Nigdje ne piše da su Srbi agresori

Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik rekao je u intervjuu Srni da je postalo nepodnošljivo i degutantno prebacivanje odgovornosti na Srbe i Srbiju i stalno osuđivanje koje dolazi iz Hrvatske nakon haške presude šestorici lidera "Herceg-Bosne".

Republika Srpska 03.12.2017 | 17:45
Nigdje ne piše da su Srbi agresori
"Možda njima djeluje da je lakše da se pobjegne od situacije u kojoj se nalaze tako što će orkestrirano ponovo napasti na Srbe, ali moraju malo da se zaustave i vide konačno šta su činjenice i da su oni prvo etnički očistili Srbe iz Hrvatske, a sada pokušavaju za ono što su činili da žrtvuju svoj narod", rekao je Dodik.

On je pojasnio da Hrvatska žrtvuje svoj narod tako što ih je natjerala da demontiraju "Herceg-Bosnu" i uđu u pregovore, čime su sami podigli optužnicu i doveli pripadnike svog naroda u poziciju da odgovaraju za "Herceg-Bosnu".

"To je bila politika Hrvatske, a ne naša i mi nismo o tome odlučivali. Mi nismo rekli da li treba ili ne treba formirati `Herceg-Bosnu`. Zašto su je formirali i zašto je demontirali, to je priča za njih, nije za nas i konačno bi tu morali da traže razloge svog položaja, a ne da pokušavaju uporno da se obračunavaju sa Srbima", rekao je Dodik.

On je ocijenio da se predsjednik Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović, koja je nakon presude šestorici lidera "Herceg-Bosne" izjavila da je "hrvatski narod žrtva velikosrpske agresije", ponovo okreće optužbama prema Srbima i Srbiji u nedostatku drugih argumenata da pribavi pažnju svoje javnosti.

"Postaju sve degutantnije takve tvrdnje zvaničnika Hrvatske koji očigledno svoju nesposobnost sa početka rata za politiku koju je vodio Franjo Tuđman u to vrijeme, sada pokušavaju da pripišu nekom drugom", rekao je Dodik.

Predsjednik Republike Srpske je u intervjuu Srni istakao da nigdje u odlukama Haškog tribunala ne piše da su Srbija i Srbi agresor.

"Svi znaju šta je moj stav o Haškom tribunalu, ali kada govorim o tim stvarima, nigdje ne piše da je Republika Srpska udruženi zločinački poduhvat kako su to željeli mnogi da prikažu. Ne piše nigdje da je Republika Srpska genocidna kako su pokušali da govore o njoj", istakao je Dodik.

On je podsjetio da je politika Hrvata bila da izađu na referendum o nazavisnsoti i podrže BiH, a nakon samo godinu, dvije ušli su u oružani sukob sa muslimanima i time priznali da su pogriješili sa odlukom da izađu na referendum.

"Naravno da su to činili pod uticajem politike Franje Tuđmana. Sada znamo, a možemo i da pročitamo da je odlučujuću ulogu na tadašnje rukovodstvo Hrvata u BiH vršio Tuđman, tražeći od njih ponašanje koje je odgovaralo Hrvatskoj kao državi koja se obračunavala sa autonomijom Srba u samoj Hrvatskoj", rekao je Dodik.

On je istakao da je očigledno da mnoge stvari koje je Hrvatska činila vezano za Republiku Srpsku Krajinu imaju predznak zločina i da to nikada nije procesuirano.

"Sada kada su došli u poziciju da su odgovorni za zločine nad Bošnjacima u BiH ponovo pokušavaju da prebace odgovornost na Srbe. To naravno treba odbaciti. Prema onome šta je posljednjih dana rekao Hag, nigdje ne stoji riječ `Srbi`. Nažalost, nigdje se ne spominju ni srpske žrtve, a trebalo bi da stoji da su počinjeni i zločini nad Srbima. Koliko je Srba bilo u Mostaru, a koliko ih je poslije rata? Ili koliko je Srba bilo na nekim drugim prostorima, a koliko ih je sad?", upitao je Dodik.

On je podsjetio da je hrvatska vojska ušla u Mrkonjić Grad i da su tamo počinili zločine, te da za to postoje nesumnjivi podaci.

"Hag se na tu stranu nije okretao i nije presuđivao za zločine nad Srbima. Očigledno da su Hag i Hrvati smatrali da su Srbi cilj koji ne morate da dokazujete da li je opravdano da ga ubijete", rekao je Dodik i dodao da je krajnje vrijeme da Kitarovićeva prestane sa takvim insinuacijama.

On je poručio Kitarovićevoj da bi, kao ozbiljan predsjednik, mogla konačno da se pozabavi sudbinom Srba stradalih tokom operacije "Oluja" i mnogih drugih akcija koje su se desile u Hrvatskoj, a ne da uporno prebacuje odgovornost na Srbe.

"Takve izjave hrvatskih zvaničnika više su za njihovu dnevnu upotrebu nego što mogu nešto da pokažu ili dokažu. Ne bih htio da budem ciničan, ali je nesumnjivo jasno da je o Hrvatskoj i Hrvatima na takav način, ipak, našao razloga da govori i takav kakav jeste međunarodni sud o kome imam svoje mišljenje i za koji sam uporno govorio da je jednostran i da ima više politike nego pravde u njemu", rekao je Dodik.

On je naglasio da nema odgovora za ono što je počinila Hrvatska vojska, koja treba da odgovara za zločine u Mrkonjić Gradu i drugim mjestima, i dodao da će se vidjeti šta može domaće pravosuđe da uradi u tom pogledu.

(SRNA)

Komentari / 59

Ostavite komentar
Name

Pukla tikva

03.12.2017 16:57

Opa bato,zabi ti svom jaranu Čovicu po sred ledja Sta li ce ti on na ovo odgovoriti.

ODGOVORITE
Name

Re

03.12.2017 17:25

Sad se Srbi i Hrvati moraju takmiciti ko ce bolji drug i prijatelj biti sa Bosnjacima.

Name

NOVICA

03.12.2017 17:54

Dodo mani se Covica bolje ti je, s Rvatima ne suruj porucuju ti svi pripadnici BORS-a! Kad je Covic ikad rekao da su ustase cinile strasne zlocine nad srbima? Nije nikad a ni ti nisi bio u stanju da otvoris tu temu jer surujes s njim i da mu se ne zamjeris, urnises godinama po srpskom narodu a posebno po borackoj kategoriji koja je stvarala RS, doveo si borce do prosjackog stapa, preci ti je Covic i ustase od srba, al kao sto se culo ti si hrvat porijeklom od Duvna, zbog toga SzaP pobjedzuje na izborima. Pocni da pricas konacno sta su HVO i HV uradili nad srbima i da se krene s tuzbama protiv Hrvatske.

Name

re Pukla tikva

03.12.2017 18:14

Neočekivano oštar odgovor Dodika s obzirom da je godinama"šurovao" sa radikalnim ogrankom HDZ-a sa juga Hercegovine, čak su pojedini njegovi ljudi iz SNSD-a (neću ih imenovati) pisali hvalospijeve na račun radikalnog HDZ-a. Samo da dodam jednu opasku na Dodikovu rečenicu o "demontiranju herceg Bosne". Na demontažu te paradržavne i od skoro zločinačke tvorevine najveća zasluga je na borcima armije BiH. Njena demontaža nema veze sa presudom, po Dodiku da nije demontirana ne bi se mogla izreći ovakva presuda, to nije tačno.

Name

Re

03.12.2017 18:33

Pjma ti nemas mile je preko njega pokusavo nesto napravit za RS al onaj glup nikako da sknta drugo nek sad pjevaju to je nama NASA Borna dala da imaju Alju za Marsala nista ljepse im SE nije moglo dasit nad su vezali zastave onda je bio cilj samo udri na srbina srbi im spasise glave oni Opet udruzise SE da bosnjama da te bosnje valjaju srbi BI SA njima SE udruzivali Ali to je narod da nepricam

Name

Realno

03.12.2017 18:40

Milokrade jedno pricas za pola sata drugo radis ti licno si reko da bi bilo bolje da covic tvoj bliznak bi bilo bolje da brani srbe nego srbi u Sarajevu sta sad bratko te zajebo al mozda i nije ti navijas za svoje rodzake hrvate.

Name

Borac

03.12.2017 19:26

Mile, dok je god tebe i tvojih antihrista, Srbima netreba veći neprijatelj i nema ga. Voli te i pošzuje samo onaj ko nevoli svoj narod.

Name

@ Re

03.12.2017 19:33

Nemoj ni pričati, totalno si nepismen.

Name

re pukla

03.12.2017 19:40

Nema šta zabijati već biti realan,Hrvati se sami zbog malobrojnosti nisu mogli braniti u Bih i Hrvatska je morala pomagati u ljudstvu i slati brigade.

Name

Bajker

03.12.2017 20:54

Neisplati se treći entitet niti referendum o ocjepljenju hhhhhhhheeeeeee

Name

re re pukla

05.12.2017 07:37

Hrvati se jesu branili u ratu, ali su isto tako činili i zločine. Ahmići, rušenje Starog Mosta, mrcvarenje Mostara, Heliodrom, Dretelj, Gabela.... Tako se nije branio hrvatski narod.

Name

Rješko

05.12.2017 11:54

Sud u Gagu vraća nas na početak:Republika Srpska,Fildžan i Herceg Bosna.Razlaz radi mirne budućnosti.

Name

ccccc

03.12.2017 17:02

Nemoj Milojko pristajat jeranu na muku!!!

ODGOVORITE
Name

Krš

03.12.2017 20:53

Mile će istorijski ostati upamćen kao negativna ličnost za Srbe.

Name

Opa

03.12.2017 17:07

A , pa pise ono i to da ti nisi Srbin , pa sta ?!

ODGOVORITE
Name

Dodo

03.12.2017 17:41

Pa ti si agresor nad svojim narodom

Name

coja1

03.12.2017 17:15

Sto duze Duduk na vlasti koraca...BiH je sve jaca i jaca! :D

ODGOVORITE
Name

Re

03.12.2017 18:38

To poturico al te tvoje BiH nema cinjenica da pola srbsko pa jedna trecina öd zog tvog pola hrvatsko gdje ti je Bosna hahaha

Name

Re

03.12.2017 18:40

Dodo SE ispunit zelju uskoro bosnjo RS drzava zapamti bijednice

Name

za Re

03.12.2017 19:31

Polako,dio po dio,imamo mi vremena.

Name

re Re

03.12.2017 19:33

Sto si seljacina,nisi ni bukvi ravan,ona makar ne mrzi.

Name

celo

03.12.2017 17:15

Opa opa cole.dodo napuni baterije i obasja cijelu hrvatsku.

ODGOVORITE
Name

Re

03.12.2017 18:41

To celo samo mi cudno da konj ocelavi ti si neki genije

Name

055

03.12.2017 17:19

Sve,sve ali ne diraj nam "Srpski ponos u BiH Covica". Zbog njga si urnisao sve Srbe i dalje to cinis! Oduzimam ti pravo da branis Srpske interese jer si ih iskompromitovao!

ODGOVORITE
Name

To

03.12.2017 18:45

Kupusar gebe koda je pravio bakirov babo

Name

Re

03.12.2017 18:47

Ti znas srbski interesi Sta su fukaro

Name

Re

03.12.2017 19:13

Vec sam vam skrenuo paznju da se ne ukljucujete jer neznate nista mozak izapran,imate clansku SNSD ,sto vam je potvrda da ste budale kao i predsjednik vam,uostalom to je dokazao i na sudu!

Name

Poslednji kineski car

03.12.2017 17:19

Nema apsolutno nikakve potrebe da se ovo oko Haga više komentariše,a pogotovo "braniti Srbiju od Hrvatske". To su njihova posla i njihovi odnosi i zašto se gurati oko toga. Drugo, sada vidim da oko Mrkonjić Grada do sada niko ništa nije radio /kao i oko svih drugih zločina prema Srbima/ , i to samo govori sve o nama. Niko ništa ne radi na skupljanju informacija i svjedoka,a onda nam neko drugi kriv kada Sud oslobodi Orića ili nekog drugog zbog zločina nad Srbima. I treće, još ne piše nigdje da je Srbija agresor u BiH i to je tačno,ali ima još nezavršenih predmeta, Stanišič, Simatović,pa biće žalba Mladića,a s obzirom koliko su se ovi naši političari bez ikakve potrebe uključili u komentarisanje presude Hrvatskoj šestorki i koliko traže đavola, neće biti nikakvo čudo da se i to konstatuje u jednoj od presuda. Dosta puta sam pisao,a svakim danom vidim da sam u pravu, mi nemamo niti jednog pravog političara. Ovi naši koji sebe nazivaju političarima i liderima nisu ni prošli pored pravog političara. Jad i bijeda.

ODGOVORITE
Name

Osvit

03.12.2017 18:29

Bravo na komentaru.

Name

care

04.12.2017 16:42

Care agresija Hrvatske na Mrkonjić je bila aminovana od Amerike to ne smije biti predmet Haga.

Name

nena

03.12.2017 17:21

Ma kakvi, čini ti se. Gdje će to pisati? Ajme povraća mi se

ODGOVORITE
Name

Re

03.12.2017 18:48

Takvi ma SE povraca cesto to je bolest mrznja prema RS zivil mile i rs

Name

Pa sta

03.12.2017 17:23

Dodik je samo hteo da pomogne Covicu da dobije treci entitet a sad vidi da nema nista od toga pa se pilako distancira od tog.

ODGOVORITE
Name

@AZ

03.12.2017 17:42

Zastitnik srba u Sarajevu ti ovo nece oprostiti!

ODGOVORITE
Name

Medo

03.12.2017 18:00

Ti si najveći agresor na srpski narod.

ODGOVORITE
Name

Nije nego

03.12.2017 18:50

100%

Name

popara

03.12.2017 18:22

Treba tuzit Hrvatsku,ako ne mogu platit treba im uzeti more.

ODGOVORITE
Name

Ja

03.12.2017 19:02

Kao bošnjak podržavam ideju i to prosiriti dole od neuma prema dubrovniku inako jeste najljepsi dio.

Name

re popara

04.12.2017 15:00

Kakve smo sreće, da nam se ne desi sledeće? Recimo da Bošnjačka udruženja ratnih logoraša koji su na svojoj koži dobro osjetili funkcionisanje Hrvatske demokracije u praksi na temelju nezgodne presude o "UZP-u" tuže državu Hrvatsku, članicu EU za nadoknadu ratne odštete, pa im se pridruže naša udruženja sapatnika koji su možda i gore prošli od Bošnjaka, pa recimo da sud odbije našu tužbu jer se u presudi hrvatskoj 6-orci ne spominjemo uopšte kao stradali, a to Mile zbog svih svojih problema u kojima je vidi kao prenos nadležnosti ili izdaju Srpskih nacionalnih interesa a solidan broj građana RS mu u tu laž povjeruje uostalom kao više puta do sada. Desi li se ne dao bog tako bili bismo baš loše sreće.

Name

Leko

05.12.2017 16:14

Hrvaska sestorka je osudjena za 11 mjeseci rata izmedju muslimana i hrvata 93-94 godine a ne do 93 ili posle 94 godine.U tom periodu od 11 mjeseci navedite i jednu malu bitku izmedju srba i hrvata te time i pada u vodu trazenje ostete.

Name

Crni milorad

03.12.2017 18:32

Samo ti podrzavaj covica i treci entitet budali a oni ga srpskom narodu zavlace gdje god mogu i stignu.

ODGOVORITE
Name

MIROLJUB

03.12.2017 18:50

NEMA VECEG AGRESORA OD TEBE DOIK MILORADE

ODGOVORITE
Name

turbe

03.12.2017 19:00

Haag ovim zadnjim odlukama je ustedio novca SNSD-u, HFZ-u i SDA-u. Imaju materijala za izborne mitinge na tone. A narod ko narod. Blesav i ko ovce i ovnovi, telad ili bikovi, magarci i konji..... Ukratko, slijepi kod ociju i gluhi kod usiju

ODGOVORITE
Name

Hahha

03.12.2017 19:18

Ne zove se vise HDZ ! Promjenili su UZP!!!!!!

ODGOVORITE
Name

Da

03.12.2017 20:39

Ako je istina da je dodik iz duvna sto se cudimo da podrzava onog ustasu. zakljucak trba brundu para siromasan nesto mi ga zao, jede pije, pjeva, uljepsava se, siunu nepovratan kredit, zenu slao o drzavnom trosku da vidi trampa. samo glasajte jos malo pa ni za suvu koru hljeba necemo imati.

Name

Milokrad

03.12.2017 19:44

Za pljacku spreman.

ODGOVORITE
Name

jabuka

03.12.2017 20:15

Ne moze ni pisati kada suse srbi branili jersu znali sta hrvati smeraju htelisu ponovo da ostvare san pavelica toimje njofra i papa savetovali alisuse prevarili i upali sami u svoju klopku dobilisu stosu trazili i pecat uzp toimje poklon od svetog oca pape

ODGOVORITE
Name

PEKAR

03.12.2017 20:39

PISE U HASKIM CELIJAMA. TACKA

ODGOVORITE
Name

Ima šanse..

03.12.2017 20:42

Još nije sve gotovo. Ima još izgleda za inkriminaciju - udruženi zločinački poduhvat Srbije u i prema BH-a. Taj krimen može da se, onako uzgred, uglavi u presudu Stanišiću i Simatoviću. Ipak je Stanišić bio produžena ruka Slobina, njegov izvođač radova. I možda još koju ako ih ima u radu.

ODGOVORITE
Name

Re

06.12.2017 07:26

Dzaba govoriti gluvima.

Name

Jao ljudi

03.12.2017 20:46

Jeste se nalozili na to sa Dodikom i Čovicem. Oni saradjuju tamo gdje imaju zajednički interes i to je pametno. Daleko je to od toga da se vole i da su drugari. To se zove politika.

ODGOVORITE
Name

Mislim-man

03.12.2017 21:13

Ma ova naša politika je neka vjetrometina uvijek. Puše sad š jedne sad sa druge strane. Narodna imovina rasprodana, i zadnja krvna zrnca ljudi založeni u kredite, čak se nisu rodili još oni koji će ovo sve da vraća, a ovi naši se samo prepucavaju. Moj je savjet narodu da ne glasa više uopšte, onda nas znaju šta im ustvari spremate, ovako vam samo oci mažu... Ja ne glasam ni za koga.

ODGOVORITE
Name

Kamil

04.12.2017 07:05

Davno je to bilo sve ali neki računi jos nisu plaćeni vama u bosni koju nevolite najveća kazna je to sto bosna i Hercegovina je i vasa drzava i uvijek ce biti a jos imate pravo uživati daje mrzite a volite susjede a moj savjet vam je sjedite razmislite nije cijeli svijet vas osudijo jer vole oni muslimane posebno jer su ljudi svasta vidjeli sta ste radili svi su svasta radili ali vi ste to radili sa ponosom snimajući se zato dragi Hrvati i srbi završite sa dešavanjima iz 90 kao ljudi bez emocija i mišljenja ratnih zločinaca

ODGOVORITE
Name

Srbin

04.12.2017 14:24

Potpisujem.

Name

Dodo

04.12.2017 14:23

Nije, kažeš, Srbija učestvovala u ratu u BiH? Evo ti komentara nekih komentatora iz Srbije preuzetih s B92: "Moj otac je kao pukovnik izgubio stopalo sa 43 godine a dobija od drzave bedu od invalidnine. Svake godine mora da dikazuje da je invalid a pistolj je morao da preda supu jer nema para da placa porez a dobio ga je uz orden za vreme rata u Bosni. " "Ljudi koji su su dali zivot za Srbiju Srbija treba da se seca i po noci i po danu." (Upućeno Aleksandru Vulinu, ministru odbrane Srbije...) "... dok si devedesetih, zajedno sa slobom, mirom, dacicem, vucicem, nikolicem, seseljom slao nasu decu u ratove, koji su izgubljeni, ti si bio oslobodjen vojske, ostali pomenuti su podobijali stanove, kuce, nakrali se para, i ti si se nasao, ma gde ti je sram, obraz, da pricas o srpskim ratnicima? dezerteru!" "Ratnim veteranima drzava Srbija ne zeli da isplati ratne dnevnice!" "Imamo ratnu istoriju za ponos iz 1990 gde smo 4 rata vodili i sva 4 pobedili." "On ne želi Dan vojnih veterana jer onda bi se priznalo da je Srbija vodila ratove, a ne građanske ratove," Molim da mi se objavi komentar. Hvala.

ODGOVORITE
Name

re

04.12.2017 17:32

Pa sam Tokaca je prije nekoliko dana izjavio da Sarajevo nema pravih dokaza da je Srbija ucestvovala u BiH ratu,pošto su navodno Srbi radili sve u duplim rukavicama,a Hrvati su slali ovdje brigade i nista nisu krili.U Srbiji nije bila mobilizacija za BiH rat,a potovo ovdje nisu ucestvovali u ratu nekakav Uzicki,Novosadski ili ne znam kakav korpus,sto su SA mediji trubili cijelo vrijeme.Samo dobrovoljci,najvise ljudi koji su se rodili u BiH,ili djeca i unuci kolonizatora iz Titinog vremena.

Name

analfabetski tecaj

04.12.2017 17:20

Uopšte ne kapirate.Dodik ovdje optuzuje Hrvate iz Hrvatske,a ne BiH Hrvate i Covica.Sem mozda kada spominje Mostar.Isto ih optuzuje da su manipulisali sa BiH Hrvatima i da su BiH Hrvati ,ovdje sada,zbog toga, u takvoj lošoj poziciji.

ODGOVORITE
Name

Momo

05.12.2017 10:47

Šta je u mostaru sa srbima livnu duvnu.

Name

Ne pise nigdje...

04.12.2017 23:07

Da je Mile svercovao ronhil... a svi znamo da jeste... jbg

ODGOVORITE