Бањалука и Книн у исто вријеме

Никола Кобац, како за себе каже - књижевник у пролазу, упутио је отворено писмо градоначелнику Бањалуке Игору Радојичићу којем поручује да "спектакл године" који је заказан за 4. август слави све смрти Крајишника, оних Срба из Српске Крајине (Баније, Кордуна, Лике, Книна. . . ) који на тај дан 1995. године постадоше посљедња жива мета хрватске далекометне артиљерије, НАТО авиона, усташких ножева и њемачких метака.

Република Српска 22.07.2017 | 13:18
Бањалука и Книн у исто вријеме
Градоначелниче Бањалуке, Игоре Радојчићу,

Доскоро нисам вјеровао да је у овом, још увијек граду мога спасења све могуће. Нисам могао сањати да постоји дрвена пећ, да се пожар бензином гаси, да је кривац за све неуспјехе Републике Српске или града овог - народ... да судски процес Кочићевом јазавцу није завршен, да Бранкови „оловни војници“ чекају код контејнера божију милост, а поражени стоје на позорници на којој се срећа дијели, да се Андрићево „Писмо из 1920.“ дописује, проширује, а мржња умножава...

Нека, напријед набројано ме толико и не изненађује, јер - све је могуће. Остаде нијем, дрвен и укочен када чух, прочитах и видјех својим ушима и својим (а можда туђим) очима да град Бања Лука за 4. август, овог љета Господњег не заказа „спектакл године“, и у продају пусти карте за концерт Марије Шерифовић.

Да ће опет фанфаре, баш ту ноћ са Кастела поздравити све смрти Крајишника. Оних Срба из Српске Крајине (Баније, Кордуна, Лике, Книна...) који на тај дан 1995. године постадоше посљедња жива мета хрватске далекометне артиљерије, НАТО авиона, усташких ножева и њемачких метака.



Оних Срба који претекоше смрти из Глинске и Коларићке цркве (много је сличних, ове су ми најближе) и појавише се у Бањалуци као остатак незаклана народа баш тих августовских дана. Потомака оних Срба чије су претке (а нема фамилије у којој насилном смрти хрватска држава бар два члана не докрајчи) у посљедњих 75 година више пута намртво и наживо убили кољачи добра озакоњени у актима Независне или Неовисне Хрватске. (Мртвима свеједно, живе нико за ништа не пита).

Град Бања Лука ће на најчуднији начин ове године обиљежити посљедње страдање посљедњих Срба из Хрватске. Да, то је град у којем сте Ви градоначелник, дакле Ви сте на врху пирамиде власти и страсти.

Спријечите то или се бар стидите због тога. Јавно се помолите и покајте. Пустите друге да се на Кастелу веселе нашим смртима, колонама, страдањима, нашим сиромаштвом, муком, јадом и очајом. Нашем избјегличком животу!



Да ли Бања Лука овим „догађајем“ најављује кнински концерт, а тамо бешчашће почиње колико знам дан касније, или је то претходница, најава историјског споразума СНСД и ХДЗ (странке Опасних намјера чија нас је политика дотукла) којим ће се укинути Босна и Херцеговина и оставити народ го и бос. Да тумара по беспућима моје збиље – ваша је другачија.

Прошле године градоначелниче обећаше градски оци да се то никада више неће десити. А подсјећам Вас, тада су познати произвођач пива и европски дисџејеви у исто вријеме припремили ФРЕСХ WАВЕ фестивал којег, уз све напоре и петиције избјегли Срби нису успјели одгодити.

А тек какав спектакуларни послије поноћни ватромет Бања Лука тада спреми. Ваљда да нас подсјети на поноћну грмљавину граната којом нас за навијека испратише хрватски бојовници са родних огњишта, из завичаја. На недовршено умирање?

А нас шачицу окупљених Срба из Хрватске испред цркве Христа Спаситеља ту вече отјера музика, а ватромет надјача задње жуте свијеће запаљене за мртве и живе Крајишнике.

Памћење нам изгледа није врлина, а историју пишемо сваких 25 година изнова. Како коме паше, и кад паше. У забораву смо ипак најјачи!
Да ли је додворавање јаче од разума и истине?

„Олуја“ се брише из сјећања, а нови облик обиљежавања поприма „исмијавање наших страдања“. Рећи ћете, знам, постоји централно обиљежавање те „злочиначке или ослободилачке“ акције. Ја ћу приупитати – постоји ли централно гробље за све избјегле Србе из Хрватске?

Свака насилна смрт има своје мјесто, а многа мјеста још нису обиљежена. Оплакивати се може тамо гдје су рођени сахрањени, а жалити гдје се стигне, зар не? Обиљежавати тамо гдје се скупимо јер је за нас обичне смртнике прескупо ходати за политичарима на мјестима „оплакивања“ које они одреде.

Да ли град Бања Лука има пречих послова па не примјећује какву срамоту ваљају неразумне одлуке градске власти, начелника, побочника начелника, секретара, секретарица, курира, чистачица – ко би га знао ко све није уплетен у ову наказну организацију „догађаја године“.

Припремају се избори, видим ја. Престројавају се снаге, па власт и опозиција копа ровове за робове, али опет на кривом мјесту. Материјала не фали, а земље и онако вишка на све стране.

Игоре, градоначелниче, ако се већ мора одржати „срамота године“ сугеришем да без спавања и стајања весеље исти дан наставите у Книну. У том случају оно ће имати међународни значај. Ја ћу за то вријеме спаковати кофер и полагано, пут под ноге што даље од града који нас је волио, примио, угостио па нас се на крају, ваљда заситио.
Љубав за грађане овог града никада ми неће мањкати!

И коначно: нас Крајишника ионако све мање има, а богами нисмо значајно изборно тијело. Зауставишмо се овдје као слијепац који се изгуби у туђој домовини и у својој несрећи. Зато не обраћајте пажњу на писмо једног занесењака, књижевника у покушају, незапосленог инжењера, страдалника... Ја сам ово морао написати, а Ваше и Божје је да одлучи.

Глава човјеку треба бар понекад да мисли, а у овим врелим данима и мисли 'лапе. Ако потпуно испаре ето и мене на Кастел ту ноћ, код Марије (Терезије) да видим јесам ли жив и да сазнам је ли „Олуја“ у Бања Луци заувијек заустављена.

Дођите и Ви!
Срдачан поздрав!

У Бањој Луци 21.07.2017. Никола Кобац, књижевник у пролазу

Коментари / 72

Оставите коментар
Name

реалност

22.07.2017 11:35

Жао ми је свих који су невино страдали.побијениАл дал се ико запита ко је крив? Ко је србе наговорио да праве државу у држави???????Одбили су план З4 који је предвиђао политичку и културну аутонамију у саставе Хрватске. да се то прихватило не би било ни олује ни жртава ни избјеглица............

ОДГОВОРИТЕ
Name

За Реалног

22.07.2017 11:52

Ко је народ ста питао мајмуне један.Гдје си ти био 95.

Name

Ре реалност

22.07.2017 12:02

Тацно одбили су.Нијео то разлог за притјеривање цијелог народа.За то никад нема разлога.А да је будала било.Било је.

Name

Ре реалност.

22.07.2017 12:17

Ех видите како сте "реални" кад је српски народ у питању. Тацно, није требало протјерати народ без обзира на планове. Али засто ви то урадисте нама Босњацима и засто константно трубите "ви Босњаци сте сами себи криви, исли сте на референдум, нисте прихватили бла бла...". Ста је с тим? Двоструки арсини? Срам вас било Срби.

Name

Кхал Дрого

22.07.2017 12:21

Пази овог што правда ову злочиначку акцију и погром над једним народом (чуј ово, ко је Србима крив, јашта). Такве сподобе правдају и ендехазију, и Јадовно, и Јасеновац, јер та злочиначка акција није нешта друго но заврчна фаза онога што је започело у Јадовном и Јасеновцу. Људи су људи, вазда било, а оваквима трагови смрде нечовјештвом.

Name

Крајисник

22.07.2017 12:23

Ко Хрвате наговори да праве дрзаву у дрзави? Била је Југославија, немој то никад заборавити. Уцинили сте велеиздају. Србе сте избацили из устава. Ни то се никад неце заборавити а ти нрмој сметнути с ума. Засто сте се одлуцили на велеиздају? Због саке долара. А сад сте дузни 80 милијарди, истих тих долара. Како цете то поравнати?

Name

Ре ре Реалност

22.07.2017 12:36

Ко је рекао да је требало прогонити муслимане Ако није Србе није ни друге бу муслимане.Дајте не лупајте.

Name

додиковац

22.07.2017 12:44

СватиСрбине даје твој највеци непријатељ твој лидер и његова погресна процјена Упитај се како дони бомбардовање Србије и изгуби Косово сто одби З4 Сто ми у РС стално измисљас непријатеља аја идем на посао у Тесањ усору одзак грацаницу итд Твојом политком изгубицу и тај посао Из патритизма све сими фабрике унистио и продао А ја зивим и радим код омрзнутог непријатељаНајвеци непријатељ српског народаје његов лидер

Name

Ненад

22.07.2017 14:11

Свака вам цаст господине Никола ако има имало мозга требао би да разумије.

Name

Драгутин

22.07.2017 15:10

Вас су хрвате спасили ови бошњаци из СДА да Српска граница не буде Карлобаг-Карловац-Огулин-Вировитица.Јер кад сте изгубили Вуковар 1991-ве,Туђман је журио да одма 1992-ге направи рат у БиХ да би зауставио Српско напредовање у хрватској.И он преко америке наговара Алију да одбије Милошевићеву понуду за БиХ,да би убацио бошњаке у сукоб тј. јер је 1991-ве ослобођено око пола хрватске тј. потпало под САО крајину!Тако да сте ви насамарили бошњаке да они гину,да би ви себе тј. вас хрвате сачували,јер да се бошњаци нису мешали 1992-ге Српска војска би наставила ослобађање целе далмације и Јадрана.И сад имате целу хрватску и од БиХ сте добили ваш део са федерацијом БиХ,то је била ваша ратна тактика на штету Срба и Бошњака!И улазак бошњака у рат против Срба 1992-ге вам није помого и опет вам је морао НАТО и САД прискочити у помоћ 1995-те да би завршили рат...

Name

Самир

23.07.2017 20:10

За Драгутина...у праву си да је било памети требали смо скупа латински одпад сј...т.

Name

ре Крајисник

24.07.2017 09:33

Драги Крајиснице, погледај Србијански филм Монтевидео који је јако добар, и примјети да је Краљевина југославија приморавала сто отворено се признаје да буду дио те Краљевине. Ако не знас Краљ је прописао устав насилно и укино скупстину. Хрвати никад нису били дио србије, србија је била 600 година отоманска тероторија, босна отоманска дрзава, а хрватска је ипак била граница измедју турака и Беца колико се могло јел. Нису ти Хрвати хтјели да буду у Југославији, али вјерујем да су хтјели Конфедерацију. Ја сје сјецам кад је понудјен З4 и моја бака из Сиска која је избијегла и јадна има трауме сваста видјела несто јос то није био ни бас рат, но било је опасно помислити да се пригвати З4 то је била издаја и то би народ полудио, а Слобо продао све и истоцну славонију, и много тога само људи неце да признају а знају добро то. Данас ти Срба нема и требали су бити протјерани. Оно сто је мени криво је сто су побијени људи (али знам из прве руке да се на пертовацкој цести крило и наурузање у избјеглицким колонама)... но... Ја бих вољео да је након сто је стао рат прво старијим и немоцним омогуцен повратак са посјетом родјака, а онда и да они младји срби из ХР могу да се врате куци, ово сто је ХР направила, монструзно је нису дозволили људима да се врате.

Name

Бансхее

24.07.2017 19:47

Онда им сметала шаховница! Сад се убише за Хрватски пасош. Које су Срби будале, а сваку будалу прогласе водјом, и иду у провалију! Сага се наставља! Срби немају авангарду, тзв. Академија наука зохари,

Name

симо

22.07.2017 11:41

Несто не процитах од тебе додиково љубљењ са цовицем и предају јасеновацке архиве.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Миленко

22.07.2017 12:16

Одговорно тврдим да це следеце године концерт у Бањалуци одрзати Тхомпсон. Ако мозе ХДЗу бити повјерена застита РС у парламенту БиХ, ред је и да њихова музицка звијезда гостује у БЛ. Миле, само дери стоку.

Name

Ре Миленко

22.07.2017 12:39

Добро ти то име.Само да је тацно.Пали,пали,ко пали и сам изгори.

Name

ре ре Миленко

22.07.2017 13:49

Не пали Миленко! Човјек добро каже. Додуше са мало више сарказма, али како и не би, па ми се људи спрдамо сами са собом. Нама, помало, више ништа није свијетло. Остаје једино интерес, власт и моћ за коју се бори владајућа каста не питајући за цијену исте. Не очекујем Томпсона у БЛ али нисмо брате ни далеко до тог.

Name

Миленко

22.07.2017 18:49

Кад мозе ХДЗ бити заститник Републике Српске, засто Томпсон не мозе имати концерт у Бањалуци? Мозе ли ми неко објаснити у цему је разлика?

Name

17 крајиска витеска бригада

23.07.2017 10:44

Драгутине,будала си ал са овим се слазем да су Хрвати добили дрзаву на основу Босњака,јер да смо стали на великосрпску страну Хрватска данас не би постојала.Сваки град у Хрватској би требао да има бисту Алије Изетбеговица.

Name

фоча

22.07.2017 11:45

Ово је нешто што ми је натјерало сузе на очи.Али коме писати.Туга,туга до неба.Зар и највећи српски пораз у прошлом вијеку не можемо честито обиљежити.Па нама су они који нас прогоне наши преставници како неки дан рекоше.Имали ико нормалан да стане пред овај народ и постави националне интересе јер смо стварно дезорјентисани.Ни жртве да нормално споменемо

ОДГОВОРИТЕ
Name

Борислав Радовановиц

22.07.2017 11:45

4. августа 1995. у злоцинацкој акцији "Олуја" убијен је мој отац и ваљда је јасно засто емотивно дозивљавам овакве "спектакле". Мозда је Игору Радојицицу и Милораду Допдику, којима нико у рату није страдао, а знамо и колико су допринијели одбрани српства, тог дана до славља. Мени ето није! Као припадник специјалне полиције био сам у Двору на Уни и извлацио ту нејац из "Олује". Још ми пред оцима стоји та слика патње, боли и страха у непрегледним колонама несрећних људи. Никад то нецу заборавити. Са друге стране, бојим се да Радојициц и Додик те сцене нису ни на телевизији добро погледали, јер да јесу водили би рацуна кад се слави, а кад тугује.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Мрс

22.07.2017 11:59

Ти дебилцино удбаска се не јављај. И ти би био исти и гори од Лукаца само да мозес да додјес до фотеље.

Name

ре Борислав

22.07.2017 12:05

Ма у чијој си ти полицији био и кога си спасавао?? Ђе си био у августу '95? Буди мушко па одговори!

Name

Рајко

22.07.2017 12:49

Борислав требо си ти цуват Хрватску а не борит се за велику Србију бицес истјеран И из БиХ то це ти Миле средит.

Name

Ре Борислав

22.07.2017 12:58

Био сам у ВИИ одреду Бригаде специјалне полиције МУП. Знаци у најелутнијој српској јединици и то је опстепознато. А рекох и гдје сам тацно био и ста сам радио. Него, гдје си ти био кад си тако уфуран?

Name

Лео

22.07.2017 23:40

Свака цаст Бориславе.

Name

Драгутин

22.07.2017 11:46

Ево шта је нама Србима те 1995-те урадила Америка,ЕУ и НАТО?Јел то праведно да на војску САО крајине пошаљу америчке командосе и НАТО авијацију и да Слободан Милошевић као врховни командант СРЈ не предузме тада ништа у одбрани САО крајине???Стварно греота шта нам је све урадио запад кроз историју.Користио је ту покатоличене и помуслимаћене Србе да помоћу њих уништи све Србе православце преко Дрине,то исто су урадили Србима као што су и 1941-1945 уз помоћ трећег рајха и после су нас опет 1944-те америчка авијација бомбардовала српске градове:Београд,Ниш и Лесковац,а четници Драже Михајловића претходно им спасавали пилоте...А НАТО и хрватски авиони су бомбардовали колону Српских избеглица која се повлачила преко Босне према Србији,да би их што мање стигло у Србију!Еј који је то злочин бомбардовати колону избеглица,што то никад савет безбедности УН није осудио?Јел то није ратни злочин?И сад многи кажу како требамо да идемо у ЕУ и НАТО,да нас докусуре до краја???Само нас Русија може спасити од сигурне пропасти и С300.Спасили су Асада и Ирак спасиће и нас Србе и ако Бог да да заједно са Русима повратимо територију коју смо изгубили САО крајину и још 26% БиХ и Косово???Јер то је све наше, душмани су нам то све отели и прогнали наш народ са тих територија на правди Бога...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Киклоп

22.07.2017 12:09

А ста се је ту десавало од '91 до те '95? Знате ли колико зла се је ту сруцило на Хрватски народ?

Name

ТриплеБ

22.07.2017 12:09

По заслугама Драгутине, Бог није чорава мачка! Ваздух трепти... Као да небо гори...

Name

Ре Драгутин

22.07.2017 12:10

Е јеси будалетина..лијечи се

Name

Бато

22.07.2017 12:13

Бато ... нама је схироко и ово сто имамо... цитас ли вијести??? Убрзано изумиремо... сједи гдје си и добро ти је

Name

Ре будало

22.07.2017 12:20

Позивас да вам браца Руси освоје оно сто ти не мозес јел? Ајде крени ако смијес папцино да те накацимо на границу као опомену, п...о једна.

Name

клапац

22.07.2017 12:26

А сто су Крајиснике издали Русија и Србија?

Name

Рајко

22.07.2017 12:53

Оце те спасит Руси ако одес у Русију.

Name

мицека

22.07.2017 13:15

Немој само да насРуси бране Драгутине убкек смо били дољни кад су нас руси бранили.

Name

Драгутин

22.07.2017 14:23

Ми Срби ћемо кад тад да вратимо САО крајину!То ви хрвати мислите у вашим главама да је све готово,ал није,има још до краја да се игра није судија још свиро крај???Неће ни НАТО довека,а ви хрвати сте матора и стара нација и све више одлазите из хрватске за европу!Више вас има у Немачкој и Шведској него у Загребу?Са чим ћете да браните хрватску са праћком?Војска вам се распала, полиција вам бежи у земље ЕУ,ваше новине о томе пишу?Немате људи ни сопствене пожаре да угасите са водом,а камоли да браните хрватску од неког јачег!Мало вас припалило и надимила се цела хрватска за два сата...Ови наши бошњаци кад би их неко наоружо са 10 тенкова заузели би све до и Сплит за 10 дана рата,прегазили би вам херцег-босну и ваш Јадран,мислим кад би било поштено,да се Ватикан не умеша са парама???Ви сте хрвати матора нација,омладину за 20 год. нећете имати више од 100.000 младих људи у целој хрватској, уништи вас бела куга и исељавање,Славонија вам је малте не празна,све старо становништво...

Name

Др.

22.07.2017 15:59

Драгутине узео си погресне таблете крајјна је била сака кукавица осим кад се надеру брље и баје малог книндје какав нато какви бакраци ударили момци са мудима и то је то...

Name

Посавац1

24.07.2017 14:52

Аууу,,сто си ти паметан.Да други гину за тебе неби ли вратили несто сто није васе.Ајде не лупај висе.

Name

Загребчанин

24.07.2017 14:58

Драгутине пази ста пишеш,Хрватска би те могла познати на граници,и шта ћеш онда.

Name

РАСПУЦХИН

22.07.2017 11:54

Све је тачно и све је како рекосте и код мене је скоро па све исто. Мала је разлика јер сам "Олују" дочекао у униформи Војске Републике СрПске а сада сам , као и огромна већина мојих КРАЈИШНИКА грађанин не другог него најнижег реда у том граду и тој републици. И не само да скрнаве сјећање на злочин него скрнаве у Бања Луци и гробове СРБА КРАЈИШНИКА а на жалбе одговарају подсмјехом и (опростите ми сви на изразу) ПОДЈЕБАВАЊЕМ. Рекосте , "кофер у руке па пут под ноге". И ја ћу исто , жалећи што то нисам урадио много прије и што у опште дођох овдје да би био на дну друштвене љествице и гледао ликове којима је дражи "ХДЗ" него демобилисани , незапослени борац ВРС поријеклом из РСК.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Српсла у срцу

22.07.2017 12:06

Путуј игумане и не осврћи се

Name

Упућени

22.07.2017 11:54

Молим вас, па не заказује град концерт већ организатор и писмо је потпуно погрешно адресирано. РС је крива што није одговарајућим прописима забранила одржавање естрадних догађаја у данима када се сјећамо наших стратишта и онда нам се овакве ствари никада не би десиле...писмо је написано искрено и из душе али проблем је много дубљи...

ОДГОВОРИТЕ
Name

братеее...

22.07.2017 12:08

Право је чудо како писмо није послао Додику.

Name

Ре "Упућени" РАСПУЦХИН

22.07.2017 12:49

А ко даје одобрење за одржавање концерта??? "Упућени" у шта???

Name

Упућени

22.07.2017 13:48

Управо о томе говорим - како нисмо системски ријешили ствари и прописима онемогућили одржавање естрадних догађаја у дане обиљежавања страдања нашег народа у Олуји тај дан се у било којем граду може одржати било какав концерт и естрадни догађај. И ево потписујем пошто је тај дан петак да ћемо у читавој РС и Србији имати разноразна дешавања тај дан...ја сам исто тужнијиј него икад због свега али хајмо једном коначно почети размишљати о узроцима умјесто да се стално бавимо посљедицама..толико.

Name

Ре "Упућени" РАСПУЦХИН

22.07.2017 14:31

Нисте Ви разумјели или се једноставно правите да не разумијете? Неко је морао дати одобрење за тај "догађај". Градске власт? МУП? Неко? Било ко? Није то "роштиљање" негдје на обали Врбаса на које се скупило неколико другара. Што се тиче "системског" ријешења , које помињете , "систем" у Бања Луци је под контролом режима већ двадесетак година а у Р. С. скоро исто толико (уз мање прекиде). И Ви сада тврдите да је коначно дошло вријеме за "системска ријешења"? Да ли сте Ви озбиљни или се малчице шегачите са народом , како и иначе ви из режима имате обичај?

Name

Никола

22.07.2017 12:20

Све висе се бојим цињенице да су нам Додика подметле хрватске и стране обавјестајне слузбе!? Све је то перфидно упаковано као борба за Србе а Срба и достојанства је све мање!? Опасна превара је на сцени! Страсно!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Никола РАСПУЦХИН

22.07.2017 12:41

Па како Вам до сада није било јасно. Да им толико смета и да није њихов зар не мислите да га не би могли ријешити као Гадафија? А са 'рватима је он сарађивао и прије рата.

Name

Ма

22.07.2017 12:49

Тако размисља лола Никола, из далека и из близа, потребна је анализа...

Name

Правда

22.07.2017 12:27

Олуја је била часна војничка побједа и одговор једне међународно признате државе на сецесију!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Рајко

22.07.2017 12:59

Правда у праву си дрзава у дрзави не мозе постојат.

Name

Сепаратиста

22.07.2017 13:38

Знаци неко мозе да изврси насилну сецесију а неко не.Сада си управо рекао да је ЈНА имала легитимно право да се сурово обрацуна са насилном сецесијом али ипак то није урадила.

Name

Драгутин

22.07.2017 14:46

А чија победа?Америчка и НАТО,а не ваша тзв. хрватаска?Кад сте ви сами хрвати победили нас Србе кроз историју?Кад?Па Аркан је сам са својим тигровима ослободио пола и више Вуковара 1991-ве,па што се нисте ви сви хрвати дигли да му нешто урадите кад сте тако јаки и способни,немој да лажеш сам себе иди гледај “цртић“ Драгец!

Name

Зоки

22.07.2017 12:32

Само да напоменем писцу у пролазу,колико је у протеклих стотина година српски народ дозивио депакл своје пропасти,то знаци да би ми само требали седјети,плакати,ниста не радити само обиљезавати прослост.То сто се десило у Српској Крајини,страсно је,али за то је неко други крив сто је допустио да се Народ и Војска опусти и да их хрватске снаге лако прегазе,без икаквог отпора,јер сам тад био у рату и знам ста се десило.Пустите Омладину нека пјева и узива на Кастелу јер они су најмање криви за све сто се десавало у рату,а нека Институције и они који су задузени за обиљзавања страдања и побједа нека одраде свој посао.Па није прогласен дан залости у РС.Докле висе назад кад це се кренут напријед,засто висе се ноебиљзавају битни датуми из другог св.рата и тад су Срби страдали као Партизани,али то смо заборавили изгледа да нам то не одговара.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Милојко

22.07.2017 12:46

А да је планирао за 12 јул , рекли би да не постује зртве у Подрињу, да је планирао за 15 јул било би да не постује страдање на Козари , да је планирао за 2 август било би непостивање Пребиловаца итд.....

ОДГОВОРИТЕ
Name

НИКО И НЕКО

22.07.2017 12:53

Како знам за себе а није мало увијек су биле тензије сукоби убијања измедју срба и хрвата. Други свјетски рат је највеце свјетско стратисте злоцина и геноцида и Њемацка је признала и извинула се зртвама поготово зидовимс. А у Босни напаценој земљи од броја становника као један веци еуропски град паметујемо врацамо се уназад народ нема посла нема ста за надати се напуста своје куце и не окрецу се . А ми и даље гласамо за идиоте и даље смо велики цетници и устасе и ко це висе зла утадити муслиману или комсији који није исте вјере. Треба нас сравнити са земљом јер смо постали лоси људи и подрзавамо људе који нас искориставају за свој интерес а свој образ који једино имамо смо давно изгубили.

ОДГОВОРИТЕ
Name

поп

22.07.2017 13:22

Чуват ће Српске интересе Драган Човић исто као што је и Анто Готовина за вријеме Олује.Лакташки Рамбо борац свих бораца му дао овласти.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Коме звона звоне

22.07.2017 13:44

Па растурити концерт намјерно,има хиљаду начина . Који ће нам ку... и ти концерти а овамо глад на све стране.Сиротињу мос зајебават колко хоћеш, она оста сиротиња убога.А јел ми то не знамо ко је Игор Радојичић,Додикова подгузна мува,премазани лопов шљам.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Олуја је

22.07.2017 17:09

Геноцид.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бошко

22.07.2017 17:22

Организатор није градска управа Бања Луке,а управо сам писао градоначелнику Радојичићу који рекао да може замолити да се пролонгира датум одржавања концерта.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Бошко

24.07.2017 11:41

А како су заказали концерт без одобрења градске управе боте црвени?

Name

Никола Кобац

24.07.2017 16:22

Као озбиљан и одговоран покретач „активности“ на заустављању „Срамоте године“ дужан сам истине ради, себе ради, пријатеља и непријатеља ради рећи и ово: Не знам јесам ли први начео болну тему приговора на „весеље“ у дан када би на свим српским прозорима требала горјети воштаница, а свјетла, бар на пет минута угашена бити, али знам да сам искрено, са много туге написао све објављено. Знам да ни у једним новинама нисам нашао свој текст, нити сам га од било кога, или било коју ријеч од некога преписао. Дакле, било би лијепо од „организатора“ да се позвао или прозвао новине које „блате“ и Марији производе неочекиване боли. Или можда трему пред тако важним наступом. (Да ли је „брљезгање“ ако другачије мислимо?) Ваше обраћање јавности је злата вриједно! Господо, зар ви мислите да је народ у Републици Српској малоуман, слијеп, ћорав или неписмен? Зашто се спрдате са народом? Од 365 дана и 12 мјесеци у години ви одабрасте баш 4. август за „Спектакл године“? Која је разлика у пјесми и ономе ко пјева уочи, на дан или на годишњицу смрти? Посебно смрти једног дијела српског корпуса који вјековима живјеше на простору са кога га отјераше, народа који умираше правде и слободе ради? Мислите ли да ће Хрвати на дан пада Вуковара (града у који је симбол хрватске „побједе“) у Загребу организовати „спектакл године“ или „спектакл пораза“? Регионално популарна пјевачица је распродата, кажете? Јел распродат образ српског домаћина? Како се сада преко ноћи нашао слободан термин за 3. август (тај датум је као када би те умјесто у чело убили чекићем у потиљак), а до сада је био заузет? Вас нико није оптужио за циљано „пјевање“ на дан великог страдања српског народа већ за непромишљено урлање у данима када се плакати треба. Моје оптужбе су вапаји до неба и молба да кад већ српски град тих дана пјева да бар ћуте политичари и не осуђују прославу „Олује“ у Книну. Било би коректно, зар не? Нека не оптужује Хрвате и њихово весеље. Они имају државу а ми Марију. Централно обиљежавање „Олује“ у Бања Луци, господо драга никада није било 5. августа, призовите памћење у помоћ и организаторе („Веритас“) тога обиљежавање. Од прошле године (у Бусијама, Република Србија) поче „централно обиљежавање“ Војно редарствене акције „Олуја“. До тада смо се окупљали око својих сјена и својих мртвих како је ко стигао и гдје је стигао. Ове године ће кажу то бити негдје на другом мјесту. Гдје власт одреди. Није Марија(н) једини умјетник, није клавир једини инструмент, нису бубњеви Индијанци, а богами ни Срби из Хрватске – Черкези. Како се не сјетисте да Марију позовете да пјева на дан ослобођења града Бања Луке, а тај 4. август на Кастел сте могли довести српске књижевнике, глумце, ријечи, бесједе, књиге, мисли… Да ли је књижевност умјетност? Није, на књигама се не зарађује. Наравно, како не постоји ни један званични акт (управу сте, без даљњега) који би вам оспорио „спектакл године“ предлажем да не мијењате овај датум. Ма нека весеље траје све до 15. августа када се и посљедњи Србин некако извуче из Српске Крајине, односно државе Хрватске. На вашој страни је Закон, новац и „глазбени“ умјетници! Жао ми је што је изостало оштро саопштење „Срба из региона“ које би ми улило посебну снагу и храбрости у исказивању величине протеста. Накнадно сам сазнао да се ово „удружење“ бави важнијим стварима – ђедовом косидбом, црквеним фолклором, Невесињском пушком. Колиндом, Карамарковим, козама, каравама, коњима, пописима, сугестијама, политиком подржавањима… Али да даље не сипам со на отворену рану сачекајмо „Дан жалости“ који Ви најављујете. Ваљда ће заставе бити спуштене на пола копља, ваљда ће тај дан умукнути весела музика на таласима српских радија, јавних сервиса, ваљда ће новине на насловној страни црнином бити обојане? Марији Шерифовић, као истинском умјетнику ( има ли неке друге умјетности) и побједници Еуровизије, замислите Еуровизије додијелите Орден заслуга за народ и немојте је петљати и гурати тамо гдје не припада. Овдје није у питану умјетност већ зарада и интерес господо, чувари умјетности! Од мене градоначелника Бања Луке, односно г. Игора Радојчића не треба бранити. Нека он сам себе својим дијелима брани. У овом случају није потребно превише памети: Ако градоначелник града у којем се дешава „Спектакл године“ ништа о томе не зна или се ништа не пита нека поднесе оставку. Ако су то његови сарадници, без његовог знања урадили нека их – отјера и убудуће припази што му се у граду дешава. Кажете да је овај догађај „у једном дијелу медија грубо злоупотребљен у дневнополитичке сврхе“? Од куд Вама право да се бавите политиком и оцјењујете докле она досеже, када престаје умјетност а почиње политика? Ако сам политички неписмен, (а јесам) помогните ми, освјестите ме. Видим ја: овдје је политика пјесма на дан страдања, а није политика ако се закључује споразум или договор ХДЗ (Хрватске демократске заједнице) са владајућом српском странком у Српској? ХДЗ је она странка која је ископала раку Србима из Хрватске и сада их са вијеквима њиховог трајања затрпава. Лопату додају „чувари Српства“ док критичари стварнога и даље бауљају по својој неимаштини или сјећањима. Вама желим успјешан концерт, Марији још понеку побједу на европском „wимбелдону музике“, добру продају улазница… свако добро нек' вас са музиком прати. Ми ћемо ту „концертну“ вече, вече уоч' велике Несреће, моје и народа мога, запалити свијеће, помолити се Илији Громовинику и сјетити се да смо некад постојали. Моје патња вам је опроштена! ХВАЛА НА РАЗУМЈЕВАЊУ! Никола Кобац, Србин из Хрватске, Кордунаш, књижевник у пролазу. Доживотни избјеглица. 24.07.2017.

Name

Турбоскара

23.07.2017 20:42

зали бозе народа .Оцемо ли икад доци до памети сваку изгубљену битку славимо ко побједу све нас је мање и мање све смо бједнији и све сиромаснији.Дјеца нам налистају домове хрле у ту исту еу у коју ми нецемо .Огромна људска трагедија олуја бљесак и ста ти ја знам ста висе.Колико је мајко у црнини дан данас оплакују своје најмилије.Ста смо добили да нам борци бацају протезе да је народ гладан зедан бједан.Неко да слави олују као побједу а неко у егзодусу.Ста нам се ово десава па видите и једни други треци како зивимо ко се борио за ово.Достигли смо дно дна у сваком погледу.Унистени смо куртолоски привредно економски и највазније људски без достојанства о цасти.Славимп и гласамо за људе који нас унистисе само да би као контрирали једни другим они и нихова дјеца недодирљиви све богатији на насој муци ми све бједнији у насој муци.Па докле ил је вазно контрирати другоме а бити без циља изгубљен и без перспективе.Зар ноје време да се окренемо себи будуцности нама и насе дјеце а не њима .Није нама нико крив криви смо ми сами себи сто ова агонија идаље продузава сто допустамо ово сто допустамо. Не јеб...е мене сарајево цовиц алија и бакир мене је...у наси продане дусе сто је јос горе а крију ср иза ови из као реда босњака и хрвата Насе највеце зло је насе баја влада рс која гледа само своје интересе а за нас народ боли јр ку...ц ми смо само листиц за гласање који це продузити њихову тиранију крадју унистење свега нас.Народе памет у главу рјесимо се насих издајника насег зла за другецемо лако ал како са насима Унистисе нас ови квази наси васи њихови моји твоји.Гдје су они гдје смо ми гдје су њихова дјеца а гфје наса имају ли за кифлу или 3 милиона км да небуду наркомани паметном доста.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Занимљиво вријеме

23.07.2017 21:54

Немојте само да нас Руси бране. Бране нас цијели прошли вијек и има нас свега четвртина. Ми њих волимо волимо..., а они воле Бугаре, Хрватима дадоше у рату С 300 а нама шипак. Чекамо те њихове превазиђене авионе а плаћамо их и они никад да додју. А годишње произведу 100најсавременији авиона за своје потребе.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре РАСПУЦХИН

24.07.2017 13:04

НИСУ РУСИ хрватима ДАЛИ НИШТА НЕГО СУ ИМ ТРГОВЦИ НАОРУЖАЊЕМ ПРОДАЛИ ОРУЖИЈЕ ИЗ СКЛАДИШТА БИВШЕГ ссср-а!

Name

КОГДЕ

24.07.2017 06:17

Прејако! Свака цаст овом цовјеку а на образ нецовјеку Додику и Радојцицу!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре КОГДЕ

24.07.2017 11:42

Не боје се они Бога ни народа а да образа немају давно су показали.

Name

ГОРКА ИСТИНА

24.07.2017 11:36

Е мој Никола ,често се запитам да ли овом нашем несретном народу ико може отворити очи па да види оно што би видио и обични сљепац и онај који очи нема.Умјесто да на тај дан у свим градовима у РС организујемо јавни час на којем ће мо нашој дјеци и онима који желе да чују истину причати о злочинима над сопственим народом,НЕ ЗАТО ДА БИ МРЗИЛИ ДРУГЕ ВЕЋ ЗАТО ДА ИМ СЕ ИСТОРИЈА НЕ БИ ПОНОВИЛА, ми правимо музички спектакл и ватромет.А толико је дана у години.После оне изјаве да нас боље могу бранити и чувати они који величају усташки покрет и славе олују од оних које је изабрао наш народ сувишно је било шта рећи.За сваког нормалног Србина то је ужасно повјеровати а још ужасније у то вјеровати.А добро смо запамтили како су нас чували и бранили од Јасеновца ,преко Херцеговачких јама па све до последњег рата али је најтужније што ништа нисмо научили.Поштени и честити родољуби који никога не мрзе али највише воле свој народ и своју отаџбину су данас на маргинама друштва склоњени,заборављени а често и проглашени издајницима сопственог народа од оних који су док су најбољи међу нама стварали РС имали неке друге потребе и циљеве.Тужно је и страшно свакоме ко има имало мозга гледати ове наше патриоте како се са задовољством сликају у Мостару испод истог оног знака под којом су наша несрећна браћа побијена и протјерана у олуји а пуна су им уста патриотизма.И они авиони што су убијали невине и измучене људе у колони док су напуштали вјековна огњишта су имали исти знак.Већ одавно ми пљујемо сами себи у лице ,награђујемо лопове и криминалце који нас ради сопствених интереса и богатства годинама уништавају и пљачкају.Подржавамо и ,што је још горе ,нашу дјецу учимо једном накарадном систему вриједности који ће нас на крају потпуно уништити.Ту нашу потребу да сами себе уништавамо и подржавамо сопствену пропаст тешко је објаснити и најбољем психологу.Да ли се уопште вриједи запитати има ли овом лудилу краја?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Никола Кобац

24.07.2017 18:42

Потписујем и молим се да мржња нестане, да истина надјача све лажи, да заблуде потопе олује...

Name

Никола Кобац

24.07.2017 16:28

ОДГОВОР ОРГАНИЗАТОРУ НА САОПШТЕЊЕ О ОТКАЗИВАЊУ КОНЦЕРТА Као озбиљан и одговоран покретач „активности“ на заустављању „Срамоте године“ дужан сам истине ради, себе ради, пријатеља и непријатеља ради рећи и ово: Не знам јесам ли први начео болну тему приговора на „весеље“ у дан када би на свим српским прозорима требала горјети воштаница, а свјетла, бар на пет минута угашена бити, али знам да сам искрено, са много туге написао све објављено. Знам да ни у једним новинама нисам нашао свој текст, нити сам га од било кога, или било коју ријеч од некога преписао. Дакле, било би лијепо од „организатора“ да се позвао или прозвао новине које „блате“ и Марији производе неочекиване боли. Или можда трему пред тако важним наступом. (Да ли је „брљезгање“ ако другачије мислимо?) Ваше обраћање јавности је злата вриједно! Господо, зар ви мислите да је народ у Републици Српској малоуман, слијеп, ћорав или неписмен? Зашто се спрдате са народом? Од 365 дана и 12 мјесеци у години ви одабрасте баш 4. август за „Спектакл године“? Која је разлика у пјесми и ономе ко пјева уочи, на дан или на годишњицу смрти? Посебно смрти једног дијела српског корпуса који вјековима живјеше на простору са кога га отјераше, народа који умираше правде и слободе ради? Мислите ли да ће Хрвати на дан пада Вуковара (града у који је симбол хрватске „побједе“) у Загребу организовати „спектакл године“ или „спектакл пораза“? Регионално популарна пјевачица је распродата, кажете? Јел распродат образ српског домаћина? Како се сада преко ноћи нашао слободан термин за 3. август (тај датум је као када би те умјесто у чело убили чекићем у потиљак), а до сада је био заузет? Вас нико није оптужио за циљано „пјевање“ на дан великог страдања српског народа већ за непромишљено урлање у данима када се плакати треба. Моје оптужбе су вапаји до неба и молба да кад већ српски град тих дана пјева да бар ћуте политичари и не осуђују прославу „Олује“ у Книну. Било би коректно, зар не? Нека не оптужује Хрвате и њихово весеље. Они имају државу а ми Марију. Централно обиљежавање „Олује“ у Бања Луци, господо драга никада није било 5. августа, призовите памћење у помоћ и организаторе („Веритас“) тога обиљежавање. Од прошле године (у Бусијама, Република Србија) поче „централно обиљежавање“ Војно редарствене акције „Олуја“. До тада смо се окупљали око својих сјена и својих мртвих како је ко стигао и гдје је стигао. Ове године ће кажу то бити негдје на другом мјесту. Гдје власт одреди. Није Марија(н) једини умјетник, није клавир једини инструмент, нису бубњеви Индијанци, а богами ни Срби из Хрватске – Черкези. Како се не сјетисте да Марију позовете да пјева на дан ослобођења града Бања Луке, а тај 4. август на Кастел сте могли довести српске књижевнике, глумце, ријечи, бесједе, књиге, мисли… Да ли је књижевност умјетност? Није, на књигама се не зарађује. Наравно, како не постоји ни један званични акт (управу сте, без даљњега) који би вам оспорио „спектакл године“ предлажем да не мијењате овај датум. Ма нека весеље траје све до 15. августа када се и посљедњи Србин некако извуче из Српске Крајине, односно државе Хрватске. На вашој страни је Закон, новац и „глазбени“ умјетници! Жао ми је што је изостало оштро саопштење „Срба из региона“ које би ми улило посебну снагу и храбрости у исказивању величине протеста. Накнадно сам сазнао да се ово „удружење“ бави важнијим стварима – ђедовом косидбом, црквеним фолклором, Невесињском пушком. Колиндом, Карамарковим, козама, каравама, коњима, пописима, сугестијама, политиком подржавањима… Али да даље не сипам со на отворену рану сачекајмо „Дан жалости“ који Ви најављујете. Ваљда ће заставе бити спуштене на пола копља, ваљда ће тај дан умукнути весела музика на таласима српских радија, јавних сервиса, ваљда ће новине на насловној страни црнином бити обојане? Марији Шерифовић, као истинском умјетнику ( има ли неке друге умјетности) и побједници Еуровизије, замислите Еуровизије додијелите Орден заслуга за народ и немојте је петљати и гурати тамо гдје не припада. Овдје није у питану умјетност већ зарада и интерес господо, чувари умјетности! Од мене градоначелника Бања Луке, односно г. Игора Радојчића не треба бранити. Нека он сам себе својим дијелима брани. У овом случају није потребно превише памети: Ако градоначелник града у којем се дешава „Спектакл године“ ништа о томе не зна или се ништа не пита нека поднесе оставку. Ако су то његови сарадници, без његовог знања урадили нека их – отјера и убудуће припази што му се у граду дешава. Кажете да је овај догађај „у једном дијелу медија грубо злоупотребљен у дневнополитичке сврхе“? Од куд Вама право да се бавите политиком и оцјењујете докле она досеже, када престаје умјетност а почиње политика? Ако сам политички неписмен, (а јесам) помогните ми, освјестите ме. Видим ја: овдје је политика пјесма на дан страдања, а није политика ако се закључује споразум или договор ХДЗ (Хрватске демократске заједнице) са владајућом српском странком у Српској? ХДЗ је она странка која је ископала раку Србима из Хрватске и сада их са вијеквима њиховог трајања затрпава. Лопату додају „чувари Српства“ док критичари стварнога и даље бауљају по својој неимаштини или сјећањима. Вама желим успјешан концерт, Марији још понеку побједу на европском „wимбелдону музике“, добру продају улазница… свако добро нек' вас са музиком прати. Ми ћемо ту „концертну“ вече, вече уоч' велике Несреће, моје и народа мога, запалити свијеће, помолити се Илији Громовинику и сјетити се да смо некад постојали. Моје патња вам је опроштена! ХВАЛА НА РАЗУМЈЕВАЊУ! Никола Кобац, Србин из Хрватске, Кордунаш, књижевник у пролазу. Доживотни избјеглица. 24.07.2017.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бансхее

24.07.2017 19:40

Срби јесу сами криви за ту катаклизму. Данас, ове датуме обиљезавати као жалост! Пропале политике Милосевица. Одајмо почаст невиним убијеним. Али на Каштелу се слави, свира.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Бојан Нишевић

25.07.2017 09:14

Па Срби шта сте друго очекивали кад сте изабрали за градоначелника неког ко није Србин?

ОДГОВОРИТЕ