Luxemburg.

ODGOVORITE
Name

PENZIONER

17.07.2015 07:21

Kad će sledeći kredit ili neka financijska tranša, hoće li biti penzije na vreme ili ćemo biti gladni

ODGOVORITE
Name

Re referendum

17.07.2015 07:23

Kazes legalan i legitiman, iz tvoje tacke gledista mozda i jeste, ali moras malo sire vidjenje imati. Radi se o sudu i tuzilastvu, kakve, takve, *ebene drzave BiH. Ta drzava se sastoji iz dva entiteta, i tri konstutivna naroda. Kako onda da samo jedan entitet i jedan narod moze da odlucuje o drzavnim institucijama? Referendum na citavoj drzavi je legalan i legitiman!!!!

ODGOVORITE
Name

re re

17.07.2015 07:40

Institucije Suda i tužilaštva je nametnuo visoki predstavnik 2003 god. PS BiH je iste usvojila, međutim te institucije nikad nisu ušle u Ustav BiH. Zašto!!! 12 godina se upozorava na netrasparentan odnos ovog Suda kad su u pitanju srpski osuđenici, to je i potvrdio Sud u Strazburu, kada je poništio sve presude koje su donesene retroaktivnom primjenom zakona. Republika Srpska ima pravo da se izjasni na referendumu o ovom pitanju. Da li se to nekom sviđalo ili ne.

Name

DA

17.07.2015 09:17

DA NAS OPET PREGLASATE JESI PAMETAN STVARNO

Name

plavi grujica

17.07.2015 09:19

Ko je pitao Srbe 91 ili 92?

Name

re Pele

17.07.2015 07:31

Šta se može usaglasiti na državnom nivou!! 10 godina se priča da rad Suda i tužilaštva nije pravedan, a kome se to priča. 2011.god. Ketrin Ešton je došla u BL, vjerovano je da strukturalni dijalog može dati rezultate i šta bi od toga, ništa. Činjenica da tih institucija nema u Ustavu BiH, činjenica je i to da su nametnuti od strane visokog predstavnika 2003.god kao i to da su zakoni prošli u PS BiH, da se za iste glasalo te 2003 god, to niko ne spori, ali je sporno to što Sud i tužilaštvo za ovih 12 godina nije bilo pravedno prema srpskoj strani, o čemu govori i primer retroaktivne primjene zakona ali samo za srpske osuđenike, mišljenje i presudu o ovakvom nakaradnom Sudu i tužilaštvu dao je Sud u Strazburu, gde su poništene sve presude, Suda BiH gde su primjenjivani retroaktivni zakoni.

ODGOVORITE
Name

abc

17.07.2015 07:34

Kad procitam tekst, jasno je da nije problem referendum vec Bosnjaci koji su u nekom losem tripu da je jos 1756. pa da su oni neke gazde a pravoslavni Srbi gradjani treceg reda sa podosta obaveza i zabrana a nula prava. Cak ni za ubistvo i pljacku pravoslavnog se ne odgovara pred kadijom (slucaj Oric i jos 43 slucaja oduzeta od tuzilastva Srpske i vec 7 godina skupljaju prasinu po fiokama BiH tuzilastva)

ODGOVORITE
Name

Osvit

17.07.2015 07:36

Bolje bi bilo da su usaglasavali otkupnu cijenu psenice i pitanje zgrade u picinom parku.

ODGOVORITE
Name

Realno

17.07.2015 08:24

Da, kao i o tome što se raspala Vlada FBiH, što će je danas blokirati poljoprivrednici.

Name

Srbijo

17.07.2015 07:41

Manite se Bosne i vasih savjeta,dosta vise savjeta iz Turske Hrvatske i Srbije,imamo mi pametnih ljudi na sve strane Bosanci okrenite se vec jedni drugima,tesko onom ko mu drugi vodi Kucu.

ODGOVORITE
Name

Svašta

17.07.2015 07:55

Jal ljudi svašta pišu i komentarišu... Pa u dejtonskom sporazumu nigdje nema suda i tužilaštva BiH a takođe ga nema ni u jednom ustavu u BiH, niti RS niti FBiH niti BiH, a takođe nema ni drugih pola stvari. Sa pravne strane nemaju argumenata protiv toga pa je zato tolika frka nastala. Takođe u Dejtonu piše da su sudovi i tužilaštva u nadležnosti enetiteta, a to nekome neodgovara...

ODGOVORITE
Name

OHR

17.07.2015 08:48

Ali ima visoki predstavnik, najviše dejtonsko tijelo, koji ima pravo da nameće svoje odluke.

Name

zanima_me

17.07.2015 08:55

Gdje si to procito zivota ti da i ja procitam ili samo ponavljas kao papagaj.

Name

za papke

17.07.2015 08:09

Kad hoces da skrenes paznju sa sebe i svoje stranke ,sa svojih neuspjeha, lopovluka,nerada,nezadovoljnog i osiromasenog naroda,i jos mnogo drugih vaznih stvari za boljitak zivota obicnog gradjanina,ma lupis mu REFERENDUM,ko malom dijetu kad place,das lizalo,i on zaboravi na sve te probleme i dize GUZONJE u visine,Tako dok je papaka bice i referenduma.

ODGOVORITE
Name

Strsljen

17.07.2015 08:13

Videli bosnjaci da u HAGU SAMO PO SRBIMA UDARAJU PA KO VELE AJDE BA I MI IMAMO PODRSKU AMERIKE I LOVU OD BRACE ARAPA!!

ODGOVORITE
Name

RE Stršljen

17.07.2015 08:30

Ni jedan Bošnjak neće reći "'ajde ba"

Name

RE Stršljen

17.07.2015 08:34

Pa ta "braća" Arapi kako ih ti nazivaš, imaju mnogo uloženog kapitala u Beogradu, pa ne znam kome su veća braća Srbima ili???

Name

posteno

17.07.2015 08:33

Ma evo ga opet.Kad god Dodiku vruce odma leti Beogradu po savjet.Igraju se kao djeca.Zapad kaze (Ma sa kojim budalama imamo posla) .

ODGOVORITE
Name

nedjo

17.07.2015 08:40

Bosna i Hercegovina nije država, nego je državna zajednica ,sastavljena od dva entiteta.E sad svakom i ole normalnom čovjeku je jasno da jedan od entiteta imaju pravo na svoje mišljenje o bilo čemu pa i o sudu tzv BiH.Nije ovdje problem neustavnos referenduma nego je problem pogotovo muslimanske strane što znaju da u Dejtonskom sporazumu nema nigdje suda Bih i sad se po svim relevantnim ustavnim pravima nigdje ne može pronaći da ovaj referendum(koji se neće nikad održati, naravno)krši Dejtonski sporazum.E sad dodik igra na tu kartu da ga ne mogu okriviti za rušenej Dejtona a ovi muslimani Bakir i ostali to znaju pa naravno krenuli razni lobiji sa Amerima i ostalim prijateljima njihovim. Na kraju od ovog svega neće biti ništa zato što će neko jači da poništi odluku o raspisivanju referenduma i nastavićemo po starom.Do nekog novog referenduma svako dobro jadni narode

ODGOVORITE
Name

referendum

17.07.2015 08:56

Ovo je ocita nemoc dodikove vlasti sa pricom o referendumu slila se paznja sa ekonomsko socijalno I politicki tajkunsko kriminalnih afera. Bio ne bio i kakvi god rezultati bili plate ce kasnit i ostati upitne Kao i penzije i redom investicija nece biti i to sto radi ce da propada i da se pljacka.A narod ce da se dijeli raspravlja i svada u toj atmosferi nece no primjetit kako je siromasniji i zaosto dok vlast pljacka.

ODGOVORITE
Name

Zoran

17.07.2015 09:14

Samo jedno pitanje za sve vas koji ste protiv referenduma. Dali ce referendum biti legalan ako se Srpska odluci da je ostanak ovakvog pravosudja Bih dobar.

ODGOVORITE
Name

Ja

17.07.2015 10:02

Ne!

Name

belaj

17.07.2015 09:14

Ko ovde kome komanduje dok je narod na rubu egzistencije sa obe strane Drine.

ODGOVORITE
Name

Referendum

17.07.2015 09:15

....Ja zivim u CH vec 28 Godina, 3-4 Put Godisnje imamo takozvanu Direktnu Demokratiju....sta znaci da Gradjani Glasaju/Odlucuju o mnogim pitanjima, dodje kao Referendum...Sta hocu da kazem, Gradjani moraju da se sto vise pitaju po mnogim stvarima, da sami odluce dali nesto hoce ili nece... Kako se meni cini ili kako sam cuo ;-) da ja u BIH / RS / FD vec 25 Godina DEMOKRATIJA?!? ....ili ne?? ....Gradjani Sela svoga svoga Grada Svog Entiteta Kantona itd. Moraju da imaju pravo na svoj Glas! Ako RS i njeni gradjani taj referendum hoce, mora i da se odrzi! nije nikakva pretnja nikome nego volja naroda da glasa o nekom predlogu.... BIH Srbija i ostale EX JU drzave ako hoce da imaju Hleba sutra i pristojan zivot moraju to da shvate! ...Ja licno cu da glasam na tom Referendumu. Poz

ODGOVORITE
Name

CHF

17.07.2015 11:07

Švicarska je se dogovorila da kantoni mogu da sprovode šta oni hoće. Mi u BiH to nismo za entitete.

Name

Nikola

17.07.2015 09:18

Dogovaraju izručenje Mile Radišiča!!!?

ODGOVORITE
Name

IMA NEKA JAVNA VEZA

17.07.2015 09:25

SIDRO KOJE LAĐU ČUVA DA NE BUDE PLIJEN TONE SKUPA SA TOM LAĐOM JER JE ONO DIO NJE

ODGOVORITE
Name

Svasta

17.07.2015 09:39

Tacno se vise ne zna nista. Jedni tvrde da je referendum legalan, drugi ga osporavaju, treci opet prijete ratom... J*ebe lud zbunjenog.

ODGOVORITE
Name

Pravda

17.07.2015 09:59

Ma pregovaraju kako da još ospore izručenje Radišića.

ODGOVORITE
Name

bum bum

17.07.2015 10:20

Pitam se da li je iko od KOMENTATORA PROČITAO TEKST ZAKONA O referendumu.Tamo lijepo piše da rezultat referenduma NIJE OBAVEZUJUĆI. ZA SNSD - naravno.

ODGOVORITE
Name

Mak

17.07.2015 10:20

OHR je po međunarodnom mirovnom Ugovoru vrhovni tumač Ustava BiH i ako oni kažu da je sud i tužilaštvo u skladu sa ustavom, svako poricanje predstavlja antidejtonsko djelovanje što za posljedicu može imati stavljanje izvan zakona Odluke o referendumu i smjenu odgovornih. Dakle, Anex 10 se ne može niti smije ignorisati niti gaziti.

ODGOVORITE
Name

re Mak

17.07.2015 10:34

Kako OHR može nešto tumačiti čega nema u Ustavu, Visoki predstavnik je tumač Ustava, u redu, neka izađe u javnost i neka pročita gde to piše u Ustavu, ako to pronađe, onda neka tumači.

Name

divlja jabuka

17.07.2015 10:42

Dok god je OHR prisutan na takav način u Bosni i Hercegovini, Bosna i Hercegovina je sprdnja od države, odnosno nije samostalna i nezavisna država nego kora od banane bačena u kontejner za smeće koji se zove Bivša Jugoslavija.

Name

divlja jabuka

17.07.2015 10:33

"Re referedndum", ne slažem se s tvojim mišljenjem. Na primjer, Jugoslavija je raskomadana iako se nisu svi pitali istovremeno nego su dijelovi otcjepljivani jedan za drugim.

ODGOVORITE
Name

Rat na vidiku

17.07.2015 10:47

Ovaj narod je ovca. Da je kojim slučajem SNS u Srpskoj došao na vlast, sigurno bi bila stabilnija situacija i vodila bi se politika koja se sprovodi u Srbiji. Hadži Jovan Mitrović i Aleksandar Vučić bi vodili sinhronizovanu politiku i u Srpskoj bi se daleko bolje živilo. Nije Vučić bez razloga osnovao svoj SNS u Srpskoj, ali telaluk je ipak odlučio da se proda za vreću brašna i kriminalcima pokloni vlast. Ovako smo obrali bostan sa ovom sadašnjom vlasti.

ODGOVORITE
Name

Oko sokolovo

17.07.2015 12:53

Ko ti je taj Hadžijovan Mitrović, neki novi potencijalni papak?

Name

baba

17.07.2015 12:00

Hoce Srbija da namiri stoje izgubila - KOSOVO, SUTRA GUBI Vojvodinu i Sandzak, sta onda?

ODGOVORITE
Name

Misljenje

17.07.2015 16:14

Ima li iko ima "svoje misljenje? Danas se "misli" kako ti se kaze, inace ode fotelja.

ODGOVORITE
Name

1 500 000 -ti sastanak Dodika i Vucica.

17.07.2015 16:52

Poslije ovog danasnjeg sastanka privreda Srbije i Republike Srpske krecu krupnim koracima.Od sutra narod zivi u blagostanju.Nitko ne mora raditi a dobijat ce platu.Svako novorodjeno dijete dobija stan na Karibima i 1 000 000 Eura.Manite se vise sastanaka i mlacenja prazne slame.Nego Vucicu vjerovatno ima mjesta da posaljes Radisica sa tim nasim koji ne zna ni kud je posao ni gdje je dosao.Zadovolji malo narodnu dusu kada nema nista drugo.

ODGOVORITE
Name

Nikola

18.07.2015 17:00

E moj Vucicu, kakav si ti politicar a dozvolis da te obicna baraba, seoski djilkos vuce za nos?

ODGOVORITE