Nema kraja aferi oko zemljišta stare autobuske stanice

Kakav će biti epilog afere zemljište stare autobuske stanice u Banjaluci. Još jedna afera zbog koje nikoga neće zaboljeti glava ili će reagovati nadležne institucije?

Republika Srpska 29.02.2020 | 19:39
Nema kraja aferi oko zemljišta stare autobuske stanice

Zbog gubitka zemljišta u centru grada vrijednog desetine miliona opozicija traži vanrednu sjednicu banjalučke skupštine. Traže odgovore na pitanja - ko je kriv što je grad izgubio možda najvrijedniju lokaciju i ko će se okoristiti gubitkom imovine građana Banjaluke?

Opozicija nema snagu da zakaže vanrednu sjednicu jer ima samo četiri odbornika, a teško može računati na podršku odbornika vladajućih stranaka.

Gradonačelnik Banjaluke Igor Radojičić je već najavio informaciju o gubitku zemljišta ali kroz redovnu proceduru.

Na konferenciji koju je prije nekoliko dana održao zbog odluke Ustavnog suda kojom je uvažena apelacija i kojom grad gubi zemljište Radojičić se više bavio Ustavnim sudom nego pitanjima kako je uopšte došlo do toga da grad izgubi imovinu.

Ipak, je napomenuo da posla ima za istražne organe.

Ukoliko je i bitno, strane sudije nisu učestvovale u donošenju predmetne odluke a apelaciju su usvojile sve domaće sudije pa i one iz Republike Srpske. Afera zemljište stare autobuske stanice traje 16 godina a grad će zbog neobjašnjivog navodnog gubitka dokumentacije ostati bez izuzetno vrijedne imovine.

U gradskoj upravi tvrde da će nastaviti borbu. 

Banjaluka je zemljište u centru grada izgubila konačnom odlukom Ustavnog suda BiH. Ostaje da se vidi ko je sve upetljan u klupko zemljišta Stare autobuske stanice i hoće li biti pokrenuto pitanje odgovornosti onih koji su omogućili da grad izgubi vrijednu imovinu.

BN TV

Komentari / 38

Ostavite komentar
Name

Mile

29.02.2020 19:17

Bit ce kako ja kazem, ja sam vlasnik, - nista.

ODGOVORITE
Name

Gagi

01.03.2020 06:31

Pa ko ce biti upetljan,Mile i kumovi.

Name

Goca BL

01.03.2020 07:12

Izgleda da je i Radojicic unovcio svoj dil, ha, ha.. Dobro uradjeno jer od piralena nije imao nista!

Name

Neznalice

01.03.2020 09:11

Gradske neznalice pokusale da otmu privatizacijom stecenu imovinu pa sad Ustavni sud optuzuju za presudu. Znaju gradjani da lazete a znate i vi da imate odgovkrnost jer ste uvukli grad u pravnu bitku koja je unaprijed izgubljena. Sad nakon 17 godina mi gradjani moramo da platimo za vase nesavjesno postupanje. Niste trebali da privatizujete ili ako vec jeste privatizovali onda ste morali ili da ih podrzite ili da pregovarate ,ovako ste nanijeli stetu svima. Sud je kriv zato sto nije divljastvo i otimacinu legalizovao?! Kakva zamjena teza!!!

Name

Re neznalica

01.03.2020 15:18

Umjesto da kritikujes onu vlast koja je privatizirala muzej mislim da to nema nigdje u svjetu, ti kritikujes ovu vlast koja je pokušala ispraviti nepravdu. Fino si kazao pre 17 godina. Pametnom dosta

Name

kondormile

29.02.2020 19:26

Radi ove parcele dva ubistva Rada Dojčinović i Milan Vukelic

ODGOVORITE
Name

Darko M

29.02.2020 20:09

Još je presudom rečeno da Banjaluka mora platiti 40 miliona odštete.

ODGOVORITE
Name

Re

29.02.2020 21:15

60 MILIONA...!!!!

Name

Uzasno je

01.03.2020 08:56

Spominjati ljude koji nisu zivi oko necega za sta niste sigurni. Ovdje je sve jasno, ljudi privatizovali a vjerovatno nisu bili politicki podobni pa im to pokusali politicari oteti . Sud je ocigledno donio ispravnu presudu cim se politicari ovako gloze . Naravno da treba da plati grad odstetu za 16 god maltretiranja i naravno da neko iz gradske admin.treba da snosi posledice.

Name

Ko ce da

01.03.2020 09:01

Odgovara , zato sto je napravljena steta zbog nesavjesnog postupanja. Svi u gradu su znali da je privatizovan AP i da nema osnove grad da otima i nesavjesno koristi oteto zwmljiste, ovako su svojim postupanjem ostetili gradjane za silne milione i sad neko drugi kriv. Znali ste da bespravno uzurpirate parking i naravno da to sad moramo da platimo. Ukoliko to niste znali onda treba da odgovarate po dva osnova ,po osnovu stete koju ste prouzrokovali i po osnovu laznog predstavljanja gradjanima grada BL.

Name

???

29.02.2020 21:28

Jel mi može kazati ko je privatizivo i kada muzej? Mislim da je ovo jedinstven slučaj

ODGOVORITE
Name

Banjalučanin

29.02.2020 21:31

Banjalučani zar ovo da vam rade Kajo, Jaric , Špirić , Stevandić k Radojičić, Cvijanovićka , Tegeltija , da li ste vi normalni imate li imalo mozga , tjerajte ove seljake sa vlasti ni djeca vam neće imati šta jesti , pa uništiše vas ove seljačine koje su okupirale Banjaluku iz Mrkonjića , Drvara .....

ODGOVORITE
Name

Jaffa

01.03.2020 07:22

Kukavičluk se usadio u mozak.

Name

Ja

01.03.2020 09:00

Nemoj lagati kad ne znas nista. Sve je krenulo za vrijeme vlasti SDS a i PDP a kada je uradena privatizacija autoprevoza. Od tada sve krece.

Name

Igore

01.03.2020 09:13

Sram te bilo zasto manipulises gradjanima!

Name

Re ja

01.03.2020 15:09

I da je tako svi ti isti su sada kod vas , Stevandić, Čavić, Kalinić,, jesu li to ti od tada , i na kraju imali ste 15 godina da to riješite ali niste jer je Snsd 20 godina na vlasti u Banjaluci i sav kriminal je u Banjaluci i tu nema ni SDS ni Pdp

Name

Patriota BL

29.02.2020 21:33

Treba pitati zasto je dozvoljeno da to zemljiste ide u privatizaciju, zasto niko nije iz grada prigovorio prije privatizacije.., tu treba traziti krivca.., sad kad je to vlada RS prodala.., ko god da je kupio on je savjestan kupac. Kupio, platio i sad je gotovo... kupac tu nista nije kriv. Pogresno se to tumaci u javnosti

ODGOVORITE
Name

Ministar

29.02.2020 22:32

Ne lupaj. Ja nisam pristalica ni crvene bande ni sds-a i napadam i jedne i druge ali ovo je u privatizaciji bilo rijeseno. Cak daleko prije privatizacije. Banja Luka je za staru zgradu zeljeznice stanice Banja Luka autoprevozu dala drugu nekretninu. Tj. lokaciju na kojoj se trenutno nalazi autobuska stanica Banja Luka. Govorimo o periodu 1980.-1990. Vec tada je Banja Luka bila vlasnik te imovine. Poslije su nestali dokumenti i na osnovu nepostojanja dokaza autoprevoz je tvrdio na sudu da su oni i dalje vlasnici. Pitanje je kako su nestali ugovori i kako autoprevoz moze da objasni vlasnistvo nad trenutnom lokacijom autobuske stanice. Oni su to dobili u zamjenu dakle i tu mora biti trag ali su tragovi naprasno nestali i u gradu a i sud je zanemario mnogo toga. Klasican kriminal vlasnika autoprevoza. Prevario je grad, drzavu cak i male akcionare osnivajuci preduzece neobas i unistavajuci preduzece autoprevoz ad. Na sve to on i dalje vrsi javni prevoz u Banja Luci autobusima kojima svako malo otkazu kocnice ili su zbog drugih kvarova tehnicki neispravni. Ja mislim da drzava treba odbiti dogovor oko ovog objekta. Neka autoprevoz bude vlasnik a posto je objekat nacionalni spomenik neka ga on mora odrzavati i neka mu drzava ne dozvoli promjenu namjene. Kad vidi da je galerija neisplativa i da mora odrzavati spomenik po skupoj cijeni sam ce ga dati ili ce propasti.

Name

modricanin

01.03.2020 08:04

To je zemljiste vjerovatno nekad bilo dio jedne cjeline ali je preknjizavanje na nove vlasnike izbrisano u zemljisnjim knjigama do vremena kad novim kupcima u privatizaciji odgovara. Zbog toga je toliko skandala i ubistava u geodetskoj upravi.

Name

Igor

01.03.2020 09:00

Rjesite ubistvo Vukelica , kazete ko su nalogodavci i onda im dzaba 60 i 100 miliona .

Name

Re Ministar

01.03.2020 09:42

Ministre, samo naivni bi povjerovali u navedenu kradju dokumenata koja bi bila u bar 4 razlicite arhive ipak govorimo o ex Yu. Prije da se radi o pokusaju da se napravi afera a realno ljudi su regularno privatizovali. Cak i da je uradjena zamjena a ocigledno da nije , opet to u procesu privatizacije pada u vodu jer je ista iskazana i prodata u bilansima preduzeca koje se privatizuje. Dalje , privatizaciju je radila drzava a samim ti i preuzela odgovornost prema svim ucesnicima u procesu privatizacije . Grad je imao na uvidu dokumentaciju preduzeca koje se privatizuje i mogao je dati primjedbe prije samog procesa , vise od godinu dana je imao na raspolaganju . Prije da se radi o pokusaju prevare i otimacine od invwstirora koji vjerovatno nisu politicki podobni. Nema nito jedan nezavisan i nepristrasan sud na svijetu koji bi u ovakvom slucaju presudio u korist grada .

Name

RE za re Ministar

01.03.2020 09:53

Heehe he ,ha ha ,mislim o drugim privatizacijama !!!!A izgleda da je samo ta bila poštena i da je imala podatke u nekoliko arhiva!!!!Možda jeste,jer ne bi vi tako branili nešto da to nije istina,JASNO!!!!

Name

Banjalucanin

29.02.2020 21:39

Ako neko u privatizaciji kupi firmu, kupio je i prava i obaveze.., i ti kupci su kupili i dugove i imovinu.., i to od Vlade RS. Ako je ta stara stanica bila izkazana kao imovina. Ne moze to grad ni osporavati poslije.., mogao je prije, ali ocigledno nije, i tu je napravljen propust.

ODGOVORITE
Name

Igor

01.03.2020 09:04

Projekat za zgradu napravljen prije 15 godina . Jos samo neka Kastel poravnaju i naprave Banjaluku na vodi . Narod najvise voli Leb i sol .

Name

re

01.03.2020 09:28

Kupio je pravo i obaveze ,naravno!!!!Ali kakvo je zaista kupio pravo ????Ko je i kako i šta propustio u procesu privatizacije????Znate li vi da je postojala i Komisija za reviziju privatizacije.Ta komisija je popunjavana nestručnjacima,ili stručnjacima koji su potkupljivani(čast pokojnom Savi koji je najveći stručnjak i strai knjigovođa).Ta komisija je napravljena formalno,kao što je i privatizacija bila formalna jer je to bila otimačina od naroda .Onaj koji je poznavao Zakon Ante Markovića,Zakon koji su napisali naš poslije rata,ko je učestvovao u tome i pratio to(a ima takvih),odlično zna šta je i kako !!!!

Name

Milos

29.02.2020 21:43

Sta kaze nas gradonacelnik, " udar Ustavnog suda na RS" pa nije druga strana Centrotrans Sarajevo, nego domaca firma, sa teritorije grada.

ODGOVORITE
Name

Pravnik

29.02.2020 21:48

Pa neka grad sad plati, i treba.., maltretiraju ljude 16 godina, koliko znam to je posteno kupljeno u privatizaciji i to je drzava prodala.., oni bi prodali uzeli pare a onda poslije puj pik ne vazi.., kakvu poruku tako ostavljaju investitorima...

ODGOVORITE
Name

Slavko

01.03.2020 00:27

Ne, ne grad da plati ( bolje rečeno Banjalučani), nije grad kriv, veĉ to treba da plati Dragoljub Davidović .

Name

Banjalučanin

01.03.2020 06:37

Pošteno i to od privatnih lica kupili su ljudi i PARKIČ KOD POZORIŠTA pa se USKORO nadajte ograđivanju i cirkusu!

Name

re

01.03.2020 09:19

Rzmišljanje i stavove koje ti iznosiš mogu da iznose samo oni koji imaju interes od ovog posla,ili totalno neupućeni u proces privatizacije i sve što se dešavalo u procesu privatizacije u RS.Poznavalac procesa privatizacije sa pravnog i ekonomskog stanovišta u ovom i mnogo drugih poslova PRIVATIZACIJE U RS (sve na isti način) može da primjeti niz namjernih grešaka,svjesnih nečinjenja i mnogo ,mnogo zloupotreba zakona tj neprimjenjivanja adekvatni zakona.Zemlja koju je koristio autoprevoz kao a.d .je dobvena kad i od koga????Šta je bilo u bilansu,a šta u zk i zašto su zk bacani i falsifikovani ,itdA još gore je ,što ima primjera privatizacije nekih društvenih preduzeća (jer se manipulisalo šta je društveno a šta državno)koja su odrađena sasvim drugačije jer nisu tajkuni imali interesa po pitanju zemlje!!!

Name

Grad

29.02.2020 23:00

ce platiti ali ce se lopovi opet ugraditi!

ODGOVORITE
Name

nero

01.03.2020 09:39

Naravno!!!!Jer u političkom savjetu SNSD,sjedi tvorac Zakona o privatizaciji i lik koji tačno zna koji je papir i gdje falsifikovan ili svjesno zaturen,odnosno šta bi sa 5% restitucije itd itd itd .Naravno ima takvih u PDP,SDS (ne mnogo) ,sve zanju al ćute svjesno ,tj reaguju tačno toliko koliko njima treba!!!!A oni koji znaju i koji bi narod stvarno pomogli i borili se za neku istinu i pravdu,eeeee ti narodu ne trebaju jer narod takve pljuje i omalovažava ,narod voli lopove ,narod voli silu i domaću i stranu!!!!

Name

Аполо 11

01.03.2020 00:31

Све је наштимано , Игор 'лафо' као наручује истражне органе,брижан за град,ух . У овом режиму непостоји функционер који брине о грађанима и имовини грађана само гледају гдје се шта може смутити за свој џеп.

ODGOVORITE
Name

MIRELA

01.03.2020 06:27

KAKO SE PONAŠATE IZGUBIĆETE I PARKOVE A JEDAN ( ONAJ KOD POZORIŠTA) JE 15 g.VEĆ GRUNTOVNO VLASNIŠTVO DVA PRIVATNA LICA!

ODGOVORITE
Name

Marko

01.03.2020 06:33

KOLIKO STE SPODOBNI DOKAZUJE I TO DA JE PARKIĆ KOD POZORIŠTA VLASNIŠTVO DVOJICE BANJALUČANA KOJI ZASAD NEĆE DA IDU NA VLAST I OGRAĐUJU PLAC!

ODGOVORITE
Name

XL

01.03.2020 07:44

SVE JE TO S RAČUNATO URAĐENO JER NEKI KOIH SE NEŠTO PITA RADE ZA LIČNE INTERESE A NE ZA GRAD I NAROD! I SADA TRAŽE NEKA OPRAVDANJA, ŽALOSNO!

ODGOVORITE
Name

borac

01.03.2020 09:24

A sta je to grad izgubio ako zemljiste pripada autoprevozu jos pojedini nisu iskoracili iz komunizma.

ODGOVORITE
Name

re

01.03.2020 10:38

Pa šta je to RS izgubila ako vojnu zemlju proknjiže na tamo neku ...........ili poljprivredno zemljište .........Ne znam u kakvom kntekstu spominješ komunizam al moraš znati da su nam stranci popili mozak sa privatizaciom.Titular,titular ,titular pa će sve da krene i pokrene se!!!!Šta se pokrenulo?????Jasno je jedino da su razni interesi sa strane opustošili Balkan i ne žele napredak ,već propast i da su to globalna kretanja na štetu nas svih naroda!!!!A jasno je i da se dešavaju neki sukobi unutar snsd i u Banjaluci i na Palama sa nekim vlasničkim strukturama ili je to samo marketinški trik pred izbre ,jer ljudi nisu ništa napravili u tim lokalnim zajednicama!!!!