Све мање студената на факултетима у Српској

Како опада број основаца и средњошколаца у Републици Српској, тако је све мање и студената, али и интереса за бројне факултете. Ни бесплатна школарина на државним факултетима, није поправила ситуацију у високом образовању у Републици Српској.  

Република Српска 07.11.2021 | 17:42
Све мање студената на факултетима у Српској

Упис бруцоша је завршен, предавања су у току, а поједини амфитеатри су полупразни. На све факултете Универзитета у Источном Сарајеву уписано је укупно 1.100 бруцоша, што није разлог за задовољство, каже ректор Милан Кулић.

“Ми смо ове године очекивали да ћемо направити благо повећање броја уписнаих студената на нашем факултету, то се није десило из веома једноставног разлога у питању је демографија проценат ученика који су завршили четверогодишње средње школе у Републици Српској и у овом дијелу који гравитира према нашем универзитету је мањи у односу на прошлу годину и то се показало уписом бруцоша.”, сматра ректор Универзитета у Источном Сарајеву Милан Кулић.  

Ове године Српска је остала без седам разреда у основним школама. Уписано је 173 првачића мање него лани. Осим негативног демографског тренда, проблем домаћих универзитета су миграције студената ка Србији. Нису их зауставиле ни финансијске олакшице у виду бесплатне школарине. 

Предавања су увелико почела и за студенте Факултета пословне економије у Бијељини, који је дио породице факултета Универзитета у Источном Сраајеву. Иако је од прошле године школарина на државним факултетима бесплатна, ове године од предвиђених 100 мјеста за упис бруцоша на факултет пословне економије у Бијељини уписало се њих 68, чиме се биљежи благи пад уписа у односу на претходне године. 

“Негдје између 70-80 процената је попуњеност броја мјеста на нашем факултету, што узимајући у обзир општу демографску слику у нашој држави, конкуренцију са приватним факултетима и другим факултетима ипак смо задовољни да није било драстичнијег пада.”, казала је доц. др Весна Петровић, декан Факултета пословне економије у Бијељина

Од укупног броја уписаних на Универзитет у Источном Сарајеву, 20 одсто чине студенти Медицинског факултета у Фочи. Док је забрињавајуће мали број студената уписан на студијске програме за српски језик и књижевност и историју.

“Те студијске програме морамо учинити још атрактивнијим, покушати што је до нас професора и асистената, а наравно и Влада и Република Српска мора стати иза тих студијских програма, јер су они важни за опастанак Републике Српске.”, поручио је ректор Универзитета у Источном Сарајеву Милан Кулић. 

Кључ опстанка Српске су млади, образовани и радно способни. Поразно је што већина њих, са дипломама државних факултета, заврши на бироу. Ипак, нешто веће интересовање студената влада за Универзитет у Бањалуци, у односу на онај у Источном Сарајеву. Али, ни тамо нису попуњена сва буџетска мјеста. 

“Што се тиче буџетских мјеста планом уписа Универзитета у Бањалуци било је планирано да се упише око 2.600 студената на буџет. Ми смо остварили упис око 2.200 студената.” , казао је ректор Универзитета у Бањалуци Радослав Гајанин.

О смањењу интересовања младих за одлазак на факултете говоре и подаци Републичког завода за статистику РС. На високообразовне установе у Српској у академској 2020-2021години уписано је 16 хиљада 153 студента мање у односу на академску 2013-2014 годину. На младе демотивацијски утиче и чињеница да се у садашњем систему не вреднује знање нити марљив рад, већ подаништво и полтронство, па се намеће мишљење да је образовање непотребно и сувишно. 

(БН)

Коментари / 92

Оставите коментар
Name

Хах

07.11.2021 16:52

Па ко је луд да вам сједи са маском на факултету?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Избјеглица

07.11.2021 17:01

Није до маске. Ста да ради послије.

Name

Драго

07.11.2021 17:18

Засто кад се свјесно иде да се дерогира државни факултет. Прећутно се пуштају пресмјешни факултети у приватној својини гдје се не треба нити ићи, уплатите новац и додјете по диплому. Све друго је демагогија. Затворите и поништите приватне дипломе па це ситуација доци на своје.

Name

Бања Лука

07.11.2021 17:55

Папакланд не треба инзињере..

Name

Бјелина

07.11.2021 18:23

Министар Рајцевиц управо хоце да БЛ постане универзитетски град, само да јос надје студенте..

Name

Студент

07.11.2021 19:03

Није проблем у приватним факултетима. Проблем је исплативост студирања. Ја сам заврсио дрзавни факултет и радио у струци. Проблем је сто је моје сколовање костало много времена труда и новца а након тога сам имао примања мања од просецног зидара, софера, механицара и сл. Мозда је исплативо студирати медицину, електротехнику или информатику. Заврсити економију, право, књизевност, пољопривреду и сл. у вецини слуцајева није исплативо. Људи улозе новац, труд и године у сколовање и затим раде на салтеру банке, кладионице, у санку или производњи. А они који имају среце да добију посао у својој струци имају примања мања од електрица са три разреда средње сколе. Уз то треба реци и да се велики број породица исељава.

Name

Ре

07.11.2021 19:14

Свашта, није ствар у маскама него у студентима, неће нико овде да живи и студира одоше сви млади

Name

Рајко Б

07.11.2021 19:24

Само ко је луд мозе да студира на Економском факултету на Палама. Тамо је корупција на све стране. Сви приватни су бољи од Економског на Палама.

Name

ре избјеглица

07.11.2021 19:44

Да бере јабуке код баје

Name

Ре студент

07.11.2021 21:55

Бураз,понуда и потражња. Сада мајстори узимају лопатом паре.

Name

НАРКО ДРЖАВА

08.11.2021 02:30

ПА МИ ИМАМО ДРЖАВУ У КОЈОЈ ЈЕ БЕСПОТРЕБНО СТУДИРАТИ И УЛАГАТИ У ЗНАЊЕ КАД НАРКО ДИЛЕРИ ЖИВЕ БОЉЕ ОД ЉУДИ КОЈИ СУ ВРХУНСКИ ОБРАЗОВАНИ. МИ ИМАМО НАРКО ДРЖАВУ У КОЈОЈ ЈЕ ЗНАЊЕ БЕСПОТРЕБНО. НЕВЈЕРОВАТНО ЈЕ ДА ПОСТОЈИ ДРЖАВА У КОЈОЈ ЈЕ ЗНАЊЕ ПОТПУНО БЕСПОТРЕБНО, ОВДЕ ЈЕ ПОТРЕБНО ДА БУДЕТЕ ХЕМОРОИД ВЛАДАРА, ДА МУ ВИРИТЕ ИЗ ДУПЕТА И ТАКО ЋЕТЕ НАПРЕДОВАТИ. ОГАВНО.

Name

Шушара

08.11.2021 08:14

Ко је луд учити толике године а на крају гледати како полуписмени политичари живе на високој нози а локални шибицари и кримоси са два зуба у глави се разбацују имовином.

Name

Видовњак

08.11.2021 09:07

Пошто је народ видио доказане чињенице да диплома државног факултета не вриједи ништа, а на приватним факултетима као члан странке можеш купити четворогодишњу диплому за мале паре јер си унапријед запослен на неко администраторско мјесто са дебелом платом, у будућности ће се више пажње посветити средњошколском образовању неких струковних школа за разне мајсторе. Ако се држава опет оглуши на главни проблем у држави од виталног националног интереса звани " ВИСИНА ПЛАТЕ ", те не гарантује законом утврђену минималну сатницу од које се може нормално формирати породица за нпр. Керамичара, зидара, електричара, водоинсталатера, пекара, машинца и сл., Онда ће средња стручна спрема отићи трбухом за крухом у бијели свијет и на крају ће остати само политичари и пензионери да живе у БиХ. Гледајући богатство наших политичара, и њихово ширење пословања у сваки аспект економије БиХ, моја теорија има јаке аргументе да нас за 20 година неће ни бити. Били ми Срби, Хрвати или Бошњаци

Name

ре студент

08.11.2021 11:22

Јест проблем јер их је на хиљаде запослено у управи а за заната су.

Name

Кунтакинте

08.11.2021 15:11

Када це се угасити ЕТФ у Бања Луци? Па Р. Цајавец је одавно угасен, за кога треба да се сколују инзињери?

Name

Мира

07.11.2021 16:56

Бурло обавља свој задатак веома успешно, нема студената, нема првачића, нема принова, на крају ће бити, нема Срба.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Јаффа

08.11.2021 05:48

Њемачка тражи јефтину радну снагу, не требају им високообразовани.

Name

Ре

08.11.2021 06:56

Ста цемо без срба?

Name

Ванземаљац

08.11.2021 11:51

Какво студирање,само Широки бријег таквих је 70 посто на буџете.Глупи и подобни....

Name

Ех

07.11.2021 16:58

Стоце уцити на дрзавном када нигдје се немозе запослити овако се купи и добијес посао ПА зато треба укинути ДРЗАВНЕ ФАКУЛТЕТЕ или изједнацити са приватним.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Воxпопули

07.11.2021 19:29

Најбољи је соколацки ВУБ добијеш диплому и посао "БУБ.

Name

Др

07.11.2021 17:01

Ко је луд да учи поред приватних факултета на којима се диплома стиче преко ноћи, за новац!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Студент

07.11.2021 17:38

Треба покренути иницијативу да се дрзавни факултети изједначе са приватним

Name

ре студент

07.11.2021 18:58

Па и изједначен је приликом запошљавања,с тим што приватне студирају глупани који никад не би завршили државни,нажалост студирају и неки паметнији који иду линијом мањег отпора.

Name

И државни је ко приватни

07.11.2021 21:19

ако имаш тату и маму у политици

Name

ПА

07.11.2021 17:07

КО НИЈЕ У СИСТЕМУ, ЈЕСТЕ НА КОФЕРУ (за пут у свијет)!

ОДГОВОРИТЕ
Name

мо

07.11.2021 17:14

Привреда скоро да не постоји, корупција је отјерала вани и тјера и даље оне који нису чланови партије, не постоји слобода мишљења, задуживање се повећава из дана у дан, слиједи распродаја рудника, воде, шума и за 500 година, овде ће бити држава арапа или азијата.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Татар

07.11.2021 18:06

Шта је фазом ових факултета узимање пара од студената и ништа више.По завршетку студија пут под ноге правац Њемачка,јер нема посла за квалитетне него само за партијску слину која нема појма ни одакле сунце излази

Name

Ре

07.11.2021 19:08

За 50 година какви 500

Name

Бомбаш

07.11.2021 17:22

Па нормално само старци остали ,млади одлазе а Политицари су позаврсали на вријеме.Париз,Лондон Лисабон.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ББ

07.11.2021 17:25

Ко уци знаце, ко краде имаце.

ОДГОВОРИТЕ
Name

в.д. коментатор

07.11.2021 17:27

Ја кренуо на ЕТФ да научим програмирање, кад тамо Шијаковић предаје СОЦИОЛОГИЈУ и захтијева да сваки студент за колоквијум купи његову књигу, иначе неће проћи. Шта ће ми социологија? Одустао од ЕТФ-а, научио програмирање сам и имам свој бизнис. Ко је луд, нека клапа на факултет и финансира фосиле.

ОДГОВОРИТЕ
Name

катедра

07.11.2021 18:24

Гријешите за професора Шијаковића. Књига вам треба за спремање испита, колоквијума, мозете подици у библиотеци, скрипте наци... Тај услов код Шијаковића сигурно није био. Знате и сами да никад социологија и филозофија, као предмет на првој години нису били тески за полозити, вец су други предмети на ЕТФ-у, можда у њима лежи разлог вашег одустајања...

Name

Ре

07.11.2021 18:59

Слазем се. На факултету (осим мозда медицинском, а и то је питање) не уцис апсолутно ниста сто ти треба у будуцем послу. Тек кад се запослис, кренес да уцис оно сто стварно има смисла, сто је бизнис и зивот. Тако, да је студирање било на приватном или дрзавном факултету постало бесмислено губљење времена.

Name

ре

07.11.2021 19:01

Ниси га напустио због социологије,таман посла,зна се колико треба гријати столицу на ЕТФ

Name

в.д. коментатор ре ре

07.11.2021 21:21

Да, пролазност на ЕТФ мања од 1% а 9 година просјек студија. Чувени Момир Ћелић закаже колоквијум из математике и онда поништи његов резултат кад превише студената прође. Човјек предаје на 3-4 факултета, тако да чак и кад пређеш на други, ето њега опет.

Name

в.д. коментатор

08.11.2021 13:11

Ко не купи његову књигу, не може добити задњи лист на којем он тражи да се пише колоквијум. А копирање своје књиге је забрањивао.

Name

БОБ РОЦК

07.11.2021 17:30

Ем се смањује број становника, ем је краљ реко да могу бити Ајнштајни ако нису у његовој странки џаба им, неће никад добити пос'о, тако да логично, ово је богата држава(РС) већ сад је однос богатих/фукара 50/50%,за пар година бићемо Монако

ОДГОВОРИТЕ
Name

Катедра

07.11.2021 17:47

Довољно је погледати пласман Универзитета у БЛ на Сангајској листи, па да све буде јасно. Нико нормалан не зели студирати у леглу корупције и непотизма, уз полуписмене ''професоре'' и опрему из 19ог вијека. Паметна дјеца, одлазе у свијет и тамо стицу знање а доле остају само малоумни полтрони и дупеувлакаци.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Зз

07.11.2021 17:49

углавном одлазе да студирају у Београд,нови сад,сарајево,,,,факултет на палама је толико лос,,,предавања су таква да некад има некад нема,,испити заказани професора нема итд,итд,,,,,у Сарајеву је то другачије,никада се није десило да предавања нема,испит се увијек одржи,вјезбе,,,студенти су на прозивци,итд,,,,мислим да ће се сам угасити универзитет и.сарајево

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дзомба

07.11.2021 18:01

Безите децо у ЕУ,,да видите ста је зивот и Дрзава.

ОДГОВОРИТЕ
Name

СНСД

07.11.2021 18:02

Шта студирају? Економију,политичке науке,филозофију,право,менеџмент и сл. глупости само да би били на државним јаслама? Нико неће теже факултете типа електротехнички,машински и сл. што би погурало економију у реалном сектору. Додуше влади је стало до тога што више људи да напусти земљу и потражи срећу на западу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

СДС

07.11.2021 18:16

Једино рјесење ако ми вјерујете јесте укидање приватних универзитета. Нисмо ми још у том стању да можемо као запад да имамо све. Друго је доношење закона или измјена да се у државну службу могу само запослити они са дрзавних универзитета. То је засада једино паметно да се спасе просвета и да се подигне стандард школског система.

Name

Ре

07.11.2021 18:19

Ниси у праву за тезе факултете. У ствари само за електротехнику, тамо има сасвим довољно студената јер се спремају да иду после да раде на западу за одлицне плате и у уредјеном друству. Зато и на медицини има пун број студената, спремају се наси најпаметнији за одлазак. И треба тако! Када им ова сугава, јадна дрзава није ниста прузила у зивоту, треба од ње да узму бар оно сто могу а то је призната диплома за много мање пара него да студирају вани. А онда пут под ноге. Сретно им било свима, насим паметним младим људима.

Name

Даниел

07.11.2021 19:14

Сваки други становник у БиХ це ускоро бити дипл. економиста или политиколог или менадјер. То су факултети који се заврсавају лијевом ногом. Хиљаде насих дипл. ецц воз таксије или цува дјецу по Франкфурту, Бецу……Остале десетине хиљада који су остали овдје сједе по дрзавним установама и не раде ниста, јер и немају ста да раде.

Name

Маки

07.11.2021 21:58

Слажем се за укидање приватних факултета. Оосмишљени и отворени да партијски дупелизци узму паре као власници, а прије рата били шофери, магационери, керамичари, шверцери… а сад они дијеле дипломе исто тако нелисменим квази студентима који нису могли нити јрдан државни факултет завршити. Па и птице на грани знају како се тамо дипломе добијају. Пропалитети који су били понављачи у средњим школама тамо одједном сјајни суденти??

Name

Ре СДС

07.11.2021 22:28

Не видим ја ту рјешење већ још један проблем јер тренутно немају сви тарифу за свој испит на државном факултету кад би затворили приватне имали би сви своју тарифу па питање шта би студената завршило уопште факс можда уз два три кредита нешто и би, јер ово данас државни факултета неможе се поредити са некадашњим част пар изузетака што се тиче етике предавања и оцењивања..а и у приватним се учи наравно неко више неко мање не пролазе ни ту сви исто..опет новац врти све..

Name

Истина

07.11.2021 18:02

Боље је бјезат одавде него студират,ионако се зна ко це добит који посо без обзира на сколу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Основне сколе

07.11.2021 18:02

Зато се наставници у основним сколама изивљавају над дјецом као да дјеца студирају нуклеарну физику. Апелујем да неко исконтролисе рад наставника у ОС Бранко Цопиц! Ако наставник казе да би радије цувао стоку него дјеци предавао зар то није знак за узбуну?! А тек како немају милости према дјеци која тек изадју из изолације, цији родитељи су у болници и на кисику, па ту исту дјецу испитују први дан повратка у сколу, оцјењују без имало милости, као да су дјеца највеци непријатељи Републике Српске!!!!! Зато су дјецица битних мама и тата застицена и њима су оцјене осигуране, зна се и какве!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

07.11.2021 19:48

И у другим ОС је слицно стање.

Name

XYЗ

07.11.2021 21:02

О каквој милости и немилости прицате? Лоса оцјена није измисљена без разлога..њена поента је да се дијете науци да зивот није саврсен, да је пун теских ситуација. Исто тако, лоса оцјена треба да стимулисе дијете да је исправи. Да науци да се бори у зивоту, да се дизе након сваког пада. Ове лазне петице це се оклизнути на првом проблему у зивоту, цим се макну од мамине сукње. Зато не лупајте да су наставници немилосрдни кад дају лосе оцјене. Тако цине услугу и вама и дјеци, схватицете то кад тад. Поздрав

Name

ДX

07.11.2021 18:05

Реално гледано, више фактора утиче на овакво чињенично стање. Као прво, Американци имају изреку "није битно шта знаш, већ кога знаш". Као што је то већина коментатора овдје примијетила и код нас је итекако тако. Дакле, сама чињеница да се људи са дипломом не цијене довољно демотивише младе. Друго, генерација рођена након 2000 жели све сад, одмах, и са што је могуће мање труда. Студирање наравно траје бар 3 године, мораш да радиш, а нико ти ништа не гарантује, те шоу почиње тек кад дипломираш. И задње, али не мање важно. На интернету имате "туторијале" како преко ноћи зарадити паре и како је школа сувишна. Наравно, нико не спомиње колики је проценат оних који заправо успију, а колико их постану фрустрирани полуписмен медиокритети. Када се томе дода стање у друштву и чињеница да никада нисмо ни били друштво знања, добије се ово. Некада се диплома више цијенила, али тада елита није морала дјецу да запошљава преко везе, јер је сиротиња своје школовала до 15-16 и на посао. Част изузецима!

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ

07.11.2021 19:04

Факс траје 4 године,то су неки менџмент факултети од 3.

Name

Дx

07.11.2021 20:24

Битне су везе али не на начин који је код нас. Свако свакога зна па му намјешта посао или радно мјесто због неке услуге коју је шефу урадио, отац, мајка, дјед, нана, бака... На западу су шефови на пређасњем послу референти и код њих нема знаш ме, знам те као код нас. То је најбоље. Нема ништа на вересију или по нижој цијени, ако те зна и познаје л, већ све по прописима. Зато код нас све брзо пуца и пријатељства и кумства и братства јер се увриједимо ако нам неко кога познајемо не дâ нешто џаба или по нижој цијени јер га знамо! У Шведској родитељи дјеци не дају ништа џаба, све се плаћа као да су се први пут срели на улици и као да нису ништа у роду. То је одлично! Тако се гради однос који је немогућ код нас, јер се код нас дјеца уче да су родитељи ту кад затреба лова, да живе код родитеља до 30, 40... Наш менталитет мора да се мјења из основа! Не ваља ни пребијене паре.

Name

Професор

07.11.2021 19:04

Па кад Универзитет у Источном Сарајеву на појединим факултетима наплаћује 1.500,00 КМ школарину за ванредне студенте и само гледа да узме студентима сваку марку, како да очекујете упис студената? Дигли су школарине дупло и све могуће се наплаћује а професори предају исту материју по 30 година, нису прочитали стручне литературе годинама. Погледајте небулозне накнаде државних факултета, гдје комад папира кошта 80-100 КМ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бивши студент

07.11.2021 19:04

Уписао сам ја државни факултет и био студент генерације. Џабе просјек и све остало. Са моје генерације њих 5-6 је остало да ради на факултету (татина кћерка и остали). Ако ниси у политици и немаш кога да те гура не можеш успјети. Народ бјежи са ових простора због ухљеба који годинама деградирају ово друштво.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ТЕШКО НАМА

07.11.2021 20:06

Све вам узалуд ако нисте у систему власти. Зато имамо пропалу економију и највећу смртност у Европи обзиром на оне полуписмене у систему власти. Паметни одлазе одавде и живе тамо гдје цијене њихово знање и труд.

Name

Данте

07.11.2021 19:44

Студирас нпр економију или право. Након 4-5 година по сврсетку студија цекас на радно мјесто, све до губљења Зиваца. Потом, кад наврсис 10 година узалудног тразења посла, бјезис из апсурдистана и псујес све зиво себи и властодршцима и кунеш ухљебе и немушту стоку која нема у глави колико ти имас у рукавицама. Логика налазе да : Идемо одавде, сунце тудјег неба це нас свакако јаце гријати!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Нићифор

07.11.2021 20:06

Све је мање народа генерално. У РС нема више од пола милиона људи!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

чегртуша

07.11.2021 20:19

Резултат 30 година урушавања образовања и свега осталог.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

08.11.2021 07:37

Баш тако! Ја то говорим 20 година а онда кажу да сам негативна и да то што говорим није истина. Сад кад су "дошли први резултати" сви се као нешто чуде.

Name

Клиx

07.11.2021 20:32

Није ово нист, тек це да буде јос горе. За пар година неце бити никога на факултетима јер нема привреде!!!!! Факултет не знаци заврстити и падај паре са неба, реално код нас родитељи саљу дјецу на факултет јер зиве јос у некој нади... Нема наде у БиХ са оваквим људима који подрзавају политику која је задњих 20 година актуелна!! Супљи смо и висе од овога, нисмо ни свјесни, ово је добро! У Србији и Хрватској је боље и има наде, БИХ Пропада назалост!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Марко

07.11.2021 20:36

Видјела су и дјеца какво је стање,ста вриједи заврсити факултет ојадити родитеље па немас посла или радити за малу плату.Боље отици одмах после средње за Њенацку или Словенији и радити.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Риј3ц

07.11.2021 20:46

Факултете државне уписују млади који немају везе и стеле за посао, па да не сједе дјаба куци, док они са јаким везама и коме су родитељи власници или на функцији иду на приватне или не уписују факултет.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Душан

07.11.2021 21:03

Паметна омладина одлази. Остају само црвени и вјерујем да ће што више омладине напустити Републику Српску и осјетити какав је опуштен живот у ЕУ. Да је народ паметан,сви би се упутили према границама ЕУ а политичари Републике Српске и федерације нека остану и уживају у богатству и нека ратују између себе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Није баш опуштен

07.11.2021 21:25

И ја би волио имати плату ко у ЕУ али да имам своју некретнину као овде... А тамо бити на милост и немилост газда за становање, па страховати од улице кад изгубиш посао Нема нигдје доброг живота, и биће га све мање

Name

Ре

07.11.2021 23:16

А црвени не морају ништа ни да уче. Зато су онако полуписмени и бахати.

Name

Ре није бас опустен

08.11.2021 07:00

Имас лошу теорију без праксе. Ко је се вратио јер је заврсио на улици?

Name

Горан

07.11.2021 21:14

Па како воде државу следеће године нестаје пола факултета

ОДГОВОРИТЕ
Name

Марко

07.11.2021 21:29

Најбитнији разлог за ово је све веци број дјеце који одлазе на студије у Србију. Факултети и услови студирања у БГ-у и НС-у су далеко испред факултета у РС, а могуцности запослења након заврсених студија неупоредиве. Кад се на то јос дода цињеница да је прилицно тезе заврсити просјецан факултет у БЛ него у НС, а притом и када га заврсите немате ни приблизну могуцност за запослење све је јасно.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дане

07.11.2021 21:38

Одоше да студирају у Грац Беч Мадрид Београд Праг неће да им предају незналице и преваранти. То је једина истина ...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Митар

07.11.2021 22:41

Како це бити студената ? Студенти немају право гласа. Представници студената/уније студената продузене руке политицара и јаловог министра. Каква је то академска заједница када нема јавног мисљења ? самим тим искривљена је комплетна слика десавања на факултетима. Нормално је и онда сто студенти бјезе главом без обзира у неке здравије средине, гдје имају право гласа и у конацници избора. Нови Закон о високом образовању ниставан..не пистоји ни на једном факултету у И.сарајеву модел 3+2...а убисе се прицом о болоњском процесу...узас...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Маја

07.11.2021 23:31

Ма само треба питати позорника из Брчког како завршити факс у енглеској без знања ријечи енглеског језика... Да нас мало упути.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Добој

08.11.2021 03:30

Па ко це висе струдирати?Каонпрво омладину отјерасе наси дугогодисњи политицари у иностранство!30г једне те исте дједускаре се врте у политици!!!Као друго,ста да студирају висе,НЕМАМО ФИРМИ,НЕ ИЗГРАДЈУЈУ СЕ,НЕМА ПРОИЗВОДЊЕ,ЕКОНОМИЈЕ,ПОЉОПРИВРЕДЕ!!!И АКО ЗАВРСЕ МОРАЈУ У СТРАНКУ ВЛАДАЈУЦУ,ИЛИ ДАТИ ПАРА ЗА ЗАПОСЛЕЊЕ...У ОСТАЛОМ САМО СТУДИРАЈУ А НЕМАМО ЕЛЕКТРИЦАРА,ВОДОИНСТАЛАТЕРА..СВИ САМО ФАКУЛТЕР..ВЕТЕРИНАРА НАЦИ КОД НАС ИСТО ВАН ЗЕМАЉЦА..САМО НАПРЕД БИЦЕ ЈОС ГОРЕ И НЕ ЗАБОРАВИТЕ ГЛАСАТИ ДА НАМИРЕ ЗА ПЕНЗИЈЕ 40г.А ДАЛИ ХЉЕБА ИМАТЕ ИЛИ НЕ НЕБИТНО!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Марцоне

08.11.2021 04:58

То је јос и добро,сад долази до смјене генерација професора,замислите професоре који су заврсили приватне факултете а и дрзавне факултете.Све се могло,битно је цији си,имас ли паре,и низ други фактора па тек знање на крају !! Сви размисљају о одлазку одавде,ста це он кад казе заврсио факултет на Палама ако оде негдје,сваки послодавац це му реци,ОК ...знаци-помоцни радник на баустели !!

ОДГОВОРИТЕ
Name

борац

08.11.2021 05:32

А коме да студирају нико не признаје насе сколе а посла ионако нема за сколоване.Запосљење лаксе добију који су купили дипломе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

мислим

08.11.2021 05:33

Све висе их се одлуцује за Сироки Бријег.

ОДГОВОРИТЕ
Name

тако је

08.11.2021 05:36

Из мог мјеста су сви у Грацу(Аустрија)

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

08.11.2021 06:57

Супер је Граз а и није далеко од Босне.

Name

Дана

08.11.2021 06:19

Немају завршен факултет татини и мамину синови из владајуће и из опозиционе странке па раде на одговорним радним мјестима зато нам и јест овако како јесте. Потврдно знам да особа ради као доктор а једва завршио само средњу школу ето нам здравства,и одговорно тврдим да особа има пријављени на дрзавним буџету примају плате родитељи директора итд итд тога има и то у великом броју.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Риј3ц

08.11.2021 06:23

Предност је само ако имас добру подлогу тј добру средњу, односно тражено звање или занимање за одлазак и рад вани.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Риј3ц

08.11.2021 06:30

Факултете уписују углавном они који не могу да надју посао или немају везу. Факултете у БИХ свести на 3 града Сарајево, Бања Луку и Мостар, а не свака опћина има факултет. Увести нове смјерове, избацити на неколико година смјерове типа комуникологије или новинарства, умјетности, права, политологије, економије, књижевности, јер таквих профила имамо на бироима и они ни за 10 година неце наци посао.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Хмм

08.11.2021 06:33

Ах када смо код факултета... Хајде Вукане мало се распитај како се користе капацитети студентског дома у БЛ. Приватно се издаје цијели један блок као хостел. Без рацуна и потврде, прција права... А наравно управа студентског центра је црвена, али не од стида... То млади Илиц покрива и његови млади подрепаси нове генрације... Па и рентање веш масина за студенте... Све без икаквог лапира и обрацуна званицног.. Хаве а нице даy

ОДГОВОРИТЕ
Name

!!!!

08.11.2021 07:16

А да не спомињемо усељавање без конкурса!!!!

Name

Др

08.11.2021 07:50

Онај ко студира признати државни факултет на којем се поштују академске норме за именовања предавача тај се спрема за одлазак. Сада имамо нови тренд завршетка основних студија у БиХ и Србији а послиједипломских на признатим акредитованим наставним програмима на универзитету у Загребу, Љубљани и слично. За невјерне треба погледати само како котирају Сплит, Копар, Ријека као универзитетски центри. Исељавање се дешава у свим државама без перспективе и корумпираним системом.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Неутралац

08.11.2021 07:52

Засто без везе сједити толике године и тросити вријеме кад на приватним факултетима диплому добијас цим полозис новац а дал иста знас радити то њих не интересује довољна је само диплома па и купљена и цнанство у снсд

ОДГОВОРИТЕ
Name

Дриблер

08.11.2021 09:09

Читајући коментаре на свим порталима, изузимајући ботове који су у великој мањини, људи масовно изражавају незадовољство… Значи требамо устати и дићи глас против оваквог стања !!! Народе , ако смо патриоте и волимо своју земљу надјимо бар једног поштеног и искреног да нас води и срушимо ову накарадну и лоповску власт! Рецимо наглас ко је у опозицији исти као и власт и ко нам неће донијети промјене! Устанимо већ једном!!!! Није патриотизам отићи одавде, то и јесте циљ свега сто нам се ради….Сваком ко оде вани треба пар година да стане на ноге, а да сви сложно “запнемо” и уредимо ову земљу како треба убрзо нико не би имао потребу да иде… Богати смо ми само нам отима багра , сваки секунд нам краду испред носа…. ДОСТА ВИШЕЕЕ!!!! РЕВОЛУЦИЈА НАМ ТРЕБА !!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

11111112

08.11.2021 15:53

Укинуте Задруге, и биће их.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Одоше

08.11.2021 20:36

сви да студирају у Београду и Новом Саду, постајемо земља стараца...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Драшко

09.11.2021 07:07

Приватни факултети су реалност. Кандидат за градоначелника Приједора Јавор има приватни завршен у Новом Саду, а његов ривал има завршен медицински. И гле чуда Јавор ће побиједити (зна се унапријед) јер је Додик иза њега, а овај др специјалиста ће извисити од свог народа у Приједору. Па ви пишите против приватних факултета.

ОДГОВОРИТЕ
Name

студент

10.11.2021 13:22

Ста рећи кад велики број професори са факултета уписали су своју дјецу у Србији, Беч, Словенија. 3 године факултет, ни виша школа ни факултет.У окружењу 4 године.У нашој држави производња магистраната,докторанат.Ко је послије рата постао "професор" све говори.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Спаси нас Бозе

05.02.2022 16:17

Апелујем на омладину и замољавам их да нико у Бањалуци не уписе факултет јер они дрзе такав ниво као за вријеме Тите уцит морас 23 сата у дану а њихови дипломци не могу нигдје посао добит вец га добијају момци и дјевојке који купе диплому у Брцком кад се позалис казу они имају црно на бијелоИ које добио посао недају му стално ресење него цекају кад це ко донијет из Брцког ови са дрзавног аутоматски се отпустају људи то је масовна појава сиром републике

ОДГОВОРИТЕ