Студенти не би требало да дозволе да изгубе академску годину

- Професор Филозофског факултета Универзитета у Београду Владимир Вулетић оценио је данас да би експертске групе које је формирао Ректорат Универзитета у Београду за стручно утврђивање испуњености захтева студената у блокади могле да представљају почетак превазилажења тренутне ситуације на факултетима.

Србија 06.02.2025 | 14:04
Студенти не би требало да дозволе да изгубе академску годину

Вулетић је, гостујући на К1 телевизији, оценио да су протести направили значајне ефекте и оценио да студенти који протестују не би требало да дозволе да изгубе академску годину.

Он је указао да је сада питање како из тренутне ситуације изаћи и шта је то што би се могло сматрати успехом протеста.

"Разумем студенте и њихов револт, а када практично сагледам живот, морам да кажем да то што раде неће решити све проблеме, а њима ће створити проблеме. Да би студенти реализовали то што траже потребне су године", истакао је Вулетић.

Он је навео да је ректор Универзитета у Београду изјавио на седници скупштинског Одбора за образовање да су отворени да на неки начин модерирају у оквиру заинтересованих страна и оценио да су и држава и студенти и универзитет заинтересовани да се проблем превазиђе.

Осврћући се на одбијање позива председника Републике на дијалог од стране Ректорског колегијума, Вулетић је оценио да то не представља прекид комуникације.

"Тако разговори и почињу, председник је позвао на разговоре, добио је одговор у писаној форми и, иако су навели да неће да разговорају, на крају су написали да остају отворени за дијалог", казао је Вулетић.

Наводећи да је демократија као систем у кризи у читавом свету, Вулетић је оценио да ово што студенти у блокади покушавају представља алтернативни одговор на оно што су проблеми демократије, а истовремено и институција.

"Да ли је то нешто ново, није. Они су видели да се не поклапа оно што су учили и што се дешава. То је разлог за бунт, али ми који смо мало дуже ту знамо да тога никада није било. Демократија је у кризи јер никада није ни заживела", каже Вулетић.

Он очекује да ће се ситуација нормализовати јер, како каже, без обзира колико студента је "за ово или за оно", чињеница је да постоји активна мањина која је на протестима и у блокадама, али и "тиха већина" која из различитих разлога није против активне мањине, али би "да се све некако заврши да би реализовали оно због чега су уписали факултет".

Говорећи о захтеву студената да се објави целокупна документација везана за надстрешницу која се обрушила 1. новембра на железничкој станици у Новом Саду, Вулетић каже да је имао непосредан увид у документацију израде неких пројеката које су биле непотпуне од 2000. до дана данашњег и додаје да је проблем актуелне власти што није учинила ништа да се то промени.

Вулетић је рекао и да постоје они који би да искористе студентске протесте да се иза њих прогура обична борба за власт, као и да су студенти успели да се у одређеној мери дистанцирају од тога.

"Политички ангажман и академска активност се не искључују, али је лоше да жртвујуте у овом случају академску годину. Сада је заиста важно да у сарадњи са Ректоратом и са институцијама државе се ова ситуација реши, а ови нека воде политичку борбу колико хоће", сматра Вулетић. 

Одговарајући на питање о "анкетној комисији", у којој је група професора, правника и стручњака техничких наука, Вулетић је навео да је то неформална група људи која не мора бити лоша, под условом да јавност не очекује да ће имати објективну оцену, а да једини допринос целој ситуацији могу дати само уколико оно што изјаве буде тачно, а не полуистине.

"Подржавам формирање неформалних група, али очекујем да њихови искази буду тачни, а од државе и органа државе очекујем да обезбеди да било ко, било појединци, а поготову овакве групе које стекну легитимитет у јавности, буду одговорни за своју јавну реч", рекао је Вулетић.

(Тањуг) Фото: Тањуг

Коментари / 22

Оставите коментар
Name

ОО7

06.02.2025 14:13

Када престану донације ЦИА,престат че и немири.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Драгутин

06.02.2025 15:13

Ми старији се сјећамо да смо служили обавезан војни рок од 12 до 30 мјесеци и шта нам фали.Боље је жртвовати школску годину да би живјели у нормалној држави него пристати на живот недостојан човјека.Уосталом знају ови млади људи шта им је чинит и без савјета нас маторих

Name

Горан

06.02.2025 15:38

Да, да, ЦИА је успјела да изманипулише и плати стотине хиљада школованих да скину са власти ове са купљеним дипломама. Врло логично.

Name

Питање

06.02.2025 15:45

Шта је једна "академска година" у односу на цијели живот!!! Само се борите дјецо, за своју земљу и за своју будућност!

Name

😂😂😂

06.02.2025 16:03

Он се забринуо за годину а студенти за дезаву

Name

ЂУКА

06.02.2025 14:19

ДЈецо, продаће вас професори. Удба већ ради на томе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Познавалац

06.02.2025 17:37

Зваћу дјецу, Децо. ООО. Буши, буши, буши...

Name

Синиша

06.02.2025 14:20

Власт не би требало да дозволи да студенти изгубе годину!!!!! Испуните услове

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ста је

06.02.2025 16:17

година у односу на године ?!

Name

Ре Ста је

06.02.2025 17:37

Тачно. Онима који ће постати нови Чеде Јовановићи година не значи ништа. Онима који неће видјети никакве користи година не значи ништа такође јер су ионако лузери. Не кажем да сам против протеста али сви знамо како ће се завршити.

Name

Горан

06.02.2025 14:22

Стратегија батинања и застрашивања студената је дала контра ефекте, па је сад активна стратегија улизивања студентима да се окрену студирању.

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ

06.02.2025 15:42

Факултет није обавезан. Не морају. Оваквим понашањем показују да су зелени за политику. Није све у перформансу.О спољној политици да не причамо.

Name

Б11

06.02.2025 14:23

Е да имају снаге да се отргну од даље дресуре ! Али нису кадри ! Зна то Власт !

ОДГОВОРИТЕ
Name

Валдо

10.02.2025 13:54

По ономе што се видело у Н.Саду студентима треба " 'леба и игара ".

Name

Мирослав

06.02.2025 14:56

Професоре, узалуд их упозоравате, њима је лепсе на улици. А ви се испостављате стета, могу вас пленуми истерати са факултета. Ти малигни пленуми, полако преузимају дрзаву, све це газити пред собом, ако им дрзава дозволи.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Горан

06.02.2025 16:37

Мирославе, питај неког да ти објасни шта значи пленум.

Name

Борац

06.02.2025 15:33

Боље и годину изгубити а не изгубити будућност мој професоре.

ОДГОВОРИТЕ
Name

па ста

06.02.2025 15:48

ако изгубе годину!

ОДГОВОРИТЕ
Name

ГАУДЕАМУС

06.02.2025 16:20

Шта има везе,боље "изгубити" једну годину,а добити будућност то је циљ свих нас,посебно младих...

ОДГОВОРИТЕ
Name

5

06.02.2025 17:34

Већина рођених прије 1974. је изгубила 5 година живота за, ето нешто. ЈНА 14,рат 46 мјесеци. Сад дођу неки недојебанци и мјере нечије вријеме. Колико је нпр. Вулин био војник?

Name

Марко Краљевић

06.02.2025 17:29

Ако је Пленум толико храбар и моћан да блокира рад свих Универзитета у Србији, зашто не изађу јавно, да знамо ко су они ? Одакле им право да ускрате школовање за 270.000 студената ? Да јавно изнесу, који то услови које су они поставили, као разлог за блокаду а нису испуњени ? Словом и бројем. Држава их позива да изнесу, шта није испуњено ? Очигледно је да то није њихов циљ, него насилно преузимање власти од стране опозиције. А Ректорати Универзитета су се сагласили да Универзитетима управљају тзв. Пленуми. То је класични државни удар. Ректорат је тражио повећање плата и материјалних трошкова за 20% и добио. Ко сада располаже тим средствима Ректорат или Пленум који је стварни владар Универзитета ? Ако је ово модел како ће изгледати та боља Србија, нема им спаса. Студенти су оружје Ђиласа, Шолака, Бјелогрлића, Маринике за насилно преузимање власти у Србији.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Соне

08.02.2025 20:16

Е мој Марко Краљевицу, место да " орес друмове" због зулума који цине ова власт, ти им се прода за сендвиц и 1 црвену. Постаде Вук Бранковиц. Сва среца па ова деца су неподкупљива . Зато дево само храбро. Боље изгубити годину него вео зивот.