За једне сутра државни празник, за друге радни дан

"Уколико вечерас пословође и власник не обавијесте раднице да је сутра нерадни дан суочиће се са последицама и пријавом Инспекцији рада", најавио је Вукановић, који је и посланик у НСРС.

Република Српска 20.11.2022 | 20:43
За једне сутра државни празник, за друге радни дан

- Од радница текстилне фирме "Мраз" из Невесиња добио сам информацију да им је сутра радни дан, иако је празник и нерадни дан,

Ово је на свом блогу објавио Небојша Вукановић, који наглашава да су раднице незадовољне чињеницом да се крши закон, њихова права и да се ради о класичној дискриминацији.

У Републици Српској сутра је државни празник када се обиљежава дан када је у америчком градићу Дејтон настао Дејтонски споразум 21. новембра 1995. године.

Вукановић наводи да је послао поруку власнику фирму Младену Ковачевићу, чије је сједиште на Палама, због чега је сутра радни дан за текстилне раднице у Невесињу и зашто се крши Закон о раду и празницима и права запослених.

"Уколико вечерас пословође и власник не обавјесте раднице да је сутра нерадни дан суочиће се са последицама и пријавом Инспекцији рада", најавио је Вукановић, који је и посланик у НСРС.

(БН) 

Коментари / 37

Оставите коментар
Name

Бања ЛУКААА

20.11.2022 20:05

Па цовјек је у праву..и Аqвана тј ГОБ сутра ради..тј вецина кqнцеларикских не ради само доле ситна раја ради...

ОДГОВОРИТЕ
Name

мики

21.11.2022 07:01

Ситна раја на градској сиси це имати обрацунату дневницу за празник,тако да не бринес о нама

Name

Марко БЛ

20.11.2022 20:07

То Вукане ,краљ си.Феудалце у ланце ,мисле да кметови це трпјети понизавања дозивотно.Ако буду радили казнити фирму са 2 мил марака казне..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Истина

20.11.2022 22:21

Вукана зову само кад су проблеми.Цовјек је тразио повјерење градана да бих покусао несто урадити промјенити.

Name

Ре Марко БЛ

21.11.2022 03:07

А сто неби радили ако је празник у РС. Па ако је у Федерацији празник у РС исто раде. Требали се и тад фирме у РС казнити са 2 мил. марака? Ко је сад кметови… мало размисли.

Name

Да у републици

20.11.2022 20:33

инспекција ради као што не ради,имала би сутра пуне руке посла...нерадни дан је за оне што и онако ништа нераде...за све остале је то још један обични радни дан...Србачки приватници слиједе примјер и то у вееликом броју.....

ОДГОВОРИТЕ
Name

Неподобни РВИ

21.11.2022 05:52

С обзиром ко води инспекцијску службу,ко ради као ком. полицајац у Српцу није ни чудо како се поштују нерадни дани,празници и остале законске обавезе...а сви све знамо начелник инспекције је столар са купљеним факултетом

Name

тики

21.11.2022 06:53

Па и инспекција има право на нерадни дан

Name

модрицанин

20.11.2022 20:39

У Модрици треба сутра сликат како раднице излазе из Алфе и Бакулица

ОДГОВОРИТЕ
Name

Петар

20.11.2022 20:51

Свака част Вукане али и инспекција мора слушати налоге болесног вође који, на жалост, нема образа и карактера, а ради шта му дође на памет.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Xxxx

20.11.2022 20:56

Пола радника сутра у Републици српској ради,ово важи само за одабране.... Ситна раја грца.....

ОДГОВОРИТЕ
Name

Милан

20.11.2022 21:04

Радници у предузећима која обављају дјелатност од јавног интереса и радници у производњи никада нису обустављали свој рад јер су распоређени у смјенама, и за дане викенда, државне празнике и друге нерадне дане уколико су на послу остваривали су право на увећање плате уколико тим данима раде! Зато било би пуно боље на томе инсистирати јер 1 дан остати лежати код куће не значи им ништа већ пуно већа им је корист да тај дан ако раде буду боље плаћени и то би требало инсистирати преко инспекције рада!

ОДГОВОРИТЕ
Name

бенито

20.11.2022 21:23

и сад је то као борба за радницка права!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Гога

21.11.2022 05:06

Наравно да јесте. Је ли министар рада можда дошао и заштитио раднике и тражио од послодавца да постује закон.

Name

Милица

21.11.2022 05:27

Ти оцито не знас ста знаци радити суботом недељом и празником. Где је ту породини руцак друзwње одлазак у цркву на гробље и силуцно. А о плацањз да и не говоримо. Опсте је познато да радници у приватном сектоеу раде сест дана у недељи 48 сати и за тај сести дан нису плацени раде дјаба за пислодавца знаци цетири дана у месецу. 1000 радника по 4 дана у месецу па у години . Дрзава цути. Снсд није дозволио ни недељу ово је робовласниатво само замаскирано.

Name

Пик

21.11.2022 07:00

Е свака ти цаст за ово

Name

За Милицу,

21.11.2022 10:19

У Вишеграду је СНСД на власти, и већ годинама је недеља нерадни дан, раде само драгстори, значи није до партије него до општинске или градске власти.

Name

Хилти

21.11.2022 10:39

Да ли си некад пресао границу.Знасли колико имају празника у неким.Западно европским дрзавама

Name

И у Бања Луци

20.11.2022 21:36

Пекотека Малетић у Бања Луци ради,мјесна заједница Лазарево.Да видимо хоће ли их сутра обићи градска инспекција града Бања Лука?

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

21.11.2022 06:26

јупииииииии,а ста је са Мањом,у Лазареву,она смије радити,видим да је не спомињес?

Name

миле

21.11.2022 07:02

јадна градска инспекција,па јел и они морају радити сутра?

Name

Ево,

20.11.2022 21:41

Вукановић постао и синдикалац, у праву си не би требало да раде, али како је свијета и вијека производња је увијек радила, само што би се то требало више плаћати. Дај не измишљајте топлу воду јел требају аотопревозници стати, железнице исто раде и дан и ноћ то је увијек било и биће. Људи поједини раде и на Божић и на Васкрсење, за славу имају по један дан, тако да Вукане не измишљај топлу воду и не дави због ствари које су се увијек дешавале и дешавати ће се, само што тим људима мора да се плати рад у дане државног празника.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Рада

21.11.2022 05:10

Зна се ко треба да ради и то је наведено али за то имају дуплу дневницу и слободан наредни дан е то код приватника нема радиш без одмора без дупле дневнице.

Name

Ре ево

21.11.2022 07:00

Раде операције које не смију, или не могу да се зауставе због високих троскова и губитака усљед заустављања, а то је углавном везано за неке масине, пеци итд. Сто се тице текстилне фирме, мозда и ту има таквих позиција, али је сигурно барем 70% руцни рад, који се мозе увијек зауставити и наставити послије паузе. Тако да не с..ите и ви сто сматрате да свака производња треба да ради. Прво науцити граматику и правопис да не би писали "десавати це се".

Name

За ево

21.11.2022 08:33

Ма колико ти дуго радис и гдје радис ,кад бубас овакве глупости??? Некада се радила само једна субота у мјесецу,поготово производња.ако ниси радио у производњи и на НОРМИ,онда немас појма о зрбараду.данас су застицени само они на буџету,а попели се на грбацу радницима у привреди.треба да се поступку празници како за државне установе ,тако и за приватне.зна се одувијек да су празницима радиле само дезурне службе,типа:хитна служба ,полиција, ватрогасно,и апотека. Све у смањеном капацитету.

Name

За ево

21.11.2022 12:27

Да једну суботу су радили они на буџету, радници у производњи, жељезничари, аутопревозници, рудари, сва радничка класа није имала, ни свеца ни петка, и за 1.мај се радило. Трговине скраћено као и данас, јел мислиш да су се могли заустављати производни погони на један дан, не лупај глупости. Јесу ли се болнице затварале, медицинско особље је радило.

Name

Томо

20.11.2022 21:41

Сутра радници трговачког предузећа Ас -хоме из Бања Луке званично не раде али читав дан имају попис робе као и данас што су имали.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дарко

21.11.2022 05:11

Једино ко ради код приватника може разумит ово о ћему вукан прича.

Name

ре

21.11.2022 07:03

знаци званицно не раде,то је за похвалу

Name

Клик за ево

21.11.2022 15:49

радим вец 30год.и одлично памтим закон о раду некад и сад.нејад се радила прва субота у мјесецу свака која би се морала додатно радити била је дупло плацена.осим тога фирма је плаћала порез општини ,па су онда директори "вагали" дали имају рацуна радити Јос коју.празници су се тада прилично постовали,као и годисњи одмори дезурне службе су радиле увијек и зна се које.наравнода су радиле и болнице.онр спадају у приоритете.незамисливо је поредити радницку класу некад и сад,и постивање радницких права.данас је радничка класа много висе угрозрнија.

Name

Ево за клик

21.11.2022 17:50

Јесу закони су се поштовали јер је готово све била државна својина, мало је било приватника. Ниједан директор није смио кршити законе, Фонд сати обавезних је био максимално 182 сата месечно, све преко је било добро плаћено. Колики је сад фонд сати месечно 174.Сви органи унутар предузећа су били добро организовани и увијек у корист радника, јесте али то је био социјализам. Али свеједно радничка класа је радила и на празник и на светац, што је било добро плаћено, и сад је негдје, али ми смо тражили и добили овај накарадни капитализам гдје код нас влада закон богатијег, који у недоглед може користити радника, без права на жалбу(односно то право мало ко користи, и смије да користи). Тражили смо, добили смо.

Name

Рада

21.11.2022 05:01

Каква власт такви послодавци ако је не радни онда је не радни фирмсСтуден пром из Зворника ради и недељом и на све државне празнике без одмора жене падају у несвјест ко ће заштитит раднике од безобразних послодаваца и све радиш без плаћених прековремених за минималац нек им мигранти раде и треба.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јдосх

21.11.2022 06:07

Ала се заваравате тим префиксом дрзавни. Једном це вам се дебело обити о главу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јелен

21.11.2022 18:59

Државни празник је онај који ентитети формулишу као празник. Ово је Франкенштајн држава и тако функционише. Дај Боже да се распадне и да нас окупира Америка.

Name

дотт

21.11.2022 08:42

Јасно ко дан, приватни сектор ради јер мора плезити порез , државни не ради јер за њих зарађује приватни сектор.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

21.11.2022 10:38

увијек било,и бице,радници раде,администрација нема потребе

Name

Ево за Ре,

21.11.2022 21:56

То упорно људима хоћу да кажем, али не иде. У праву си, у сваком систему администрација не ради, а радници у свако доба и по дану ипо ноћи, и празником, било је плаћено, али се радило.