Срби траже конститутивност

Координација српских организација у Мостару позвала је посланике у Скупштини Херцеговачко-неретванског кантона да на наредној сједници усвоје амандман на кантонални Устав којим ће се коначно обезбиједити да Срби буду конститутиван народ у овом кантону.

Република Српска 04.09.2017 | 10:39
Срби траже конститутивност
"Позивамо и све политичке странке да подрже ове измјене, те конкретним примјером докажу оно за шта се сви декларативно залажу, а то је равноправност свих народа и грађана на простору цијеле БиХ", наводи се у саопштењу Координације српских организација.

У Координацији вјерују да ће посланици и странке из којих долазе имати толико политичке коректности и поштења и након 15 година измијенити Устав ХНК чиме би Срби коначно постали конститутивни народ.

Они подсјећају да је потпредсједник Скупштине ХНК из реда српског народа Весна Сараџић најавила да ће амандман на Устав ХНК предложити као допуну дневног реда на идућој сједници јер на скупштинском Колегијуму није било воље да се та тачка уврсти у дневни ред.

"Ако се то не догоди, биће то јасна порука ко је против тога да Срби буду равноправан народ и ко жели доминацију, кршење права загарантованих Уставом Федерације БиХ, али и порука да су Срби у ХНК грађани другог реда. Коначно, показаће се и право лице свих политичких странака", истиче се у саопштењу.

У Координацији наглашавају да Срби у ХНК не траже ништа што им не припада.

"Тражимо минимум поштовања уставних и законом загарантованих права и достојанство које нам припада. Не желимо мрвице и милостињу од СДА и ХДЗ-а који су до сада на такав начин третирали сваки захтјев српских организација, удружења или грађана српске националности", наводи се у саопштењу.



Из Координације српских организација поручују да ће, ако се и овог пута политичке странке и посланици у Скупштини ХНК оглуше о њихов захтјев, бити принуђени да посегну за другим демократским средствима, те затраже заштиту од политичара из Републике Српске и међународних организација.

"Срби у ХНК не желе бити инструмент, ни предмет политичких препуцавања и разрачунавања, нити нас занимају икакви политички дилови, ни било какви евентуални политички пакети и договори било кога са било ким", наглашава се у саопштењу Координације.

Подсјећа се да је у Уставу ФБиХ након амандмана високих представника прецизирано да су Срби конститутиван народ у ФБиХ, те се са више амандмана и одлука наводи да оне обезбјеђују да конститутивни народи и припадници групе осталих буду пропорционално заступљени у органима власти кантона, али и општина, те правосудним институцијама и то у складу са пописом становништва из 1991. године до потпуног провођења Анекса седам.

Високи представник за БиХ Педи Ешдаун 2002. године је чак прецизира да "ове измјене и допуне имају већу правну снагу од недосљедних одредаба кантоналних устава, закона, прописа и аката. За ступање на снагу ових измјена и допуна у кантонима није потребно донијети додатне нормативне акте. Међутим, органи власти кантона и даље имају обавезу да своје уставе ускладе са Уставом ФБиХ".

Управо ту обавезу у ХНК, али и још три кантона никад нису спровели.

"Вјерујемо да посланици у Скупштини ХНК имају на уму да на туђој несрећи нико није изградио своју срећу, те да је дошло вријеме да се позитивним примјерима направи искорак и коначно почне правити атмосфера за нормалан живот у ХНК", поручили су из Координације српских организација у Мостару.

Извор: Срна

Коментари / 40

Оставите коментар
Name

Бале Баки

04.09.2017 08:46

То им стварно не треба јер се за то у Мостару залазе СДА. А ХДЗ Драгана Цовица је на ставу да они заступају тамосње Србе јер је тако договорено са Милорадом Додиком. Е сад ако је Додик договорио да његове интересе брани Цовиц знаци да је договорио и да сви Срби под власцу ХДЗа нw буду конститутивни ни под разно. Иако је то само формална ствар и осим на папиру слабо се проводи у пракси ипак је јако лосе кад се зна да у мјестима гдје људи зеле да зиве у својим куцама да тамо нису у уставу равноправни и нормални градјани. Занимљиво је да су Миле и Драган најбољи пријатељи а да ни једном Миле не упита како то да гдје је ХДЗ власт Срба као конститутивних нема

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЈУЛИЈА

04.09.2017 14:16

Па ко држи ХНК него ЦОВИЦ па треба нам бити јасно све брацо Србије.

Name

ЈУЛИЈА

04.09.2017 14:18

Слажем се с тобом 100 посто ИНДИЈАНАЦ па само види шта нам РАДИ ХДЗ у Дрварнице.

Name

ЈУЛИЈА

04.09.2017 14:18

Слажем се с тобом 100 посто ИНДИЈАНАЦ па само види шта нам РАДИ ХДЗ у Дрварнице.

Name

Индијанац

04.09.2017 08:55

Какви талови СДА и ХДЗ??? Кантони у којима Срби НЕ ПОСТОЈЕ су искључиво кантони гдје ХДЗ има већинску власт. Исти онај рудоњин ХДЗ који се "бори" за Србе у Сарајеву. Само и даље србујте и чекајте да се Босна распадне, у међувремену пазите да тотално не изумрете.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Предсједник Пинокијо

04.09.2017 09:29

(1) Срби не постоје ни су другим кантонима ФБиХ. Тако да нема разлике између СДА и ХДЗ или Изетбеговића и Човића. (2) Хрвати и Бошњаци постоје у Српској. И то у немалом броју. Наравно, и они се исељавају (као и Срби) због деструктивне политике коју води Пинокијо. (3) Поводом очекивања (одобравања) да Срби изумру: Ко се туђој радује несрећи, нек се не нада сопственој срећи.

Name

Изумрли

04.09.2017 09:59

Ми смо вец изумрли.Сербосаурус.

Name

Нешо

04.09.2017 10:11

100% си управу, само у кантонима гдје је вечина ХДЗ, Срби нису конститативни народ. На челу ХДЗ је заштиник Срба, Драган Човић, Хрват који патолошки мрзи Србе. Како од њега и његове У ХДЗ странке очекивати да призна Србе као конститативни народ. Ако буду Срби конститативни народ у Хрватској, биче и у кантонима гдје је вечина ХДЗ.

Name

007Бонд (100% Бачванин - да се зна!)

04.09.2017 10:47

Индијанац...Сви ћете ви изумрети, само тога још ниси свестан...Мада, Срби, тј. РС и босанска Крајина ће се спасити,и то тако што ће постати део веће и јаче државе (биће покрајинаСрбије)... А остатак федеративног ентитета ће се испразнити,и све ће баш као о Хрвати из Славоније и Далмације отићи неповратно за Немачку, или Ирску!

Name

wест

04.09.2017 10:54

Аутори ова прва четири коментара имају скупа завршену једну основну школу.

Name

ре Бацванин

04.09.2017 11:22

У којем ти свијету зивис цовјеце?Изгледа досла времена да неупуцени и неписмени главно коло у друству воде.Коментар ти је и за смијање и за плакање.

Name

Ре индијанац

04.09.2017 11:24

Медједе босна се вец распала.додусе на твоју залост.а колико има срба укупно у федерацији? А знас И сам да не влада свуда хдз.а ми цемо И даље србоват а ви И даље подрзајете терористе.

Name

Предсједник Пинокијо

04.09.2017 11:43

Аутор "wест" је држао папи "свијећу" па га је исти помазио по "глави" и послао да провоцира Србе.

Name

007Бонд (100% Бачванин - да се зна!)

04.09.2017 11:44

ре Бацванин... Ти знаш да сам ја неписмен (кажи ти мени)!

Name

за Ре Индијанац

04.09.2017 13:10

Кад прави медјед казе неком да је медјед,морам се слатко насмијати.

Name

ре Ре индијанац

04.09.2017 13:13

Управу си,Босна се распада на фукаре и на цестите људе,цини ми се да назалост припадас овој првој групацији.

Name

@ Бацванин

04.09.2017 13:14

Казе твој коментар.

Name

Ре За Све

04.09.2017 15:16

Хај сто се ви дијелите сад сте јос и медједе насли да дијелите по националном кљуцу. Они вам нису ниста криви а једини ни не тразе да буду конститутивни иако су домаци...

Name

блбл

04.09.2017 09:02

У свим тим кантонима је на власти Бајин "заститник Срба" Цовиц. Немој нас молим те висе ститити.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЈУЛИЈА

04.09.2017 14:21

Истјерао ЦОВИЦ Србе из долине Неретва а сад би које бајаги да их штити.

Name

ЈУЛИЈА

04.09.2017 14:24

Слажем се Глобал Зитизен треба све који онемогућавају конститутивност било ког народа на Уставни Суд па нека их пресуди .

Name

Глобал Зитизен

04.09.2017 09:03

Нема ту ста да се трази , законски санкционисати оне који то онемогуцавају да људи буду своји на своме . Овај израз констутиван ми иде на зивце.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ре цитизен

04.09.2017 10:14

а не треба законски санкционисати оне који онемогуцавају изуцавање босанског језика у рс-у који је у дејтобском споразуму наведен као слузбени, није вам дејтон сведски сто па да пробирете како вам ста пасе.

Name

Перо Добој

04.09.2017 10:04

Босна це се брзо распаст ..ХБ оградјује своју територију

ОДГОВОРИТЕ
Name

Думине

04.09.2017 10:44

Ништа Перо од Добоја од распада. Срби морају и јесу констутивни на сваком милиметру БиХ али им то ХДЗ и Цовиц узурпира. Наравно уз Милетов благослов. Подели на торове и шишај Овце.

Name

ре

04.09.2017 11:06

Били су рекли овог понедјељка, али ипак није, мора да је помјерен распад за идући уторак.

Name

Леко

04.09.2017 10:18

Јутрос званицна изјава СДА да це подрзати захтјев Срба у у ХНК и гласати у скупстини да видимо ста це урадити додиков јаран цовиц,када би се у потпуности усовио захтјев Срби би морали доци на мјеста у јавним установама које у вецини дрзе хрвати.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ИНФО

04.09.2017 10:21

За тзв. конститутивносз свих народа у БиХ у оба ентитета заслужан је, вјеровали или не, Алија изетбеговић, он је поднио апелацију уставном суду БиХ да се српском народу у Ф БиХ и бошњачком и хрватском у РС призна и обезбиједи конститутивност, ту апелацију уставни суд БиХ је прихавтио а ентитетски парламенти потврдили и додали у уставе. Хоћу рећи да је Алијином заслугом омогућено Србима да траже своја права у Мостару. Од мене толико.

ОДГОВОРИТЕ
Name

не секирај се

04.09.2017 11:33

док их Драган Цовиц стити неце видјет конститутивности ни под разно.А док се Миле с њим друзи и послове ради нико овдје неце напријед а срби понајмање

Name

Нема спаса

04.09.2017 10:25

Бошњацима, Србима нема спаса... ми смо стока... ми смо толико болесни да уживамо у несрећи другог а све се распада, на 9 умрлих роди нам се 1 дијете, али ми опет против себе... ми ћемо једноставно нестати и доћи ће неки други народ на наше просторе... због све те мржње и призивања хисторије итд.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ХАЛОООО

04.09.2017 10:25

Оставили сте госп. Милана Јовицица да сам брани цаст и позицију срба у Мостару.

ОДГОВОРИТЕ
Name

xy

04.09.2017 10:38

Херцеговачко-неретвански Кантонални одбор (КО) СДА огласио се у понедјељак приопћењем за јавност у којем истиче како је баријера за једнакост Срба у ХНК ХДЗ БиХ. У приопћењу су конкретно за тај случај прозвали премијера ХНК-а Невенка Херцега наводећи како он не жели припремљени приједлог амадмана на Устав ХНК-а делегирати на сједницу Владе, а који су усагласили и предложили клубови заступника Срба и Бошњака у Скупштини. Тај приједлог амандмана, наводи се у приопћењу, односи се на конститутивност народа и равноправну употребу језика и писама на подручју ХНК-а. Из КО СДА истичу како се представници СДА на свим нивоима залажу и усаглашавају приједлоге и одлуке за једнакоправност свих народа, без разлике који народ је у којему дијелу БиХ угрожен и дискриминиран. У приопћењу се, такођер, наводи како се комплексност и важност ХНК-а ХДЗ-у БиХ огледа и у чињеници да стратешко партнерство ХДЗ-СНСД "очигледно овдје не вриједи или Додик има другачије аршине према Србима у долини Неретве спрам оних у РС-у". Једнакоправност за коју се Човић залаже у остатку Федерације БиХ, како наводе у КО СДА, не примјењује се на кантон који је "изгледа пуно важнији ХДЗ-у БИХ од преосталих". Како се даље наводи, европске вриједности чији је Човић, како истичу, самопроглашени носилац не вриједе само у оном дијелу гдје "предсједник ХДЗ-а БиХ има свој 'дом' и у којем још увијек обиљежава годишњице Херцег-Босне". Из КО СДА истичу како ће се СДА на сваком педљу БиХ борити за једнокоправност свих народа, како Срба у ХНК, тако и Хрвата и Бошњака у РС, као и осталих народа без изузетка.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЈУЛИЈА

04.09.2017 14:32

XY коментар ти је за десет.Хајде сад ЕУРОПЕ ЈАЦА да те видимо на дјелу.Засто влада на чијем је челу ХДЗ не жели равноправност Срба у ХНК.Па јасно је.Па ко сруши једну од највећих и најљепших православних цркава на Балканци у Мостару или Стари мост у Мостару.Па треба бити блесав па не извући закључак моји Србије.

Name

ЈУЛИЈА

04.09.2017 14:32

XY коментар ти је за десет.Хајде сад ЕУРОПЕ ЈАЦА да те видимо на дјелу.Засто влада на чијем је челу ХДЗ не жели равноправност Срба у ХНК.Па јасно је.Па ко сруши једну од највећих и најљепших православних цркава на Балканци у Мостару или Стари мост у Мостару.Па треба бити блесав па не извући закључак моји Србије.

Name

паментном доста

04.09.2017 10:42

Онај који је срусио уникативну Саборну цркву у Мостару сад је на власти.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Србо

04.09.2017 10:43

Занимљиво, док нас Србе од Бошњака штити и чува Бајин пајдаш Човић и ХДЗ :) Прије више од три године Вијеће Конгреса бошњачких интелектуалаца јавно је затражило од заступника у Скупштини Херцеговачко-неретванског кантона да се изврше измјене Устава ХНК, како би се и грађани српске националности у ХНК признали као конститутивни народ.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Србан

04.09.2017 13:05

Браво Србо, док су срби вјеровали хрватима Јасеновац нам није гинуо, хрвати и устаскиња Колинда су зло и Нететва то добро зна, да није муслинана у Мостару србина се траг затро , кад су Срби с Хрватима савез правили попови су руке од браде трљали од сахрана нису знали ста це с парама, зато брацо срби памет у главу и сто дслхе од хрвата да нам се истотија не понови.

Name

лато

04.09.2017 10:53

Сто Додиков јаран Цовиц не обезбједи конститутивност Срба у ХНК,а он не врати Хрвате у Посавину !

ОДГОВОРИТЕ
Name

један

04.09.2017 11:30

Ех за то се морате преко вожда милокрада обратити његовом куму и саучеснику у криминалу Дону Човићу :)

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бранко

04.09.2017 12:46

Јадан је српски народ кад га за саку долара Додик продаје устаси Цовицу, заборавио Лактаски Марлборо ман како су устасе русиле српска огњиста и , цркве, манастир Зитомислици, Додик је јад и биједа, сви који за њега гласају, срби неце своје дати на Неретви свидзало се то или не неком, СДС брани србе и СзаП

ОДГОВОРИТЕ