Osvrt: Veličanstveno! Genije Andrija i hobotnica Živko pokorili Njemačku!

Parni valjak hita ka evropskom proleću! Crno-beli savladali Augzburg (3:1) i izdvojili se kao lideri Grupe L!

Fudbal 02.10.2015 | 00:15

Čudo! Čudo neviđeno! Navijači Partizana - gledajte i uživajte! Crno-beli su tokom septembra tanjili živca Grobarima posrtanjima u Superligi i već posle prvog takvog Živko Živković im je obećao:
„Budite sigurni da ćemo se za ovo odužiti našoj publici“.

Nepune tri sedmice kasnije dar pristalicama kluba iz Humske 1 deluje veličanstveno. Prvak Srbije je lider Grupe L Lige Evrope, pošto je na gostovanju Augzburgu ostavrio istorijsku pobedu. Prvi put otkako se igra fudbal Parni valjak se trijumfalno vratio iz Nemačke, gde je naplatio gro promašaja iz prethodne tri prvenstvene utakmice i skoro perfektnom realizacijom poslao na patos debitanta u međunarodnim kupovima.

Augzburg - Partizan 1:3 (0:1)!!!

U klupskim almanasima Partizana ostaće večno zapisano da je Andrija Živković još jednom blistavom partijom prekinuo crni niz crno-belih na gostovanjima u grupnim fazama Lige Evrope (15 mečeva), ali i da je njegov prezimenjak među stativama Živko dao gotovo jednak doprinos prvom trijumfu crno-belih nad nekim nemačkim kubom posle više od tri decenije.

Te 1983. u Beogradu je pao Dinamo iz Berlina, a večeras je Augzburg pao kao krigle piva iz obližnjem Minhenu, gde se ovih dana održava Oktobarfest. Najviše zahvaljujući osnovi Andrija - Živko. Prvi je zaobilazio nepažljive štopere bavarskog tima kao da se nalazi na terenima u Srbiji, a drugi fenomenalnim intervencijama opravdao poverenje struke i nagovestio da u njemu ima materijala i za daleko veći klub od Partizana.

Možda to nije bila blistava partija, možda se niko neće sećati kako su crno-beli zapravo igrali, ali će se na Topčiderskom brdu zauvek pamtiti i prepričavati fenomenalna asistencija Stefana Babovića iz 31. minuta i pogodak zlatnog srpskog Orlića koji je u trenucima kad je Augzburg bio kvalitetniji rival doneo gostima prednost koju je nešto ranije mogao i iznenađujući starter Alen Stevanović.

Uspeh Partizana dobija na značaju ako se zna da je Abubakar Oumaru morao van igre polovinom prvog dela, a Gregor Balažic na početku drugog, međutim, uprkos povredama dvojice važnih igrača, ekipa Zorana Milinkovića ne samo da nije gubila glavu, nego je u svakom trenutku delovala dovoljno spremno da zada još jedan udarac rivalu koji je preko Raula Bobadilje stvarao šanse i nije ih koristio najviše zahvaljujući super raspoloženom Živku Živkoviću.

Crno-beli za vođstvo od 2:0 mogu da zahvale nespretnom Dži Dong Vonu, mada bi bilo nepravedno prema srpskom prvaku kad bi se zasluge za veličanstvenu pobedu pripisale samo autogolu korejskog veziste. Naprotiv, još jedan trenutak genijalnosti Andrije Živkovića smirio je napade panike koji su se na trenutak pojavili posle zasluženog pogotka Raula Bobadilje, međutim, i pre i posle toga Partizan je bio taj koji je igrao - evropski.

Zato je i zaslužio ovu pobedu, iako se na kraju branio posle isključenja Subića. Štaviše, zaslužio je da prezimi u Evropi, a posle pobede u Augzburgu taj cilj mu deluje i te kako dostižnim, jer je AZ slavljem nad Atletik Bilbaom (2:1) pomogao progurao ekipi iz Humske 1 da se osami na prvom mestu tabele Grupe L.

Lep pogled odatle, zar ne?