Otvoreno pismo: Dokle više Maleševiću

Odbijen sam na konkursu u školi “Vuk Karadžič” Novi Grad, primljeni radnik je diplomirani sa nevažećeg univerziteta iz Brčkog. 

Republika Srpska 30.11.2015 | 22:54
Otvoreno pismo: Dokle više Maleševiću

Na više inspekcijskih kontrola je utvrđena nepravilnost, na rješenje Ministra Mutabdžije za isprevljanje nepravilnosti, škola je pokrenula Upravni spor protiv rješenja Ministra. Primljeni radnik i dalje radi, a ja sa diplomom PMF-a Banja Luka, sjedim kod kuće, dok se neprimjerena tužba kiseli na Okružnom sudu u Banja Luci!

Na konkursu u školi “Dragan Vujanović” Svodna, konkurs za nastavnika tehničkog je raspisivan tri puta, dva puta ga je inspakcija poništila, a treći put im je uspjelo da se primi isti kandidat, iako je diplomirani sa Apeirona, područno odjeljenje Novi Grad, sa najmanjim prosjekom ocjena(6.25), a odbijan sam ja i ostali kandidati sa državnim diplomama!

Pored ovoga evidentnog propusta, pomenuta škola nikada nije raspisala konkurs za nastavnika informatike, iako je od 01.09.2014. godine upražnjeno radno mjesto, a što je i konstatovano inspekcijskim nadzorom.

Na konkursu u školi “Mladen Stojanović” u Ljubiji, sam odbijen kao kandidat koji ne ispunjava uslove konkursa. Inspekcijskim nadzorom je konstatovana nepravilnost, konkurs ponovljen, ali tada su sve učinili da zadrže prethodno primljenog kandidata, manipulacijom na intervjuu!

Na konkursu u školi ”Majka Knežopoljka” u Knežici sam bio bolji kandidat na provedenom konkursu. Na prijavu odbijenog kandidata, nakon 60 dana od provođenja konkursa, inspektor Boško Stojković je poništio konkurs iz razloga: “konkurs je raspisan za nastavnika tehničkog obrazovanja, što je suprotno nekom Pravilniku, jer mora biti raspisan za nastavni predmet tehničko obrazovanje”.

Pored ovog razloga, kako je naveo, kod oba kandidata je bodovan prethodni radni staž, što je takođe suprotno Pravilniku. Iako nije bilo upražnjeno radno mjesto za nastavnika tehničkog, škola raspisuje novi konkurs na koji se prijavio kandidat iz kategorije porodice poginulog borca.

Na konkursu u školi “Vuk Karadžić” u Novom Gradu od 22.09.2015. godine, odbijena su tri kandidata sa diplomom PMF-a Banja Luka, a primljen je kandidat sa diplomom Apeirona, područno odjeljenje Novi Grad, sa najmanjim prosjekom ocjena(6.25), iako su odijeni kandidati imali bolji prosjek ocjena ? Ja sam odbijen manipulacijom na intervjuu i oduzimanjem jadnog boda od strana člana komisije, a pod pritiskom direktora i sekretara škole. Pored navedenog, škola je primila kandidata za nastavnika fizike sa diplomom iz BRČKOG!

Na konkursu o školi “Branko Ćopić” u Prijedoru od 26.10.2015. godine, odbijen sam kao kandidat koji ne ispunjava uslove konkursa, iako je evidentan propust odgovornih u sadržaju forme konkursa i njegovog provođenja, koji je u suprotnosti sa važećim Pravilnikom. Žalba je u postupku, a inspekcijski nadzor tek predstoji.

Iako sam diplomirani prof. tehničkog i informatike sa Državnog PMF-a Banja Luka, očigledni su propusti koji su se dogođali na pobrojanim konkursima, evidentno kršanje Pravilnika, nesavjastan i neprofesionalan rad odgovornih koji prolazi bez sankcija predviđenih Zakonom, uz Vašu blagonaklonost.

Ja sam zaposlen na pola norme, školujem dvoje djece, egzistencija dovedena u pitanje! U koliko ne preduzmete određene radnje iz okvira Vaše nadležnosti kako bi se problem sa mojim zaposlenjem pored svih dosadašnjih događanja okončao, ovaj dopis ću proslijediti svim novinarima, televizijama i portalima u roku od 30 dana.

U najboljoj nadi,

Boban Odžić, Novi Grad

 

Komentari / 97

Ostavite komentar
Name

Goran

30.11.2015 16:35

Ljudi moji i Malesevic ima sumnjivu diplomu..

ODGOVORITE
Name

Gradiska RS

30.11.2015 19:07

Lopov je to onaj skriveni...komunjarska skola lopova.Takav im je ceo DNS.

Name

Da

30.11.2015 21:00

Da, ljude sa privatnim fakultetima na lomacu

Name

Rajko b

01.12.2015 06:39

Zivio Apeiron, to je jedina skola u RS koja nema akreditaciju!

Name

sirogojno

01.12.2015 08:05

A covjece udji u grupu"crvena sekta"i posao je tvoj...

Name

Boško

01.12.2015 12:04

Ima i oni koji rade u srednjoj školi , a nisu diplomirali i ako ima mnoštvo kandidata koji jesu. Odgovor se daje da nisu pedagoški smjer.Može se dokazati i to da se uče učenici i studenti pogrešno, al ni to ne vrijedi jer samo izazovete još veću srđžbu na sebe. Veselo braćo srbi. Nezaposleni!!

Name

joja

01.12.2015 15:02

Još nema političke volje da se ukine najveće zlo ovog društva a to je privatno školstvo i pranje tih diploma kroz državne jasle.

Name

operion

01.12.2015 15:04

Na aperion studenti isto stižu autobusom subotom na ispite.I u Gradišci subotom vrvi kod Bakića na primusu,dele se diplomice šakom i kapom.

Name

Re operion

01.12.2015 18:10

Velis ti stoje ljudi na ulici i bacaju na put diplome pa ko uvati uvati, I svi ti sto uvate zapošljavaju se a mi jadnici sa drzavnim ne mozemo naci posla. Sit sam svoje suplje price kamol tvoje

Name

Brod

01.12.2015 20:33

U osnvnoj školi Sveti Sava u Brodu primljen Dragan Đukić bez konkursa, jer je ministar po zahtjevu lokalnog predsjednika DNS-a Milenka Pantića nazvao direktora i naredio da se Đukić primi. ...

Name

Ilija

01.12.2015 22:02

Kolko vidim sa drzavnim ne mogu naci posao a sa privatnim svi rade. Pa bolje da upisem privatni fax

Name

Kako

02.12.2015 13:21

Cuj kretena nevazeci fakultet a primljen, pa da je nevazeci ne bi mogao biti primljen. Boban Odzic vati se lopate i radi, nas ostavi na miru

Name

punpadzija

30.11.2015 16:37

E moj Bobane fali ti njaveca diploma sa Andricevim likom i to ovom mutavcu da das valjda znas o cemu pricam!!!

ODGOVORITE
Name

beše nekad

01.12.2015 14:57

Nekad u socijalizmu privreda je usisavala dvicaroše,tricaroše i većinu vrlo dobrih đaka a danas ih usisavaju privatni fakulteti i škole.Nažalost takvi se i zapošljavaju(ali isključivo na državne jasle)jer je političko zapošljavanje.Nađite mi privatnu firmu koja je zaposlila ekonomistu sa privatnog fakulteta(ima li igdje direktor filijale neke privatne banke da je diplomirani ekonomista sa privatnog faksa)?

Name

Re

01.12.2015 15:46

Boban laze, bio je do februara skolski majstor a hoce da mu se boduje prethodni staz u prosveti

Name

Miksajlo

02.12.2015 19:03

E moj Re, ne pricaj ono sto ne znas. Da li znas da je covjek prije toga radio u nastavi, da li znas da je prvi diplomirao na PMF-u, da li znas da je protiv-kandidat osvojio 0 bodova na testu, da li znas da covjek ima porodicu i da je cist kao suza? Nemas ti pojma.

Name

mirko

03.12.2015 13:03

Prijedlog za spas školstva i nacije: 1.ukinuti privatno školstvo; 2.prekvalifikacija je moguća samo iz četverogodišnje škole u četverogodišnju(iz tehničara u tehničara,iz zanata u zanat); 3.vraćanje kriterija u osnovno i srednje obrazovanje: a)prosvjetna inspekcija treba da vrši testiranje znanja po školama svako polugodište iz svakog predmeta te prosječnu ocjenu sa testa uporediti sa prosječnom ocjenom razreda,tada će direktori i pedagozi vršiti pritisak na nastavnika da povisi kriterij ako je znanje slabo i obrnuto a ne kao sada da vrše pritisak na nastavnika da drži nizak kriterij i udovoljava đacima), b)nastavnik mora držati popravni ispit,sada ga ne drže jer im nije plaćen, c)popravni ispit i dopunska nastava treba da se plaća 50% plate, 4.vraćanje prirodnim naukama,matematika,fizika,hemija.Vraćanje broja časova iz prirodnih nauka kao prije rata. 5.nastavnik prirodnih nauka treba da bude plaćen 30% više kao u Njemačkoj.Danas imamo deficit fizičara i matematičara jer najbolji đak iz nekog razreda gimnazije neće da studira mat.i fiziku jer zna da će jednog dana raditi za malu platu a gluplji od njega za veće plate.

Name

Ратко М.

30.11.2015 16:40

Ово што си Ти написао је мрвица у односу на оно шта доживљавају супер студенти са ФОН.а ФПН.а ПФ.а из Београда овде у Републици Српској.Овде се друже не запосли нико ко није прво ушао у партију Милову,ко није нечији,ко нема паре.Додик је друже створио од овог ентитета прћију,терен корупције и криминала,подијелио на наше и њихове.Затровано је све тајкунима који краду немилице и који иначе још бришу нос рукавом.Овде је испливао друже шљам најгоре врсте а омладина нема друге него да постане иста таква или јој нема спаса.Остаје нам још шанса Њемачка,Аустрија и још неке земље.

ODGOVORITE
Name

Nikola

30.11.2015 16:46

Danas je izgleda postalo popularno kad imate neki problem da se to izlozi javno. Razumijem da je svakom njegova muka najteza, ali mi se cini da se malo pretjeralo sa pisanjem pisama. Kao da sad svaki nezaposleni ocekuje da ce dobiti posao ako posalje pismo u medije. Nazalost u svijetu i kod nas, gdje god je velika nezaposlenost mjesta se cuvaju za pojedince i to nije nista novo, cudno i sporno. Htjeli smo demokratiju, evo nam je. Ali da se ne lazemo i u komunizmu su se cuvala mjesta, samo je bila manja nezaposlenost pa je i obican smrtnik mogao sebi naci mjesto.

ODGOVORITE
Name

Hops

30.11.2015 18:25

Nikola, kako možeš iznositi takve tvrdnje da se u Evropi čuvaju mjesta za pojedince? Prije svega u Evropi ako bilo šta radiš,možeš pristojno živjeti tako da čovjek ne mora raditi u svojoj struci. Na što bi to Evropa ličila kad bi zapošljavala nestručan kadar? Kod nas je uveden intervju da bi loš student mogao "prebaciti" preko dobrog. Poništavanje konkursa je uobičajena pojava dok se ne nađe način da se onaj koji je poželjan zaposli. Jedan od najvećih apsurda prilikom prijema radnika je taj da recimo prof. istorije intervjuiše profesora matematike i to iz njegove struke. Svi mi dobro znamo da se i u te komisije stavljaju uvaženi podobni kandidati. Karakterni prosvjetni radnici su na izdisaju, ništa se ne pitaju, željno čekaju penziju.

Name

nikola

30.11.2015 21:37

Poenta mog komentara je bila u procentu zaposlenosti. Evropa nije samo EU, Evropu cine i drzave kao sto je BiH koje nisu u EU jos uvijek. Tamo gdje je velika nezaposlenost vece su malverzacije oko radnih mjesta prosto zato sto veci broj ljudi ide (konkurise) na jedno radno mjesto. U EU (tj.zemljama zapadne evrope) je manja nezaposlenost sto znaci da ljudi lakse nalaze posao i ako ne uspijes na jednom konkursu uspjeces na drugom. Ne znam gdje to nema intervju pa da na nevidjeno primaju profesore da uce djecu? A i ocjenjivanje u BiH je subjektivna procjena profesora tako da su mnogi prosjeci diskutabilni i ne oslikavaju realno znanje i sposobnost kandidata. U razvijenim zemljama se mnogo vise trazi znanje od prosjeka, ako si vrhunski u svom poslu i sposoban onda za tebe nema brige.

Name

miki

02.12.2015 19:21

Šta ćete ljudi kad su kriteriji u osnovnim i srednjim -školama nikakvi, nekad je u jednom razredu od tridesetpet đaka bilo sedam-osam odličnih, a danas petnaest. Nema više padanja na godinu jer nastavnicima i profesorima nisu plaćeni popravni ispiti. Ljudi ne drže popravne jer ispadaju ludi (npr. prof.matematike bi trebao držat popravni i dopunsku nastavu za džabe, a prof.fizičkog da bude na moru na godišnjem). Zato nema više padanja, svako prolazi, svako je vrlo dobar đak(pet iz fizičkog i dvica na poklon iz matematike i vrlo dobar đak). Takvi i ne mogu završiti prave fakultete (mašinstvo, elektro itd.) već mogu ove privatne kupovne na rate fakultete. Zato smo dotakli dno dna.

Name

Prijedlog

30.11.2015 17:08

Dajem prijedlog koji će ići u korist, barem ja tako mislim, poboljšanja u osnovnom i srednjem obrazovanju. Naime, bilo bi dobro da se sekretar, pedagog i računovođa škole rotiraju od škole do škole svake školske godine (u školama koje su blizu jedna druge bez obzira jel osnovna ili srednja). Dakle, jedne godine u jednoj, druge u drugoj do te, pa treće u trećoj itd. i da tako kruzi.

ODGOVORITE
Name

Ministarstvo

30.11.2015 17:28

Razmotritjemo :)

Name

Slažem se

30.11.2015 18:15

Odličan prijedlog! Često je direktor u "šakama" sekretara, pedagoga ili racunovođe ili svih njih zajedno, te se nekada povinuje njihovim željama i zahtjevima, a sve zato jer je on promjenjiva kategorija a oni su tu stalno. Njihovom rotacijom bi se smanjio njihov uticaj na odluke u skolama i direktor bi mogao da pokaze puni kapacitet svog vođenja škole.

Name

Zoran

30.11.2015 17:43

Druze Bobane samo da ti kažem i mozda ti bude i lakse :Ovdje nije u pitanju korumpirana vlast ovdje su u pitanju korumpirane VLASTI .A evo i primjera ,kod nas u Tesliću za vreme SNSD-ove koalicije ako nisi bio blizu vrha familijarno ili prijateljski mogao si sanjat o nekom radnom mestu,a mi sanjali da se vlast promeni i do sanjali dosla SDS-ova koalicija ali isto tako sanjamo o radnom mestu kao i pre ko nije blizu vlastodržaca . Sećam se jedne izreke:Iste svinje samo prošle sa druge strane korita. To nam je sudbina dok se ne dohvatimo motke i naucimo pameti one koji vrse vlast da bi svi trebali biti ravnopravni kod tih vlasti bila ona SDS-ova ili SNSD-ova i da vlast mora biti narodna a ne familijarna ,partijska ili prijateljska.

ODGOVORITE
Name

nastavnik

30.11.2015 18:01

Trideset godina radim u školi, ali ovakvu spodobu još nismo imali za minitra. Ako je ovo DNS-ov kadrovski vrh, onda se moramo zamisliti ko im sve radi na nižim nivoima vlast.SNSD je pao zaista nisko kad je prinuđen da i ovakve pod moranje mora imati u vladi.

ODGOVORITE
Name

Marko

30.11.2015 18:13

Diploma Apeirona iz Banja Luke je u potpunosti ravnopravna sa diplomom sa PMF, jer imaju trogodišnje studije prvog cilkusa. I Apeiron i taj "državni" imaju licence i u istom su statusu. Apeiron je priznat i u Evropi, jer je u postupku akreditacije. To što neko ima animozitet prema legalnim privatnim fakultetima je druga stvara. Ponavljam pred Zakonom su istom položaju. Što se tiče Univerziteta iz Brčkog tu su stvari drugačije. Taj Fakultet nema licencu niti je priznat u Brčkom niti u Federaciji. Izgleda da ga priznaju jedino ovi naši u RS, jer su mnogi SNSD-ovci tu završili za "nastavnike". Lično sam dobio dopis iz Ministarstva civilnih poslova u kojima stoji da oba Univerziteta iz Brčkog nisu priznata. Dakle, samo taj nastavnik fizike je nepropisno primljen. I treće, Pravilnik za prijem u radni odnos je tako napravljen da se putem intervjua i testa može naštimati da određeni kandidat prođe, ali i to je legalno, jer vlast pravi pravilnike.

ODGOVORITE
Name

Jadan si

30.11.2015 20:51

Ili lazes namjerno ili si glup pa lupas ko stari prozor?!! Oba fakulteta su priznata od strane minisrarstva Brcko distrikta i kao takvi su priznati i u Evropi. Imas internet pa provjeris a ne da bauljas ko guske u magli pa kad zines prospes se..

Name

ja

30.11.2015 21:10

Diploma apeirona je svakao bolja od diplome iz Brčkog ili Travnika, ali prekvalifikovati diplomiranog sa Koledž Janjoš Prijedor, poslovna informatika na novootvorenoj grupi tehničko i informatika i to u područnom odjeljenju u Novom Gradu je malo previše. Osim toga na Državnim fakultetima se izučava pedagogija i psihologija po 2 semestra, a šta se ovamo uči i da to budu ravnopravni kadrovi sa kadrovima Državniog fakulteta. Što se tiče akreditacije, nije isto univerzitet koji ima akreditaciju i fakultet u postupku akreditacije. Šta ako je ne dobije, šta onda ? ili imaš ili nemaš, sve je uređeno Zakonom koji se ne provodi.

Name

Re ja

30.11.2015 21:25

Nema tu sta biti sporno akp zakon to prepoznaje, covjek je informaticar i moze da predaje informatiku posebno u OS a sto se tice grupe pedagoskih predmeta naknadno polaze posle odradjenog pripravnickog staza. Argument da je bolji ovaj ili onaj fax odredjuju na zalost zene po pijaci jer jos uvijek nema zvanicno rangiranje od strane drzave i VALIDNIH institucija, akreditacija je referentna tacka tako da oce li biti ili nece to se ne moze nagadjati. A sto se tice osobe koja je imala bolje znanje ili nije imala na prijemu za konkurs, to je vec druga tema. Obmanjujete i sebe i narod slicnim izjavama.

Name

Ja

30.11.2015 23:04

I taj "univerzitet" Apeiron je smijesan da se ne lazemo, imam druga koji tamo zavrsio neki fakultet, mislim da ne zna kako zgrada izgleda. Sto se tice fakulteta iz Brckog, djevojka koja je zavrsila za profesora razredne nastave otisla je tamo i za godinu dana zavrsila za Profesora matematike i fizike, smijesno zaista.

Name

Re ja

30.11.2015 23:44

Moguce je da je sa diplomom profesora razredne nastave zavrsila za profesora mat i fiz..jer zakon poznaje siatem dokvalifikacije, odnosno polaganja razlike predmeta za dokvalifikaciju naucnog zvanja. Sa obzirom da su struke slicne branse i imaju dosta zajednickih predmeta za godinu dana dobrom studentu nije problem zavrsiti 7-8 ispita razlike u predmetima i ne vidim sta je tu smijesno. Takav sistem poznju sve ustanove u civilizovanom svijetu. Sto se tice Apeirona i studenta koji ne zna gdje mu je fakultet to su vec nagadjanja i prica koja se treba ispitati. Svako krsenje zakona ima ime i prezime, uostalom svi smo svjesni svakodnevnog krsenja zakona u drzavnim ustanovama..svi mi.

Name

Marko

01.12.2015 06:46

Za ovog tipa "Jadan si". Stari žao mi je ako si završio Evropski univerzitet u Brčkom, jer ga nigdje nema. Pogledaj spisak licenciranih fakulteta u BiH. googlaj malo. Nema ga nigdje. Nema ni lecencu - ISTEKLA. To što si platio tolike pare ne daje ti za pravo da dezinformišeš. Ponavljam imam dopis od MCP BiH koji kaže da taj Univerzitet u Brčkom nema licencu. A za ovog drugog što lupa o akreditaciji objašnjenje. Biti u postupku akreditacije znači da si sve ispunio i čekaš da to komisije provjere. Nije niko lud da preda za akreditaciju a ne dobije je. To se još nikad nije desilo. A taj u Brčkom i Janjoš iz Prijedora nikad i neće predati za akreditaciju jer su to pijačni fakulteti. Napravljeni za kratak rok. Da je istina da je ovaj u Brčkom tropa je vijest da je vlasnik tog Univerziteta otvorio isti u Tuzli i dodato mu ime Kollos. I dobio licencu od Tuzlanskog kantona. Prema tome ne lupajte, kad nemate pojma o obrazovanju. Šta vas dvojica znate šta je licenca, šta je u postupku akreditacije i šta je akreditacija. A ti sa tom diplomom iz Brčkog otiđi bilo gdje u evropu i dobićeš šipak od priznanja.

Name

Re Marko

01.12.2015 08:57

Ti si stvarno zlonamjeran i uporan. Evo ja sam nasao na netu da je ustanova akreditovana a o postupku akreditacije sam sebe demantujes vidis da se gubis covjece.. Uostalom kad si ninja sto jauces na fakulete u Brckom covjek samo kaze da je zavrsio i da za razliku od tebe radi i nije dzabe ulagao u sebe a ti sa svojim ninja fakultetom ne radis i mlatis praznu slamu na netu jer si besposlen. Bolje se vati lopate jer sa svojim znanjem i svoju diplomu mozes okacz macku o rep. Ti trazis posao kudeci privatne fakultete.. Stvarno nisi normalan

Name

Re Marko

01.12.2015 09:05

Marko da nije priznat ne bi radio, a diplome iz distrikta su priznate koliko i distrikt a to znaci EU, i znam dosta ljudi koji rade sa njihovim diplomama, cak i moj prijatelj radi u Veroni bez problema, pametniji si kad sutis. Bolje trazi sebi posla nego sto se prosipas i jauces. Ja drzavni ioni privatni, ja jaucem oni rade. Smjesno

Name

Re Marko

01.12.2015 09:12

Svaka cast Marko i ja sam sa drzavnim fakultetom i ne zaposlen sam. Trebaju zaposliti prvo nas sa drzavnog fakulteta a onda ljude sa privatnog.

Name

Ile

01.12.2015 10:17

Marko svaka cast. Vi sa privatnim fakultetima mrs tamo

Name

Doktor

30.11.2015 18:23

Najveći karcinom našeg društva je kupovina toalet papira. Prava je sramota da mladi obrazovani ljudi nisu u mogućnosti dobiti posao bez nekakve protekcije. Za ovaj toalet u Brčkom svi smo čuli, i umjesto da se urgentno ponište svi toalet papiri, stiže čak i nagrada. Vjerujte, ovakve škole finansiraju strani centri moći, da bi za relativno kratko vrijeme mogli od ovog prostora napraviti koloniju. Ako ne zatvorimo sve ove garaže, naša djeca neće imati gdje da žive, vjerujte mi.

ODGOVORITE
Name

Re

30.11.2015 20:54

Cuo si na pijaci za Brcko a ljudi tuzili i dobili na sudu legitimitet i akreditaciju ako uopste znas sta je to. Da nisu priznati ne bi bilo moguce da se ti ljudi zaposle tako da ti je bolje da sutis pametniji si!

Name

kecman

03.12.2015 10:53

Najveće zlo i jeste prekvalifikacija zanimanja.Npr neko ko ima pet iz matematike u osnovnoj školi upiše gimnaziju i ima četiri godine teške matematike a neko ko ima dvicu upiše za kuvara ili cvjećara.Kad i jedan i drugi rade prekvalifikaciju u medicinskog tehničara priznata je matematika i jednom i drugom isto.Tako je i u Brčkom kad sa difa polaže za prof.matematike.ZLO!

Name

LLL

30.11.2015 18:55

U OVOJ DRŽVAVI SAMO PREDNOST IMAJU NAJGORI KADROVI. U PORESKOJ UPRAVI NA KONKURSU PROĐU ''NEČIJE CURE'' SA PRIVATNIM FAKULTETOM, A DIJETE POGINULOG BORCA SA DRŽAVNIM FAKULTETOM NE PROĐE. UZ TO SVE TRI SU ZAJEDNO ODRAĐIVALE PRIPRAVNIČKI. DOK JE DIJETE POGINULOG BORCA RADILO KAO MRAV OVE DVIJE SU SE SVAĐALE I NADMUDRIVALE SA RADNICIMA. DA ČOVJEK NE POVJERUJE ŠTA SE SVE RADI. NEMA MORALA, KRITERIJUMA, SVE DRUŠTVENE VRIJEDNOSTI SU POREMEĆENE.

ODGOVORITE
Name

Cigi

30.11.2015 19:41

Malesevic je najgori ministar prosvjete u istoriji Republike Srpske

ODGOVORITE
Name

laki

02.12.2015 20:11

Država koja se odrekla školstva se odrekla svega,nema se tu šta pričati.Dok se ne vrati kecelja,kriterij i obaranje na godinu nema napretka.A privatne škole nisu za ovo bolesno društvo jer su samo rasprodaja diploma bez znanja.

Name

Brle

30.11.2015 20:17

Treba biti jasno svima, da se ne moze niko primiti u stalno zaposlenje sve dok se ne primi i posljednji covjek koji ima ma kakvu vezu. Jednostavno je nemoguce proci mimo tih ljudi jer velika vecina ima nekoga u politici ili u firmi da za njega intervenise.Na birou za zaposljavanje rade neki debili koji su se ugojili sjedeci, zato sto oni vise ne zaposljavaju, ali primaju platu ili do smrti ili do penzije.

ODGOVORITE
Name

Gradiska

30.11.2015 20:24

Ovaj Malesevic je nesposoban ministar,obrukao je Gradisku... Samo kad se sjetim ministra Gojka Savanovica on je bio car za ovog nesposobjakovica... Jankovicu bjezi od njega dok nije kasno unistice i tebe!!!

ODGOVORITE
Name

Filip

30.11.2015 21:00

Gradiška, ne znam gdje živiš, ali ja sam iz Gradiške i ponosan sam što imamo ovakvog ministra. Možda nije savršen ali nije ni liš ni nesposoban, i nemoj govoriti u ime svih stanovnika Gradiške jer se većina njih ponosi njine i smatra ga izuzetno sposobnim ministrom.

Name

markogradiska

30.11.2015 21:18

Sta je sa Maleševićem i prijemom cjelog odjeljenja medicinske škole po njegovom izboru, a djeca sa rang liste, van. Ako je kriv, sankcije, ako nije onda sankcije onome ko ga optužuje ! On je primio nekoliko djece mimo rang liste, zatim su se pobunili neki roditeji pa je neredio formiranje novo odjeljenja. Zašto tako, primi djecu po rang listi, što ih razdvaja, šta se petlja u rad škole, na kraju, odgovornost i stvarno je najgori i tačka.

Name

I

30.11.2015 21:46

Marko Gradiska vozi, nisi placen da razmisljas

Name

Dejv

01.12.2015 07:08

Prva stvar, privatni fakulteti se svakako ne moze izjednaciti sa državnim, iako su pred zakonom jednaki trebala bi postojati prednost pri zaposlelju ljudi sa drzavnog. Dalje, pravi istinski kadrovi koji poznaju svoj struku, svoj opis posla, lako ce naci posao, necu reci da nije nesto u redu sa ovim gospodinom, ali ja stvano ne znam nekog sa završenim državnnim fakulteta, a koji je tražio posao da ga nije i našao.. Izuzev profesora fizickog vaspitanja kojih ima isto koliko i diplomiranih menadžera sa privatnih fakulteta

ODGOVORITE
Name

Pa

01.12.2015 08:48

Pa sto jaucete kad ste sa drzavnim faksom najbolji i najsposobniji ahahahahaha

Name

Marko iz Gradiske

01.12.2015 07:41

E,moj Filipe mora da ti je preko veze nastimao skolski odbor,onto samo to zna,kod njega nema nista posteno.Sta je u Gradisci uradio za godinu dana koliko je ministar??

ODGOVORITE
Name

Zoran

01.12.2015 07:56

Ima li i jedna afera u ministarstvima u kojoj nije Malesevic? Zeljka smijenjuj ga,trazite od Pavica drugo ime,ako ga imaju.

ODGOVORITE
Name

Stefan

01.12.2015 09:38

Gospodine Zorane, a otkuda znate da je što se tiče Maleševića istina? Zar stvarno mislite da je moguće da je on krivac za ovoliko afera? Jeste li se ikada zapitali da li je istina ovo što se piše?

Name

Profesor dr.

01.12.2015 08:16

Problem je u tome sto drzava dozvoli da rade takvi univerziteti. Ako dozovli da on radi, pa ga neko upise i zavrsi, po mojoj logici taj neko nije kriv. Kriv je onaj ko je dopustio da ustanova niskog kvaliteta uopste postoji. Tacka. p.s. kod nas nista ne znaju ni ovi koji zavrse normalan fakultet a kamo li ovi sa nekog privatnog.

ODGOVORITE
Name

Aj

01.12.2015 08:51

Nemoj se prosipati, ispade da su nasi drzavni fakuleteti u rangu MIT..izlaze ko pilici sa fakulteta ne znaju vola u g..icu ubosti a argument za trazenje posla je ja sam sa drzavnog..sta znas raditi? Ne znam nista al sam se namucio na drzavnom..zalosno.

Name

Igi

01.12.2015 09:45

"Dok se neprimjerena tužba kiseli na Okružnom sudu u Banja Luci" pa eto ko treba da rješi tvoj problem Bobane, kakve veze Ministar ima sa ovim?

ODGOVORITE
Name

boban

01.12.2015 14:23

Kakva je logika u tužbi škole protiv odluke Ministra ? Ministar je taj koji je potvrdio mandat tom direktoru, a on sada vodi spor protiv odluke istog tog Ministra. Na kraju krajeva, ko to plaća kad bude presuda, Ministar ili direktor, zapitajte se gdje odlaze pare poreskih obveznika, dok učionice prokišnjavaju, radnicima se duguje 5 miliona i td? Ja nisam u sporu sanjima, već su u sporu sami sa sobom, a mi plaćamo!

Name

zlo

01.12.2015 14:51

Ljudi moji nekad si morao biti odličan đak u srednjoj školi i super vrlo dobar đak da bi pomislio upisati neki fakultet jer ga drugačije nisi mogao upisati.A onda je došla međunarodna zajednica i pod plaštom menadžerskog osposobljavanja kadrova uvela neke kurseve za obuku.Ljudi koji su već bili zaposleni sa srednjom školom u državnim jaslama su pohrlili da dobiju neke diplomirane diplomice koje su dodtavljali u firme da bi imali veće koeficijente.To je skužila mafija i naotvarala privatne škole,fakultete i razne prekvalifikacije.Kuvari,konobari,cvjećari i mesari su preko noći postajali med.,ekonomski i drugi tehničari.Nikakvi đaci su počeli da upisuju fakultete na kojima polažu ispite iz skripti od 20 stranica.U ovakvom bolesnom društvu dopustiti privatne škole je najveće zlo.Privatno školstvo uništava i prave đake jer ljudi upisuju da bi brže završili i ugrabili neko radno mjesto.Od fukare se prave diplomirani a od kvalitetnog đaka se pravi da bez znanja dobije diplomi.

Name

Re zlo

01.12.2015 15:04

Onda upises privatni fakultet i rijesis svoj problem

Name

novljanin

01.12.2015 10:18

Moras biti snsd ili dns u novom da bi uspio mladicu.

ODGOVORITE
Name

Poznavalac stanja

16.12.2015 19:31

Bio je i u SNSD-u i DNS-u, sad cujem da je presao u PDP, posto je u koaliciji u NG.

Name

Gradiška

01.12.2015 11:18

Njegov prijatelj profesor u Gimnaziji u Gradišci tuče učenike, a on i direktorica to zataškavaju.

ODGOVORITE
Name

Prosvj radnik

01.12.2015 15:45

Kao dugogodišnji prosvjetni radnik mogu konstatovati da su svi loši đaci otišli na privatne fakultete i oni koji nisu uspjeli položiti neke ispite na državnom. Nikad nisam čuo da je neko sa privatnog prešao na državni. A prilikom zaposlenja ih isto tretiraju, odnosno zapošljavaju se oni koji su bliski trenutnoj vlasti. Kao prosvjetni radnik, ja i moje kolege, teško podnosimo činjenicu da naši najgori đaci tako lako završavaju fakultete i postaju nam kolege. Želim postaviti pitanje: kako je moguće da neko ne može upisati gimnaziju zbog lošeg prosjeka, ode na zanat (i tamo ima loše ocjene) a onda završi fakultet i bez problema se zaposli. Ja razumijem te ljude, nisu oni krivi, svi mi želimo da se snađemo ali ne razumijem društvo koje je nakaradno organizovano. I onda dođe prosvjetna inspekcija i opet se ti isti dobro "provuku", skrene se pažnja na njih, a mi ostali smo predmet kritike. Zašto imamo toliko zaposlenih u ministarstvu, a veliki propusti se prave? Vjerovatno, što reče jedan kolega, zato što su tamo upravo ovi o kojima pisah.

ODGOVORITE
Name

re

01.12.2015 16:24

Upravo tako profesore, nije problem jedinstven, problem je urušavanje vaspitno-obrazovnog sistema na način da tu malu djecu uče ljudi koji su za par dana i nakoliko hiljda maraka stekli diplomu o kojoj se nekada moglo sanjati. Gdje će im duša kada svjesno upropaštavaju generacije i razvijaju potpuno pogrešan sistem vrijednosti. Šta će se dogoditi kada nam ti mladi ljudi jednog dana budu doktori,nastavnici, političari i slično? Kuda ide ovo Društvo na ovaj način ? Sve bi bilo drugačije da nema dovoljno kadrova koji su završili adekvetno školovanje na priznatim univarzitetima. Radi se o tome da školovanih mladih ljudi ima na biroima, a primaju se sa diplomama kojekakvih faklteta. Kome ova Zemlja školuje toliki broj studenata raznih profila na dva Državna univerziteta i čemu se ti mladi ljudi mogu nadati? Odavno je potpuno jasno kako se u ovoj Državi može dobiti posao i nema tu spasa .

Name

Re

01.12.2015 22:29

Gimnaziju moze upisati ko god hoce tako da si naivan ili glup, a ako ste ti i tvoje zabrinute kolege primale dvicare i tricare jer ste vi u komisijama za prijem radnika onda ste kontradiktorni sami sebi, ovamo ih primate onamo ste zabrinuti ili ste uceatvovali u kriminalnim radnjama korupcije, nepotizma itd. Sit sam vas klimaca glavama i vase zabrinutosti. Da valjate ista ne bi radili za 500 maraka i imali bi bar jednu knjigu napisanu i vi ste profesori?! Majko mila da se prekrstim i lijevom i deanom

Name

Kowalski

01.12.2015 16:49

Може ли нам Дане икада показати свој докторат и у сто ријечи објаснити бар из које је области. С обзиром да је брањен на техничком факултету Михајло Пупин волио бих да нам објасни на ком принципу ради двосмјерна струја.

ODGOVORITE
Name

N

01.12.2015 18:06

Nemas ti sta traziti, ako je drzavni tu se nema sta pitati, tamo nema kupovine

Name

Marko

01.12.2015 17:51

Ko kaže da Marko nema posao? Što se sekirate za mene? Imam 30 godina staža, a bio sam direktor mandat, pomoćnik direktora dva mandata. Nagrađivan na svim takmičenjima kao mentor. Nisam j protiv legalnih privatnih fakulteta. Čak šta više pozdravljam konkurenciju. NUBL, BLC i Apeiron iz Banja Luke svaka čast, a ovaj nezakoniti privatni iz Brčkog nema šanse da prođe. Ako neko i radi sa njim upamtite neće dugo. Biće revizija. Ponavljam još jednom: NIJE PRIZNAT NIGDJE NI U BRČKOM NI U FERERACIJI NI U EVROPI. ODJELJENJE ZA OBRAZOVANJE IZ BRČKOG MU NIJE OBNOVILO LICENCU I NEĆE NIKAD. NEMA GA NA LISTI PRIZNATIH FAKULTETA NA NIVOU BiH. To što su momci i cure iz SNSD-a završili te fakultete u Brčkom i zaposlili se preko veze, ne znači ništa, jer neće tako ostati. BIĆE ZABRANJEN I GOTOVO. A vi što radite sa tim diplomama iz Brčkog na sjednicama Nastavničkog vijeća pohvalite se sa diplomom, a kad roditelji čuju ko im predaje biće svašta.

ODGOVORITE
Name

re

01.12.2015 19:26

Dragi Marko, sve što kažeš je tako, osim Apeirona u područnim jedinicama kao što su Bijeljina ili Novi Grad, a nije ni akreditovan i nije upian u Državni registar visokoškolskih ustanova. Tačno je da su određeni studijski programi u postupku akreditacije i samim tim se dovodi u pitanje prijem takvih radnika kada postoje kadrovi sa akreditovanih fakulteta. Šta ako ne dobije akreditaciju ? Pored navedenog, šta sa direktorima i ostalim odgovornim koji su primili takozvane kadrove sa fakulteta iz Brčkog koji će svakako ostati bez posla i ko će biti odgovoran? To nam se događa godinama, upropaštava se generacija učenika, a nadležni ne reaguju ? To je ključni problem!

Name

Milan

01.12.2015 22:24

Licno znam djevojku koja ima 3 godine na PMF, presla u Brcko 4 godinu zavrsila i radi, licno znam covjeka sa ETF ima 2 godine ETF isti slucaj ko sa prvim, prekvalifiko se i radi. Prekvalifikacija je rijec koju vas dvojica komunista ne znate sta znaci vec ste navikli da nista ne radite i samo mudrujete a suplji ste ko baklava. I vi cete reci da ovi ljudi ne mogu predavati u osnovnim i srednjim skolama. Sva sreca pa dolazi novi zakon pa cete letjeti sa posla posto ste mrtva puvala i iza vas nema NISTA. U Europi vas ne pitaju sta ste zavrsili vec da li znate svoj posao ali daleko ste vi od Europe. Cekamo novi zakon o radu svi mi a do tada mladje generacije dolaze a vas dvojica samo puvajte

Name

Simeon

02.12.2015 12:53

Marko sunce zarko ko tebi dade da budes direktor? Nije ni cudo da je zemlja propala. Bistar si ko sirup od zove

Name

Prijedor

01.12.2015 18:59

Ne znam zasto toliko komentarisate o minstru Malesevicu on je proslost, pouzdano znam da ni predsjednik Pavic nije zadovoljan sa njim. Polako zna Marko sta radi!

ODGOVORITE
Name

Prijedor

01.12.2015 19:44

Prijdor,od kud ste dobili tu informaciju? Ja sam iz više izvora čuo da je radom ministra Maleševića Pavić zadovoljan i nemojte širiti pogrešne informacije koje nisu tačne. Dio DNS-a nije zadovoljan ali je većina zadovoljna uključujući i Marka Pavića.

Name

Luka

01.12.2015 19:52

Pa svi uključujući i Pavića znaju da je Malešević sposoban ministar i zadovoljni su njegovim radom. To što ste rekli o Paviću nije istina, ministar ima njegovu punu podršku.

Name

jednostavan razlog

02.12.2015 01:44

SumNjiva diploma sumNjivu diplomu zaposliš da se tajna cuva.

ODGOVORITE
Name

ZNANJE

02.12.2015 07:54

MINISTAR MALEŠEVIĆ JE ORUĐE U LOPOVSKIM RUKAMA.

ODGOVORITE
Name

Re: Milan

02.12.2015 10:20

Oj Milane jabuko sa grane da nećeš ti tako mlad i neobrazovan sa nepriznatog fakulteta iz Brčkog da doneseš progres u obrazovanje Srpske. Bože mili platio, završio za mjesec dana, diploma bez pokrića i još se nada novom Zakonu o radu koji će takvu neznalicu štititi. Doće vrijeme kad će biti revizija diploma, pa ćeš se stari preznojavati od muke. Dobićeš rok da završiš fakultet na priznatom mjestu ili noga. Jadan ti i ta djeca koje ti učiš. Završiće kod tebe kao i ti što si završio, prepisivanjem i lopovlukom. Dalje ti kuća od moje i mojih đaka.

ODGOVORITE
Name

Milan

02.12.2015 12:28

Ti si taj koji ces da odlucujes sta je priznato a sta ne ahahahahhaha jadan si. Koliko si jadan i bjedan kad sam te izlikacio cinjenicama u 3 recenice. Pa sa takvim kao sto si ti na crtu u bilo cemu komunjaro. Sve cemo vas dzabalebarose istjerati i nauciti vas obrazovanju kad vi niste imali koga. Svi sa privatnim radimo i imamo sve sto ti nikad imati neces smecaru

Name

Olja

02.12.2015 12:30

Na kakvim si ti drogama ReMilan, jesi li ti procitao naslov.. Ha ha ha ha ha

Name

Mitar

02.12.2015 12:35

ReMILAN TI SI PUKO COVJECE.. ŠOD HITNO NA LIJECENJE

Name

Igor

02.12.2015 12:43

Mislim da na tim fakultetima nije samo CIA bila, trazili su svasta nisu nasli ocigleno nista jer koliko vidim jos uvijek rade. Bio je svojevremeno onaj Puljic koje je potkazivao na te fakultete jer nije dobio dio kolaca pa je izgubio jer su ga tuzili za klevetu. Mislim da ne trebas trositi energiju na to, radi svoj posao a pusti ove sto se ismijavaju, tako je kako je.

Name

Miljana

02.12.2015 12:46

Covjek je u pravu, vi sa privatnim fakultetima mars tamo

Name

Spektakl

02.12.2015 12:58

Ako Šukalo piše ovako nešto, treba da se ranimo koliko ima komentara. To je lični rat ranjenog i izbezumljenog Šukala. Bosić mu neće dati kompezaciju na idućim izborima.

ODGOVORITE
Name

Simeon

02.12.2015 13:19

Satrase ljudi

Name

Drzavni fakultet

02.12.2015 15:08

Svaka cast Bobanu. Realno visoko skolstvo nam je u haosu, na svakom cosku privatni fakulteti, kojekakvi Apeironi, Internacionalni univerziteti, Evropski univerziteti.. Krajnje je vreme da se pocne vrednovati drzavni univerziteti. Ljudi u 60tim godinama "zavrsavaju fakultete". STRASNO

ODGOVORITE
Name

Da

02.12.2015 15:29

Da, ne smiju ljudi u 60 tim ici na fakultet i sve ljude koji idu na privatni fakultet treba na odstrel a samo mi sa drzavnim mozemo ziviti i raditi. Ko zavrsi drzavni on je pametan ako zavrsi privatni on je glup.

Name

Ivo

02.12.2015 15:42

Vaša pamet daleko seže

Name

re drzavni fakultet

02.12.2015 16:58

Nije nikakav problem fakultet tipa NUBL i još neki izuzetci, pe ni Apeiron Banja Luka za akreditovane studijske programe, ali Evropski i Internacionalni su štamparija, uzimaju ljudima novac da bi se ti isti za par mjeseci osjećali akademski. Ali to je samo osjećaj! Ko malo pozna kako rade ili neko ko je tamo dobio diplomu za par hiljada maraka, zna da se ne vrši priznavanje ispita na osnovu plana prethodno položenog ispita, već prema simboličkom nazivu predmeta. Pa je li pošteno da neko položi matematiku na odsjeku biologija i ekologija i da mu se ta metematika prizna kao položen ispit na odsjeku matematika i fizika? Pored ovog navoda, oni koji s bili tamo najbolje znaju ko su profesori i kako se polažu ispiti. Nemoraju ništa reći javno, samo neka sebi odgovore. Znaju da kod jednog profesora polažu i po 3 ili 4 ispita. Koliko uopšte ima profesora taj fakultet? Po meni to je lakrdija! Mora doći vrijeme kada će se izvršiti ravizija tih i sličnih diploma i onda će vjerovatno oni koji ih imaju ostati bez svog novca i posla, a možda i krivičo odgovarati za stavljanje u promet nevažećeg dokumenta. Jako mi je žao što smo ovako nisko pali i što je prevara praktično legalizovana!

Name

Re re drzavni

02.12.2015 18:41

Pises gluposti, ako je i tako kako pises onda je to zakon dozvolio, znaci moras uticati na promjenu zakona. Druga stvar postoji komisijsko primanje kandidata na posao, ako komisija utvrdi da kandidat ima vece znanje i primi ga u radni odnos- sva prica o tome da zaposleni nema znanje, pred sudom pada u vodu. Zakonom je sve predvidjeno da se navedene tvrdnje otklone i mislim da je dobro napisan. Zavrsio sam drzavni fakultet i imam privatnu praksu i nemam problem tipa: privatni drzavni itd. Mislim da svako ko ima znanje diploma mu i nije neko mjerilo da li ce biti uspjesan ili ne. I jos, akreditacija sama po sebi govori o kvalitetu univerziteta ali saam po sebi ne mora biti akreditovan da bi funkcionisao. Bez akreditacije funkcionisu fakulteti vec 150 godina. Teske teme ali krivi su navodi. Takodje se slazem sto se govori da svako krsenje zakona ima ime i prezime. Na zalost tesko je naci instituciju koja nema neku falinku, da li drzavna ili privatna. Matematika i fizika su nauke kod kojih nema ne znam. Tesko je sad covjeku koji predaje 5-10 godina reci da ne zna svoj posao. Mislim da nije ovolika kriza ljudi bi bili opusteniji i ne bi se mjesali u posao ministarstva i inspekcije. Tesko vrijeme.

Name

Savo

02.12.2015 18:51

Nista privatni, nista drzavni ja odo u Njemacku a vi vicite i dalje privatni, drzavni!

Name

Darko

02.12.2015 18:09

Sta valjate gluposti,tema je ministar Malesevic o njemu i njegovom ponasanju treba pisati.

ODGOVORITE
Name

Bravo

02.12.2015 19:36

Bravo Darko

Name

Aleksandar Gradiška

02.12.2015 22:49

E Dane ko drugom jamu kopa sam u nju pada !Mnogima si djecu upropastio . Ničija nije do zore sjala pa neće ni tvoja!Brzo će kraj tvome ministrovanju!

ODGOVORITE
Name

Dejan

03.12.2015 21:31

Niti je Malešević ičiju djecu upropastio niti će uskoro doći kraj njegovom ministrovanju. Čiju je on djecu upropastio?? Pogledajte samo šta je sve uradio za studente da ga Unija studenata Republike Srpske podržava. Nije on oupšte loš ministar.

Name

re dejan

04.12.2015 11:53

To sto je kao uradio za studente Banja Luke je sasvim normalno ponašanje odgovornih u ovoj Zemlji, ali isto to nije uradio za stdente Foče koji godinama vode život, kakav već jeste. Znači, jednostrana podrška Maleševiću nije potrebna, nije ni potrebno da gs se proziva za sve, nije on Supermen, ali, takođe je činjenica da je upisao čitavo odjeljenje medicinske škole nepoštujući rang listu neprimljenih učenika, da mora da stane ili da se suoči sa činjenicom da u mnogim obrazovnim ustanovama postoje fiktivno prijavljeni ljudi koji primaju platu, a ne rad u toj ustanovi, da primaju po dvije plate i vraćaju u računovodstvo, da prestane da priča o strategiji razvoja obrazovanje kad obrazovanje vode podobni i poslušni kadrovi stanaka na vlasti i tako dalje. Ta strategija košta ovu Državu mnogo hiljda maraka i svakako je cilj da se usvoji bez obzira kakva je, jer to donosi novac svim učesnicima izrade strategije, opravdava njegov rad, a u izradi nikad ne učestvuju mladi kvalitetni ljudi, već oni koji su svojim dosadašnjim strategijama doveli obrazovanje na ovaj nivo. Svakako da malešević ima dobrih kvaliteta, nesporno je, ali kada se zna da je on vrlo blizak partiji iz koje dolazi, postavlja se pitanje, mora li ministar prosvjete da ispunjava partijske prohtijeve? Da pojasnim, njegovim dolaskom na mjesto ministra, došla je i Gordana Dukić, Ognjen Vučen i Marijana Jšić i drugi. Ljudi moji, na postojeću strukturu Ministarstva, dolaze još najmanje tri nova čovjeka, a stanje sve gore, niko nije dobio otkaz, samo gomilaju zaposlene! Znate li da mi obični grđani i ostali plaćama tu ogromnu administraciju a nazadujemo iz godine u godinu? Ljudi se odškoluju na neki način i preko grane, eto kako je nama koji nismo poslušnici i potrčkala vladajućih!

Name

Neviđeno zlo

08.12.2015 22:40

Fascinantno je gotovo za ne povjerovati da kada predočite Ministru jasne dokaze o nepravilnostima u radu nekog od direktora škole, on onda javno istupi i kaže sasvim suprotno, otvoreno laže i obmanjuje javnost. Pa zar ne bi bilo logično da reaguje u skladu sa moralnim načelima i sankcionše dotičnog rukovodioca ustanove ma kojoj on partiji pripadao. Tako bi dobio poštovanje javnosti i vratila bi se vjera u institucije sistema. Ljudi ovo je sve katastrofa. Ovdje ko je god na položaju ne radi za opšti društveni interes već isključivo za svoj džep i interes partije. Pa dokle više...

ODGOVORITE