Republika Srpska da poštuje odluke Suda

Komesar za pregovore o proširenju EU Johanes Han izjavio je danas da odluke Ustavnog suda BiH moraju da se poštuju i da bi trebalo još jednom razmisliti o referendumu koji nameravaju da organizuju vlasti Republike Srpske.

Bosna i Hercegovina 04.09.2016 | 14:23
Republika Srpska da poštuje odluke Suda
Han, koji je tokom vikenda učestvovao na sastanku ministara spoljnih poslova Unije u Bratislavi, rekao je za Radio Slobodna Evropa (RSE) da "priznaje da to nije prvi put da se odluke suda ne poštuju".

"Važno je da razvijemo izvesno razumijevanje o vladavini prava i zadacima koje institucije imaju. Ipak nadam se da će se naći način kojim će biti razriješen ovaj problem.

Mislim da bi trebalo razmisliti o referendumu, ali sa druge strane i još jednom ponavljam - odluke suda se moraju imati u vidu i one se moraju poštovati. Ne želim da se dalje miješam u ovo, ali još jednom naglašavam - odluke suda se moraju uvažavati", rekao je Han.

Na konstataciju RSE da je "između Srbije i Hrvatske nedavno došlo do izvjesnih razmirica" i pitanje da li "strahuje da će Hrvatska nastaviti da koči nastavak pregovora EU i Srbije, ako se ima u vidu ono što se dešavalo tokom ljeta u vezi poglavlja 23 i 24", evropski komesar je odgovorio da "svih šest zemalja u regionu, koje još nisu članice EU, imaju međusobni dogovor da se podržavaju ili barem ne sputavaju u aktivnostima koje se tiču perspektive ulaska u EU".

"Rekao bih i da bi ovakva vrsta dogovora i takav duh bi trebalo da zavlada cijelim regionom, pa i među državama članicama EU, odnosno onima koje već jesu u Uniji. Svi smo svesni da perspektiva budućeg članstva u EU zavisi od doprinosa bezbednosti i miru u regionu i da bi trebalo da bude i u interesu Hrvatske koja već jeste članica EU.

Naravno, postoje rane iz prošlosti, tenzije među narodima ali još jednom - na odgovornim političarima je da povedu računa o ovome i tu vidim razliku između političara i državnika", kazao je Han.

On je naveo da bi "savjetovao kolege i ljude koji su na odgovornim pozicijama u regionu da se odupru verbalnim napadima zato što to izaziva reakcije i proizvodi nervozu i probleme".

"Potpuno razumijem da su u toku kampanje, ali ipak bi i u toku predizborne kampanje trebalo biti svestan da postoji i dan nakon izbora i da treba sarađivati", ocijenio je Han.

Upitan da li "misli li da je moguće da se pitanje vizne liberalalizacije za Kosovo riješi ove ili možda sljedeće godine", Han je kazao da "to sada prije svega zavisi od samog Kosova". "Jedan od važnih uslova je rješavanje konflikta o razgraničenju sa Crnom Gorom.

Sa njom postoji dogovor o tome od avgusta prošle godine i Crna Gora je već usvojila neophodne zakone. Još uvijek čekamo da i Kosovo to učini. Prošlog četvrtka trebalo je da bude glasanje (u parlamentu Kosova), ali to je suspendovano bez najave ikakvog novog datuma.

Dakle, na Kosovu je da riješi ovu situaciju. To je uslov koji ne možemo da zanemarimo i ako ne može da reši to kako treba, neće biti ni pozitivnog izveštaja sa naše strane, odnosno od strane Evropske komisije, i samim tim će na Evropskom savetu i Evropskom parlamentu biti da preduzmu neophodne odluke", rekao je komesar za pregovore o proširenju EU.

Na pitanje "da li je Evropska komisija možda malo požurila u pogledu vizne liberalizacije sa Kosovom, stavljajući ga u grupu sa Ukrajinom i Gruzijom", Han je odgovorio odrično. "Kada smo donjeli taj pozitivan izveštaj on je trebalo da se shvati kao uvod u poslednji izvještaj.

Navedeno je da Kosovo treba da ispuni sve uslove, tada je još bilo neispunjenih zahteva i rešavanjem tih pitanja na adekvatan način od nas bi dobili zeleno svetlo i pozitivan izveštaj. Tako da poštujući to, inicijative jeste bilo, ona je još tu, a na građanima Kosova je da je realizuju", kazao je Han.

Upitan "da li je ubjeđen da će se izbori u Makedoniji održati u decembru", Han je rekao da su se u toj zemlji "dogovorili oko datuma (11. decembar)". "Mislim da su sada shvatili da su u ovom trenutku došli do veoma ozbiljne tačke u razvoju zemlje, ali nisu tu samo izbori u pitanju.

Oni takođe moraju da implementiraju prioritetne reforme. Dakle, izbori jesu važni jer se došlo do izvjesnih zaključaka i u određenoj su fazi ali još nisu pri kraju neophodnog reformisanja i to je nešto na šta ih moramo podsjetiti. Sve njih", zaključio je Han za RSE.

Izvor: Radio Slobodna Evropa

Komentari / 44

Ostavite komentar
Name

Dragan

04.09.2016 12:30

Glupost! Kako sud može da odlučuje o nekom datumu, odnosno o činjenici da se neki događaj odigrao određenog datuma? Bakir je ispoljio neviđen šovinizam zbog toga što mu smeta što je tog dana i verski praznik. Zbog tog šovinizma bi trebao da bude smenjen jer je povredio verska osećanja jednog konstitutivnog naroda.

ODGOVORITE
Name

usud

04.09.2016 12:49

Nije sud odlucivao o danu, nego o pravima drugih naroda na taj isti dan republike, dakle o JEDNAKOPRAVNOSTI je odlucivao, uostalom procitaj presudu pa komentarisi

Name

Dragan

04.09.2016 13:01

A šta je sa pravom srpskog naroda koji ne želi da se 1. mart proslavlja u institucijama koje i njemu pripadaju? 1. mart nije praznik na državnom nivou, zar ne? A slavi se tamo gde mu nije mesto, iako za to nema pravnog osnova.

Name

Aco

04.09.2016 14:19

Sud kad odluci da treba ukinuti RS Srbi treba da samo klimnu glavom. Dosta!

Name

Sina

04.09.2016 18:19

Ne slazem se sa politikom koju vodi Dodik,ne slazem se sa politikom SDS-a,potpisujem ovo sto je Dragan rekao,a kako je moguce da neko slavi 1.mart,koristi zastavu federacije koja je zabranjena od istog suda,nema srpske predstavnike po kantonim,federaciji generalno i jos 27 puta...,treba pitati gore navedene srpske poslusnike oni si na vlasti u tim periodima?!

Name

de

04.09.2016 12:30

E, bas se ovaj nasao da kaze sta treba RS da radi.

ODGOVORITE
Name

As

04.09.2016 12:33

Ja koga briga za Evropu!

ODGOVORITE
Name

Slavko

04.09.2016 14:38

A jel te briga za Sibir?Ako jeste,putuj igumane.

Name

johanes

04.09.2016 12:36

Pa ne postuje ni FBiH

ODGOVORITE
Name

Bregovi

04.09.2016 13:00

Ali ne raspisuje referendum za razliku od Baje.

Name

Andjeomm

04.09.2016 12:42

Naravno Hane kada povucete sudije strane koje 12 godina sjede na grbaci ovoga naroda pa kada natjerate federaciju da ispostuje 30 odluka Suda, onda cemo i mi da preispitamo mozda referendum.

ODGOVORITE
Name

re

05.09.2016 05:52

Ako povuku strane sudije koji su dio Dejtonskog sporazuma onda vise nije Dejton.Staa posle ,ko tu gubi a ko dobija. Razmisli jer RS je i trazila te strane sudije da ne budemo preglasani.Dejton u sake procitaj ga i onda komentarisi.

Name

Dragan

04.09.2016 12:45

Uzgred, zašto EU ne pravi pitanje oko tridesetak slučajeva nepoštovanja odluka Ustavnog suda od strane Federacije? Znači li to da samo Srbi u BiH moraju da se povinuju odlukama sudova?

ODGOVORITE
Name

Bregovi

04.09.2016 12:59

I mi smo mogli, kao i ove godine, nepostivati odluku suda i to bi bilo to. Ne! Mi idemo na referendum - pa koliko kosta da kosta.

Name

re dragan

04.09.2016 13:04

Kojih 30? Evo ti nabroji 5...

Name

mino

04.09.2016 13:26

Tacno da ih ima, ali ni jedan politicar ne kaze da ih nece postovati

Name

Dragan

04.09.2016 13:36

U BiH nije ispoštovano 89 odluka Ustavnog suda. Velika većina otpada na Federaciju. Lako je izguglati, ne pravi se naivan.

Name

Dragan

04.09.2016 13:44

Mino, pa što ih ne poštuju?

Name

re Dragan

05.09.2016 05:50

Ajde bre Dragance nabroji covjeku samo 5, ne skreci sa teme.

Name

Istina

04.09.2016 12:57

To si obicna budala i ti i Ustavni Süd nas ne interesuje EU nas interesuje Rusija.Zivio V.Putin i dr.V. Seselj

ODGOVORITE
Name

trivun

04.09.2016 14:36

Jes ti doruckovo prijatelju????

Name

Doc

04.09.2016 15:36

Trt, trt, trt.

Name

Abc

05.09.2016 05:47

Daleko si ti od istine.Treba ti jos jedna svijetlosna gdina da zivis da dodjes do istine.

Name

zumba

04.09.2016 13:00

Kakva Jevropa,oni su ljigavi,vozi Mile do zadnjeg glasaca.

ODGOVORITE
Name

u prevodu

04.09.2016 13:14

U prevodu znaci mozete dati 3 miliona za referendum al odluke suda se moraju postivati.

ODGOVORITE
Name

Bakir

04.09.2016 14:06

Moraaaa se !

ODGOVORITE
Name

Re za mino

04.09.2016 14:16

Tačno je da bi mi mogli isto to da se pravimo gluvi ludi i coravi i teramo po svom ali mi smo SRBI ponosan narod i kada na nesto pristanemo onda to i sprovedemo ili kada nesto nećemo onda nećemo i tačka. A da ste vi drugaciji i da niste ljigavci i ne okrećete se kako vjetar duva danas ne bi ni bilo u ovom dijelu evrope muslimana poturica.

ODGOVORITE
Name

Muki

04.09.2016 15:40

Haaha ponosan narod vidjesmo to u SAO Krajini a bogami i na Kosovu!!!

Name

Sloboda

04.09.2016 22:13

Petar Božovic Ovaj Narod

Name

re Muki

05.09.2016 05:46

Ma pusti ih neka zive u zabludi.To je njima neko rekao i drze se toga.Djela su bitna je..s praznu pricu.

Name

Milošević

04.09.2016 14:18

Poštovaćemo od sutra,ovaj malo sutra.

ODGOVORITE
Name

Главати "господине"!

04.09.2016 14:45

АЛЕКСА ШАНТИЋ: "СЛОБОДА" (Петру Кочићу) - Она ће доћи! Из смрти, из гроба, из мука наших васкрснуће небу, да збрише сузе остављеног роба, што рањен живи о крвавом хљебу... Она ће доћи! Ја видим: кроз таму пробија свјетлост божанскога лика, тирани гнусни даве се у сраму - Док ланци прште силних мученика. Она ће доћи, свијетла и чиста к'о суза мајке, као љубав Христа, да сужње води из тамничких врата. Ах, моја душа већ је ћути близу - Ја видим њену божанствену ризу и чујем ропац крвавих Пилата...

ODGOVORITE
Name

Srbo

04.09.2016 15:49

Dosta ste Srbe maltretirali, vrijeme je da mi kažemo šta mislimo, s vidjećete na referendumu koji slijedi iza ovog....,

ODGOVORITE
Name

Koja

04.09.2016 17:52

1 mart je uvreda za nevino stradale zrtve u BiH.

Name

Bosnjo

04.09.2016 18:26

Vasa tvrdoglavost ce vas skupo kostati kao i uvjek kroz istoriju

Name

Re bosnji

04.09.2016 19:00

Ovoga puta nece Bosnjo vi ste to izgubili 1991 godine a ovo vam je bio gratis od svijeta.Bakir vam to zna najbolje pitajte ga Erdogan mu je rekao da se pomiri sa Sarajevskim Pasalukom.Laku noc Bosno.Zivjela Republika Srpska Drzava.

Name

Re Bosnjo

04.09.2016 20:48

Bivsi prijatelju kad si u pravu i kad te tjeraju, brate nek košta al mi odosmo a vi pravite džamahiriju s Englezima široko vam bilo al bez nas smislim i Hrvata pa ti vidi kršćana i hrišćana je 55% a mi odosmo u Evropu a vi? U Siriju ?

Name

@koja

04.09.2016 21:29

Placljivce, hajde malo kuuukuuuuuu

Name

RS Kraina

04.09.2016 22:21

I nas M I L E se isto ponaso samo prezimena martic.Ni manje ni vise nego VILA NA DEDINJU GA CEKA ; a ja a gde cu jaaaaaaaa?/?????????

Name

Milan Martic

05.09.2016 09:04

Pa braco, zar niste nista naucili od mene ( Srpska Krajina ) i od Slobe ( Kosovo ). Zasto moramo uvijek praviti iste greske. Da li smo stvarno toliko glupi ?

Name

BL

05.09.2016 06:01

Neka meni daju Inckovu platu, ja cu natjerati RS i Dodika da promjene ako treba i i porodičnu slavu. A ako me jos bolje plate, mogu i Bakira poslati u zatvor.

ODGOVORITE
Name

neko iz mase

05.09.2016 07:36

dodik gubi dal bio refrendum ili ne, samo je pitanje dali ce u propast povuc za sobom i rs. Ako otkaze referendum ode sam naj bolja opcija ako ne idemo svi mi sa njim, opcija tesko sranje

ODGOVORITE
Name

Sud

05.09.2016 10:15

...ma je.. te Sud i njegove odluke...

ODGOVORITE
Name

Dragan

05.09.2016 16:05

Koliko samo šuplje priče prosipaju, a koštaju kao da zlatne poluge prave.

ODGOVORITE