Rehabilitovan Draža Mihailović

Viši sud u Beogradu danas je donio rješenje za rehabilitaciju komandanta Kraljevske vojske u otadžbini generala Dragoljuba Draže Mihailovića.

Srbija 14.05.2015 | 23:00
Rehabilitovan Draža Mihailović

Rješenje o rehabilitaciji javnosti prezentovao je predsjednik Sudskog vijeća Aleksandar Trešnjev, koji je naglasio da se ovim rješenjem poništavaju presude od 17. jula 1946. godine kojim je Mihailović osuđen na smrt strijeljanjem i oduzeta su mu građanska prava.

On je naglasio da se ovim rješenjem smatra da general Mihailović nije ni osuđivan. Odluku Suda u velikoj sali sa oduševljenjem i ovacijama "živ je Draža" dočekao je veliki broj pripadnika Ravnogorskog pokreta i Mihailovićevih simpatizera.

Izricanju presude prisustvovao je i lider SRS Vojislav Šešelj. Prvi zahtjev za rehabilitaciju generala Draže podnio je Mihailovićev unuk Vojislav Mihailović 2006. godine, a kasnije mu se pridružilo još nekoliko udruženja i stranaka.

Oliver Antić: Rehabilitaciju Draže da slave i u Hrvatskoj

Jedan od opunomoćenika predlagača za rehabilitaciju Dragoljuba Mihailovića Oliver Antić izjavio je danas da je odluka o rehabilitaciji Mihailovića veliki dan za pravo i pravdu i da bi ovaj dan trebalo da se slavi i u Hrvatskoj.

Antić je novinarima posle odluke suda rekao da je to veliki dan ne samo za srpski narod već i za časne Hrvate, Muslimane i Slovence koji su se borili pod Mihailovićevom komandom i podsetio da se u jedinicama kojima je komandovao borilo oko 10.000 Hrvata, 8.000 Muslimana i 6.000 Slovenaca.

"Ovaj dan bi trebalo da se slavi i u Hrvatskoj", rekao je Antić koji je savetnik predsednika Republike, i ocenio da je ovo veliki dan za pravo i pravdu jer sa pravnog stanovišta negativna odluka o zahtevu za rehabilitaciju ne bi ni mogla da se obrazloži.

Drašković: Pečat pravde na istorijsku istinu o Mihailoviću

Srpski pokret obnove i predsednik Vuk Drašković pozdravili su današnju odluku o rehabilitaciji komandanta Kraljevske vojske u otadžbini generala Dragoljuba Draže Mihailovića izrazivši poštovanje sudijama koje su, posle sedam decenija, "stavile pečat pravde na istorijsku istinu" o Mihailoviću.

Srpski pokret obnove, kako navodi Drašković u saopštenju, odaje priznanje i stotinama hiljada ljudi u Srbiji koji su pune dve i po decenije podržavali našu političku borbu za rehabilitaciju Ravne Gore i njenog komandanta.

Pred Srpskim pokretom obnove, koji je i sam žrtva još nedemontiranog komunističkog nasleđa i službi bezbednosti u Srbiji, je i obaveza da se bori protiv novog ubistva generala Mihailovića, kaže Drašković.

"A mrtvog ga, na žalost, ubijaju i sramote mnogi njegovi tobožnji sledbenici", smatra Drašković.

Šešelj: 14. maj – Dan srpskog jedinstva

Predsjednik Srpske radikalne stranke /SRS/ Vojislav Šešelj rekao je povodom odluke Višeg suda u Beogradu o rehabilitaciji komandanta Kraljevske vojske u otadžbini generala Dragoljuba Draže Mihailovića da Srbi 14. maj od danas treba da slave kao dan srpskog jedinstva, jer je došlo do izmirenja istorijske nepravde i podjele na partizane i četnike.

Šešelj je novinarima ispred Palate pravde u Beogradu, gdje je Viši sud donio odluku o rehabilitaciji, čemu je prisustvovao, rekao da je to jedina moguća odluka i da je time pokazano da je junački komandant Draža Mihailović godinama bio žrtva komunističkog terora.

"Poslije ovog dana, istoriju treba prepustiti istoričarima, a mi potomci četnika i partizana treba da zajedno gradimo budućnost", poručio je Šešelj.

On je naglasio da to što je došlo do izmirenja ne znači da srpske patriote neće nastaviti da glasno kritikuju neke tekovine komunističkog terora.

Pred Palatom pravde okupile su se grupe pristalica i simpatizera Ravnogorskog pokreta, Draže Mihailovića i SRS-a koje pjevaju četničke pjesme, nose srpske zastave i uzvijuju "pobjeda". Preko puta njih su, u znatno manjem broju, pristalice antifašističkog pokreta koje čuvaju jake policijske snage.

 

Komentari / 168

Ostavite komentar
Name

ko ceka,doceka

14.05.2015 10:39

Pravda je spora,ali dostizna.Svaka cast.

ODGOVORITE
Name

zero

14.05.2015 11:27

Srpska posla

Name

ja

14.05.2015 11:44

E sad je na red došlo da se rehabilituje "HANDŽAR DIVIZIJA", i ona se borila na strani Draže a protiv partizana!!!!

Name

antifasista

14.05.2015 18:22

Ima li neka poznata bitka cetnika protiv okupatora fasista.

Name

Patriota

14.05.2015 10:40

Sad sam ponosan na dedu

ODGOVORITE
Name

Tomo

14.05.2015 11:23

sad su partizani kriminalni tipovi

Name

Posmatrač

14.05.2015 11:27

Budi ponosan ako ti je deda Draža. Rehabilitovali su njega a posredno i Jugoslovensku vojsku u otadžbini ali ne i sve "četnike" a bilo ih je svakakvih.

Name

re alex

14.05.2015 14:01

Je li to znaci ako su partizani ubijali ljude onda je u redu sto su cetnici sa Drazom Mihajlovicem na celu cinili zlocine.Svaki dan se negdje desi ubistvo ali to ne daje pravo meni da to isto cinim.

Name

Istoricar

14.05.2015 15:02

Ovo je dokaz da svi oni koji su obnovili cetnicki pokret u predratnoj BiH - Mirko Blagojevic, Slavko Crnic, Slavko Aleksic, Ognjen Tadic, Branislav Gavrilovic, vojvoda Vidakovic, Nikola Poplasen, Rade Radovici dr. nisu narod pozivali na bilo kakvo zlo, nego su ga organizovali da se Srbima ne ponovi 1941. Neka je srecna istina braco i neka Bog da mira svim poginulim pripadnicima pokreta.

Name

Nepismeni

14.05.2015 10:45

Ja što će nacionalisti da kliču jel to trebalo? ???

ODGOVORITE
Name

POTOMAK CICA-DRAZE

14.05.2015 10:46

BOZE PRAVDE I ZLATNE SLOBODE.

ODGOVORITE
Name

Aco

14.05.2015 10:48

Super,sad ćemo super živjeti.Koje budalaštine.

ODGOVORITE
Name

xxx

14.05.2015 12:31

Umjesto da idemo naprijed mi se samo vracamo unazad.

Name

ПРАВДА

14.05.2015 10:48

ШТА ЈЕ СА ОНИМА, КОЈИ СУ ГА ОСУДИЛИ И ЛИКВИДИРАЛИ, ЧАК, ПРИЈЕ ПРАВОСНАЖНОСТИ ПРЕСУДЕ ?

ODGOVORITE
Name

Sudij

14.05.2015 11:39

Tuzi ih.

Name

Danilo

14.05.2015 10:49

Pesuda koja nece nisa dobro donijeti. Sud 1945. nije radio po zakonu i samo je to trebao biti predmet ovog suda. Sama rehabilizacija je vrlo upitna!

ODGOVORITE
Name

xxl

14.05.2015 10:51

još jedan dokaz da fašizam nije pobjeđen! Sramotno!

ODGOVORITE
Name

re xxl

14.05.2015 14:03

ovi minusi su dokaz da si upravu.

Name

STRAMOTA

14.05.2015 10:53

Tipicno za Srbe,laziranje istorije.Pitajte neutralne svjetske istoricare da li je antifasista ili fasista.Covjek koji je odgovoran za hiljade ubijenih neduznih civila,koji je aktivno saradjivao sa fasistima je sve drugo osim antifasista,ali sta je tu je,uzivajte u svom kvazi antifasisti.

ODGOVORITE
Name

Tipično

14.05.2015 11:24

nepoznavanje istorije....

Name

Nepravda

14.05.2015 12:24

Moze li ovu recenicu objasniti ko "da se ovim rješenjem poništavaju presude od 17. jula 1946. godine kojim je Mihailović osuđen na smrt strijeljanjem" kako se moze proglasiti nevazecim a covjek strijeljan

Name

obilic

14.05.2015 12:45

Kako bi ono na Kosovu. Zar nismo mi Srbi tamo pobedili. Davno je bilo, ali mi se cini da smo mi tamo pobedili. Stalno pobedjujemo. Ako ovako nastavimo stici cemo do ...granica beogradskog pasaluka. Dok je Srba i Srbiji Draza umre nije... kako lepo zvuci.

Name

PA

14.05.2015 13:24

ispravlja se nepravda nanesena zaostavstini Djenarala Mihajlovica.

Name

Posteno

14.05.2015 14:32

Slazem se sa komentarom. Ovo je stvarno sramota. Ali mene brine jedna druga sftvar. Blago nama kada nam je najveci problem proslost, znaci za buducnost brige nema.

Name

antifasista

14.05.2015 15:29

Ovakav cirkus samo Srbi mogu da naprave.Prosle sedmice na proslavi pobjede nad fasizmom a ove velicanje fasista i pomagaca njemackog okupatora.

Name

Wiki

14.05.2015 15:40

Citam na Wikipediji malo o Drazi. Kaze da se zalagao za Veliku Jugoslaviju a u njoj Veliku Srbiju koja bi bila etnicki cista. Kolabrirao je sa svakim u svrhu svetih srpskih interesa. Navodi se da je u ostvarivanju svojih ciljeva pobio oko sto hiljada muslimana. Posebno se isticu zlocini diljem Sandzaka. Imali su Srbi brojne heroje i velike ljude koji se vise nigdje ne spominju. Dr. Mladen Stojanovic i slicni. Ovo dokazuje kurs srpske nacionalne svjesti koji se opredjelio na ovakve kao sto je Draza. Opet smo ispravili svjetsku nepravdu i od zlocinca napravili heroja. Slicno cemo napraviti sa Slobom, Rashom i Ratkom. To sto svi ukazuju da smo ludi i bolesni nama je dokaz da smo u pravu. Al eto kao Srbin iz partizanske porodice se valjda trebam ponositi kad u Bjeljinu dodju ravnogorci i zapjevaju 'Spremte se, spremte'.

Name

BN

14.05.2015 15:54

Gledam ove bosnjake lazne antifasiste i gledajuci njihove komenatre dolazim do zakljucka, kada bi Pavelic ustao iz groba, on bi rekao da je antifasista. Da su ovi Bosnjaci zaista pravi antifasisti, oni bi podrzali rehabilitaciju saborca Djenarala Draze, a ako im nesto nije jasno neka idu pred americku ambasadu i protestuju i traze da se Drazi oduzme orden koji mu je dodjeljen kao prvom gerilcu antifasisti u Evropi. Amerika i London gdje je bila kraljeva Vlada u egzilu, su bili protivnici Hitlera, za reazliku od NDH koju su ipak mnogo voljeli i slusali, kako 1942. tako i 1992. kada su napadali JNA, jednu od nosioca antifasisticke borbe.

Name

RE BN

14.05.2015 16:22

Ti bi malo da prepravljaš istoriju ?

Name

Zoc

14.05.2015 16:29

Vise puta nagradjivan od amerikanaca, a svi znamo da amerikanci ne odlikuju fasiste.

Name

drina

14.05.2015 17:21

Rehabilitovali su oni njega jos pocetkom devedesetih sad je samo ozvaniceno.

Name

BM

15.05.2015 12:44

Nažalost, takvom istorijom danas uče djecu. Kakva korist od njegove rehabilitacije? Tito je za sve imao pravo, šteta samo što nije bio surov poput Staljina, da potamani sve zlikovce!

Name

Nb

14.05.2015 10:56

Bruka i Sramota zbog ŽRTAVA ...

ODGOVORITE
Name

alex.bh

14.05.2015 13:25

Koliko si ti uopste informisan ili pak ne zelis da znas, da su komunisti i tvoji 'antifasisti' pobili vise neduznog naroda tokom i neposredno poslije rata nego oni koje ti smatras zlocincima!

Name

Pateticno

14.05.2015 16:03

Pa ako smo krenuli ovim putem onda treba da se rehabilituje i ustaski pokret jer se i on borio sa Drazom a protov partizana. Pa smo mogli preispitati i Hitlerove namere. Mozda je covek bio dobar ali ga crveni nabedise na pravdi Boga. Ovo sve zvuci tako zalosno i smesno u isto vreme.

Name

Nb

14.05.2015 10:58

Sada će i Bin Ladena da REHABILITUJU !!!!

ODGOVORITE
Name

Milos Minic

14.05.2015 10:59

Ovo je istorijski dogadjaj koji ce presudno uticati na prevalzilazenje strasne ekonomske krize i poboljsanja ukupnog socijalnog statusa stanovnistva na ovim nasim prostorima,jadna nam majka!!!!!

ODGOVORITE
Name

mrsic

14.05.2015 10:59

Sve susjedne drzave treba smjesta da prekinu diplomatske odnose sa Srbijom a posebno Bosna i Hercegovina i Hrvatska.Marsiranje srpskih vojnika u Moskvi je bilo lazno a i Evropa mora da otvori oci.Treci balkanski rat moze da pocne.

ODGOVORITE
Name

r

14.05.2015 12:03

Nije niti zavrsio, uvod je prosao.

Name

bijeljina

14.05.2015 12:45

Mani se bezveznih prica!Neka su ga rehabilitovali,trebalo je i ranije.Kako vidim,ne smeta ti kad Kolinda ide u Blajburg.Vi Hrvati ste jako dvolicni kao i ovi handzarovci

Name

@mrzic

15.05.2015 12:08

Nemas ti pojma ni o prvom ni drugom Balkanskom ratu! Nepostojeci narodi su Bosnjaci i Hrvati.

Name

Boki

15.05.2015 15:05

Mozete vi u federaciji prekinut sta hocete ali mi necemo nikad.

Name

xxl

14.05.2015 11:07

A svrstavamo se u antifašističke narode?

ODGOVORITE
Name

i

14.05.2015 11:07

Naravno,nezaobilazno,pismo cetnickog komandanta Draze Mihailovica Alojziju Stepincu od 15. aprila 1945. godine u kojem u superlativima govori o ustaskoj borbi hrvatskog naroda protiv boljsevizma,znajuci dobro za Jasenovac i brojna druga stratista na kojima su Hrvati zvjerski ubijali Srbe....no,cetnicima to nije nimalo smetalo,POSLIJE SVEGA TOG KLANJA CETNICI SE ULIZUJU USTASAMA I MOLE IH ZA SAVEZNISTVO

ODGOVORITE
Name

Anonimus

14.05.2015 11:10

Ima Boga ima pravde. Đenerale dobro došao ponovo u Srbske zemlje. Iz naših srca nikad nisi ni otišao.

ODGOVORITE
Name

alex.rs

14.05.2015 13:31

To brate Srbine,svaka cast!

Name

Kiklop

15.05.2015 02:19

Srbima stvarno nema spasa.

Name

Ilić Dušan

14.05.2015 11:10

To što je Beograd bio prvi evropski "judenrein" grad i što su četnici sami iskasapili 16.000 Židova u tri dana sud je zanemario. A ništa, sad je na EU da pritisne, pa da ovi preko Dunava još jednom razmisle.

ODGOVORITE
Name

ovde

14.05.2015 11:55

Koja si ti budala... Pod hitno knjigu u sake.

Name

istoricar

16.05.2015 15:44

Tebe treba tuzit zato sto optuzujes Drazu Mihajlovica i njegov pokret a znas dobro da on i cetnici nisu bili tada u Beogradu!!! Ali ja znam ko si ti i sta tvoji misle i govore ali nije me briga za tebe i tvoje samo da znas cetnici su prava srpska vojska i tacka a partizani su jugoslovenska vojska...

Name

rodjo

14.05.2015 11:12

Sve je jasno kao dan,kao i u ovom zadnjem ratu.Samo sto sad nismo bili podijeljeni.Veoma dobro je znao gospodin DE GOL ko je bio Mihailovic. Koje vi borce podrzavate, one sto su cekali kraj II sv.rata da bi oslobodili Jasenovac.

ODGOVORITE
Name

APIS

14.05.2015 11:13

DAJE BILO PRAVDE TREBALO JE PRE DOK SU UBICE NJEGOVE JOS BILE ZIVE, SLAVA MU SE SVE STO JE URADIO SA SRPSKI NAROD I STO JE U BOSNI SPASIO SRPSKI NAROD OD NESLOGE OD USTASKOG POKOLJA.

ODGOVORITE
Name

Kiklop

14.05.2015 14:14

Protiv kojih fasista su se cetnici borili?

Name

BL

14.05.2015 11:14

Mi Srbi izgleda i zvanicno negujemo fasizam.

ODGOVORITE
Name

Dejan

14.05.2015 11:20

Najbolji komentar !!

Name

Hrvoje

14.05.2015 13:08

Vi Srbi ste glupi što ne cijenite svoju istoriju i svoje pretke. Zaboravljate šta je sve general Mihailović uradio u ratovima prije 1941. Kad vas vidim kakvi ste, još mi je draže što nisam Srbin.

Name

xxl

14.05.2015 11:16

Čovjek, je možda u početku rata imao namjeru boriti se protiv fašizma, međutim sve ukazuje da nije bio dorastao zadatku. Njegova suradnja sa okupatorom i fašistima je čin veleizdaje koji se kažnjava smrću. Šta je bilo sa izdajnicima i kvislinzima u ostalim evropskim zemljama, šta mislite vi što stajete u odbranu ovog izdajnika...?

ODGOVORITE
Name

APIS

14.05.2015 11:20

DA JE BILO PRAVDE TREBALO JE PRE, DOK SU UBICE NJEGOVE JOS BILE ZIVE, SLAVA MU SE SVE STO JE URADIO SA SRPSKI NAROD I STO JE U BOSNI SPASIO SRPSKI NAROD OD NESTANKA i OD USTASKOG POKOLJA.

ODGOVORITE
Name

tito

14.05.2015 11:23

Žalosno sta se sa Srbima desava, samo iz gluposti u glupost ulazite, nije vama a i nama lako sa vama

ODGOVORITE
Name

Za tipicno

14.05.2015 11:32

Ako si mislio na nepoznavanje srpske istorije,onda si u pravu jer je niko osim Srba u svijetu ne poznaje.

ODGOVORITE
Name

Pd1

14.05.2015 12:25

jes vala bas. Vi je sami i prepravljate od poraza pravite pobjede,od fasista heroje. Kriticni ste

Name

HAHAHAH

14.05.2015 11:33

Rehabilitovan čovjek koji se na Neretvi borio protiv naroda, narodne vlasti, partizana na strani Italijana i Njemaca... FUJ,SRAM VAS BILO!

ODGOVORITE
Name

Rusi

14.05.2015 11:34

Sta ce na ovo reci braca Rusi, jer se borio i protiv Crvene Armije.

ODGOVORITE
Name

xxl

14.05.2015 11:36

Po ovim komentarima se vidi u kojem fašističkom okruženju živimo. Smrt fašizmu-sloboda narodu!

ODGOVORITE
Name

udarac za kraj

14.05.2015 11:37

Jos veca mrznja prema Srbima cijelog svijeta,a pogotovo prema RS-u,ovo bi mogao biti kraj RS-a.

ODGOVORITE
Name

Mitar

14.05.2015 11:59

Mir Srbi, mir braćo, ova rehabilitacija je trebala doci ranije ali kad je dosla sve progresivne snage koje nisu bile isprane od komunisticke idelogije znaju da je Draza jedini legitiman. i Jugoslovenski predstavnik do onih kvazi izbora Tito Subasic I corave kutije a sad svi na radne zadatke I bez daljnjeg laprdanja ovo je cin pomirenja I gledanja unaprijed

Name

marko

14.05.2015 11:41

Djeneral vaskrsnuo!!!

ODGOVORITE
Name

boss

14.05.2015 11:43

E sad je na red došlo da se rehabilituje "HANDŽAR DIVIZIJA", i ona se borila na strani Draže a protiv partizana!!!!

ODGOVORITE
Name

SRAMOTA

14.05.2015 11:44

TIPIČNO ZA SRBE DA POBJEDE TURKE, AUSTROUGARE ŠVABE I NATO, PA DA NEKO KAŽE SRAMOTA. JESTE SRAMOTA ŠTO SMO DRŽALI UBICU 40 GODINA I KLANJALI MU SE KAO SVECU, A NISMO ZNALI NI KO JE NI ŠTO JE. ZNALI SMO DA NAS JE SVAKE GODINE SVE MANJE IMA A NA SREĆU DUŠMANIMA. NIKADA SE VIŠE NEĆE PONOVITI ISTORIJA.

ODGOVORITE
Name

marko

14.05.2015 11:44

Muslimani,krvati tj hrvati,slovenci,su poznati kvislinzi,domobrani,ustase,handzar divizije ko zna kakve jos pete kolone!!!

ODGOVORITE
Name

re: udarac za kraj

14.05.2015 11:46

Izvini,nije mrznja prema normalnim i postenim Srbima koji su vecina,nego samo prema fasistima bez obzira kojem narodu pripadaju.

ODGOVORITE
Name

re.

14.05.2015 15:55

U pravu si tako sam i mislio

Name

marko

14.05.2015 11:47

Pa neki dan Nijemci objavise da je Tito najveci monstrum 20. vijeka,sto znaci i partizani!!!

ODGOVORITE
Name

Cico

14.05.2015 11:50

Ovo je sramota za Srbiju i Srbe.

ODGOVORITE
Name

ŠTETA

14.05.2015 11:50

KUD DADOŠE ONOLIKE PARE ZA FILMOVE U ISTICANJU I STVARANJU BOGA OD KRIMINALCA I HOŠTAPLERA, A KOJI JE SAM SAKRIO SVOJ GROB I GROBNO MJESTO.

ODGOVORITE
Name

jaa

14.05.2015 11:52

Ne pricajte gluposti, kakav fasista, kakvi zlocini, pa neka neko nedje jedan jedini četnicki logor, pustite vi te farse saradnja sa okupatorom, eto srece da smo pihvatili okupaciju kao činjenicu i čekali da veliki rijese pitanje rata (USA, Francuska, Britanija Rusija), pa koliko bi neduznih zivota sacuvali.. A sta svijet misli o Drazi, pa rekao je amer. predsjednik Truman i fran. de Gol koji su ga i odlikovali. Treba ljudi malo i citati, a ne napamet pisati...

ODGOVORITE
Name

jah

14.05.2015 11:55

Da li to znači da su i ustaše antifašisti pošto su se i jedni i drugi borili protiv partizana

ODGOVORITE
Name

Лија

14.05.2015 11:59

Ех паде ми камен са срца, моћи ћу платити рату кредита у швицарцу а да ми не заплијене кућу. Кад је неко срећан срећан је. Спаси ме ова рехабилитација. Мој народе чиме се ми бавимо. У памет се.

ODGOVORITE
Name

Rocky

14.05.2015 12:00

Komandant četničkog pokreta Dragoljub Draža Mihailović, koji je danas rehabilitovan odlukom Višeg suda u Beogradu, imao je plan stvoriti Veliku Srbiju. Podsjećamo, to je popularno ime za srpski radikalni nacionalistički iredentistički politički projekat nastao u 19. stoljeću. Program etničkog čišćenja Već u septembru 1941. godine Mihailović je dostavio izbjegličkoj vladi u Londonu program četničkog pokreta tokom i po završetku Drugog svjetskog rata. U njemu se, između ostalog, navodi: 1. Omeđiti ‘de facto’ srpske zemlje i učiniti da u njima ostane samo srpski živalj; 2. U srpskoj jedinici kao naročito težak problem uzeti pitanje muslimana i po mogućnosti riješiti ga u ovoj fazi...; 3. Izraditi plan za čišćenje ili pomjeranje seoskog stanovništva sa ciljem homogenosti srpske državne zajednice; 4. Posebno imati u vidu brzo i radikalno čišćenje gradova i njihovo popunjenje svježim srpskim elementom... Nakon toga, 20. decembra 1941., Mihailović je podređenim komandantima dao tzv. instrukcije u kojima jasno iznosi plan stvaranja Velike Srbije, zasnovane na ubijanju i protjerivanju nesrpskog stanovništva, naročito Hrvata i muslimana. U instrukcijama nalaže: 1. “... Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu i u granicama predratne Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Srema, Banata i Bačke...”; 2. “... Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nacionalnih elemenata...”; 3. "... Stvoriti neposredno zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i između Srbije i Slovenačke, čišćenjem Sandžaka od muslimanskog življa, a Bosne i Hercegovine od muslimanskog i katoličkog življa”... Dalje se kao cilj navodi kažnjavanje svih ustaša i muslimana koji su krivci za "srpsku aprilsku katastrofu" (misli se na osnivanje NDH), te naseljavanje Crnogoraca na očišćene teritorije. Tačan broj muslimana, Hrvata i drugih nesrpskih žrtava, koje su tokom rata pogubili četnici, nikad nije službeno utvrđen. Bosanskohercegovački historičar Šemso Tucaković je u svojoj knjizi "Crimes Against Bosnian Muslims 1941-1945" procijenio da je od ukupnih oko 150.000 muslimana pogubljenih tokom rata, oko 100.000 ubijeno od strane četnika, pri čemu navodi imena oko 50.000 muslimana za koje se pouzdano zna da su žrtve četnika. Ugledni Vladimir Žerjavić je 1998. godine iznio približnu brojku od oko 29.000 muslimanskih i oko 15.000 hrvatskih žrtava, odnosno 32.000 Hrvata i 33.000 muslimana. Zdravko Dizdar na temelju novih podataka, ali i uračunavajući još neistražene žrtve, navodi čak 200.000 Hrvata, te 100.000 muslimana koje su ubili četnici. Teški zločini Neki od najtežih četničkih zločina u provođenju genocida nad Hrvatima i muslimanima tokom Drugog svjetskog rata su: - Juli 1941., Bileća i Stolac - oko 1.150 Hrvata i muslimana, - Pokolj kod Drvara 27. jula 1941. - 568 imenovanih žrtava i neodređen broj neidentificiranih Hrvata, - Pokolj u Bosanskom Grahovu 27. jula 1941. - 62 hrvatske žrtve, - Pokolj u Krnjeuši 9. i 10. avgusta 1941. - oko 240 pobijenih Hrvata, - Avgust 1941., Brkovci (istočna Hercegovina) - oko 300 muslimana, - Avgust i septembar 1941., Boričevac (Lika) i Kulen Vakuf (zapadna Bosna) - oko 2.500 Hrvata i muslimana, - Novembar 1941., kraj Donjeg Lapca - 44 Hrvata, - Decembar 1941. i januar 1942., istočna Bosna: Foča i Goražde - oko 2.050, odnosno 5.000 uglavnom muslimana, Srebrenica oko 1.000, Vlasenica 2.000-3.000, Rogatica i Višegrad po oko 1.000 muslimana, - August 1942., istočna Bosna i dio Sandžaka (uglavnom oko Foče) - oko 1.000 muslimana, - August 1942., istočna Bosna (Ustikolina, Jahorina) - oko 2.500 uglavnom muslimana, - Septembar 1942., Foča - oko 2.200 muslimana, - Septembar 1942., Zabiokovlje - oko 160 Hrvata, - Oktobar 1942., Mostar - oko 200 Hrvata i muslimana, - Oktobar 1942., Hercegovina (Prozor-Rama) - oko 1.250 Hrvata i muslimana, - Oktobar 1942., Zagora - oko 240 Hrvata, - Februar 1943., istočna Bosna i dio Sandžaka (Foča, Čajniče, Pljevlja) - oko 9.200 muslimana, - Januar i februar 1943., Zagora (Kijevo, Vrlika, Otavice, Imotski) - 140 Hrvata, - Juni 1943., centralna Bosna - 42 muslimana, - Februar 1944., Zagora - 67 Hrvata, - Maj 1944., Goražde - oko 50 muslimana, - Do juna 1944., u okolini Rogatice - 4.635 uglavnom muslimana, - Oktobar 1944., sjeveroistočna Bosna - 25 Hrvata, - Decembar 1944., Vinodol (Bribir, Grižane, Tribalj) - 32 Hrvata, - Januar 1945., Bosna (Kladari, Carevac) - 27 Hrvatica. Brojni zločini koje su četnici počinili tokom Drugog svjetskog rata počinjeni su direktno ili indirektno prema uputama dobijenim od vođe pokreta, Mihailovića. Podređeni komandanti redovno su Mihailoviću slali izvještaje ća o broju ubijenih muškaraca i žena, katoličkih svećenika, muslimanskih imama, srušenih i spaljenih crkava, džamija i sela. Ti zločini nisu bili stihijski i povremeni, nego isplanirani s namjerom postizanja onih ciljeva koje je Draža Mihailović iznio u svojim Instrukcijama. Većina tih zločina bila je dio provedbe genocida nad muslimanima u Bosni i na Sandžaku, te nad Hrvatima u dijelovima koji su trebali postati dijelom Velike Srbije. Naročito su obilježja genocida imali brojni i sistemski zločini nad Hrvatima Dalmatinske zagore, te istočne Like i zapadne Bosne, te nad muslimanima istočne Bosne i Sandžaka. Ovo potonje se objašnjava s nastojanjem postizanja etnički čistih granica dotadašnje Srbije s Bosnom i Crnom Gorom.

ODGOVORITE
Name

Mojne

14.05.2015 12:22

Pa otkud onda Muslimani i Slovenci u četnicima?????

Name

Mojne

14.05.2015 13:53

Tako su rekli i za Teslu da je Hrvat i da se ponosio srpskim poreklom i hrvatskom domovinom...

Name

Crni Gruja

14.05.2015 13:54

To si ti prepisao iz Pavelićevog plana o NDH.

Name

xxx

16.05.2015 17:51

Ne smatra se da je glup onaj koji nije mnogo pročitao nego se smatra da je glup onaj, koji,sve što pročita misli da je istina

Name

OTPISANI

14.05.2015 12:00

Sada će i HITLERA DA REHABILITUJU !!! Nije mu pravilno SUĐENO !!!!

ODGOVORITE
Name

za Marka

14.05.2015 12:01

Izostavio si Srbe cetnike!

ODGOVORITE
Name

Sramota

14.05.2015 12:03

DRAZA+HITLER=ISTO

ODGOVORITE
Name

Re jaa

14.05.2015 12:06

Ti citas igleda samo srpsku istoriju.Pokolji u Podrinju su djelo Drazinih cetnika i da ne nabrajam dalje jer to je dovoljno da bi bio zlocinac.

ODGOVORITE
Name

Md

14.05.2015 12:08

Ziv je Draza umro nije, dok je Srba i Srbije!!!

ODGOVORITE
Name

re md

14.05.2015 14:18

i dok je mrznje u vama, ali sreca ima i mnogo normalnih ljudi u tvom narodu .

Name

RED

14.05.2015 12:11

Sad je red da se i Nedic rehabilituje.

ODGOVORITE
Name

Suzuki

14.05.2015 12:24

Sad se mogu rehabilitovati i ustase i handzar divizija i belogardejci i SS divizija i madjarski kvislinzi i rumunski kvislinzi i svi drugi kvislinzi jer su se svi zajedno borili protiv partizana tj.antifasista.

ODGOVORITE
Name

Mojne

14.05.2015 12:26

Cinjenica da se je u redovima JVuO borilo: 4 generala, 6 pukovnika, 6 podpukovnika, 16 majora, 28 kapetana, 32 porucnika, 16 potporucnika , 3 vojna sveštenika i 9 štabskih podoficira - što iznosi ukupno 120 oficira komandnog kadra, koji su svi bili Slovenci, dokazuje da je JUGOSLOVENSKA VOJSKA U OTADŽBINI bila legitimni naslednik JV iz vremena Kraljevine Jugoslavije. KOMANDA JVuO SLOVENIJE I I S T R E !! Komandant do kraja 1943 god.general štabni pukovnik KAREL NOVAK, cetnicki vojvoda - imenovan još za vreme rata. Komandant od 1943 god. dalje IVAN PREZELJ , divizijski general U komandi JVuO na podrucju Slovenije delovali su sledeci odredi: ŠTAJERSKI ODRED - na okupiranom podrucju Nemaca - komandant, porucnik JOŽE MELAHER DOLENJSKI ODRED - na italijanskom okupiranom podrucju - komandant kapetan JANEZ MARN LJUBLJANSKI ODRED - * * * * - komandant kapetan ALBIN CERKVENIK NOTRANJSKI ODRED _ * * * * - komandant podpukovnik MIRKO BITENC PRIMORSKI ODRED - na podrucju Istre i Krasa komandant podpukovnik JANKO DEBELJAK GORENJSKI ODRED - na okupiranom podrucju Nemaca - komandant kapetan FRANC HAREBIC CETNICKA GRUPA U GRADU TRST komandant potporucnik SLAVKO ZOVIC CETNICKA GRUPA na sektoru GORICA - TRST - komandant podporucnik MARJAN PAVLIC BROJNO STANJE U TIM CETNICKIM JEDINICAMA - JVuO u oktobru 1942 god. bilo je 3.499 boraca da bi u decembru iste godine bilo vec 5.544 boraca. U tim slovenackim jedinicama bili su i vrlo poznati intelektualci, diplomate, i ljudi svih narodnih slojeva. Medu njima vrlo poznata imena: Akademik prof. dr. ALEKSANDAR BAJT, porucnik JVuO i vojni analitik -autor knjige "BERMANOV DOSJE" Olimpionik LEON ŠTUKELJ još danas legenda jugoslovenske gimnastike Sokolski prvak Slovenije ing. VLADISLAV BEVC Kao i svetsko poznati obaveštajci i radiotelegrafiste - kapetani VIKTOR HASL, IVO BRICEL , VINKO ŠTEMBOV i MIRKO SAKS. A među njima i SPECIALNI KURIR Vrhovne komande sa komandom Slovenije -kapetan TUGOMER PREKORŠEK - KELER

ODGOVORITE
Name

zaki

16.05.2015 21:54

A za koga i protiv koga suseoni borili?

Name

Pd1

14.05.2015 12:28

mene cudi kako ste poslije drugog svjetskog svi bili u partizanima kad je boracke penzije i doplatke trebalo primati. Ispade sad da ste svi u cetnicima bili. Bas ste ponosna nacija

ODGOVORITE
Name

Mojne

14.05.2015 12:29

Najpoznatiji predstavnik muslimana u četničkom pokretu svakako je major Fehim Musakadić iz Sarajeva. On je za vrijeme Prvog svjetskog rata bio dobrovoljac u srpskoj vojsci, a bio je i nosilac Karađorđeve zvezde s mačevima. Istaknuti muslimanski predstavnici u Ravnogorskom pokretu bili su i Mustajbeg Hadžihuseinović, Smajo Ćemalović iz Mostara, Mustafa Berberović iz Blagaja, Abid Prguda, Omer Kalajdžić, Muhamed i Abid Mehmedbašić iz Stolca, Mustafa Leko iz Blagaja, Džemal Kršlaković - imam mudris iz Konjica, hafiz i član ulme medžlisa u Sarajevu Muhamed Pandžo, doktor Muhamed Begović profesor univerziteta u Beogradu, imam Abdulah Hodžić iz Beograda i upravnik "Gajretovog" doma u Beogradu Mehmed Ćemalović...

ODGOVORITE
Name

re sramota

14.05.2015 12:39

Sad je na redu da se ustase u muslimani kazne pa za 70 god nek ih rehabilituju

ODGOVORITE
Name

Kusturić Jovan

14.05.2015 12:40

Po ovoj skandaloznoj sudskoj presudi,sad će nas s pravom svi u okruženju nazivati četnicima.

ODGOVORITE
Name

Crni

14.05.2015 12:41

To je bio pravi terorista u svoje vrijeme

ODGOVORITE
Name

Српско Срце

14.05.2015 12:46

У српским крајевима које су чували четници није било масовног одвођења народа у логор Јасеновац. Нас у подножју планине Мотајице, између Прњавора, Дервенте и Српца чували су четници који су у неколико наврата одбили нападе црне легије, који су долазили из Славоније и касније партизана, тачније 12. славонске, коју су сачињавали усташе и домобрани који су прешли у партизане када су осјетили да НДХ пропада.Четници ни у којем случају у таквој ситуацији нису били фашисти, већ војска која је бранила свој народ, на својим територијама, јединице које су углавном биле везане за мјесто становања својих војника.

ODGOVORITE
Name

RE re sramota

14.05.2015 12:47

Za razliku od vas Srba, Hrvati i Bosnjaci nisu rehabilitovali svoje izdajnike,prema tome tvoja replika nema smisla.

ODGOVORITE
Name

Modrica RS

14.05.2015 12:52

Nema većih izdajnika od komunista samo bi cinkarili i ulizivali za vlasti! Braćo i sestre došla je pravda nakon 70 godina. Uvjek je tako kada dođe nova vlast onda stara ne valja! Molim vas da Čiču ne uspoređujete sa ustašama, hanđžar divizijama i fašistima on je vojnik stare vlasti! Samo sloga S... nas spašava!

ODGOVORITE
Name

čiča

14.05.2015 13:00

Druže Tito,druže Tito tebe Srbi lažu,oni vole oni vole Đenerala Dražu!Konačno se istina saznaje.

ODGOVORITE
Name

mikimik

14.05.2015 13:02

Zivio Milorad Dodik i Draza Mihajlovic

ODGOVORITE
Name

valter

14.05.2015 13:06

Gluposti , trebali bi onda rehabilitovati i ustaše sa poglavnikom ! Smrt fašizmu !

ODGOVORITE
Name

Vranjak

14.05.2015 13:11

Ima nas još puno komunista! Dobro je nama kako će nam biti! Živela pravda!

ODGOVORITE
Name

za rocky

14.05.2015 13:11

Da kojim slucajem zna Njegos za tvoje podatke,morao bi pisati novi Gorski Vijenac.

ODGOVORITE
Name

!!

14.05.2015 13:15

Sramota!

ODGOVORITE
Name

Drina

14.05.2015 13:19

Živ je Draža umro nije dok je srpstva i Srbije

ODGOVORITE
Name

SRPSKA DUBNICA

14.05.2015 13:25

ZIV JE DRAZA UMRO NIJE DOK JE SRBA I SRBIJE.SSSS.

ODGOVORITE
Name

rodjo

14.05.2015 13:36

Znaci i u I sv ratu Cica se borio protiv Joze Austrougarskog KAPLARA i stvorio prvu Jugoslaviju.

ODGOVORITE
Name

xy

14.05.2015 13:38

Pred samu bitku na Neretvi partizani i četnici su krenuli prema Hercegovini i Dalmaciji da dočekaju saveznike jer se predpostavljalo da će se iskrcati na Jadran.Bitka za ranjenike je farsa jer je to ustvari bio dogovor partizana i Nijemaca da se četnici dovedu ne nazgodnu poziciju i prepuste partizanima da ih razbiju što je i urađeno,a da bi se otklonila opasnost od iskrcavanja saveznika Nijemci nastavljaju ofanzivu i epilog je da su ranjenici na Sutjesci ostavljeni na nemilost Njemcima zajedno sa Savinom divizijom koja je prije proboja imala 820 boraca a nakon proboja 180 je izašlo živo iz obruča...

ODGOVORITE
Name

JASENOVAC

14.05.2015 13:59

STA KAD HRVATi REHABILITUJU PAVELICA HOCE LI I TO BITI PRAVDA ,NJIH DVOJCA SU ISTI SAMO JE JEDAN ISTIJI OD DRUGOG.

ODGOVORITE
Name

Istoricar

14.05.2015 15:13

Ne pricaj o onome sto ne znas. Komunisti Pavelica nikada nisu ni osudili. Umro je od posljedica atentata, a upucao ga je pripadnik cetnickog pokreta Jovovic u Argentini.

Name

Kultura poricanja

14.05.2015 14:09

Cetnici ..antifasist...borili se zajedno sa ustasama , znaci i ustase antifasisti...ispade partizani fasisti. Koji smo mi bolestan narod , i jos vjerujemo u sve to . Pa , i ubjedzujemo druge da je to istina....uhhhh...bezobrazluk ili opasna sizofrenija

ODGOVORITE
Name

Dusan

14.05.2015 14:35

Svi mi imamo pravo na misljenje a moje je sledece: Ja iskreno mislim da je on bio zlocinac i da je ubijao i klao svoj narod otimao i palio,kao sto postoji bjela i crna tako postoje i razliciti ljudi i misljenja. Rados Bajic je to sve fino i pravedno pokazao u seriji koju je napravio na samom pocetku osnivanja Cetnickog pokreta su poceli da gledaju sa strane svoj narod da siluju i otimaju. Ako bi se neki deda ili neka baka pojavila da isprica svoj jad i tugu odmah bi bilo nagovoreni su itd... ....u znatno manjem broju, pristalice antifašističkog pokreta koje čuvaju jake policijske snage? Znaci ako dva brata imaju razlicito misljenje hajdemo opet brat na brata. Tuzno i zalosno!

ODGOVORITE
Name

BN

14.05.2015 14:40

Kozara,bitka na Neretvi,dogadjaji oko Bijeljine u 2. svjetskom ratu...Čitajte šta su četnici radili i sa kim su bili ...

ODGOVORITE
Name

za jaa

14.05.2015 14:41

Kakvi četnički logori? Nisu ti se oni, brale, mnogo brinuli o zarobljenicima. Kod njih ti je sve išlo po kratkom postupku: opljačkaj, zapali, zakolji.

ODGOVORITE
Name

Ostavite komentar

14.05.2015 16:19

i ponesi bijeu tehniku

Name

axxe

14.05.2015 14:46

Bruka zemljo otvori se !!

ODGOVORITE
Name

душом за истину

14.05.2015 15:13

Ко се год озбиљније бавио истраживањима прошлости дошао је до чињеница да злочина нема много ради било које нацацији нити је то корисно за нацију ни народ. Злочини се углавном почине ради одмазде политичких интереса који људи који не одговарају за лажи којима завађају нарород. Педасет година све било бајно били смо четвра сила у Европи Ево чињенице ко смо и какви смо били. Та сила је извршила самоубиство. Чињеница је да окупатора ван те силе није било. То што је било људи са стране у том злу времену и ако су чинили зло њих неко звао да то раде. Све то изгледа ко кад се неко напије и хвали се да је јачи од свакога па на крају изврши суицид. Нас који се хвалимо тим правдом и добрим животом из прошлог времена требају питати младе генерације шта остављамо за њихову будућност?

ODGOVORITE
Name

Partizanka

14.05.2015 16:07

Sramota za našu naciju! Užasnuta sam ovom skandaloznom odlukom. Beograđani, pripremite se za četničke trojke; počinje klanje kamom. Četnici i ustaše, svežite zastave i vodite se pod ruku! Omladino, borimo se protiv fažizma! Ko se slaže sa mnom, neka lajkuje ovaj komentar! P.S. Nemam namjeru da ikoga osuđujem, ali čini mi se da su Srbi iz Republike Srpske veći antifašisti od Srba iz Srbije; i prosto mi se srce od ponosa nadme. :-)

ODGOVORITE
Name

Crni Gruja

14.05.2015 17:32

Ti si potpuno odlepila. Javi se odmah u Laza Lazarević na lečenje.

Name

Partizan 2

14.05.2015 16:21

Ovo samo govori kojim putem Srbija ide.

ODGOVORITE
Name

BN

14.05.2015 16:38

ma jok, ja bi da je vratim na put istine, ti napisi sta nije tacno u mom komentaru ili razguli, gluposti bosnjackih istoricara falsifikatora me ne zanimaju, ostavljam ih vama da vam ispiraju mozak. Uzmes knjigu istorije za 7. razred u Federaciji BiH od 1995. do danas, sve se promijenilo totalno. Istorija je egzaktna nauka sem kod komunista i novonastalih vjestackih drzavica kakva je Federacija BiH, tu mozes sta hoces, sve dok si politicki podoban. Samo tacne i provjerene informacije me zanimaju, politicke pamflete ostavi za svoje drustvo.

ODGOVORITE
Name

Fikret

14.05.2015 16:40

Ne znam puno o svemu a mogu uočiti šta se ne slaže.Draža bio u to vreme legalan komadant vojnik partizani ilegalna vojska partizani pobjedili postali legalna vojska stvaraju Armiju JNA koja 90ih jedina legalna armija sve druge ilegalne i pobjeđuju ilegalne armije i proglašavaju Jna zločinačkom i sad mi nejasno ovi sto osuđuju Drazu kako su mogli rušit armiju JNA koja osudila Drazu i danas isti ti ne priznaju vojnika Jna.Skime su ovi sto osuđuju Drazu istorija se ponovilo 90 ih i sad se radi da se ponovi lažna istorija ne bavimo se uzrokom i laž dovede do rata dobro bi bilo razumjet ta vremena i sto se i kako se odvijalo a svaki rat ima zločine i niko se ne pita što su se tada pojavili četnici il strah i ko je bio sve u četnicima, istorija tačna, fali ovo meni uočljivo sto se ne slaže i zamka narodima.

ODGOVORITE
Name

zozon

14.05.2015 16:42

Neka neko navede samo jedno gde i kad su ratovali cetnici protiv Nijemaca ili protiv ustasa.....nikad i nigdje...normalnoj osobi save je Jason ili...

ODGOVORITE
Name

Vuk

14.05.2015 16:46

Danasnja odluka suda je beznacajna za sav normalni narod,videlo se to i po tome koje sve prisustvovao izricanju presude,sacica nebitnih ljudi i propalih politicara.Probudi se Srbijo,ne slavi vise poraze,tudju nevolju,zlocine pocinjene nad sopstvenim narodom.Predsednik Nikolic da se ogradi od ove odluke i da prizna da je bio sa drugim ciljem u Moskvi,da ne bi uvredio sve zrtve i gospodina Putina.

ODGOVORITE
Name

Jeza

14.05.2015 16:55

Nadam se da ce Hrvati , znati da cene ovaj nas cin . Do ljeta ima POGLAVAR da nam bude rehabillitovan . Zanimaju me nase reakcije ? Za ili protiv ? Bolice nas , kao sto druge boli sada ! Mi , smo prvi povukli dzavla za rogove.

ODGOVORITE
Name

Čitaj nikom ne vjeruj slijepo

14.05.2015 17:16

Volio bih tzv "antifašiste" koji se protive rehabilitaciji da mi odgovore na sledeća pitanja: 1. Da li bi danas podržali stranku koja propagira dolazak na vlast nasiljem i oružjem, još pod okupacijom, sa namjerom da zabrani slobodu misli , govora i štamp, uspstavi diktaturu vlasti bez volje naroda? 2. Da li bi podržali vlast koja je poslije rata pobila više od 100.000 svojih građana bez suda zato što drugačije su mislili? 3. Da li podržavate mobilizaciju i slanje maloljetne djece u najopasnije bombaške akcije? 4. Da li podržavate vojsku koja je poslije ustaša pobila najveći broj stanovnika na području Jugoslavije više od Nijemaca, i više od četnika? 5. Da li bi podržali dolazak na vlast stranku koja bi htjela da za generale proglasi belosvjtske skitnice besposličare, sudije bez završenog prava, a bravara za predsjednika? Ako je vaš odgovor da, onda ste vi po komunističkoj definiciji antifašista, po savremenoj definiciji terorista, a ako je vaš odgovor ne onda ste vi antifašista kakav je bio general Mihailović.

ODGOVORITE
Name

cisto da znas

14.05.2015 21:34

da je drugi svjetski rat dobio general koji je od formalnog obrazovanja imo krznarski kurs a od vojnog nekakvu podoficirsku skolu iz kraljevine rusije i par kurseva u komunizmu pod Lenjinom i poslje pod Staljinom.Imo je i po godine skole za komandovanje i to je sve,ta po vama bjelosvjetska propalica je marsal Zukov koji je pobijedio stotine generala Vermahta skolovanih jos od Austro-ugarske godinama za svoj poziv

Name

Boki

14.05.2015 17:57

Ovdje se komentarise nesto sto nije receno u presudi.Receno je da je doticni neosudjivan sto je tacno jer je osudjen na strijeljanje iako je vec mnogo prije donosenja presude.Sama presuda sebe samu eliminise jer kako cete osuditi nekoga ko je vec strijeljan.O njegovoj ulozi u ratu i da li je zlocinac sud nije odlucivao.Da mi je bilo Nürnberskog procesa a nacisticke vodje bile pogubljene to isto bi se desilo i na sudovima u Njemackoj.Ljudi bili pametni prvo sud pa onda izvrsenje presude.Jos jedan primjer gdje nasa balkanska nepromisljenost i brzopletost izaziva samo nove probleme.

ODGOVORITE
Name

e tako

14.05.2015 18:53

Smrt fašizmu

ODGOVORITE
Name

APIS

14.05.2015 19:30

Svi koji se bune rehabilitaciji Draze Mihailovica generala,on je bio oficir odan svojoj zemlji i nije je izdao kada su je svi izdali. Mora da znate da je on prvi u porobljenoj Evropi proglasen prvim gerilcom , dok su komunisti kovali plan da osvoje vlast a sada komunisticka deca se bune rehabilitaciji jer su sve opljackali posle Drugog svetskog rata i prisvojili sebi. U Srbiji su ubili posle Drugog svetskog rata 250 hiljada stanovnika i oteli im svu imovinu a na Dedinju su ubijali citave porodice i vile im oteli , a sad u tim vilama i dalje zive komunisticki potomci. A ovaj zadnji raz u Jugoslaviji sto se desio pa razmislite cija su deca vodili razbijanje Jugoslavije zadnje da li su to deca cetnicka ili komunisticka. Od Tudjmana ,Milosevica i da ih dalje ne razbrajamo... komunisti su posle Drugog svetskog rata ubili sve sto je vredelo i stvarali generacije po njihovom modelu.

ODGOVORITE
Name

NEPOSTOVANJE

14.05.2015 19:52

Srbi ne postuju ni svoje zrtve.Koliko je srpskih sela spaljeno i poubijano u ratu samo zato sto je neko iz tog sela bio pripadnik NOB-a.Ovo je dobra poruka za pristalice Nedica i Ljotica da i oni podnesu zahtjev sudu,jer su puno manje zlocina ucinili nego Drazini cetnici.

ODGOVORITE
Name

pravda

14.05.2015 20:18

Vratite sve oduzete nekretnine porodicama rehabilitovani!????PROBLEMI!?

ODGOVORITE
Name

logičar

14.05.2015 20:38

Nisam baš upućen je li zločinac ili nije, al nema mi logike da bude fašista i saradnik okupatora jer ako je saradnik nema smisla dase krije čitav rat u šumi od Švaba logično bi bilo da je bio sa njima u Beogradu. Drugo na slici sa njim je američki oficir a ne njemački, nema logike da može biti u isto vrijeme i fašista i antifašista.

ODGOVORITE
Name

svjerom u Boga sloboda ili smrt

14.05.2015 20:49

Ziv je Draza umro nije dok je Srba i Srbije!

ODGOVORITE
Name

APIS

14.05.2015 21:01

vidim citav dan se komunisti bune i njihovi potomci pa da ih vratim malo u istoriju .... ne znam ko je pravio pasja groblja po crnoj gori... unistili su yajedno na kraju rata na lijevac polju kod banja luke u zajednickoj akciji partizana i ustasa 25000 cetnika i civila iz crne gore, toliko o saradnji sa okupatorom.... komunistima i ustasama jedini je bio cilj sto vise da se pobije srpskog zivlja u porobljenoj jugoslaviji,...

ODGOVORITE
Name

opet Srbi krivi

14.05.2015 21:07

Sto vi i Hrvati u zadnjem ratu naseliste Mudzahedine.Uvijek ste bili na istoj strani,za koga i protiv koga zna se.Sve velike bitke u BH se desile gdje su Srbi bili u velikoj vecini. Poenta je da sto vise strada Srba.

ODGOVORITE
Name

Milorad

14.05.2015 22:12

Dobro je što je Dragoljub Mihajlović rehabilitovan tim pre kad se zna da su: komunizam, fašizam I demokratija iz kuhinje bolesnih pedofila Vatikana. Više ne pale komunističko ustaške floskule: “Da li ti veruješ u teriju zavere”?! U pitanju je praksa zavere! Vatikan nas je sveo na 0,0003% EU I Eurostat nas prikazuje u koloni sa zanemarljivim statističkim greškama. Sad naziremo svetlost na kraju tunela, ali je problem što nam u susret dolazi voz (Čitaj: Katolička Unijatska Unija), sad moramo izaći iz tunela pre nego voz uđe!

ODGOVORITE
Name

cisto da se zna

14.05.2015 22:17

zasto je u pocetku ustanka Cetnicki pokret bio toliko masovan a Partizanski bas i ne?Jednostavno,zato sto je zaista u pocetku partizanski pokret zagovarao tvrdo boljsevicku revoluciju i brutalne odmazde za prekrsaje discipline,dok je medju seoskim stanovnistvom cetnicki pokret koji se nit je aktivno borio protiv koga nit je odrzavao disciplinu bio prihvatljiv.Posebno nakon odmazdi i strijeljanja i vjesanja za kocku secera a ne sta krupnije.Vremenom je partizanski pokret ublazio svoju retoriku,samim tim i omasovio,a poslje novembra decembra 1941e i sastanka Draze sa NJemackim predstavnicima i sklapanja primirja i dogovora oko pomoci u borbi protiv boljsevika komunista,cetnicki pokret pocinje da se cijepa i slabi posebno medju gradskom populacijom i intelektualcima.Od tada pa do kraja rata nema aktivnih dejstava cetnickog pokreta prema Nijemcima a i obratno.Sto se pak Talijana tice to je poznata stvar da su ih Talijani iz svojih razloga naoruzavali i stitili (potkopavanje NDH da bi lakse dalmaciju pripojili Italiji). Od pocetka 1942 pa do kraja rata cetnicki pokret je bio poznat samo po zlocinima koje je pocinio,i to ne samo kontra Bosnjaka i Hrvata nego i Srba.Za Njemackog okupatora su cuvali prugu od Beograda prema Grckoj i pruga nije minirana sve do kraja rata.Sto se pak konkretno tice snage pokreta,poslije bitke kod Glavaticeva cetnici su manje vise bili totalno razbijeni i zadnji ostatci su zavrsili negdje u crnoj Gori.Poslije toga nisu imali vojnicku snagu da se aktivno suprostave partizanima,a pred kraj rata su masovno stradali nakon povlacenja iz Srbije,Crne Gore i Hercegovine prema Lijevce Polju gdje su na prevaru dovedeni pred svrsen cin i izmasakrirani od strane Ustasko domobranskih formacija.da zakljucim,iako nije imao kontrolu nad cijelim pokretom nit su ga priznavali Draza Mihajlovic je znao a i moguce naredio pokolje nesrpskog stanovnistva.U srbiji su hvatali komuniste i predavali ih nedicevcima a ovi Nijemcima a za uzvrat su dobivali opremu od istih.Sudski postupak jeste bio sklepan al je to tad bio standard i kad bi se zagrebalo malo vise i sud u Ninbergu je bio manje vise slican i njegove presude bi po istoj analogiji trebalo oboriti.Ovo Srbiji u ovom momentu zaista ne ide u prilog i nije joj trebalo

ODGOVORITE
Name

antifasista

15.05.2015 08:28

Dzaba ti dokazi i činjenice kad većina misli da ti zlocini i ubijanja i nisu nesto toliko strasni.

Name

rus

14.05.2015 22:34

AL SE PUTIN SLATKO SMEJE

ODGOVORITE
Name

Đorđe

14.05.2015 23:33

Narod koji ima ovakvu prošlost, ne treba da se brine za svoju budućnost, jer mi budućnosti nikada nećemo niti imati ako samo prebiremo po prošlosti i zabijamo prst u oko onima oko nas....... Tužan dan za Srbe, Srbiju, RS, ispade da su se fašisti i antifašisti kod nas u 2. svj. ratu zajedno borili protiv, sada više niti ne znam koga....... Marsovaca......

ODGOVORITE
Name

Nenad

15.05.2015 06:53

Ovdje Bosanski muslimani i Hrvati nemaju pravo na komentare! Zna se na kojoj su strani uvijek bili (sjetimo se Prvog i Drugog svjetskog rata), a to su jos jednom pokazali tokom Devedesetih.

ODGOVORITE
Name

сссс

15.05.2015 08:34

До сада је најбоља изјава ДСС-а, а са аспекта политичке одговорности према српском народу најгора је изјава Ивице Дачића (што би се рекло човјек није при себи). Реаговања у Хрватској су очекивана јер више нема изједначавања Павелића са Џенералом Дражом, усташа са четницима.Живјела истина.

ODGOVORITE
Name

Re čisto da se zna

15.05.2015 08:34

Bravo za komentar !!!

ODGOVORITE
Name

soko

15.05.2015 09:08

Naravno da je bio anti fasista za razliku od Hrvatske koja je prva sa sadasnjom Ukrajinom otvorila kancelariju Hitleru ovo mnogi ne znaju vidim a muslimani se odmah pridruzili NDH a kad su vidjeli da gube onda kobojagi u partizane i to pred kraj 95 a 92 odma ponovo pokazali pravo lice i ponovo se vratili fasizmu i napali jedini simbol anti fasizma jna i oni tumace istoriju.

ODGOVORITE
Name

Neretva

15.05.2015 09:13

Džaba vam sve presude, meni i dan danas suza radosnica krene kad gledam Sutjesku i scenu kad četnici krenu preko polja a Ljubiša Samardžić, Milena Dravić i Boris Dvornik opletu po njima!

ODGOVORITE
Name

Ciki

11.09.2016 11:45

Posle ove rehabilitacije stidim se sto sam Srbin,u selu Vranicu 1942.19decembra,dakle na Svetoga Nikolu,cetnici po naredjenju Draze Mihajlovi,poubijali su 79 mestana ovog sela nadomak Beograda,medju njima je bilo i dvoje dece u kolevkama,strasno.Srbijo stidi bruko i sramoto koga rehabilitujes

Name

lav

15.05.2015 09:37

Svako ima pravo da komentarise i normalno misli razlicito ali vi muslimani ne javljajte se o kakvoj istoriji pricate uzmite neki dokumet vaseg babe ili djeda gdje ce te naci da se izjasnjavo kao Srbin ili Hrvat i vi ste sad neki Bosjaci i tumacite istoriju.

ODGOVORITE
Name

Miki

15.05.2015 09:52

Nabrojte sve bitke četnika i fašista ?

ODGOVORITE
Name

Za Lava

15.05.2015 10:56

Lave ti bi da ućutkaš druge a što se tiče četnika pitaj ljude koji su bili u ratu šta su radili i čime su se bavili ?

ODGOVORITE
Name

Max

15.05.2015 12:38

Mislim da je sudjenje 1946 bilo nepravedno i bez prava na valjnu odbranu !O tome se moze rasprvaljati !Da su cetnici radili zlocine i to je tacno !

ODGOVORITE
Name

Brčanska Malta

15.05.2015 13:20

Sad se moj djed (srbin i partizan)okreće u grobu :(

ODGOVORITE
Name

Serafim

15.05.2015 13:50

Srbski kjomunisti-partizani-odrodi i izrodi srbski su unistili srbske zemlje srbski jezik, srbsku Crkvu i Veru za pedeset godina gore nego turci za 500 godina i na kraju su te jajre-komunjare prodale srbske krajine i svetu srbsku zemlju Kosovo, a ne DCRAZO i njegovi sledbenici, u poslednjem ratu da ne bese cetnika ne bi ni srbsko uvo ostalo akamoli da se stvori Srbska Republika. Drazo je bio veliki covek i hriscanin spasvao je svakoga ko nije zlocine cinio pa i avijaticare americke je spasio i kucama poslao, da je bio zlikovac znali bi se zlocini koje je pocinio najveci zlikovac je bio tito jevrejin koji je pobio posle rata vise pametni Srba i drugih Drazinih saboraca nego Hitler zajedno sa ustasama. Draza je prvi gerilac koji se borio protiv fasizma u Evropi isto kao sto je i general Mladic prvi general u svetu koji se borio protiv AL-Kaide i islamskog terorizma u svetu, setimo se new-yorka i devetog Septembra, a to ce vreme i istorijski fakti jednog dana dokazati.

ODGOVORITE
Name

drage komsije bosnjaci

15.05.2015 14:32

Koliko vidim .. vi nemate vasih briga.. prvo. A drugo kada je onaj vas terorista pucao nisam vidjao tolike minuse .. branili ste ga. Iskompleksirani ste.. i plus vi govorite da mi ne znamo istoriju vi koji tvrdite da je Tvrtko bosnjak. Zivilo cica..

ODGOVORITE
Name

lav

15.05.2015 16:42

Ne treba nikoga ucutkati imas pravo da iznosis svoje vidjenje ali jos nesto sto je vrlo bitno tada je jedina regularna vojska bila vojska Kraljevine Jugoslavije ali zapad je kasnije podrzao paravojnu formaciju partizane sto se ponovilo i 92 jna je bila jedina ali zapad ponovo podrzava paravone jedinice tj ustase i zelene beretke

ODGOVORITE
Name

Re: SRAMOTA

15.05.2015 17:46

Koji to svjetski istoričari Dražu svrstavaju u fašiste?

ODGOVORITE
Name

RE re SRAMOTA

16.05.2015 14:46

Ti,drugar imas problem sa sovinizmom, pa branis Drazu.Zato ti necu nista nabrajati ko je protiv,nego imam kontra pitanje:Koji istoricari ,osim srpskih, Drazu svrstavaju u antifasiste?Ipak da ne pomislis da nemam odgovor na tvoje pitanje,kazacu ti samo da su svi pomagaci nacistima na Nürnberskom procesu proglaseni isto fasistima medju kojima su na tvoju zalost i cetnici.

Name

RE:Wiki

15.05.2015 17:53

Wikipediju može pisati svaka budala, pročitaj neku knjigu eminentih istraživača i istoričara zasnovanu na izvornim dokumentima i izjavama i jedne i druge strane a da je pisana unazad 20 godina. Shvatićeš koliko su komunisti lagali.

ODGOVORITE
Name

Neko iz mase

15.05.2015 17:56

Tito dragi bio si i previše blag!

ODGOVORITE
Name

golgota

16.05.2015 03:54

Mozd prema tebi ..neuki covjece. Da li znas koliko je nevinih intelektualaca nestalo na ( golom otoku) u Hrvatskoj. Ako si pismen procitaj istoriju Titovog vladanja. Pa onda kazi kakav je bio.

Name

SJEDINJENE SRPSKE PRAVOSLAVNE DRZAVE

15.05.2015 20:54

SLAVA DEDA CICI DRAZI SAVEROM UBOGA SLOBODA ILI SMRT.ZIVJE DRAZA UMRONIJE DOKJE SRBA I SRBIJE.PONOSAN NASVOGDEDU SVESTOJE HEROJSKIURADIJO ZASRIJU ICEOKUPNI SRPSKINAROD USVIM PRAVOSLAVNIM DRZAVAMA.SLAVA DEDI DJENERALU DRAZI.PONOSANSAM NASVOG DEDU .SLAVA DEDI CCCCP.

ODGOVORITE
Name

nm

15.05.2015 21:01

ma neka su ga rehabilitovali jer je ionako od 90-tih bilo vidljivo da je vecina srpskog naroda imalo kapu i zastavu cicinu negdje na tavanu.pa kad je vec tako zasto se toga stiditi.da se hoce i hrvati sjetiti svoga ante i bosnjaci nekog handzarca i onda ce nam svima biti potaman.valjda je to sad najvaznije za ljude u regionu.mi ionako uvijek zivimo u nekoj proslosti i mitologiji.

ODGOVORITE
Name

sramno

15.05.2015 21:38

Nikada ne ću prihvatiti da se Draža Mihajlović rehabilituje-Ostala sam siroće od četnika,jer su mi ubili oca mjesec dana prije mog rođenja i to u srcu Srbije-Šumadije.

ODGOVORITE
Name

KorakNazad

16.05.2015 08:45

Evo nas ponovo u 39-toj jos Pavelica da vrate pa da pocnemo.

ODGOVORITE
Name

iskreno

16.05.2015 10:21

Dno dna. Ovo drustvo je dotaklo dno. Cega se pametan stidi, budala se ponosi.

Name

dražo

16.05.2015 20:46

50 za ranjenog, a 100 za ubijenog Njemačkoga vojnika plaćali su srbi svojim glava, istorija je čudna nauka, bio je rat, a ko je u ratu dobar, niko, a istoriju pišu pobijednici, nad Srba nema u NDH, FBiH, Kosovo i Metohiji, a mi najgori, nema ko nas nije ubija

ODGOVORITE