Pelješki most blizu arbitraže

Ukoliko se ne postigne dogovor između BiH i Hrvatske u vezi s gradnjom pelješkom mostu, njegovu sudbinu odrediće međunarodna arbitraža. Ovo smatra većina poslanika Predstavničkog doma BiH, koji ističu da je to zadnji korak, ali neizbježan ukoliko ne padne dogovor između dvije zemlje.

Bosna i Hercegovina 09.09.2017 | 07:43
Pelješki most blizu arbitraže
Momčilo Novaković, predsjedavajući Komisije za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma BiH i poslanik NDP-a, kaže za "Nezavisne" da je arbitraža posljednje rješenje, ali da će se u nju ući ako ne bude dogovora.

"Ključan je dogovor dvije zemlje, koji podrazumijeva i rješavanje pitanja granica, a time i izgradnje mosta. Najbolje bi bilo da ovaj problem rješavaju Denis Zvizdić, predsjedavajući Savjeta ministara, i Andrej Plenković, premijer Hrvatske", kaže Novaković.

Za razliku od Novakovića, Damir Bećirović, šef Kluba DF-a, kategoričan je da je jedini put arbitraža. Senad Šepić, poslanik Nezavisnog bloka, smatra da je arbitražni postupak posljednji korak, te da tom potezu moraju prethoditi razgovori na najvišem nivou BiH i Hrvatske.

SNSD-ov poslanik Lazar Prodanović mišljenja je da BiH ne treba zaoštravanje krize sa susjedima, te da je potrebno sjesti, razgovarati i rješiti pitanje granica sa svim susjedima.

"Nadam se da neće doći do arbitražnog spora. Treba prepustiti Savjetu ministara i Predsjedništvu BiH da se bave ovim pitanjem", kazao je Prodanović.

Šefik Džaferović (SDA), zamjenik predsjedavajućeg Predstavničkog doma BiH, smatra da je arbitraža zadnja opcija.

"Mi ne želimo Hrvatskoj oduzimati pravo da gradi na svojoj teritoriji, ali BiH se mora omogućiti neometan pristup otvorenom moru. Hrvatska nudi slobodan pristup kroz svoju teritoriju, a to nije isto", kazao je Džaferović.

Očekuje da se utvrdi granica između BiH i Hrvatske, posebno ona na moru, te smatra da je sporazum Izetbegović - Tuđman iz 1999. godine privatljiv za BiH i da na najbolji način određuje granice na moru, te da Hrvatski sabor treba napokon da ga ratifikuje.

S druge strane, Bećirović tvrdi da nema ništa od ratifikovanja tog sporazuma, te da je zadnji voz za to prošao 2002. godine, kada je Hrvatski sabor odbio to ratifikovati, a ni BiH nikada to nije učinila.

Poslanici SBB-a su u petak uputili zaključak Parlamentarnoj skupštini BiH da se razmotri inicijativa da BiH traži od Hrvatske da se ispoštuje i ratifikuje pomenuti sporazum.

Poslanik te stranke Mirsad Isaković tvrdi da bi njegova realizacija riješila sve probleme u vezi s izgradnjom mosta i da bi BiH omogućila neometan pristup otvorenom moru. Bura u vezi s izgradnjom mosta podigla se i zbog različitih pisama koje zvaničnici iz BiH upućuju Hrvatskoj i Evropskoj komisiji o tome.

Tako je Hrvatskoj prvo pisao Adil Osmanović (SDA), ministar civilnih poslova BiH, da bi odmah nakon toga na istu adresu pismo uputio i Josip Grubeša (HDZ BiH), ministar pravde BiH.

Osmanović je u pismu istakao da je protiv, dok je Grubeša naveo da nema ništa protiv gradnje mosta. Iza njih uslijedila su nova pisma, i to Šefika Džaferovića i Safeta Softića (obojica iz SDA), zamjenika predsjedavajućeg oba doma parlamenta BiH.

Oni su pismo uputili u Brisel tačnije Evropskoj komisiji, u kojem navode da se protive gradnji mosta i da očekuju da BiH i Hrvatska rješe pitanje granice na moru.

Na sjednici parlamenta u četvrtak 24 poslanika su potpisala deklaraciju kojom traže od Hrvatske da obustavi gradnju pelješkog mosta.

U deklaraciji se pozivaju nadležni organi Hrvatske, odnosno EU, da bez odgađanja obustave sve radnje čiji cilj može biti umanjenje ili potpuno ukidanje suverenih prava BiH i da se hitno uključe u razgovore s BiH radi postizanja bilateralnih rješenja u pogledu razgraničenja na moru.

Evropska komisija je nedavno odobrila Hrvatskoj 357 miliona evra za gradnju mosta, a vrijednost cijelog projekta iznosi 426 miliona.

Pelješki most, koji će povezati najjužniji dio zemlje s ostatkom države, prema dokumentaciji dug je 2.404 metra, a navodno Hrvatska je spremna i nedavno je ponudila da širina plovnog puta bude 200 metara.

Pravo na pristup otvorenom moru Bakir Izetbegović, član Predsjedništva BiH, izrazio je očekivanje da će institucije EU u što skorijem roku pristupiti medijaciji između BiH i Hrvatske, kako bi se pitanje pelješkog mosta riješilo dogovorom, u interesu obje zemlje, ali i same EU.

On je Larsa Gunara Vigemarka, šefa Delegacije EU u BiH, informisao da cilj BiH nije da spriječi Hrvatsku da izgradnjom pelješkog mosta spoji svoje teritorije, nego da ostvari pravo na pristup otvorenom moru.

Izvor: Nezavisne novine

Komentari / 51

Ostavite komentar
Name

sile

09.09.2017 05:55

Opet smo žrtve bošnjačkih kompleksa.

ODGOVORITE
Name

re sile

09.09.2017 08:09

Bošnjaci nemaju nikakav kompleks, Bošnjaci imaju jedinu i jedinu domovinu Bosnu i hercegovinu, druga je stvar što ti BiH ne smatraš svojom državom ali nemoj oduzimati za pravo većinskom narodu da se bori za prava svoje domovine. BiH po međunarodnim standardima je pomorska zemlja i kao takva ima pravo pristup otvorenom moru i međunarodnim vodama. To ako tebe iritira je tvoj problem, nije problem BiH. Most nije sporan, sporno je to što Hrvatska neće da potpiše sporazum o granici na moru. BiH će to tražiti i neće je u tome ništa zaustaviti.

Name

Re.sile

09.09.2017 08:16

Ti imas kompleks od Drzave u kojoj zivis a to je BIH

Name

Re sile

09.09.2017 09:16

U pravu si Sile..Vidi ko samo diže prašinu ???Dzaferovic,samo da se bavi bilo čime a ne njegovim zlocinima...Hrvatska sa svoje teritorije na svoju teritoriju diže most,šta je sporno,osim bavi se SDA bilo čime samo ne životnim pitanjima i duša im viriti preko ograde kod komšije..Neka nabroje šta su uradili na svojih 30%,na prste jedne ruke a vladaju 30 godina..Fujjjjj vise...

Name

@ sile

09.09.2017 09:22

Tvoj život je kompleks i paradoks. Bosna i Hercegovina ima pravo na pristup međunarodnim vodama i to joj niko ne može zabraniti. Most, njegova veličina, prolaz ispod mosta, to je sve OK samo još ratifikacija pomorske granice.

Name

Igor re re Sile

09.09.2017 09:34

Pa zaokruzite sebi taj fidzan oko Sarajeva, Tuzle, Zenice, pola Mostara jer ni Babini u Krajini nece sa vama Alijinim stopama. Eto vam drzava ko vam brani . Glasajte i odcijepite to gdje zivite i cime vladate sta vam je za ovim gdje je nas drugih 90 %.

Name

Re

09.09.2017 09:39

BiH je vještačka nasilna država kao Jugoslavia. Pod protektoratom. Bosna.je bila samo naziv regije i jedino slobodna i prava država za vrijeme Srbina Tvrtka. Većinski teritorijalno vlasnički je srpski narod a bio bi i nrojčano da nije bilo pokolja u 2 sv ratu.

Name

sa

09.09.2017 10:17

VIDi samo sto se Srbi nasladjuju. Trazite podrsku Bosnjaka da se blokira gradnja nuklearnog otpada blizu RS- a. PAZITE DA SE I VAMA NE OBIJE OD GLAVU. MOGU I BOSNJACI DA BLOKIRAJU NESTO STO JE NA STETU RS-A

Name

RE RE SILE

09.09.2017 10:39

Bih će to tražiti i neće je niko zaustaviti kaže ovaj.On je Bih,on sam odlučuje o Bih,kakav kompleks,pa vidite šta vam je bilo od revizije presude u Hagu kad ste sami htjeli biti Bih.

Name

VK Bosanac

09.09.2017 12:00

Država BiH ima pravo kao pomorska zemlja otvoren pristup međunarodnim vodama, na tome će istrajati i to će dobiti. To kome smeta neka se žali upravi vodovoda.

Name

dobar jutar

09.09.2017 06:27

Nije most sporan, sporno je to što Endehazija namjerno opstruiše pravo BiH pristup otvorenom moru i međunarodnim vodama, to joj po svim svjetskim standardima pripada i od toga se nikada neće odustati. Hrvatska mora konačno ratificirati granicu na moru, most je dobar povod da to uradi.

ODGOVORITE
Name

Dijagnoza

09.09.2017 06:34

Oni su navikli na naklonost međunarodne zajednice ali protiv Hrvatske je neće imati.

ODGOVORITE
Name

popara

09.09.2017 07:07

Nece Hrvatskoj faliti naklonosti ni protiv Slovenije protiv koje je izgubila arbitrazu.Hrvatska nikada nikome nije bila dobar komsija.Porijeklo im vodi iz Irana a dosli u Europu.

Name

W

09.09.2017 07:36

TO CE MILE POMOCI ZASTUPNIKU SRBA ČOVICU, JER JE AUTO PUT B.LUKA -GRADISKA ZAVRŠIO U SAVI

Name

Bijeljina

09.09.2017 07:25

Ja sam Srbin i smatram da se mora štititi interes Bosne i Hercegovine. Ipak je to naša kuća. Ne može nam dobro biti u kući ako je ne čuvamo!

ODGOVORITE
Name

Indijanac

09.09.2017 08:40

Nisi ti samo Srbin nego i Bosanac, isto kao i ja. Ja možda neću ni dočekati silne brodove u Neumu i nekakvu buduću transportnu luku, ali to nije razlog da naša djeca i unuci takođe ne trebaju. Možda budu i šefovi u istoj, nikad se ne zna... Pozdrav za Bijeljinu i najbolje paprike na planeti!

Name

mostar

09.09.2017 09:24

Pridruzujem se pozdravu.

Name

@ Bijeljina

09.09.2017 09:27

Pa to je jedino logičko rješenje, u Neumu će možda za 20-30 godina biti neka mala luka i BiH ima pravo na pristup otovrenom moru bez prolaska kroz hrvatke teritorijale vode, Pozdrav za Bijeljinu, pozdrav za Fabriku "sava" Bijeljina i najbolji đuveč sa rižom :))

Name

Igor

09.09.2017 09:36

Vi ste budale kad mislite da vam unuci mogu biti sretni u bilo kakvoj BiH.

Name

Turboskara

09.09.2017 07:26

Kao I po obicaju sve ce to stranci resiti I bice kako oni kazu.Ovi nasi politicari bez stranaca I vidokog predstavnika rade sta I kako hoce zato su se I borili da odu.Daleko smo mi od demokratije dogovora rjesenja.Mi znamo samo dobro ukrasti.Zato ce I ovo jao I sve drugo rjesiti stranci jet mi smo borongeni u vreme demokratije.Jos uvjek sindrom provociranja I vredjanja drugi nacionalizma.Tako da ce ovo oko mosta mora rjesiti stranci direktno ili indirektno.Nismo mi za to sposobni

ODGOVORITE
Name

BB

09.09.2017 07:30

Samo treba uzeti u obzir, da nosac aviona Oruzanih snaga BiH, moze neometano da prodje ispod mosta.

ODGOVORITE
Name

re BB

09.09.2017 08:12

Nisi duhovit, naprotiv. Hrvatska MORA usvojiti sporazum o granici na moru sa BiH, most nije problem, most je dobar povod da se to riješi.

Name

apan 71077

09.09.2017 08:23

Ne znam dimenzije titanika ali bi trebali da se ravnaju po njemu.

Name

Re

09.09.2017 08:24

Ma kao i Srbski voz koji ne moze da prodje preko granice...

Name

popara

09.09.2017 19:24

BB Mora moci uci turska flota sa naouruzanjem.Ko ce joj zabraniti....Hrvatska...RS....

Name

re Popara

10.09.2017 10:06

Najbrze ce vam doci oruzje avionima.Tako je sada i u SirijiSta se brinete necemo ih gadati sa s-300,nego cemo ih samo obarati.

Name

Dragutin

09.09.2017 08:58

Bošnjaci samo gube vreme oko tog mosta,ta FBiH će se raspasti i bošnjaci će ostati izolovani u srednjoj Bosni,sve ide po Tuđmanovom planu i programu, dobiće tu srednju Bosnu i ništa više od toga!!! Hrvati,BiH-i nikad neće dati izlaz na more ni za narednih 100 godina...Mogu da vode proces pred međunarodnom arbitražom kolko hoće od toga nema ništa...U gradu Neumu nema nijednog bošnjačkog policajca niti se tamo vijori zastava sa ljiljanima,prema tome ni taj deo mora u FBiH nije bošnjački nego hrvatski!Hrvati su samo iskoristili bošnjake u ratu protiv Srba da bi se bolje odbranili i da ne bi oni ginuli,već su gurnuli naivne bošnjake,sada kada je posao završen u korist hrvatske,bošnjaci im više ne trebaju,jer su hrvati tj.njihov presednik Tuđman za njih već davno predvideli i rezervisali srednju Bosnu!!!Hrvati su u svim ratovima počevši od 1941-1945 i od 1991-1995 uspešno koristili bošnjake u ratu protiv Srba,tj.Hrvatima bošnjaci dođu u svim ratovima kao TOALET papir...

ODGOVORITE
Name

Adil

09.09.2017 09:13

Dragutine ovdje se slažem sa tobom u potpunosti.Nama je teško da to priznamo ali valjda će mo jednog dana doći sebi. Uskoro će izaći moja knjiga o odnosima u BiH a u njoj je sve dokumentovano kako su nam kvarili odnose i ko je to uvijek radio?

Name

Pozderac

09.09.2017 09:13

Nisi daleko od istine ali........

Name

Payo

09.09.2017 09:17

U pravu si, to ti je ista priča kao i srbi iz srbije i bosanski srbi...

Name

Mirsada H. Visoko

09.09.2017 09:32

E Dragutine ovdje ste napisali jednu gorku ali istinitu pojavu i bas vam hvala.Bosnjacka rukovodstva opet ponavljaju istorijsku grešku i nema nam spasa.Moj rahmetli djedo bio je vojnik u Kraljevini i njegove priče i zapažanja pamtim i danas a i vidim da ništa nismo naučili iz historije muslimana u BiH.

Name

Zulfikar

09.09.2017 09:39

Hrvati su rak rana a u BiH,sve su ratove nahuskali i sve svadje izazvali iz svojih interesa.Vidi i sad oni sa Dodikom suruju da se nebi Srbi i Muslimani mirili.To rade već sto godina a minorni u BiH.

Name

re

09.09.2017 12:14

Duvaj I guslaj drago moj!

Name

Re

09.09.2017 12:40

ili mislis ili znas

Name

RS

09.09.2017 09:21

Ovde su u pravu bosnjacki političari i Srbi moraju da ih podrže. Radi se o budućnosti i nesmije se gledati kratkoročno . Dodik i njegova kvazipatrotska svita gledaju samo da kratkoročno zadrze vlast,a šta će biti sa generacijama posle bas ih briga.Bosna i Hercegovina je i moja država i ne može se to ignorisati ma koliko volio Republiku Srpsku.Bitka za interese BiH mora biti bitka svih koji u njoj žive.

ODGOVORITE
Name

re RS

09.09.2017 12:06

Pripisivati BiH samo Bošnjacima je suluda ideja, Neum je grad u BiH. Koja je njegova korist, recimo otvori se luka u Neumu, hoće li neka firma iz Banjaluke transportovati svoju robu do luke Bar i time sebi nabiti ogromne troškove ili će ići u Neum i bez ikakve posebne procedure izvoziti svoju robu..?

Name

Mrva

10.09.2017 07:53

Pričate o nekakvim lukama, brodovima i nosačima aviona a Neum sa ostatkom BiH nema vezu pristojnim putem, već mora preko Hrvatske! Ono preko Svitave je srednjevjekovni drum. Ko je za to kriv? Hrvati, Srbi? Budim realni ljudi u Neumu se uopšte ne osjećaju kao BiH građani. Šta se mi onda toliko žderemo za most? U slučaju da ponovo zakuha nećemo moći ni prismrditi ni Neumu ni moru uopšte.

Name

Crni Gruja

09.09.2017 09:24

Ostaviti dovoljan prolaz ispod mosta da Ruska flota može uploviti u Neum.

ODGOVORITE
Name

Fed

09.09.2017 10:12

Nije mi samo jasno kakve koristi imas od Rusije osim sto nas izrabljuju cifra 600 miliona km samo rafinerija

ODGOVORITE
Name

patriot

09.09.2017 10:23

STO NE GRADE KOPNENIM PUTEM PREKO BiH - BLIZE JE LAKSE - JEFTINIJE ; SVEJEDNO CE MO I MI (BiH)"brzo"U EU - NECE BITI GRANICE ?

ODGOVORITE
Name

Duro

09.09.2017 10:46

Sve bliže arbitraži? Malo morgen,za arbitražu treba pristanak obije strane npr. Slovenija i Hrvatska, Slovenija željela po svaku cijenu izbjeći primjenu Suda a Hrvatska pristala da bi što prije ušla u EU. U ovom slučaju RH je svejedno ili Sud ili arbitraža i neće pristati na arbitražu s ovakvim ponašanjem SDA nego nek BiH bolje rečeno SDA tuži i traži svoja nazovi prava pred Sudom u Hamburgu a tu ima šanse kao i Slovenija koja je bila svjesna da na Sudu gubi. Prolaz do otvorenog mora je pravo ali ne na štetu druge strane tj. prolaz kroz vode RH do mora a ne zajebavanje tip mi želimo ovo ili ono jer ćemo gradirti veći nosač aviona od cijelog svemira...

ODGOVORITE
Name

re Duro

09.09.2017 12:11

Slušaj kvisling, panglu si ti za tu materiju. Arbitraža između Hrvatske i Slovenije je donešena a istoj se sada Hrvatska protivi, ipak odluka arbitražnog suda je zadnja i kroatia može pjevat borbene. BiH će imati pristup otvorenom moru, razmišljanje jednog prosječnog kvislinga ili separatiste u pokušaju je irelevantno.

Name

Duro

09.09.2017 13:56

Nemam ništa protiv da BiH ima pristup otvorenom moru, ali za arbitražu je potrebno dvoje dok za tužbu Sudu može i jedna strana ali ne politička partija. Vidi se da ne razlikujete neke pojmove pa ne čudi etiketiranje tipa kvisling i slično šta u biti u BiH nije ništa novo...

Name

Pun mjesec

09.09.2017 11:08

BiH je protiv tog mosta. Tu se nema šta arbitrirati.

ODGOVORITE
Name

popara

09.09.2017 19:29

Lako se moze da neki brodic udari u stub tog mosta,ko u onom filmu "Most".

Name

Ima rješenje

10.09.2017 06:17

Ili angažovati vile nagorkinje ako kojim slučajem počnu tu nepotrebnu i skupu gradnju..

Name

Špekulacija

09.09.2017 11:16

Da niste razvalili Jugoslaviju ne bi vam trebao taj most.Samo tu ste štetovali milijarde a o ukupnu štetu je nemoguće sagledati.

ODGOVORITE
Name

Ime

09.09.2017 15:09

Srbi su izgubili sve izlaze prema moru. I sad im je vokri sto se BiH bori za svoje pravo? Komisija da Bog da ti crkla krava . P.S. Brini te se vi kako da RS dočeka zoru . Sljedeći mjesec još 50 mil zaduženja ako se neko smiluje.

ODGOVORITE
Name

Realno

09.09.2017 16:34

BiH ima pristup medjunarodnim vodama i to joj niko ne zabranjuje. Ako most ispunjava standarde odnosno ako nije smetnja normalnom odvijanju pomorskog saobracaja izmedju BiH i medjunarodnih voda, onda ne vidim sta je sporno osim ako SDA ponovo ne pokusava da radikalizuje stanje u BiH, jer samo u tim uslovima mogu da funkcionisu. Da bi se pokrenula revizija potrebna je saglasnost Predsjednistva BiH, gdje hrvatski clan (mozda i srbski) moze to pitanje uvek blokirati. To sto Bakir zivi u 1992. i misli da moze mimo institucija da djeluje, najbolje se vidi kako je prosao sa propalim pokusajem revizije tuzbe protiv Srbije. Bolje im je da sjednu sa ljudima i dogovore se, jer bi ovi hrvati dole u Neumu mogli jos da im zabrane i tabane u moru da pokvase.

ODGOVORITE
Name

Hasib

10.09.2017 21:49

ima vas 12posto u bosni i hercegovini atako se sepurite ali jedno zapamti daje neum u bosni i hercegovini i nikvi hrvati nikad nece odlucivati staje interes jedne drzave atoje pravo na otvoreno more bosna je pomorska zemlja itoje njeno dobro unjoj zive srbi hrvati i bosnjaci isvaki narod moze koristiti to njeno dobro prema tome ako nekad drzava odluci da gradi luku u neumu toce se iuraditi jer se odlucuje u prlamentu jedne drzave svidjelo se to tebi ili meni to neces ti odlucivati ani blokirati proslasu vremena kada ste bosnjake koristili za svoje ciljeve i zvali i cvjecem a zabijali noz u leda sada to ne prolazi ima pametni ljudi i u bosnjaka srba i hrvata koji ce naci zajednicko resenje astose tice nosaca aviona za bosansku vojsku nejma je ni hrvatska bez obzira sta ima toje sve stoje ostalo iz bivse drzave nisu nista novo sagradili aza bosnu i hercegovinu ima koda brine ima dosta bosnjaka srba i hrvata koji nemisle kao sto vi mislite zivis u drzavi bosni i hercegovini a radis protiv svoje drzave upitaj se gdjeje tu logika i zdrav razum stavam je dala ta hrvatska da mrzis svoju zemlju bez obzira ikako vi mislite moras znati daces inaredni pesto godina da zivite u bosni i hercegovini toje realnost.

Name

Caki

10.09.2017 08:21

Problem za Bosnu,ovdje, je sto ona po ovome pitanju nikada ne moze izaci sa jedinstvenim i usaglasenim stavom,da kazemo to kaze Bosna.I kako se moze govoriti o arbitrazi?Isti slucaj kao i sa Revizijom. BiH Hrvati nece nikada dati glas.Srbi su otprilike nezainteresovania ,a meni je dobro i sa mostom i bez mosta.

ODGOVORITE