Odluke Haškog suda su političke

Predsjedavajuća Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH i zamjenica predsjednika HDZ-a BiH Borjana Krišto  danas je u Sarajevu, upitana za očekivanja u vezi s izricanjem konačne presude u predmetu „Jadranko Prlić i drugi“, izjavila novinarima da ne bi govorila o iščekivanjima.

Bosna i Hercegovina 28.11.2017 | 17:08
Odluke Haškog suda su političke
Za mene, kao nekoga ko je pravnik, treba to da kaže sud. Ali ono što mogu reći i što svi znamo, Haški sud je politički sud i očekujem takve odluke. Kakva god ona bude, u svakom slučaju ona ne može biti drugačija - kazala je Krišto.

Dodala je da, što se tiče udruženog zločinačkog poduhvata, „nijedno nezavisno pravosuđe, pa ni Međunarodni sud, ne poznaje institut kolektivne odgovornosti“.

- Tako da udruženi zločinački poduhvat je jedna konstrukcija koja se uradila na takav jedan način. Prema tome, neka sud kaže svoje, neka utvrdi određene činjenice, a to ni na kakav način, po meni, ne može uticati na trenutne odnose niti na neke buduće odnose unutar konstitutivnih naroda pa i BiH - navela je Krišto.

Jednostavno, ponovila je ona, to je politička odluka.

- Žao mi je zbog ljudi koji su proveli tolike godine tamo, a da se nisu neke stvari dogodile i iza čega ne stoje. Naravno da se ratna pravila, u vrijeme rata, svugdje krše. Naravno, žao mi je svih žrtava koje su se dogodile u tom ratu od bilo koga. Ali želim reći da ono što je bila zadaća Haškog suda jeste da radi na pomirenju. Mislim da svoju zadaću, na neki način, nije ispunio - zaključila je Krišto.

Predsjedavajući Žalbenog vijeća Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju (MKSJ) Carmel Agius, ujedno i predsjednik MKSJ-a, u srijedu, 29. novembra, izreći će konačnu presudu u predmetu "Jadranko Prlić i drugi".

Jadranko Prlić, bivši predsjednik Hrvatskog vijeća obrane (HVO) i vlade "Hrvatske Republike Herceg-Bosne" i ostali osuđeni u ovom predmetu (Bruno Stojić, Slobodan Praljak, Milivoj Petković, Valentin Ćorić i Berislav Pusić) u prvostepenom postupku osuđeni su na ukupno 111 godina zatvora.

(Fena)

Komentari / 30

Ostavite komentar
Name

Ustaško kopile

28.11.2017 16:13

Sud za ratne zločine nije pedagog u osnovnoj školi da radi na pomirenju. Svi ćete vi doći na red, stoko ustaška!

ODGOVORITE
Name

usta ja, ustaše svi u zgb

28.11.2017 17:22

Dakle, Ante gotovina je oslobođen po političkoj presudi, znamo mi to dobro, a dobro je da si i ti priznala. Vi iz HDZ a ste politički paraziti, defakto manjina u državi ima trećinu vlasti i tražite još. MI očekujemo potvrdu prvostepene presude gdje je Hrvatska optužena za udruženi zločinački poduhvat u BiH.

Name

Boro

28.11.2017 17:40

Sud je trebao da ima jednake arsine za sve i to bi već bila smjernica ka boljim odnosima. Sud je vise nego politički i poslednji primjer sudenja Mladicu je pokazao to. Za onolike zlocine nad Srbima muslimanska strana je dobila ukupno 42.godine, a to bi bila mjera za za jedno monstruoznije ubistvo. Spaljena su sela, gradovi, a na hiljade, srpaski civila masakrirano i? Ovaj sud je isao iatom trasom kao i politika međunarodne zajednice koja je sistemom jedni su dobri , a drugi loši produzila stradanje svih naroda. Danas ti isti za svoje greške utrpavaju Srbima. Da se primjetiti i to da svi u BiH znamo kako je ta ista ekipa djelovala u Svjetu i tu su jedinstvenog mišljenja, jedino ivde su ti isti bili uredni. Koliko je to logično? ?

Name

ms

28.11.2017 18:01

Stoka ,koljaci, banda. Koljaci vratite Srbima imovinu dao dragi bog do vam nazlo svane i moje ste pretke spalili u Jasenovcu.

Name

re Boro

28.11.2017 18:14

mani šuplje, dokaze na sunce i pravac prvi opštinski sud u RS, ta priča je najobičnije laprdanje, koliko su do sada sudovi u RS-u procesuirali predmeta ratnih zločina nad Srbima???

Name

Predo

28.11.2017 16:14

Politički nepolitički sud, kako god bilo vi sutra če te ostati zapanjeni presudom ustaškoj šestorki. Naravno tu je i agresija Hrvatske na BIH, udruženi zločinaćki poduhvat.

ODGOVORITE
Name

re

28.11.2017 16:50

Ako mislis da ce ih osloboditi,nema nista od toga.Vjerovatno ce manje vise samo potvrditi prvostepene presude.

Name

Gol men

28.11.2017 17:32

Hrvatska je imala udruzeni zlicinacki poduhvat jer su njeni aktivni oficiri i regularne vojne i policijske agencije su napale suverenu drzavu BiH to su cinjenice vazduhoplovstvo Hrvatske je krseci medjunarodne konvencije i obicaje ratovanja bombardovali kolonu izbjeglica na Petrovackoj cesti.Nije li ovo strasan zlocin i zlocinacki poduhvat ovde su civili u pitanju koji zive u jednoj drzavi popisanoj koja sebe nazavi BiH a dozvolila je da upravo druga drzava ubija civilne gradjane koji su po ustavu i pre rata i poslije rata sastavni dio BiH tj konstutivannarod.Sta je takozvana drzava BiH ucinila da osudi i istrazi taj zlocin to je duzna i obavezna po sili zakona ustava .O cemu onda Bakir i ostala govna pricaju halo u BiH ne zive samo bosnjaci i nisu samo oni stradali u ovom ratu to bi trebali i morali da shvate ako zele mir suzivot toleranciju i uvazavanje!

Name

Mir

28.11.2017 21:10

Aferim.

Name

Buk

28.11.2017 16:26

Ma hebem li ti sve...cuj politicke...kada je osloboden Gotovina onda nije bio politicki, a sada kad se treba osuditi sestorka tzv herceh bosne sad je politicki...ma hebem li ti sve...

ODGOVORITE
Name

Re Gol Men

28.11.2017 18:48

Dookaz. Ako imas dokaz u prvi sud u RS-u predaj i optuzi a nemoj naklapat i tebi slicni izmisljat.Ne kazem da nije bilo zlocina na svim stranama al dokaz je kljuc za osuđivanje u sudu.Pusti ti te price naklonjen sud ovom onom.I kako te nije sramota tako da citav svijet nekog za zlodjela osudi "tiiii" mislis nije tako a sud radio na tome, ekipe tuzilaca.Vidjet ces pravdu na onom svijetu i za svako ucinjeno i dobro i lose nista se nemoze sakrit....tvoje ruke ce govoriti i reći sta su uradile...pa ti vidi sad...

Name

Ustaško zlo

28.11.2017 16:32

Unuka Mile Budaka "ne bi" komentirala presudu, samo nam je onako usput 9bjasnila sve detalje "zavjere" suda protiv promicatelja europskih vrijednosti? Sada slijedi kmečanje i pravdanje ratniz zločinaca iz susjedstva, nastavak kmečanja iz komšiluka... Fuuuuuj!!!

ODGOVORITE
Name

Bosan@c

28.11.2017 16:34

Kaze PRAVNICA. Onda bi morala znati da Sud istrazuje i szdi za pocinjenje zlocine a bavi se izmirenjima. Upravo bi presude trebale biti te, kakve gid da su, koje bi trebale da izmire posvadjanje. Ovdje su teze o sudjenju i pomirenju namjerno zamjenjenje. Niko sada ne zeli cuti za vlastite zlocince, a zlocinaca na svakom koraku. Sirom BiH. Hvala Bogu pa Sudovi radevi donose presude za pocinjene zlocine nad neduznima, kako god da se zvali i kojij god vjeri da su pripadali. Ubijeni su ljudi. To bi trebalo biti dovoljno da se sudi zlocincima.

ODGOVORITE
Name

srbin

28.11.2017 16:49

Pa ja do jučer ste kukali štoMladič nije optužen za zločine u Hrvatskoj a sada to je politički sudJedi govna.Logor Dretelj Ahmiči strašne snimke razaranja i ubistava ...sve je to politički jel...stoko jedna.

ODGOVORITE
Name

Nako

28.11.2017 16:50

Pa i zlocine koje su napravili su, politicki...

ODGOVORITE
Name

Горан

28.11.2017 17:25

што се Срба тиче, нема потребе да се миримо са муслиманима и хрватима, појединачна дружења да, међунационалне нека буду на нули, боље за све.

Name

re goran

28.11.2017 18:18

Pa srbi su počinili najviše ratnih zločina upravo zbog toga, da se narodi trajno zamrze, zločini su dio političlkog plana, šta ti misliš da su zločini činjeni tek tako.

Name

Re re goran

28.11.2017 20:28

Pa tako je, muslimani i hrvati su zamrznuti a srbi odmrznuti. To je zato što kod srba sunce grije a na drugoj strani ledeno doba.

Name

Lord

28.11.2017 16:54

Nije bio politicki kad je pustio Gotovinu?

ODGOVORITE
Name

Re Lord

28.11.2017 17:34

Ako se dobro sjećam Gotovina je u prvostepenoj presudi bio osuđen na 24 godine zatvora. U toku žalbenog postupka Hrvatska je sa ko zna koliko miliona evra tu kaznu devalvirala na 0. Nema veze što je Antina vojska u zabavi pobila tamo neke srbe civile u nekom domu onako usput, sud nije našao komandnu odgovornost za to i mnoga druga nedjela, a što su strane službe ubacile u redove VRS krajnje opasne i sumnjive tipove umjesto da kazne direktno njih odrezaše našem vojnom vrhu 5 doživotnih robija, a mnogi dželati nad Srbima su slobodni i ugledni građani u svojim sredinama da ih ne spominjem

Name

Mira

28.11.2017 18:09

Mars, ko tebi dade pravo da komenterises haske presude da je kako treba vas Hrvate sve redom dozivotno u zatvor.

Name

Re Goran

28.11.2017 18:53

Da u pravu si sto bi se druzili.npr: "Hrvati m'rš u Hrvatsku, Srbi m'rš u Srbiju a Bošnjaci m'š u Bosnu"... Gorane godil ti ovako?

Name

re Re Lord

29.11.2017 08:51

E onda treba odbrana za svakog optuženika i osuđenika bilo u Hagu bilo u drugim sudovima donijeti po jedan ćup zlata. Šta ima ljudi koji su u ratu radili ono što ne valja, niti su vidjeli suda i zatvora, niti će vidjeti suda i zatvora. Šta su oni bolji od onih što su zaglavili u Hagu i drugim sudovima za ratne zločine.

Name

Od srca

28.11.2017 17:27

Sud treba da bude jednak za sve, ali za neke vise jednak, a za neke manje. Kako to da ja kao "narod" moram da postujem svaku sudsku odluku prema meni i platim ili odsluzim svaku kaznu bez pogovora, a politicari mogu negirati i osudjivati javno presude koje njima nisu u korist? Sto se mene tice, neka odlezi kaznu, svako ko je zasluzio, makar to bio i ja.

ODGOVORITE
Name

re od srca

28.11.2017 18:21

Imaš ti pravo druže komenarisati šta hoćeš, u modernim demokratijama političari ne komentarišu presude, ali mi smo daleko od toga, komentarisanje presude ne znači ništa, ona je donesena i trajna, nikakav politički komentar je ne može promijeniti.

Name

Od srca

28.11.2017 20:25

Slazem se, naravno da se moze komentarisati, ali samo kao pojedinac i dati svoje misljenje. Politicar ili bili ko drugi nema pravo davati sluzbenu ocjenu presude. Nepriznavanje suda i sudskih odluka vodi u anarhiju. U anarhiji vlada zakon jacega. Ne bojim se ja za sebe u slucaju anarhije, dovoljno sam jak da na ulici presretnem politicara i otmem mu sve sto ima, ali kako ce prezivjeti nejaki i nezasticeni? Zato je bolje ikakvo, nego nikakvo sudstvo. Zato mora odgovarati svako kome je dokazano da je pocinio neki prekrsaj. Politicari mogu mijenjat i donositii zakone, ali za provedbu i tumacenje zakona, kao ni za presudjivanje po zakonima nisu zaduzeni, a ni mjerodavni. I hvala ti za komentar, zivio(la) ti meni.

Name

Mir

28.11.2017 21:08

Kazem ja vama da je jedini agresor iz vana bila hrvatska.

ODGOVORITE
Name

?

29.11.2017 04:45

A Srbija nije ona nas spasavala ili

Name

Aa

29.11.2017 04:45

bando pavelicka, mars mater vam vasu.

Name

Politika je .....

29.11.2017 10:37

Gdja Kristo je u pravu. Oni rade u interesu onih koji ih placaju. A placaju ih preko svake mjere. A to naplacuju od nekih trecih...

ODGOVORITE