"U jeku kriza nije vrijeme za garažu od 35 miliona KM"

Predstavnici Gradskog odbora PDP i poslanici u NS RS Jelena Trivić i Draško Stanivuković obišli su mjesto na kome treba da bude izgrađena garaža UKC za koju je predviđeno da košta 35 miliona maraka. Njima se pridružio i vršilac dužnosti direktora UKC RS Vlado Đajić koji je pokušao da opravda sva sredstva koja će biti uložena.

Republika Srpska 29.05.2020 | 17:05
"U jeku kriza nije vrijeme za garažu od 35 miliona KM"

Partija demokratskog progresa žestoko se protivi izgradnji podzemne garaže za potrebe UKC RS koja bi trebalo da košta 35 miliona maraka. Iako je nesporno da UKC RS trebaju nova parking mjesta, ovo nije trenutak za jedan ovakav projekat, jer se nalazimo u velikoj ekonomskoj, ali i zdravstvenoj krizi izazvanoj virusom korona, poručuju iz ove stranke.

„Nalazimo se u situaciji kada ležeći pacijenti svakodnevno dobijaju cedulje sa spiskom lijekova i ostalih sredstava koje moraju nabaviti, a troškovi za to padaju na teret njihovih kućnih budžeta. Suočeni smo sa situacijom kada nam kvalitetan zdravstveni kadar odlazi. Odlazio je i prije ove pandemije i to je nešto što će se nastaviti i poslije ove pandemije ako se nešto ne preduzme.“, naglašava predsjednik Savjeta za zdravstvo u Gradskom odboru PDP-a Banja Luka, Mira Gavrić.

Iz PDP kažu i da je način na koji je donesena odluka o tome da se gradi garaža potpuno nevjerovatan.

„Zamislite da oni tu odluku donose na osnovu ankete koju su provodili studenti sa pacijentima. To je u najmanju ruku neozbiljno“, kaže potpredsjednik Gradskog odbora PDP-a Banja Luka Dragan Milanović.

UKC RS neće dobiti samo garažu, odgovara v.d. direktora UKC RS Vlado Đajić, koji se po dolasku predstavnika PDP-a, zajedno sa nekoliko ljekara, pridružio obraćanju medijima. Prozivke da je garaža preskupa i nepotrebna Đajić je pokušao opravdati slikovito, donijevši skice šta će to biti izgrađeno u sklopu ovog projekta.

„Da se ovdje na ovom području ne mogu praviti montažne garaže, što je jedan uvaženi poslanik neki dan pričao. Ovo je jedan lijep i funkcionalan objekat. Ono na šta smo mi ponosni jeste da kvadrat ovog prostora 402 KM. Znači ne znam da li je iko napravio bilo kakav objekat, a ne ovakav, evropski, svjetski za 402KM“, kaže v.d. direktora UKC RS Vlado Đajić.

Ovo je cirkus, poručuje poslanik PDP-a Draško Stanivuković. Dodaje da je obilazak mjesta gdje će se graditi podzemna garaža imao za cilj da se građanima pokaže gdje se i u koje svrhe troši javni novac.

„To je ogroman novac sa kojim smatramo da u najvećem obimu mogu biti pokriveni troškovi nove bolnice u našem gradu. I to je ideja koju mi njima predlažemo. Da od ovakvih javnih nabavki odustanu, jer ovo nije prioritet. Nova bolnica koja jeste prioritet za Banjaluku, koji mnogi manji gradovi imaju, značila bi da će ova pomenuta parking mjesta koja sada imamo, biti potpuno dovoljmna i zadovoljavati kapacitete Kliničkog centra“, ističe predsjednim Gradskog odbora PDP-a Banja Luka i narodni poslanik Draško Stanivuković.

Izgradnja nove bolnice u Banjaluci, koju predlažu u PDP-u, omogućila bi smanjenje broja pacijenata na UKC RS za 60%, jer se u ovoj ustanovi i liječi najviše građana iz Banjaluke, dodaju iz PDP-a.  

BN TV

Komentari / 28

Ostavite komentar
Name

Jadar

29.05.2020 15:14

Stanivukovic je Robin Hud naseg vremena.Ide pravim putem,i mislim da ce Banja Luka,i R.S.,dobiti pravog gradonacelnika. Njegovim idejama nema prigovora. Ovakvim postupcima i smanjenjem nezakonitog trosenja u Srpskoj treba da ostane godisnje min 500 miliona km,koji se mogu iskoristiti u prave stvari a ne za bahatu vlast,tj za borce,nezaposlene,za zdravstvo,privredu i poljoprivredu,nauku,kulturu,obrazovanje,sport,mlade,itd....

ODGOVORITE
Name

Nada

29.05.2020 15:50

Draško ih je natjerao da odustanu od šatora a sad će odustati i od garaža.Strašljivi su ovi političari- mafijaši.

Name

Uhh

29.05.2020 17:14

Dzajicu ko je odgovoran za smrt trudnice i bebe? Sa tim se ti bavi a ne nekakvim garazama.

Name

Bobek

29.05.2020 18:26

Za 35 miliona smo mogli kupiti sedam mobilnih bolnica?????

Name

Direkt

29.05.2020 20:39

Sve para se nema za poljoprivrednike, samozapošljavanje, borce, kad ono ima se za 35 miliona KM za parking iza jedne bolnice. Kao da je posut srebrom! Da stvar bude zanimljivija, najveći lobista za taj parking je direktor bolnice, kojem je miliji parking od pacijenata.

Name

Ad

29.05.2020 15:32

Umjesto garaze treba povecati obim gradskog saobracaja na lokaciju bolnice da se gradski prevoz vise koristi a i ujedno smanjiti guzve u saobracaju. Time bi bilo i manje zagadjivanja okoline od stetni gasova.

ODGOVORITE
Name

Al bi bilo

29.05.2020 15:36

dobro kad bi se u BL ili bilo gdje drugo kod nas osnovao kakav Universitet, poput onoga Stanford koji je pokretac Silicon Valley-a, u kojem bi se mladi ljudi obucavali struci i poslovanju, osnivanju obrta. Na taj nacin bi talenti ostajali u nasoj zemlji a ne napustiti zemlju i negdje u tudjini poceti iz pocetka, kao nadnicar nekom drugom koji u svojoj zemlji i kod svoje kuce posluje i imperije stvara. Razmislite o ovome, treba poduzetnicki duh u narodu probuditi koji je decenijama ugasen bio, izumro.

ODGOVORITE
Name

Zelena povrsina

29.05.2020 16:00

Ovo je jedna od posljefnjih zelenih povrsina gde ljudi se restartuju, mogli su nav starim garazama radit tri sprata, grad ima problem manjka zelenih povrsina za restart gradjana od urbanog ludila,

ODGOVORITE
Name

Боки

29.05.2020 16:10

Вјероватно је та гаража "уградбена" најмање 20% за моћнике, али заиста у УКЦ недостаје гаража. Ту су (у нормалним околностима) пацијенти из цијеле РС + за неке прегледе и из два Кантона из ФБИХ. Па само запослени попуне сав паркинг тамо, а тротоари и сл. служи за паркирање. Прича о додатним аутобусима (који су у БЛ посебна прича) за горе су глупост јер тамо нико не иде здрав, и већина и није за аутобусе (разносе болест, подложнији су болести , ограниченост кретања итд. итд.).

ODGOVORITE
Name

Mm

29.05.2020 17:13

Stvarno bruka i sramota.Narod ogolio do zadnjeg,a toliko novca dati za garaze.To je suludo.

Name

Milidrag

29.05.2020 17:53

Pa hvala bogu da se ugrađuju, tako to Miline srbende stalno rade, svaki tender ima podizvođače radova a svi se masno ugrade a ovamo RS u srcu, bahate mrcine.

Name

GARAZA

29.05.2020 17:28

Djajic rece na skupstini da ce se parking naplacivati 1km, sto bi znacilo prema racunici ekonomista da ce se novac vratiti poslije 15 ili 20 godina, a nakon toga je cista zarada. Sta je tu toliko lose? Da li je u vrijeme kada je Ban Milosavljevic pravio Banski dvor bilo sirotinje? Jest i vise nego sad, pa su ppet ljudi gradili u protivnom ne bi u ovom gradu ostalno nista vrijedno pomena.

ODGOVORITE
Name

555

29.05.2020 17:55

Nije problem da se gradi, nego cijena je nabijena i nije vrijeme, pa što kaže Draško može se bolnica za te pare napraviti.

Name

Bane

29.05.2020 17:59

Re Garaža. E prava si garaža. Pa dobro ljudi kažu da za 35 miliona mogu napraviti novu bolnicu u gradu a ono gore na paprikovcu da bude bolnica za ležanje bolesnih i onda će i onaj parking biti dovoljan. Nije u tom problem već ko će dobiti ono atraktivno zemljište u C grada gdje je bila stara hirurgija i kao u svemu što su radili i ovde je samo u pitanju novac i ko će koliko jamiti...

Name

re

29.05.2020 18:07

Za 30 ili 35 miliona se ne moze napraviti klinicki centar, a vjerovatno ni bolnica. Kako si uspio da povezes lokaciju kod stare hirurgije sa pricom o ovoj garazi nije mi jasno. To je sasvim druga prica. A da ce biti borba za tu zemlju, bice. Mada mislim da ce atraktivnost tog zemljista opasti sad kad obnove dzamiju u blizini.

Name

Re

29.05.2020 18:21

Bote, nije vrijeme za garaže. Ne znam da li znaš šta su prioriteti?

Name

re Bane i 555

29.05.2020 20:26

Da je nabijena cijena, vjerujem u to, ali da se moze za male pare napraviti takodje sam svjestan da ne moze. Takodje prica o tome da se bolnica moze napraviti za 35 miliona km mi zvuci nevjerovatno jeftino i mislim da se niko nije upustio u ozbiljnu analizu da li je to moguce, vec je to bio proizvoljni komentar. Sto se tice vremenskog trenutka, o tome sam vec pisao. Nije bio ni vremenski trenutak da se gradi Banski dvor i druge gradjevine zbog krize, ali su ipak izgradjene. Kad bismo isli tom logikom, kroz istoriju, jako malo ili nimalo "monumentalnih" objekata bilo gdje u svijetu pa i u BL bi bilo napravljeno. BL svakako treba biti nas glavni grad i kao takva zahtjeva odredjene institucije kako u nematerijalnom tako i u opipljivom, materijalnom, smislu. Da, potrebno je mnogo novca da se takvi objekti naprave, da se krade krade se, ali ovde se nije govorilo o ugradjivanju vec o vremenskom trenutku i (ne)postojanju potrebe da se gradi takvo nesto. Licno mislim da je nesto takvo potrebno ali uvazavam i drugacije misljenje.

Name

Garaza

29.05.2020 17:34

Ako ista treba graditi to je garaza u UKC. Ko god je prisiljen ici gore zna kakve su muke za pronaci parking mjesto i koliko je zagusen prilaz i u hitnim situacujama. U UKC dolaze najtezi bolesnici iz cijele RS i dijela Federacije, dnevno hiljade pacijenata. Ne razumijem da neko normalan moze reci da nam ovo nije potrebno i kociti izgradnju.

ODGOVORITE
Name

Direkt

30.05.2020 12:28

Da, ali baš za tolike pare?

Name

Pogotovo

29.05.2020 17:37

U jeku strasne, teske ekonomsko socijalne krize,koju je ova vlast u kontinuitetu i izazvala.

ODGOVORITE
Name

re

29.05.2020 17:48

Velika svjetska ekonomska kriza postojala je od 1929. do 1936. godine. U Banjaluci je u tom periodu izgradjena zgrada opstine, Banski dvor i Hram Hrista Spasitelja, obiljezja grada. Da se ban Milosavljevic vodio tom logikom ovaj grad bi bio totalna bezlicna masa zgrada i jedna velika spavaonica. I sada je ali u tom slucaju bi bio jos vise.

Name

U ovom slucaju

29.05.2020 19:20

Je upitanju pljacka, kroz te gradnje, kako bez krize tako i sa krizom. Kriminal je sve okovao....

Name

Ogorcena

29.05.2020 19:17

DRASKO JE POSTAO IDOL ZA GRADJANE RS SVI PRICAJU SAMO O NJEMU SVI GA PODRZAVAJU DA ISTRAJE U SVIM AFERAMA RAZOTKRIJE I ONI ODUSTAJU EVO I OD GARAZA CE ODISTAT JER TO JE VAN SVAKE PAMETI SAD TOLIKI MILIONI MOGU U BOLJE DA SE POTROSE A PROSIROTI ONE ZELENE POVRSINE SVE PRETVORITI U PARKING

ODGOVORITE
Name

Mladen

29.05.2020 21:59

Treba napraviti ovu garazu vise i onu guzvu i rulju skloniti sa trotoara. Pa ne moze se nikako prici bolnici od auta. To nema nigdje i na toliku bolnicu odavno je trebao parking.

ODGOVORITE
Name

Direkt

30.05.2020 12:31

Da, samo šta će im toliko novca za parking? Pa zar očekuju nekog šeika da se razboli i da parkira tu svoj Ferari. :)))

Name

Aman zaman

30.05.2020 06:49

Ovo nema nigdje. Najsiromašnija i najbjednija regija Evrope gradi najskuplji parking..??!!

ODGOVORITE
Name

Nije šala

30.05.2020 21:11

I to na kredit. Ulaze u toliki kredit zbog preskupog, prenaduvanog parkinga.

Name

Zalosno

30.05.2020 16:04

Dok se garaza zavrsi i pocne da vraca novac od parkinga nece vise biti zivog ni jednog invalida, borca a i mnogi civili ce pomrijeti zato sto su aparati neispravni. Onda ce vlast reci eto vidite da je dobro sto smo napravili kao i Banski Dvor ali niko nece spomijati da su placeni zivotima hiljada nesrecnih ljudi koji nisu imali osnovne uslove za lijecenje.

ODGOVORITE