Напредак мањи од очекивања

Република Српска је за 22 године послијератног развоја напредовала мање од очекивања њених грађана, каже у интервјуу за Српскаинфо актуелни министар спољне трговине и економских односа БиХ и један од бивших предсједника РС, Мирко Шаровић.

Босна и Херцеговина 08.01.2019 | 08:10
Напредак мањи од очекивања
Он истиче да смо умјесто снажног економског развоја и обнове, земље перспективе и пожељног мјеста за живот током свих протеклих година које се у економском смислу једва „отаљавају“, навикли грађане да се задовољавају са мало или да напросто исказују равнодушност на то што немају ништа.

Шта за вас значи прослава Дана Републике и коју бисте поруку послали онима који покушавају да оспоре српском народу у БиХ прославу 9. јануара као Дана Републике Српске?

"Та прослава тешко да се може оспорити било каквим декретом и то је и основа порука, јер се непотребно троши енергија на оспоравање и генерално постиже супротан ефекат. Некада ствари треба пустити да мирно иду својим током, с тим да и приликом обиљежавања овог дана увијек треба да имамо мјеру, достојанство и изнад свега памет". 

Шта би могла бити највећа пријетња за опстанак РС?

"По мени највећа опасност по Републику Српску су двије ствари. Прва је одлазак младих људи, најбољих и најперспективнијих међу нама, који су незадовољни својим животима у Републици Српској. Треба знати да је само у децембру захтјеве за одлазак из ове земље поднијело преко 10.000 таквих. Друга опасност је перманентно клизање Републике Српске ка недемократском друштву у којем права појединца грађанина нису на првом мјесту. Све више постајемо подијељена земља, дискриминација је врло изражена, а владавина права и људска права су на најнижем нивоу од 1996. године до данас".

Да ли је за стабилност РС пресудно да иста гарнитура власти буде и у Бањалуци и Сарајеву или је важнији међусобни договор?

Иста политичка гарнитура на оба нивоа власти јесте добра комбинација јер се усаглашавање ставова и одлука обављају лакше, али то није пресудно за стабилност Републике Српске. Ако постоји међусобни договор странака око кључних питања, што ја преферирам, свака препрека је много лакше савладива, преноси Српскаинфо.



БН ТВ

Коментари / 37

Оставите коментар
Name

грађанин рс

08.01.2019 07:32

РС прерманентно назадује због вођа који је воде, неки мање, неки више, су криви за то, а посебно Додикова владавина је уназадила; исељавање, задуживање, државни криминал великих размјера... јер су на челу институција криминалци великог апетита и танга, почев од Додика.

ОДГОВОРИТЕ
Name

да да

08.01.2019 07:55

Истина. али је истина да си ти министар на нивоу БИХ, реци несто позитивно или негативно о њој... засто само Републику Српску блатите, као да је Федерација или ниво БИХ несто бољи...

Name

ре

08.01.2019 08:34

Демографски, економски и сто је најгоре морално унаказени од стране СНСД-секте и њених сателита разних профила.

Name

Ре Да

08.01.2019 09:04

Како вас није срамота да било ста споцитавате гос Саровицу цовјек предано И озбиљно ради свој посао. Казите ста је то дотицни министар урадио на стету РС. И наравно реците бар једну фирму или јавну установу у РС која послује позитивно или И за то кривите господина Саровица.

Name

Ре да да

08.01.2019 09:42

Рекао је оно највазније а сто ти не разумијес твој проблем. Рекао је да Републику Српску и дан Републике нико не мозе на било који нацин доведе у питање. Теби је засметало сто је рекао оно лосе и теби је то највисе засметало. Ти би зелио да казе

Name

Ре да да

08.01.2019 09:53

Ти би зелио да казес да Срби зиве као у рају да су највеца градјанска права .Не смије нико да прица лосе о криминалу корупцији пљацкама крадјама па и убиствима .

Name

да да одг.

08.01.2019 10:06

Не, не смета мени ниста сто се тице њихових послова, јер не подрзавам никога у сустини. него упада у оци како они (политицари из Сарајева) стално на РС (која је реално у проблемима) а као да у остатку земље цвијетају рузе... надам се да сам био јаснији, није против никога коментар

Name

Павле

08.01.2019 10:25

Да дач: Ништа ружно није рекао за Републику Српску, осим ако је изношење истине непожељно а лажи типа живимо боље него у Америци, продужен животни вијек захваљујући мјерама Владе, бољи дио БиХ, 113% јефтинија струја.... пожељна ствар. Што није критиковао стање у ФБиХ? Па није то ни било питање, није нас на крају ни брига за њих, нас ваљда интересује како је нама и ако да нам буде боље и то што је прије могуће.

Name

Ре да да одг

08.01.2019 10:28

Како ти нису пале у оци подјеле које су у Републици Српској .Вјерујем да нисте ниста лосе мислили али морамо назалост погледати истини у оци. То знаци пријатељу да они који нас дијеле на застицене и оне друге морамо им реци да нисмо за такве подјеле. Они који себе називају патриоте а друге издајнике не могу да буду пријатељи Српског народа ни Републике Српске. Ја гледам са те стране а исто могу реци да ми се не свидјају ни једни ни други.

Name

вага

08.01.2019 11:23

Саровиц је довољно паметан и струцан, да једноставно зна да свако поређење федерације и пропале рс није могуце. То би било неозбиљно од њега. Федерација је за рс, као Њемацка за њих. Подсјетимо се СА кантон прикупи висе новца у УИО него цијела рс, и то знацајно висе.

Name

Ре Павле

08.01.2019 11:28

Павле, он је ипак министар Савјета министара, не министар из Републике Српске! Од те цињенице полазим, ниста друго... Такодјер, Драган Мектић, стално о РС, а сто се у фБИх обуцавају и ходају "разни" то никоме ниста, ни да се спомене

Name

ре Ре да да одг

08.01.2019 11:31

пријатељу, само зелим реци да је госп. Саровић, министар на нивоу БиХ, а не на нивоу РС, а критикује само РС, а никада ф БиХ. само толико. без да улазим у политику, нека раде ста хоце, ја ту не могу ниста, али опет казем то ми упада у оци. Мир Бозији, Христос се роди! Зивјели !

Name

ре

08.01.2019 13:43

Ваистину се роди.Знам да је Саровиц на нивоу БиХ ста је Проблем сто казе ста не ваља у РС и сто би се морало поправити.Сада је и Додик на нивоу БиХ сад треба да слусамо од Додика са нивоа БиХ како је Република Српска слободна да нам је боље него у Америци и да се људи врацају из ЕУ и запосљавају се у РС.Како имамо мрезу аутопутева а путеви до мјесних заједница у катастрофалном стању јер су лосе урадјени.Стално прицамо како је Република Српска Карадзиц па Младиц па Попласен па сад Додик.Доста Тога сто се урадило урадило се са кредитима па када додје да се ти кредити врацају морат це мо да продајемо територију и народ а Арапи су спремни да то купе.Као доласком Вуцица арапи улазу у пољопривреду па праве Београд на води па це нам поцети да праве и дјецу.Нека нам бог буде на помоци.Мислим да су сви политицари спремни са милионским износима да напусте и Србију и РС и да народ полако препустен сам себи.Мозда то неце тако брзо али за сто година ту смо.

Name

Ре ре од да да

08.01.2019 13:50

Истина,али знас ли ко је крив за то? НАРОД!!!!!! Ко год да додје на власт, бице исти (нијансе). Док год народ не поцне да бије слозно, од реда, ниста од нас

Name

Q

08.01.2019 07:35

Е мој Саровицу теско је бити паметан медју глупим корумпираним ктиминалним политицарима у РС.А један од ретки паметни и који једини ради добро свој посао и гдје се види успјех си ти.Казес дан републике па он неспоран али спорно је сто то није дан РС некад био сад под параваном. РС то је дан СНСДАи његови цланова.Ста да се слави КОРУПЦИЈА КРИМИНАЛ АУТОКРАТИЈА ДИКТАТУРА ПОЛИЦИСКИ ТЕРОР БЈЕДА КОРУПЦИЈА СТЕЦАЈИ ФАЛИТИ ПРОПАСТ СВЕГА УБИСТВА ДЕЦЕ ДИЛАНИЕ ДРОГЕ И СВЕ ВЕЦА ПРОСТИТУЦИЈА САД И МАЛОЛИЕЕТНИИ ЦУРА ЈЕР ЗБОГ БЈЕДЕ ЛАКО СЕ ВРБУЈУ.Ко излази на дефиле ТРАКТОРИСТИ ПОСТАРИ ВАТРОГАСЦИ И ПОЛИЦИЈА КОЈА ХАПСИ МЛАТИ ПРИСЛУСКУЈЕ ПРАТИ МАЛТРЕТИРА ДИЛА И ПРИКРИВА УБИСТВА ЈЕЛ ТО.СТА ДА СЕ СЛАВИ.ПА ТАЈ НАРОД КОЈИ ЈЕ МАЛТРЕТИРАН ОД ТЕ ВЛАСТИ И ТЕ ИСТЕ ПОЛИЦИЈЕ ПРЕБИЈАН ХАПСЕН БАКЕ ДЕКЕ ДЕЦА ЉУДИ ДА БУДУ У ИСТИМ РЕДОВИНА НЕИДЕ. Како да опозиција и српски народ који је називан издајицама Соросевим плаценицима страним слузбама русиоцима институција РС цак врсиоцима Дрзавног удара да буду једни сад поред друго.То би требало бојкотовати и код куце фино са својом породицом комсијама пријатељима прославити то како доликује.А срамотити се Гледајуци јадне ТРАКТОРИСТЕ МОТОРИСТЕ ВАТРОГАСЦЕ БИЦИКЛИСТЕ Како као фол дефилирају ВОјном парадом смеје нам се цитав свет. Направила се пародајиа од празника.једино сто це народ моци да види то је СНСДА полиција ниндза корњаца којом он хоце да показе народу силу која га стити једино од незадовољног потлаценог понизеног народа.СВИМА СРЕТАН ПРАЗНИК РЕПУБЛИКЕ АЛ ОНЕ ПРАВЕ РС.ЈА НА ОВОЈ БЛАМАЗИ ОД СНСДА ДИКТАТУРЕ НЕЦУ ИЦИ БИЦУ КУЦИ.А БИЦЕ ИХ ДОСТА КОЈИ ЦЕ МОРАТИ ИЗАЦИ ЈЕР СУ УЦЈЕЊЕНИ ОТКАЗОМ СА ПОСЛА ПРИТИСЦИМА СМЈЕНЕ СА ПОЛОЗАЈА СТО ЈЕ ПОСТАЛА ТРАДИЦИЈА ОВЕ ОПЕТ КАЗЕМ КВАЗИ РС ЈЕР ТО НИЈЕ РС. ЗНА СЕ СТА ЈЕ ПРАВА РС СВЕ ОМО СТО ЈЕ ОБРНУТО ОД ОВОГА СТА ЈЕ САД.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Q

08.01.2019 08:03

Потписујем све,од ријеци до ријеци.И толико их знам који би се исто потписали..вецина у БЛ барем,то знам.

Name

пуковник

08.01.2019 08:07

СВАСТА!

Name

Ре "пуковник" РАСПУЦХИН

08.01.2019 09:21

Некада Брозов , сада "великог баје". Официр без војске и војника , без државе и народа (јер народ побјеже из Р.С.) али са свим привилегијама које добисте за вјерно служење црвеним вођама. Треба то све , мислим на привилегије , сачувати а то се чува чувањем "великог баје".

Name

Нострадамус

08.01.2019 09:55

Тацно Q

Name

Ас

08.01.2019 08:09

Прва власт је водила РС у пропаст.Послије рата није било обнове фабрика и фирми Али зато је било продаје и отудјивања друствене имовине.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Павле

08.01.2019 10:33

Ја мислим да и ти не знаш шта си рекао. Која "прва власт" колико је фабрика радило одмах послије рата када је РС била орворено или прикривено под санкцијама тзв. међународне заједнице и шта би са тих фабрика, када су уништене и која је тада власт била? Ко и када је "отуђио друштвену имовину"? Гдје је та "друштвена имовина" у свијету опстала? Проблем је пуно дубљи него што твој плитки мозак може разумјети.

Name

ре

08.01.2019 12:10

Опстала је у Кини која је задрзала друствено власниство над фабрикама и средствима за производњу али и увела трзисну економију ,и омогуцила приватној иницијативи да послује и ради.Кина је данас једна од најразвијених дрзава у свјету са највецим економскоим растом.Требало је задрзати перспективне фабрике у рукама дрзаве и наставити договорену економију упоредно са неолиберланом трзисном економијом

Name

Јаффа

08.01.2019 08:14

Паре и привилегије има политичко-тајкунска елита. Ово све је њихово дјело.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре да да

08.01.2019 08:50

Не зивимо ми у Федерацији и ста нас брига како је код њих. Уредјујемо своје двористе, несрецо једна.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

08.01.2019 09:10

Да, али је Саровиц министар на ниво БиХ па би било у реду да се осврне и на тај ниво, а не да коментарисе само РС као да је функционер на нивоу РС.

Name

Ре ре

08.01.2019 11:12

Теби се опет не би свидјело ста казе јер би цовјек морао да казе да су плате и пензије у федерацији веце и да је федерација мање задузена.

Name

ре.ре

08.01.2019 11:18

Ста да прица о федерацији, цовјек зна да то поређење није могуце, бесмислено је.

Name

да је прави

08.01.2019 17:21

Саровиц треба да поднесе оставку.Као и Мектиц и остали.Ако су родољуби.Па да Комсиц буде приморан да прихвати формирање ВМ на основу резултата са задњих избора.Али нема ниста од тога,јер хајде убједи Саровица или Мектица да се мозе и без њих.

Name

СРБИН

08.01.2019 09:02

Е мој Саровицу немогу се ови оборит сједајуци у фотељама, вец треба радит по цијелој Р. С. Питајте Вукановиц како се то ради ако не знате

ОДГОВОРИТЕ
Name

Саво

08.01.2019 09:43

Сам цовјек казе да није радии како треба, сто знаци да требас да сјасес висе са грбаце овог народа.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Догодине у Призрену!

08.01.2019 10:31

На БиХ ми Срби треба да гледамо као своју државу, без да је морамо нешто посебно вољети. А и на комшије Хрвате и Муслимане не обазирати превише пажње, они су зацртали свој неки пут и њиме корачају. Ми Срби, Босанци треба да гледамо свој посао, како да створимо функционалну РС и Србима у Федерацији да омогућимо такође да си створе пристојан живот. Доста је било Србин против Србина! Изборили смо своју РС. Остали да владамо и живимо у крајевима својих бака и дједова! Одужимо се и њима и нама самамима, а прије свега својој дјеци! Доста је било изговора типа: Шта ја сам, појединац могу да промијеним? Можемо доста тога постићи за свога живота. Угледајмо се на Краља Твртка, Гаврила Принципа, Јована Дучића, Иву Андрића, Мешу Селимовића. "Имаш само један живот, па ти види шта ћеш сњиме. Када нађеш прави пут ти се крећи само њиме!" Коме је РС довољно важна да јој свој живот посвијети, тај нека коначно почне одговорно да се према њој односи. Ако је власт погубна за државу, твоја је дужност да власт промијениш, да би државу сачувао! Бори се за Српство и његово добро, гдје год био! Чак ако си у далекој Америци можеш много да помогнеш, а камоли ако живиш у Европи унутар или изван граница наше најљепше Босне, а и Херцеговине. Удружимо снаге за боље сутра, а подјеле колико их год било, никад неће бити веће од заједнићтва у нацији. Ми Срби смо древно друштво нераздвојиво. Само слога Србина спашава! Правда за Давида!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Милан

08.01.2019 10:34

"Република Српска клизи ка недемократском друству". Господине Саровицу треба да се подсјетите да је СНСД вец 4 пута за редом добио повјерење градјана. Градјани најбоље знају ко је какав и тако су рекли 07.октобра. Не мозе појединац знати ста је демократија а као то не знају градјани. Прихватите да је тако а себе запитајте засто сте у опозицији све ове године.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ИСТИНА

08.01.2019 10:54

Само ћорав не види како се добијају избори.Куповином гласова и нетранспарентним бројањем.Коме је нормалном сметало да се поново преброје гласови.

Name

гласови

08.01.2019 12:12

РС нема висе од 800-900 хиљада становника по свим релевантним демографским процјенама а на изборе изасло 650 хиљада а имамо сигурно 150 хиљада оних испод 18 испада да је излазност била преко 90%

Name

Ас за Павла

08.01.2019 11:19

Е стварно ти је мозак као љељак. Ста се десило са фирмама у Бијељини и другим градовима гдје није било ратовања.Подери партијску књизицу.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Сељацкаполитика

08.01.2019 15:46

Велики поздрав за великог господина и једног од милионера из редова опозиције. Да неко не помисли да су само црвени Кмери милионери

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре

08.01.2019 17:26

Да ли је господини или није зависи на који је нацин стекао те милионе.Сигуран сам на исти нацин као и огромна вецина насих политицара.