Одлука Уставног суда БиХ ступила на снагу

Одлука у предмету у којем је Уставни суд одлучивао о захтјеву седам делегата Вијећа народа Републике Српске за оцјену уставности члана 53. Закона о пољопривредном земљишту Републике Српске објављена је у Службеном листу Босне и Херцеговине, чиме је постала службена и обавезујућа.

Босна и Херцеговина 07.03.2020 | 09:32
Одлука Уставног суда БиХ ступила на снагу

Посљедња одлука Уставног суда БиХ, донесена је почетком фебруара, по којој се пољопривредно земљиште у Републици Српској сматра имовином Босне и Херцеговине, а не ентитета, како је то изгласала Скупштина РС, крајем 2019. године.

Након тога је Скупштина РС, у понедјељак (17. фебруар), на посебној сједници, донијела је закључке, у којима, између осталог, је наложена обустава рада представника РС у органима Босне и Херцегвоине до усвајања закона о престанку мандата страних судија у Уставном суду БиХ.

Истовремено, Додик је оптужио предсједавајућег Предсједништва БиХ Жељка Комшића да је 'прешутио' именовање Ангелике Нуссбергер, нове стране суткиње у Уставни суд БиХ, коју је, подсјетимо, именовао предсједник Европског суда за људска права.

Додик је након тога Парламенту БиХ са својим партнерима из Републике Српске у власти БиХ и ХДЗ-ом поднио Приједлог закона о престанку мандата страних судија и избору домаћих судија у Уставном суду БиХ. Послије чега захтјев одлази у редовну процедуру.

Како се наводи, укинути члан 53. Закона о пољопривредном земљишту Републике Српске, престаје важити наредног дана од дана објављивања одлуке Уставног суда у "Службеном гласнику Босне и Херцеговине".

Седам делегата Вијећа народа Републике Српске поднијело је 24. октобра 2019. године Уставном суду Босне и Херцеговине захтјев за оцјену уставности члана 53. Закона о пољопривредном земљишту Републике Српске. Истовремено су подносиоци захтјева затражили да Уставни суд донесе одлуку о привременој мјери којом би забранио примјену оспорене одредбе до доношења коначне одлуке Уставног суда о наведеном захтјеву.

Од Народне скупштине Републике Српске затражено је 29. октобра 2019. године да достави одговор на захтјев. Народна скупштина је одговор доставила 2. децембра 2019. године.

Уставни суд је закључио да је оспорена одредба, којом је прописано да предметно пољопривредно земљиште које је по својој природи јавно добро, односно државно власништво, по сили закона постаје власништво и посјед Републике Српске, противна Уставу БиХ јер се ради о искључивој надлежности БиХ у регулисању питања државне имовине.

Предсједник Уставног суда БиХ Златко М. Кнежевић и судија Миодраг Симовић су дали изјаву о неслагању с одлуком већине.

Одлуке Уставног суда су коначне и обавезујуће.

(Агенције)

Коментари / 52

Оставите коментар
Name

АР

07.03.2020 08:56

Јаваслуци се морају прекинути па не зивимо у деведесетим да отимамо И крадемо Постовати закон дрзаве И да идемо НАПРИЈЕД па нестајемо

ОДГОВОРИТЕ
Name

055

07.03.2020 11:38

Дејтонски споразум,у чијем саставу је Устав БиХ је изнад одлука скупа хохштаплера, судија СДА.Дејтон каже БиХ 49 :51 посто,два ентита и три народа,сваком своје и ту је крај. У противном када закони заћуте или су производ мајоризације и других злоупотреба зна се шта следује....

Name

РЕЕ

07.03.2020 11:40

ВИЈЕЦЕ СТАРАЦА ЈОС НИСТА НЕ РЕЦЕ

Name

Па

07.03.2020 09:07

То је и било нормално...свуд на свијету земља припада дрзави..овдје у аустрији кад би неки политицар изјавио да земљисте припада бургенланду а не аустрији био би одмах ухапсен...

ОДГОВОРИТЕ
Name

У Аустрији

07.03.2020 09:47

Друг, немају Дејтонски споразум који каже да је однос међу ентитетима у БиХ 49% наспрам 51%, и да земља припада ентитетима а аамим тим онда и БиХ који ти ентитети чине. Дејтон нигдје није рекао, а и устаб као Анекс 4 Дејтонском споразума (причитах и Устав БиХ, тачке 3 и 3.1 које се односе на имовину БиХ) да земљиште припада БиХ. Значи да је одлука изашла из оквира и Дејтона и Устава БиХ и да је суд донио пресуду на основу убјеђења појединих судија, који су прегласали своје колеге у истој институцији, а која није заснована, тј. утемељена у Уставу. Интересантно је и то што су сви скочили да говоре како ае одлуке Уставног суфа морају поштовати а да нико и не помишља да провери да ли је та одлука у складу са Дејтоном и Уставом. У Аустрији, сигутан сам, уставни суд никада не би донио одлуку која је у супротности са уставом али у БиХ може све, само да се остваре зацртани циљеви западних колониста. Двоструки аршини у пуној снази на дјелу.

Name

Ре

07.03.2020 10:18

Ајд ти не коментариши Даyтон и Аустрију паметњаковицу.

Name

боби

07.03.2020 10:22

којој дрзави? Ако мислис на дрзаву Републику Српску,онда ок.

Name

За Аустријанца

07.03.2020 10:56

Где писе да земљиште експлицитно припада ентитетима?

Name

Са

07.03.2020 11:06

Омјер је у административним смислу и та формула 49 и 51 је вец нарусена. Дистрикт Брцко има своју управу и ентитети немају никакву надлезност тамо. Одлука је донесена 7:2. Јасно је да је све у складу са Уставом и законом

Name

Ре У Аустрији

07.03.2020 11:45

Казес прегласали колеге???? Поразавајуце је колико смо интелектуално јалови... Па зив био гласање слузи да би се супростављени ставови прегласали и добили вецину.

Name

Миле

07.03.2020 09:07

Миле дизи војску опет нас прегласавају..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

07.03.2020 09:31

Мислиш литије...пази се цороне...

Name

лопи

07.03.2020 10:14

Друг, ако је тако, коме је онда РС правила закон који је оспорен? Даyтон је дио устава а не устав, који је постојао и прије њега. БиХ није настала у Даyтону, као што Додик тврди, него је постојала и прије тога.

Name

Киклоп

07.03.2020 10:19

Је ли има игдје у Дејтонском споразуму да земљисте припада кантонима.

Name

одг У Аустрији

07.03.2020 11:02

Ето ти знаш шта пише у Дејтонском споразуму.

Name

Римско Право

07.03.2020 09:08

Ста казе на ово Сенат Републике Српске?

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ Римско Право

07.03.2020 09:38

Хахахахаха Ко се брине ста ти гробари мисле и ста казу.

Name

Мире

07.03.2020 09:12

Одлуке Уставног суда се морају поштовати.

ОДГОВОРИТЕ
Name

хммм

07.03.2020 10:24

...као у Мостару сто се постује...

Name

Да...

07.03.2020 11:45

али само када Уставни Суд постује Устав дотицне земље... Уставни суд не би требао било ста да ради без политицког концезуса, ал' ет' , кад је несто крњаво, онда неко прави јос крњавије....

Name

Обие Станисљевиц

07.03.2020 09:14

Немогуце незна се ко пије а ко плаца увези земљиста. знаци ако сваки граганин има своју земљу то је Дрзвно БХ .

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ Обие

07.03.2020 09:26

Није то тацно. Погледај процитај сам мозес ти толико, пусти Додикову демагогију.

Name

Бањалучанин

07.03.2020 09:14

Тако увијек завршава кад српски народ умисли да може сам да доноси одлуке у НСРС шта је чије.Опет испадосмо глупи и опет ће ови што нас воде да нам просипају шупљу како је за све криво Сарајево и стране судије.Нису браћо, и судије Хрвати су гласали за ово.Ако ћемо искрено, одакле нама право да својатамо 2019 године нешто што је државно? И онда на крају каженí како нам је то Сарајево отело...Лицемјерству мог народа нема краја.Живимо и хранимо се лажима...Срби то воле !!!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

РЕ

07.03.2020 11:17

У праву си бањалуцане, све су ово Додикове игре. Он је све ово направио, да би дрзавно земљисте присвојио, узео га и подјелио својим криминалцима. Најбољи примјер је у БЛ. Његово судство све то легализовало. Никоме БиХ није узела ниције земљисте, Пребацио је Додик Опстинска земљиста,суме на власниство РС, да га дјеле и узимају он и његови тајкуни.!!! Немојте дозволити да вас Додик пљацка преко свог лазног патриотизма. Нас стити БХ од Додикових пљацки.

Name

Ре Бањалучанин

07.03.2020 11:51

Па својатање дрзавног пољопривредног земљиста је изврсено у интересу појединаца (а не градјана) да би се могло посто-засто крцмит. Није теско погодити у цијем итересу. Овом пресудом су градјани Српске на великом добитку

Name

Реалност

07.03.2020 09:16

Једна једина Босна и Херцеговина,земља за све народе без обзира на националност.Док небудемо ми народ схватили да немамо друге дрзаве,резервне,као неки наси политицари.Заједно смо јаци и цувајмо ово сто имамо.

ОДГОВОРИТЕ
Name

50%

07.03.2020 10:29

Цувај ти то Филдзан дрзаве сто имас.Срби своје цувају.

Name

Напред БејХа!

07.03.2020 09:18

БиХ срља незаустављиво у "јединство"!

ОДГОВОРИТЕ
Name

ек. опоравак - стабилност

07.03.2020 09:22

Никад бих неце бити власник пољопривредног земљиста у рс то се зна али нам треба потурити комфликт. Завади па владај.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

07.03.2020 09:28

Глупане,вец је БиХ власник од данас.Прицитај мало ста знаци Уставни суд,но комент.

Name

РЕ ек.

07.03.2020 09:37

Па то су зеље биле и остале али ако цемо реално то је вец готово јер суд је рекао своје. Мислим да је то све досло због Додиковог гурања прста у око свима који не мисле као он, поцевси од опозиције па на даље.

Name

Ре: ек....

07.03.2020 11:48

Ма пусти их нека прицају. Прво да видимо како је БиХ дефинисана.... А ове остале фразе су млацење празне сламе...

Name

Истиназ

07.03.2020 09:31

Закони у свим дрзавама се морају постовати хтјели ми или нехтјели,па тако и унасој лијепој Босни и Херцеговини.Залосно да само се врацамо уназад никако негледамо напријед а то је опасно.Зивјела нам једна једина БиХ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Националисти марс у пм

07.03.2020 09:36

Сви политицари из РС имају резервну дрзаву у којој се цак могу кандидовати за од неких функција ..А гдје це те ви народе обицни? Ваља мријет. Омладину не интерсује национализам, Велика Србија,рат,ко је на власти него какав је, ни како се зове област , подруцје гдје зиви, ција се застава виори..Своју политичку оријентацију грађани Босне и Херцеговине потврђују тиме гдје се исељавају. А исељавају се там гдје нема ни литија , ни цркве да соли памет, гдје у парламенту не говоре један другоме мајмуне, пријетњама .....

ОДГОВОРИТЕ
Name

Оп оп

07.03.2020 09:47

А ко обрађује то земљиште ЛОКАЛНИ МОЋНИЦИ. Проблем је што је велики дио те земље укњижит на њих један кроз један.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Рогоз

08.03.2020 22:02

Браво,камо среце да нас је висе таквих.

Name

Аполо 11

07.03.2020 09:51

Баш баш проблем да се пита за располагање земље БиХ ,катастрофа. Да БиХ не одлучује о штанипању пара народ би имао пуне џепове пара а не овако.Јест да ништа неби врједиле ал нека има.Додикова идеја,па зато га у селу зову Балтазар.аха.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Аполо 11

07.03.2020 11:53

Да, имали би пуне дзепове пара вриједности бивсих yу динара. Нека хвала

Name

логицно

07.03.2020 09:55

Како се зове земља или сума која није у власниству градјана тј приватних лица...дрзавна ..јел тако...И ста није јасно,ако рс није дрзава вец је ентитет у саставу дрзаве БиХ

ОДГОВОРИТЕ
Name

Принцип

07.03.2020 11:03

Све док битише Република Српска сва земља, да ли приватна да ли јавна, биће српска и Срби ће је обрађивати и њоме управљати. И то је свима јасно. Може Суд БиХ донијети шта хоће, стварно физичко присуство ће бити српско и само ће полиција Српске ходати том територијом. И то је чињеница. И јасно као дан. Када се деси, рецимо крађа шуме или узурпација пољопривредног земљишта, ајде да видимо која ће полиција доћи. Српска или федерална? И све док је физички такво стање, може Суд доносити шта хоће. Е, како ће се и да ли ће се укидати Република Српска, не бих ја о томе сада. Покушали су једном, па се још пребројавају мртви и штете. И не бих ја рачунао да нема нас да бранимо Републику Српску.

Name

козарска-дубица

07.03.2020 11:12

Одлуку треба провести на начин да се земљиште књижи на БиХ , РС као што се и личне карте издају и пасоши рецимо. И лагано наставиш ......

Name

СВ

07.03.2020 11:26

Јао колико смо ми примитивни, није ни цудо сто нас Додик и СНСД опљацкасе. Господо драга, па Додик вам је одузео власниства опстина и пребацио на РС,посто нисмо дрзава вец ентитет нормално је да је БХ. Видите сто су отели дрзавну земљу у БЛ и преписали на себе и он и његови кумови.!!!! Нема нама помоци колико смо неписмени.

Name

дотт

07.03.2020 10:08

Са купљеним папцима хоће да води дрзаву, па не мозе, продаће и дрзаву као и матичну странку.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ххл

07.03.2020 10:13

Ахахахахахс. АА ХАХАХА АААХАХАХ БУРЛЕ БАЈА ЗАЈЕБАН ОН ОВО ОН ОВО АХАХАХАГАГ КАКВА МИПКА. БАЈА ТО МОЖЕШ ПРОСИПАТИ ОНИМ ИСПОД ШАТОРА ЗА ОИВУ И ПАРЧЕ ПЕЧЕЊА АЛ И ОНИ СУТРА КАД СЕ ОРОБУДЕ СВАТЕ КО СИ И ШТА СИ АЛИ ТЕК КАД СВАТW ДА СИ ИХ СВЕ ОВЕ ГОДИНЕ ЛАГАО ДА ЈЕ РС РЕПУБЛИКА ДРЖАВА А НЕ МАЊИ ЕНТИТЕТ А ДА ЈЕ ДРЖАВА ДРУГО ЋУВАЈ СЕ ТОГ НАРОДА ВИЛА СЈЕКИРА КРАМПОВА. ТО ЈЕ ЦУНАМИ КОЈИ НЕЧЕШ МОЧИ ЗАУСТАВИТИ. ОВАЈ НАРОД ЖИВИ У ЛАЖИ 20 И НЕШТО ГОДИНА ДОК СЕ ТИ НА ТОЈ ЛАЖИ БОГАТИШ. АЛ КАД ДОДЈЕ 5 ДО ДВАНРСТ И ОНИ ТВОЈИ НАЈБЛИЖИ ЈЕР СУ ИСТИ КАО И ТИ БИТИ ЋЕ ОНО ПОЛИТИЧКИ ПА ЗАР И ТИ СИНЕ БРУТЕ.. КАКО ЈЕ СЛОБО ПРОДО ЗНАШ КОГА ПА ДОШАО НА ВЛАСТ А БИО ЊЕГОВ ПУЛЕН КАКО ЈЕ МАЛИ АЛЕК И ОНУ ДВОЈИЦУ СВОЈИ МЕНТОРА ПРОДО ПА ДОШАО НА ВЛАСТ Е ТО ЧЕКА И ТЕБЕ. КАД НАРОД ПРОГЛЕДА КАД ВИДИ А ВЕЧ ВИЏА ОВУ ЛАЖ ТВОЈУ КАО И У РУМУНИЈИ СА ЧЕУШЕСКУ БИЋЕ ТВОЈ ПОЛИТИЧКИ ПАД А ВИСОКО СИ ПОЛЕТИО И КАД ПАДНЕШ БОЛИЧЕ ЈЕР ЋЕ ТИ СУДИТИ ОНИ КОЈЕ СИ ЛАГАО А ОНДА НЕЗНАМ ТАКО ЈЕ БИЛО ОД ВЈЕК ВЈЕКОВА ТАКО СИ И ТИ ДОШАО НА ТЕНКУ И ШТА БИ СА ПОПЛАШЕНИМ ШТА БИ СА ПЛАВШИЧКОМ ПА И СЛОБОМ РАДОВАНОМ РАТКОМ ТАКО ЋЕ СЕ САМО ТУ НАЧИ И ТВОЈЕ ИМЕ. ЛАЖЕШ ОВАЈ НАРОД ГОДИНАМА ГОДИНАМА АЛ КАД ДОЏЕШ НА СУД КОЈИ НИЈЕ ТВОЈ Е НЕК ТИ ЈЕ БОГ НА ПОМОЋИ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ВЕТЕРАН

07.03.2020 10:20

ПА ЉУДИ МОЈИ ОВАЈ ЦЕ ДОДИК ПОНОВО ДА НАС ГУРНЕ У РАТ,а он це искористити да брисне са опљацканим новцем од нас ...СВАТИМО ДА ЗИВИМО У БИХ, ко ме се несвидја СРЕТНОООО...али не завадјајте нас три МАЈМУНА...ДЈЕЦУ СВОЈУ У ПРВЕ РЕДОВЕ...

ОДГОВОРИТЕ
Name

БањалуцанинПФК

07.03.2020 10:24

Кад суд донесе одлуку тотално контра дејтона. Не постоји у уставу бих дрзавно земљисте вец ентитетско . Опет федералци се јављају и опет вам казем измедју не интересујте нас ни ви ни васе одлуке. Ај сад у филдзан.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Навигатор

07.03.2020 11:10

И вријеме је да завлада правна дрзава за све градјане. Ја као дијете из мјесовитог брака да сам позељан и у Бијељини и у Тузли,а не да сацица лазних патриота и ратних профитера одлуцује ција је земља а иза завјеса да зе толико богате да им и пра пра унучад буду финансијски осигурана.

ОДГОВОРИТЕ
Name

дрина

07.03.2020 11:39

политицари се препуцавају и блокирају.. а ови раде свој посао као да се ниста не десава.. толика је бајина моц..

ОДГОВОРИТЕ
Name

бањалука

07.03.2020 11:50

ево и ја цу, као додик, од данас навијат за Дрзаву Босну и Херцеговину. уз рс висе нема напретка.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Д

07.03.2020 11:57

Ако федерација има 51% земљишта а Р С има 49%, посто је БиХ држава која је састављена од 49% РС земљишта и 51%федерације земљишта, логично је да целовитог земљиста и Федерације и РС власник БиХ сувласник РС, и Федерација, То је решење да су скупни власници БиХ и Ентитети свог земљиста, то неби требало бити пробле, БиХ власник 1/2, РС власниј1/2, БХ власник 1/2 Федерација власник 1/2

ОДГОВОРИТЕ
Name

СДС

07.03.2020 18:22

Благо народу, коначна победа нашег верног партнера СДА. Тако се бори за целовиту БиХ, а што је потписао и наш председник Шаровић када је био у затвору.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Василије

10.03.2020 15:34

Ова срамна одлука тзв. Уставног суда не важи на територији Републике Српске јер је противуставна и противзаконита. Не видим разлога да се морају поштовати одлуке тога суда које су супротне Анексу 4.

ОДГОВОРИТЕ