Referendum ne može ništa da promijeni

Potpredsjednik SDS-a Mirko Šarović izjavio je da je ova stranka podržala referendum o Danu Republike zbog opštih okolnosti, ali da smatra da referendum generalno ne može ništa da promijeni.

Bosna i Hercegovina 21.07.2016 | 09:39
Referendum ne može ništa da promijeni
"Predlagali smo da se to pitanje ne rješava referendumom. Ishod referenduma zna svaki čovjek u BiH. Podržali smo odluku zbog opštih okolnosti. Potpuno je nepotrebno da se to desi u izbornoj godini", rekao je Šarović za TV1.

On smatra da insistiranje na referendumu sedam dana prije lokalnih izbora "ima više svrhu mobilisanja građana, ne bi li se to odrazilo na izbore, nego što je provjera volje građana".

Šarović je istakao da Republici Srpskoj ne treba konfrontacija, s obzirom na to da je kompletna međunarodna zajednica jasna da se odluke Ustavnog suda BiH moraju provesti.

"Referendum generalno ne može ništa promijeniti. To je potpuno jasno. Poslije referenduma biće dan poslije referenduma i opet ćemo imati pitanje rješavanja Dana Republike Srpske. Pred nama su dugi razgovori i unutar Srpske i sa partnerima u BiH. Razumni ljudi znaju da će se desiti upravo to", kaže Šarović.

Iako je SDS podržao Odluku Narodne skupštine o referendumu, Šarović napominje da SDS ne podržava politiku predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika.

Narodna skupština Republike Srpske usvojila je 15. jula Odluku o raspisivanju referenduma o Danu Republike Srpske, koji bi trebalo da bude održan 25. septembra.

(Srna/TV1)

Komentari / 46

Ostavite komentar
Name

Kiki

21.07.2016 07:53

Normalno da je tako. Al hajd ti Mirko objasni to ovim..hhrrr..odo ja njivu.

ODGOVORITE
Name

Dragan

21.07.2016 08:04

Na njivi ti je i mesto!

Name

Sejfo

21.07.2016 08:33

Sarovic ti bi trebo biti presednik cjele BiH najrealniji politicar a ne ko ovi cobani poz za Gospodina Mirka Sarovica

Name

Big Danijel

21.07.2016 09:25

Normalan čovjek,da bogdom imamo svi za tkz.nacionalne vođe ljude poput Šarovića,mislim da bi svima bilo bolje.

Name

zenica

21.07.2016 07:59

Jedini normalan i posten politicar u BiH.

ODGOVORITE
Name

Niko

21.07.2016 08:03

Bravo! To je neki realan put i nacin vodjenja politike. Bravo za Sarovica.

ODGOVORITE
Name

Saran

21.07.2016 22:17

A ovaj bi i svoj datum rodjenja pomjerio samo da ostane u stolici. Za Dodikovu vilu svi znamo i treba mu je pod hitno oduzeti, ali sta je sa tvojom vilom u Beogradu, koja doduse nije na Dedinju ali nije nista manja ni postenije stecena od ovog prvog. Mirkane samo nemoj ti o postenju, i zatvor u kom si bio zbog lopovluka si zestoko napltio (100.000 KM), dok porodice ljudi koji su krvarili za svoj narod i sad came po zatvorima, nemaju sta da jedu.

Name

Vlado

21.07.2016 08:11

Ministre, nažalost ti ta priča ne pije vode. To ti je odprilike kao da sad Turke počneš ubjeđivati kako im Erdogan uvodi dikraturu.

ODGOVORITE
Name

Re

21.07.2016 12:18

Uzivaj u balkanskoj koreji + bankrot

Name

Moje mišljenje

21.07.2016 08:15

Koliko taj bezvrijedni referendum košta,trebamo se zadužiti da bi održali bezvrijedni referendum.

ODGOVORITE
Name

Mira

21.07.2016 08:32

Referendum je samo trošenje novca a koji nema nikakvu svrhu ništa ne rješava.

ODGOVORITE
Name

?????

21.07.2016 10:21

...kojeg novca,ako smijem da pitam....???? para nema....a nece ih ni biti....osim ako premijerka ne povuce veliki....ili mozda mali...

Name

ŽIKA Ž

21.07.2016 08:50

USTAVNI SUD BiH, donijeće Odluku da se Nova godina slavi 03. avgusta i to svake treće godine.

ODGOVORITE
Name

Dragan

21.07.2016 08:57

Priča sa Ustavnim sudom je čista glupost! Kako sud može da odlučuje da li se neki događaj desio nekog datuma, i kakve veze ima to da li datum pada na neki verski praznik. Radi se o čistoj diskriminaciji prema srpskom narodu u BiH! logika sarajevske sudske jalije je sledeća: 'Pošto se događaj desio na vaš svetac, ne smete da ga obeležavate!'. samo glup Srbin može da pristane na to.

ODGOVORITE
Name

Re.Dragan

21.07.2016 09:40

Nerazumijes se ti u te stvari.To je malo za upucenije.

Name

Dragan

21.07.2016 09:59

Jok, ti se razumeš! Datum je istorijska činjenica, događaj se desio na taj dan. Negiranje toga je negiranje istine, plus šovinistički ispad prema srpskom narodu. Po odluci suda, ako se nešto desilo na pravoslavni praznik to ne sme da se proslavlja jer vređa druge. To je, prijatelju, šovinizam i to onaj najogoljeniji!

Name

Re Dragan

21.07.2016 11:10

Evropa kroji istoriju-Engleska i Amerika. Velike sile uređuju granice, države, datume i sve ostalo. Ko te pita za nešto. Ako se protiviš eto F-16 iznad glave sa bombama! Zato Dodiku treba izvući uši, jer on je pokrao Republiku Srpsku i pokupovao vile i stanove po bijelom svijetu a sada se kurči i prosipa prašinu jadnom narodu u oči.

Name

Ja

21.07.2016 11:40

Radi se o cinjenici da jedan republicki praznik mora biti praznik svih njenih gradana. I hrvata i bosnjaka. Ko je kriv RTRSu i Dodiku da Dan republike nazivaju "Krsnom slavom Republike" i kada mu se kaze da jedna sekularna republika, kakva treba da je RS, ne moze imati krsnu slavu onda je to protiv Srba. Ne to je protiv Dodikove gluposti. Jer je ustav i BiH i RS tu jasan kao dan. I nije naucio nista iz ove price sad je poceo plasirati Krsnu slavu policije RS. Pa dokle ....

Name

Dragan

21.07.2016 12:20

Re:Ja - onda se rešenje samo nameće. 9. januara ćemo slaviti Dan RS, a ne krsnu slavu RS i to ne treba nikog da vređa.

Name

Re

21.07.2016 12:39

Treba imati vise od 4 razreda da bi razumela, na zalost!!!

Name

Re pa RE

21.07.2016 13:59

"Onda se rešenje samo nameće. 9. januara ćemo slaviti Dan RS, a ne krsnu slavu RS i to ne treba nikog da vređa" Eto ga,ti prizna da je praznik ima vjerski prefiks.Još samo priznaj da je 9.januara 199x-e osnovana srpska republika Bosna i Hercegovina.

Name

Ja

21.07.2016 14:08

Da Dragane, ali umjesto da to mijenjaju oni i ove godine na proslavi forsiraju termin krsna slava. Jedna republika ne moze imati krsnu slavu i tacka. Dan republike treba da ima, i smatram da to treba biti odvojeno i od vjere i on Srpske republike Bosne i Hercegovine. Republika srpska je nastala u Dejtonu i tu treba traziti odgovor na ovo pitanje.

Name

Danijel Kecman

21.07.2016 09:44

Referendum se pravi pre izbora i to mu je svrha. Sa referendumom i bez referenduma Odluka o tome da Dan RS nije sekularan (kao sto i nije, bar tako nije napravljen) ce se morati resavati kroz institucije sistema.

ODGOVORITE
Name

Dragan

21.07.2016 10:13

Danijele, praznik se i ne slavi kao verski. Prosto, na taj dan se dogodio istorijski događaj. Suludo je da sud raspravlja o datumu na koji se nešto desilo! Praznik nema versku konotaciju, pa je obrazloženje da nije sekularan bespredmetno. Ako se neki događaj desi na Bajram, treba li tražiti da se događaj slavi drugi dan a ne na dan kada se dogodio? Ovde govorimo o istorijskoj činjenici koja se dogodila na taj dan, ne o verskom prazniku koji na taj dan pada. Odluka Ustavnog suda je duboko diskriminatorska i šovinistička!

Name

koo

21.07.2016 10:44

Ne Dragane, dan se slavi kao Slava RSa a ne kao dan oslobodjenja ili necega drugog. Ide se u Crkvu i popovi blagoslavljaju. Ako je ovo sekularno onda nisam rijec razumio.

Name

Dragan

21.07.2016 10:58

Slavi se dan RS.

Name

Dragan

21.07.2016 11:36

Ne, praznik je duboko verski i tako je napravljen. Sve su to bili verski fanatici izmedju ostalog otud to. U tom smislu Odluka Ustavnog suda je pravno udemeljena. To sto se pokusava spinovati kako je pala odluka da Dan RS bude na taj dan (kao i svaki drugi eto slucajno je i verski) je za budale. Kao sto su budale ova vlast u RS. Svako normalan, uravnotezen, manje usredosredjen na Andrid Grad, kradju, slikanje, mesanje u politiku Srbije, a vise na zdravstvo, ekonomiju RS, natalitet, radna mesta, popis, zakone (ne one koje donose da bi opljackali javnu imovinu ili oteli privatnu) je mogao ovo da resi vremenom. Da se donese akt kojim se definise priroda Dana RS. I da se promeni naravno nacin na koji se Dan RS proslavlja. Znaci u institucijama RS ne u Crkvi jer nismo ili ne bi trebalo da smo neki Teheran. Meni sve sto RS pravi sekularnijom, time blizom Evropi, a gledajuci u probleme FBIH u vezi istih stvari odgovara. Ovo su samo losi djaci. To ne zna nista osim referenduma, a referendum u prevodu znaci. Evo ja nemam pojma hajte vi umesto mene. Pa kad bude problema onda svi i odgovarajte jer sam ja jedna obicna pizda, neznalica i amater.

Name

re Dragan

21.07.2016 11:56

Ti pokušavaš nemoguće,ubjeđuješ nas da je dan RS-a sekularni praznik,nije 1000% a morat će biti.Drugo,dana 9 januara je osnovana srpska republika Bosna i Hercegovina.Ovo je realnost a tvoji komentari su nerealni i fantazirajući.BiH je sekularna država kao i njeni entiteti i Brčko distrikt.Nemoj samo reći da ja ne govorim istinu,ja imam manu,pišem onako kako jeste. Ponekada se to nekome ne sviđa ali to je njegov problem

Name

Dragan Pravi

21.07.2016 12:42

re Dragan potpisujem

Name

borac

21.07.2016 09:52

Po zakljuccima nasi politicara narod je vrlo glup da ga mozes na svakom skupu mijenjati gomila papaka i nista drugo ako sam opredijeljen za jednu opciju onda sigurno znam i zasto drugo je ako se prodajem pa ko da vise sto je i najcesci slucaj kod politucki neobrazovanog naroda

ODGOVORITE
Name

MAJKO MOJA

21.07.2016 09:54

Pa ovdje stvarno nema nikakvog života. Ovdje se samo raspravlja o nacionalizmu, vjeri, blokadama, pritenjama i ostalim budalaštinama. Niko ništa neće da radi za ovu zemlju. Hajd ne vole je jedni, ali vole eto svoj Entitet (dal RS ili Fedreaciju), pa što u njih ne ulažu. Mladi odoše, oni samo pljačkaju, prodaju m.. pod bubrege, godine prolaze, ništa niko ne radi za državu i građane, seljake. Samo bacaju kosti među narod, vladaju, uzimaju pare, idu na ljetovanja gdje mi ne možemo ni zamisliti. Jedu dobro, dobro se oblače, pa dokle više da si Pejgamber iIi Isus, ako si lopov idi u zatvor. Muka mi više na ovo Srbin, Hrvat Musliman ostali. Ja sam musliman, ali prije svega komšija, građanin seljak ove drzave. Pa ljudi imal iko da ovaj narod povede ka ljepšoj budućnosti. Pa svi su oni lopovi da ne mogu bit veći (čast ovom Šaroviću i možda još dvoje se može izdvojiti). Daj da čujemo kako su urađene ceste, kako turizam cvjeta, a ne na prokoško jezero ići sat i po po makadamu. Dajte da nam prave fabrike, da poljoprivredu ojačaju, a ne da je srozaju. Pozdrav Jusuf!

ODGOVORITE
Name

bošnjak

21.07.2016 10:11

E da nam je gospodin Šarović predsjednik u cijeloj BiH.

ODGOVORITE
Name

Edo,Slatina-Tuzla

21.07.2016 10:37

Sada potpisujem da gospodin Mirko Šarović bude doživotni predsjednik svima nama u BiH , jedini koji se može nazvati političarem i gospodinom !

Name

Zajebant

21.07.2016 17:33

Edo, što se mene tiče možeš ga i kući povesti.

Name

KOJA

21.07.2016 10:26

DODIK JE TOLIKO OBESMISLIO PITANJE REFERENDUMA U RS DA ČAK NI SRBI U RS NEĆE IZAĆI NA NJEGA

ODGOVORITE
Name

tihi pogled

21.07.2016 11:08

Trazite ukidanje 1 Marta, Sarovicu, Dan Republike Srpske je 09. JANUAR.

ODGOVORITE
Name

Ja

21.07.2016 11:46

Mislis 1. Marta, ove krsne slave BiH :)

Name

Re

21.07.2016 12:07

Dan drzavnosti BiH je 25. Novembar, a 1. Mart je dan nezavisnosti... informisi se pa komentarisi. Sta ce se prije ukinuti vidjet cemo ;)

Name

jovo

21.07.2016 21:31

Dan državnosti Bih nije 25.novenbar,to je odluka da BIH bude republika u okviru Jugoslavije koja je formirana 29.11.Većinu delegata činili su Srbi,komunisti i antifašisti jer su partizani 90% bili Srbi.Zar mislite da su Srbi delegati glasali za državu Bih.Hanđari nek se pokriju po ušima i nek ne zloupotrebljavaju 25.11.

Name

Mirso

21.07.2016 12:47

Bravo Šaroviću jedini i iskreni političar na sceni u BiH.Ovi hajvani od nacionalista dok te skontaju biće im kasno.Šarovića za presednika či tave BiH,ovu gamad i lopove na sve strane od političara u zatvor.

ODGOVORITE
Name

tihi pogled

21.07.2016 15:03

Trazmo ukidanje 1.Marta, koja nezavisnost, zemlja pod protektorarom vec 21 godinu od kraja rata.

Name

Julius

21.07.2016 14:51

G-din Šarović je kazao istinu, što znaju i čelnici vladajuće garniture Srpske, ali oni to neće javno da kažu, već mažu narodu oči kako bi dobili poene za predstojeće izbore.

ODGOVORITE
Name

Marko

21.07.2016 18:43

Narodi u BiH se ni u cemu ne slazu: tri razlicite vjere, tri razlicita naroda, imena nam drugacija Zvonimir, Radovan i Muhamed, obicaji nam drugaciji, praznici nisu isti, ono sto rastuzuje jednog raduje drugog, jedni navijaju za Tursku, drugi za Hrvatsku, treci za Srbiju ili Rusiju. Posto smo takvi nikaki i kako vrijeme prolazi sve udaljeniji imamo kantone, zupanije, entitete a i drzava je vjestacka tvorevina. Koja drzava u svijetu ima strane sudije u ustavnom sudu? Tri rodjena brata kad ne mogu zajedno a ne mogu dijele se. Mi nismo ni braca a ne dijelimo se, a trebali smo. Potrosili smo 20 godina i stanje je jos gore. Dokle ljudi vise slusati svadje i gluposti oko vaznih i nevaznih stvari?

ODGOVORITE
Name

bice kako srbo kazu

21.07.2016 18:47

A vi balje pokusajte da ne dobijete izliv krvi u mozak i cir na zelucu.jedite vise prasetine da vam se iq poveca jer ocito bez nje ste glupi.

ODGOVORITE
Name

Sarajevo

21.07.2016 23:00

Nisi ti nikakav ni "S" od Srbina, tvoja namjera je u tpicno bosnjacko - smovladarskom stilu " zamuti pa zavladaj" - R.Srpsku je uz Milosevica i Tudjmana potpisao i Alija Izetbegovic uz prisustvo izmedju ostalih svjedoka i osvjedocenog "neprijatelja" Srba - kum R.Srpske - Bil Klinton, po kojem tako socno i bezocno Srbi pljuju, a dao im je dio drzavnosti BiH. Republika Srpska ima legalno i legitimno pravo slaviti Dan Republike po internom dogovoru politicko pravnih institucija/ subjekata unutar R.Srpske, i svako suprotstavljanje tom Zakonom zagarangovanom pravu, je politikantski diletantizam.

Name

drina1

22.07.2016 04:53

USTAVNI SUD JE DONEO ODLUKU I KAO TAKVU NI JEDAN REFERENDUM JE NEMOZE PONISTITI-STA POSLE REFERENDUMA-?UZALUD TROSENJE PARA

ODGOVORITE