Zašto RTRS sve više posustaje!?

Loša uprava RTRS dovela u poziciju u kojoj se trenutno nalazi: narušeni međuljudski odnosi, česte smjene i loš urednički kadar uzrokovali su pad gledanosti, a još lošiji menadžment ovu TV kuću vodi u bankrot.

Republika Srpska 10.07.2016 | 15:42
Zašto RTRS sve više posustaje!?
Nakon problema sa neplaćanjem doprinosa i poreza, Radio-televizija Republike Srpske suočila se i sa drugim finansijskim problemima, poput neplaćanja roba i usluga dobavljačima, ali i problema sa raspodjelom sredstava od pretplate koja je prikupljena direktno preko inkasanata. 

Neplaćanje telekomunikacionih usluga koje koristi kod M:tel-a, RTRS je koštalo privremenog isključenja VPN usluge. Naime, izvori Istinito navode da je M:tel juče isključio telefone jednom dijelu radnika RTRS zbog neplaćanja računa za pakete VPN, koje su koristili posredstvom svoje medijske kuće. RTRS je navodno uredno skidao s plate iznose za utrošene impulse, ali ih očito nije uplaćivao M:tel-u. Rukovodstvo RTRS je pokušalo da ubijedi menadžment M:tel-a da ih uključi, ali bezuspješno. Na kraju je, kako navodi isti izvor, morala da reaguje i premijerka Željka Cvijanović, nakon čega je M:tel uključio telefone i dao rok od 10 dana da se dugovi izmire. Radnici koji su sami sebi plaćali račune, nisu ni bili isključeni s mreže.

Prema nezvaničnim podacima (zvaničnih nema jer Poreska uprava RTRS danima ne odgovara na dopis Istinito o dugovima RTRS), Javni RTV servis Republike Srpske Poreskoj upravi RS i dobavljačima duguje oko 6 miliona maraka. To je cifra koja sadašnjeg generalnog direktora RTRS Draška Milinovića i njegov tim svrstava među najlošije menadžere koje je ova kuća imala od svog osnivanja.

Tome svakako treba dodati i neraščišćene račune sa druga dva javna servisa oko ubiranja RTV takse i marketinga. Doskorašnja šefica Službe za naplatu RTV takse, Jadranka Radojčić, ekspresno je smijenjena nakon što je, navodno bez ičije saglasnoszi, dostavila BHRT-u podatke o iznosu RTV takse koju je RTRS naplatio putem inkasanata. Na osnovu tih podataka, BHRT je utvrdio da mu RTRS duguje 11,5 miliona KM po osnovu utvrđenog modela raspodjele: 50% za BHRT, 25% za FTV i 25% za RTRS.

Na mjesto Radojčićeve, postavljena je Slavica Amović, koja je radila kao interni revizor. Iz penzije je vraćen Luka Raković, bivši šef Službe za naplatu, da joj pomaže.

Zanimljivo je da RTRS u međuvremenu kupuje opremu vrijednu 5 miliona KM, LED rasvjetu i studijske kamere za veliki studio, play-out-e za prvi i drugi kanal, digitalnu arhivu, audio i video opremu za režiju i studio... U oči pada činjenica da opremu po tenderu bira RTRS-ova komisija, ali će plaćanje u ime Vlade RS vršiti Ministarstvo za saobraćaj i veze. Jasno da ni u Vladi više olako ne žele da daju veliki novac, jer su i ranije pružali finansijsku podršku za nabavku opreme, ali su ta sredstva, navodno, završila za nabavku programa.

Uprkos svim pokušajima, nabavci programa radi povećanja gledanosti i stalnim smjenama uredničkog i rukovodnog kadra, oštrica medijske propagande RTRS u korist Milorada Dodika i njegovog SNSD-a svakim danom je sve tuplja. RTRS nije objavio podatke o gledanosti za juni 2016. jer centralna informativna emisija ove kuće zaostaje za najgledanijim komercijalnim TV stanicima, među kojima je u junu po gledanosti Dnevnika 2 dominirao BN.



Prema mjerenju agencije Nilsen, drugi Dnevnik BN televizije u 19.30 gledalo je najviše gradjana Republike Srpske, tačnije 24,21 % što je najveći rejting jedne centralne informativne emisije na teritoriji Republike Srpske.

Takođe, i u prajm tajmu, odnosno udarnom terminu od 16:00 do 24:00 kada je najveći broj gledalaca pored malih ekrana, BN televizija je bila najgledaniji medij u Republici Srpskoj. U tom periodu pored brojnih televizija najveće povjerenje gledalaca dobila je BN televizija sa šerom 13,94.



Budući da RTRS u odnosu na druge TV kuće ima najveću pokrivenost zemaljskim signalom u Republici Srpskoj (oko 95%), i da godišnje ubere oko 22 miliona KM od RTV takse, dok komercijalne TV kuće program finansiraju isključivo od marketinga, onda je jasno da rezultati koje Javni RTV servis RS ostvaruje nisu ni izbliza onakvi kakvi bi mogli da budu.

U pokušaju da ispuni očekivanja svojih političkih mentora, upravljačka struktura RTRS uvela je nekoliko informativnih emisija uvodeći u program ljude sa strane, koje plaća daleko više nego svoje novinare.

Ipak, podaci o gledanosti su poražavajući.

"Telering" Mate Đakovića, koji je navodno "kupljen" sa OBN-a za 200.000 KM, uz autorski honorar od 500 EUR po emisiji i 20% od prodatog marketinga, ima šer tek nešto veći od 3.

Još je lošija gledanost emisije Miroslava Lazanskog, "Lazanski direktno", koji takođe ima honorar od 500 EUR po emisiji i plaćene troškove.

Ovo je sasvim dovoljno činjenica da se može zaključiti kako je loša uprava RTRS dovela u poziciju u kojoj se trenutno nalazi: narušeni međuljudski odnosi, česte smjene i loš urednički kadar uzrokovali su pad gledanosti, a još lošiji menadžment ovu TV kuću vodi u bankrot.

U nastavku donosimo tekst čiji je autor navjerovatnije neko od zaposlenih na RTRS, a koji se, iz razumljivih razloga, nije potpisao. Tekst objavljujemo u cjelosti, uz korekciju nekoliko činjenica i imena, kao i podataka koji su bili dostupni redakciji Istinito.

Smjene i sukobi na RTRS-u

Posljednjih sedmica u "javnom servisu" Republike Srpske je veoma burno. Aktuelni menadžment na čelu sa Draškom Milinovićem sprovodi čistku kadrova, i to onih koje je uglavnom on postavio na rukovodeće pozicije.

Posljednji talas smjena je započeo prije otprilike mjesec dana, a među prvim "žrtvama" je Sanja Popović, urednica Zabavnog programa. Umjesto nje, uredničku poziciju je dobio Srđan Radanović. Smjena Popovićeve je bila samo uvertira pred "vrelo ljeto" u rukovodećim foteljama RTRS-a.

Veliki pad naplativosti RTV takse, koštao je pozicije i rukovodioca Službe RTV takse Jadranku Radojčić. Zanimljivo je da je Radojčićeva bila među prvim imenovanjima koje je aktuelni direktor Draško Milinović sproveo po svom dolasku 2014.godine. Nakon što je smijenjena prije 20-ak dana, vraćena je u Regionalni centar Prijedor, a na njeno mjesto je postavljena Slavica Amović, koja je radila na poslovima unutrašnje revizije

Među smijenjenim je i Jelena Kojović Tepić, dugogodišnja urednica Redakcije Kulturnog, obrazovnog i religijskog programа i dobitnica više književnih nagrada, a nova urednica te redakcije je Tatjana Marjanović. Kojovićeva je bila smijenjena i za vrijeme kratkog mandata Rajka Radovanovića, ali je vraćena na tu poziciju nakon dva mjeseca, odmah po dolasku Milinovića na čelo ove medijske kuće.

Ipak, najsvježije i najveće promjene su u Službi multimedija, redakciji koja upavlja web portalom, teletekst sistemom i društvenim mrežama. Odlukom Upravnog odbora, multimedija je izgubila status Službe i postala je Odjeljenje pri Informativnom programu Sektora Televizije, to jeste, od sada je direktno potčinjena Uredniku informativno-političkog programa.

Dosadašnji urednik Multimedije Boro Petković je smijenjen prije nekoliko dana, uglavnom zbog loših rezultata u radu i čestih sukoba sa radnicima. Prema nekim informacijama, sukob Petkovića sa jednim od mlađih radnika doveo je i do "nesporazuma" na relaciji RTRS - Poreska uprava i blokadu računa RTRS-a zbog neisplaćenih doprinosa.

Dugogodišnja urednica Ružica Kasalović, koja je imala status urednik-šef smjene, vraćena je u status novinara s početničkom platom nakon zvaničnog ukidanja "samostalnosti redakcije". Menadžment je odlučio da kazni Kasalovićevu i prebaci je u novinare u vrijeme dok je na godišnjem odmoru.

Redakcijom će, za sada, upravljati Momčilo Ostojić, bivši urednik Dnevnika. Ono što je zanimljivo za ovu redakciju, drugi urednik- šef smjene, Radovan Kovačević je prije izvjesnog vremena napustio RTRS zbog pozicije u Kabinetu predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika. Umjesto Kovačevića, novi urednik- šef smjene je Jelena Vojnović, supruga komandira Policjske stanice Lauš.

Ipak, čini se da ovdje neće biti kraj smjenama u RTRS jer, prema nekim navodima, Milinović nije zadovoljan ni radom pojedinih dopisništava i Informativno-tehničkih centara, a ni "Program Plus" (drugi kanal) nije ispunio očekivanja.

Izvor: Istinito

Komentari / 60

Ostavite komentar
Name

građanin

09.07.2016 15:47

Ne treba gledati ni RTRS a i BN. Sve su nižerangirane. Plaćamo pretplatu zato što smo živi a li ne gledamo TV uopšte. To nam je naša borba dala.

ODGOVORITE
Name

Srbin

09.07.2016 15:59

Mozda da gledamo neke sarajevske medije da slusamo kako smo zasluzili da budemo ubijani, mislim na Srbe, koji tebe vjervatno ne zanimaju...BN je broj 1, i hvala Bogu da postoji

Name

Misko

09.07.2016 16:15

Druze, da li je moguce biti toliko neinformisan. BN TV je privatna tv i nema prihode od pretplate. RTRS je javni servis i ubire pretplatu. Inace, sunovrat RTRS-a je poceo sa hapsenjem gospodina Suvare, dopisnika i urednika ove uvazene televizije.

Name

Mi sami

09.07.2016 16:23

Ja sam ratovao za RS i SRT je moja i nasa koju smo stvarali.Ovo sto su ove Dodikove budale uradile od te tv je tragedija.U danasnje vreme kada informacije dolaze u sekundi do bilo kog gradjanina koji ima na tel neku on line novinu instaluranu RTRS se ponasa kao da je 68-a godina kad je bio samo prvi program.Kad gledas dnevnik RTRS a zivis u RS ti stvarno moras biti idiot da povjerujes u to.Ta TV vise stete nanosi Dodiku nego BN.Zbog tih budala kojima je okruzen Dodik ce i puci na svim izborima.Ne mozes mi bolan reci da imam prosjecnu platu 800 maraka kada ja idem na dnevnicu da radim kad me neko pozove jer ne mogu nigdje da nadjem stalni posao.I ako ga nadjem plata 370 maraka a kuci zena dvoje djece,mater i caca...

Name

hercegovina

09.07.2016 17:21

Da nije BN TV mi bi bili u medijskom mraku. Pojavom tog velikog Papka i toliko malih papaka u Bijeljini, naša BN TV, ne znam iz kojih razloga kako u informativnim emisijama tako i emisijama zabavnog karaktera, daje istim toliko prostora u programu, često i reprizira, pa se bojim da ćete izgubiti u gledanosti i ući u opšte sivilo ostalih TV kuća. Ukoliko ozbiljno ne svatite ova moja zapažanja imaćete barem jednog vjernog gledaoca manje.

Name

Zoran

10.07.2016 09:24

Kako im uhapsise glavnog urednika Suvaru sve im krenu nizbrdo...

Name

Nemanja

09.07.2016 15:50

Brate BN TV ne placas a ovi iz RTRS-a ti svake godine uzmu 100 KM!?

ODGOVORITE
Name

siromah

11.07.2016 13:52

A ti jadan, samo 150 potrosis za noc u kafanskim vratima.

Name

Milos

09.07.2016 15:52

Izgleda da javni sevis postao javna kuca!? J**e ko koga stigne!?

ODGOVORITE
Name

VETERAN

10.07.2016 14:45

POTPUNO SI U PRAVU

Name

Luka

09.07.2016 15:55

Nema para-nema vise ni drugara!

ODGOVORITE
Name

Beli...

09.07.2016 15:56

250 000 domacinstava X 100 KM = 25 miliona godisnje! Gdje su tolike pare!?

ODGOVORITE
Name

Srdjan

09.07.2016 15:58

Cuj gdje su? Eno ih kod Mate,Lazanskog i brojnih analiticara!? Ne pricaju oni i ne brane Baju za dzabe!?

ODGOVORITE
Name

Eky

09.07.2016 16:00

RTRS je jedna zatucana, sovinisticka i ekstremisticka propagandna masinerija koja ratuje protiv svih a za racun svog sefa Dodika. Omiljeni neprijatelji: 1.Kako oni kazu "TZV Savez za promjene" 2. "Politicko Sarajevo" 3. "Medjunarodna zajednica i Stranci" Sa ova 3 neprijatelja Dodik i dalje dobija od izmanipulisanog naroda legitimitet da cereci narodne pare, daje sinu kredit, kupuje nekretnine itd.

ODGOVORITE
Name

ACHTUNG DICHTUNG

09.07.2016 16:11

A uloga firme Financ sa m:tel?

ODGOVORITE
Name

Misko

09.07.2016 18:09

Tu ce tek biti posla za Sipu. Najmanje 1000 godina robije za glavne aktere.

Name

@Misko

09.07.2016 18:43

Nema ništa od pravde. Pravosuđe vidimo svi na šta liči. A i stranci su sa njima u kolu.

Name

traktor

09.07.2016 16:20

Dali mi koji smo vani i nismo racunati na popisu stanovnistva treba da placamo pretplatu tek kad se vratimo za stalno

ODGOVORITE
Name

Pravoslavac

09.07.2016 16:40

Cega se god Dodik uhvatio to je i propalo...5 banaka,budzet,pokojni Gavrilo,Milan Jelic...a sada i RTRS!?

ODGOVORITE
Name

LJILJAN

09.07.2016 17:24

Dobri nas BOSNJAK DODO,samo nastavi BOSNJACI su uz tebe...do pobjede!

Name

pajovič.

09.07.2016 19:30

TAJ ČOVEK' JE SAMO JEDNA VELIKA NESREČA.

Name

tzr

09.07.2016 16:41

Ni CNN nema ovakvu zgradu,mala je!? Naviklo se uzimati bez rada,ulagalo se ,zaposljavalo .itd...doslo je njihovo vreme.Konec.

ODGOVORITE
Name

Krstan

09.07.2016 16:56

Vidje li ko onu mladu nadu SNSD-a sinoc u apostrofu ?

ODGOVORITE
Name

LOGIKA

09.07.2016 18:01

VIDE ONI KOJI GLEDAJU TAJ KANAL..

Name

Luna

10.07.2016 05:16

Prava SNSD intellektualka. Kao i drugarica Joj Dusica S.

Name

zalosno

09.07.2016 17:05

Ko im finansira voditeljke i ne propali!?

ODGOVORITE
Name

SNSD patriota

09.07.2016 17:19

"Ne moze nam niko nista jaci smo od sudbine" mars stoko izdajnicka!

Name

Srbija

09.07.2016 17:41

Mars tebi idiote izdajnicki! Svojom politikom ste ekonomski slomili i unistili srpski narod preko Drine.Siromasan narod postaje u zavisan narod od svega i svacega!?

Name

Raco

09.07.2016 17:21

i RTRS i SNSD su uvidjeli da laz vise ne prolazi cak im i steti!

ODGOVORITE
Name

Stokan

09.07.2016 17:49

Mato Đaković je najviše profitirao i nasamario Dodika i RTRS. Vidjeće te uskoro da Mati osim dodikovih poslušnika niko više neće doći u emisiju.

Name

Kapetan

09.07.2016 17:37

Pacovi uvijek prvi nanjuse kad je vrijeme napustanja broda koji tone.

ODGOVORITE
Name

Vojno Golijanin

09.07.2016 17:44

Mi Te lazi vec placamo!

ODGOVORITE
Name

Milos

09.07.2016 17:46

E nek ste vi iz BN uredni. Kod Vas je sve idealno. Uredjivacka politika kod Vas je nepristrasna i profesionalna, da se primjetiti. Koliko RTRS ide u krajnost u jednu stranu, toliko BN ide u krajnost u drugu stranu. Razlog je taj sto Vas vlasnik ima licni problem sa predsednikom Republike Srpske. I to ne moze podnijeti i u tome je problem vaseg "nepristrasnog" izvjestavanja.

ODGOVORITE
Name

Mikailo

09.07.2016 20:51

Druze, nadam se da se salis kad poredis TV Bastilju sa bilo kojom televizijom u BiH (ne samo u RS). Drugo, RTRS je javni servis koji placaju gradjani a TVBN je privatna televizija koja ne ubire pretplatu. Dakle lutko moja, zabij glavu u pijesak i uzivaj.

Name

Trebinje

09.07.2016 18:00

Nasa Dara Cvetic direktor doma penzionera u Trebinju izivljava se na radnicima u domu i jos u upravnom odboru RTRS prima naknadu od 3000 KM mesecno a ni ne dolazi u RTRS.Plate na RTRS su pojedincima vece od 4000 KM a djeca honorarno rade po pet i vise godina za 300 KM

ODGOVORITE
Name

Platani

09.07.2016 18:21

Doticna zajedno sa direktorom RTRS dogovorila da na zemlji RTRS a u centru Trebinja sa tajkunima gradi stambenu zgradu.Polako polako

Name

Duško Dugouško

09.07.2016 19:14

Dobavljače i partnere treba i plaćati.

ODGOVORITE
Name

Borac

09.07.2016 19:24

Bn je sve jaci pa zato oni posustaju. Ipak je bn realna i nepristrasna tv kuca

ODGOVORITE
Name

Boro

09.07.2016 19:26

Direktor RTRS vozi ni manje ni vise nego vw tuareg koji kosta preko 100.000KM. Pa sram ga bilo naroda da se vozi u ovakvom dzipu u kom se voze direktori banaka i privatnih kompanije koje zaradjuju novac. Naravno auto se vozi kuci svaki dan, sa njim se ide na odmor itd. Dokle stoko partijska, je....o vam Baja ... koji vas je sve naucio.

ODGOVORITE
Name

Starcevica

09.07.2016 20:46

Kakv tuareg,pa ima li iko sa BN da pokaze kakvu je vilu napravio.Kao da je predsjednik amerike ljudi moji

Name

prle

10.07.2016 14:37

Pa on opslužuje i Željku ..ljudi on mora biti spreman u svakom trenutku i na poziv doći i opslužiti...jel mislite da je to na biciklu lako....?

Name

objektivan

09.07.2016 20:21

Koji retard gleda ovo smeće od RTRS i još ga plaća? Pa ima li ovome dna?

ODGOVORITE
Name

Jelena Petkovic

09.07.2016 20:59

Znam ljude, skolovane novinare, koji godinama pokusavaju da se zaposle ali nema sanse dok na RTRS dovode kojekakve stranacke kadrove s koca i konopca. Kakvi novinari takva i televizija. Da se inadje neko normalan i pamatan da pozove te ljude sa biroa i napravi televiziju kakva prilici.

ODGOVORITE
Name

Leglo korupcije i kojekakvih psihopata

11.07.2016 17:08

I Suzana Radjen-Todorić je htjela posao na RTRSu 1996 godine kad je izbjegla iz Jajca, nije bilo teorije...Dokazala se na BNTVu.

Name

Danko Gajic

09.07.2016 21:00

Na nasim prostorima nema objektivnog novinarstva jer svi rade na tome kako da se dodvore svojim poslodavcima, tj.nalogodavcima, obmanjujuci javnost laznim i pristrasnim informacijama. Kao prilog tome jeste i cinjenica da nemamo istrazivacko novinarstvo, uopste.

ODGOVORITE
Name

Re

09.07.2016 21:23

Kratko i jasno, sve receno! Sa druge strane svaka tv kuca koja objavi istrazivanje gledanosti je "igrom slucaja" najgledanija.

Name

s

09.07.2016 21:16

Najbolji ste Bn Tv! ❤

ODGOVORITE
Name

Zdravko Jovanovic

09.07.2016 21:17

RTRS treba da bude primjer objektivnosti i edukativnosti.Umjesto toga taj teret nose komercijani mediji a gradjani placaju milione iz svog dzepa javnoj Dodikoviziji...

ODGOVORITE
Name

Realan

09.07.2016 22:38

Dodik dao djeci igračku, oni je obatalili!

ODGOVORITE
Name

A SUVARA

09.07.2016 23:03

KAKO SU DAVALI SUVARI PO POLA DNEVNIKA MOGLI BI FINO ČOVJEKA I U ZATVORU POSJETITI. VALJO IM JE.

ODGOVORITE
Name

VEĆINA RS

09.07.2016 23:49

Radio TV SRPSKE AUTONOMNE OBLASTI KRAJINA...2/3 Srpske Republike...

ODGOVORITE
Name

klapac

10.07.2016 00:49

Zasto RTRS propada? Odgovor je jednostavan, pojela ih korupcija. Ne mozete na celo RTRSa godinama postavljati partijske poslusnike a ocekivati dobar program i ucinak.

ODGOVORITE
Name

Tiki

10.07.2016 16:45

Dok Kopanja savjetuje ko i kako da upravlja RTRSom tu sreće nema.

Name

Eto ti ga..

11.07.2016 08:18

Tiki je u pravu. Sto posto pogodio. Pogodio "u sridu", baš kao da je alkar u Sinju. Ali šta vrijedi, ćurani ostaju ćurani, a ćurke su i dalje ćurke.

Name

Multimedija

10.07.2016 12:55

Konacno je i Luka Rakovic vracen iz penzije da pokaze malom kako se radi sa RTV taksom i gde su pare :-) Bravo za Davidovica.Cekamo povratak

ODGOVORITE
Name

Leko

10.07.2016 14:25

Dok je Suvara bio atrakcija gledala se RTRS ali kao humoristicka serija "lud ,zbunjen normalan".

ODGOVORITE
Name

Bluka

10.07.2016 20:00

Tako je to kad ratni profiteri a poslije ratni premijeri upravljaju budzetom kao privatnom (ali tudjom) prcijom...uzmi ago koliko ti drago...glupi narod ce to da vraca, a oni ce da masu iz Majamija (iz privatne zgrade) ili iz ruskog Petersburga (gdje sklonjeno zlato i dolari)...

ODGOVORITE
Name

pa

11.07.2016 06:45

Pa RTRS je kao i svi Javni emiteri u regionu pomalo arhaičan, zaostao konceptualno, nedostaju nove ideje, informativa bezlična i šablonska

ODGOVORITE
Name

Momir

11.07.2016 09:23

Što se mene lično tiče, želim im da je što prije zatvore i oslobode nas zuluma zvanog rtv taksa. Kako mogu poslovati ostale komercijalne televizije?

ODGOVORITE
Name

Bami

11.07.2016 11:44

A sta bi sa prelaskom na digitalu? Kako da dobijemo Zakon, ako vec moramo da placamo RTV taksu ili medijski porez da nam se omoguci izbor kao i svake druge robe, onoj medijskoj kuci kojoj najvise vjerujemo ili koja zastupa najvise nase interese na racun te medijske kuce uplatimo zakonski iznos RTV poreza. ,,Taksa,, je sasvim nesto drugo i jedino drzava ima pravo ubirati ili naplacivati taksu za uslugu koju cini gradjanima.

ODGOVORITE