Ако Хрвати из БиХ гласају у Хрватској, зашто не би могли и Срби из Српске у Србији!?

Адам Шукало, државни секретар, огласио се поводом изјава Бранка Ружића, који је, како каже, „без икаквог утемељења и рационалности призивао изборе на којима би Вучић изгубио“.

Србија 27.07.2025 | 16:10
Ако Хрвати из БиХ гласају у Хрватској, зашто не би могли и Срби из Српске у Србији!?

„У тренутку када је свима у Србији јасно да је обојена револуција поражена, да су се блокадери свели на изоловане и споредне групе људи, те да је власт у Србији јача него икада, Ружић се дрзнуо да држи моралне и политичке лекције апсолутно неприкосновеном лидеру какав је Александар Вучић“, истиче Шукало.

Он је оштро реаговао на Ружићеву употребу синтагме „не иде се у Четнике 45“, наводећи да је она коришћена на два погрешна начина.

„Прво, тиме вређа Југословенску војску у отаџбини, која је била прва регуларна формација у Европи која се дигла против два највећа зла човечанства – нацизма и фашизма. Друго, његова тежња да власт Србије прикаже као губитничку страну је потпуно неоснована, јер су једини који су поражени управо блокадери и њихови политичко-тајкунско-агентурни центри моћи, или боље рећи немоћи“, поручио је Шукало.

Додао је и да Ружић, уколико већ помиње одређене покрете, „може да оснује покрет заједно са извесним Кокановићем, познатим по свом негативном ставу према нашем народу из Републике Српске“.

„Такав покрет би се савршено уклопио међу остале аутошовинистичке ведете попут Пајтића, ректора Ђокића и србомрсца Грухоњића“, рекао је он.

Шукало је истакао да се као неко ко долази из Републике Српске пита „да ли овакве персоне заиста мисле да српски народ у Србији у већинској мери може да подржи људе који презиру своју браћу у Српској“.

Он је подсетио и да је сасвим нормално да Срби из Српске гласају у Србији:

„Ако се већ многи од наведених позивају на гласање нашег народа из Српске и у томе виде основни проблем својих неуспеха, нека погледају колико Хрвата из БиХ има право гласа у Хрватској и колико их редовно гласа. Да ли су икада чули да се неко у Хрватској буни због тога? Нису.“

На крају, Шукало је нагласио да је Србија показала свој демократски капацитет, али и додао да ће „сви они који су рушили државу и њен уставни поредак морати да одговарају у складу са законом“.

(Пинк.рс) Фото: ТВ Пинк

Коментари / 53

Оставите коментар
Name

Војо

27.07.2025 16:19

Па требао би то знати. По закону Србије не могу, јер немају пријаву пребивалишта у Србији. Требаш то знати.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Борац

27.07.2025 18:05

Црвена секта се впзи у Србијиу да гласају а они долазе њима гласати Лоповска посла.

Name

Борац ВРС БЛ Ре Војо

27.07.2025 18:17

Војо, па ти елементарних ствари не познајеш, а узимаш себи за право да коментаришеш. Први корак је пријава пребивалишта, па када то добијеш тражиш упис у књигу држављана. И када добијеш држављанство онда добијеш личну карту и упишу те у бирачки списак

Name

Гаги БЛ

27.07.2025 18:40

Ви сте заборавили да су на проśлим изборима само у једној трафо станици пријавили 136 особа?

Name

Мирослав

27.07.2025 19:36

Било би добро да се ви не месате у насе изборе.

Name

Неђо.27.07.2025

27.07.2025 19:53

Војо---а хрвати из БИХ свису пријављени да пребивају у Хрваској.Онда немају паво гласа у БИХ.

Name

Неко ко зна

27.07.2025 21:02

Прво се добије рјешење о упису у држављанство Републике Србије. Уколико желиш пасош, поднозиш захтјев те након разматрања и одређеног времена се уписујеш у општине Стари Град те се издаје исти. Уколико желиш и ЛК, мораш имати пријављено пребивалиште на територији Србије. Ја и супруга имамо држављанство, не и ЛК. Не гласамо, јер радимо и плаћамо порезе у РС, БиХ. У Србији смо обоје завршили факултет по условима какве имају и њихови резиденти те им се захваљујем на томе. Имамо право гласа по закону, али га не желимо искористити због горе већ написаног.

Name

Ре Војо

27.07.2025 21:27

Откуд сад овог из правде за Давида?? Тако је Војо свугдје без пребивалишта тј плус без имовине немозе се гласати нигдје у нормалним земљама. Лицна карта је мјерило за дрзаву у којој се гласа а не лажна и преко везе издата да људи лутају и долазе и незнају гдје су дошли гдје их аутобус адвезе на дан. Циркуз .

Name

Ре Војо

27.07.2025 22:28

Није Војо злонамјеран, он је мало глуп.

Name

Ух

27.07.2025 16:37

Ја нећу да гласам у Србији, не живим тамо.Нека онај ко живи на својој земљи у својој држави гласа и одлућује о својој судбини.Не требају му тутори са стране који у његову државу уђу само на дан избора

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Ух

27.07.2025 21:34

Бас тако. Пусти људе нек сами бирају своју судбину у својој земљи без вањских тутора и улизивачка нажалост их је много зато нам је тако . Не цисти се испред свога прага .

Name

ре

30.07.2025 18:25

Ма не гласа уопште значајан број људи који може утицати на резултате,то је опозиција оправдавала своје поразе.Знате колико има људи да су рођени у Србији а живе у РС.

Name

Па гласају

27.07.2025 16:38

Ко је рекао да не гласају? Али то није поштено!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Зока

27.07.2025 16:46

Занимљиво. Могу ли и Босњаци да гласају наСандзаку ? А онда идемо сви Хрвати из Хрватске, Срби из Србије и Босњаци из Сандзака да гласамо на изборима у Босни. На сто то лици? Није ли то глупост?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дамир

27.07.2025 18:04

Ста ми имамо са Сандзаком? Ми имамо Проблем да Хрватима и Србима мрзе своју Државу ! Чекају да им неко поклони оно сто нису злочином могли

Name

Ре Дамир

27.07.2025 19:56

Дамире ниси у праву. Свидјело се теби или не Срби у БиХ имају своју Дрзаву али је проблем у вама сто то не зелите да схватите и прихватите . А уосталом , ви сте развалили бивсу нам заједницку дрзаву СФРЈ и сад солите памет другима кога и коју це дрзаву да воле и прихвате . Глупост.

Name

ре Ре Дамир

28.07.2025 21:19

Друже, из неких њему познатих разлога Дамир често пише провокативне и прилично лоше коментаре, најблаже речено јер не бих никога да вријеђам. У овом случају твој коментар је много гори, испуњен неистином можда и мржњом. Ја сам рођен у вријеме СФРЈ, лијепе године живота провео у њој и дан данас тврдим није постојала боља држава. То што кривиш Бошњаке за њен распад добро знаш да ниси у праву, заборављаш прво Словенију па Хрватску, заборављаш договорену подјелу и самим тиме нестанак БиХ што су замислили Туђман и Милошевић. Многе ствари заборављаш а Бошњаке кривиш за распад СФРЈ. То је болан исто ко кад би сад ја без везе нешто писао и кривио све Србе из БиХ и Србије за Сребреницу, а добро знамо и ја и ти да је то погрешно.

Name

Управо тако..

27.07.2025 16:52

..ниста није спорно ,свугдје у свијету се тако ради. Е сада је питање дал није тата мама брисел довољно плаћао уöичарски олос који блокирају путеве..небитно дал су опозиционе странке партије студенти.... Закон у јавности има сви да постују...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Рудоња из Лактаса

27.07.2025 16:56

Па јест овај глупсон.па немогу сви становници ентитета РС имати двојно дрзављанство.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

27.07.2025 21:43

Ето могу и три држављанства ко води рачуна. Како се мозе имати некретнине у неколикевземље (БиХ,Србија Црна гора Словенија Кипар и ко зна гдје још без да се живи тамо. То само балканци дозвољавају.

Name

Живим,

27.07.2025 16:59

У Републици Српској имам држављанство Србије и све личне документе Србије, и не видим разлог да не гласам.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Неупуцени

27.07.2025 18:26

Па која ли ти је адреса где зивис у Србији! Не мозес, на две адресе да зивис истовремено! На тај нацин крсис и закон и устав дрзаве! Нису то циста посла! Поздрав

Name

путовница

27.07.2025 18:59

Нисте Ви спорни,спорне су десетине хиљада босанских Срба који немају држављанство Републике Србије. Како они да гласају на србијанским изборима? Наравно, никако јер немају право гласа. И зашто ићи у Србију, ако не живите близу границе, кад се то може обавити и у амбасади Србије или неком конзулату у БиХ?

Name

Ре Живим

27.07.2025 21:45

Немаш боравишну дозволу ни некретнину у Србији.

Name

Хм

27.07.2025 17:11

А због чега би Срби из Р Српске или БиХ гласали у Србији? Нисмо ми прешли из Србије овамо па да имамо право гласа у матици Србији. Ми смо овдје своји на своме гдје нам је матична држава Р Српска односно БиХ. Уосталом мени никад неће бити јасно зашто дијаспора има право гласа на локалним изборима, на општим то је у реду то је и њихова држава и треба да воде рачуна о њој а ово да се они мијешају за мог одборника а дођу или и не дођу годишње у општину/град одакле су отишли. То треба укинути

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

27.07.2025 17:50

Не требамо ми из Српске гласати тамо.Мрзе на Србијанци и без тога,а сада још више.Али искрено ако ми утичемо било чим,на исход избора онда нек ми неко објасни како?Ми смо њима небитни,мада и они мени,али требамо гледати себе и своје двористе,у тешкој смо ситуацији,бићемо и у горњем.Живјела СРПСКА!

Name

Гастарбеитер Ре xм

27.07.2025 21:08

Посто си ти глуп да ти појасним. Ако ја морам плаћати порез на имовину, комуналну таксу и остале комуналије И обавезе као и ти сто си у тој ЛЗ целу годину онда имам право да гласам за некога у тој ЛЗ за одборника. А ако сам ослобођен свега тога и свих намета слажем се да немам право.

Name

Хм

27.07.2025 22:26

Гастарбајтер не серендај шта ти плаћаш, не плаћам ни ја ништа а не ти.

Name

@Xм

29.07.2025 05:04

Сасвим се слазем, мада и гласање на опстим изборима ми је проблематицно. Ако неко зиви 20, 30 или висе година ван земље, и наврати на пар седмица годисње, засто би тај неко кројио дрзаву и власт у њој онима који су ту, зиве ту, и "трпе" исходе избора? Кад се врате да поново зиве ту, онда нека гласају на свим изборима, а до тада нека, хвала!

Name

филе

27.07.2025 17:12

А ја БиХ поставио питање, засто се не забрани да Хрвати из БиХ гласају у другој дрзави тј. Хрватској. Јер ако цемо тако онда би Босњаци гласали у Србији или ови из Сандзака у Б.луци....и тако редом, па мадјари из Војводине, па Мадјари из Мадјарске..сви имају своје свјетове..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

27.07.2025 17:45

Ајд не лупај глупости!

Name

БЛ

27.07.2025 17:13

Зато сто је то законом забрањено и у Србији и у БИХ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Лауш

27.07.2025 17:28

Овај након три минуте разговора за столом са Лукачем, побјеже исту ноћ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ДУГОКОНТОВ

27.07.2025 17:29

Шта па да "НАЗАДЊАЦИ" дођу овамо гласати за "ЦРВЕНУ КУГУ"?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Србијанка

27.07.2025 17:44

Па можеш онда да предложиш да сви Бошњаци из србије гласају у БиХ !😁

ОДГОВОРИТЕ
Name

Истина

27.07.2025 17:57

Цитајуци вецину коментара испод текста необавјестен цовјек мозе закљуцити лако да се велика вецина Срба из БиХ, против Вучица и матице. Наравно истина је ипак несто друго и супротна је од горе поменутог утиска. Једино је извесно да сви србомрсци и.црвена секта Снсд писе вецину коментара.

ОДГОВОРИТЕ
Name

гаги

27.07.2025 18:07

Шукало се прави паметан ,а да прочита Хрватске портале везано за изборе схватио би да се Хрвати из Хрватске и те како буне што Херцеговци гласају на изборима у Хрватској,поготово на локалним изборима.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бити боље неће, ускоро

27.07.2025 18:15

Ни мањег простора ни више погрешних закључака. Сви Французи, ма гдје живјели, могу и требају гласати кад су избори у Француској. Гдје имају амбасаде имају и гласачке кутије. Сви Срби не треба да живе у Србији. Људи треба да слободно бирају..и никад својим избором да угрожавају друге ...Друга је ствар што је мање паметних , али систем треба да понуди најквалитетније...Више је просјечних и логично да они побјеђују, али они не доносе квалитет.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Босњацки глас

27.07.2025 18:38

Да се у Босни рацуна Дупло, онда је СВЕ ОК.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мирослав

27.07.2025 18:54

Сви Срби из белог света, ако имају документе Србије, могу гласати, и то је легитимно и легално право. Ко то мозе спрецити?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Хм

27.07.2025 19:25

Могу на општим изборима

Name

Ре Мирослав

27.07.2025 21:52

И пребивалиште треба најмање 5 година ко и свугдје у нормалном свијету

Name

Војо

27.07.2025 19:31

ОДГОВОР БОРЦУ ВРС БЛ То што си борац не значи да познајеш право. Србија даје држављанство Србима из Републике Српске. Највећи број тих Срба са двојним држављанством нема пријаву пребивалишта у Србији, јер живи у Републици Српској. Изборни закон Србије не дозвољава гласање лицима која немају пријаву сталног пребивалишта у Србији.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Војо

27.07.2025 21:58

Ко да многи копцају то па наврли у Србију ко на солило кад су гласања немају појма гдје су и куд ће а не да имају боравишну дозволу постељу али лажну и привремену мозда им неко удјели. Тако ето и њих из Србије да гласају за вољеног водју српског браства Доду и ето нам га вјечног владара на грбачи обичног народа. Услуга за услугу.

Name

Миркан

27.07.2025 19:39

Зашто гласати на два мјеста? Да нас браћа србијанци замрзе због тога што мијењамо њихову изборну вољу. Ко воли нека изволи,мени не пада на памет. ПАПАК

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мирослав

28.07.2025 11:06

Врло мало људи гласа у Србији, сто имају пасосе и стални боравак у Србији, а зиве по белом свету. То је само прица за политуцку употребу, па смо могли цути да на хиљаде бусева, довози Србе ван Србије на гласање, то је лаз. Ипак Срби у Србији бирају онога кога хоце.

Name

Трпко

27.07.2025 21:13

Није ми јасно како не разликујете Републичке и локалне изборе. На општим се гласа на основу држављанства и може се гласати. На локалним на основу мјеста пребивалишта. Велики је број оних који то злоупотријебе. Сви предсједници странака Републике Српске, сем Вукана су гласали на локалним изборима у Србији. Један чак и у Новом Саду и Београду. Очигледно да тај има три личне карте. Три мјеста пребивалишта. Устав се крши, али је све могуће.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Марко Краљевић

28.07.2025 08:09

Грађани Републике Српске стекли су право гласа у Србији у периоду власти садашње опозиције. Није то уведено у периоду Вучићеве власти. А зашто највећи дио њих гласа за Вучића ? Због непрестане подршке Републици Српској. Политички и материјално. У свим општинама Републике Српске изграђен је неки објекат као подршка Србије. Помоћ буџетима општина. А када сте чули од садашње опозиције, да ће та помоћ бити још већа, ако они дођу на власт ? Никада и нећете. Ја сам прошлог љета гласао у Новом Саду, у којем имам стан на локалним изборима. На заједничкој опозиционој листи били су Пајтић, Чанак и Грухоњић. Па зар сам требао да за њих гласам ? Све најгоре говоре о Републици Српској .

ОДГОВОРИТЕ
Name

Борислав

30.07.2025 19:02

Откуд ти стан у Новом Саду ?? Умијешан си у овај врх на неки начин. Јесил га стекао легалним радиом?? Ниси то гарантујем јер и ја радим. сад сам ун пензији а имао сам добра примања.

Name

ДУПЛИ СРБИН

28.07.2025 09:55

Алооо господо! Јесте ли чули за двојно држављамство? Је ли то забрањено и незаконито? Проучите прописе и законе и онда коментаришите вести и догађаје. А кад имате двојно држављанство, онда можете добити путну исправу-пасош и гласати на изборима, учествовати на референдумима и сл. А личну карту можете добити уколико сте регулисали и пребивалиште. И на крају можете учествовати на изборима са једним од ова два лична документа, Надам се да сам вам помогао да схватите колико сте губили време у несувислим коментарима.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЖИВЕЛА СРБИЈА И СРПСКА!!!

28.07.2025 13:16

У праву си Србине. Познајем људе који имају ''тројно'' држављанство. Дакле, држављанство Србије, Српске и БиХ. И где да гласају? У Кроацији?!

Name

борац

30.07.2025 09:17

Који си ти прелетац најбоље да сутис.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мара

30.07.2025 19:29

Ови Који пису Комментаре зу задојени мрзњом , И неволе Сами себе