Јединствен став о питању Космета

Након састанка у Патријаршији медијима се обратили Вучић и патријарх. Вучић: Објаснили ситуацију. Иринеј: Битно да црква и држава имају исто мишљење.

Србија 10.03.2019 | 09:16
Јединствен став о питању Космета
Подсетимо, у Патријаршији је рано јутрос одржан састанак председника Србије Александра Вучића, премијерке Ане Брнабић, министра спољних пословга Ивице Дачића и патријарха СПЦ Иринеја. Повод за тај састанак је Платформа за дијалог са Србијом коју је усвојила косовска скупштина.

Након јутрошњег састанка, Вучић је обраћајући се медијима рекао да је насастанку пренео патријарху Иринеју шта садржи палтфома Приштине и образложио колико то опасности носи и колико је тешка ситуација у којој се Србија налази. 

"Захавалан сам патријарху и члановима Синода СПЦ, који су имали воље да ме саслушају. Ми смо донели патријарху и осталима текст палтформе коју су косовски Албанци усвојили за потребе прекида дијалога са Беогардом и упознали их са свим акцијама и шта су чинили - од неспроводјења Бриселског споразума, преко такси, до палтформе која је у ствари показатељ колико неки људи желе изазивање кризе и изазивање проблема, а не решавање проблема", река је Вучић. 

Ми смо тачку по тачку, прицип по принцип образложили и рекли колико то опасности носи и колико је тешка ситуација у којој се Србија налази. 

Патријарх Спске православне цркве Иринеј рекао је да је битно да држава и црква имају исто мишљење о проблему и исто мишљење о томе како да реагују на проблем, у ситуацијама каква је сада око Косова и Метохије. 

Поглавар српске цркве рекао је новинарима, после састанка који је иницирао председник Вучић након што је Приштина донела платформу, да је разговарано о стању у земљи, посебно на Косову и Метохији, где из дана у дан постаје, како каже, ситуација све тежа.

Нагласио је да су овакви састанци веома важни и потребни, те пожељни да буду чешћи, чим се проблеми јављају. Битно је, додао је, да заједно држава и црква траже најбоље решење и став. Данашњем састанку У Патријаршији присуствовали су и премијерка Ана Барнабић и први потпредседник владе Ивица Дачић.

(Тањуг)

Коментари / 74

Оставите коментар
Name

Скептик

10.03.2019 08:22

Драго ми је што Иринеј и Ана Брнабић имају исто мишљење. То храбри.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Реално

10.03.2019 11:21

Казни их бозе сви гори од горих кад попови крену у политику то знаци губитак сваког метра србије

Name

Ре

10.03.2019 11:23

Видјекли смов већ да се одлично слажете и штитите оне који су се одвојили од народа.

Name

Расо

10.03.2019 11:30

Ако то стварно мислис,онда си тотални дудук, или си овде слуцајно залутао

Name

Јаја

10.03.2019 11:39

Мени је драго,сто ти ниста није свето

Name

Маниша

10.03.2019 17:53

Вучић, Брнабић и Дачић ишли код Патријарха да му се изјадају, умјесто да коначно народу саопште конкретан приједлог рјешења Србије по питању Косова или да јавно признају да је Косово изгубљено и да поденсу оставке.

Name

Реално

10.03.2019 08:23

Па нормално кад су и у цркви и у власти криминалци... Црква би прва требала да промовише толеранцију и опрост, а не звецкање оружјем... Ово нека нова црквена уцења: УКРАДИ, ПРЕВАРИ, УБИЈ БлИЗЊЕГ СВОГА...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Иди бре..

10.03.2019 13:17

И жртвуј народ свој. До посљедње паре, цента, фенинга...

Name

Брко

10.03.2019 08:24

Је ли Србија секуларна земља? Ако јесте, шта онда највећи “државници” имају да траже код попова? Ах, да, треба црква да се укључи и помогне у смиривању народа, који је увидио дволичну игру овог “малог са јеврејског гробља”... провидни су ко паус папир

ОДГОВОРИТЕ
Name

Пророк

10.03.2019 08:27

На залост, у оваквом времену, када Црква одликује криминалце, оваква констатација је дубоко поразна..... Опрости им Бозе, не знају ста раде....

ОДГОВОРИТЕ
Name

атеиста

10.03.2019 08:29

Велика је греска петљати религију у политику јер то нема смилса, све религије трабају бити на свом мјесту, сто даље од политике! све дрзаве које су блиске једној вјери нису демакратски опредљењене!

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре атеиста

10.03.2019 15:26

Да, али дрзава мозе да се петља у Цркву!Вама невјернима требало би’ да буде свеједно!

Name

атеиста

10.03.2019 16:13

дрзава треба да буде једнакоправна са вим религијама, јер инаце се одрице свих оних који или не припадају тој вјери или као ја немају религију, а кроз историју све вјере су ријеке крви остављле иза себе! мало укљуци мозак јер ниједна религија није циста ма колико ви то вјеровали,ја сам сигурно сретнији без вјере него вецина оних који се куну у вјеру а цине велике гријехе !? запитај се мало умјесто да слијепо вјерујес ! поздрав од слободног цовјека који зели мир и слободу свима :)

Name

ре атеиста

12.03.2019 10:47

Треба бити једнакоправна са свима, ипак има изузетака, рецимо: Саудијска Арабија, Иран, Србија (Српска православна џамахирија), можда Пакистан, био је Афганистан (талибани)...

Name

Истина

10.03.2019 08:34

Па људи ови идиоти сускају рат ево долази нам 91 ако ми дирнемо албанце ето босанаца и санђаклија на нас па људи бицемо избрисани уставите вуцица олоса он само мисли на русе брацу нема од тога људи ниста него доле вуциц

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

10.03.2019 10:52

Зауставите ви Додига он је гори и бисански Срби би горе надрљали па цак и рс изгубили.

Name

Борац РС

10.03.2019 11:54

Ре, управу си. Треба Рудоњу обуздати.

Name

Пеки

10.03.2019 08:34

Објавит рат сиптарима

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

10.03.2019 10:53

Касно Марко на Косово стизе,али то је било сад немозе ни близу да придје.

Name

Србиннн

10.03.2019 14:39

Не мисли ти за рс срби никада нису нападали вец су бранили своје .

Name

Ре Србинн

11.03.2019 07:11

ХАХХХХАХАХА ЛОЛ

Name

Грујо

10.03.2019 08:36

СА ТАКВИМ ЦРКВЕНИМ ПОКВАРЕЊАЦИМА НИГДЈЕ ПРИСТАЛИ НИСМО

ОДГОВОРИТЕ
Name

ДицкWистлер

10.03.2019 08:40

Јутка и Јутка исто мисле...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Милан

10.03.2019 08:40

На састанак је требало позвати и Додика, Цвијановицку, Пуповца и представнике срба из Црне Горе и Македоније, да се посаље сназнија порука.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ханиште

10.03.2019 11:16

То Милане,све гори од горега.Од зла оца и још горе мајке.На челу је овај Гавриловић који није ни до ђона Патријарху Павлу.

Name

Ре

10.03.2019 12:03

Ко да пошаље и какву поруку? Мени није јасно како људи не капирају да Вучића боли уво за Косово а и остале, њему је битна само власт у Србији а да би задржао исту спреман је да се повремено састане са патријархом у покушају!

Name

Ре Милан

10.03.2019 16:27

ајд сто није Додика позвао, али сто не позва краља Кају Милутина од Мркоњиц Града. Патрихарх је за њега рекао да је краљ. Ваљда краља треба позвати на састанак.

Name

Освит

10.03.2019 08:48

Надам се да знате сто радите, само немојте Републику Српску увлацити у оцигледно будуце сукобе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

10.03.2019 08:50

Политика и црква никад не иду заједно осим код Срба. Црква користи сиромаштво и неписменост људи да их вуче за нос . А и политици требају такви јер их је лако манипулисати. Па тако политика преко цркве саље своје порука онима којима је црква све .

ОДГОВОРИТЕ
Name

@

10.03.2019 11:38

Потпис, значи ја гласам за Вучића и његову политику а он иде код попова по савјет, невиђена ситуација у демократском свијету.

Name

ре ре

10.03.2019 15:28

Иду у свим нормалним дрзавама, као сто су Грцка и Русија итд.има их јос, а заборавио си историјат настанка насе дрзаве!Није проблем да буде секуларна и демократска дрзава али да иста та дрзава не забада нос у црквене послове!

Name

Ре Ре Ре

10.03.2019 17:28

ти си вјероватно добронамјеран али необразован. Само у појединим арапским дрзавама црква води дрзавну политику. И у Енглеској поп крунисе краља али то хе церемонијални и традиционални цин. Нема попова у енглескон парламенту.

Name

@ ре ре

11.03.2019 07:17

Боље би ти било да си написао да "иде у свим ненормалним државама". Једно су церемонијалне ствари а друго је када висока политика тражи од вјерских службеника савјет и мишљење, то је апсурд и то нигдје не постоји. Уствари колико знам постоји у Ирану, С. Арабији. Србија је по уставу секуларна држава, већ дуги низ година устав се масовно крши, крши га и предсједник Вучић, он је давно изашао из оквира предсједничких овлаштења, понаша се као да је у Србији предсједнички систем на снази а није.,.,итд

Name

АР

10.03.2019 08:59

То је битно У црно нас завили

ОДГОВОРИТЕ
Name

Робин Худ

10.03.2019 09:20

Опрости ми Боже! Мислим да је несагледиву погрешку учинила СПЦ јер није обала и његовала историјску и вјековни стратиште нашег народа ,....мудрошћу и разумом, почели су се богатити и бавити политиком,а своју посланичку задаћу су запустили и дозволили да се деси демографска и свака друга катаклизме српског народа....чекали су и уживали у лажном рају и похлепи дозвољавајући да незрели недовршени политичари,сотоне распродају и униште корјене народа и нације.....сада је касно,биће врло тешко ишта сачувати....помози нам Боже!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Источно Сарајево

10.03.2019 09:30

У шта ово четворо вјерују?

ОДГОВОРИТЕ
Name

мислим

10.03.2019 11:16

Да ,је на то питање јако теско одговорити нај вјероватније у лову.

Name

075

10.03.2019 09:33

Када ће Иринеј да столује у пећкој патријаршији гдје му је и мјесто, а не у центру БГ?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Аооо

10.03.2019 09:34

Смористе,дајте несто против додика....

ОДГОВОРИТЕ
Name

зукии

10.03.2019 09:37

Па пренеси и народу вец једном! Ста кријес висе?

ОДГОВОРИТЕ
Name

у нормалној

10.03.2019 09:55

Земљи се црква не меса и не сме месати у дрзавне послове! Нема нам спаса

ОДГОВОРИТЕ
Name

Пленум

10.03.2019 10:13

Договарају крстење "Аниног сина"

ОДГОВОРИТЕ
Name

Црни Груја

10.03.2019 10:13

Патријарху није мјесто у оваквом друштву. Посебно не са Брнабићком. Тотална деградације и њега и Цркве.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ааа

10.03.2019 13:45

Да, разумио бих да је Патријах осудио настране! Или су Брнабићки упућене честитке? Ко су нам то вође свјетовне и духовне?

Name

Јаффа

10.03.2019 10:15

И које је мишљење државе и цркве? Који је наш став по питању КиМ?

ОДГОВОРИТЕ
Name

правда

10.03.2019 10:15

Постовање дрзавним властима са вуцицем на целу постовање верском поглавару патријарху иринеју али НЕМА ВИСЕ ПРАВОГ НАСЛЕДНИКА БЛАЗЕ ПОЦИВСЕГ ПАТРИЈАРХА НАСЕГ ПАВЛА СЛАВАМУ И МИЛОСТ

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бојан

10.03.2019 10:16

Код нас додик и иринеј имају исто мисљење сто се није могло десити док је нио Његова Светост Патријарх Павле !!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Владо Бања Лука

10.03.2019 10:19

Каже Вучи:"Битно је, додао је, да држава и Црква заједно траже најбоље решење и став.". Алооо!? Став Цркве је да је КиМ света српска земља и да нема никаквих преговора/продаје у вези тога. Шта Вучићу издајнику није јасно?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Паyо

10.03.2019 10:26

Ту и јесте проблем, док год црква или џамија свеједно, кроје политику на балкану неће бити добро...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Паyо

10.03.2019 11:52

Паметно рецено!

Name

дрр мрр

10.03.2019 10:41

У цркви је увјек било легло криминала педофила прање пара и продаја магле овцама.

ОДГОВОРИТЕ
Name

прр

10.03.2019 11:55

Хоће ли бити верско венчање и крштење детета ?

Name

Сведска

10.03.2019 11:09

Србија је "секуларна" дрзава а црква се висе мјеса и пита у политици него политицари.Болесно би било и замислити да овдје у Сведској људи из цркве и политике сједе заједно и дискутују дрзавна и политицка питања.Ко бајаги Србија "секуларна" дрзава.Јадна ли си цемерна Србијо.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

10.03.2019 12:57

Ово нема нигдје, "секуларна" држава кокетира са црквом о важним политичким питањима, ово је јединствен случај у Европи. Србија је секуларна само на папиру, није ми само јасно зашто се секуларност не укине када је стање другачије.

Name

Бат

10.03.2019 11:17

Када се Иринеј петља у политику, с обе стране Дрине, засто се онда не изјасни о премијерки, њеној партнерки и дјетету сто треба да одраста у таквој заједници?!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Расо

10.03.2019 11:26

Сада када је све изгубљено тразе помоц од Цркве, тако да испадне да нису само они криви,а када су у Брисел исли, пристајали на издају онда нису Цркву контактирали.Овде се такодје морају појмови сортирати.Црква као таква никада немозе бити крива,а на страну како се понасају њени представници.Цркви зато свака Цаст,увек је била уз Народ,само ови данас су све пореметили својим бахатим понасањем.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Блабла

10.03.2019 12:02

Док год Црква стоји уз државу, добро је, има наде за овај народ. Комунистичка флоскула "одвојити Цркву од државе" нас је коштала и још нас кошта наше националне свијести. Сво вријеме од настанка србске државе и србске нације, Црква је била нераскидиви дио државе, све до проклете 1945-те. Све наше прве школе, све наше прве болнице, наше писмо, наше прво образовање, дјело је Цркве господо. Црква мора бити уз власт због свог народа, због своје Отаџбине овоземаљске. Када год није тако било, наступило је отпадање од Бога и сваке невоље. Не можемо ми "симпатисати" црквене великодостојнике само када сједе са власти која је по нашој вољи. Сада је Додик, сјутра неко други, трећи итд...али Црква мора да се пита за свако национално питање. И сада је питање на шта би све пристао Вучић и остали да немају "страх" од Цркве која у свако доба (Богу хвала) може алармирати народ! И не насједајте на ове будалаштине разних Титових синова који ништа у свом животу нијесу радили до уживали безбожне бенефиције!

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

10.03.2019 12:56

Ти мора да си поп или неки попин син па овако булазис знамо да вама одговара овакво стање.ЗИВИО ДРУГ ТИТО који је знао да вас врати тамо гдје вам је мјесто и гдје це вам опет бити мјесто.

Name

ре

10.03.2019 13:00

Предлазем ти антидепресив.

Name

ре блаблабла

10.03.2019 15:17

напротив, црква је највише уназадила српску државу, када кажем "црква" мислим на "професионалне продаваче магле" 21-ог вијека.

Name

браво

10.03.2019 15:31

Лијепо написано и објасњено, а полако јос која година па це помрјети ови сто су Титу велицали па ми сада врацамо његове дугове!

Name

ВЈЕРНИК

10.03.2019 12:39

ВОЛИО БИХ ДА СЕ НАПРАВИ АНКЕТА ,КОЛИКО ЉУДИ ВОЛИ А КОЛИКО НЕ ВОЛИ ОВОГ ПАТРИЈАХА. ОВАЈ ПАТРИЈАХ ЈЕ ЛИЦЕМЈЕР. СЛАВА БОГУ И СВИМ НОРМАЛНИМ СВЕСТЕНИЦИМА. ОВОГА НЕ ТРЕБА НИ ПОМИЊАТИ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ПРАВДА

10.03.2019 12:41

И ЈЕДАН И ДРУГИ ИЗДАЈНИЦИ. ЈА НЕ ЗНАМ СТА ЈЕ ОВОМ ПАТРИЈАХУ, ОН НИЈЕ НОРМАЛАН. КАО ДА СВЕТО ПИСМО НИКАД НИЈЕ УЗЕО У РУКЕ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

НЛО

10.03.2019 13:07

НЕКА ГА ЈЕ СРАМОТА ОВОГ СРАМОТНОГ ИРИНЕЈА ОНОГ ПРИЈЕ ЊЕГА ПАТРИЈАРХА ПАВЛА А ПОЗНАТО ЈЕ ДА ЈЕ ИРИНЕЈ ИЗ МАФИЈАСКЕ ПОРОДИЦЕ...

Name

Драган Добој

10.03.2019 13:30

Чим попови имају додир са политиком та дрзава је пропала..

ОДГОВОРИТЕ
Name

Овај се губи

10.03.2019 13:34

Одбрусио је он европљанима. Главном Кинезу је рекао шта да ради. Руском дужноснику отворио очи. А сад зове попа да види шта ће. Свашта.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Нема више

10.03.2019 13:35

Ако овакав српски састав, оснажен са оним из БЛ, опстане неко вријеме, Албанци ће изаћи на линију КККУ, то јест Књажевац-Крушевац-Краљево-Ужице.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Емпирија историја

10.03.2019 14:04

Ноторни атеисти траже спас под кишобраном свете матере цркве. Боље рећи, траже алиби. А и света СПЦ матера црква је активно учествовала у већини страданија свога стада, не размишљајући о посљедицама, не мислећи шта доноси сутра, не схватајући да је средњи вијек давно минуо. Грешна је дабоме. Све захваљујући својим неодговорним архипастирима. А они током историје никад нису били уз народ, већ уз властодршце, нарочито уз самодршце. Ејвала им и на част. Ничија неће до зоре.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Милан Добој

10.03.2019 18:42

Ко све постане партријарх, а тек његове изјаве ако пропратимо бар мјесец уназад, те тразити његово мишљење?? Па стварно смо пропали!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Банана

10.03.2019 21:52

Овакав призор се тешко може видјети у пристојним и културним земљама. Нема нигдје на западу и сјеверу Европе да се државни функционери консултују са црквеним властима о свјетовним питањима. Све има своје мјесто и мјеру.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

11.03.2019 07:21

чиста "банана"

Name

Филип

11.03.2019 10:33

И који је на крају тај јединствен став? Све су рекли само нису рекли шта им је став. Никад горих представника ни власти ни цркве.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ризо Лекиц

11.03.2019 12:56

Популисам је савладо у политицкој сцени, и цини ми се да све оно сто су говорили протекли мјесеци је циста лаз и обмана јавност.. Иза тога се крију многи реални проблеми, претезно признање Косова и цланство у ЕУ, назалост Вуциц покусава то све фино српскоме народу да упакује

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ризо Лекиц

11.03.2019 13:29

Популизам је превладао на политичкој сцени и чини ми се да је све што је речено протеклих мјесеци чиста лаж и обмана јавности. Иза тога се скривају многи стварни проблеми, признање Косова и чланство у ЕУ, али нажалост Вучић покушава да све фино ублажи како би спаковао српскоме народе.

ОДГОВОРИТЕ