NATO pritisak - da li je ugrožena Srpska?

Na sjednici Narodne skupštine Republike Srpske u utorak, 17. oktobra, poslanici bi trebalo da razmatraju “Rezoluciju o zaštiti ustavnog poretka i proglašenju vojne neutralnosti”, koju su u proceduru uputili klubovi poslanika vladajuće većine.
Postavlja se pitanje šta je smisao i značaj te rezolucije?

Republika Srpska 13.10.2017 | 21:13
NATO pritisak - da li je ugrožena Srpska?
"Zapadni centri moći vrše pritisak na Balkan s ciljem da NATO ovlada ovim prostorom. Crna Gora je nedavno poklekla, a sljedeća na redu je Makedonija gdje je pod pritiskom stranaca na nasilan način izvršena promjena vlasti.

Nakon Makedonije dolazi na red Bosna i Hercegovina. S tim što se ulaskom NATO želi da se izvrši udar na Republiku Srpsku, da se Republika Srpska derogira, da se dovede na nivo ljušture i da se utopi u BiH", tvrdi dr Srđan Perišić, profesor međunarodnih odnosa. 

Perišić smatra da je u pitanju djelovanje u dva pravca - širenje NATO, istiskivanje Rusije sa Balkana, te pritisak na RS.

Politikolog Velizar Antić slaže se sa Perišićem da je vlast prepoznala ovaj trend zapadnih sila, ali i dodaje da je bilo bolje da je prije sjednice došlo do konsenzusa o rezoluciji o NATO, na kojoj su trebali zajednički da rade eksperti i iz redova vlasti i opozicije.  

Već sada imamo podijeljena mišljenja, što nije dobro, smatra Antić. 

Ova rezolucija nema istinsku namjenu, tvrdi Nedeljko Glamočak, član Odbora NS RS za ustavna pitanja. 

"Vlast na ovaj način želi da odvuče pažnju građana od ključnih egzistencijalnih pitanja", smatra Glamočak. 

"U političkim strankama Republike Srpske nema stručnjaka, tako da tu ne može da bude ni dogovora. Treba uključiti struku", tvrdi Perišić. 

"Moje mišljenje je da je najbolji potez demilitarizacija BiH, jer je nepotrebno mnogo otišlo novca za Oružane snage BiH. Taj novac je trebao da ide na ekonomski razvoj", smatra poslanik PDP-a  Adam Šukalo. 

"Ako imamo rezoluciju u RS gdje ćemo je implementirati", pita Šukalo. 

Antić tvrdi da je za Republiku Srpsku neprihvatljivo da uđe u NATO prije nego u taj savez uđe Srbija.

"Hrvatska i Srbija su garanti Dejtonskog sporazuma. Ukoliko BiH uđe u NATO, Srbija gubi bilo kakav legitimitet da djeluje na bilo kakav faktor u BiH", smatra Antić. 

"Poslanici uopšte nisu bili konsultovani o tekstu rezolucije, što je nedopustivo. Politička ideja o ulasku RS i BiH u NATO je ideja Milorada Dodika, to ne treba zaboraviti. Sada je pred izbore promijenio mišljenje. Njegov cilj nije samo rezolucija", rekao je Šukalo.  

"Ako je momenat za ovu rezuluciju, potreban je koncezus svih političkih partija, ali i podrška Srbije", smatra Glamočak.

"Treba pitati narod, ali prethodno treba politički dogovor. Ne može se vlast igrati sa raznim referendumima, pa da te odluke ne objavljuje u Službenom glasniku. To je neozbiljno", ukazuje Antić. 

(BN)

Komentari / 54

Ostavite komentar
Name

Ime

13.10.2017 19:21

Hoćete neutralnost koju nikad ne možete dobiti jer ste entitet ali i kredite od MMF ? Pa ko je ovdje lud? Jel vi mislite da MMF nema nikakve veze sa NATO ? Idite budale jedne ! Sram vas bilo koliko lažete svoj narod . Ovo je sve bacanje prašine u oci ili mlaćenje prazne slame. Samo ne znam dokle?

ODGOVORITE
Name

penzioner

13.10.2017 20:07

Oce li biti penzija sledeceg mjeseca?

Name

Srpsko

13.10.2017 20:08

Piši prezime Srbine,dođi u Republiku Srpsku pa reci da je to bosna i shvatićeš da je samostalna ona već dugo

Name

re

13.10.2017 20:22

Šta je to entitet, to je samo provincija unutar BiH.

Name

re srpsko

13.10.2017 20:36

Odi ti u svijet i pitaj zna li iko sta je PC i gdje je to. Velika je razlika izmedju umisljati se da si nesta i biti nesta . U Bosni glume srbe a u inostranstvu su veliki Bosanci i kunu se u Nato i u Zapad 99% populacije takozvanih srba koja zivi izvan BiH

Name

Srbija

13.10.2017 20:36

NATO mora rijesiti problem Srbije.Prvo.Ovo hodanje oko Srbije je glupost.I ta glupost traje od 1991.Rat je izbio zbog toga, a ne zbog nacija i vjera.Da su imali bar malo pameti umjesto gole sile Kosovo bi rjesili principom Hong Konga, sto su im pametni ljudi i govorili.A za BiH je najbolje da ne tura nos u taj problem.I da bude strpljiva.

Name

PAZI OVO !!

13.10.2017 21:25

"Nakon Makedonije dolazi na red Bosna i Hercegovina. S tim što se ulaskom NATO želi da se izvrši udar na Republiku Srpsku, da se Republika Srpska derogira, da se dovede na nivo ljušture i da se utopi u BiH", tvrdi dr Srđan Perišić".......g. Perišiću RS je več danas obična ljuštura a glede nekakvog utapanja u BiH moraš nam objasniti šta to znači i na koji način se sprovodi to utapanje?? PS. Ljudi moji koje mlaćenje prazne slame pa to je nevjerovatno,

Name

Logika...

13.10.2017 21:32

Ne pisite u inostransvu cirilicom PC. Ljudi tamo kontaju da je to kompjuter....

Name

Ma dajte vise

14.10.2017 02:16

Ma dajte vise Jugoslavija je od 1952 bila clan NATO-a i izgubkli smo Kosovo jer Milosevic to nije htio prihvatiti.Da se mi vise ne zajebavamo.E sad nece ni Dodik.Obojica ludaci.

Name

075

14.10.2017 05:55

Veze nemaju! SRJ(Srbija) i Hrvatska nisu GARANTI već potpisnice MIROVNOG sporazuma u Daytonu! Demilitarizacija BiH, dok Srbija i Hrvatska se natječu oko toga ko će više kupiti oružja, dakle nema šanse! Dalje "trala baba lan" jer ako "Veliki brat" odluči sada onda je BiH za par sati u NATO," naše političare" i "analitičare i eksperte" srećom niko ništa više ne pita!

Name

realno

14.10.2017 06:09

Samo referendum o odvajanju od tzv. Bosne i Hercegovine. Neka se zlobnici ne brinu sta ce RS poslije odvajanja, ne radi se tu ni o deficitu ni o suficitu budzeta..

Name

RS

14.10.2017 06:50

Stikle ili opanke? Pitanje Za bracu srbende??

Name

NNAATTOO

13.10.2017 19:23

Ja hocu u nato... Hihihihi

ODGOVORITE
Name

kiki

13.10.2017 22:15

Molio bi BN redakciju da redovno najave kad im ovaj celavi gostuje, tako da znam da ugasim televizor u tom periodu. Ja nisam vidio glupljeg profesora, pokusava jadan da bude riba i da pliva na suvom.

Name

MILOKRAD

13.10.2017 19:36

REFERENDUM ?

ODGOVORITE
Name

Nato

13.10.2017 19:58

Ni Srbija, a niti Hrvatska nisu nikakvi garanti tzv. Daytona, onu su samo jednaki supotpisnici istog i nigdje se ne spominje nikakva garancija ni od koga, a ponajmanje od ove dvije navedene države.

ODGOVORITE
Name

x5

13.10.2017 20:10

tacno!

Name

blbl

13.10.2017 20:16

One su bile u Dejtonu kao strane u sukubu. Nikakvi garanti oni ne mogu biti.

Name

re Nato

13.10.2017 21:18

Potpisujem, oni mogu možda kod sebe nešto garantovati, u BiH više nikad.

Name

Aqua

13.10.2017 22:43

100% si u pravu. Oni su samo potpisnici isto kao i Bosna. Povraca mi se kad ovako cujem da su HR i SR garanti Deytonskog sporazuma. A nekazu da su njih trojica ko tri medjeda sjeli i potpisali mir a pravi im garanti iznad glava stajali. Daje srece da ga nikad nisu ni potpisali pa ko prezivi neka prica. Ovo je gore prepucavanje od sto ratova. Bolje da metci ubijaju nego ovi poltroni.

Name

R Bosna I Hercegovina

14.10.2017 04:48

Samo NATO.

Name

075

14.10.2017 06:00

Tzv. "garanti" koji su do zuba naoružani i dalje se naoružavaju a da BiH bude demilitarizovana?! Neće moći a i srećom nije ovo 1992. godina! Demilitarizacija da, ali kada bude demilitarizacija i: Hrvatske, Srbije a i Crne Gore!

Name

Dusanka

14.10.2017 06:10

BiH treba posteno raspodjeliti pa neka Bosnjaci ostanu u NATO.

Name

General

14.10.2017 06:23

Garanti Dayton-a ne postoje. Medjutim, EU je preuzela ulogu u odrzanju mira te imaju na raspolaganju 30.000 vojnika koje mogu da povuku iz clanica NATO-a u Europi tako da Amerika i nema potrebu da se mijesa u slucaju bilo kakvog sukoba sto se pokazalo prosle sedmice prilikom slijetanja na aerodrom u Sarajevu. Sto znaci da NATO slijece u Sarajevu i po potrebi u Tuzli ukoliko zatreba te povuci jedinice gdje postoje potrebe.

Name

Miso

13.10.2017 20:05

Ko mi nesto NATO-u i zapadnim silama mozemo,igramo se vatrom daj Boze da ovo sacuvamo kako smo se krenuli zamjerit velikm slama.

ODGOVORITE
Name

Dole

13.10.2017 21:06

Slazem se u potpunosti Pa slusajuci profesora doslo mi da zaplacem bre Ako je on profesor i iznosi onakve stavove kako Li ce studenti da nauce nesto Zalosno dokle smo dosli

Name

sklopiti razanj

13.10.2017 20:06

OPET MLAĆENJE PRAZNE SLAME

ODGOVORITE
Name

brko

13.10.2017 20:14

Pa mi smo u NATO- u vec 20 i kusur godina.Ljudi su dosli '95 i prosli svijim tenkicima svim puteljcima i ucrtali sve potocice i svako drvo.Jel mislite da su oni dosli onako ,eee ljudi moji,mlatite praznu slamu

ODGOVORITE
Name

blbl

13.10.2017 20:28

Kako ovo sve izgleda jadno i bedno. Glumimo kao da smo nesto i da se nas u RS nesta pita. Lazemo sami sebe u svemu - bukvalno u svemu.Sve gola beda, ljudi umiru prerano, niko zuba nema,zapusteni ljudi ma bolena nacija skroz. I kao takvi umislili smo sebi da mozemo diktirati svetski poredak. Ludilo!

ODGOVORITE
Name

@blbl

13.10.2017 20:36

Nebeski narod.

Name

075

14.10.2017 06:04

@ blbl Uvijek "uz dlaku" i uz kontriranje svima, ali do kada jer svemu dođe kraj, kad tad!

Name

Boki

13.10.2017 20:41

R.S. je ugrožena od unutrašnjeg lopovluka.

ODGOVORITE
Name

RE-Boki

14.10.2017 03:58

Ugrožena od prvog dana i od paljanskog i sadašnjeg banjalučkog i sarajevskog oligarsko politikanstva srpskih predstavnika.

Name

NNN

13.10.2017 20:58

Samo Nato Rs spašava!!!

ODGOVORITE
Name

Foca

13.10.2017 21:07

Pozdrav za nasu lijepu Focanku Natasu a takodje i Srdjana Perisica rodjenog Focaka.Svaka cast !

ODGOVORITE
Name

Referendum

14.10.2017 04:50

Popravi zube prije nego izadjes u javnost.

Name

Hm

13.10.2017 21:12

Dodik je napravio ljušturu od Republike Srpske. To bi ti profesori morali skontati, ali nisu u stanju. Oni su se prodali za svoje pozicije na kojima imaju dobra primanja, a ne vrijede ni doručka.

ODGOVORITE
Name

Logika...

13.10.2017 21:30

Neutralnost.?.. Jedan Las Vegas je veci sa stanovnistvom od cijele R.S. O New Yorku da ne govorim...A tek Nato, pogolemata zaebancia....

ODGOVORITE
Name

Zoki

13.10.2017 21:35

Ovi svi bajni analiticari pricaju gluposti.Kakva je to vojna sila i ekonomski razvijena i financiski neovisna RSa da bi Drzava kao sto je SAD vrsile pritisak na RSu,pa RSa je Entitet i ako budu zeljeli BiH,a u kojpj je i RSa ce uci u nato milom ili silom Pa zar vi gospodo bajni strucnjaci nevidite da RSa nemoze da funkcionise bez kredita,jer smo siromasni i nerazvijeni.Pricate gluposti prosipate Narodu maglu,ponasate se kao da pricate o velesili,a ne o RSoj,koja nema dovoljan broj ni vila da se brani,a kamoli naoruzanje.Najbolje je Vucic rekao da treba sto manje pricati da se nebi nasli u radaru NATA i SAD.Ko smo to pa mi da nekom postavljamo uslove,a posebno velikim silama,smijesno!

ODGOVORITE
Name

HOS

13.10.2017 21:36

Dobio prvi put povjerenje od srpskog naroda parolom"idemo u NATO i EU" a sada pobjedjuje protiv NATO_a i EU,koliko je predsjednik cudan,narod jos cudniji.

ODGOVORITE
Name

Logika

13.10.2017 21:46

Republika Srpska je prije svega ugrožena od Milorada Dodika. Prema tome treba se spašavati od njega, a onda se može rsazmatrati sve ostalo.

ODGOVORITE
Name

100% за Милета!!!

13.10.2017 22:25

Људи стрпите се још мало, јер је 2018. године тачно 100 година од задњег прекрајања граница на Балкану. Миле је 100% у праву, само га треба подржати, све ће вам се само касти!!!

ODGOVORITE
Name

galeb

13.10.2017 22:31

Pametni antic sa zavrsenim cetvrtim razredom osnovne nije citao medjunarodno pravo da entitet nije drzava i nema pravo donositi nikakvu odluku u ime drzave BiH

ODGOVORITE
Name

RE-Suhoy

14.10.2017 04:02

Kakva četiri razreda, moj galebe. Odsutan si galebe negdje na moru, ovaj ti je završio najviše škole, na najvišim planinama u BiH, on je doktor nauka. Papir ima i papir je dokaz.

Name

K

14.10.2017 04:18

Svi koji su usli u nato i koji ce uci samo ce biti topovska hrana za pokusaj komadanja rusije..malo morgen...

Name

AR

14.10.2017 06:19

Dragi moj Anticu pa Vucic se raskide govoreci na sav glas kako se Srbija ne mesa u unutrasnje stvari Bih a ti sad navodis da ce Srbija izgubiti sav uticaj u bosni Pa ko ovde j..e koga Kaka RS ko da nekog interesuje hocemo li mi biti neutralni ili ne pa NATO nam Je pod nosom Da li mi to voljeli ili ne realnost Je da NATO sjedi vec u Bih Pitanje Je samo da mile vidi kolko ce njemu biti od toga I mi letimo u NATO Samo da on namirise dolare a mogu I euri nije baji bitno koja Je valuta.

Name

Peki

14.10.2017 06:40

Sta vi mislite da bi rusija gledala kako nas nato na silu uvlaci pod njixovu cizmu rusi bi odma krenuli prema banja luci da tu pogan protjera iz nase avlije.

Name

Peki

14.10.2017 06:42

Kako vi bosnjaci mislite u nato bez pristanka srpske u nato se neide silom vec dogovorom a to od srba necete dobit.

Name

Peki

14.10.2017 06:43

Vi bosnjaci idite u nato kovam brani srbi nece mi imamo vojnu silu srbiju.

Name

Peki

14.10.2017 06:44

Sta vi bosnjavi kao volite nato pobise vas po svijetu ko golubove.

Name

Peki

14.10.2017 06:46

Bosjnjaci nevolite ni vi nato nego se bojite ruske dominacije na balkanu.

Name

@mali pekić

14.10.2017 06:54

Idi Peki nahrani krmad i ne serendaj. Može te ko čuti pa te još nalupati po toj praznoj glavuši...

Name

turboskara

14.10.2017 06:12

Ocemu se ovde prica hoce rs nesto ko je i sta je rs niko i nista jjebeni entitet mala prcvara bolesnog naroda koji umislja da je neko i nesto. K ao i sve zemlje u regionu niko nista nepita mi smo u robstvu i to duznickom modernom ropstvu.Kome nije jasno da smo mali bez icega vojske ekonomije privrede .Seremo protiv zapada i nata a saljemo djecu na zapad i svaki dan redovi pred ambasadama zemalja nata.Koji smo mi licemjeri.Jebo vas vise dodik i drzava ja sam srbin iz bl i sam svjestan gdje smo nigdjezadnji u svemu najbjedniji samo se kucimo a mogu nas satrati kad hoce kurcimo se po nasim cukama gdje je 90 posto naroda gladno bjedno i siliuje ga 10 posto politicara koji mlate praznu slami i puse kiu...c tom istom zapadu mmf mole da im se otpuste krediti da bi mogli produziti svoju vladavinu i silovanje naroda..Bice kako kad i sve kako oni kazu pita se kao neka es bih nepita se slovenija njemacka austrija a pita se eee jebeni entitet rs.ZNA SE KO SE PITA AMERI NATO RUSIJA KINA EU A BOGAMI I INDIJA. Mi smo nazalost zadnja rupa na sviralu kome nije jasno nek se kurci i umisja da je neko dok nedobije po pic...i i uvjek dobije i uvjek bolesni mozak slavi sve svoje poraze kao pobjede.

ODGOVORITE
Name

voland

14.10.2017 08:13

E "profesore" Perišiću, gdje ti možeš biti profesor i kome? Ništa profesorski nisam čuo od tebe, već samo dogmatične stavove na nivou slavskih posijela i ispredzadružnih okupljanja. Intelektualni nivo Ćeranića...

ODGOVORITE