Ustavni sud BiH donio još jednu odluku u korist BiH

- Ustavni sud BiH usvojio je apelaciju protiv odluka Vrhovnog suda Republike Srpske i Okružnog suda u Trebinju u vezi sa knjiženjem vojne imovine - skladište Filipovići u Trebinju.

Bosna i Hercegovina 09.06.2020 | 11:50
Ustavni sud BiH donio još jednu odluku u korist BiH

Odlukom Ustavnog suda BiH broj AP 2004/18 od 20. maja ove godine usvojena je apelacija koju je Pravobranilaštvo BiH uložilo protiv odluka Vrhovnog suda Republike Srpske i Okružnog suda u Trebinju u vezi sa knjiženjem vojne imovine - skladište Filipovići u Trebinju.

Ustavni sud je zaključio da je prekršeno pravo na pravično suđenje kada je redovni sud arbitrarno tumačio relevantne odredbe zakona i pravilnika i kada je zaključio da apelant nije ispunio zakonski osnov za upis promjene prava u katastarskom operatu.

Takođe, prekršeno je pravo apelanta na ravnopravnost stranaka pred sudom kada apelant nije imao jednak procesno pravni tretman sa umješačem u postupku, budući da kao suprotna strana nije bila obaviještena o njegovom učešću i dostavljenim odgovorom na tužbu, prenosi televizija "N1".

Presudom je ukinuta Presuda Okružnog suda u Trebinju od 24. januara 2018. godine, te je predmet vraćen Okružnom sudu u Trebinju koji je dužan da po hitnom postupku donese novu odluku, u skladu sa Ustavom BiH.

(Srna) 

Komentari / 76

Ostavite komentar
Name

NISAM PRAVNIK

09.06.2020 10:03

ALI USTAVNI SUD BI TREBALO DA STITI INTERESE SVIH GRADJANA I DRZAVE U CJELINI. OVO SVE VISE LICI NA NEKAKVU TOMBOLU...

ODGOVORITE
Name

Denzel

09.06.2020 10:07

Pa ne može štiti pravo na rušenje države.

Name

Re

09.06.2020 10:09

Pa Ustavni sud i stiti imovinu inače bi bila privatna. Ovako drzavna a u vojsci ce raditi Trebinjci i zaraditi plate tako da je super sto je nemoguće otudjiti za licni interes

Name

JOJA

09.06.2020 10:10

Re nisi pravnik,,,,,, Da štiti interese svih građana???? i poštenih, i lopova , i kriminalaca i razbojnika ili da sudi po zakonu i u skldu sa zakonom. Sud ne štiti građane nego ZAKON!!!!!!!

Name

Mile

09.06.2020 10:18

Ovom odlukom su i pokazali da štite interes svih a ne samo jedne politicke partije iz RS.

Name

jjjjjjj

09.06.2020 10:20

Nije tebi ništa oduzeto što će tamo neka kasarna biti u vlasništvu BIH, pa i Srbi su BIH zar ne?

Name

Ni ja

09.06.2020 10:25

Ali nisam ni glup. Ako je potpisan Anp ili zovite ga kako hocete onda je ova odluka u interesu svih gradjana(?) Snsd-ea.

Name

Ja

09.06.2020 10:26

Naša opozicija nije glasala za odlazak stranih sudija.Oni su u koaliciji sa SDA pa evo gledajte....Ustavne sudije su primile pare od islamskih zemalja da prave unitarnu B i H.

Name

Pravnik

09.06.2020 10:26

Koja je to odluka Ustavnog suda koja ne stiti sve gradjane , ili ide na stetu ”gradjanima” ? Postovanje

Name

Re

09.06.2020 10:29

I najveci branioci BiH svojim postupcima rade na njenoj razgradnji u sta vjeruje sve veci broj ljudi, sro je realno obzirom na sve.

Name

Re

09.06.2020 10:58

Cime te nije zastitio ustavni sud? Sta je to oduzeo a da ne pripada i tebi? Jedino ako smatras da BiH nije tvoja i da je Rs neovisna od BiH. Al to tako nije potipisano u Dejtonu i zato su ovakve odluke.

Name

Direkt

09.06.2020 11:34

Denzel, ovakva odluka Ustavnog suda BiH je rušenje Ustava BiH i samim tim rušenje BiH. Paradoksalno, ali istinito.

Name

Direkt

09.06.2020 11:36

Re, po Dejtonu, vojna imovina je imovina RS, a ne BiH.

Name

Re JA

09.06.2020 11:36

Uredjenje rs je unitarno a u fbih imate parlamentarni sistem vlasti

Name

Direkt

09.06.2020 11:38

JOJA, da, samo je pitanje koji zakon, s obzirom da ovakvim odlukama, Ustavni sud krši mnoge zakone, uključujući i sam Ustav.

Name

Direkt

09.06.2020 11:40

Mile, ovim su pokazali da su spremni da prekrše Ustav, samo da bi od RS preoteli imovinu, a što se očigledno radi u saglasnosti Zapada, Bošnjaka i Dodika.

Name

Skuhano

09.06.2020 11:40

Ovo namje skuhala sadašnja vlast, potpisivanjem Plana za NATO, a sada se prave nevinašci i napadaju, kao, tamo neke. kako bi sebe oprali. Kome nešto nije jasno,neka pita svoga "Boga" u RS.

Name

Direkt

09.06.2020 11:43

jjjjjjj, ustav je takav da ne može ga jedna odluka, koja je protivustavna, poništiti. Ova odluka Ustavnog suda BiH je nesumnjivo to.

Name

Direkt

09.06.2020 11:46

Pravnik, odluke Ustavnog suda BiH, očigledno štite sve građane BiH, bošnjačke nacionalnosti, a na štetu druga dva naroda ili na štetu samo Srba.

Name

Sud

09.06.2020 12:30

Pa tako i treba, odnosno bolje da je na državi, nego da Mrde, Nesici, Stankovici i drugi profiteri uzimaju pod svoje. Srbin sam, ali sto država uknjiži na sebe, manje su šanse da bude otudjena i sve pohvale za Ustavni sud!

Name

Direkt

09.06.2020 14:11

Re JA, u RS jedan vožd, a u FBiH gomila malih voždova. Ne zna se šta je gore.

Name

Direkt

09.06.2020 14:13

Sud, kako god, ovo je imovina RS, koja je uz to vrijedi milijarde KM. Ako neko hoće da to uzme, neka plati i eto mu.

Name

Re Ja

09.06.2020 14:54

Pa normalno da opozicija nije glasala za odlazak stranih sudija zato imaju moju podrsku.Ja bi jos predlozio da iz suda odu sve domace sudije i da na njihova mjesta dodju strane sudije.Tek tada bi imao povjerenje u sud da smo to uradili prije 10 i vise godina nebi bilo ovoliko kriminala i pljacke.Nebi sada pricali o respiratorima satorima itd.

Name

borac

09.06.2020 15:57

Sve sto je dogovoreno a potpisano a jeste mora biti ispostovano.

Name

Bravo

09.06.2020 10:08

Bravo SNSD, uspjeli ste - nastavljate.

ODGOVORITE
Name

Direkt

09.06.2020 11:50

Ustavni sud BiH se očigledno vodi Dodikovom ANP logikom, a ne Ustavom BiH, koji poznaje imovinu RS, za razliku od suda koji ovakvim odlukama obesmišljava samog sebe.

Name

SDS ne SNSD

09.06.2020 11:56

Kakve veze SNSD ima sa ovim?Kad je SNSD predlagao zakon da se zamjene strane sudije prije mjesec dana, Komisija Parlamenta BiH je to odbila a presudan je bio glas SDSovog poslanika.

Name

Srbin RS

10.06.2020 06:58

@SDS ne Snsd.Ko je lud da sud prepusti domacem kadru sve nase sudije treba zamijeniti stranim sudijama.Ove nase sudije su Osmanlije i vrijeme je da se oslobodimo Osmanlija koji se kriju iza Krsta odnosno Kriza.

Name

Poruka:

09.06.2020 10:09

De vi nakim ustavnim zakonom zabranite djelovanje odnosno samostalni uticaj stranaka i stranackih predstavnika na institucije. Ja mislim da bi nam tako nesto mnogo, mnogo vise pomoglo.....

ODGOVORITE
Name

prijedor

09.06.2020 10:20

Nije nikakva tombolaSukcesijom imovine Juge državi BIH su pripalo vojne kasarne i to je državno....

ODGOVORITE
Name

Direkt

09.06.2020 11:52

Sporazum o sukcesiji je iz 2000 i neke, a Ustav BiH, koji tretira imovinu RS je iz 1995, pa ti vidi šta je jače.

Name

re

09.06.2020 11:57

Najvaznije je od svega da je Kozarac pripao Republici Srpskoj. Fina carsijica Republike Srpske.

Name

Koja

09.06.2020 10:31

Bez veze se prave slucajevi! Svi su glasali jos 2012 da se vojna imovina knjizi na drzavu. Pa zaboga cija je drzava ako nije nasa. Zasto da se ogranicavamo na jedan entitet?

ODGOVORITE
Name

Direkt

09.06.2020 11:54

Ako je tako, onda i to nije u skladu sa Ustavom BiH, s obzirom da Ustav BiH ne poznaje vojnu imovinu u vlasništvu BiH.

Name

Zato sto

09.06.2020 13:51

Zato sto ako je na drzavnom nivou imovina, odluku o tome kako ce se ta imovina koristiti, da li ce se dati u zakup ili obradjivati (npr zemlja u Lijevcu ili neka suma) mora da donese Savjet Ministara BiH i tu moraju glasati Bosnjaci. Oni bi naravno to konstantno blokirali i usporavali i koristili za ucjenjivanje, npr. za 1ha zemlje koja se da pod koncesiju Srbinu u Lijevcu hocemo da dobije i 1 Bosnjak koncesiju na zemlju pored u Lijevce polju. I tako bi eventualno mogli da mijenjaju nacionalnu strukturu.

Name

rabit

09.06.2020 10:32

Nema od toga nista..mlatite praznom slamom.

ODGOVORITE
Name

007 Бонд

09.06.2020 10:33

Од тога нема ништа. По Дејтону- БиХ НЕМА имовину. То је све имовина ентитета, а не тамо неке Босне на папиру. Српска треба да тужи уставни суд у Европи, и 100% Српска добија спор. Треба вам мећународни тим адвоката: Американац, Британац, Немац, Рус и Србин. ...Српска по Дејтону има право на сопствену војску, валуту и пасош! Српска може и мора да поврати све што су јој одузели! ...Срби, будите паметни!

ODGOVORITE
Name

007

09.06.2020 10:50

Imate pravo da šutite! Kakva vojska i pasoš? Ako ćete pasoš, selite u Srbiju, a također Ako ćete vojsku, Sikter u Srbiju!

Name

?

09.06.2020 10:53

Nek Srpska tuzi Ustavni sud u Rusiji sto u Evropi?

Name

RE 007 BOND

09.06.2020 11:20

Povraćaćeš još malo ako budeš imao šta!

Name

Direkt

09.06.2020 11:57

007, ovo je i naša zemlja. Kome smeta vojna imovina RS, taj prije svega ima problema sa Ustavom BiH, koji poznaje samo vojnu imovinu entiteta, kao i imovinu entiteta uopšte.

Name

Radovan

09.06.2020 10:51

Sa Dodikovom vlašću će mo izgubiti sve da im ne paše švercer Ronhila upravo bi ga oni i uništili.Imate pravo da razmislite ko je on da se kurči čitavom svijetu a da im ne paše u razvlašćivanju RS.Samo budala ne zna kad izvši zadato da će završiti kao čupo zvani Karadzić.

ODGOVORITE
Name

Re

09.06.2020 11:01

I ptice na grani znaju da je 2005 godine vladajuća koalicija u Republici Srpskoj na čelu sa SDS -om i PDP -om izglasala Zakon o odbrani i Zakon o Oružanim snagama u BiH, na čelu sa tadašnjim Predsjednikom Republike Srpske i SDS-a Dragan om Čavićem. Ovo što danas radi kvazi ustavni sud je posljedica toga događaja. Samo napomena: po Dejtonskom mirovnom sporazumu postoji Vojska Republike Srpske i vojska federacije, a nigdje nema izmišljene kategorije Oružane snage BiH.

Name

oweijfwewe

09.06.2020 11:26

A Dodik je glasao za Ustavni sud BiH tako da je prica kompletirana sto se tice i pozicije i opozicije.

Name

Ipe

09.06.2020 11:31

Oruzane snage su nastale dogovorom o prenosu nadleznosti za odbranu sa entiteta na drzavu.

Name

re owe

09.06.2020 12:49

Dodik nije glasao za ustavni sid. Ustavni sud se nalazi u Dejtonskom sporazumu. To sto ti pricas je SUD BiH. Prouci osnovne pojmove prije nego sto napises nebuloze.

Name

Direkt

09.06.2020 14:29

Momci, Oružane snage BiH i Ustavni sud BiH su jedno, a vojna imovina RS, kao i imovina RS uopšte je nešto drugo, pošto imovina nije prenesena na nivo BiH.

Name

Goja

09.06.2020 10:58

Tačno Milokrad ne da ništa buče na kraju da više nego što su tražili.Nažalost tako je ko god ima oči vidi.Jedino sekta vjeruje šta im dotični kaže.

ODGOVORITE
Name

Odbranjeno dosta toga

09.06.2020 12:00

Sta to dade na kraju? Deveti januar se proslavlja glasnije, kvalitetnije i sadrzajnije nego prije. Nije nista knjzeno na BiH. Tu je jos uvijek policija RS iako su postojali pritisci 2006. da se ukine. Ukinuo je Grb i Himnu 2008 ali to je bilo kad je bio na strani Amera. Uostalom grb i himna se mogu vratiti cim odu strane sudije

Name

Za odbranjeno dosta toga

09.06.2020 12:42

Vratiti ustav RBiH, entitet rs ne poštuje Dejton i anekse, to će se desiti kad tad

Name

Direkt

09.06.2020 14:31

I oživiti Aliju i uvesti Islamsku deklaraciju. :)))

Name

re za odbranjeno...

09.06.2020 14:33

Pa vratite ustav tzv RBiH i koristite ga tamo gdje se on efektivno primjenjivao, nemam nista protiv. A mi cemo onda da vratimo i primjenjujemo prvi, originalni Ustav Republike Srpske, tamo gdje je on koriscen tokom rata. Dogovoreno.

Name

Radovan

09.06.2020 11:06

Zašto ustavni sud ne hapsi lopove zato što je stranački.Pola njih i SDA HDZ i SNSD zreli za doživotne ali toga nema.O čemu pričamo i taj sud je naklonjen lopovima.Reži sve ni po babi ni po stricu i kapa dole.Šta je privatizacijom opljačkana Država i nikom ništa jebeš ovo banana Državu.

ODGOVORITE
Name

Ipe

09.06.2020 11:29

Radovane malo uzmi pa procitaj sta je u nadleznosti Ustavnog Suda. Ne "hapsi" US.nego POLICIJA

Name

Direkt

09.06.2020 11:59

Ne mogu hapsiti svoje gazde, mada bilo bi to bilo poželjno ili da pravosuđe prođe kroz reformu.

Name

Laze ko' SRNA

09.06.2020 11:45

Skladište Filipovići nije kod Trebinja nego kod Foče. To će Mile "preknjižiti". Blago nama.

ODGOVORITE
Name

ATLANTIDA

09.06.2020 11:46

I Osnovni sud i Okružni sud u Trebinju su partijski sudovi i ,umjesto da budu svjetla tacka pravosuđa,su sramota za RS I celu BiH.!Rade po dekretu,obrazovanje sudija veoma upitno,i jedino bi ispravno bilo da se proglase sudovima Non Grata!Da ne govorimo o korupciji.Zasto bas ova dva suda!?Nije normalno da Narodni Poslanik Nebojša Vujanović,gubi baš sve predmete redom da ti sudovi nisu u čeljustima vlasti i rade po zadatku!Kako onda te sudove,koji bi trebali biti svetao primer pravde,rade protiv svoje savesti i pravnih normi.Tesko je biti na sudu i revija ne priznajem "ovaj sud!Ali,ljudi su dovedeni u takvu situaciju da su izgubili poverenhe u sudove i jedino ostaje da takva vrsta bunta da se sud uopšte ne priznaje!!Kome se dalje žaliti!?VSTV,ma nemojte,od tamo sve smrdi i glavne poluge sistema ne funkcioniše.Time se ovih dana bavi i EU koja ulaze velika sredstva za unapređenje pravosuđa!Od toga,bar za sada nema ništa.

ODGOVORITE
Name

RUSIOCI BiH

09.06.2020 11:54

Ustavni sud nije donio odluku u korist BiH, vec na stetu BiH. Ovakva odluka rusi ionako slabe odnose medju narodima kao i povjerenje u institucije BiH kod 2 od 3 naroda. Ustavni sud BiH je rusilac Bosne i Hercegovine. Zalosno.

ODGOVORITE
Name

Za rušioca BiH

09.06.2020 13:07

Čuj kod 2 naroda, bolje da si rekao kod 2 korumpirana političara, narod nema veze s tim, ne poistovjećuj narod i ne ponižavaj narod.

Name

RE za....

09.06.2020 14:53

Da, tacno tako kako sam rekao-kod 2 naroda. Nemoj tumaciti sta sam ja rekao. Niti si ti knjizevni kriticar niti sam ja knjizevnik.

Name

XL

09.06.2020 13:21

NARODE :POŠTO JE POTPISANO PUT U NATO, VOJNA IMOVINA MORA BITI DRŽAVNA A DRŽAVA SMO SVI MI KOI ŽIVIMO U BH!!!

ODGOVORITE
Name

Ne lazi

09.06.2020 17:36

Vojna imovina ne mora biti drzavna, niti ce biti.Nato integracije stoje. Znam da ti je tesko, ali popij jednu kahvu pa razmisli kako dalje. Mozda da se Federacija odvoji od nas i onda da krenete u NATO

Name

А

09.06.2020 13:38

Уставни суд БиХ је донио још једну одлуку која се неће поштовати. Толико. Друго, складиште Филиповићи је у Фочи а не у Требињу. Само да се зна права истина

ODGOVORITE
Name

za A

09.06.2020 13:59

Poštovaće se, kad tad, vidjećeš, kao što je Dodik potpisao ANP

Name

@A

09.06.2020 14:06

Odluke suda se moraju poštovati! Gdje je god šta, to je u BiH!

Name

Direkt

09.06.2020 14:34

Mora se poštovati, kao i dosad što se poštuje, naročito u Federaciji. :)))

Name

U "federaciji"

09.06.2020 15:27

...sve kvare Katolici, uz pomoć Dodika.

Name

Boki

09.06.2020 14:32

Dok nasi politicari kradu i svadjaju se ovi pljackaju imovinu Republike srpske Bilo bi dobro da se probudite

ODGOVORITE
Name

BbAS DANAS O KRADJI

09.06.2020 18:24

Upravo ta jutrosnja prica o kradji gdje ne nudi nikakve dokaze o toj kradji, vec izadje i drami pred kamerama jeste skretanje paznje sa ove danasnje odluke Ustavnog suda. Namjerno ili slucajno to neka svako tumaci kako zeli.

Name

Drina

09.06.2020 14:43

i tako jos 22 puta.. ili koliko ih ima u rs-u.

ODGOVORITE
Name

deda

09.06.2020 15:35

reDIREKT nikakvu imovinu BiH ne uzima od RS dobro znas da je to imovina sviju u BiH I pitam te da li znas ko je stariji BiH ili tvoja RS pa onda presudi ko je kome uzeo imovinu I kako? Verovatno si rodjen posle 92 pa zato nemas pojma sta je cije bilo ,verovatno slusas budale koje misle drukcije od ustava BiH .Mene parvo da ti Kazem zabole k... cija je imovina ja se ne mislim vracati medju budale jer imam samo jedan zivot I ne mislim da ga potrosim na tome ko je ko I sta kome pripada sto se mene tice poubijajte se ponovi I ponovo I ponovo..jer za bolje I niste….aj zdravo

ODGOVORITE
Name

Zoran

09.06.2020 15:57

Zar u demokratskom društvu privatna svojina nije nesto sto je svakim zakonom zaštićeno, ili je u BiH drukčije kada je u pitanju nešto što je izmedju privatnog ili da se dodijeli državi BiH uvijek veće pravo na strani države bez obzira što se time čini nasilna otimacina kao u vreme komunističke YUGE.

ODGOVORITE
Name

Dosta je bilo

09.06.2020 17:42

Kakva privatna svojina? Neupucen si u materiju totalno. I ti bi da govoria da nesto treba biti knjizeno na BiH. Daj covjece mani se srpske zemlje, imate vas dosta i svoje Federacije i ona vam se prazni pa tiho diseljavate migrante. Ne kradi od komsije.

Name

As

09.06.2020 17:18

Oni mogu da presudjuju cisto da su u formi, te odluke ce se postovati isto kao da sam ja presudio Ova drzava je smecarska

ODGOVORITE
Name

Banjalučanin

10.06.2020 01:08

Baja je potpisao ulazak u NATO. Ovo je samo tehničko provođenje onoga što je Baja potpisao.

ODGOVORITE
Name

Demagogija i blef

11.06.2020 05:26

A zar nije i RS-a sastavni dio BH-a..??!! I nikako rastavni dio. Čemu onda tolika dževa, jugunasto ritanje, šupljiranje, tolika psovačina i pljuvačina..??!! Ničemu, eto čemu. I to oni politikom zovu. Beskrajno beskorisno pričanje, naprđivanje bez svrhe i smisla. Sipanje magle u oči neprosvijećenom, nedoučenom narodu.

ODGOVORITE