Klupe neće biti prazne: Djeca će ići u školu, ali...

Školska godina na onaj način koji smo do sada imali neće moći da se odvija definitivno, ali odlazak učenika u školu će se u određenom segmentu desiti, rekao je Branislav Zeljković, v.d. direktora Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Republika Srpska 04.08.2020 | 12:08
Klupe neće biti prazne: Djeca će ići u školu, ali...

Dodao je da će obim i način na koji će se učenici vratiti u školske klupe ovaj Institut definisati zajedno sa Ministarstvom prosvjete i kulture RS.

(Srna)

Komentari / 58

Ostavite komentar
Name

Bern

04.08.2020 10:24

Online nastava je prava stvar .Probelm je sto je u Srpskoj vecina ljudi informaticki nepismena a roditelji zele da sprase djecu u skole kako bi imali vise vremena za svoje poslove itd..Pozdarav iz CH

ODGOVORITE
Name

BLuka

04.08.2020 11:09

Možda ti imaš vremena, možda si čak i sposobniji/a od ovdašnjih roditelja ali tebi očigledno iz nekog razloga to odgovara. Ovde roditelji i djeca nemaju ni 5% mogućnosti kakve imaju recimo kod tebe zato je apsolutno suvislo i degutantno od tebe ovako pisati, želim reć8 ako nemaš šta pametbo reći barem pametno šuti jer ovde ljudi ne sjede već se bore za život.

Name

Pjong jang

04.08.2020 11:10

Bern ajde ne lupaj.Sta je tu dobro majke ti.Dijeca treba da idu u skolu iz vise razloga.

Name

Skeptik

04.08.2020 11:11

Re Bern, On line nastava je glupost. Ovde se ne radi samo u učenju već i o obrazovanju i socijalizaciji. Djeci se oduzima druženje i socijalizacija tj društvena integracija koja se ne može steći ON LINE. Ovim moćnicima je upravo to cilj, da djecu zatvore u kuće i da se ne druže i da od njih stvore debile, buduće robove i robote ( rob i robot, slično, zar ne?). Evo, uđi sad na twiter nalog Donalda Trampa, njegov jutrošnji, poslednji, tvit OTVORITE ŠKOLE je za nekoliko sati već lajkovalo oko 230.000 ljudi!

Name

re

04.08.2020 11:22

Djeca ne znaju ništa ni kad idu u školu jer su kriteriji nikakvi a nastava na daljinu je sve samo nije nastava,obično prepisivanje.

Name

Duki is back

04.08.2020 11:22

Vraga je dobra! Djeca blage veze nemaju, jer ispunjavaju testove s googla, a Zeljko će da odredi mjere? On ne može da odredi gdje je šupalj!

Name

Ministar

04.08.2020 11:58

Ne vidim ja nikakav problem po pitanju roditelja. Od roditelja se očekuje da stave hranu na sto. To mogu samo na način da rade od jutra do sutra. Dajte roditelju novac da sjedi kući i podučava dijete i odma će pristati većina. Ne rade vrtici pa nema ko cuvati djecu a oni skolskog uzrasta moraju da se poducavaju od strane roditelja. Uz sve to roditelj mora da ide na posao. Pa zar je po tebi problem npr. sto ja kao roditelj nisam sposoban da cuvam dijete od 4 godine i istovremeno poducavam tinejdzera dok zapravo radim u firmi? Srećom nisam u takvoj situaciji ali da jesam ne znam kako bi izdrzao.

Name

Zox

04.08.2020 12:02

Lako je iz Berna mudrovati. Pa pojedinim učenicima treba 2 do 3 školska časa da shvate određeno gradivo,a on-line su imali po 10 minuta.

Name

3509

04.08.2020 12:17

Možda je bazni globalni cilj to da imamo onlin privređivanje. Obrazovanje je najpogodnije sredstvo. Ako jetako onda je o krona samo mehanizam ostvarenja cilja. Međutim, problen je što se bazne ljudske potrebe ne mogu digitalizovati. Svaki tehnološki progres psljednjih 100 godina ima ogromne bezbjednosne posljedice.

Name

Goran

04.08.2020 12:24

Online nastava vjerovatno jeste prava stvar za neke određene uzraste učenika i nivoe obrazovanja. Kako moje dijete koje je u jeku pandemije pohađalo drugi razred OŠ da prati nastavu bez prethodno usvojenog znanja iz osnova informatike ili latinice. Druga stvar koja mi kao roditelju "jede dzigere" je ova sto ste rekli da "roditelji žele da imaju više vremena za neke svoje poslove" pa naravno da želimo. Ja i supruga moramo da, s obzirom na nivo prihoda i potrošačku korpu, da radimo više poslova kako bi preživjeli i odškolovali djecu. Tu se po mom mišljenju želi prebaciti odgovornost sa obrazovnog sistema na instituciju porodice za eventualno "neznanje" u budućnosti. Pozdrav iz Republike Srpske

Name

d

04.08.2020 12:26

Prvo bezbjednost đaka, pa iz toga vući poteze. A ko to može procjeniti. Oni samo puste narodu priču i gledaju kako narod komentariše. Pustite ih neka rade svoj posao ako ga znaju. Neka iznesu PLAN, a ne neka njihova predviđanja. Za pla ima da odgovaraju, a i da dobiju pohvale.

Name

re Bern

04.08.2020 13:03

Je li to u Švicarskoj djeca ne idu u školu nego prate on-line nastavu? O čemu pričate? Po vama škola ne bi trebala ni da postoji. Dovoljno je na internetu postaviti lekcije i polaganje on-line i ćao đaci. Razumijem da epidemiološka situacija uslovljava i fizički odlazak u školu, ali to je "nužno zlo" i ne može se pričati o tome da je to dobro i da roditelji treba da budu učitelji ili nastavnici svojoj djeci.

Name

Пале

04.08.2020 14:20

"Онлајн настава" је психички терор и за предаваче и за ђаке из много разлога. На првом мјесту "онлајн настава" допушта много малверзација ђацима (преписивање са интернета, једни од других са међусобних четова итд). На другом мјесту толико времена проведено за рачунаром, или телефоном је ужасно за здравље. У коначници да је "онлајн настава" добра и корисна Западноевропска, а посебно Америча дјеца би имала основно занање и не би били изопачени и ментално- физички дегенерисани ботови. Традиционални (школски) облик наставе је НЕЗАМЈЕЊИВ у односу на "онлајн настатаву". ПС: у погледу информатичке писмености не заостајемо пуно у односу са остатком Европе. Срдчан и лијеп поздрав из РС!

Name

Top

04.08.2020 17:54

Debilu, ljudi moraju raditi, da prehrane svohu djecu a ne mogu ih same ostaviti kuci.

Name

ŠbbKbb

04.08.2020 20:09

Eto nek si ti pismen-a! Dabogda ti čitav život djeca "preko laptopeta" išla u školu i čistili klonje po Švajcarskima još pet generacija!

Name

Dagfaaa55047

14.08.2020 12:01

Bravo?‍?

Name

Enna bajramovic BIH

17.08.2020 08:57

to uopste nije tacno jer ako idemo u skolu bolje naucimo, a preko online nastave uvijek ured nastave uzmamo telefon i nesto pogledamo i moramo ako negdje idemo moramo zadacu ucit po noci a u skoli je mnogo bolje jer roditelji budu razocarani kada radimo zadacu po noci ??

Name

Lana

01.11.2020 18:00

Ja mislim da mi djeca trebamo ici u skolu, preko on lajna zato sto je korona i ova cituacija.

Name

Skeptik

04.08.2020 10:28

Samo ne maske! To se ne smije dozvoliti, uništiće nam djecu!

ODGOVORITE
Name

Andric

04.08.2020 13:56

Apsolutno podrzavam.Ne damo djecu da nam uniste,ne dam njihov osmijeh i bezbriznost dok se igraju s drugarima,djeca su svetinja...

Name

Re Skeptik

04.08.2020 14:13

Moji nece maske nositi, kao sto ni ja ne nosim. Nisu psi, pa da im treba brnjica, a budem li ih ja morala poducavati bogami ce da mi plate, a nastavnike da pootpustaju i skinu sa budzetskih jasala

Name

Prosvjetni radnik

04.08.2020 11:41

Treba obučiti nastavnike da rade preko ZOOM-a i E-ucionice. Iz iskustva sam videla da se većina nije uopšte snašla, što ne znaju, a i neće da sebe troše. A usto tako iz iskustva, mnogi roditelji se nisu ometali, ako im razrednik kaze da im djete ne prati nastavu, tj ne piše zadaću ili ako nastavnik drži čas na nekoj platformu, ne uključuje se. Djeca koja se u školu trude i u onlin nastavi su tražila od nastavnuka da im pojasni gradivo. U svakom slučaju bez učionice nema škole, sve je ovo samo da se nešto dešava.

ODGOVORITE
Name

Cc

04.08.2020 12:56

Bravo,podrzavam svaku napisanu rijec

Name

N

04.08.2020 12:19

Sve ce djeca nadoknaditi kada se steknu uslovi. Samo da sacuvamo zdravlje naroda .Djeca kada dodju iz skole u kontaktu sa roditeljima bakama dedama sto nije dobro. Informacije danas su dostupne tv internet.Gledam djete od godinu dana broji na engleskom gledajuci crtani. Odgovorni roditelji i prije korone su radili sa djecom. Dakle nista novo. Samo malo strpljenja.

ODGOVORITE
Name

Andric

04.08.2020 13:54

A ko ce reci kad je kraj svemu ovome,ko presjeca tu vrpcu zlatnu.Imam li ja kao otac pravo glasa za svoje dijete,da ja odlucim sta je dobro za njega,a sta ne,ili moram slusati nekog Gebresusa iz SZO.More,mars u pm,sve vam j...,mene mozete u grob sutra,ali ne dam na djecu,zapamti to.

Name

Re N

04.08.2020 14:16

Zdravlje nije ugrozeno koronom, a ti to bote odlicno znas. Prenesi gazdi da necemo maske nositi, necemo se prestati grliti i ljubiti i necemo se vakcinisati. Zbogom!

Name

Re re N

04.08.2020 20:19

Tako je! Nikada necu prestati grliti i ljubiti svoje najmilije i izmicati se od ljudi kao da su sugavi. Masku i vakcinu sebi u d..pe neka stave

Name

Gajba

04.08.2020 12:37

Ja sam pod granatama znao da budem u skolskoj klupi...Mjerenje temperature prije nastave i neka im je sa srecom!Online nastava da je dobra,kinezi bi svoju djecu proektovali na taj nacin.A nedavni PISA testovi su pokazali da su djeca iz Azije,ubjedljivo br1 po ucenju...Samo skola!!!

ODGOVORITE
Name

Re skptik

04.08.2020 12:44

Ne oduzima se njima druzenje ni socijalizacija ..ako setas Bijeljinom sve vrvi od djece ...a ti idi u Ameriku i tvituj sa njihovim vodjom.Nedaj ti dragi Boze jedni dijete da se razboli molicemo onlajn..Aman sve propada u svijetu ,nista ne lici na ono sto se zove...skolu prilagoditi zdravlju djece....moja djeca su pod granatama isli po dan,dva kad prestane granatiranje i eno ih Bogu hvala akademski gradjani u propaloj zemlji

ODGOVORITE
Name

Andric

04.08.2020 13:51

Pa kako se ne oduzima.Ako se ne mogu druziti u skoli,onda je logicno da ne mogu ni na treninzima.Znaci,imacemo djecu koja ce skolu uciti na tabletima i telefonima,koji ce,umjesto da izadju napolje,da igraju fudbal,basket,sjediti za istim tim laptopima i igrati e-igre,i reci kako su majstori u igranju,imacemo djecu koja ce u 90 posto slucajeva nositi naocale,imati nemiran san,biti bez prijatelja,osim tih virtuelnih,djecu koja kad nadju online djevojku,tj.decka,s obzirom kako je sve krenulo,osim imena i prezimena nece znati nista reci pred tom djevojkom,i obrnuto...tacnije receno,imacemo DEBILE.To je njihov cilj,a od svega vise boli sto ih majmuni kao ti podrzavaju.

Name

Re

04.08.2020 14:20

Akademski gradjanin ne postoji u ovoj zemlji, jer da postoji ne bi dozvolio ovoliko krsenje ljudskih prava, reagovao bi skupa sa dr.istim takvim gradjanima, a narod bi za njima. Zavrsiti fakultet ne znaci biti akademski gradjanin, nazalost. To ti je jos jedna beskorisna diploma, a i osoba u nizu. Korona je LAZ!

Name

Drina

05.08.2020 11:22

Od kolijevke, pa do groba najljepse je djacko doba! Ne zaboravite!

Name

Strasno

04.08.2020 12:46

Bazeni rade, kafane pune, marketi uvode trecu smjenu al bitno da djeca ne idu u skolu. Sramno!

ODGOVORITE
Name

Dzony

12.08.2020 01:06

Duvaj ga

Name

Ris

04.08.2020 13:12

Zeljkovicu pusti skolu, bolje da objasnis kako u federaciji ima duplo vise testiranih nego kod nas???

ODGOVORITE
Name

Resa

13.08.2020 14:01

Mozda u Federacija ima i duplo vise ljudi.

Name

Gasi škole!

04.08.2020 13:24

Ma šta će nam škola kad imamo Milorada.

ODGOVORITE
Name

Dzony

12.08.2020 01:06

TAKO JE

Name

Nastavnik

04.08.2020 13:32

Na stranu neophodnost socijalizacije i cinjenica da je nivo informaticke posmenosti izuzetno nizak, mi kao mentalitet nemamo skoro nikakvu osnovu za ovakav vid nastave. Kod nas je sustina skolovanja samo broj (ocjena). Djeca koja odrastaju u kulturnom okruzenju u kom je duboko usadjena parola "snadji se" (prepisi, podvali, ukradi) nemaju nikakvu funkcionalnu korist od ovakvog vida nastave. Populacija "svaka cast izuzecima" kojoj je stalo do izgradnje licnosti, ne samo papira sa statistickim podacima, cine zanemarljivo mali procenat na Balkanu. Pravila uvijek diktira vecina.

ODGOVORITE
Name

Najveca prica

04.08.2020 13:48

Danasnje skole su svakako ustanove za ispiranje mozga djeci gdje ih pripremaju da budu poslusnici i robovi gdje ce raditi mjesecno za 500 KM.

ODGOVORITE
Name

Re najvaca prica

04.08.2020 14:16

Upisi ih u privatnu skolu...Placa se...al ima se ,moze se...

Name

Slobodan

04.08.2020 13:56

Glupost da neidu! Sta djeca mogu nauciti bez skole i ucitelja u telefone i laptope je katastrofa!

ODGOVORITE
Name

Srbin

04.08.2020 14:00

Bitno je da lopovi kao Dodikovi ljudi u prosveti zaradjuju dobro!

ODGOVORITE
Name

Klupe nece biti prazne

04.08.2020 14:22

Nece, ali nece ni djeca nositi masku niti se dijeliti po grupicama, niti cete ih vakcinisati. Necete, zapamtite!

ODGOVORITE
Name

???

04.08.2020 15:02

Ukinuto redovno služenje vojnog roka ko je služio zna šta je to( životna škola) na ovim generacijama se već vidi ( puding generacije) e sad neka se ukine i škola tek tada nas nema nigdje ovo na daljinu je glupost malo žešća!

ODGOVORITE
Name

A

04.08.2020 15:49

Ma da ovoj državi samo i trebaju nepismeni poslušnici!!! Dno dna! ?

ODGOVORITE
Name

Marija

04.08.2020 17:03

ALO ! LAKŠE MALO! Ako epidemija i naša nedogovornost nastavi ovim tempom, NEMA ŠKOLE! Bar za moje dijete! Od marta ŽIVOTARIMO i sad u jeku epidemije ŠKOLA. Polako ima vremena! Neka se epidemija smiri, sve će se nadoknaditi. BOŽE ZDRAVLJA! Svi koji NE VJERUJU u koronu i posljedice neka malo volontiraju po bolnicama, pa onda neka se udaraju u prsa po portalima. Nije tačno da roditelji nemaju tehničke mogućnosti da isprate online nastavu! Svi imaju mobilne telefone, tablete, laptopove...koje im uglavnom služe za serije, voajerisanje i švaler*acije po FB, Instagramu...Najveći glas protiv online školovanja digli su upravo oni kojima su rođena djeca i njihovo stalno prisustvo u kući SMETNJA. Priče o socijalizaciji, pogubnosti takvog načina su samo tobožnji IZGOVORI. Da opetujem! Nema škole dok se korona ne smiri ili pronađu adekvatan lijek! Ako treba ima nas dovoljno odgovornih i osviješženih roditelja koji će i na ulicu izaći da sopstvena prava i prava svoje djece i živote, sačuvaju! TOLIKO!

ODGOVORITE
Name

re re re

04.08.2020 19:25

Ne pada mi na pamet da dajem laptop djetetu, vec ako drzava hoce online nastavu nek to I omoguci, svakom djetetu kupi laptop I plati internet I onda mogu da traze nesto, a ovom poletarcu bi bili bolje da ne prica o tudjoj djeci nego da gleda sta I s kim mu zena radi

Name

Marija @re re re

04.08.2020 20:33

Država ti ne plaća udžbenike, sveske, pribor, opremu...pa neće ni laptop, internet i sve što si naveo/-la. Važno je da ti imaš telefon, internet ili lap...da možeš laprd*ati. Pade mi napamet Borina pjesma "O kako je lepo biti gup"! Država i Vlada (kakava god da je) ne traži laptopove, mobilne telefone, ukidanje škola, zabranu nastave...već NAČIN da od ove pošasti zaštiti budućnost tj. djecu. Kad pročitam kako ljudi površno razmišljaju i šta sve pišu, Milorad, Željka i ostala bulumenta su odlični...nismo bolje ni zaslužili. Ne daj Bože da škole postanu klasteri odmah će se dići kuka i motika koja je do juče pisala protiv online nastave da je "država" kriva!

Name

Re Re

04.08.2020 17:57

U pravu ste za akademske gradjane,za zavrsene fakultete..lijepo nam je nas poglavica rekao:" KO NEMA KNJIZICU CRVENIH DZABA MU FAKULTET"......objasni mi svrhu obrazovanja....ugledajmo se na njega...vidite li bogastva i dobrog zivota njega i njegovih..samo da nauce citati i pisati djeca,a to mnogi znaju i pre skole. .i onda u skolama ili on lajn samo strani jezici....pripremati djecu za odlazak zauvjek...

ODGOVORITE
Name

Roditelj ucitelj

05.08.2020 11:40

Pa nastavnici nek primaju plate a mi roditelji da sedimo kuci i učimo djecu a sta je sa našim poslom da li i mi trebamo možda zaraditi neki dinar... Gluposti stvarno neznam kome se to sviđa online nastava... Jedino prosvetnim radnicima možda....

ODGOVORITE
Name

Miki

06.08.2020 09:34

Ti bi da ukidaš platu prosvetarima. Ja sam prosvetar i od marta do kraja prethodne šk. godine sam radio 10 do 14 sati svakodnevno, pa i vikendom, kako bih djeci pružio sve ono što bi i na nastavi, pa i više, kao i non-stop komunikaciju. Nikad mi nije bilo teže i nikad nisam zaslužio više nego bar duplu platu. Dobili su zdravstveni radnici i policija. Mnogi (ne svi!!!) su zaslužili. Vjerujte, i mi. Ako se zaletimo sa školom u klupama, razboliće se i nastavnici, pa ko će onda držati bilo kakvu nastavu? A djeca, kad se nađu u grupi, gube osjećaj odgovornosti. I onda smo svi, i oni i nastavnici i svi s kojima smo u kontaktu ugroženi. Naravno da je klasična nastava najpoželjnija. Ali, samo pod normalnim uslovima.

Name

Crni Gavran

05.08.2020 20:14

Pandemija je inicialna kapisla i za skolstvo,uostalom,skole i ne trebaju da postoje po ELITAMA,jer oni imaju svoj narastaj koji se skoluje da nastave plan robotizacije i robstva.Ako se ludilu ne stane u kraj,narocito 5G mrezi,nadam se da ce korisni idioti shvatiti na vrijeme,ako ne bude kasno. Pozdrav

ODGOVORITE
Name

Ljuti man

06.08.2020 10:08

ME PATITE DJECU KAKVA SKOLA STA AKO NEKO DOB8JE KORONU I UMRE DIJETE STA ONDA KOCE ODGOVARARI , BOLJE ONLINE KAKO STE POCELI TAKO I ZAVRSITE JER NIJE VREDNO TUDJU DJECU IZLAGATI RIZIKU!!!!

ODGOVORITE
Name

Učenik

07.08.2020 10:37

Šta je ovo ljudi moji? Ni roditelji više nisu kao što su bili. Uvijek su se brinuli za zdravlje svoje djece, a sada bi i da ih drugi čuvaju i brinu o njima. Najlakše je "Brigo moja, pređi na drugoga." Nemogu nastavnici da odgajaju djecu. Sad ste se sjetili da bi djeca trebala da se druže i obrazuju, a dok je bilo "normalno stanje" nisu bili nikako u kontaktu za vrijeme raspusta i sl. Zar je stvarno toliki problem izdvojiti 1-2 sata da se djetetu nešto pokaže? Nemoguće je održati distancu u školama (posebno u nižim razredima). Oni su živa bića, ne pokusni kunići. U firmama čim se jedno zarazi, ostali idu u izolaciju, tako će biti i sa školama. BOLJE U KUĆI-NEGO U BOLNICI!!

ODGOVORITE
Name

Nikolaj

07.08.2020 13:48

Moje mišljenje za nastavak škole je da se deca vrate u školske klupe je na primjer neki roditelji nemaju uslova za online časove možda neko nema telefon, TV i kako onda on da pohaca nastavu znate kako pa nikako djeci je bolje da idu u školu jer će steći puno znanja kada idu u školu a ne preko online preko online mogu da budu samo da se izrazim vulgarno gluplji sto se tiče ove situacije koja nas je zadesila kakve veze ima sto će deca aBd ići u školu svi mi na ovom svetu će mo se zaraziti prije ili kasnije.... slušala sam neku političarku izjavila je da samo petice mogu da idu redovno u školu a ove četvorke trojke dvojke online to je najgluplja izjava prvo sto ona te vrlodobre djake podcjenjuje misli da će oni los učiti možda to nije tačno možda oni hoće da u budućnosti aBd imaju sve petice otkud ona zna meni je to izvinite al malo klupo jer svako dete ima pravo na obrazovanje i na učenje ono može da uci odlično u ovoj nastojećoj godini a da je prije toga prolazio sa vrlodobrim ili dobrim zato moje mišljenje je pustite djecu da idu redovno u školu barem uz neke mere predostrožnosti HVALA!

ODGOVORITE
Name

Dzony

12.08.2020 00:55

Slazem se sa Bernom!

ODGOVORITE
Name

LAMIJA

21.08.2020 16:05

gradivo se bolje savlada kada se ide u skolu normalno, bez online nastave...

ODGOVORITE