Nudili mi pare da ćutim o Srebrenici

Hakija Meholjić, ratni komandant bošnjačke policije u Srebrenici i jedan od protagonista filma "Srebrenica – izdani grad", u kojem je svedočio o morbidnoj ponudi Alije Izetbegovića da se intervencija NATO protiv Srba isprovocira pokoljem 5. 000 srebreničkih Bošnjaka, tvrdi da je u prošlosti dobijao basnoslovne novčane ponude samo da bi držao jezik za zubima!

Republika Srpska 21.03.2017 | 09:27
Nudili mi pare da ćutim o Srebrenici
U intervjuu za Press RS Meholjić ističe da skoro svakodnevno dobija preteće poruke bošnjačkih ekstremista, otkad je u pomenutom dokumentarcu izneo svoju verziju tragičnih događaja iz leta 1995. godine.

– U ovoj je..noj državi glava se gubi i zbog mnogo manjih stvari od onih koje sam ja izrekao u norveškom dokumentarcu. Bez obzira na sve i dalje stojim iza svake reči koju sam izgovorio! Srebreničane je izdalo tadašnje bošnjačko rukovodstvo na čelu sa Alijom Izetbegovićem – tvrdi Meholjić.

Vaše svedočenje o famoznom sastanku delegacije iz Srebrenice s Alijom Izetbegovićem izazvalo je najoštrije osude u velikom delu bošnjačke javnosti. Plašite li se za svoju bezbednost?

– Odlučio sam da istinu konačno isteram na čistac i u tome niko ne može da me spreči. Znam da mi je glava u torbi, ali se nikog ne plašim.

Da li imate još neka saznanja o planu koji vam je Alija Izetbegović izneo u sarajevskom "Holidej inu", otkrivši da mu je Bil Klinton predložio da "četnici pobiju 5.000 muslimana" kako bi se Zapad privoleo na vojnu intervenciju protiv Srba?

– Možete li garantovati bezbednost mojoj porodici pa da onda pričamo o svemu što vas zanima?!

To znači da se, ipak, plašite!

– Ne plašim se za sebe, ali ja imam decu. U igre oko Srebrenice bile su upletene brojne krupne zverke.

Mislite na ljude iz tadašnje američke administracije?

– Ja ne znam da li je Klinton zaista ponudio Aliji da bude pobijeno 5.000 Bošnjaka, ali znam da mi je Alija to tako preneo. Uostalom, nema sumnje da su u padu Srebrenice veliku ulogu odigrale Zapadne sile. Bez njihovog odobrenja to nije moglo da se dogodi.

Zašto drugi Bošnjaci ne smeju otvoreno da govore o stvarima koje ste otkrili u norveškom dokumentarcu?

– Još jednom vam ponavljam da se ljudi boje! I danas, kao što je bio slučaj i pre 16 godina, svi smo samo obični pioni u igri u kojoj glavne poteze povlače velike sile.

Da li je neko od tadašnjeg bošnjačkog vojnog i političkog vrha iz Srebrenice dobio novac kako bi pristao da žrtvuje svoje sunarodnike?

– To ne znam. Samo znam da su meni u prošlosti nudili basnoslovne pare samo da ne pričam o detaljima sastanka s Izetbegovićem!

Ko vam je nudio novac?

– Mora da se šalite?!

Zašto bih se šalio?

– Opet vas pitam da li možete da zaštitite moju porodicu? Pošto ne možete, bolje je da o nekim stvarima ćutim.

Da li je Naser Orić znao za dogovor između Izetbegovića i Klintona? Činjenica je da je on samo nekoliko meseci pre nego što je Vojska RS ušla u Srebrenicu napustio grad pod više nego sumnjivim okolnostima.

– Dragi prijatelju, ovde se glave gube zbog sitnica. I ovako imam dovoljno problema zbog iskrenog svedočenja o onome šta se zaista događalo u „Holidej inu“. Ne trebaju mi nove zaje…cije.

Imate li saznanja da su pojedinci iz tadašnjeg vrha RS znali za dogovor Klintona i Izetbegovića? Ako su znali, kako je moguće da su tako naivno upali u pripremljenu zamku?

– Mislim da je određeni broj ljudi znao šta se sprema. Vidite, kad smo helikopterom UNPROFOR-a iz Srebrenice krenuli u Sarajevo na sastanak sa Izetbegovićem, dobili smo garancije vlasti RS da možemo bezbedno da se spustimo u Han Pijesak, pa da potom vojnim transporterima budemo prebačeni do „Holidej ina“. Što vreme više prolazi, sve sam bliže uverenju da je taj nesrećni rat bio obična nameštaljka u igri moćnika koji su odlučivali o našim sudbinama kao da je reč o mravima. Dok smo se mi međusobno mrzeli, ubijali i klali, oni gore su sve to posmatrali kao priliku za odličan biznis.

Pitao sam Izetbegovića da li je lud

U filmu „Srebrenica – izdani grad“ Meholjić je do tančina izneo detalje razgovora, koji je delegacija iz Srebrenice u septembru 1993. godine vodila sa Alijom Izetbegovićem u sarajevskom hotelu „Holidej in“.

– Mi smo došli helikopterom na aerodrom, a sa aerodroma smo ušli u transporter koji nas je dovezao do „Holidej ina“. U prostoriji za sastanke bio je veliki sto. Za njim je sedeo predsednik Predsedništva BiH Alija Izetbegović. Reći ću, izvorno, ono što nam je rekao predsednik Izetbegović: „Dragi moji Srebreničani, kako ste?“ „Dobro je, kako ste vi predsedniče?“ „Klinton mi nudi da četnici uđu u Srebrenicu i izvrše pokolj 5.000 muslimana i tad će biti vojna intervencija NATO snaga na srpske položaje u celoj BiH. Šta vi misilite o tome?“ Ja sam tad skočio i pitao ga: „Jesi li ti lud?!“ Ko će reći – ti ideš na klanje, ti ne ideš, ti ideš, i tako to. Bili smo frapirani! Da li je moguće da će nas dati i žrtvovati? Videli smo izdaju i od Alije i od međunarodne zajednice. Postoje samo dobri i loši ljudi. Alija je bio loš čovek – rekao je Meholjić norveškim novinarima.

Igre oko Bihaća

Da li je u ratu bilo još trgovine teritorijama?

– Kako da ne! Vi iz Krajine bi bar trebalo to da znate mnogo bolje od mene. Ne samo da se između zaraćenih strana trgovalo teritorijama, već i životima i oružjem. Peti korpus Armije BiH u Bihaću za četiri godine nije mogao da mrdne iz obruča, a nekoliko meseci pre potpisivanja Dejtona za sedam dana osvojio je više zapadno-krajiških opština nego što su zauzeli kvadrata za sve vreme prethodnog ratovanja! Stvari su jasne za one koji žele da ih vide.

(Press RS)

Komentari / 49

Ostavite komentar
Name

crni gavro

21.03.2017 10:47

Bila je zo jedna velika igranka u kojoj je narod platio sa obe strane. Naravno, velike sile i politicari su zaradivali na ovoj tuzi. Međutim, ti isti i danas drze konce uglavnom u BiH i R.S, a narod kao da je lud daje im podršku. Istu pricu je ponovio i Sefer Halilovic. Zločine treba kazniti, sa svih strana. Taj peti korpus uz pomoc srpskih kvislinga je napravio strahovite zločine za koje nikada niko nije odgovarao.

ODGOVORITE
Name

Mihailo MIKIC

21.03.2017 13:18

Do raspada Jugoslavije je doslo po direktivi donesenoj i planu napravitom na Cetvrtom Kongresu KPJ odrzanom 1928 godine u Drezdenu u Njemackoj pod nadzorom Komiterne! Rat jd bio namjesten od strane UDBE uz pomoc zemalja NATO Pakta sa blagoslovom rimskog Pape. Jedan velika pouka za neobavjesteni narod koji dozvoli sebi da postane poput bjelih kunica sredstvo za razne eksperiment u labaratoroji Novog svjetskog oretk!

Name

Nostradamus

22.03.2019 13:51

I narod se jos nije opametio i hoce opet rat.

Name

Mia

21.03.2017 10:52

Dobro bi iblo istraziti koliko je zivih Srebrenicana, a koji se vode kao ubijeni, koliko ih je poginulo u borbama, minskim poljima i ili prilikom napada na srpska sela. Sada sahranjuju ljude koj umiru u toku godine prirodnm smrcu da bi vjestacki povecali borj grobova. Naravno da nisu svjesni koliko to omalovazava prave zrtve i da c eim to skociti na nos, ali Srbi to treba da urade, da bi se znalo ko stoji iza istine a kome odgovaraju lazi.

ODGOVORITE
Name

re

21.03.2017 11:38

Po dostupnim informacijama oko 800 imena živih se nalazi na spomeniku iliti mezarju u Srebrenici.

Name

re re

22.03.2017 08:22

Kad vec imas te informacije,napisi ta imena nek se vec jednom zna ko su ti ljudi,jer smoriste tom praznom pricom.

Name

Zoki za Re

22.03.2017 13:26

Inka bi rado informacije umjesto suplje price.

Name

Re

23.03.2017 16:55

Pa dajte ta imena . Pustite rekla kazala. Ko tamo nije bio sve jasno pise i ime oca i sve. Pa izvoli provjeri.

Name

Dzoo

21.03.2017 10:53

Ala galijasevic samo lova

ODGOVORITE
Name

Re

23.03.2017 18:16

Ma jasno ko dan. Para je cudo.

Name

Dragan

21.03.2017 10:55

Zasto ovog covjeka srpska strana nikada nije pozvala u Hag da svjedoci?

ODGOVORITE
Name

Re

21.03.2017 11:12

Za to sto je placen da tako govori a na sudu bi ga lako procitali ovako sluzi Srbima kad zagusti kao na primjer strajk gladzu i tako te gege!!!!

Name

Zato

21.03.2017 11:19

Bato što bi se mogao pojaviti i poneki srbin da ispriča istinu o svojim "vođama". Sve je to isti profil. Nisu oni zastave svezali ni bez razloga ni slučajno. Čovjeku svaka čast na hrabrosti i iskrenosti, što se ovog puta kod srba neće naći.

Name

nikola-niko mikić

22.03.2017 15:08

Nemože on svjedočiti jer oni koji su režirali Srebrenicu sude u Hagu i istina nemože izići na vidjelo jer je ona u interesu Srba.

Name

NIKO

23.03.2017 14:57

Dobar ti je nadimak kada se akcentuje I. Šta god da se dogodilo u Srebrenici je velika sramota srpskog naroda. Kako to može da bude u in teresu jednog naroda FAŠISTO. U interesu srba jeste da se sazna istina ali oni su to trebali sami uraditi i skinuti ljagu sa svog naroda koji je sve samo ne to kakvim je sad predstavljen. Pripadnost jednom velikom narodu treba opravbdati na načine koji su praktikovali naši velikani a ne podržavanjem zločina. Takvi kao ti samo nosi srpsko ime i ništa više nema srpsko. Ima jedan Milorad za primjer.

Name

hmmmmmm

21.03.2017 10:59

Milorade,eto ti lobiste pred nosom,samo ga plati,vidiš da se nudi a sve zna...

ODGOVORITE
Name

Gavrilo

21.03.2017 11:07

Je li tako planiran genocid o kome trube godinama? Je li to taj famozni udruženi zločinački poduhvat? Pa ko ovde i za šta treba da odgovara? Je su li to " nove činjenice" koje potkrepljuju Bakirovu reviziju...

ODGOVORITE
Name

za Gavrilo

22.03.2017 08:25

Pravac na psihijatriju.

Name

Don Kihot

21.03.2017 11:10

Na žalost poštenog naroda istine će kasno da isplivaju, jer one nemogu ostati skrivene....a izgubljeno je mnogo ljudi na svim stranama ,privreda uništena,stvaraju se neki novi vladari koji misle da se novcem može kupiti sve...trujući tako osnovne vrijednosti ljudske da živ u simbiozi ,zajednici ,razmišlja,prašta,zaključuje ,donosi razumne odluke ,živi srećno i zadovoljno....na žalost našu proći će još mnogo vremena da se riješimo "nacionalnih spodoba,aveti "koji su zauzeli najvažnije pozicije u entitetima i državi....

ODGOVORITE
Name

Лија

21.03.2017 14:15

Истина о Сребреници тражи одговоре на следећа питања: Колико је војника бројала 28. дивизија тзв. арбих? Колико је војника погинуло до 1995. године, у борбеним дејствима (легитиман војни циљ), или из других разлога? Колико је војника погинуло од 11. јула надаље, у борбеним дејствима(легитиман војни циљ), убијено након заробљавања(ратни злочин),настрадало у међусобним окршајима, извршило самоубиства итд? Колико је војника укопано у Поточарима који су погинули до 1995. године на било који начин, а колико који су погинули од 11.јула 1995. па надаље? Колико је цивила укопано у Поточарима( мјесто и начин погибије)? И на крају, колико је укопаних војника у Поточарима који су до 1995. године погинули на разним ратиштима у Подрињу? Сребреница је пројекат САД и служи као омча око врата Србима, како би им се стезала при свакој помисли да траже нешто више од овога што су добили.

ODGOVORITE
Name

re lija

21.03.2017 16:56

Potpisujem sve sto si napisao,jer ispade da za 5 godina niko nije umro prirodnom smrću u Srebrenici..I još nešto,zao mi je preživjelih i čestitih muslimana Srebrenice sto ih bruka ona Munira...

Name

Милан

22.03.2017 12:00

Сребреница је слаб сценарио Изетбега, Клинтона и западних обавјештајних служби.

Name

RE Милан

22.03.2017 14:14

Tačno Milane da je slab scenario srpskih neprijatelja, ali je u svemu tome tragično da je Dragan Čavić zajedno sa Milovanom Stankovićem nasjeo (vjerovatno za dobre pare) na takav scenario. Posljedica toga je Izvještaj o događajima u i oko Srebrenice.

Name

Jasko

23.03.2017 13:28

Malo da pogledas groblja vidio bi poginuo 92,93,godine a u Potocarima su ljudi koji su ubijeni od 11.jula 95 godine.

Name

svedok

21.03.2017 17:12

U BiH ne vredi pricat istinu i biti svjedok jer ce te najebat zbog toga i biti proganjeni a ne zasticeni i nagradjeni kao u normalnom drustvu.

ODGOVORITE
Name

Vrijeme je za istinu

21.03.2017 17:12

Mislim da je gospodin vrlo hrabar i posten covjek.Vrijeme je da narod sazna pravu istinu .Nek ga cuva bog kako njega tako i njegovu porodicu. Mnogo Toga sam cuo od starijeg gosodina covjeka sa sela koji je sve pricao ni po babi ni po stricevima.Kad jednog dana Amerikanci otvore svoje papire mnogi ce ostati bez daha.

ODGOVORITE
Name

Suljo

21.03.2017 21:56

Vi zaboravljate da ovaj covjek optuzuje Aliju za izdaju a ubistva nikada nije sporio. Izmedju ostalog kaze kako je on bio pod oruzjem ali da su mu ubili dva brata koji nisu bili pripadnici vojske. Ako je i tacno da je Alija izdao Srebrenicu jer je znao da ce Bosnjaci biti poubijani onda je zlocin jos veci jer nije bilo otpora.

Name

re Suljo

22.03.2017 10:03

Niko ne spori da se u Srebrenici desilo nešto što nema opravdanje, ali svakako nije u razmjerama kojima se manipuliše. Mnogo laži ima u vezi sa tim događajima. Evo i ti plasiraš tezu kako u Srebrenici nije bilo otpora. Šta je to radila 28. divizija. možda umjesto oružja nosila maslinove grančice? Koliko je zla pretrpio srpski narod oko Srebrenice, do 11. jula 1995. godine? Istina o Srebrenici će izaći na vidjelo kad-tad, ali to nikada neće ispraviti nepravdu prema Srbima i republici Srpskoj.

Name

Vrijeme je za istinu

22.03.2017 16:49

Nazalost tamo je bilo svega i svacega. Igre su toliko prljave da se neki ljudi bore svim srestvima kako se istina nebi saznala.Niko nezna tacan broj poginulih a neki ljudi koji zive u Kanadi se vode kao zrtve.To veliki broj ljudi zna ali niko o tome ne prica.

Name

Re

22.03.2017 19:17

Jeste isti Galijasevic. Najvise voli pare.

Name

Moler

21.03.2017 19:18

To se zna da je rat bio jedna velika firma veliki politicari bili direktori te firme a sirotinja radila onosno ratovala za te politicare.

ODGOVORITE
Name

Slavko

21.03.2017 19:44

Ko svako malo izvlaci iz ladica ove likove!!!!rat je davno zavsen,iako se to nekima nesvidja??!duhovi(aveti)proslosti ih progone ili su jednostavno ostali bez para da zavrse drugi sprat!ovako vracajuci nas u proslost nedate nam da vidimo SADASNJOST??

ODGOVORITE
Name

Buducnost

22.03.2017 00:47

Bravo Slavko! Potpisujem

Name

nikola-niko mikić

22.03.2017 15:15

Zagovaramo povjerenje, a povjerenja nema bez istine o svim zločinima i karakteru proteklog rata. Kakva agresija Srbije, građanski rat sa elementima međuvjerskog sukoba, pa je zato u Dejtonu definisan kao nesrećni sukob, a ne stvarno kako bi trebalo jer se ne uklapa u nečije planove.

Name

Vk

22.03.2017 08:56

Bravo Meholjicu. Ne boj se samo istinu.

ODGOVORITE
Name

Милан

22.03.2017 11:43

Слушао сам словеначког аналитичара који тврди да би Изетбег као задњи ратни лидер, опсједнут србофобијом и да је некакав БХ султан а није ни бег и после великог скандала око неуспјеле тужбе Међународном суду у Хагу, морао чим прије да одступи са мјеста предсједника СДА и члана Предсједништва БиХ.

ODGOVORITE
Name

Leko

23.03.2017 13:35

Jesmo naivni on je pokretanjem revizije postigao cilj bez obzira sto je odbijena ,vecina bosnjaka su sada uz njega a napadaju Radoncica i Niksica,znam to jer zivim medju njima.

Name

Nebitan

22.03.2017 14:31

Gospodo mozete lupati sa tim pricama kako vama paše Ali ima to I istine sto Hakija kaže ,Ali novinari to dodaju netačnih informacija , Kriminala je bilo za vrijeme rata I ubijali su Posten Narod ti kriminalci,Sad ti kriminalci vladaju u drzavi malo ima postenog naroda koji Vlada.

ODGOVORITE
Name

Don

22.03.2017 15:13

Ja bih prije rekao da tebi nude pare da laprdaš gluposti.

ODGOVORITE
Name

Re

22.03.2017 19:21

Bingo.

Name

mister x

22.03.2017 18:30

Lazes ko pas majmune jedan.Nisi bio sam na sastanku ? Zasto to drugi ne poptvrde .ZASTO..bilo je tu 5-6 ljudi i niko to ne spominje ??vec sam falsifikujes dogadjajje djubre pokvareno.Treba te prebiit ko macku.

ODGOVORITE
Name

napaceni brat

22.03.2017 20:01

narode moj slijepi dokle vise cemo svi biti slijepi i gluvi,bili to muslimani,hrvati,srbi svaki dan nam je sve gore i gore gladni zedni,dokle god drugi upravljaju nama bicemo sve to red ce bit da za predsednika postavimo seljaka u opancima i poderanog ali u dusi postenog koji nece tudjih para takav ce nam svima stvorit postenu drzavu ovo nigdje ne vodi vise.

ODGOVORITE
Name

jojjjjj

22.03.2017 21:11

Sto ne uze lovu some jedan?

ODGOVORITE
Name

Re

23.03.2017 22:10

Uzeo je uzeo. Zato je tu

Name

NEMOJ TI

23.03.2017 08:32

NEMOJ TI IMA KO ĆE. ONI ŠTO CVILE NAD SUDBINOM MRTVIH, A MILIONE PO DŽEPOVIMA TURAJU U IME TUGE.

ODGOVORITE
Name

YX

23.03.2017 08:59

TUZILASTVO TREBA DOSTAVITI SUDU U HAGU MATERIJAL --ZASTITITI SVJEDOKA --ZAR NE?....???!!!!!

ODGOVORITE
Name

YY

23.03.2017 09:27

TUZILASTVO NIJE NISTA PREDUZELO DA SE ISTINA DOKAZE ---PORED IZJAVE SVJEDIKA --ZAR NE????. ZASTO TAJ DOKUMENTARNI FILM NE POKAZETE NA TV --??NEKA GLEDAOCI VIDE --DA DAJU SVOJE MISLJENJE O DOGADJAJIMA I LICNOSTIMA KOJE SU UCESTVOVALE U STRADANJU NEVINIH LJUDI ---ZAR NE?????!!!!!!

ODGOVORITE
Name

ibro

23.03.2017 16:33

Srbe na vrbe...

ODGOVORITE
Name

Ooo

23.03.2017 18:16

Novi Galijasevic. Nicu ko gljive.

ODGOVORITE