Zašto Kim Džong Un zavidi Dodiku

Nakon što je Regulatorna agencija za komunikacije Bosne i Hercegovine (RAK) izrekla Radio-televiziji Republike Srpske (RTRS) kaznu u iznosu od 29 hiljada maraka radi utvrđenog kršenja Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija zbog tendencioznog promovisanja Milorada Dodika i njegovog Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD), uslijedio je pravi mali rat političkih partija saopštenjima.

Republika Srpska 25.07.2017 | 17:26
Zašto Kim Džong Un zavidi Dodiku
Dok u RTRS-u ćute, analitičari upozoravaju da građani moraju imati ozbiljniju ulogu u kreiranju politike javnih servisa nego politički subjekti.

Kako piše u objašnjenju odluke RAK-a, utvrđeno je da je RTRS kroz Informativni program kontinuirano tendenciozno promovisao interese jednog političkog subjekta, kroz selektivan pristup izvještavanju, konstantno tretiranje favorizovanih pojedinaca ili subjekata u pozitivnom kontekstu, što je uzrokovalo da kroz niz emitovanja programskih sadržaja prevlada jedno mišljenje ili stanovište kada se radi o svim političkim, privrednim ili drugim temama od javnog interesa.



"Analiza je pokazala da od 78 analiziranih izdanja centralnog informativnog programa 'Dnevnik 2', njih 55 počinje sa informacijom ili fokusiranim na mišljenje ili aktivnosti Milorada Dodika, bilo prenošenjem njegove izjave, bilo u svojstvu predsjednika Republike Srpske ili predsjednika SNSD-a, kao i prenošenjem izjava predstavnika SNSD-a u vlasti RS", navodi za Radio Slobodna Evropa dio obrazloženja odluke portparolka RAK-a Amela Odobašić.

"Analizom je takođe utvrđeno da je način izvještavanja o aktivnostima, stavovima i mišljenjima predstavnika vlasti RS bez izuzetaka bio afirmativan, svodio se na prenošenje mišljenja i stavova bez ikakvog kritičkog osvrta", ističe Odobašić.

Urednik magazina Buka Aleksandar Trifunović navodi da odluka RAK-a ne čudi, jer "RTRS nedvosmisleno funkcioniše kao portparol Dodika i SNSD-a".

"Ono što je nepobitna činjenica je da u zadnjih 12 – 13 godina, moguće čak i nešto duže, RTRS nije doveo u pitanje nijedan potez Milorada Dodika. Čak se dešavalo da je i Dodik sam promijenio neke stavove, a RTRS se i dalje drži i tih stavova kojih se Dodik odrekao. Tako da sad imamo jednu bizarnu situaciju – medij koji treba da štiti interese javnosti, štiti uglavnom interese Milorada Dodika i njegove partije i oligarhiju koja prati tu partiju", ocjenjuje Trifunović.

Aleksandar Trifunović dodaje i kako u svemu pomalo čudi niska kazna za RTRS.

"Glede kazne koju plaćaju, mislim da vladajuća partija ukalkuliše tu kaznu i svjesno pristaje na tu štetu, jer korist koju oni dobijaju zbog anatemisanja ostalih u svojim programima, tu mislim i na političke protivnike, druge narode, mnogo je veća od te kazne. Jednostavno, dobitak taj ogromni jednog političkog tržišta, koji je zaista tu zahvaljujući umnogome i RTRS-u, neuporediv je sa tom jednom kaznom koja je mizerna i mala. To su sume koje se lako nađu za tu svrhu", riječi su urednika magazina Buka.

Nakon objave odluke RAK-a uslijedio je pravi mali rat saopštenjima između vladajućih i opozicionih stranaka.

Valja izdvojiti zapažanje RAK-a u Odluci, prema kojem se opozicioni Savez za promjene u programu RTRS-a konstantno naziva "takozvani".

U saopštenju SNSD-a tvrdi se da ne prestaju napadi na predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika, predsjednicu Vlade Željku Cvijanović i RTRS, te da finansije za još jedan pokušaj uništenja institucija RS zasad iznose pet miliona dolara.

SNSD ističe da Srpska demokratska stranka (SDS), Partija demokratskog progresa (PDP) i Ćamil Duraković istim rječnikom napadaju RTRS, te da to nikoga ne čudi "jer su takozvanom Savezu za promjene isti pokrovitelji i naredbodavci".

"Soroševa ekipa iz Makedonije preselila je na teren Republike Srpske, iako im je centar Podgorica. Finansije za još jedan pokušaj uništenja institucija Republike Srpske, zasad iznose pet miliona dolara", navodi se u saopštenju SNSD-a.

Uslijedio je i odgovor SDS-a u kojem se navodi da je saopštenje SNSD-a najbolja potvrda da tzv. Javni servis RTRS nije ništa drugo nego partijski megafon te stranke.

Dalje se navodi da već godinama SNSD i njihova fabrika laži – RTRS – uporno ponavljaju laži o Sorošu, obojenim i narandžastim revolucijama kako bi diskreditavali opoziciju i skrenuli pažnju građana i javnosti sa organizovanog kriminala, finansijskog kolapsa i ogromnih problema u Republici Srpskoj.

"Kažu da i sam Kim Džong Un zavidi Dodiku na zloupotrebi medija i potpunoj diktatorskoj kontroli nacionalne televizije, a urednici RTRS samo treba da svežu punđu i nadmaše čuvenu Ri Čun Hi, narodnu spikerku sjevernokorejskog Dnevnika", navodi se u saopštenju SDS-a.

Potpredsjednik PDP-a Igor Crnadak ističe da kazna RAK-a predstavlja dodatnu motivaciju opoziciji da se bori za promjene na RTRS-u

"Nakon ovoga više ništa nije isto, ovo je iz domena partijskih stavova prešlo sada u institucionalne stavove. Ono što je sud u društvu, to je snaga RAK-a za elektronske medije", ističe Crnadak.

Daleko od istine

I Pokret Odgovor kojeg je pokrenuo bivši načelnik Srebrenice Ćamil Duraković najavio je žalbu RAK-u te zahtjev za održavanje posebne sjednice Narodne skupštine Republike Srpske jer nisu zadovoljni pravom na javni dijalog na RTRS-u.

"Radio-televizija Republike Srpske je megafon vladajućih struktura SNSD-a i za povratnike u RS je bolje da ne postoji ovakav 'javni' RTV servis ako je cilj da se isti svede na RTRS. Negiranje zločina, kontinuirano medijsko huškanje, suptilne poruke protiv opozicije i političkih predstavnika koji dolaze iz nesrpskih zajednica. Sve to na čelu sa direktorom Draškom Milinovićem, čiji inkasanti po terenu skupljaju deset miliona maraka godišnje, a stanje samo ide na gore zbog neodgovornog upravljanja novcem", poručuju iz Odgovora.

Aleksandar Trifunović ističe da nisu političke stranke ili organizacije sa političkom pozadinom one koje bi smjele da utiču na bilo kakvu promjenu uređivačke politike na bilo kojem od javnih servisa u Bosni i Hercegovini.

"Volio bih da interes za boljim programom javnog servisa, svih javnih servisa u BiH, pa i RTRS-a, bude autentičan poklič građana, da građani insistiraju na što boljem programu, da građani insistiraju na tim stvarima, kao što je suočavanje s prošlošću, gdje vi ne možete imati tu percepciju žrtve u programu RTRS-a koja je isključivo vezana za Srbe, a da su počinioci uvijek oni drugi. To jednostavno ne odgovara istini, ne možemo se tako ponašati i to nije civillizovano", ističe Trifonović.

"Jednostavno, moraju se suočiti i mora postojati odgovornost za stvari koje su urađene u proteklom periodu. Gledajući program RTRS-a Srbi su bezgrješni, a svi ostali su griješili prema Srbima. To jednostavno nije tako", zaključuje Trifunović.

Od direkcije RTRS-a Radio Slobodna Evropa nije uspio dobiti odgovore na upit o odluci RAK-a i uređivačkoj politici.

(Radio Slobodna Evropa)

Komentari / 29

Ostavite komentar
Name

drsko

25.07.2017 17:32

RTRS je u svakom smislu neobjektivna

ODGOVORITE
Name

Разлика

25.07.2017 17:51

Разлика између Предсједника Пинокија и Ким Џонг Ун-а је што је Ким патриота а Пинокио окупациони намјесник.

Name

Re

25.07.2017 18:19

Milorad se nalazi u procjepu, s jedne strane ga ovi sa rtrs brane da ne dopadne zatvora, a sa druge strane ako ne izvrsi profesionalizaciju rtrs i uredjivacke politike Eu ce mu uvesti sankcije. A onda ce tek postati svjestan sta je uradio podrzavajuci ovo rukovodstvo.

Name

Re

25.07.2017 18:52

Razlika i jeste u Tomé sto ti mozes popusit miletu i rtrs a drugi ne mogu.

Name

MK

25.07.2017 23:24

POŠTO VLADAJUĆI VLADAJU I SVI KOJI IM SE SUPROTSTAVE PUŠE PAR STOTINA HILJADA ILI ZATVARAJU SVOJE FIRME A ONI KOJI PODRŽAVAJU VLADAJUĆU STRUKTURU I NJENOG VOĐU PUŠE MU GA SVAKI DAN.

Name

Dragutin

25.07.2017 17:39

Da nije obrnuto:Zašto Dodik zavidi Kim Džong Unu?E,da smo mi svi te sreće pa da imamo rakete kao KiM,ne bi amerika i EU ovde smela nos da promoli,a kamoli nešto drugo,al nismo???Ko ima rakete ko Kim Džong Un taj mirno spava i ne boli ga glava...Sloboda nema cenu! Narod u severnoj Koreji je Slobodan,nema droge, kriminala,kredita,inflacije,bolesti,rakova,SIDE...Imaju:besplatno školstvo. zdravstvo,posao,plata,penzija...Korejci ne idu u mirovne misije širom sveta,samo čuvaju svoju teritoriju...To je prava stvar!!!

ODGOVORITE
Name

re Dragutin

25.07.2017 17:57

Nisam znao da imamo u RS-u "DUDUKA" koji su odusevljeni S.Korejom,ti si zalutao u evropskoj civilizaciji.

Name

re

25.07.2017 18:05

Tu si u pravu samo vam rakete fale a sve ostalo je isto....

Name

Cccc

25.07.2017 18:16

E moj Dragutine blago tebi sa takvim razmisljanjem...obrazuj se, skoluj se

Name

Re Dragutin

25.07.2017 18:52

Dragutine druze, posle godina procerdanih sjedeci i buljeci u RTRS sta drugo ocekivati nego da imas iskrivljenu sliku o svemu. Samo u tvojoj glavi je zivot u Sjevernoj Koreji bolji od zivota u nekoj zapadnoj drzavi. Pokusaj da ne gledas RTRS, za par dana ce poceti um da radi kako treba.

Name

Beži bre..

25.07.2017 19:16

Gdje je Mladen Delić da uzvikne ono svoje čuveno: Ljudi moji je li to moguće..??!! Jesu li mogući ovi i ovakvi likovi sa ovakvim razmišljanjima..??!! Gdje li on samo kupi ove mudrolije.. Ili je notorni lažov i provokator.

Name

Ma

25.07.2017 19:50

Bravo Dtagutine, svaka cast na tvom komentaru...

Name

Re Dragutin

25.07.2017 22:50

Eto SJeverna Koreja je primjer koji treba da slijedi RS.

Name

PATRIOTA-BL

25.07.2017 17:41

Mislim da se i DODIKU gadi rtrs-ovo ulizivanje. Čak ni osoba sa dvocifrenim koeficijentom inteligencije NE MOŽE odgledati cijeli dnevnik. Predsjednik ne prati više id pola minute. Vjerujte mi na riječ.

ODGOVORITE
Name

Re PATRIOTA-BL RASPUCHIN

25.07.2017 18:03

Вјеровати ћу Вам на ријеч само када се закунете са : "дајем часну пионирску ријеч" и када докажете да сте стално уз "бају". Вјерујем да он нема потребе гледати "дАвник" РТРС-а јер би то било нарцисоидно пошто је сам и уредник истога. Можда сте у једну руку и у праву је толики број полтрона који се боре за мјесто у једном од тјелесних отвора врлог нам "баје" је веома забрињавајући. Можда они некако и прелазе преко чињенице да су заглавили у том "отвору" јер власник истога богато награђује све који га користе (мислим на поменути отвор).

Name

Janko

25.07.2017 17:43

Fabrika lazi Rtrs radi u punom kapacitetu.

ODGOVORITE
Name

re janko

25.07.2017 21:18

Još mije viđena takva fabrika laži. laže 24h dnevno.

Name

Drasko iz Blaskog

25.07.2017 17:45

Ako kad vidite neku emisiju na Rtrsu o Bobar,razvojnoj,IRB banci,Bircu,Rafineriji Brod,srpske,sume,vode,poste,zeljeznice-javite da pogledam,do tad i u buduce samo BN,TV.

ODGOVORITE
Name

Gledalac

25.07.2017 18:13

Bilo bi pošteno da platim onom koga gledam,kao u trgovini platim ono šta sam uzeo.

ODGOVORITE
Name

Re Dragutin

25.07.2017 19:32

Ma, bravo za komentar Dragutine sve si u pravu i dobro je da je bar iko objektivan kao ti.

Name

E

25.07.2017 20:09

Da sam rodjen u S. Koreji, gdje se sve drugacije a ne bleji...

Name

neso bl

25.07.2017 20:17

Gospodo,ko je direktor rak-a,i meni se ponekad gadi rtrs,ali uvijek je bio u sluzbi onog ko je na vlasti,sjetite se sds-ove vladavine i koliko je tad bilo"slobode izvjestavanja"?!

ODGOVORITE
Name

re neso bl

25.07.2017 21:19

Blago tebi crveni...

Name

neso bl

25.07.2017 22:26

Volio bih i ja tebi to reci,ali nemam za sta,zeleni

Name

R Slobodna Evropa,

25.07.2017 20:46

dosao sam do zaklkucka ,da malo previse serete ,za tuđe novce.

ODGOVORITE
Name

Ma

25.07.2017 21:10

Kakve bre tudje novce, idi i cuvaj ovce, pa zaradi novce.

Name

Darko Miha

25.07.2017 22:04

Laktaški Kim Džong Un i sjevernokorejski Baja su jedno te isto

ODGOVORITE
Name

Mitar

25.07.2017 22:07

Kod nas društveni procesi idu u suprotnom smjeru od ostatka svijeta mi se vraćamo u totalitarizama i diktaturu staljinističkog tipa a svi će završiti pod čizmom nepogrješivog vođe.

ODGOVORITE
Name

SrbinBL

25.07.2017 23:04

Pa i BN bi onda trebalo kazniti,i vas se program u 80% slucajeva zasniva na predsjedniku Dodiku. Ne treba mu bolja reklama i kampanja od Vas.

ODGOVORITE