Novi grb Banjaluke ide na javnu raspravu!

Skupština grada Banjaluka usvojila je Nacrt odluke o izmjenama Statuta grada, kojom se definišu grb i zastava Banjaluke, i uputila ga na javnu raspravu od 30 dana.

Republika Srpska 03.04.2015 | 22:55
Novi grb Banjaluke ide na javnu raspravu!

Nacrtom odluke predviđa se da se grb koristi kao mali, srednji i veliki.

Mali grb sastoji se iz crvenog štita na kome je srebrni stub između dva zlatna stuba nazubljena grudobranski u polju, a srednji od štita malog grba nadvišenog zlatnom bedemskom krunom sa četiri vidljiva merlona i sa istom takvom dijademom ukrašenom dragim kamenjem i biserima.

Veliki grb se, prema Nacrtu odluke, sastoji od štita malog grba nadvišenog zlatnom bedemskom krunom sa četiri vidljiva merlona i sa istom takvom dijademom ukrašenom dragim kamenjem, koji su postavljeni između dva srebrna bika koja drže štit stojeći na zlatnoj grani kestena ispod koje je srebrni svitak na kome piše "Slavna i sveta".

Zastava grada predstavljena je sadržajem štita malog grba prenesenim na pravougaonu osnovu sa odnosom tri prema četiri, prenosi Srna.

 

Komentari / 59

Ostavite komentar
Name

žika ž

03.04.2015 12:26

Koliko struke i znanja je upotrebljeno za ništa. Predloženi grb je nula (o). Vjerovatno nekome je isplćena ili će se isplatiti dobra cifra. Ovakve stvari idu na konkurs a ne izborom jednog čovjeka (koji se ne razumije ni u šta drugo osim u novac iz budžeta)!

ODGOVORITE
Name

ŽIKA Ž

03.04.2015 12:39

NE BI ČUDILO DA ALBANAC BUDE IDEJNI TVORAC GRBA LJEPOTICE BANJALUKE!

ODGOVORITE
Name

Mojne

03.04.2015 12:58

A kako izgleda stari grb??? I sto je ovo uopste toliko bitno pored sveg jada i cemera u ovu nasu drzavu.

ODGOVORITE
Name

Nepusac

03.04.2015 13:16

Meni ovo lici na Tvornicu duvana Rovinj....

ODGOVORITE
Name

cg

04.04.2015 05:50

U kombinaciji sa grbom podgorice

Name

Re Nepusac

04.04.2015 09:54

TDR Rovinj proizvodi ronhil, a ronhil je naš zaštitni znak..

Name

BL

03.04.2015 13:46

Grb je sjajan!!!! Procitajte detaljan opis koji se nalazi na sajtu grada BL i vidjecete da grb zaista predstavlja tradiciju prije svega srpskog naroda. Heraldika ima svoja pravila koja se moraju postovati!!! Postojeci simbol Banjaluke nije grb po definiciji jer nije ispravan heraldicki. Žika, u RS i BiH nema strucnih ljudi, tj. heraldičara.Takodje, ovaj grb i jeste sa konkursa i prikazan je na javnoj izložbi u aprilu prosle godine! Prije nego se napravite pametni i kazete svakakve gluposti, prvo se edukujte malo!Ima na internetu sve samo se nece samo procitati!

ODGOVORITE
Name

grad

03.04.2015 15:20

Sigurno ti nisi iz Banjaluke,pa gdje ti vidis Banjaluku u tom grbu, ni Vrbas ni sehitluka samo kastel,pusti tu pricu o srebrenim bojama i nekim crticama zna se kakva je Banjaluka bila i u koje se je grbu predstavljala

Name

zare i goci

03.04.2015 20:25

Ne mogu vjerovati da neko moze braniti ovako nesto. Pa de pogledaj ovu skaradu malo bolje... Kakve veze sve ovo sa heraldikom i gradom BL? Samo jos zmaj od sipova fali izmedju bikova...

Name

SOFRONIJE

05.04.2015 09:46

Ne znam, ja ovdje vidim U ili mi se pričinjava.

Name

Ja

03.04.2015 14:11

Ovo sivo je auto put BL Gradiska, na vrhu je zid ( simbolizuje rijeku Savu, jer puta dalje nema, pa tu stajes pred zid), prije puta je lisce i blato, specificna pojava za BL, ovo zuto pored puta simbolizuje ogradu auto puta, da ne bi ovi volovi sa strane upadali na auto put.

ODGOVORITE
Name

:D

04.04.2015 10:09

Hahaha, e svaka cast...nisam se odavno bolje nasmijao na neciji komentar :D Najzalosnije je, sto je to sve surova istina...

Name

Kobiasvili

04.04.2015 17:14

A bikovi su sa Grmecke koride!!!

Name

Brod

05.04.2015 16:49

Dobro pojašnjenje, samo fali u sredini znak Kosmosa.

Name

vrs

03.04.2015 14:12

Braco i sestre Srpkinje pa zar smo za ovo ratovali ??? Patriote.gdje ste ??? Javite se ...

ODGOVORITE
Name

BL

03.04.2015 14:31

PRocitaj opis grba pa ces vidjeti da nisi u pravu i pricas gluposti...Ocila su drzavni simbol i kamoli srece da se borite da bude prisutan na zastavi RS. Na grbovima gradova, drzavni simboli ne treba da budu. Mnogo je veca zalost sto ne mozemo koristiti nacionalne simbole na nivou RS nego na nivou gradova.

Name

@bl

04.04.2015 06:07

Grb izgleda ok , ali zasto ga uopste mijenjati ? Sta, BL ce dobiti novi izgled,otvorice ce novih 5 fabrika ,bice zaposleno hiljade ljudi?! Mlacenje prazne slame, pored milion bitnih stvari...

Name

dr Dabic

03.04.2015 14:18

Gdje je Vrbas ljepota naseg Grada?

ODGOVORITE
Name

BL

03.04.2015 14:33

Vrbas je predstavljen vertikalnom srebrnom gredom...kao sto nalazu heraldicka pravila. U sredni je grba jer predstavlja najvazniju zilu kucavicu samog grada koji se sirio oko rijeke. Procitajte osnove heraldike, bicete mnogo srecniji kad nesto naucite...

Name

džero

05.04.2015 18:14

Eto ga po sred grba, bijela pruga.

Name

recite mi nesto

03.04.2015 14:28

A ko su ova dva bika?Mozda gradonacelnik i predsjednik?

ODGOVORITE
Name

BL

03.04.2015 14:37

Da poznajete tradiciju Krajine, i da ste procitali koju knjigu znali bi sta pre dstavljaju bikovi koji su vrlo cest heraldicki simbol...

Name

džero

05.04.2015 18:16

Njih dvojica, dva Jablana, simbol borbe krajiških Srba za slobodu? Da im malo ne laskaš?

Name

re BL

03.04.2015 15:20

Obicni covjek kada pogledaovaj grb ne vidi nista od Banjaluke.Koliko primjecujem i tebi su knjige nepoznat pojam,sve sto mislis da znas kupis sa interneta.Ne smaraj,mani se heraldike i ne glumi poznavaoca,jer nemas pojma.Besposlen si i nemas svog zivota pa zagorcavas tudje.

ODGOVORITE
Name

Za BL

03.04.2015 15:25

Ne pravi se grb Manjace pa da Jablan sa Zmijanja bude na grbu.Gubis se i cini mi se da si neki jadnik iz gradske uprave pa branis svoje crvendace.

ODGOVORITE
Name

BL

03.04.2015 15:35

:) Ja sam iznio argumente, vrlo jasno i jednostavno. a VI svi ostali koji očigledno ne želite da prihvatite nista sto odudara od vašeg mišljenja samo prosipate šuplju priču kao navijeni. imali ste gospodo javnu prezentaciju grba i zašto se niste pojavili? zato sto je lakše sjediti za racunarom i pljuvati sve redom. toliko od mene. ako imate sta pametno za reci, poslusacu vas, u suprotnom, nastavite pljuvati ko i do sad.

Name

re BL

03.04.2015 16:29

Javna prezentacija grba???Ko ima vremena za to?Kao sto neko rece,nemas ti svog zivota.Izadji,prosetaj,druzi se s ljudima pa ces cuti sta misle o grbu.Grb je naprosto odvratan.

Name

Ja

03.04.2015 15:55

A bikovi su kao Dizni figure...prave novi crtace. Sve je postalo smijurija u Republici Srpskoj.

ODGOVORITE
Name

BL

03.04.2015 16:13

A sta ti znas o predstavljanju zivotinja u heraldici? Jedno veliko NISTA. :) Jelde, fino je pljuvati iz fotelje udobne umjesto nesto nauciti/uraditi korisno? JEsteee, dabome...Pogledaj grb Petrovca i bikove. Ne valjaju ti ni oni jelde? E pa stanovnicima Petrovca valjaju.

Name

hahaha

03.04.2015 17:21

BL,mora da si neki stocar iz Petrovca koji je ubjedjen da zna nesto o heraldici.Cuvaj ti svoje volove i ne smaraj vise.

Name

re BL

03.04.2015 17:23

Laki je malo nervozan.

Name

za bl

04.04.2015 05:58

Znas li koliko si ti Banjalučanin. Od devedesetih al opet nisi Banjalucanin nego seljak koji je procitao 3 knjige pa se pravi pametan.

Name

Miloš Kecman

03.04.2015 19:33

Valjda je poenta da grb govori simbolički sam za sebe a ne da moram pročitati na sajtu grada šta koji element predstavlja kao da smo slijepci. Uzas. Treba vratiti prijeratni ili ga unaprijediti jer sam siguran da se tito pobrinuo da nikoga ne vrijedja na nacionalnoj osnovi jer ako sam shvatio to je i razlog zasto se mijenja.

ODGOVORITE
Name

BL

04.04.2015 13:16

Pa grb i govori sam od sebe, samo je apstraktan što očigledno nekome predstavlja problem jer odudara od očekivanja. prijeratni grb BL kao i svi ostali socijalistički simboli nisu heraldički ispravni upravo da bi se izbrisao nacionalni predznak. Ovaj prijedlog je obuhvatio svu prije svega srpsku tradiciju Krajine kao i graditeljsko nasledje BL. I da, blazon tj. tekaualni opis i sluzi da se pročita a ne da svako misli i vidi na grbu ono sto hoće.

Name

divlja jabuka

03.04.2015 21:29

Grb je nešto što se ne mijenja kroz vijekove.

ODGOVORITE
Name

gradjanin

04.04.2015 05:43

grb je nesto sto se ne mjenja kroz vijekove, rece neko gore. da, slazem se ali pod uslovom da GRB postoji. Ako ga nema treba stvoriti ispravan grb i zapoceti tradiciju, nikad nije kasno pa ni sad. Stari simbol Banjaluke niti je grb niti je jasno sta se na njemu, vise mi lici na komunistcki logotip neke kasabe, nema niceg gospodskog u sebi. Dobro je promijeniti ga.

Name

evo ga opet

04.04.2015 07:04

Oooo,dobro jutro!Opet gospodin heraldicar BL samo se potpisao kao gradjanin.Grb je fuj!!!

Name

c, c, c, idiota...

03.04.2015 21:30

Svaka budala koja dodje na vlast smatra da treba da izmisli novi grb.

ODGOVORITE
Name

mrav

04.04.2015 03:55

Ovo mi liči kao nedovršeno sa ovim bijelim kroz sredinu.

ODGOVORITE
Name

samo RS

04.04.2015 11:55

grb mi se ne svidja(katastrofalan je),a citajuci komentare na portalu,covjek bi pomislio da su Srbi iz RS veci Bosnjaci od Bosnjaka. Ipak,svi znamo da to nisu Srbi,vec komsije koje se predstavljaju kao Srbi.

ODGOVORITE
Name

DarthVader

04.04.2015 12:02

Pristaje im grb. Dvije voline sa strane. Uklapa se vrhunski.

ODGOVORITE
Name

BL

04.04.2015 13:08

Malogradjanstvo nas ubija! Grb je sjajan i apstraktan. Ako hoćete Vrbas,Kastel...uradite ulje na platnu i okacite na zid. Najlakše je pljuvati po tudjem iz udobne fotelje a ne znati nista o temi. POSTOJE PRAVILA KOJA SE MORAJU POSTOVATI!

ODGOVORITE
Name

Tuto bugarin

04.04.2015 13:29

Ko je ovde lud? Šta je tu Srpsko, banjalučko? Hoćemo li mi da šetamo volove po gradu kao i muslimani u 21. vjeku ili ćemo da usavršavamo najljepši grad na svjetu a još je i Srpski?

ODGOVORITE
Name

BL

04.04.2015 19:44

Pročitaj Ducicevu pjesmu "Vrbas" i opis grba pa ti možda bude jasnije.

Name

zero

04.04.2015 14:19

14 puta c..previse.

ODGOVORITE
Name

BL

04.04.2015 14:22

Садржај штита - хералдички елементи (шарже) " Хералдичким појмом, тло је представљено пољем штита црвене боје, и означава земљу која даје живот. Ријека (вода) - представља Врбас - као етимолошку одредницу у значењу имена Града (лука је равница поред ријеке). Врбас је најважнији природни елемент идентитета самог града. Хералдичким појмом, ријека је представљена сребрним стубом - који као основна и најважнија хералдичка фигура по правилу указују на старост и значај грбоносца. Зато се у хералдици тумачи као израз посебне части; означава снагу и храброст, постојаност и поузданост. Стуб уједно одражава и природни ток Врбаса, који тече од југа према сјеверу. Водене површине се на грбовима уобичајено изражавају тинктуром сребра (што је хералдички израз за бијелу боју). Насљеђе - представља цјелокупну материјалну и нематеријалну културно-историјску баштину Бање Луке, све оно што су генерације становника стварале кроз различите епохе постојања Града - од римске Castre и средњовјековних утврђења (Врбашког Града и castella Bagna Luca) до данас. Све те вриједности и тековине сублимиране су у зидовима, као симболичком и општем изразу градитељске дјелатности. С обзиром да се Град развио са обје стране Врбаса, зидови прате контуре њених обала. Дати су у златној боји, чиме је наглашена непроцјењива вриједност културно-историјског насљеђа Бање Луке. У композиционом смислу узор је крајишка народна ношња - бијела кошуља испод јечерме (прслука) од црвене чохе са гајтанима и токама од златних пуцади."

ODGOVORITE
Name

imbecilu

04.04.2015 16:24

A sto ti smaras druze BL.Bas si se ufurao da si najpametniji.E pa nisi!Prepisujes pojmove i objasnjenja sa interneta i iz rjecnika stranih rijeci pa mislis da ces zadiviti nekog svojim bulaznjenjem.

Name

KOMENTAR

04.04.2015 16:09

Nacrtajte jednu veliku porciju cevapa sa lukom i eto ti grba,kakvi crni volovi.Sala,vratite prijeratni grb,samo skinite petokraku.Kastel i Vrbas su simbol grada,bili i ostali.

ODGOVORITE
Name

Banjalučanin

04.04.2015 16:57

Meni kao Banjalučaninu ovaj grb ne predstavlja ništa, jer na njemu nema prepoznatljivih simbola Banjaluke. Ovaj grb je možda heraldički ispravan, nije ni ružan, ali nema ono nešto po čemu bi se građani identifikovali sa grbom i nadam se da nikad neće postati grb moga grada!

ODGOVORITE
Name

BL

05.04.2015 10:41

Ako zelite Kastela,Vrbasa, Banskog dvora...uradite ulje na platnu i stavite na zid! Heraldika ima svoja pravila jos od srednjeg vijeka. Ni jedan grad nema grb koji jasno asocira na isti...i sad kazete da ova prijedlog ne prikazuje BL? Pozdrav za Banjalucanina, kolegu :)

Name

busac123

04.04.2015 17:20

Crveno bijelu boju pokušavaju da nam podmetnu kao boju regiona a znamo da je to boja snsd sekte! Vratite nam prijeratni grb sa prepravkama stilskim! Vrbas dajak čamac i ljepota djevojaka su simboli BL kakvi volovi! Seljačine primitivne ne znaju ni šta predstavlja grad!

ODGOVORITE
Name

U BL samo živim

04.04.2015 20:09

Ako se našlo mjesta za volove moralo bi se naći i za par ovaca. Djelovalo bi slikovito i ilustrativno.

ODGOVORITE
Name

BiH

04.04.2015 20:15

Najbitnije je da simboli grba budu banjalučki simboli a ne srpski/bošnjački/hrvatski ili kojim slučajem pravoslavni/islamski/katolički.

ODGOVORITE
Name

BL

05.04.2015 05:57

Zalosno sta PAPCI uradise od nase SEHER BANJALUKE, biser bosanski o kome su mnoge pjesme ispjevane. Na sto je nalik ovaj prijedlog. Po cemu je to Banjaluka. Ako neki novi bikovi sebe u grbu prepoznaju, tada se moze prihvariti ovo sramotno rjesenje.

ODGOVORITE
Name

BL

05.04.2015 10:51

Pravi si ti Biser...Bikovi ili volovi kako ih ti kao takav i nazivas su najsnaznije zivotinje u Evropi i imaju zauzimaju vrlo visoku poziciju u heraldici sa svojim jasnim znacenjem. Ali ti kao klasican primjer malogradjanina nemas pojma sta je uopste heraldika i sta znaci imati heraldicki ispravan grb. Trebalo bi tebe da je stid kad ovaj grb nazivas sramotnim.

Name

DrPiga

05.04.2015 07:06

Ovi volovi je li oni predstavljaju ona dva PAPKA kupljena :)

ODGOVORITE
Name

i to je to

05.04.2015 12:53

Nema u Banjaluci, Banjaluke i njenih građana. Došli seljaci i to je to.

ODGOVORITE
Name

PGpg

05.04.2015 17:16

Ovaj dvojac pravi iste grbove za sve gradove balkana. Samo mijenjaju zivotinje. Pogledajte grbove Podgorice, Bara, Budve i Kotora. Jos malo pa ce im nestati "domacih" zivotinja :D

ODGOVORITE
Name

džero

05.04.2015 17:44

Koliko god ja ne podržavao lokalne vlasti u BL, ovaj grb je dobar, meni se sviđa njegova jednostavnost, a i koliko vidim heraldički je ispravan. E sad, ako je poenta opozicionog djelovanja i mišljenja da se sve stvari koje dođu od pozicije ospore, onda ok... al ne mislim da nas takav ostrašćeni stav može negdje odvesti, a da tamo valja. A što se tiče nacionalnog, srpskog, elementa u grbu - vrlo sam zadovoljan, kao neko ko se smatra srpskim patriotom. Ovim Srbima koji znaju samo za ocile, savjetovao bih malo da analiziraju "Slavna i sveta", kao i da iščitaju tumačenje grba, može se naći na par mjesta na netu.

ODGOVORITE